ChristianMatch
 


Forum

Buddha beeld
Ga naar pagina Vorige 1 ... 13 14 15 16 17 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
MARIEKE897





Berichten: 486

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 mei 2010, 12:03
 
SUSANNAH475 schreef:
"Het is niet zo moeilijk als je denkt" ?

Nou, ik denk als je mijn achtergrond beleefd zou hebben dat het een stuk moeilijker voor mij is dan jullie misschien denken.
Ik heb moeten vechten voor mijn identiteit, heb altijd het gevoel gehad dat ik er niet mocht zijn.

Dat was het verleden en ik ga naar de toekomst, maar ook nu worstel ik nog wel met het geloof, zeker als het raakvlakken heeft met identiteit.
Mag ik er wel zijn ? Dat was in 't verleden telkens mijn vraag.
Nu weet ik diep van binnen dat God van mij houdt... zoals ik ben.
Ik geloof in Jezus, dat Hij (ook) voor mijn zonden is gekruisigd, gestorven en begraven en weer opgestaan.
Ik raak er in de war van soms als ik de reakties hier op 't forum lees, wat moet ik loslaten ? "die besmette zondige ik" ? ...daar snap ik soms niks meer van... denk dan dat ik m'n identiteit moet loslaten en daar pas ik voor.
God heeft me gewild, anders had ik dit niet geschreven... en er is hoop, want God heeft een plan ook met mijn leven.
Wilde dit ff kwijt, wees een beetje voorzichtig met mij... ik vat de dingen soms anders op als dat ze bedoeld zijn.

Nog een week en dan verloopt mijn abo... weet nog niet of ik het ga verlengen... aan de ene kant wil ik 't graag, want ik weet dat het goed is om het met christenen over het geloof te hebben, aan de andere kant soms brengt het me zo in de war betreft het geloof en verder... heb ook persoonlijke twijfels... (niet over geloof).
Zolang er mensen zijn die me kunnen helpen vind ik het fijn, maar vind het soms moeilijk om alweer die hulp te vragen...

Liefs,

Susannah

Ben ik even onder de indruk van jouw posting!
Waarom? Omdat het zo herkenbaar is...littekens, innerlijke strijd, onzekerheden...maar daar tegenover toch de drang om te lezen, vragen en leren.

In het gevoel dat het zo moeilijk is soms om de dingen te begrijpen van het forum sta je zeker niet alleen! Ook ik gooi er af en toe het bijltje bij neer omdat het me boven mn pet gaat!

Ooit heeft iemand eens tegen me gezegd: "Wees niet te gulzig, iedereen wil leren, maar je geeft een baby toch ook geen biefstuk?"

Zelf zie ik het zo:
Ik heb de bodem van de put gezien, die eindeloze diepe put waarin je jezelf en het vetrouwen in iedereen én God verliest!
Maar als je naar boven kijkt vanaf de bodem dan zie je een lichtpuntje.
Moe als je bent lijkt de klim eindeloos, je begint vol goede moed, snel naar boven is wat je wilt, terug naar daar waar het leven draagbaar is!

Je klimt steeds sneller en dan gebeurd het, je grijpt mis. Je wilde te snel..daar ga je weer..weer een stuk naar beneden tot je het houvast weer gevonden hebt. Verbaasd zie je dan dat je niet teruggevallen bent tot aan het beginpunt.

Dan probeer je met wijsheid kleine stukjes te klimmen, elke keer zoeken je handen en voeten naar houvast. Na nog een stuk kun je eindelijk zien wat daar staat bij de rand van de put, het zijn mensen...ze hangen over de rand en moedigen je aan. "kom op! Je kunt het!" "Snel, want hier is het draagbaar!"
Onder de indruk van die naastenliefde vergeet je je voorzichtigheid en wil je sneller...steeds sneller! Het is dan ook niet raar dat je weer een keer misgrijpt. De drang naar warmte en draagbaarheid heeft je onvoorzichtig gemaakt..de mensen boven aan de put bedoelen het goed! Maar kunnen jouw klimvaardigheden niet inschatten!

Als je moe bent onderweg naar de draagbaarheid...mag je rust nemen.

Als de aanmoedigingen teveel worden..mag je zeggen dat je wel snel wilt maar nog niet de goede vaardigheden onder de knie hebt.

Uiteindelijk kom je in je eigen tempo, met behulp van anderen zover dat je de rand kunt pakken...je kunt erover heen kijken. Die laatste stap en je bent er..

Al die tijd is God bij je, hij ziet je worstelingen, hij ziet dat je grip verliest, dat je terugglijd omdat je te snel wilt..

Als je boven bent zal Hij trots op je zijn, Hij was er al die tijd al voor je, Zijn liefde is onvoorwaardelijk!
En in wat voor tempo je dat bereikt hebt, dat maakt Hem volgens mij niet uit!
Hij kent je strijd...je vragen..en je onzekerheden. Hij ziet je littekens en zal ook die helen tijdens die kleine stapjes onderweg naar boven..


Marieke
(die nog steeds kleine stapjes neemt en blijft zoeken naar houvast Verlegen lachende smiley )
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 mei 2010, 12:03
 
Ik heb net al even weer gereageerd op de inderdaad diep trieste manier van reageren van Chatuliem en zal deze discussie maar weer verlaten, want ik heb er geen zin in om steeds onnodig door het slijk gehaald te worden door een enkel individu. Juist door het vernieuwende aspect in de discussie wilde ik me toch weer in het gesprek gaan voegen, maar die lust is me voor nu wel weer even ontnomen.

Laatst aangepast door
HENK710
op vrijdag 7 mei 2010, 12:03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 mei 2010, 12:11
 
HENK710 schreef:
Ik heb net al even weer gereageerd op de inderdaad diep trieste manier van reageren van Chatuliem en zal deze discussie maar weer verlaten, want ik heb er geen zin in om steeds onnodig door het slijk gehaald te worden door een enkel individu. Juist door het vernieuwende aspect in de discussie wilde ik me toch weer in het gesprek gaan voegen, maar die lust is me voor nu wel weer even ontnomen.

Jammer Henk, maar ik begrijp je reactie wel. Vele anderen, waaronder ik, waarderen je bijdragen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIEKE897





Berichten: 486

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 mei 2010, 12:11
 
GRACE015 schreef:
Chatuliem, eerlijk gezegd, ik schrik, en wordt van deze discussie heel verdrietig.
Grace

Chat, ik schrik hier ook van... Huilende smiley, smiley in tranen
Ik kan me niet voorstellen dat je 100% achter die posting staat? Waar is je respect? Jij kan dingen vinden, maar moet je die (als ze kwetsend zijn, of respectloos) dan posten naar een broeder toe?
Ben even flabbergasted.. Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 mei 2010, 12:12
 
HENK710 schreef:
Ik heb niets te maken met jouw ongefundeerde conclusies...
Alhoewel ongefundeerd...ze zijn gefundeerd op jouw enorme kokervisie, waarin geen enkele ruimte is voor een andere invulling...

Deze houding doet me denken aan een grapje over vrijgemaakten, die dus heel duidelijk ook op anderen van toepassing kan zijn Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Op een dag kwam een overleden man bij de hemelpoort. Petrus nam hem bij de hand om hem rond te leiden in de hemel. Op een gegeven moment zegt Petrus: "nu moet je even heel stil zijn hoor, want achter die deur daar zitten de vrijgemaakten, die denken alleen te zijn in de hemel." Clown smiley

Blijkbaar is er meer ruimte bij God dan enkel jouw denkruimte, Chatuliem.
Wat is ongefundeerd in mijn conclusies? Je bent toch heel duidelijk geweest in je bijdragen en ik concludeer vanuit je eigen bijdrages. Daarin laat ik je mening volledig staan. Jij hebt een andere kijk op het occulte dan ik. Dat betekent ook dat het onderwerp bevrijding van demonen anders beleefd wordt dan hoe ik dat zie. In het verleden heb je aangegeven geen problemen te hebben met reiki. Iets wat door mij als zeer occult wordt beschouwd. En als je in mijn ogen zelfs daar al geen onderscheid in hebt, hoe kun je dan praten over bevrijding van demonen.

Wat betreft tunnelvisie: voor mij is de grens van denken De Bijbel. En hoewel je voortdurend probeert te beweren dat dat maar ligt aan interpretatie, heb ik een ander uitgangspunt. De Bijbel is heel duidelijk op dit gebied. En als de Bijbel duidelijk is, wil ik daar ook duidelijk in zijn. Want ik denk dat afgoderij een van de centrale thema's van de bijbel is en dat er niet zoveel ruimte is, als dat jij denkt.

Nogmaals, het is geen persoonlijke aanval, maar het is concluderen uit je eigen bijdragen op het forum.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIEKE897





Berichten: 486

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 mei 2010, 12:26
 
CHATULIEM619 schreef:
Wat is ongefundeerd in mijn conclusies? Je bent toch heel duidelijk geweest in je bijdragen en ik concludeer vanuit je eigen bijdrages. Daarin laat ik je mening volledig staan. Jij hebt een andere kijk op het occulte dan ik. Dat betekent ook dat het onderwerp bevrijding van demonen anders beleefd wordt dan hoe ik dat zie. In het verleden heb je aangegeven geen problemen te hebben met reiki. Iets wat door mij als zeer occult wordt beschouwd. En als je in mijn ogen zelfs daar al geen onderscheid in hebt, hoe kun je dan praten over bevrijding van demonen.

Wat betreft tunnelvisie: voor mij is de grens van denken De Bijbel. En hoewel je voortdurend probeert te beweren dat dat maar ligt aan interpretatie, heb ik een ander uitgangspunt. De Bijbel is heel duidelijk op dit gebied. En als de Bijbel duidelijk is, wil ik daar ook duidelijk in zijn. Want ik denk dat afgoderij een van de centrale thema's van de bijbel is en dat er niet zoveel ruimte is, als dat jij denkt.

Nogmaals, het is geen persoonlijke aanval, maar het is concluderen uit je eigen bijdragen op het forum.

Ik stond al in de keuken, even broodjes maken voor mij en de kids...
Maar nee, eerst wil ik nog wat kwijt!

"wie zonder zonden is...werpe de eerste steen"dat is wat mij door mn gedachten schoot, Chat.

Zijn jouw overtuigingen en waarheidsvisies in jouw ogen zo bepalend voor iemands laatste oordeel?
Mag jij degeloofsovertuiging van een medemens, een naaste, een broeder, een lid van de wereldwijde gemeente van Jezus Christus bekogelen?
Mag jij veroordelen of is Hij daarvoor de aangewezen persoon?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RENSKE067





Berichten: 555

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 mei 2010, 12:27
 
SUSANNAH475 schreef:
"Het is niet zo moeilijk als je denkt" ?

Nou, ik denk als je mijn achtergrond beleefd zou hebben dat het een stuk moeilijker voor mij is dan jullie misschien denken.
Ik heb moeten vechten voor mijn identiteit, heb altijd het gevoel gehad dat ik er niet mocht zijn.

Dat was het verleden en ik ga naar de toekomst, maar ook nu worstel ik nog wel met het geloof, zeker als het raakvlakken heeft met identiteit.
Mag ik er wel zijn ? Dat was in 't verleden telkens mijn vraag.
Nu weet ik diep van binnen dat God van mij houdt... zoals ik ben.
Ik geloof in Jezus, dat Hij (ook) voor mijn zonden is gekruisigd, gestorven en begraven en weer opgestaan.
Ik raak er in de war van soms als ik de reakties hier op 't forum lees, wat moet ik loslaten ? "die besmette zondige ik" ? ...daar snap ik soms niks meer van... denk dan dat ik m'n identiteit moet loslaten en daar pas ik voor.
God heeft me gewild, anders had ik dit niet geschreven... en er is hoop, want God heeft een plan ook met mijn leven.
Wilde dit ff kwijt, wees een beetje voorzichtig met mij... ik vat de dingen soms anders op als dat ze bedoeld zijn.

Nog een week en dan verloopt mijn abo... weet nog niet of ik het ga verlengen... aan de ene kant wil ik 't graag, want ik weet dat het goed is om het met christenen over het geloof te hebben, aan de andere kant soms brengt het me zo in de war betreft het geloof en verder... heb ook persoonlijke twijfels... (niet over geloof).
Zolang er mensen zijn die me kunnen helpen vind ik het fijn, maar vind het soms moeilijk om alweer die hulp te vragen...

Liefs,

Susannah

hoi susannah

je stukje is heel herkenbaar voor mij
ook ik heb hier lang mee geworsteld (en doe ik nogsteeds wel)
het is fijn om hulp te krijgen van mensen om je heen maar hulp vragen is niet mijn sterkste kant
en je wilt ook niet steeds hulp vragen
ook ik had steeds het gevoel er niet te mogen zijn en vond het ook heel moeilijk om complimenten te krijgen
maar ik ben groeiende daarin (mede dankzij bull)
en ik hoop dat jij dat ook mag ervaren
je mag er zijn zoals je bent sus

liefs renske
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 mei 2010, 12:34
 
MARIEKE897 schreef:
Ik stond al in de keuken, even broodjes maken voor mij en de kids...
Maar nee, eerst wil ik nog wat kwijt!

"wie zonder zonden is...werpe de eerste steen"dat is wat mij door mn gedachten schoot, Chat.

Zijn jouw overtuigingen en waarheidsvisies in jouw ogen zo bepalend voor iemands laatste oordeel?
Mag jij degeloofsovertuiging van een medemens, een naaste, een broeder, een lid van de wereldwijde gemeente van Jezus Christus bekogelen?
Mag jij veroordelen of is Hij daarvoor de aangewezen persoon?
Ik veroordeel niemand, dat laat ik aan God over. Ik laat slechts zien dat een bepaalde visie en levenshouding bepaalde gevolgen heeft. Je kunt niet bepaalde bezweringen over mensen laten uitspreken en een poosje later die mensen daarvan willen bevrijden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIEKE897





Berichten: 486

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 mei 2010, 12:41
 
CHATULIEM619 schreef:
Ik veroordeel niemand, dat laat ik aan God over. Ik laat slechts zien dat een bepaalde visie en levenshouding bepaalde gevolgen heeft. Je kunt niet bepaalde bezweringen over mensen laten uitspreken en een poosje later die mensen daarvan willen bevrijden.

Lees dat vetgedrukte zinnetje nu nog eens een keer Chat...
Het heeft in jouw overtuiging bepaalde gevolgen, toch? Ik hoop het wel, want dat betekend dat jij ook beseft dat jouw overtuigingen niet zaligmakend zijn in ieders ogen..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 mei 2010, 12:48
 
MARIEKE897 schreef:
Lees dat vetgedrukte zinnetje nu nog eens een keer Chat...
Het heeft in jouw overtuiging bepaalde gevolgen, toch? Ik hoop het wel, want dat betekend dat jij ook beseft dat jouw overtuigingen niet zaligmakend zijn in ieders ogen..
Uiteraard ben ik me daarvan bewust. Ik wijs er alleen op, dat als je iets gelooft, dat dat ook tot gevolg heeft, dat je iets niet gelooft. En reiki en bevrijding van demonie staan nu eenmaal rechtlijnig tegenover elkaar. Of je gelooft dat er een geestelijke wereld is, waarbij in de kracht van de Geest mensen worden bevrijd. Of je denkt dat je zonder die kracht van de geest die geestelijke wereld kunt manipuleren. En in een nog erger geval noem je de kracht van het occulte de Heilige Geest.


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op vrijdag 7 mei 2010, 12:56
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIEKE897





Berichten: 486

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 mei 2010, 12:54
 
CHATULIEM619 schreef:
Uiteraard ben ik me daarvan bewust. Ik wijs er alleen op, dat als je iets gelooft, dat dat ook tot gevolg heeft, dat je iets niet gelooft. En reiki en bevrijding van demonie staan nu eenmaal rechtlijnig tegenover elkaar.

Gefrustreerde smiley Waarom heb ik het gevoel dat het geen bodem raakt?
Nogmaals..de vetgedrukte zin...voeg daar 'in mijn overtuiging' tussen en dan ben je dr!

en nu aan de lunch!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RENSKE067





Berichten: 555

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 mei 2010, 12:58
 
MARIEKE897 schreef:
Gefrustreerde smiley Waarom heb ik het gevoel dat het geen bodem raakt?
Nogmaals..de vetgedrukte zin...voeg daar 'in mijn overtuiging' tussen en dan ben je dr!

en nu aan de lunch!

dat gevoel heb ik nu ook steeds
erg jammer dat het niet schijnt te landen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIEKE897





Berichten: 486

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 mei 2010, 13:14
 
RENSKE067 schreef:
dat gevoel heb ik nu ook steeds
erg jammer dat het niet schijnt te landen

Huilende smiley, smiley in tranen
Chat, mocht je niet begrijpen wat ik nu precies bedoel, zou je dan eens willen googlen op RET (rationele emotionele therapie). Misschien snap je dan wat ik steeds wil duidelijk maken..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIESBETH326





Berichten: 456

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 mei 2010, 13:17
 
MARIEKE897 schreef:
Gefrustreerde smiley Waarom heb ik het gevoel dat het geen bodem raakt?

Volgens mij is de reden daarvan heel simpel... Jullie zitten gewoon op een verschillend communicatieniveau... Chat praat vanuit het inhoudsniveau en jij vanuit betrekkingsniveau...
Als jullie dat blijven doen, heeft door discussiëren daarover dus geen enkele zin... maar levert het enkel nog meer onbegrip op voor elkaar.


Laatst aangepast door
LIESBETH326
op vrijdag 7 mei 2010, 13:26
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 mei 2010, 13:18
 
[quote=LIESBETH326]

Zo is dat!

Spreken is zilver, maar zwijgen goud.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RENSKE067





Berichten: 555

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 mei 2010, 13:24
 
LIESBETH326 schreef:
Volgens mij is de reden daarvan heel simpel... Jullie zitten gewoon op een andere golflengte... Chat praat vanuit het inhoudsniveau en jij vanuit betrekkingsniveau...
Als jullie dat blijven doen, heeft door discussiëren daarover dus geen enkele zin... maar levert het enkel nog meer onbegrip op voor elkaar.

ach liesbeth discusseren met sommigen hier op cm is vrij zinloos
ze denken het altijd beter te weten en laten weinig ruimte voor andersdenkenden
en het ergste is nog dat ze nogal veroordelend overkomen
dat is voor mij mede de reden geweest om te besluiten mijn abo niet te verlengen
er zijn gewoon mensen die steeds bezig zijn om anderen af te kraken op wat voor manier dan ook
voor mij is het nu gewoon genoeg geweest
ik ga mijn energie liever steken in andere dingen


Laatst aangepast door
RENSKE067
op vrijdag 7 mei 2010, 13:26
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RENSKE067





Berichten: 555

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 mei 2010, 13:27
 
RENSKE067 schreef:
ach liesbeth discusseren met sommigen hier op cm is vrij zinloos
ze denken het altijd beter te weten en laten weinig ruimte voor andersdenkenden
en het ergste is nog dat ze nogal veroordelend overkomen
dat is voor mij mede de reden geweest om te besluiten mijn abo niet te verlengen
er zijn gewoon mensen die steeds bezig zijn om anderen af te kraken op wat voor manier dan ook
voor mij is het nu gewoon genoeg geweest
ik ga mijn energie liever steken in andere dingen

maar er zijn gelukkig ook nog heel veel lieve mensen hier op cm hoor Knipoog smiley Kussende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIEKE897





Berichten: 486

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 mei 2010, 13:33
 
LIESBETH326 schreef:
Volgens mij is de reden daarvan heel simpel... Jullie zitten gewoon op een verschillend communicatieniveau... Chat praat vanuit het inhoudsniveau en jij vanuit betrekkingsniveau...
Als jullie dat blijven doen, heeft door discussiëren daarover dus geen enkele zin... maar levert het enkel nog meer onbegrip op voor elkaar.

oké...boodschap duidelijk Knipoog smiley


Laatst aangepast door
MARIEKE897
op vrijdag 7 mei 2010, 14:23
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 mei 2010, 13:41
 
CHATULIEM619 schreef:
Wat betreft tunnelvisie: voor mij is de grens van denken De Bijbel. En hoewel je voortdurend probeert te beweren dat dat maar ligt aan interpretatie, heb ik een ander uitgangspunt. De Bijbel is heel duidelijk op dit gebied. En als de Bijbel duidelijk is, wil ik daar ook duidelijk in zijn. Want ik denk dat afgoderij een van de centrale thema's van de bijbel is en dat er niet zoveel ruimte is, als dat jij denkt.

Nogmaals, het is geen persoonlijke aanval, maar het is concluderen uit je eigen bijdragen op het forum.

Het blijft wel een persoonlijke aantijging! Zeker omdat je blijft verkondigen dat jouw visie vanuit de Bijbel de enige juiste is. Zolang je daar niet van loskomt, blijf je iemand met een wat andere kijk vanuit diezelfde Bijbel afschilderen als onbijbels of erger. Want ja, dat is wel de conclusie die uit je woorden te halen is, zo blijkt ook uit de reacties van anderen hier.

Maar wees gerust. Ik ben weer even vertrokken bij dit topic!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 mei 2010, 13:53
 
misschien is het een heel gezellig idee voor jullie om eens een leuke boedadate te organiseren Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

gezellig met zijn allen om de tafel discuseren over dat ding.
nodig alle mensen uit die meepraten, en gaan...
hapje, drankje...buddhabeeldje erbij,( of niet)
en zie dat je elkaar kunt overtuigen Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RENSKE067





Berichten: 555

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 mei 2010, 13:57
 
JOLAN931 schreef:
misschien is het een heel gezellig idee voor jullie om eens een leuke boedadate te organiseren Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

gezellig met zijn allen om de tafel discuseren over dat ding.
nodig alle mensen uit die meepraten, en gaan...
hapje, drankje...buddhabeeldje erbij,( of niet)
en zie dat je elkaar kunt overtuigen Knipoog smiley

Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RENSKE067





Berichten: 555

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 mei 2010, 14:11
 
HENK710 schreef:
Ik heb niets te maken met jouw ongefundeerde conclusies...
Alhoewel ongefundeerd...ze zijn gefundeerd op jouw enorme kokervisie, waarin geen enkele ruimte is voor een andere invulling...

Deze houding doet me denken aan een grapje over vrijgemaakten, die dus heel duidelijk ook op anderen van toepassing kan zijn Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Op een dag kwam een overleden man bij de hemelpoort. Petrus nam hem bij de hand om hem rond te leiden in de hemel. Op een gegeven moment zegt Petrus: "nu moet je even heel stil zijn hoor, want achter die deur daar zitten de vrijgemaakten, die denken alleen te zijn in de hemel." Clown smiley

Blijkbaar is er meer ruimte bij God dan enkel jouw denkruimte, Chatuliem.

ohhhh zijn wij niet de enigen dan? Boze smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 mei 2010, 14:14
 
CHATULIEM619 schreef:
Heeft het te maken met de duidelijkheid van Gods Woord of de onwil van de mens om naar Zijn woord te luisteren? Ik denk dat dat laatste eerder het geval is. Als een eenvoudig gebod zo moeilijk voor mensen te volgen is, hoe zit dat dan met de moeilijke geboden. Als je niet eens wilt luisteren naar: je zult geen afgoden maken (vrij vertaald) hoe ga je dan om met: Errt uw Vader of uw moeder of Gij zult niet begeren.....

En gij zult niet echtbreken.........
(zie je hoe makkelijk het is om te reageren zonder de hand in eigen boezem te steken?)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RENSKE067





Berichten: 555

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 mei 2010, 14:14
 
LEANNE226 schreef:
En gij zult niet echtbreken.........
(zie je hoe makkelijk het is om te reageren zonder de hand in eigen boezem te steken?)

Clown smiley
tja zo moeilijk kan dat toch niet zijn?


Laatst aangepast door
RENSKE067
op vrijdag 7 mei 2010, 14:15
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAATJES468





Berichten: 67

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 mei 2010, 14:24
 
MIEKJES285 schreef:
de evangelische gemeente hebben de volwassen doop,maar niet elke evangelische gemeente staat achter het spreken in tongen,dat hoort meer thuis bij de pinkster gemeentes en de volle evangelie gemeentes..

Ik kom zelf al ruim 25 jaar in een evangelische gemeente en daar wordt absoluut niet in tongen gesproken...dus niet alles over 1 kam scheren. hahaha.. Coole smiley met zonnebril

Hoi Mieke bedankt voor je bijdrage... vind het erg fijn om er meer over te leren.Je hoort nml erg veel maar het blijft voor mij een beetje een grijze brei en ik wil er juist meer van weten om er verder over na te kunnen denken, Mijn ervaringen met de pinkster gemeente waren niet bepaald om over naar huis te schrijven...Men nek haren gaan er nog van over eind staan als ik er aan denk, Maar juist omdat ik niet alles over 1 kam wil scheren wil ik er meer van leren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAATJES468





Berichten: 67

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 mei 2010, 14:41
 
CHATULIEM619 schreef:
Uiteraard ben ik me daarvan bewust. Ik wijs er alleen op, dat als je iets gelooft, dat dat ook tot gevolg heeft, dat je iets niet gelooft. En reiki en bevrijding van demonie staan nu eenmaal rechtlijnig tegenover elkaar. Of je gelooft dat er een geestelijke wereld is, waarbij in de kracht van de Geest mensen worden bevrijd. Of je denkt dat je zonder die kracht van de geest die geestelijke wereld kunt manipuleren. En in een nog erger geval noem je de kracht van het occulte de Heilige Geest.

Geachte chatuliem....

Ik heb met verbazing en grote ontsteltenis uw bijdrages in deze discussie gelezen....
Denkt u nu echt dat enkel u de wijsheid in pacht heeft?
Wat geeft u het recht om Henk710 keer op keer af te branden...
U kunt mij een hele hoop vertellen, maar ik geloof niet (na het hele forum te hebben gelezen) Dat dit enkel een kwestie is van anders in het geloof staan.
Er zijn zoveel andere mensen op CM die een andere zienswijze hebben dan u. Maar daar tegen blijft u respectvol.

[snip: persoonlijke aanval doen we hier niet aan, op de inhoud blijven mensen]


Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op vrijdag 7 mei 2010, 15:59
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 mei 2010, 15:11
 
LEANNE226 schreef:
En gij zult niet echtbreken.........
(zie je hoe makkelijk het is om te reageren zonder de hand in eigen boezem te steken?)
Gij zult niet begeren uws naasten vrouw komt er ook al bij in de buurt nietwaar?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 mei 2010, 15:52
 
CHATULIEM619 schreef:
Gij zult niet begeren uws naasten vrouw komt er ook al bij in de buurt nietwaar?

Wie mij kent(maar ja,wie op cm kent mij?)weet dat het niet mijn bedoeling is gescheiden mensen aan te vallen(eigen boezem,wie vrij is van zonden........).
Iemand die vindt dat zonden direkt vergeven worden of zijn zal eenvoudiger kunnen zeggen volgens de Bijbel te leven(even kort door de bocht ).Voor iemand voor wie dat gecompliceerder ligt,voor mij dus,komt dat krom over.
Laten we het er maar op houden dat het einddoel voor beiden hetzelfde is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RENSKE067





Berichten: 555

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 mei 2010, 16:27
 
LEANNE226 schreef:
Wie mij kent(maar ja,wie op cm kent mij?)weet dat het niet mijn bedoeling is gescheiden mensen aan te vallen(eigen boezem,wie vrij is van zonden........).
Iemand die vindt dat zonden direkt vergeven worden of zijn zal eenvoudiger kunnen zeggen volgens de Bijbel te leven(even kort door de bocht ).Voor iemand voor wie dat gecompliceerder ligt,voor mij dus,komt dat krom over.
Laten we het er maar op houden dat het einddoel voor beiden hetzelfde is.

ben ik het mee eens leanne
een mooie verduidelijking
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 mei 2010, 03:55
 
LEANNE226 schreef:
Wie mij kent(maar ja,wie op cm kent mij?)weet dat het niet mijn bedoeling is gescheiden mensen aan te vallen(eigen boezem,wie vrij is van zonden........).
Iemand die vindt dat zonden direkt vergeven worden of zijn zal eenvoudiger kunnen zeggen volgens de Bijbel te leven(even kort door de bocht ).Voor iemand voor wie dat gecompliceerder ligt,voor mij dus,komt dat krom over.
Laten we het er maar op houden dat het einddoel voor beiden hetzelfde is.

Was het maar zo dat voor God hetzelfde is.
Wat krom is voor jou, kan voor God recht zijn!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 13 14 15 16 17 Volgende
Pagina 16 van 17