ChristianMatch
 


Forum

liefde en opleidingsniveau
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3 4 5 6 7 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 20 september 2010, 23:39
 
VISSER278 schreef:
Nou , laat mij dan maar lekker vissen.


Ach Visser: een leuke snoekbaars borduren? Is dat niets voor je? Knipoog smiley
Misschien wel net zo rustgevend als vissen? Smiley die vol vragen zit


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op maandag 20 september 2010, 23:41
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: maandag 20 september 2010, 23:40
 
VISSER278 schreef:
Nou , laat mij dan maar lekker vissen.

Hopelijk houdt je geliefde van vis, Visser. Knipoog smiley Lachende smiley


Laatst aangepast door
MARIJAN072
op maandag 20 september 2010, 23:41
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 20 september 2010, 23:40
 
MARIJAN072 schreef:
Gezellig, samen op de bank. Jij borduurt en hij breit! Lachende smiley Clown smiley

Gezamenlijke hobby: handwerken. Knipoog smiley


Zijn er wel profielen met mannen die breien???? Verraste, verbaasde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VISSER278





Berichten: 4852

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 september 2010, 00:11
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ach Visser: een leuke snoekbaars borduren? Is dat niets voor je? Knipoog smiley
Misschien wel net zo rustgevend als vissen? Smiley die vol vragen zit


Rustgevend??????????? Weet je nog , de laatste keer..... 5 uren op het strand voor noppes. Stress, stress, stress.
Maar een vrouw die het ook leuk vind om te vissen ....... dat lijkt me niet verkeerd Knipoog smiley
Kan ik gaan borduren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VISSER278





Berichten: 4852

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 september 2010, 00:13
 
MARIJAN072 schreef:
Hopelijk houdt je geliefde van vis, Visser. Knipoog smiley Lachende smiley

Ik hoooooooooop het ook.

Vooral van kibbeling. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216





Berichten: 4992

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 september 2010, 17:18
 
Wat heeft breien met opleidingsniveau te maken Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 september 2010, 17:37
 
MARIO216 schreef:
Wat heeft breien met opleidingsniveau te maken Smiley die vol vragen zit



VEEL !!! ( als je tenminste de HBS afgerond hebt met diploma Lachende smiley

(Hogere Breitechniek School)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 september 2010, 18:09
 
WILLEMIJN232 schreef:
Leg je dan de lat niet erg hoog Chatuliem? Je kan elkaar toch ook aanvullen en de ruimte geven voor zaken die niet jouw keuze of interesse hebben?
Als je maar wat voor elkaar voelt daar gaat het toch om????
Een ideale kandidate voor mij heeft op zijn minst VWO gedaan eventueel aangevuld met universitaire studie.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARIN303





Berichten: 1230

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 september 2010, 18:15
 
CHATULIEM619 schreef:
Een ideale kandidate voor mij heeft op zijn minst VWO gedaan eventueel aangevuld met universitaire studie.....


Wat een mooi streven Chat, jammer dat je dan de rest van je leven alleen zult blijven!
Maar gelukkig heb je Petra nog, je kunt haar inzetten hè, als troef, vrouwen vallen daar zeker voor Lachende smiley. Vrouwen van alle niveau`s
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VISSER278





Berichten: 4852

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 september 2010, 22:06
 
MARIO216 schreef:
Wat heeft breien met opleidingsniveau te maken Smiley die vol vragen zit


Met niveau heel veel, met opleiding bitter weinig.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PEACEDOVE820





Berichten: 291

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 september 2010, 22:12
 
CARIN303 schreef:
Wat een mooi streven Chat, jammer dat je dan de rest van je leven alleen zult blijven!
Maar gelukkig heb je Petra nog, je kunt haar inzetten hè, als troef, vrouwen vallen daar zeker voor Lachende smiley. Vrouwen van alle niveau`s

Ja he Carin met petra kan je alle kanten op Knipoog smiley
Ik heb gewoon een ouderwets koffie zet apparaat ouderwets word weer nieuwerwets Clown smiley
Smaakt heerlijk zelf gemalen bakkie!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 september 2010, 22:15
 
PEACEDOVE820 schreef:
Ja he Carin met petra kan je alle kanten op Knipoog smiley
Ik heb gewoon een ouderwets koffie zet apparaat ouderwets word weer nieuwerwets Clown smiley
Smaakt heerlijk zelf gemalen bakkie!!!

Ik heb nog een perculator op een petroleumstelletje. Da's pas echt sexy Lachende smiley met blinkend witte tanden Lachende smiley met blinkend witte tanden Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216





Berichten: 4992

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 september 2010, 22:22
 
ZINGA672 schreef:
Ik heb nog een perculator op een petroleumstelletje. Da's pas echt sexy Lachende smiley met blinkend witte tanden Lachende smiley met blinkend witte tanden Smiley met dichtgeplakte mond

Wat heeft dat met liefde en opleidingsniveau te maken Smiley die vol vragen zit Chris zou een eens voor iedere keer dat er off-topic wordt gereageerd een euro moeten vragen en dat doneren aan een goed doel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 september 2010, 23:18
 
MARIO216 schreef:
Wat heeft dat met liefde en opleidingsniveau te maken Smiley die vol vragen zit Chris zou een eens voor iedere keer dat er off-topic wordt gereageerd een euro moeten vragen en dat doneren aan een goed doel.


Dat heeft er indirect mee te maken Mario, snap dat dan Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 september 2010, 23:23
 
ZINGA672 schreef:
Ik heb nog een perculator op een petroleumstelletje. Da's pas echt sexy Lachende smiley met blinkend witte tanden Lachende smiley met blinkend witte tanden Smiley met dichtgeplakte mond
Dat is pas echte goede ouderwetse koffie
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VISSER278





Berichten: 4852

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 september 2010, 23:28
 
CHATULIEM619 schreef:
Dat is pas echte goede ouderwetse koffie

Ja, die moet wel antiek zijn denk ik. Visser heeft nog nooit gehoord van zo'n perssimulator of hoe heet dat ding ook al weer? Gefrustreerde smiley
Ken wel een perforator , en ook wel calculator, of een rollator, maar koffie er mee zetten is nog nooit gelukt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 september 2010, 23:33
 
VISSER278 schreef:
Ja, die moet wel antiek zijn denk ik. Visser heeft nog nooit gehoord van zo'n perssimulator of hoe heet dat ding ook al weer? Gefrustreerde smiley
Ken wel een perforator , en ook wel calculator, of een rollator, maar koffie er mee zetten is nog nooit gelukt.
voordat het koffiezetapparaat het leven zag, was dat de manier om koffie te zetten. Dan pruttelde de koffie op het petroleumstelletje, want een gas aansluiting was er toen ook nog niet....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MENNE507





Berichten: 11

BerichtGeplaatst: woensdag 22 september 2010, 11:42
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ook even praktisch.....ik vind borduren leuk,heerlijk om me daar een avond in te verdiepen in welke kleur welk kruisje moet.......ook lekker rustgevend, geen stress... Knipoog smiley
Waar vind je nu een man met dezelfde interesse?????????? Verraste, verbaasde smiley

Dat probleem ken ik...

Ik hou van Gitaar (okay, dat wil nog...) Kendo, en het schrijven van computer-games...
Hoeveel vrouwen ken jij die dat soort interesses delen? ;) (Owkay gitaar ken ik er ook wel een paar...)

PS: +1 voor perculator!


Laatst aangepast door
MENNE507
op woensdag 22 september 2010, 11:43
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: woensdag 22 september 2010, 12:12
 
MENNE507 schreef:
Dat probleem ken ik...

Ik hou van Gitaar (okay, dat wil nog...) Kendo, en het schrijven van computer-games...
Hoeveel vrouwen ken jij die dat soort interesses delen? ;) (Owkay gitaar ken ik er ook wel een paar...)

PS: +1 voor perculator!

Weet je wat ik eng vind?Mensen die doorschieten in het delen van interesses........na je 60ste schijn je eindeloos samen te moeten fietsen,zelfde jassen aan,zelfde fietsen onder de kont........eng.......heel eng! Zieke smiley Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIEKE897





Berichten: 486

BerichtGeplaatst: woensdag 22 september 2010, 13:10
 
LEANNE226 schreef:
Weet je wat ik eng vind?Mensen die doorschieten in het delen van interesses........na je 60ste schijn je eindeloos samen te moeten fietsen,zelfde jassen aan,zelfde fietsen onder de kont........eng.......heel eng! Zieke smiley Knipoog smiley

je vergeet dezelfde kleur rollator, met identieke mandjes Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOFIE807





Berichten: 254

BerichtGeplaatst: woensdag 22 september 2010, 13:20
 
LEANNE226 schreef:
Weet je wat ik eng vind?Mensen die doorschieten in het delen van interesses........na je 60ste schijn je eindeloos samen te moeten fietsen,zelfde jassen aan,zelfde fietsen onder de kont........eng.......heel eng! Zieke smiley Knipoog smiley
Denk eerder dat er in een goeie relatie niks moet .... maar alles bespreekbaar is ... en ja , opleidingsniveau , interesses en al die zaken zijn niet echt belangrijk .... Liefde , respect en praten is belangrijk ... niemand het water en niemand de wijn ... maar samen mengen maar ... en ja , het kan .....

Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARTIN695





Berichten: 868

BerichtGeplaatst: woensdag 22 september 2010, 21:19
 
LEANNE226 schreef:
Weet je wat ik eng vind?Mensen die doorschieten in het delen van interesses........na je 60ste schijn je eindeloos samen te moeten fietsen,zelfde jassen aan,zelfde fietsen onder de kont........eng.......heel eng! Zieke smiley Knipoog smiley

Ik had toch door moeten leren vroeger want dan had ik geen moeite gehad met de kleur uitzoeken van de rolator hahaha.
Sjalom
Martin
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 november 2010, 12:02
 
GERT217 schreef:
Je leest veel over mensen die zoeken naar een gelijkwaardige partner en van het zelfde opleidingsniveau.
Ik vraag me wel eens af waarom moet dit.
Het is toch zo dat liefde kent geen grenzen.

Je leest en hoort de laatste tijd ook al over een datingsite voor hoger opgeleide mensen.
Moet de liefde nou echt op één opleidingsniveau zijn, daar geloof ik niet in.
Je kunt toch verliefd worden op iemand die bijv. helemaal geen school gedaan heeft.

Ik zal één ding vertellen van deze liefde (tussen mensen) heb ik geen ervaring. Ben een leek hierin maar zou wel dolgraag iets willen ook al is het alleen maar vriendschap.
Eén ding weet ik dat is toch het allerbelangrijkste Gods liefde en Zijn Zoon Jezus Christus.

Ik reageer even, zonder de reacties te hebben gelezen.

Wat ik vind is dat het opleidingsniveau, cq verschil in inkomen er aanvankelijk niet toe doet.

Zeker niet als christenen, denk ik dan zo.

Maahaar, wat krijg je als je een parner vind)dit is een voorbeeld die niet op mijn eigen van toepassing is, maar wat ik een paar keer om me heen heb gezien zeg maar. Wat krijg je dusz als je een parner vind die in een minimum uitkereing zit. Da´s niet erg, zou je zeggen, want het gaat om de mens en niet om zijn/haar geld zeg maar.

Maar wat, als diegene élke maand weer loopt te klagen over dat diegene z´n/haar uitkering te laag vind....en dat dit en dat er nog af moet enzo...
Dan denk je toch van ja, voordat je me kon had je toch ook die uitkering.
En in de bijbel staat toch ook als dat je kleding hebt en eten en een dak boven je hoofd dat dat je genoeg moet zijn.
En er zijn veel ´budget´ cursussen die je leren om met heel erg weinig geld rond te komen en zélfs nog een beetje te sparen elke maand.

Dusz mijn vraag is wat te denken van iemand die echt elke maand loopt te klagen over dat ie een minimum uitkering heeft.

Dat is toch heel erg vervelend.
En als je zélf dan ook een minimum hebt, en je bent slim, zodat je wat spaart, omdat je wel een of meerdere ´budget´cursuusen hebt gevolgt.

En dan moet je, terwijl je zelf op een minimum zit, maar daar toch mee om weet te gaan, het gez"#$ aanhoren elke maand van iemand. en zoiemand neemt geen enkle ´tip´aan bijvoorbeeld van naar een budget/cursus gaan, maar blijft wel te pas en te onpas zeuren over zijn te weing geld...

Wat moet je daarmee-hiermee....

Dan zie je het mooie voor een gedeelte niet meer, denk ik.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LOES550





Berichten: 347

BerichtGeplaatst: zondag 7 november 2010, 01:38
 
[quote=SHANITA130]

Ik denk dat als je je zo ergert aan iemand je er over moet praten of niet met de relatie door moet gaan. Want ik denk dat als er geen probleem meer met geld/inkomen is er wel weer wat anders is om over te zeuren. Dan zit diegene gewoon niet lekker in zn vel. Als het goed gaat tussen twee mensen maakt weinig geld niet uit voor de relatie. Het is wel heeeeel moeilijk, maar als je echt van elkaar houdt neem je dat voor lief.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: zondag 7 november 2010, 08:49
 
SHANITA130 schreef:
Ik reageer even, zonder de reacties te hebben gelezen.

Wat ik vind is dat het opleidingsniveau, cq verschil in inkomen er aanvankelijk niet toe doet.

Zeker niet als christenen, denk ik dan zo.

Maahaar, wat krijg je als je een parner vind)dit is een voorbeeld die niet op mijn eigen van toepassing is, maar wat ik een paar keer om me heen heb gezien zeg maar. Wat krijg je dusz als je een parner vind die in een minimum uitkereing zit. Da´s niet erg, zou je zeggen, want het gaat om de mens en niet om zijn/haar geld zeg maar.

Maar wat, als diegene élke maand weer loopt te klagen over dat diegene z´n/haar uitkering te laag vind....en dat dit en dat er nog af moet enzo...
Dan denk je toch van ja, voordat je me kon had je toch ook die uitkering.
En in de bijbel staat toch ook als dat je kleding hebt en eten en een dak boven je hoofd dat dat je genoeg moet zijn.En er zijn veel ´budget´ cursussen die je leren om met heel erg weinig geld rond te komen en zélfs nog een beetje te sparen elke maand.

Dusz mijn vraag is wat te denken van iemand die echt elke maand loopt te klagen over dat ie een minimum uitkering heeft.

Dat is toch heel erg vervelend.
En als je zélf dan ook een minimum hebt, en je bent slim, zodat je wat spaart, omdat je wel een of meerdere ´budget´cursuusen hebt gevolgt.

En dan moet je, terwijl je zelf op een minimum zit, maar daar toch mee om weet te gaan, het gez"#$ aanhoren elke maand van iemand. en zoiemand neemt geen enkle ´tip´aan bijvoorbeeld van naar een budget/cursus gaan, maar blijft wel te pas en te onpas zeuren over zijn te weing geld...

Wat moet je daarmee-hiermee....

Dan zie je het mooie voor een gedeelte niet meer, denk ik.



in mijn bijbeltje staat;

indien iemand zijn broeder gebrek ziet lijden, en sluit zijn hart toe voor hem,
hoe blijft dan de liefde van God in hem?

en

wie twee jassen heeft, kan er één weggeven.......

als dit voor een broeder geld, zou het dan helemaal niet voor je lief gelden???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: zondag 7 november 2010, 10:33
 
HANNAH810 schreef:
in mijn bijbeltje staat;

indien iemand zijn broeder gebrek ziet lijden, en sluit zijn hart toe voor hem,
hoe blijft dan de liefde van God in hem?

en

wie twee jassen heeft, kan er één weggeven.......

als dit voor een broeder geld, zou het dan helemaal niet voor je lief gelden???



Nou nee Hannah... niet per definitie in het voorbeeld dat hier werd gesteld.
Shanita schetst een beeld van iemand die alleen maar loopt te klagen en door zn partner meerdere malen gewezen word op budgettaire fouten.
Zolang deze persoon niet op de goede raad ingaat, maar ook niet stopt met zn foute bestedingsgewoonte, vind ik het niet per definitie normaal dat de ander dat gat maandelijks blijft afdichten.
Maar waar het feitelijk om gaat is dat een relatie die onder druk staat door geldproblemen, heel moeilijk zal worden.... zeker als die relatie nog vrij pril is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARIEN982





Berichten: 920

BerichtGeplaatst: zondag 7 november 2010, 12:36
 
PIETER649 schreef:
Nou Maar waar het feitelijk om gaat is dat een relatie die onder druk staat door geldproblemen, heel moeilijk zal worden.... zeker als die relatie nog vrij pril is.

Als je hier doorheen komt samen,
je een heel sterk en goed huwelijk kan en mag verwachten.

Als het financieel goed gaat...gaat meestal alles voor de wind.. Verliefde smiley

maar als er geldproblemen komen..dan weet je pas wat echte liefde is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792





Berichten: 1663

BerichtGeplaatst: zondag 7 november 2010, 12:48
 
SHANITA130 schreef:
Ik reageer even, zonder de reacties te hebben gelezen.

Wat ik vind is dat het opleidingsniveau, cq verschil in inkomen er aanvankelijk niet toe doet.

Zeker niet als christenen, denk ik dan zo.

Maahaar, wat krijg je als je een parner vind)dit is een voorbeeld die niet op mijn eigen van toepassing is, maar wat ik een paar keer om me heen heb gezien zeg maar. Wat krijg je dusz als je een parner vind die in een minimum uitkereing zit. Da´s niet erg, zou je zeggen, want het gaat om de mens en niet om zijn/haar geld zeg maar.

Maar wat, als diegene élke maand weer loopt te klagen over dat diegene z´n/haar uitkering te laag vind....en dat dit en dat er nog af moet enzo...
Dan denk je toch van ja, voordat je me kon had je toch ook die uitkering.
En in de bijbel staat toch ook als dat je kleding hebt en eten en een dak boven je hoofd dat dat je genoeg moet zijn.
En er zijn veel ´budget´ cursussen die je leren om met heel erg weinig geld rond te komen en zélfs nog een beetje te sparen elke maand.

Dusz mijn vraag is wat te denken van iemand die echt elke maand loopt te klagen over dat ie een minimum uitkering heeft.

Dat is toch heel erg vervelend.
En als je zélf dan ook een minimum hebt, en je bent slim, zodat je wat spaart, omdat je wel een of meerdere ´budget´cursuusen hebt gevolgt.

En dan moet je, terwijl je zelf op een minimum zit, maar daar toch mee om weet te gaan, het gez"#$ aanhoren elke maand van iemand. en zoiemand neemt geen enkle ´tip´aan bijvoorbeeld van naar een budget/cursus gaan, maar blijft wel te pas en te onpas zeuren over zijn te weing geld...

Wat moet je daarmee-hiermee....

Dan zie je het mooie voor een gedeelte niet meer, denk ik.

Volgens mij heeft dit niks met een uitkering of opleidingsniveau te maken, maar met het karakter van de persoon. Ik zou me persoonlijk heel erg af gaan vragen of ik daar wel mee verder wilde, want is die ontevredenheid echt over als er meer geld binnenkomt..of is het gewoon nooit genoeg?
In mijn vorige huwelijk was het namelijk het laatste,gewoon nooit tevreden omdat er altijd wel iemand was die meer.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zondag 7 november 2010, 12:51
 
HANNAH810 schreef:
in mijn bijbeltje staat;

indien iemand zijn broeder gebrek ziet lijden, en sluit zijn hart toe voor hem,
hoe blijft dan de liefde van God in hem?

en

wie twee jassen heeft, kan er één weggeven.......

als dit voor een broeder geld, zou het dan helemaal niet voor je lief gelden???


Een oude volkswijsheid is dat waar de armoede door de voordeur binnenkomt, de liefde door de achterdeur naar buiten gaat. Het hoeft niet zo te zijn, het zal ook niet altijd zo zijn, maar het gebeurt maar al te vaak. Zoals Hannah het stelt zou het, zeker bij Christenen, wel moeten functioneren. Maar in tegenstelling tot wat velen denken: de meeste Christenen zijn ook maar gewone mensen. Ik vind het heus geen schande als je het materieel goed hebt of goed wilt hebben, zolang je het relatieve van materiële zaken maar inziet. En vooral je naaste niet laat verkommeren. Ik heb een bootje en ben sinds mijn puberteit verzot op zeilen. Ik geniet dagelijks van mijn uitgebreide Apple. Ik kan makkelijk rondkomen omdat ik geen geld uitgeef aan status. Ik vind niet najagen van status een vertaling van christelijke principes, maar meer dan een persoonlijke opvatting is dat niet. Er is verder niks mis met bezit en wat reserveren voor de toekomst, zeker nu het sociale gebouw verder zal wankelen.
Ik merk dat veel mensen hier op CM toch op of nabij de armoedegrens zitten en hoe je het wendt of keert: prettig is het niet. Dat er veel conflicten in relaties door ontstaan of nieuwe relaties op stuk lopen, weten we allemaal. Mijn ervaring is in ieder geval dat veel vrouwen toch ook een relatie zoeken mede om aan de armoede te ontsnappen. Ik begrijp dat, maar een beetje onzuiver is het natuurlijk zeker als na een tijdje iets om de hoek komt kijken als: we kunnen van ons gezamenlijk salaris mooi mijn schulden aflossen en omdat je wel wat gevoel hebt voor moeilijke pubers, heb ik het minder zwaar met mijn lastige kind. Ook op CM? Reken maar van wel.

Ik heb er allemaal nog wel begrip voor ook, maar het klopt natuurlijk van geen kanten. Armoede en financiële tekorten hebben gewoon een enorme impact en het maakt mijn bewondering voor mensen, meestal vrouwen, die leven op een bijstandsniveau - en dat voor elkaar krijgen, alleen maar groter. Het belangrijkste van wat geld hebben, is dat de geldzorgen ontbreken, eigenlijk is dat wat het meeste effect heeft.

Thomas, die zo materialistisch wel is dat hij boeken wil kunnen kopen en af en toe lekker uit eten wil kunnen gaan. Engeltje smiley


Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 14 november 2010, 19:27
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: zondag 7 november 2010, 18:52
 
Ik heb niet alle reacties gelezen. Wel heb ik onthouden dat sommige mensen meer gesteld zijn op het EQ dan op IQ. Daar kan ik me erg in terugvinden. Niet iedereen heeft een kans gekregen om te studeren ondanks de IQ-capaciteiten die ze hadden.

Zelf heb ik erg veel gestudeerd. Soms gewoon uit pure hobby. Ik studeer graag en gemakkelijk. Ik ben ontzettend leergierig en toch nog wel een beetje wereldvreemd; Tijdens mijn abdij-jaren heb ik 5 jaar 'religieuze studies' gedaan. Nadien nog eens een andere HBO studie. Daarna nog veel zelfstudie. Wat heb ik er uiteindelijk mee bereikt? Niets dus. Want als het uiterlijk er niet is dan maak je sowieso weinig kans. Ook merkt ik hier dat de geloofsovertuiging ook nog eens moet matchen. Het is altijd wel iets. Dan heb je gestudeerd...en wat nu?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3 4 5 6 7 Volgende
Pagina 6 van 7