ChristianMatch
 


Forum

liefde en opleidingsniveau
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 09:55
 
DREEKE472 schreef:
Gelukkig zijn er mensen hier die wel inhoudelijk kunnen en willen reageren en ook terugleiden naar het thema van deze topic. Lachende smiley

Ik heb gezegd dat ik niet meer in deze topic reageer. Maar deze goede en lieve reacties kan ik niet negeren. Dan zou ik jullie moeite onrecht aandoen en dat wil ik niet.

Of het met opleidingsniveau te maken heeft of juist met opvoeding, levensvisie, doelstelling en prioriteiten stellen weet ik niet.
Zelf denk ik dat het een combinatie is van dit soort factoren.

Even alleen voor mezelf sprekend.
Zelf geef ik eerlijk aan dat ik aan het rondkijken ben en aan het uitproberen ben of die vrouw waarmee ik nieuw geluk kan vinden en die ik gelukkig kan maken op deze site aanwezig is. Geen vrouw op lbo niveau, maar minimaal mbo/hbo niveau, omdat mijn persoonlijke ervaring zo is dat ik graag een gelijkwaardige gesprekspartner aan mijn zijde wil krijgen. Wil niet dezelfe misère meemaken waar ik nog niet zo heel erg lang eindelijk uit ben gestapt.

Maar stel dat ik juist die vrouw zou tegen komen waarmee het super klikt, maar ze wel lbo niveau heeft? Ja, als het zo geleid wordt dan is dat zo en zal het denk ik ook goed gaan. Maar niveau qua opleiding wil niet alles zeggen, zie mijn eerdere uitgebreide reactie in deze topic.

Goed, dit waren nu echt mijn bijdragen in deze topic.
Mijn oprechte excuses als ik mensen op hun tenen heb getrapt, dat was niet mijn bedoeling. Ik heb er van geleerd dat ik mijn bijdragen meer neutraal ga houden hier op het forum en de rest wel via mail of chat doe.

Groetjes allemaal en maak er een gezellige dag van ondanks het pokkeweer. Tenminste hier in het zuiden giet het pijpestelen en daar meot ik dadelijk doorheen. Nee he, tja ieder krijgt wat die toekomt. Knipoog smiley


André,

Ik weet niet hoeveel laatste reacties van jou nog volgen maar ik wil je toch laten weten dat ik het jammer vind dat je toch nog even een steek onder water geeft....Behalve dat ik het flauw vind verpest het de sfeer ook een beetje. Jammer....
Zoals je hebt kunnen lezen is niet iedereen het met jouw visie eens en dan kan en mag je weleens kritisch worden naar elkaar. Maar kom er dan niet telkens op terug en verdedig jezelf niet zo.....

Willemijn


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op woensdag 26 mei 2010, 11:00
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 09:55
 
MARIEKE897 SCHREEF:
Quote:
verder is levenservaring en EQ toch een stukje wijsheid die voor mij belangrijker is dan welk diploma dan ook!!
Dat je mekaar kunt lezen en schrijven zonder woorden en tekst, dat is waar het om draait! de rest komt dan vanzelf...(is mijn bescheiden mening )

Dan zijn we samen bescheiden, marieke Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 18:40
 
Ik lees veel reacties in de trant van: het maakt toch niet uit want levenservaring en EQ blablabla....
Je mag van mij bagatelliseren tot je een ons weegt, maar daarmee vlak je dit probleem niet uit.
Want jij mag het dan geen probleem vinden, als de ander in de relatie dat nou toevallig wel een probleem vind, heb je er wel mee te maken.

Ik persoonlijk zou er niet aan moeten denken om met een vrouw te leven die zo dom is als het achtereind van een varken. Maar ook niet met een vrouw die bijvoorbeeld kernfysicus is....

Want geef toe, iedereen wil op of rond het eigen niveau communiceren met partner en bijvoorbeeld ook vrienden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIEKE897





Berichten: 486

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 19:35
 
TESSYBEAR731 schreef:
MARIEKE897 SCHREEF:


Dan zijn we samen bescheiden, marieke Engeltje smiley

stiekum had ik niet anders verwacht Tess! Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 mei 2010, 00:32
 
PIETER649 schreef:
Ik lees veel reacties in de trant van: het maakt toch niet uit want levenservaring en EQ blablabla....
Je mag van mij bagatelliseren tot je een ons weegt, maar daarmee vlak je dit probleem niet uit.
Want jij mag het dan geen probleem vinden, als de ander in de relatie dat nou toevallig wel een probleem vind, heb je er wel mee te maken.

Ik persoonlijk zou er niet aan moeten denken om met een vrouw te leven die zo dom is als het achtereind van een varken. Maar ook niet met een vrouw die bijvoorbeeld kernfysicus is....

Want geef toe, iedereen wil op of rond het eigen niveau communiceren met partner en bijvoorbeeld ook vrienden.


Pieter! Niet altijd ben ik het met je eens maar ik heb je pittige commentaren en opvattingen gemist.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIEKE897





Berichten: 486

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 mei 2010, 09:23
 
PIETER649 schreef:
Ik lees veel reacties in de trant van: het maakt toch niet uit want levenservaring en EQ blablabla....
Je mag van mij bagatelliseren tot je een ons weegt, maar daarmee vlak je dit probleem niet uit.
Want jij mag het dan geen probleem vinden, als de ander in de relatie dat nou toevallig wel een probleem vind, heb je er wel mee te maken.

Ik persoonlijk zou er niet aan moeten denken om met een vrouw te leven die zo dom is als het achtereind van een varken. Maar ook niet met een vrouw die bijvoorbeeld kernfysicus is....

Want geef toe, iedereen wil op of rond het eigen niveau communiceren met partner en bijvoorbeeld ook vrienden.

Meestal blablabla ik niet Pieter Knipoog smiley , maar in de titel van dit topic staat opleidingsniveau....misschien is dat dan niet de juiste benaming?
Misschien moet er staan liefde en communicatieniveau?

iwat ik bedoelde was dat opleidingsniveau niet veel hoeft te zeggen over communicatieniveau..dus als je in een profiel bijv. middelbare school ziet staan wil dat niet zeggen dat dat niveau in alle aspecten van toepassing is. Er zijn nl. veel mensen die om wat voor reden dan ook niet doorgeleerd hebben.
En de optie 'middelbare school maar ik ben veel slimmer,alleen de kans niet gehad, wilde toen niet, of andere reden' ben ik nog niet tegengekomen bij het invullen van mn profiel Clown smiley
Vandaar dat ik een beetje allergisch (of naar jouw bewoording blablabla)reageer op dit topic!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ELSKE475





Berichten: 11

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 mei 2010, 12:02
 
IMRE695 schreef:
stiekem vinden ook deze vrouwen het soms nog fijn als ze toch nog een beetje (letterlijk en figuurlijk) tegen hun man op kunnen kijken. Engeltje smiley

pardon? misschien is het wel zo dat mannen stiekum op hun vrouw neer willen kijken. Mannen zijn soms 'bang' voor vrouwen die intelligent zijn, tenminste dat is mijn ervaring.

trouwens ik heb liever iemand die wijs is dan iemand die intelligent is. de manier waarop iemand denkt is vaak ook veel belangrijker.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 mei 2010, 17:05
 
MARIEKE897 schreef:
Meestal blablabla ik niet Pieter Knipoog smiley , maar in de titel van dit topic staat opleidingsniveau....misschien is dat dan niet de juiste benaming?
Misschien moet er staan liefde en communicatieniveau?

iwat ik bedoelde was dat opleidingsniveau niet veel hoeft te zeggen over communicatieniveau..dus als je in een profiel bijv. middelbare school ziet staan wil dat niet zeggen dat dat niveau in alle aspecten van toepassing is. Er zijn nl. veel mensen die om wat voor reden dan ook niet doorgeleerd hebben.
En de optie 'middelbare school maar ik ben veel slimmer,alleen de kans niet gehad, wilde toen niet, of andere reden' ben ik nog niet tegengekomen bij het invullen van mn profiel Clown smiley
Vandaar dat ik een beetje allergisch (of naar jouw bewoording blablabla)reageer op dit topic!



Je mag van mij net zo allergisch reageren als je wilt... ik vind het allemaal helemaal fantastisch, echt waar!! Knipoog smiley
Wat mij opvalt bij dit soort discussies is dat het vaak degenen met de lage opleiding zijn die zich aan dit relatiebreekpunt storen.
Mensen die hierover al een dergelijke mening hebben zonder in de situatie te zitten, hebben meest een minderwaardigheidscomplex van hier tot tokio.
Uiteraard heeft NIEMAND op cm hier last van !!!! Engeltje smiley

(tja, dat is n leugen, maar ik wens niet gestenigd te worden Knipoog smiley )
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 mei 2010, 17:12
 
PIETER649 schreef:
Ik lees veel reacties in de trant van: het maakt toch niet uit want levenservaring en EQ blablabla....
Je mag van mij bagatelliseren tot je een ons weegt, maar daarmee vlak je dit probleem niet uit.
Want jij mag het dan geen probleem vinden, als de ander in de relatie dat nou toevallig wel een probleem vind, heb je er wel mee te maken.

Ik persoonlijk zou er niet aan moeten denken om met een vrouw te leven die zo dom is als het achtereind van een varken. Maar ook niet met een vrouw die bijvoorbeeld kernfysicus is....

Want geef toe, iedereen wil op of rond het eigen niveau communiceren met partner en bijvoorbeeld ook vrienden.

Kan het niet gewoon een combinatie van factoren zijn?
We zoeken iemand die op meerdere niveau's (zo goed als) op dezelfde golflengte zit lijkt me...
Dus ongeveer hetzelfde IQ, EQ, én levenservaring...als je het zo wilt noemen...ik denk dat het meer gaat om raakvlakken, en die heb je dus vaak als je op dezelfde manier in het leven staat.
Ben het met Pieter eens dat ik liever niet met iemand samen zou zijn die een heel ander opleidingsniveau heeft, zodat we wel een beetje gelijkwaardig kunnen communiceren...maar toch denk ik dat je wel verder moet kijken dan je neus lang is...sowieso hoeft opleiding niet altijd iets te zeggen: ik ben zelf ook niet verder gekomen dan MBO, maar das niet omdat ik niet meer had gekund...(Foei Tess, tja)
Maar daarbij komt ook nog eens dat ik er ook niet aan zou moeten denken om een relatie te hebben met iemand die nergens over praat! (heb k al es geprobeerd, geloof me geen succes)...dus denk dat alle factoren een beetje meespelen in het totaalplaatje...zeg ik nog steeds heel bescheiden Engeltje smiley Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 mei 2010, 17:22
 
PIETER649 schreef:
Je mag van mij net zo allergisch reageren als je wilt... ik vind het allemaal helemaal fantastisch, echt waar!! Knipoog smiley
Wat mij opvalt bij dit soort discussies is dat het vaak degenen met de lage opleiding zijn die zich aan dit relatiebreekpunt storen.Mensen die hierover al een dergelijke mening hebben zonder in de situatie te zitten, hebben meest een minderwaardigheidscomplex van hier tot tokio.
Uiteraard heeft NIEMAND op cm hier last van !!!! Engeltje smiley

(tja, dat is n leugen, maar ik wens niet gestenigd te worden Knipoog smiley )

Welkom terug, Pieter! Lachende smiley En laat mij nu hetzelfde opgevallen zijn. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 mei 2010, 17:43
 
PIETER649 schreef:
Je mag van mij net zo allergisch reageren als je wilt... ik vind het allemaal helemaal fantastisch, echt waar!! Knipoog smiley
Wat mij opvalt bij dit soort discussies is dat het vaak degenen met de lage opleiding zijn die zich aan dit relatiebreekpunt storen.
Mensen die hierover al een dergelijke mening hebben zonder in de situatie te zitten, hebben meest een minderwaardigheidscomplex van hier tot tokio.
Uiteraard heeft NIEMAND op cm hier last van !!!! Engeltje smiley

(tja, dat is n leugen, maar ik wens niet gestenigd te worden Knipoog smiley )

Welcome back Pieter!

Hierbij doe ik ook een (blonde) bijdrage,sorry meer zit er niet in Engeltje smiley
http://www.youtube.com/watch?v=0kQk5t-7p2Q

Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIEKE897





Berichten: 486

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 mei 2010, 18:16
 
TESSYBEAR731 schreef:
Kan het niet gewoon een combinatie van factoren zijn?
We zoeken iemand die op meerdere niveau's (zo goed als) op dezelfde golflengte zit lijkt me...
Dus ongeveer hetzelfde IQ, EQ, én levenservaring...als je het zo wilt noemen...ik denk dat het meer gaat om raakvlakken, en die heb je dus vaak als je op dezelfde manier in het leven staat.
Ben het met Pieter eens dat ik liever niet met iemand samen zou zijn die een heel ander opleidingsniveau heeft, zodat we wel een beetje gelijkwaardig kunnen communiceren...maar toch denk ik dat je wel verder moet kijken dan je neus lang is...sowieso hoeft opleiding niet altijd iets te zeggen: ik ben zelf ook niet verder gekomen dan MBO, maar das niet omdat ik niet meer had gekund...(Foei Tess, tja)
Maar daarbij komt ook nog eens dat ik er ook niet aan zou moeten denken om een relatie te hebben met iemand die nergens over praat! (heb k al es geprobeerd, geloof me geen succes)...dus denk dat alle factoren een beetje meespelen in het totaalplaatje...zeg ik nog steeds heel bescheiden Engeltje smiley Knipoog smiley

Engeltje smiley ik blijf ook bescheiden Tess...maar kan me wederom in je verhaal vinden Verraste, verbaasde smiley

Marieke (die er ook te weinig mee gedaan heeft Coole smiley met zonnebril )
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKIIE208





Berichten: 12

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 mei 2010, 18:17
 
Normaal maakt me dat nix uit. Maar als iemand heel erg raar / dom uit de hoek komt, krijg ik misschien toch wel 'second thoughts'.

Laatst aangepast door
FRANKIIE208
op zaterdag 29 mei 2010, 18:18
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 mei 2010, 18:20
 
MARIEKE897 schreef:
Engeltje smiley ik blijf ook bescheiden Tess...maar kan me wederom in je verhaal vinden Verraste, verbaasde smiley

Marieke (die er ook te weinig mee gedaan heeft Coole smiley met zonnebril )

Zijn we stiekum identieke tweeling? Geschokte, onthutste smiley Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIEKE897





Berichten: 486

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 mei 2010, 18:20
 
PIETER649 schreef:
Je mag van mij net zo allergisch reageren als je wilt... ik vind het allemaal helemaal fantastisch, echt waar!! Knipoog smiley
Wat mij opvalt bij dit soort discussies is dat het vaak degenen met de lage opleiding zijn die zich aan dit relatiebreekpunt storen.
Mensen die hierover al een dergelijke mening hebben zonder in de situatie te zitten, hebben meest een minderwaardigheidscomplex van hier tot tokio.
Uiteraard heeft NIEMAND op cm hier last van !!!! Engeltje smiley

(tja, dat is n leugen, maar ik wens niet gestenigd te worden Knipoog smiley )

En toch heb ik wel in zo'n situatie gezeten, en ja dat is moeilijk! Maar wat doe je dan als je wel met die persoon verder wilt? Als houden van alles met de deken der liefde bedekt?
Laat ik het er op houden dat het een wijze levensles was.. Engeltje smiley

Marieke (die nooit de eerste steen zal gooien Knipoog smiley )
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 mei 2010, 18:46
 
MARIEKE897 schreef:
En toch heb ik wel in zo'n situatie gezeten, en ja dat is moeilijk! Maar wat doe je dan als je wel met die persoon verder wilt? Als houden van alles met de deken der liefde bedekt?
Laat ik het er op houden dat het een wijze levensles was.. Engeltje smiley

Marieke (die nooit de eerste steen zal gooien Knipoog smiley )


Natuurlijk is dat een lastige situatie, toen ik de eerste keer trouwde hadden mijn vrouw en ik een gelijkwaardig opleidingsniveau.
Zij ging, met al mijn support overigens, verder leren en werd register-accountant.
Voor haar werd, mede door haar narcistische inslag, het contact met minder geleerde mensen steeds moeilijker.
Het is in de relatie nooit een probleem geworden, maar zeker in de verschuiving van de vriendenkring zag ik toch de arrogantere invloed van haar.
Maar goed, het kan ook goed gaan hoor...
Mn moeder trouwde als boerendochter met een boerenzoon die zn vader niet wilde opvolgen maar zakenman werd.
In het hele proces van junior-vertegenwoordiger naar internationaal zakenman, compleet met veel buitenlandse contacten, diners etc. is zij meegegroeid met het niveau waarop mijn vader kwam en de relatie heeft er niet onder geleden. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARTIST200





Berichten: 1

BerichtGeplaatst: woensdag 23 juni 2010, 01:42
 
Leuk om dit zo allemaal te lezen. En jammer voor hen die op opleiding letten. Laatst kwam ik een jonge man tegen zonder enige opleiding althans zoals hij vertelde niets lukte wat opleidingen betrof. Deze man is waarschijnlijk straks als hij veertig is financieel binnen en totaal onafhankelijk. Hij runt een zeer goed lopend bedrijf. En neemt HBO studenten pas afgestudeerd aan die hij moet onderwijzen. En daarbij komt dat de meeste zeer geslaagde zakenlui hun middelbare opleiding nooit hebben afgemaakt. Het vreemde is dat opleiding totaal niet belangrijk is in de zakenwereld. Dus waar zijn wij dan mee bezig? De gene waar je nu op neer kijkt kan over een paar jaar wel jou werkgever zijn Lachende smiley Maar ik ben het wel eens dat je wel moet kunnen praten op een bepaald niveau maar dat kan ook zonder opleiding. Ligt volgens mij eerder aan het karakter. Is iemand nieuwsgierig naar van alles en nog wat dan komt de ontwikkeling van zelf. Toch?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BRAZEEVEL772





Berichten: 161

BerichtGeplaatst: woensdag 23 juni 2010, 10:38
 
[quote=GERT217]Je leest veel over mensen die zoeken naar een gelijkwaardige partner en van het zelfde opleidingsniveau.
Ik vraag me wel eens af waarom moet dit.
Het is toch zo dat liefde kent geen grenzen.

nou het zelfde nivo vind ik niet zo belangrijk want dat kan bijna niet
maar dat ze een boven gebid zou hebben is wel prettig want ik heb een onder gebid kunnen we samen klappertetaden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: woensdag 23 juni 2010, 20:48
 
Opleiding zegt denk ik lang niet alles; zeer intelligente mensen kunnen idd door omstandigheden geen (afgemaakte) opleiding hebben, terwijl anderen met veel pijn en moeite doorstuderen. Toch denk ik dat het voor het wederzijds begrip belangrijk is om iig enigszins op dezelfde golflengte te zitten.

GrZ
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KATJA065





Berichten: 266

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 september 2010, 13:58
 
ZINGA672 schreef:
Opleiding zegt denk ik lang niet alles; zeer intelligente mensen kunnen idd door omstandigheden geen (afgemaakte) opleiding hebben, terwijl anderen met veel pijn en moeite doorstuderen. Toch denk ik dat het voor het wederzijds begrip belangrijk is om iig enigszins op dezelfde golflengte te zitten.

GrZ

Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: zondag 19 september 2010, 09:38
 
ZINGA672 schreef:
Opleiding zegt denk ik lang niet alles; zeer intelligente mensen kunnen idd door omstandigheden geen (afgemaakte) opleiding hebben, terwijl anderen met veel pijn en moeite doorstuderen. Toch denk ik dat het voor het wederzijds begrip belangrijk is om iig enigszins op dezelfde golflengte te zitten.

GrZ

Zit wel wat in, wordt het in de liefde niets, kan je altijd nog lekker met zijn tweeen verder studeren Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MENNE507





Berichten: 11

BerichtGeplaatst: maandag 20 september 2010, 17:11
 
Hmmm ik heb niet zoveel diploma's als dat ik wel zou willen...
Als ik een persoon tegenkom die slimmer is dan ik, of nog beter: die mij op mijn eigen terrein aan kan of verslaat... Dan vind ik dat erg aantrekkelijk...
Naast een mooie lach is een scherpe(re) geest voor nummero uno op het gebied van aantrekkingskracht. :)
Uiteraard moet er naast aantrekkingskracht wel wat meer diepgang inzitten, anders word het niks...
Toch let ik niet op "opleidingsniveau" van mensen, zegt namelijk zo verdraaid weinig over het brein wat erachter zit...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARIN303





Berichten: 1230

BerichtGeplaatst: maandag 20 september 2010, 17:43
 
MENNE507 schreef:
Hmmm ik heb niet zoveel diploma's als dat ik wel zou willen...
Als ik een persoon tegenkom die slimmer is dan ik, of nog beter: die mij op mijn eigen terrein aan kan of verslaat... Dan vind ik dat erg aantrekkelijk...
Naast een mooie lach is een scherpe(re) geest voor nummero uno op het gebied van aantrekkingskracht. :)
Uiteraard moet er naast aantrekkingskracht wel wat meer diepgang inzitten, anders word het niks...
Toch let ik niet op "opleidingsniveau" van mensen, zegt namelijk zo verdraaid weinig over het brein wat erachter zit...
\

Mooi en wijs gezegd! Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: maandag 20 september 2010, 20:17
 
MENNE507 schreef:
Hmmm ik heb niet zoveel diploma's als dat ik wel zou willen...
Als ik een persoon tegenkom die slimmer is dan ik, of nog beter: die mij op mijn eigen terrein aan kan of verslaat... Dan vind ik dat erg aantrekkelijk...
Naast een mooie lach is een scherpe(re) geest voor nummero uno op het gebied van aantrekkingskracht. :)
Uiteraard moet er naast aantrekkingskracht wel wat meer diepgang inzitten, anders word het niks...
Toch let ik niet op "opleidingsniveau" van mensen, zegt namelijk zo verdraaid weinig over het brein wat erachter zit...



Er word ook nergens beweerd dat hoe hoger de opleiding, hoe beter de partner is...
(integendeel juist, mijn exvrouw is drs en registeraccountant na n afgeronde studie Nyenrode)
Wel denk ik dat een partner van ongeveer gelijk opleidingsniveau zo zn specificieke voordelen KAN hebben.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 20 september 2010, 22:18
 
Ik vind dat je elkaar gewoon aan moet kunnen. Een slimme vrouw walst over een naïeve man heen. Een naïeve vrouw wordt gedomineerd door een slimmere man.
Er zijn verschillende belevingswerelden, en daarom kun je het beste op zoek gaan naar een gelijkwaardige partner, wat betreft niveau, wat betreft leefstijl, wat betreft interesses.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 20 september 2010, 23:24
 
CHATULIEM619 schreef:
Ik vind dat je elkaar gewoon aan moet kunnen. Een slimme vrouw walst over een naïeve man heen. Een naïeve vrouw wordt gedomineerd door een slimmere man.
Er zijn verschillende belevingswerelden, en daarom kun je het beste op zoek gaan naar een gelijkwaardige partner, wat betreft niveau, wat betreft leefstijl, wat betreft interesses.....

Leg je dan de lat niet erg hoog Chatuliem? Je kan elkaar toch ook aanvullen en de ruimte geven voor zaken die niet jouw keuze of interesse hebben?
Als je maar wat voor elkaar voelt daar gaat het toch om????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: maandag 20 september 2010, 23:25
 
WILLEMIJN232 schreef:
Leg je dan de lat niet erg hoog Chatuliem? Je kan elkaar toch ook aanvullen en de ruimte geven voor zaken die niet jouw keuze of interesse hebben?
Als je maar wat voor elkaar voelt daar gaat het toch om????

Dat idee kreeg ik ook al. Lijkt me bijna saai. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 20 september 2010, 23:29
 
MARIJAN072 schreef:
Dat idee kreeg ik ook al. Lijkt me bijna saai. Knipoog smiley


Ook even praktisch.....ik vind borduren leuk,heerlijk om me daar een avond in te verdiepen in welke kleur welk kruisje moet.......ook lekker rustgevend, geen stress... Knipoog smiley
Waar vind je nu een man met dezelfde interesse?????????? Verraste, verbaasde smiley


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op maandag 20 september 2010, 23:32
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: maandag 20 september 2010, 23:34
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ook even praktisch.....ik vind borduren leuk,heerlijk om me daar een avond in te verdiepen in welke kleur welk kruisje moet.......ook lekker rustgevend, geen stress... Knipoog smiley
Waar vind je nu een man met dezelfde interesse?????????? Verraste, verbaasde smiley

Gezellig, samen op de bank. Jij borduurt en hij breit! Lachende smiley Clown smiley

Gezamenlijke hobby: handwerken. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VISSER278





Berichten: 4852

BerichtGeplaatst: maandag 20 september 2010, 23:36
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ook even praktisch.....ik vind borduren leuk,heerlijk om me daar een avond in te verdiepen in welke kleur welk kruisje moet.......ook lekker rustgevend, geen stress... Knipoog smiley
Waar vind je nu een man met dezelfde interesse?????????? Verraste, verbaasde smiley

Nou , laat mij dan maar lekker vissen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 Volgende
Pagina 5 van 7