ChristianMatch
 


Forum

Waar is de gezelligheid gebleven ??
Ga naar pagina Vorige 1 2
ChristianMatch forum index » Over ChristianMatch
Auteur Bericht
TRIJNIE671





Berichten: 216

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 augustus 2014, 00:26
 
CARIEN982 schreef:
Je hebt helemaal gelijk Trijnie....een paar jaar geleden was het ZO gezellig....vooral in de chat! We waren gewoon 1 familie....er werd over van alles gesproken! Soms waren er ook weleens wat woordjes.....meestal waren dit de zelfde personen die altijd zeurde om niets!
Ik heb er een hele leuke tijd gehad!!

Tegenwoordig is het anders.....als je in de chat komt groeten ze niet eens!
Ik vind dat zo jammer......het kan zo gezellig zijn met zijn allen!

Hey Carien gezellig dat je weer bent . welkom terug Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 augustus 2014, 11:47
 
CARIEN982 schreef:
Je hebt helemaal gelijk Trijnie....een paar jaar geleden was het ZO gezellig....vooral in de chat! We waren gewoon 1 familie....er werd over van alles gesproken! Soms waren er ook weleens wat woordjes.....meestal waren dit de zelfde personen die altijd zeurde om niets!
Ik heb er een hele leuke tijd gehad!!

Tegenwoordig is het anders.....als je in de chat komt groeten ze niet eens!
Ik vind dat zo jammer......het kan zo gezellig zijn met zijn allen!

Wat gezellig dat je weer terug bent, Carien!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARIEN982





Berichten: 920

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 augustus 2014, 13:23
 
TRIJNIE671 schreef:
Hey Carien gezellig dat je weer bent . welkom terug Lachende smiley

Hey Trijnie en Annette, het is maar van korte duur hoor, ik kreeg zomaar 3 daagjes gratis!


Alles goed met jullie?


Laatst aangepast door
CARIEN982
op zaterdag 23 augustus 2014, 13:23
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA732





Berichten: 113

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 augustus 2014, 13:38
 
CARIEN982 schreef:
Je hebt helemaal gelijk Trijnie....een paar jaar geleden was het ZO gezellig....vooral in de chat! We waren gewoon 1 familie....er werd over van alles gesproken! Soms waren er ook weleens wat woordjes.....meestal waren dit de zelfde personen die altijd zeurde om niets!
Ik heb er een hele leuke tijd gehad!!

Tegenwoordig is het anders.....als je in de chat komt groeten ze niet eens!
Ik vind dat zo jammer......het kan zo gezellig zijn met zijn allen!

Hey jij er ook weer Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARIEN982





Berichten: 920

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 augustus 2014, 13:51
 
ERIKA732 schreef:
Hey jij er ook weer Lachende smiley



Hallo Erika.......jaja ik ben er.......nog!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TUTELUUT401





Berichten: 18

BerichtGeplaatst: donderdag 28 augustus 2014, 11:43
 
Zelf ben ik 's avonds wel eens online in de chatbox, maar het komt maar zelden voor dat er ook iemand anders online is. Jammer!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZWALUWTJE610





Berichten: 317

BerichtGeplaatst: donderdag 28 augustus 2014, 13:04
 
TUTELUUT401 schreef:
Zelf ben ik 's avonds wel eens online in de chatbox, maar het komt maar zelden voor dat er ook iemand anders online is. Jammer!


tegen 9 uur proberen, dan komen nog wel eens wat mensen en dan kan het heel gezellig zijn! wie weet tot de volgende keer! Lachende smiley


Laatst aangepast door
ZWALUWTJE610
op donderdag 28 augustus 2014, 13:04
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK546





Berichten: 18

BerichtGeplaatst: donderdag 27 november 2014, 22:26
 
Zoals zovelen van ons mis ik de fijne tijd in de chatbox, helaas net als anderen is de chatbox elke avond haast leeg.Vele leden niemand in de chat dus niemand op zoek naar iemand of kennis maken of gewoon vrienden. Ik p hoop weer een volle chat .Degene die dit lezen en ook vinden ben je lid kijk dan regelmatig in de chatbox wie weet vind je daar iemand is kost niets 1 klik maar

met vr gr Henk

tot ziens in de chat ps mail gerust


Laatst aangepast door
HENK546
op donderdag 27 november 2014, 22:27
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FFT360





Berichten: 124

BerichtGeplaatst: zondag 30 november 2014, 14:34
 
Het is inderdaad, spijtig genoeg, een heel stuk rustiger geworden op CM. Deels heeft het te maken omdat enkele oud-CM-ers hun geluk hebben gevonden en deels omdat vele CM-ers de site hebben verlaten om anderen redenen. Een reden die misschien wel te maken heeft met een ander beleid, wat zeker niet slecht is, of omdat die veel besproken gezelligheid er niet meer is.

Gezelligheid moet je zelf maken is het een aloud cliché dat vaak wordt gebruikt maar laten we er niet flauw over doen dat het niet altijd in je eentje lukt. Dat bedoel ik dan ook in de brede zin. Als je helemaal alleen bent in je thuissituatie dan mag je je huis nog zo mooi versieren maar als er niemand langskomt mis je toch een mooi gedeelte van die gezelligheid.

Hetzelfde geldt ook op deze site. We kunnen hier schrijven wat we willen of we kunnen in de chatbox gaan zitten wachten. Als er nergens enige vorm van reactie is dan is er gewoon geen gezelligheid. Hoe hard je dan toch probeert om gezelligheid zelf te maken.

Ik heb me ook al suf gedacht wat en hoe er verandering in aangebracht kan worden maar een pasklaar antwoord vind ik niet.

De Advent is een tijd van verwachting. Een komst van Iemand. Het is een tijd van hoop en verlossing, om het maar op een christelijke wijze te formuleren. Misschien moeten we ook maar in die overgave gaan leven en wachten, hopen, op de gezelligheid die ooit wel eens hier terug keert.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARA635





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: maandag 15 december 2014, 23:01
 
In een heel ver verleden was er dagelijkse drukte in de lobby met een hoop gezelligheid.
De lobby is leeg.
En als er al mensen zijn dan zeggen ze niks.
Ik vraag me eveneens af waar de gezelligheid gebleven is.

Met nieuwe mensen op cm mag je toch verwachten dat zij
ook de gezelligheid opzoeken en maken?

Of maak ik nu een hele foute opmerking?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator





Berichten: 481

BerichtGeplaatst: woensdag 17 december 2014, 09:26
 
Hierbij een reactie op de opmerking van MARA635 bij de Klaagmuur dat de mensen op CM ongezellig zijn.

Ik zou mezelf niet ongezellig noemen hoor, zoals jij hier nu doet. Want ja: jij maakt ook deel uit van CM. En je kunt het zelf net zo gezellig of ongezellig maken als je wilt. Hoe meer gemopper en geklaag over de ongezelligheid op CM, des te ongezelliger het wordt.

In het verleden zal het vast heel gezellig geweest zijn. Maar er was ook veel geruzie, geroddel, mensen werden gekleineerd, persoonlijk aangevallen op het forum en in de chat. Er werd hierover enorm veel geklaagd bij de redactie. Je weet vast nog wel wie één van die klagers was...

Gezelligheid moet je zelf maken. En samen. Als jij je gezellig opstelt, dan helpt dat al. Klagen helpt niet. Blijven hangen in het verleden ook niet.
Meedenken over oplossingen is veel constructiever.

Misschien helpt het volgende lied je wat verder Knipoog smiley

https://www.youtube.com/watch?v=u0H9rWSO5sY


Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op woensdag 17 december 2014, 09:27
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARA635





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: woensdag 17 december 2014, 11:01
 
CHRISTIANMATCH schreef:
Hierbij een reactie op de opmerking van MARA635 bij de Klaagmuur dat de mensen op CM ongezellig zijn.

Ik zou mezelf niet ongezellig noemen hoor, zoals jij hier nu doet. Want ja: jij maakt ook deel uit van CM. En je kunt het zelf net zo gezellig of ongezellig maken als je wilt. Hoe meer gemopper en geklaag over de ongezelligheid op CM, des te ongezelliger het wordt.

In het verleden zal het vast heel gezellig geweest zijn. Maar er was ook veel geruzie, geroddel, mensen werden gekleineerd, persoonlijk aangevallen op het forum en in de chat. Er werd hierover enorm veel geklaagd bij de redactie. Je weet vast nog wel wie één van die klagers was...

Gezelligheid moet je zelf maken. En samen. Als jij je gezellig opstelt, dan helpt dat al. Klagen helpt niet. Blijven hangen in het verleden ook niet.
Meedenken over oplossingen is veel constructiever.

Misschien helpt het volgende lied je wat verder Knipoog smiley

https://www.youtube.com/watch?v=u0H9rWSO5sY

Ik wil het wel gezellig maken in de chat, maar ja als iedereen wegblijft...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator





Berichten: 481

BerichtGeplaatst: woensdag 17 december 2014, 11:09
 
MARA635 schreef:
Ik wil het wel gezellig maken in de chat, maar ja als iedereen wegblijft...

Snap ik. Dat is ook jammer. Misschien moeten we eerst maar zorgen dat het op het forum gezellig is en blijft. En wellicht bloeit de chatbox dan ook weer wat op. Maar misschien ook niet. Hoe jammer het ook is, het verleden is geweest en dat komt niet meer terug. Je kunt de leuke en hilarische momenten koesteren. En de andere momenten zo snel mogelijk vergeten.

We gaan begin volgend jaar een nieuw idee uitproberen op het forum. En wellicht werkt dat ook door in de chatbox. We proberen er met elkaar gewoon wat van te maken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARA635





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: woensdag 17 december 2014, 11:28
 
CHRISTIANMATCH schreef:
Hierbij een reactie op de opmerking van MARA635 bij de Klaagmuur dat de mensen op CM ongezellig zijn.

Ik zou mezelf niet ongezellig noemen hoor, zoals jij hier nu doet. Want ja: jij maakt ook deel uit van CM. En je kunt het zelf net zo gezellig of ongezellig maken als je wilt. Hoe meer gemopper en geklaag over de ongezelligheid op CM, des te ongezelliger het wordt.

In het verleden zal het vast heel gezellig geweest zijn. Maar er was ook veel geruzie, geroddel, mensen werden gekleineerd, persoonlijk aangevallen op het forum en in de chat. Er werd hierover enorm veel geklaagd bij de redactie. Je weet vast nog wel wie één van die klagers was...

Gezelligheid moet je zelf maken. En samen. Als jij je gezellig opstelt, dan helpt dat al. Klagen helpt niet. Blijven hangen in het verleden ook niet.
Meedenken over oplossingen is veel constructiever.

Misschien helpt het volgende lied je wat verder Knipoog smiley

https://www.youtube.com/watch?v=u0H9rWSO5sY

bert en ernie... lol
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator





Berichten: 481

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 december 2014, 14:13
 
NEW261 schreef:
Waarschijnlijk is dit de enige keer dat ik op dit topic reageer, want ik haat klagen. Verhuis naar Syrië en je hebt geen enkel recht van klagen over het weer of het ontbreken van gezelligheid.
Maaarrrr waarom ik dan tóch reageer? Omdat ik het thema 'waar is de gezelligheid' herken van funkyfish, een andere christelijke datingsite waar ik pas lid van was. Ook daar merkte ik dat de fut eruit lijkt te zijn: Een chat waarin niks meer gebeurd, steeds minder uitjes die georganiseerd werden, en mensen die eerder jaren lang lid waren bleken opeens verdwenen te zijn. Ik weet niet waar dat aan ligt. Ik hóóp dat het ligt aan het feit dat we met z'n allen de meerwaarde inzien van face to face contact, en liever reallife daten e.d.. Misschien zijn datingsites wel gewoon "uit". Het zou ook kunnen liggen aan de grote populariteit van social media; communitysites die niet zo bekend zijn óf een specifieke doelgroep hebben leggen het al snel af tegen Facebook. Waarom christelijke datingsites zo teruglopen komt denk ik door de grote nadruk op het "hokjesdenken". Jonge christenen zitten volop in de wereld, áls ze al online gaan daten kiezen de meesten eerder lexa.nl uit ofzo. Op christelijke datingsites kun je selecteren op kerk en denominatie: dat is niet meer van deze tijd. Daarnaast zijn iig CM en FF qua lay-out en werking hopeloos verouderd, het nodigt niet uit als je facebook of twitter of instagram gewend bent. Een forum om te discussiëren is bijvoorbeeld écht antiek ;)
Zomaar wat gedachten die bij mij langskomen. Maar wees dus niet verbaasd bij wat je ervaart, het is een breder proces denk ik.

Nogmaals dus: Dank je wel voor je reactie! Goed om het ook eens van een heel andere kant te horen.

Wij verbazen ons inderdaad niet over het proces dat al een tijdje gaande is en denken inderdaad dat het breder getrokken kan worden.

Qua uitjes gebeurt hier nog wel eea. ChristianMatch organiseert diverse keren per jaar uitjes, die enthousiast bezocht worden. De reacties zijn achteraf ook vrijwel altijd positief. Daarnaast zijn er onderling ook initiatieven. Misschien wat minder dan vroeger, maar het gebeurt nog wel.

Wij geloven niet dat datingsites 'uit' zijn. Het blijft een makkelijk en prettig middel om in contact met anderen te komen. Juist in deze tijd waarin internet zo'n groot medium is en lang niet alle christenen meer volop betrokken zijn bij een kerk bijvoorbeeld.
Meer gerichte PR is wel een ding waar wij ook steeds weer onze weg in zoeken. En daarbij komt dat de concurrentie ook een stuk groter is geworden.

De invloed van social media moet inderdaad niet onderschat worden. Zo'n 10 jaar geleden was dat er niet of nauwelijks.

Wat betreft het 'hokjesdenken': er is een groep christenen (zowel jong als ouder) die daar in deze tijd veel minder mee hebben. Zij zullen inderdaad moeite hebben met vragen naar een denominatie e.d. Een andere groep christenen vindt dit nog steeds juist wél prettig om te weten.
Het is in ieder geval goed om dit mee te nemen als we de nieuwe site gaan maken. En dat geldt ook voor jouw opmerkingen rondom functionaliteit en lay-out.

Of een forum antiek is, is de vraag. Het is wel een begrip uit de oudheid, maar of het daarmee ook achterhaald is? Wij zien de meerwaarde er voorlopig nog wel van in. En we zoeken ook naar moderne middelen om het levendig te houden. Mocht je nog goede ideeën hebben: we houden ons zeker aanbevolen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NEW261





Berichten: 2

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 december 2014, 22:00
 
Dank CM!
Ik zeg ook zeker niet dat ik in alles gelijk heb, maar jullie hebben wel m'n mening kunnen lezen. Of forums antiek zijn is idd een persoonlijke mening. Behalve hier zie ik het alleen op sites met een specifieke interesse (bijvoorbeeld op een filmsite die ik regelmatig bezoek), niet op dating en communitysites. Verder doet de lay-out idd wat verouderd aan, en qua functionaliteit is het niet bepaald van deze tijd dat je bijvoorbeeld elke x opnieuw moet inloggen, zou t tof zijn als er een smartphone-versie van de site komt, en is t handig als t beter te integreren is met andere sites en programma's als facebook, twitter en youtube. Maar daar hebben jullie vast al over nagedacht. Ik voel me iig serieus genomen, thanks! ;)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH090





Berichten: 18

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 januari 2015, 16:14
 
CHRISTIANMATCH schreef:
Snap ik. Dat is ook jammer. Misschien moeten we eerst maar zorgen dat het op het forum gezellig is en blijft. En wellicht bloeit de chatbox dan ook weer wat op. Maar misschien ook niet. Hoe jammer het ook is, het verleden is geweest en dat komt niet meer terug. Je kunt de leuke en hilarische momenten koesteren. En de andere momenten zo snel mogelijk vergeten.

We gaan begin volgend jaar een nieuw idee uitproberen op het forum. En wellicht werkt dat ook door in de chatbox. We proberen er met elkaar gewoon wat van te maken.

ha, Christianmatch,

Ik ben een jaar of vijf lid geweest van CM (2008-2013) en ik denk dat een paar gangmakers op een chat heel veel goed doen. Dat er negatievelingen inloggen, is een gegeven waarmee je niets kunt als moderator, verwacht ik.
Ook zijn veel single's toch beschadigd in het verleden, waardoor overgevoeligheden kunnen ontstaan. (of zoals ik het noem; dat zij allergisch reageren)

gewoon relaxed en gezellig chatten zou een mooi doel zijn; of het haalbaar is om het allen naar het zin te maken blijft de uitdaging.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAURA291





Berichten: 327

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 januari 2015, 06:50
 
Voor iedereen die gezellig wil zijn: vanavond is er Happy Hour in de chatroom vanaf 21.00 uur! Eerste drankje is gratis!

GrZing Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNS104





Berichten: 79

BerichtGeplaatst: woensdag 7 januari 2015, 23:27
 
heb nu een enkel keer ingelogd ....... gesprekken zijn niet te volgen als niet alles te lezen is ...... een goedenavond als je binnenkomt of welkom geheten worden door de aanwezigen ......nee dan is er weinig reuring
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROTTERDAM955





Berichten: 19

BerichtGeplaatst: donderdag 8 januari 2015, 16:31
 
Het is echt triest dat de chatbox zo weinig mensen of stille en lege lobby, ik zat in 2009 tot 2012 bij CM, het was vrij veel volle room en oergezellig en veel gelachen.

Velen zijn inmiddels getrouwd of andere reden zijn vertrokken.

We moeten iets verzinnen om weer aan de praat te komen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: donderdag 8 januari 2015, 17:58
 
Als nu iedereen die het zo ongezellig in de chatbox vindt, vanavond eens gezellig met elkaar daar gaat chatten, dan is dat probleem ook weer opgelost! Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARA635





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: donderdag 8 januari 2015, 20:17
 
JANS221 schreef:
Als nu iedereen die het zo ongezellig in de chatbox vindt, vanavond eens gezellig met elkaar daar gaat chatten, dan is dat probleem ook weer opgelost! Lachende smiley

Ik kan moeilijk tegen mezef gaan praten...
alhoewel monologen spannend kunnen zijn...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROLF230





Berichten: 434

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 januari 2015, 23:20
 
De gezelligheid is nu in de chatbox. Dus wees snel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH090





Berichten: 18

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 januari 2015, 01:43
 
ROTTERDAM955 schreef:
Het is echt triest dat de chatbox zo weinig mensen of stille en lege lobby, ik zat in 2009 tot 2012 bij CM, het was vrij veel volle room en oergezellig en veel gelachen.

Velen zijn inmiddels getrouwd of andere reden zijn vertrokken.

We moeten iets verzinnen om weer aan de praat te komen.

wat hebben we een lol gehad, ja, rotterdam!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FFT360





Berichten: 124

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 januari 2015, 01:58
 
HANNAH090 schreef:
wat hebben we een lol gehad, ja, rotterdam!


Nou, ik ben al een paar keer in de box geweest de afgelopen dagen en er is wel wat leven te zien. Natuurlijk zijn het niet dezelfde of niet allemaal dezelfde van zoveel jaren geleden. Er zijn er wel enkele die de boel wat leven inblazen en hopelijk blijven die ook. Dus niet alles is negatief Lachende smiley

Boze smiley maar soms snap ik niet waarover ze het hebben.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FFT360





Berichten: 124

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 januari 2015, 01:59
 
HANNAH090 schreef:
wat hebben we een lol gehad, ja, rotterdam!

Hé Hannah, wat leuk dat je er ook bent Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 januari 2015, 07:04
 
TRIJNIE671 schreef:
Een tijdje terug was het hier mega druk en erg gezellig / de chatbox zat elke avond vol met mensen . erg veel lol hebben we hier gehad . werden leuke uitjes georganiseerd . erg jammer dat het nu niet meer zo is . de gezellige mensen blijven weg . nu zit er niks meer in de chatbox . waar ligt dat aan denk ik dan weleens .Ook het forum bloed helemaal dood . mijn vraag is waar is die gezellige tijd gebleven en waarom is het hier zo doods ??? we kunnen het hier zo leuk hebben met elkaar en dingen delen .

Ja, als men hier niet, of nauwelijks reageert, ja dan bloed het snel dood.....

Dat is denk ik de reden.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 13 januari 2015, 07:31
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 januari 2015, 16:44
 
JANS221 schreef:
Deze vraag is in andere bewoordingen al eerder gesteld, er kwamen toen ook geen duidelijke antwoorden. Ik weet het ook niet.

In de chatbox kom ik zelf nooit, ik weet niet hoe het daar was en hoe het nu is. Het lijkt mij meer dan het forum iets waar je gezellig met elkaar kunt kletsen/neuzelen en low-chatten.

Wat betreft het forum: ik schreef vroeger veel, er waren mooie diepgaande onderwerpen en er waren veel mensen die reageerden. Ik heb geen idee waarom mensen nu niet meer meedoen met deze discussies.
Daarnaast zijn er nog de gezellige geneuzel-topics over het weer, over het eten, over je dagbesteding etc. Niet de topics die mijn voorkeur hebben, maar bij anderen weer favoriet.

Het komt op het forum regelmatig voor dat mensen zich onterecht persoonlijk aangevallen voelen. Als iemand een andere mening heeft en de ander vraagt om zijn mening met argumenten te onderbouwen of vanuit een ander gezichtspunt reageert, is dat niet iets om je aangevallen te voelen, het hoort bij de discussie. Vaak werd dat getypeerd als ruziemaken. Er is echter een groot verschil tussen ruziemaken en een ernstig meningsverschil hebben. Als dat niet gezien wordt, gaat het fout, valt de discussie stil en haakt men af. Als je iets schrijft of reageert op het forum, krijg je vaak/meestal een reactie, daar is het forum voor. Sta open voor wat anderen schrijven, vraag wat er bedoeld wordt als het niet geheel duidelijk is, ``luister`` goed wat de ander schrijft.

Ik heb zelf erg veel geleerd van het schrijven op het forum, over het delen van je mening, van het luisteren naar anderen. Het is goed om een eigen mening te vormen, dan wel te toetsen of bij te stellen.

Goede post Jans!

Ja, en als men gewoon sporadisch eventjes een keer reageert, ja, dan krijg je ook geen serieuze discussies en ook geen leuke discussies.
Wat mij weleens opvalt is dat er gewoon erg weinig wordt gepost, en dat de mensen die heel erg weinig posten klagen dat het hier niet gezellig is(dan kun je je ook afvragen of je je gezelligheid in je leven moet halen uit een forum, nogal triviaal. Kijk een forum kan een meerwaarde hebben en een toegevoegde waarde aan je leven dat wel.

Maar om alleen je gezelligheid in je leven uit het internet te halen Smiley die vol vragen zit

Ik vind het jammer dat de klagers dat het hier niet gezellig is ook nauwelijks bijdrage leveren om het gezellig, en inhoudsvol te maken hier, doordat ze gewoon nauwelijks posten en reageren.

Soms heb ik het idee, men kan er gratis drie dagen op en gebruikt die dagen om even te gaan klagen hoe ongezellig het hier is....Ik dacht dat je als christen je naaste niet mag kwetsen...

Hoe zou dat over komen voor mensen zoals ik die regelmatig serieuze pogingen doen om een discussie op te staten, en regelmatig posten, en dan niet of nauwelijks sjoege krijgen....?

Kijk, ik wordt geen lid van een site met een forum, om er een keer in de week eens een zinnetje op te schrijven.

En ik vind het moeilijk om van mensen die nauwelijks posten en een bijdrage leveren aan het forum te moeten horen via mail, dat het door mij komt dat het hier allang niet meer gezellig is. En zij geen zin meer hebben om te posten door mij. en als ik dan vraag waarom, ja, dan hoor ik helemaal niets.

Ik probeer het nog enkele maanden en ja, als het dan zo stil als nu blijft met een of enkele posts per week, ja dan hou ik het hier ook voor gezien wb het forum.

Ik post niet veel, vind ik zelf, enkele keren per dag, en ook regelmatig dagenlang, of zelfs wekenlang nagenoeg niets...

Maar ja, ik vind als je zelf nauwelijks een bijdrage levert aan het forum je ook niet moet klagen dat het niet gezellig is, of geen inhoud heeft.

Of mensen die nooit posten, behalve om negatieve commentaar te leveren.

Jammer...

Dit is natuurlijk allemaal niet persoonlijk naar jou toe Jans, dit is wat ik ervaar in het algemeen hier.

Fijne Avond! Knipoog smiley


Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 13 januari 2015, 16:48
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Over ChristianMatch
Ga naar pagina Vorige 1 2
Pagina 2 van 2