ChristianMatch
 


Forum

beëindiging relatie, scheiding, schuldgevoel, hoe verder?
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: woensdag 24 februari 2010, 20:34
 
JONATHAN890 schreef:
er is geen zonde groter dan een andere...en daarom mijn reactie.

Tja, hier op CM schijnt nr 7 toch wel voorrang te hebben Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
... de rest volgt op gepast afstand Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: woensdag 24 februari 2010, 20:35
 
SUSANNAH475 schreef:
hmmm ... is zonde: "Boosheid en woede niet kunnen bedwingen, maar uiten" ??? Volgens mij is Jezus toch echt boos geweest op die farizeeers (die Hem probeerden onderuit te halen en die overspelige vrouw op heterdaad betrapt hadden en Jezus daarmee confronteerden) en ik denk ook dat ze (die farizeeers) dat geweten hebben ... en volgens mij was Jezus zonder zonde ... Knipoog smiley


ik bedoel met boosheid en woede niet kunnen bedwingen, maar uiten:

als je die emoties tegen een ander gebruikt op een manier die niet goed is.

Boos mag je zijn, maar dan in woorden
Woede mag je uiten
Het niet bedwingen maar vervallen in geweld is niet goed
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: woensdag 24 februari 2010, 20:38
 
JONATHAN890 schreef:
ik bedoel met boosheid en woede niet kunnen bedwingen, maar uiten:

als je die emoties tegen een ander gebruikt op een manier die niet goed is.

Boos mag je zijn, maar dan in woorden
Woede mag je uiten
Het niet bedwingen maar vervallen in geweld is niet goed

Oke ... dank je voor je uitleg, zo is het voor mij wel duidelijk Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRACE585





Berichten: 1464

BerichtGeplaatst: woensdag 24 februari 2010, 21:06
 
SUSANNAH475 schreef:
Lieve Grace, als je kinderen aangeven dat ze wel een nieuwe papa zouden willen ... pffff ... tja, besef dat dit moeilijk voor je is, maar weet je .... als jij een vriend krijgt zal dat nooit een vervanger papa voor je kids zijn, hoe moeilijk misschien ook.
Ze moeten het doen met de vader die ze hebben, en ik weet ... dat is niet gemakkelijk en als je jonge kids hebt is dat helemaal moeilijk omdat ze het misschien nog niet zo kunnen begrijpen.
Natuurlijk kan als jij een vriend krijgt dit veel voor je kids betekenen, maar een papa zal het nooit worden.
De waarheid is soms hard .... sterkte !!

susanna ze bedoelen ook niet een vervanger voor hun biologische papa maar een vaderfiguur die er wel voor hen is en voor hen in liefde wil zorgen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: woensdag 24 februari 2010, 21:10
 
GRACE585 schreef:
susanna ze bedoelen ook niet een vervanger voor hun biologische papa maar een vaderfiguur die er wel voor hen is en voor hen in liefde wil zorgen.

Oke
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: woensdag 24 februari 2010, 23:32
 
GRACE585 schreef:
susanna ze bedoelen ook niet een vervanger voor hun biologische papa maar een vaderfiguur die er wel voor hen is en voor hen in liefde wil zorgen.

Onlangs heb ik het boekje "De vaderhart van God" gelezen.
Als er iemand is met een "vaderhart" dan is dat wel onze schepper.

Zelfs ik leer daar nog van.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 00:13
 
MAR907 schreef:
Onlangs heb ik het boekje "De vaderhart van God" gelezen.
Als er iemand is met een "vaderhart" dan is dat wel onze schepper.

Zelfs ik leer daar nog van.

Ik denk dat veel mensen zich niet realiseren wat voor impact het heeft als een kind een afwezige vader (en/of moeder) heeft.
En een afwezige vader kan ook een 'aanwezige' vader zijn, die er niet of nauwelijks was ...
Als je dat moe(s)t missen, heb je ook dat voorbeeld niet ... en ja, ik weet ... ook ouders maken hun fouten, maar er is wel een verschil in fouten maken en ze voortdurend maken en dan ook nog niet willen erkennen dat je ze gemaakt heeft. Soms wordt het dan een onhoudbare situatie.
Godzijdank kan God het ten goede keren, maar ik denk dat de krassen in je hart blijven ...
Gelukkig kan je door je verdriet heen de aanwezigheid van God bemerken die je kan geven wat je al die tijd moest missen.
Maar denk wel dat het een hele weg is en die weg is zeker niet gemakkelijk.

Ik zou altijd nog het volgende boekje willen lezen:

"Dochters zonder vader,
Elke dochter weet hoe belangrijk een vader is. Wanneer vaders ons teleurstellen, kan dat de rest van ons leven impact hebben. Of je vader je nu misbruikte, je verwaarloosde of in de steek liet, het......"

Auteur: Wright, H. Norman
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARIENNEZ498





Berichten: 125

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 00:28
 
SUSANNAH475 schreef:
Ik denk dat veel mensen zich niet realiseren wat voor impact het heeft als een kind een afwezige vader (en/of moeder) heeft.
En een afwezige vader kan ook een 'aanwezige' vader zijn, die er niet of nauwelijks was ...
Als je dat moe(s)t missen, heb je ook dat voorbeeld niet ... en ja, ik weet ... ook ouders maken hun fouten, maar er is wel een verschil in fouten maken en ze voortdurend maken en dan ook nog niet willen erkennen dat je ze gemaakt heeft. Soms wordt het dan een onhoudbare situatie.
Godzijdank kan God het ten goede keren, maar ik denk dat de krassen in je hart blijven ...
Gelukkig kan je door je verdriet heen de aanwezigheid van God bemerken die je kan geven wat je al die tijd moest missen.
Maar denk wel dat het een hele weg is en die weg is zeker niet gemakkelijk.

Ik zou altijd nog het volgende boekje willen lezen:

"Dochters zonder vader,
Elke dochter weet hoe belangrijk een vader is. Wanneer vaders ons teleurstellen, kan dat de rest van ons leven impact hebben. Of je vader je nu misbruikte, je verwaarloosde of in de steek liet, het......"

Auteur: Wright, H. Norman

Wat je hier zegt is heel erg waar Susannah! Voor mijn kinderen is het niet gemakkelijk om op te groeien zonder hun vader...maar mét hun vader was het nóg moeilijker. Nu er rust is gekomen, genieten zij van hun dagen bij hem en andersom. De destijds aanwezige vader was helaas een driftige... en wat is dán beter?
Zelf groeide ik op mét een vader...maar dan wél een die zijn drie kinderen nooit zag staan. Ik kan me niet herinneren ooit iets met mijn vader gedaan te hebben, geen spelletje...geen goed gesprek, gewoon niets.
Om het Vaderhart van God dan te begrijpen? Daar heb ik heel wat jaren over gedaan. Voor mij was God een zwijgzame God...Eén die niet antwoordde. Hij wás er wel....maar niet voor mij. Inmiddels heb ik geleerd dat de God van hemel en aarde héél Iemand anders is dan mijn eigen aardse vader!

Het boek waar je het zojuist over had? Ik heb het even opgezocht en is te bestellen voor iets meer dan 15 euro, ik wil het ook graag lezen trouwens, bedankt voor de tip!

Ariënne
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JILL658





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 02:31
 
Dat is een waar woord. Is er geen boek: zonen die zonder vader opgroeien?
Ik denk dat jongens hun indentiteit zoeken en/of halen bij een vader of vaderfiguur. Als die ontbreekt wat moeten zij dan. Ze zoeken toch iets, waar ze zich aan kunnen spiegelen. Moeilijk voor alle alleengaande moeders, inclusief mij. Wat wij en ikzelf ook proberen het lukt ons niet om dit te geven aan een jongen, want wij kunnen niet vader en moeder tegelijk zijn. Ik probeer het wel, maar ik moet erkennen dat dat niet lukt.
Gelukkig staat er geschreven, Dat God onze Man en Vader is. Dus ook een Vader voor onze kinderen.
Ik wens iedere alleengaande ouder sterkte hiermee,
Jill
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 10:13
 
JONATHAN890 schreef:
Ik verdedig mij niet, maar ik vind t volgende:

Er is geen enkele zonde groter dan de andere, allen zijn gelijk.

Zonde is je doel missen

Nog meer zonde is het als je je zonde niet aan t kruis bij Jezus brengt, Zijn tranen in zijn ogen hebt gezien, en hebben mogen ervaren dat die traan er voor jou was. Een traan van blijdschap van Jezus, dat je daar bent gekomen.

Zo is dat! Wat mooi gezegd, Jonathan. En als iemand anders jou uitmaakt voor een grote zondaar (en zichzelf stiekem wel geweldig vindt), dan moet je eigenlijk medelijden hebben met hem/haar.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KAT125





Berichten: 179

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 13:54
 
JONATHAN890 schreef:
Ik verdedig mij niet, maar ik vind t volgende:

Er is geen enkele zonde groter dan de andere, allen zijn gelijk.

Zonde is je doel missen

Nog meer zonde is het als je je zonde niet aan t kruis bij Jezus brengt, Zijn tranen in zijn ogen hebt gezien, en hebben mogen ervaren dat die traan er voor jou was. Een traan van blijdschap van Jezus, dat je daar bent gekomen.

marijan
Zo is dat! Wat mooi gezegd, Jonathan. En als iemand anders jou uitmaakt voor een grote zondaar (en zichzelf stiekem wel geweldig vindt), dan moet je eigenlijk medelijden hebben met hem/haar.


ben het er niet helemaal mee eens, vindt het zo als het er staat wel heel gemakkelijk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 16:45
 
JONATHAN890 schreef:
Ik heb heel bewust jouw naam er niet bij gezet. Ben gewoon integer, niets rots bedoeld.

Weet je...omdat ik dit onderwerp startte krijg ik mailtjes van mensen, die mij als zondaar bestempelen....hahhaa mensen met mensenkennis, daar hou ik van, maar niet van mensen die mij veroordelen.

En dan ik dan toevallig jouw mail eruit pikte omdat die nog redelijk vriendelijk was, maar mij ook tegen mijn hoofd stootte, is dan jammer.
Ik heb niets tegen jou persoonlijk, gisteren ook heel lang met je ge-chat en als mens tegen mens heb ik niets tegen je, alleen de veroordeling die in dingen spreekt raakt mij en doet mij pijn.

Weet je.... voor iedereen die mij (en velen met mij) veroordeelt.

MORGEN IN SPIJKENISSE........STENIGING VAN MIJ. Amerikaanse party...zelf je stenen meenemen. Misschien dat er nog wel een paar om mij heen komen staan.

MAAR WEL..... wie zonder zonde is werpe de eerste steen.
Vooraf kan je oefenen in mikken, zal een kruis opstellen.

En dan nog t volgende:

zonde is:
Gods weg niet te gaan
God niet op 1e plaats
Zijn naam niet oprecht gebruiken
Geen tijd in je leven nemen om Hem te dienen
Mensen die er voor jou zijn hoger achten dan jezelf
Boosheid en woede niet kunnen bedwingen, maar uiten
In een relatie aan anderen denken, in gedachten een ander begeren
Dingen van een ander afnemen
Leugens, roddelen om zelf beter te worden
Niet tevreden zijn met de dingen die God je gegeven hebt, maar meer willen

Nou ik heb gefaald tegen ALLEMAAL, maar God dank....... God vergeeft !!!
En God wil mijn leven in Zijn hand houden en mij de weg wijzen, soms niet de weg die ik wil gaan, maar God is Liefde en als ik Hem vertrouw gaat t goed.


En nu zal ik wel weer mensen tegen t hoofd hebben gestoten Gefrustreerde smiley
Sorry ik ben geen Engeltje smiley , maar net als jij , wel een kind van God.



mag ik dan naast je komen staan, jonathan?
ik heb ook fouten namelijk...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KAT125





Berichten: 179

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 16:57
 
JONATHAN890 schreef:
Ik heb heel bewust jouw naam er niet bij gezet. Ben gewoon integer, niets rots bedoeld.

Weet je...omdat ik dit onderwerp startte krijg ik mailtjes van mensen, die mij als zondaar bestempelen....hahhaa mensen met mensenkennis, daar hou ik van, maar niet van mensen die mij veroordelen.

En dan ik dan toevallig jouw mail eruit pikte omdat die nog redelijk vriendelijk was, maar mij ook tegen mijn hoofd stootte, is dan jammer.
Ik heb niets tegen jou persoonlijk, gisteren ook heel lang met je ge-chat en als mens tegen mens heb ik niets tegen je, alleen de veroordeling die in dingen spreekt raakt mij en doet mij pijn.

Weet je.... voor iedereen die mij (en velen met mij) veroordeelt.

MORGEN IN SPIJKENISSE........STENIGING VAN MIJ. Amerikaanse party...zelf je stenen meenemen. Misschien dat er nog wel een paar om mij heen komen staan.

MAAR WEL..... wie zonder zonde is werpe de eerste steen.
Vooraf kan je oefenen in mikken, zal een kruis opstellen.


En dan nog t volgende:

zonde is:
Gods weg niet te gaan
God niet op 1e plaats
Zijn naam niet oprecht gebruiken
Geen tijd in je leven nemen om Hem te dienen
Mensen die er voor jou zijn hoger achten dan jezelf
Boosheid en woede niet kunnen bedwingen, maar uiten
In een relatie aan anderen denken, in gedachten een ander begeren
Dingen van een ander afnemen
Leugens, roddelen om zelf beter te worden
Niet tevreden zijn met de dingen die God je gegeven hebt, maar meer willen

Nou ik heb gefaald tegen ALLEMAAL, maar God dank....... God vergeeft !!!
En God wil mijn leven in Zijn hand houden en mij de weg wijzen, soms niet de weg die ik wil gaan, maar God is Liefde en als ik Hem vertrouw gaat t goed.


En nu zal ik wel weer mensen tegen t hoofd hebben gestoten
Sorry ik ben geen , maar net als jij , wel een kind van God.


hannah schreef:
mag ik dan naast je komen staan, jonathan?
ik heb ook fouten namelijk...



Hannah en Jonathan, zouden jullei mij dat uit willen en kunnen leggen hoe je dat bedoeld,want ik heb er onrustig van geslapen dat dit er staat.

want ik zie dit niet bijbels.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROBBEDOES873





Berichten: 735

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 18:09
 
KAT125 schreef:
JONATHAN890 schreef:
Ik heb heel bewust jouw naam er niet bij gezet. Ben gewoon integer, niets rots bedoeld.

Weet je...omdat ik dit onderwerp startte krijg ik mailtjes van mensen, die mij als zondaar bestempelen....hahhaa mensen met mensenkennis, daar hou ik van, maar niet van mensen die mij veroordelen.

En dan ik dan toevallig jouw mail eruit pikte omdat die nog redelijk vriendelijk was, maar mij ook tegen mijn hoofd stootte, is dan jammer.
Ik heb niets tegen jou persoonlijk, gisteren ook heel lang met je ge-chat en als mens tegen mens heb ik niets tegen je, alleen de veroordeling die in dingen spreekt raakt mij en doet mij pijn.

Weet je.... voor iedereen die mij (en velen met mij) veroordeelt.

MORGEN IN SPIJKENISSE........STENIGING VAN MIJ. Amerikaanse party...zelf je stenen meenemen. Misschien dat er nog wel een paar om mij heen komen staan.

MAAR WEL..... wie zonder zonde is werpe de eerste steen.
Vooraf kan je oefenen in mikken, zal een kruis opstellen.


En dan nog t volgende:

zonde is:
Gods weg niet te gaan
God niet op 1e plaats
Zijn naam niet oprecht gebruiken
Geen tijd in je leven nemen om Hem te dienen
Mensen die er voor jou zijn hoger achten dan jezelf
Boosheid en woede niet kunnen bedwingen, maar uiten
In een relatie aan anderen denken, in gedachten een ander begeren
Dingen van een ander afnemen
Leugens, roddelen om zelf beter te worden
Niet tevreden zijn met de dingen die God je gegeven hebt, maar meer willen

Nou ik heb gefaald tegen ALLEMAAL, maar God dank....... God vergeeft !!!
En God wil mijn leven in Zijn hand houden en mij de weg wijzen, soms niet de weg die ik wil gaan, maar God is Liefde en als ik Hem vertrouw gaat t goed.


En nu zal ik wel weer mensen tegen t hoofd hebben gestoten
Sorry ik ben geen , maar net als jij , wel een kind van God.


hannah schreef:
mag ik dan naast je komen staan, jonathan?
ik heb ook fouten namelijk...



Hannah en Jonathan, zouden jullei mij dat uit willen en kunnen leggen hoe je dat bedoeld,want ik heb er onrustig van geslapen dat dit er staat.

want ik zie dit niet bijbels.

Je kan ook kapot gaan aan schuld gevoel en als een ander dan meent er nog een schepje boven op te moeten doen lijkt me ook niet bepaald bijbels,
Verder wil ik er niet over uit wijden, Wil enkel aangeven dat het moeilijk genoeg is met schuld gevoelens te leven, zonder dat een ander je nog schuldiger maakt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 18:54
 
kat,
heb je wel begrepen dat jonathan t cynisch bedoeld?

ik heb je profiel gelezen, en op t punt gestaan om de discussie met je aan te gaan.
in t verleden dacht ik net als jij namelijk, maar als je dieper in de bijbel gaat spitten, dan kom je veel meer dingen tegen, die je visie verbreden.
het is, bijbels gezien, niet zo zwart wit als jij denkt, naar mijn mening.

ik wil je graag uitleggen hoe ik het zie; de vraag aan jou is echter; durf je dat in t openbaar op t forum doen, of doe je t liever meer afgeschermd via de mail?

ik val niemand aan op een mening, daar hoef je dus niet bang voor te zijn; maar als ik mijn mening geef, is die over t algemeen wel vrij duidelijk.

ik lees 't wel......... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KAT125





Berichten: 179

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 19:16
 
HANNAH810 schreef:
kat,
heb je wel begrepen dat jonathan t cynisch bedoeld?

ik heb je profiel gelezen, en op t punt gestaan om de discussie met je aan te gaan.
in t verleden dacht ik net als jij namelijk, maar als je dieper in de bijbel gaat spitten, dan kom je veel meer dingen tegen, die je visie verbreden.
het is, bijbels gezien, niet zo zwart wit als jij denkt, naar mijn mening.

ik wil je graag uitleggen hoe ik het zie; de vraag aan jou is echter; durf je dat in t openbaar op t forum doen, of doe je t liever meer afgeschermd via de mail?

ik val niemand aan op een mening, daar hoef je dus niet bang voor te zijn; maar als ik mijn mening geef, is die over t algemeen wel vrij duidelijk.

ik lees 't wel......... Knipoog smiley


ik ga die discussie heel graag aan. Kwijlende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 19:20
 
KAT125 schreef:
JONATHAN890 schreef:

Weet je.... voor iedereen die mij (en velen met mij) veroordeelt.

MORGEN IN SPIJKENISSE........STENIGING VAN MIJ. Amerikaanse party...zelf je stenen meenemen. Misschien dat er nog wel een paar om mij heen komen staan.

MAAR WEL..... wie zonder zonde is werpe de eerste steen.
Vooraf kan je oefenen in mikken, zal een kruis opstellen.


En dan nog t volgende:

zonde is:
Gods weg niet te gaan
God niet op 1e plaats
Zijn naam niet oprecht gebruiken
Geen tijd in je leven nemen om Hem te dienen
Mensen die er voor jou zijn hoger achten dan jezelf
Boosheid en woede niet kunnen bedwingen, maar uiten
In een relatie aan anderen denken, in gedachten een ander begeren
Dingen van een ander afnemen
Leugens, roddelen om zelf beter te worden
Niet tevreden zijn met de dingen die God je gegeven hebt, maar meer willen

Nou ik heb gefaald tegen ALLEMAAL, maar God dank....... God vergeeft !!!
En God wil mijn leven in Zijn hand houden en mij de weg wijzen, soms niet de weg die ik wil gaan, maar God is Liefde en als ik Hem vertrouw gaat t goed.


hannah schreef:
mag ik dan naast je komen staan, jonathan?
ik heb ook fouten namelijk...



Hannah en Jonathan, zouden jullei mij dat uit willen en kunnen leggen hoe je dat bedoeld,want ik heb er onrustig van geslapen dat dit er staat.

want ik zie dit niet bijbels.


Johannes 8: 3-11
3 En de Schriftgeleerden en de Farizeën brachten tot Hem een vrouw, in overspel gegrepen.
4 En haar gesteld hebbende in het midden, zeiden zij tot Hem: Meester, deze vrouw is op de daad zelve gegrepen, overspel begaande.
5 En Mozes heeft ons in de wet geboden, dat dezulken gestenigd zullen worden; Gij dan, wat zegt Gij?
6 En dit zeiden zij, Hem verzoekende, opdat zij iets hadden, om Hem te beschuldigen. Maar Jezus, nederbukkende, schreef met den vinger in de aarde.
7 En als zij Hem bleven vragen, richtte Hij Zich op, en zeide tot hen: Die van ulieden zonder zonde is, werpe eerst den steen op haar.
8 En wederom nederbukkende, schreef Hij in de aarde.
9 Maar zij, dit horende, en van hun geweten overtuigd zijnde, gingen uit, de een na den andere, beginnende van de oudsten tot de laatsten; en Jezus werd alleen gelaten; en de vrouw in het midden staande.
10 En Jezus, Zich oprichtende, en niemand ziende dan de vrouw, zeide tot haar: Vrouw, waar zijn deze uw beschuldigers? Heeft u niemand veroordeeld?
11 En zij zeide: Niemand, Heere! En Jezus zeide tot haar: Zo veroordeel Ik u ook niet; ga heen, en zondig niet meer.

Uitleg van www.statenvertaling.net

Iemand vragen de eerste steen te werpen: uit Johannes 8:7, Die van ulieden zonder zonde is, werpe eerst den steen op haar. Een vrouw wordt beschuldigd van overspel, een feit dat in die tijd met steniging bestraft werd. Geen van de rechters en omstanders is echter zelf 'schoon' genoeg om haar daadwerkelijk te kunnen veroordelen.
Betekenis: laat maar eens zien of je zelf zo eerlijk en juist bent.


En ja, Hannah, je hebt gelijk. ik bedoel het cynisch, maar wel over nagedacht, gewikt en gewogen.

Ik ben iemand die bepaalde grenzen zoekt, om mensen maar eens wakker te schudden, schudden aan huisjes, om de vastgeroeste meningen van mensen eens tegen de waarheid te houden.
Doe ik daarmee verkeerd? nee Jezus deed niet anders, stootte ook hier en daar overal tegen de gebruiken aan. Zette de dingen scherp maar wees wel altijd op de weg die God ons wijst.

Ik weet, en heb ervaren dat t leven anders gaat en is dan ik mijzelf zou wensen. En dat God andere wegen bewandeld dan gedacht.
Maar ondanks alles heb ik ervaren God vergeeft, God wijst mij een weg, en belangrijkste van allemaal ...God is genade, vergeving en liefde
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 20:18
 
KAT125 schreef:
ik ga die discussie heel graag aan. Kwijlende smiley

oke, let's go........
allereerst denk ik dat het goed is dat je de bijbel ernaast hebt gelegt, gezien de invulling van je profiel.
ik kopieer;
Mattheüs 19:9 Maar Ik zeg u, dat zo wie zijn vrouw verlaat, anders dan om hoererij, en een andere trouwt, die doet overspel, en die de verlatene trouwt, doet ook overspel.

Markus 10:12 En indien een vrouw haar man zal verlaten, en met een anderen trouwen, die doet overspel.

Lukas 16:18 Een iegelijk, die zijn vrouw verlaat, en een andere trouwt, die doet overspel; en een iegelijk, die de verlatene van den man trouwt, die doet ook overspel.

Te weten anders dan om hoererij, gelijk uitgedrukt wordt Matth. 5:32, en Matth. 19:9.
dus als ik je goed begrijp, is overspel de "legale" enige reden tot echtscheiding naar jouw mening?


Laatst aangepast door
HANNAH810
op donderdag 25 februari 2010, 20:20
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KAT125





Berichten: 179

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 20:27
 
HANNAH810 schreef:
oke, let's go........
allereerst denk ik dat het goed is dat je de bijbel ernaast hebt gelegt, gezien de invulling van je profiel.
ik kopieer;
Mattheüs 19:9 Maar Ik zeg u, dat zo wie zijn vrouw verlaat, anders dan om hoererij, en een andere trouwt, die doet overspel, en die de verlatene trouwt, doet ook overspel.

Markus 10:12 En indien een vrouw haar man zal verlaten, en met een anderen trouwen, die doet overspel.

Lukas 16:18 Een iegelijk, die zijn vrouw verlaat, en een andere trouwt, die doet overspel; en een iegelijk, die de verlatene van den man trouwt, die doet ook overspel.

Te weten anders dan om hoererij, gelijk uitgedrukt wordt Matth. 5:32, en Matth. 19:9.
dus als ik je goed begrijp, is overspel de "legale" enige reden tot echtscheiding naar jouw mening?

mijn antwoord is ja
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 20:31
 
HANNAH810 schreef:
oke, let's go........

ok...ik doe er nog een scheppie bovenop.....(sorry zo ben ik nu eenmaal)

Gij hebt gehoord, dat er gezegd is: Gij zult niet echtbreken. Maar Ik zeg u: Een ieder, die een vrouw aanziet om haar te begeren, heeft in zijn hart reeds echtbreuk met haar gepleegd. Indien dan uw rechteroog u tot zonde zou verleiden, ruk het uit en werp het van u, want het is beter voor u, dat één uwer leden verloren ga en niet uw gehele lichaam in de hel geworpen worde" (Matteüs 5:27-29).

Ik heb op mijn profiel staan ''Burgerlijke staat : gescheiden "......Andere keuzes waren ...in relatie....getrouwd.....weduwe/weduwnaar......en vrijgezel, nooit getrouwd geweest.
Dit zijn allemaal uiterlijke keuzes....voor God ben je getrouwd als je sex gehad hebt met een man/vrouw. Dus als je daar niet meer mee bent...ben je ook gescheiden.
De keuze ''burgerlijke staat'' moet nog een keuze erbij hebben........ Maar ja.....als die keuze erbij komt?...moet er dan een hoeveelheid bij??
En moet ik dan ook het begeren erbij zetten.......ik heb zoveel gefaald dan.

Geld dit niet voor zeer velen voor ons. Ik heb dan een uiterlijke scheiding ondergaan, maar velen een verborgene.


Laatst aangepast door
JONATHAN890
op donderdag 25 februari 2010, 20:32
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KAT125





Berichten: 179

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 20:53
 
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW1.html#539

titel 6 ofwel artikel 81 t-m 92a. onder die voorwaarden zijn de meeste mensen hier in nederland getrouwd. dus daar hebben jullie JA op gezegd.

ik weet het niet zeker,maar ben bang dat 99 van de 100 stelletjes die zijn getrouwd in nederland,dat die die regels nog nooit gelzene heeft.

en voor die gene die in de kerk zijn getrouwd, die hebben tehoren gekregen van


Formulier om het huwelijk voor de gemeente van Christus te bevestigen

Omdat u…, die uw huwelijk hier in de kerk in het openbaar in Gods naam wilt laten bevestigen, in uw hart verzekerd mag zijn van de toegezegde hulp in uw verdriet, aangezien ook de gehuwden in de praktijk van het leven als gevolg van de zonde velerlei tegenspoed en leed overkomt, hoort daarom uit het Woord van God hoe eervol het huwelijk is. Het is een inzetting van God die Hem behaagt. Daarom wil Hij de getrouwden zegenen en bijstaan, zoals Hij beloofd heeft; hen die in ontucht leven en overspel bedrijven zal Hij echter oordelen en straffen.



Inzetting

Ten eerste behoort u te weten dat God, onze Vader, nadat Hij hemel en aarde geschapen had, de mens schiep naar Zijn beeld en naar Zijn gelijkenis. Nadat Hij de mens geschapen had, sprak Hij: Het is niet goed dat de mens alleen is; Ik zal hem een hulp maken die tegenover hem is. Toen deed de HEERE God een diepe slaap op Adam vallen, en hij sliep. En God nam een van zijn ribben en sloot haar plaats toe met vlees. En de HEERE God bouwde de rib die Hij van Adam genomen had tot een vrouw, en Hij bracht haar tot Adam. Toen zei Adam: Deze is ditmaal been van mijn gebeente en vlees van mijn vlees; men zal haar Manninne heten, omdat zij uit de man genomen is. Daarom zal de man zijn vader en moeder verlaten en zijn vrouw aan- hangen, en zij zullen tot één vlees zijn.

Daarom moet u er niet aan twijfelen dat het huwelijk aan God de Heere behaagt, omdat Hij voor Adam zijn vrouw geschapen en hem tot een vrouw gegeven heeft. Hiermee betuigt God dat Hij nog -vandaag de dag- een ieder zijn vrouw als met Zijn hand toebrengt. Daarom heeft de Heere Jezus het huwelijk ook hoog geëerd met Zijn aanwezigheid en Zijn wonderen te Kana in Galilea, om daarmee te betuigen dat het huwelijk door allen in ere gehouden behoort te worden. Hij wil de getrouwden Zijn hulp en bijstand altijd bewijzen, ook wanneer men dat allerminst verwacht.



Doeleinden

Opdat u in uw huwelijk naar Gods geboden en onder Zijn beloften godvruchtig mag leven, moet u ten tweede weten waartoe God het huwelijk heeft ingesteld.

Het eerste doel is dat man en vrouw, door oprechte liefde verbonden, elkaar zullen toebehoren en elkaar trouw zullen helpen en bijstaan in alle dingen, die tot het tijdelijke en het eeuwige leven behoren.

Het tweede is dat zij onder de zegen van God een gezin zullen stichten en de kinderen, wanneer die hun toevertrouwd zullen worden, in de kennis en vreze des Heeren zullen opvoeden, tot Zijn eer en tot hun zaligheid.

Het derde is dat iedereen alle onreinheid en zondige begeerten zal vermijden en dat iedere man met zijn eigen vrouwen iedere vrouw met haar eigen man overeenkomstig Gods wil, met een goed en gerust geweten zal leven; en dat ons lichaam, als een tempel van de Heilige Geest, niet verontreinigd wordt. Indien iemand deze tempel van God schendt, God zal hem schenden.



Wederzijdse verantwoordelijkheid

Verder zult u weten, hoe de een zich tegenover de ander overeenkomstig het Woord van God

gehouden is te gedragen.

Ten eerste zult u, bruidegom, uw vrouw liefhebben, zoals Christus de gemeente heeft liefgehad en Zich voor haar heeft overgegeven om haar te heiligen. Zoals Christus het hoofd, de wijsheid, de troost en de hulp van Zijn gemeente is, zó bent u het hoofd van uw vrouw om haar naar uw vermogen verstandig te leiden, te onderwijzen, te troosten en te beschermen. U zult verstandig bij haar wonen en haar haar eer geven. Overeenkomstig Gods gebod zult u getrouw en toegewijd in uw goddelijk beroep arbeiden om uw gezin met God en met ere te onderhouden en christelijke barmhartigheid te kunnen beoefenen.

Ten tweede zult u, bruid, weten dat God u aan uw man ver- bonden heeft, gelijk de gemeente aan Christus verbonden is. U zult uw man liefhebben, respecteren en volgen in alle dingen die goed en rechtvaardig zijn, zoals de gemeente aan Christus onderdanig is. Het gebod van God en het voorbeeld van godvrezende vrouwen die op God vertrouwden en hun mannen dienden, zult u navolgen. Zo zult u uw man in alle goede en rechte dingen behulpzaam zijn, u zult aan uw gezin goede zorg besteden en het bewaren in de vreze des Heeren. U zult ook in eerbaarheid en godsvrucht wandelen, om anderen tot voorbeeld te zijn.



Tot slot, bruidegom en bruid, houdt steeds in gedachtenis dat u beiden erfgenamen van de genade des levens bent. Zo zult u in wijsheid met elkaar samenleven en niet verbitterd tegen elkaar zijn, opdat uw gebeden niet verhinderd worden.



Nu u, .......…, gehoord hebt dat God het huwelijk heeft ingezet en wat u daarin door Hem bevolen is, wilt u in dit heilig huwelijk zo leven, zoals u nu betuigt voor Gods gemeente, en verlangt u dat uw huwelijk bevestigd wordt?



Wat is hierop jullie beider antwoord?



Omdat er geen wettige bezwaren ingebracht zijn, waarom uw huwelijk niet bevestigd zou mogen worden, zo bevestige onze Heere God uw voornemen dat Hij u gaf. Uw begin is in de naam des Heeren, die hemel en aarde geschapen heeft.



Willen jullie elkaar de rechterhand geven?



"Naam"......, belijdt u hier voor God en Zijn heilige gemeente dat u genomen hebt en neemt tot uw vrouw "naam" ..… ? Belooft u dat u haar nooit zult verlaten, in goede noch kwade dagen, in rijkdom noch armoede, in ziekte noch gezondheid, tot de dood u zal scheiden? Belooft u dat u haar in liefde zult leiden en beschermen, zoals een godvrezend man aan zijn vrouw verschuldigd is? Belooft u ook dat u heilig met haar zult leven, haar trouw te zijn in alle omstandigheden overeenkomstig het heilig Evangelie?



"Naam"......, belijdt u hier voor God en Zijn heilige gemeente dat u genomen hebt en neemt tot uw man "naam"..… ? Belooft u dat u hem nooit zult verlaten, in goede noch kwade dagen, in rijkdom noch armoede, in ziekte noch gezondheid, tot de dood u zal scheiden? Belooft u dat u hem in liefde zult gehoorzamen en helpen, zoals een getrouwe vrouw haar man verschuldigd is? Belooft u ook dat u heilig met hem zult leven, hem trouw te zijn in alle omstandigheden overeenkomstig het heilig Evangelie?



Zingen: Psalm 134:2



De Vader der barmhartigheid, die u door Zijn genade tot dit heilig huwelijk geroepen heeft, verbinde u met oprechte liefde en trouw, en geve u Zijn zegen (uitspreken van de zegen) Amen.



Zingen Psalm 134:3 (staande)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 20:53
 
is ook zo jonathan; ik deel je visie....
en daarnaast; hoeveel keus heb je soms? als je partner wil scheiden, kun je dat niet tegenhouden, ook al zou je dat willen.
ook al is scheiden in geen enkel geval een optie voor je, dan nóg kan het je overkomen is mijn ervaring.

maar om even bij kat terug te komen; wat doe je met een bijbeltekst als 1 korinthe 7 vers 15?
maar indien de ongelovige scheidt, dat hij scheide. de broeder of zuster wordt in die gevallen niet dienstbaar gemaakt; maar God heeft ons tot vrede geroepen.

vergelijk dit met vers 39 waar je de vrijheid en gebondenheid/ dienstbaarheid terug vind.

(even terzijde; je kunt vanuit de grondtekst 't woord dienstbaar ook vertalen met slavenij.)

mijn vraag is dus; hoe zie je dat bijbelgedeelte dan?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KAT125





Berichten: 179

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 21:17
 
HANNAH810 schreef:
is ook zo jonathan; ik deel je visie....
en daarnaast; hoeveel keus heb je soms? als je partner wil scheiden, kun je dat niet tegenhouden, ook al zou je dat willen.
ook al is scheiden in geen enkel geval een optie voor je, dan nóg kan het je overkomen is mijn ervaring.

maar om even bij kat terug te komen; wat doe je met een bijbeltekst als 1 korinthe 7 vers 15?
maar indien de ongelovige scheidt, dat hij scheide. de broeder of zuster wordt in die gevallen niet dienstbaar gemaakt; maar God heeft ons tot vrede geroepen.

vergelijk dit met vers 39 waar je de vrijheid en gebondenheid/ dienstbaarheid terug vind.

(even terzijde; je kunt vanuit de grondtekst 't woord dienstbaar ook vertalen met slavenij.)

mijn vraag is dus; hoe zie je dat bijbelgedeelte dan?


maar indien de ongelovige,(het niet christelijke deel,of het de man of de vrouw is,) scheidt, dat hij scheide,(zonder dat gij u uit gewetensbezwaar daartegen zoekt te verzetten).De broeder of de zuster wordt in zodanige gevallen (in de band van den echt als niet teverbreken verbintenis) niet dienstbaar gemaakt.( dat hij of zij zich aan den echtgenoot nog verder zou moeten verbonden achten als in hert aangegeven geval). Maar God heeft ons tot vrede geroepen.(de roeping tot christus,welke wij hebben ontvangen,heeft ten doel,dat wij in vrede zijn,dat wij vrede genieten,maar Hij heeft ons geen plichten willen opleggen,welke wij toch niet zouden kunnen vervullen.

lees in dit verband ook: 1 kor 7 vers 11,12 en 13 en kol 3 vers 15
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 21:26
 
JONATHAN890 schreef:

Ik heb op mijn profiel staan ''Burgerlijke staat : gescheiden "......Andere keuzes waren ...in relatie....getrouwd.....weduwe/weduwnaar......en vrijgezel, nooit getrouwd geweest.
Dit zijn allemaal uiterlijke keuzes....voor God ben je getrouwd als je sex gehad hebt met een man/vrouw. Dus als je daar niet meer mee bent...ben je ook gescheiden.De keuze ''burgerlijke staat'' moet nog een keuze erbij hebben........ Maar ja.....als die keuze erbij komt?...moet er dan een hoeveelheid bij??
En moet ik dan ook het begeren erbij zetten.......ik heb zoveel gefaald dan.

Geld dit niet voor zeer velen voor ons. Ik heb dan een uiterlijke scheiding ondergaan, maar velen een verborgene.

De term "onbestorven weduwnaar" wordt op cm ook vaak gebruikt door schuldloos gescheiden mannen,vreemde redenatie van die mannen maar mensen willen nu eenmaal graag situaties vergelijken......
En over het stukje in het rood:ik heb een relatie gehad maar zie mijzelf echt niet als gescheiden hoor,ook ik heb hard moeten werken om mijn relatie goed te houden Knipoog smiley
Een ander begeren binnen een relatie past naar mijn mening niet.....dus telt dan inderdaad als falen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 21:27
 
JONATHAN890 schreef:
ok...ik doe er nog een scheppie bovenop.....(sorry zo ben ik nu eenmaal)

Gij hebt gehoord, dat er gezegd is: Gij zult niet echtbreken. Maar Ik zeg u: Een ieder, die een vrouw aanziet om haar te begeren, heeft in zijn hart reeds echtbreuk met haar gepleegd. Indien dan uw rechteroog u tot zonde zou verleiden, ruk het uit en werp het van u, want het is beter voor u, dat één uwer leden verloren ga en niet uw gehele lichaam in de hel geworpen worde" (Matteüs 5:27-29).

Ik heb op mijn profiel staan ''Burgerlijke staat : gescheiden "......Andere keuzes waren ...in relatie....getrouwd.....weduwe/weduwnaar......en vrijgezel, nooit getrouwd geweest.
Dit zijn allemaal uiterlijke keuzes....voor God ben je getrouwd als je sex gehad hebt met een man/vrouw. Dus als je daar niet meer mee bent...ben je ook gescheiden.
De keuze ''burgerlijke staat'' moet nog een keuze erbij hebben........ Maar ja.....als die keuze erbij komt?...moet er dan een hoeveelheid bij??
En moet ik dan ook het begeren erbij zetten.......ik heb zoveel gefaald dan.

Geld dit niet voor zeer velen voor ons. Ik heb dan een uiterlijke scheiding ondergaan, maar velen een verborgene.

JONATHAN890 schreef:
voor God ben je getrouwd als je sex gehad hebt met een man/vrouw. .

Daar ben ik het niet mee eens Jonathan....als je buitenechtelijke sex hebt gehad (of beter: vleselijke gemeenschap hebt gehad) met een man of een vrouw, dan ben je voor
god nog niet METEEN getrouwd......echt niet, maar dan ben je [color=#FF0000]WEL 1 VLEES
met een dergelijk iemand. Zie maar eens dat gedeelte in de bijbel, waar er gesproken wordt om sex te hebben met een hoer. Er staat dan daar, dat je je dan lichamelijk verbindt met een hoer...je wordt 1 vllees met haar.

NBV
1 Kor 6,15
Weet u niet dat uw lichaam een deel is van het lichaam van Christus? Zou ik dan van de delen van zijn lichaam de lichaamsdelen van een hoer maken? Dat nooit!
1 Kor 6,16
Of weet u niet dat wie zich met een hoer verenigt samen met haar één lichaam wordt? Want de Schrift zegt: ‘Zij zullen één lichaam zijn.’

SV-J
1 Kor 6,15
Weet gij niet, dat uw lichamen leden van Christus zijn? Zal ik dan de leden van Christus nemen, en maken ze leden ener hoer? Dat zij verre.
1 Kor 6,16
Of weet gij niet, dat die de hoer aanhangt, één lichaam met haar is? Want die twee, zegt Hij, zullen tot één vlees wezen.


NBG51
1 Kor 6,15
Weet gij niet, dat uw lichamen leden van Christus zijn? Zal ik dan leden van Christus wegnemen om er leden ener hoer van te maken? Volstrekt niet!
1 Kor 6,16
Of weet gij niet, dat wie zich aan een hoer hecht, één lichaam (met haar) is? Want, zegt Hij, die twee zullen tot één vlees zijn.


Je bent pas getrouwd met iemand, als je met die persoon een huwelijk hebt gesloten.[/color]


Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op donderdag 25 februari 2010, 21:46
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KAT125





Berichten: 179

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 21:32
 
SOLAFIDE630 schreef:
Daar ben ik het niet mee eens Jonathan....als je buitenechtelijke sex hebt gehad met een man of een vrouw, dan ben je voor
god nog niet METEEN getrouwd......echt niet, maar dan ben je [color=#FF0000]WEL 1 VLEES
met een dergelijk iemand. Zie maar eens dat gedeelte in de bijbel, waar er gesproken wordt om sex te hebben met een hoer. Er staat dan daar, dat je je dan lichamelijk verbindt met een hoer...je wordt 1 vllees met haar.

NBV
1 Kor 6,15
Weet u niet dat uw lichaam een deel is van het lichaam van Christus? Zou ik dan van de delen van zijn lichaam de lichaamsdelen van een hoer maken? Dat nooit!
1 Kor 6,16
Of weet u niet dat wie zich met een hoer verenigt samen met haar één lichaam wordt? Want de Schrift zegt: ‘Zij zullen één lichaam zijn.’

SV-J
1 Kor 6,15
Weet gij niet, dat uw lichamen leden van Christus zijn? Zal ik dan de leden van Christus nemen, en maken ze leden ener hoer? Dat zij verre.
1 Kor 6,16
Of weet gij niet, dat die de hoer aanhangt, één lichaam met haar is? Want die twee, zegt Hij, zullen tot één vlees wezen.


NBG51
1 Kor 6,15
Weet gij niet, dat uw lichamen leden van Christus zijn? Zal ik dan leden van Christus wegnemen om er leden ener hoer van te maken? Volstrekt niet!
1 Kor 6,16
Of weet gij niet, dat wie zich aan een hoer hecht, één lichaam (met haar) is? Want, zegt Hij, die twee zullen tot één vlees zijn.


Je bent pas getrouwd met iemand, als je met die persoon een huwelijk hebt gesloten.[/color]

wat zijn dat allemaal voor rare teksten dan? staat niet eens in mijn bijbel, hoe kan dat?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 21:33
 
KAT125 schreef:
maar indien de ongelovige,(het niet christelijke deel,of het de man of de vrouw is,) scheidt, dat hij scheide,(zonder dat gij u uit gewetensbezwaar daartegen zoekt te verzetten).De broeder of de zuster wordt in zodanige gevallen (in de band van den echt als niet teverbreken verbintenis) niet dienstbaar gemaakt.( dat hij of zij zich aan den echtgenoot nog verder zou moeten verbonden achten als in hert aangegeven geval). Maar God heeft ons tot vrede geroepen.(de roeping tot christus,welke wij hebben ontvangen,heeft ten doel,dat wij in vrede zijn,dat wij vrede genieten,maar Hij heeft ons geen plichten willen opleggen,welke wij toch niet zouden kunnen vervullen.

lees in dit verband ook: 1 kor 7 vers 11,12 en 13 en kol 3 vers 15

met alle respect, kat; je citeert een gedeelte uit de dachsel bijbelverklaring;
nogmaals mijn vraag;
hoe zie JIJ dat bijbelgedeelte? Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 21:43
 
KAT125 schreef:
wat zijn dat allemaal voor rare teksten dan? staat niet eens in mijn bijbel, hoe kan dat?

Rare teksten? Hoe bedoel je?

Die staan gewoon in iedere bijbel hoor. Ook in de jouwe....echt wel.....

Zoek ze maar eens op dan, want anders heb jij wel een erg rare bijbel. Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 21:44
 
SOLAFIDE630 schreef:
Rare teksten? Hoe bedoel je?

Die staan gewoon in iedere bijbel hoor. Ook in de jouwe....echt wel.....

Zoek ze maar eens op dan, want anders heb jij wel een erg rare bijbel. Clown smiley

'k Moet even glimlachen, mag wel hè. Lachende smiley Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 21:48
 
MARIJAN072 schreef:
'k Moet even glimlachen, mag wel hè. Lachende smiley Knipoog smiley

glimlachen is altijd goed Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende
Pagina 2 van 6