ChristianMatch
 


Forum

Het woordje eerlijkheid in een profiel...
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: donderdag 29 april 2010, 09:29
 
[offtopic]

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op donderdag 29 april 2010, 09:41
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: donderdag 29 april 2010, 09:32
 
[offtopic]

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op donderdag 29 april 2010, 09:41
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANITA324





Berichten: 913

BerichtGeplaatst: donderdag 29 april 2010, 13:14
 
Spreuken 27:6 oprecht gemeend zijn de wonden door een vriend geslagen, maar overvloedig zijn de kussen van een vijand.


De Waarheid mag dan soms wat hard over komen maar degene die dat eerlijk tegen je durft te zeggen is je vriend.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: donderdag 29 april 2010, 18:53
 
ANITA324 schreef:
Spreuken 27:6 oprecht gemeend zijn de wonden door een vriend geslagen, maar overvloedig zijn de kussen van een vijand.


De Waarheid mag dan soms wat hard over komen maar degene die dat eerlijk tegen je durft te zeggen is je vriend.


Anita je bent een PAREL!



Laatst aangepast door
MAR907
op donderdag 29 april 2010, 18:55
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANITA324





Berichten: 913

BerichtGeplaatst: donderdag 29 april 2010, 18:57
 
MAR907 schreef:
Anita je bent een PAREL!



Lachende smiley Verlegen lachende smiley Lachende smiley

We zijn allemaal Parels !!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKJES285





Berichten: 126

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 mei 2010, 20:57
 
met eerlijkheid heb ik al 2 keer in een relatie mn neus gestoten Gefrustreerde smiley en de eerste keer heeft het mijn hart gebroken daarom is dit iets wat ik heel belangrijk vindt in zowel een vriendschap als wel in een relatie...liever even pijn, teleurstelling dan dat de ander niet eerlijk zegt wat hij/zij denkt voelt of vindt.dan kan je proberen er iets aan te doen mocht dat nodig zijn Knipoog smiley
net als loze beloftes dat is ook zoiets beloof iets en kom het na en als je niet zeker weet of je dat gaat lukken beloof dan maar niets en verras me... Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRACE585





Berichten: 1464

BerichtGeplaatst: woensdag 5 mei 2010, 14:17
 
eerlijkheid in een profiel is weer anders dan eerlijkheid in een relatie.
ieder bepaald voor zich wat men in het profiel zet en dat kan voor de betreffende persoon zijns/haars inziens eerlijk zijn of een verzwijgen
vanuit pijn,spijt,angst ed.
ik denk dat je daar pas achterkomt als men idd in een viendschaps of liefdes relatie komt.
eerlijkheid kan dan voor een ieder wat anders inhouden ,de een uit zich makkelijker dan een ander en/of durft eerder iets te zeggen /bekennen of vragen.
daarnaast is het ook wat zijn je verwachtingen naar de ander toe.
en niemand wil graag zijn negatieven kanten meteen open zeggen,bv je zet niet op een site ik kan op z'n tijd flink sjagrijnig zijn ,of zeuren en balen of zelfs agressie hebben of noem maarop
de een knalt dingen eruit terwijl de ander juist een binnenvetter kan zijn en eerst alles opkropt qua gevoelens en emoties.
dus vewacht je dat de ander net is als jij zelf dan kom je idd bedrogen uit want een ieder is uniek op zijn /haar eigen manier.
eerlijk zijn naar elkaar is denk ik iets wat ook een groeiproces is in vertrouwen naar elkaar toe;bv. wijst men mij of ik de ander niet af als ik of de ander iets negatiefs in de ogen van de ander laat zien.
ik denk dat daar vaak het knelpunt zit,dat het niet zozeer om eerlijkheid gaat als wel om vertrouwen,en dat is iets waar een relatie mee begint en verder uit moet/mag groeien.


Laatst aangepast door
GRACE585
op woensdag 5 mei 2010, 14:24
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: woensdag 5 mei 2010, 18:51
 
[quote=GRACE585]eerlijkheid in een profiel is weer anders dan eerlijkheid in een relatie.


Als ik dit zou ervaren bij iemand, ga ik toch wel even achter mijn oren krabben. Dan voel ik mij misleid.
Èèn van die twee is dan een leugen in mijn ogen.
Mischien wel heel konkreet.
Hoe gaat het dan in de toekomstige relatie?

Ik het geloof en ervaar toch, wees open en eerlijk, daar zit de kracht van de liefde en relatie in, samen met God.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: woensdag 5 mei 2010, 19:04
 
GRACE585 schreef:
eerlijkheid in een profiel is weer anders dan eerlijkheid in een relatie.

Eerlijkheid is toch eerlijkheid? Verraste, verbaasde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERLINE268





Berichten: 6

BerichtGeplaatst: woensdag 5 mei 2010, 19:11
 
Ik denk dat eerlijkheid misschien wel een beetje een "modewoord" is: van alle kanten horen we dat dit "belangrijk" is. Ik denk dat mensen daardoor misschien wel eens vergeten wat eerlijkheid is. Het is geenszins een verplichting om het achterste van je tong te laten zien, behalve wanneer je in een serieuze relatie zit.
Vaak zie ik ook wel dat mensen op het Internet een andere definitie van bepaalde woorden hebben. Juist omdat je hier niet kunt zien op welke toon iets gezegd wordt, welke gezichtsuitdrukking ergens bij hoort... En juist dit is belangrijk bij de juiste interpretatie van hoe iemand iets bedoeld. Wanneer dan mijn definitie van een woord anders is, dan die van de ander, krijg je al snel misverstanden.
En zoals het gaat met misverstanden waar we ons niet van bewust zijn: die doen vaak pijn... en zorgen voor teleurstelling. Ik kan dus jouw teleurstelling goed begrijpen, want hoe dan ook: we blijven allemaal mensen.

Groetjes,
Erline
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIEKE897





Berichten: 486

BerichtGeplaatst: woensdag 5 mei 2010, 19:11
 
HENK710 schreef:
Eerlijkheid is toch eerlijkheid? Verraste, verbaasde smiley

Ik zelf denk bijna net als Grace...ik ben eerlijk, maar in hoe uitgebreid ik daar in ben in mn profiel?
Natuurlijk wil je niet direkt alles delen..en wees nou eerlijk..iedereen kan hier een account aanmaken en door de profielen spitten.
Op het moment dat er daadwerkelijk contact is tussen 2 personen kun je er altijd uitgebreider in zijn in je eerlijkheid!


Laatst aangepast door
MARIEKE897
op woensdag 5 mei 2010, 19:12
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: woensdag 5 mei 2010, 19:41
 
MARIEKE897 schreef:
Ik zelf denk bijna net als Grace...ik ben eerlijk, maar in hoe uitgebreid ik daar in ben in mn profiel?
Natuurlijk wil je niet direkt alles delen..en wees nou eerlijk..iedereen kan hier een account aanmaken en door de profielen spitten.
Op het moment dat er daadwerkelijk contact is tussen 2 personen kun je er altijd uitgebreider in zijn in je eerlijkheid!

Niet direct alles opengooien is in mijn ogen iets anders als eerlijkheid. Als jouw uitleg inderdaad past bij de opmerking van Grace, is het bovendien nog wel de vraag of het klopt. Want het opengooien van de levensregisters is toch ook iets wat in een relatie groeit? Dus in hoeverre is openheid in profiel dan echt anders dan openheid in een relatie?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: woensdag 5 mei 2010, 22:18
 
HENK710 schreef:
Niet direct alles opengooien is in mijn ogen iets anders als eerlijkheid. Als jouw uitleg inderdaad past bij de opmerking van Grace, is het bovendien nog wel de vraag of het klopt. Want het opengooien van de levensregisters is toch ook iets wat in een relatie groeit? Dus in hoeverre is openheid in profiel dan echt anders dan openheid in een relatie?


Hoe wil je dan dat je iemand vinden die past bij hetgeen, dat niet door jezelf opengooid wordt?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: woensdag 5 mei 2010, 22:22
 
MAR907 schreef:
Hoe wil je dan dat je iemand vinden die past bij hetgeen, dat niet door jezelf opengooid wordt?

Dat is ergens het geheim van relatiegroei...
Want wanneer ken je nu werkelijk je partner ten volle?
En hoe goed kent een mens zichzelf eigenlijk?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: woensdag 5 mei 2010, 22:30
 
HENK710 schreef:
Dat is ergens het geheim van relatiegroei...
Want wanneer ken je nu werkelijk je partner ten volle?
En hoe goed kent een mens zichzelf eigenlijk?

Precies. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIEKE897





Berichten: 486

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 00:13
 
HENK710 schreef:
Niet direct alles opengooien is in mijn ogen iets anders als eerlijkheid. Als jouw uitleg inderdaad past bij de opmerking van Grace, is het bovendien nog wel de vraag of het klopt. Want het opengooien van de levensregisters is toch ook iets wat in een relatie groeit? Dus in hoeverre is openheid in profiel dan echt anders dan openheid in een relatie?

ik heb zo het vermoeden dat we het over verschillende dingen hebben mbt opengooien...
alles wat in mijn profiel staat is waar, maar er zijn ook dingen in mijn leven bepalend geweest voor wie ik nu ben en hoe ik in dingen sta.
Omdat een aantal van die zaken zo persoonlijk zijn , zet ik ze niet in mijn profiel, niet omdat ik me ervoor schaam of het verborgen wil houden...maar omdat die dingen zo intiem zijn dat alleen degene bij wie ik het juiste gevoel heb dat mag weten..snap je?
of snap ik jou niet? Smiley die vol vragen zit


Laatst aangepast door
MARIEKE897
op donderdag 6 mei 2010, 00:14
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 11:50
 
MARIEKE897 schreef:
ik heb zo het vermoeden dat we het over verschillende dingen hebben mbt opengooien...
alles wat in mijn profiel staat is waar, maar er zijn ook dingen in mijn leven bepalend geweest voor wie ik nu ben en hoe ik in dingen sta.
Omdat een aantal van die zaken zo persoonlijk zijn , zet ik ze niet in mijn profiel, niet omdat ik me ervoor schaam of het verborgen wil houden...maar omdat die dingen zo intiem zijn dat alleen degene bij wie ik het juiste gevoel heb dat mag weten..snap je?
of snap ik jou niet? Smiley die vol vragen zit

Dat bedoel ik dus inderdaad, Marieke. Je kunt eerlijk zijn zonder direct alle registers open te hoeven gooien. Ik denk dat je een heel gezond evenwicht beschrijft in jouw manier van omgaan hiermee, al is dat direct wel een persoonlijk evenwicht dat voor anderen (ook voor mij) weer anders zal zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 20 mei 2010, 06:58
 
ANITA324 schreef:
Spreuken 27:6 oprecht gemeend zijn de wonden door een vriend geslagen, maar overvloedig zijn de kussen van een vijand.


De Waarheid mag dan soms wat hard over komen maar degene die dat eerlijk tegen je durft te zeggen is je vriend.

Prediker 7:16

Wees niet al te rechtvaardig, noch houd uzelven al te wijs; waarom zoudt gij verwoesting over u brengen?

Wees niet al te rechtvaardig... Dat is een gebod.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: donderdag 20 mei 2010, 08:52
 
SHANITA130 schreef:
Prediker 7:16

Wees niet al te rechtvaardig, noch houd uzelven al te wijs; waarom zoudt gij verwoesting over u brengen?

Wees niet al te rechtvaardig... Dat is een gebod.

Of je het een gebod moet noemen, is even de vraag, maar het is inderdaad wel een heel toepasselijk vers waarin duidelijk wordt dat God wil dat we wel rekening houden met elkaars gevoelens...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EVA685





Berichten: 919

BerichtGeplaatst: donderdag 20 mei 2010, 09:01
 
HENK710 schreef:
Of je het een gebod moet noemen, is even de vraag, maar het is inderdaad wel een heel toepasselijk vers waarin duidelijk wordt dat God wil dat we wel rekening houden met elkaars gevoelens...




Het woordje Christen in een profiel kan zoveeeeeeeel zijn Twijfelende smiley Knipoog smiley over eerlijkheid gesproken.


Laatst aangepast door
EVA685
op donderdag 20 mei 2010, 09:02
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMKE917





Berichten: 838

BerichtGeplaatst: donderdag 20 mei 2010, 09:16
 
Prediker 7:16

Wees niet al te rechtvaardig, noch houd uzelven al te wijs; waarom zoudt gij verwoesting over u brengen?[/quote]

Wees niet al te rechtvaardig... Dat is een gebod.

HENK710 schreef:
Of je het een gebod moet noemen, is even de vraag, maar het is inderdaad wel een heel toepasselijk vers waarin duidelijk wordt dat God wil dat we wel rekening houden met elkaars gevoelens...

Ik denk dat dit vers meer op jezelf van toepassing is, staat ook in het 2e gedeelte van dit vers...waarom zoudt gij verwoesting over u brengen?m.a.w. bescherm jezelf!
Ik moet denken aan een tekst waarin 'Jezus zichzelf niet aan de mensen toevertrouwde, omdat Hij wist wat er in hun harten was' Jezus beschermt zichzelf dus omdat Hij weet dat mensen zeer hard en onrechtvaardig kunnen zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 20 mei 2010, 09:42
 
HENK710 schreef:
Of je het een gebod moet noemen, is even de vraag, maar het is inderdaad wel een heel toepasselijk vers waarin duidelijk wordt dat God wil dat we wel rekening houden met elkaars gevoelens...

Ja, rekening houden met elkaars gevoelens is heel erg belangrijk, natuurlijk.

Dat ik het als een gebod zie, is omdat het in de gebiedende wijs staat, en dan in de bijbel.

Hoe ik dit vers ook zie is dat je niet het achterste van je tong hoeft te laten zien, en zeker niet, als dingen er niet (meer) toe doen bijvoorbeeld, en die zou je dan toch zeggen.
Dan zou je/ik/men dingen moeilijker kunnen maken dan dat ze zijn.
Of iets moeilijk maken wat niet hoeft. Ik bedoel hier natuurlijk géén leugens in de tegenwoordige tijd mee, ik haat leugens, wie niet.

Trouwens in de nbg, staat prediker 7: 15 t/m vers 22 er héél anders in.
Alleen die kan je niet kopiëren.

Ik zal het wel effe overtypen later.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 20 mei 2010, 09:45
 
IMKE917 schreef:
Prediker 7:16

Wees niet al te rechtvaardig, noch houd uzelven al te wijs; waarom zoudt gij verwoesting over u brengen
Wees niet al te rechtvaardig... Dat is een gebod.


HENK710 schreef:
Of je het een gebod moet noemen, is even de vraag, maar het is inderdaad wel een heel toepasselijk vers waarin duidelijk wordt dat God wil dat we wel rekening houden met elkaars gevoelens...
IMKE917 schreef:
]Ik denk dat dit vers meer op jezelf van toepassing is, staat ook in het 2e gedeelte van dit vers...waarom zoudt gij verwoesting over u brengen?m.a.w. bescherm jezelf!
Ik moet denken aan een tekst waarin 'Jezus zichzelf niet aan de mensen toevertrouwde, omdat Hij wist wat er in hun harten was' Jezus beschermt zichzelf dus omdat Hij weet dat mensen zeer hard en onrechtvaardig kunnen zijn.


Ja, inderdaad, dat staat ervolgens mij ook, om jezelf te beschermen.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 20 mei 2010, 13:41
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: donderdag 20 mei 2010, 09:52
 
SHANITA130 schreef:
Ja, rekening houden met elkaars gevoelens is heel erg belangrijk, natuurlijk.

Dat ik het als een gebod zie, is omdat het in de gebiedende wijs staat, en dan in de bijbel.

Hoe ik dit vers ook zie is dat je niet het achterste van je tong hoeft te laten zien, en zeker niet, als dingen er niet (meer) toe doen bijvoorbeeld, en die zou je dan toch zeggen.
Dan zou je/ik/men dingen moeilijker kunnen maken dan dat ze zijn.
Of iets moeilijk maken wat niet hoeft. Ik bedoel hier natuurlijk géén leugens in de tegenwoordige tijd mee, ik haat leugens, wie niet.

Trouwens in de nbg, staat prediker 7: 15 t/m vers 22 er héél anders in.
Alleen die kan je niet kopiëren.

Ik zal het wel effe overtypen later.


Voorzichtigheid in het oordeel
15 Allerlei heb ik gezien in mijn ijdele dagen: er is een rechtvaardige, die ondanks zijn gerechtigheid te gronde gaat en er is een goddeloze, die ondanks zijn boosheid een lang leven heeft. 16 Wees niet te zeer rechtvaardig en gedraag u niet al te wijs; waarom zoudt gij uzelf tot verbijstering brengen? 17 Wees niet te zeer goddeloos en wees geen dwaas; waarom zoudt gij sterven vóór uw tijd? 18 Het is goed, dat gij aan het ene vasthoudt en ook van het andere uw hand niet aftrekt, want hij, die God vreest, ontkomt aan dit alles. 19 De wijsheid geeft de wijze meer macht dan tien machthebbers in een stad bezitten. 20 Want niemand op aarde is zo rechtvaardig, dat hij goed doet zonder te zondigen. 21 Ook moet gij niet letten op alle woorden die men spreekt, opdat gij niet hoort, dat uw knecht u vervloekt, 22 want hoe menigmaal zijt gij u bewust, dat ook gij anderen hebt vervloekt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: donderdag 20 mei 2010, 10:00
 
vers 21a is ook goed toepasbaar op cm.......... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: donderdag 20 mei 2010, 12:32
 
Ik denk dat je het gewoon mag zien als een advies om te weten wanneer je de dingen beter kunt laten zoals ze zijn?!
Vind het wel een heel mooi vers, ben zelf iemand die heel slecht tegen onrecht kan en kan dus ook behoorlijk gaan stuiteren wanneer ik het gevoel heb dat iemand me onrecht doet. Net zolang tot ik men recht behaald heb...of het zo moe ben dat ik maar opgeef. Denk dus zeker dat je te ver kunt gaan in rechtvaardigheid en er dan zelf de dupe van word...
Vind overigens wel dat er een verschil is tussen rechtvaardig zijn en eerlijk zijn, omdat rechtvaardigheid in mijn ogen toch net ff een stapje verder gaat.
Ik ben in mijn profiel helemaal eerlijk geweest, maar het heeft weinig van doen met rechtvaardig zijn Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: donderdag 20 mei 2010, 12:53
 
TESSYBEAR731 schreef:
Ik denk dat je het gewoon mag zien als een advies om te weten wanneer je de dingen beter kunt laten zoals ze zijn?!
Vind het wel een heel mooi vers, ben zelf iemand die heel slecht tegen onrecht kan en kan dus ook behoorlijk gaan stuiteren wanneer ik het gevoel heb dat iemand me onrecht doet. Net zolang tot ik men recht behaald heb...of het zo moe ben dat ik maar opgeef. Denk dus zeker dat je te ver kunt gaan in rechtvaardigheid en er dan zelf de dupe van word...
Vind overigens wel dat er een verschil is tussen rechtvaardig zijn en eerlijk zijn, omdat rechtvaardigheid in mijn ogen toch net ff een stapje verder gaat.
Ik ben in mijn profiel helemaal eerlijk geweest, maar het heeft weinig van doen met rechtvaardig zijn Knipoog smiley

just what I mean tessy!! soms kom je op cm verhalen tegen, waarbij de verteller helderwetend is; hij of zij weet meer dan werkelijkheid is, wanneer je het navraagt bij de persoon waar het over gaat!! Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 20 mei 2010, 13:11
 
CROSSROAD317 schreef:
Voorzichtigheid in het oordeel 15 Allerlei heb ik gezien in mijn ijdele dagen: er is een rechtvaardige, die ondanks zijn gerechtigheid te gronde gaat en er is een goddeloze, die ondanks zijn boosheid een lang leven heeft. 16 Wees niet te zeer rechtvaardig en gedraag u niet al te wijs; waarom zoudt gij uzelf tot verbijstering brengen? 17 Wees niet te zeer goddeloos en wees geen dwaas; waarom zoudt gij sterven vóór uw tijd? 18 Het is goed, dat gij aan het ene vasthoudt en ook van het andere uw hand niet aftrekt, want hij, die God vreest, ontkomt aan dit alles. 19 De wijsheid geeft de wijze meer macht dan tien machthebbers in een stad bezitten. 20 Want niemand op aarde is zo rechtvaardig, dat hij goed doet zonder te zondigen. 21 Ook moet gij niet letten op alle woorden die men spreekt, opdat gij niet hoort, dat uw knecht u vervloekt, 22 want hoe menigmaal zijt gij u bewust, dat ook gij anderen hebt vervloekt.

Dank! Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANITA324





Berichten: 913

BerichtGeplaatst: donderdag 20 mei 2010, 14:27
 
TESSYBEAR731 schreef:
Ik denk dat je het gewoon mag zien als een advies om te weten wanneer je de dingen beter kunt laten zoals ze zijn?!
Vind het wel een heel mooi vers, ben zelf iemand die heel slecht tegen onrecht kan en kan dus ook behoorlijk gaan stuiteren wanneer ik het gevoel heb dat iemand me onrecht doet. Net zolang tot ik men recht behaald heb...of het zo moe ben dat ik maar opgeef. Denk dus zeker dat je te ver kunt gaan in rechtvaardigheid en er dan zelf de dupe van word...
Vind overigens wel dat er een verschil is tussen rechtvaardig zijn en eerlijk zijn, omdat rechtvaardigheid in mijn ogen toch net ff een stapje verder gaat.
Ik ben in mijn profiel helemaal eerlijk geweest, maar het heeft weinig van doen met rechtvaardig zijn Knipoog smiley


Daarin kan ik mezelf ook goed in herkennen kan slecht tegen onrechtvaardigheid waarop ik snel boos of verdrietig om kan worden.
Voor velen ben ik te zwart-wit of te serrieus in die dingen is dat in geloof of in het algemeen van het leven. Tja ik kan mij ook niet anders voordoen dit ben ik maar ik verneem dan ook wel dat je op deze wijze alleen komt te staan.
Dat je dan moet schipperen in het dagelijks leven want ja elk mens heeft gevoelens en ja ik durf wel te zeggen dat ik daarin soms wat bot over kan zijn en anderen zonder ik dat echt door heb een ander daarmee kan pijn doen.
Zelf wil ik ook niet gekwetst geworden en begrijp ik dat ik dat bij een ander ook niet moet doen maar als je zelf stuk inzicht mist op bepaalde tereinen dan is dat best wel lastig voor mezelf. Nog meer langer nadenken voor je iets zegt want tja ik heb wel snel de neiging om scherp van tong te zijn en durf dingen regelrecht in je gezicht te zeggen wat ik ervan denk. Daarom als ik ergens niet mee eens ben in praktijk dan is het vaak dan loop ik erbij weg om dan even mijn boosheid of verdriet niet te kennen te geven want tja je wil een ander geen pijn doen met mijn woorden. Dus tja om eerlijk te zijn kan ik daar moeilijk mee om gaan en moet ik bepaalde dingen gewoon los laten want ieders leven leeft voorzich en heeft hem of haar eigen verantwoordelijkheid mee te dragen.
En ja ik kan mij goed met anderen bemoeien of ik wil daar graag de baas overspelen daarin ken ik mij zelf tegoed voor Geschokte, onthutste smiley en dat zeggen mijn ouders ook tegen mij dat moet je niet doen waarop ik dan ook weinig mensen om mij heb omdat ze juist mij voorbij lopen en niets met mij te maken willen hebben.
Je leven die je leeft en wat je meemaakt in je leven vormt je wel je laat het in dagelijks leven niet altijd herkenbaar bang om gekwetst te worden of om terleur gesteld te worden hou je voor jezelf een hoge muurtje om je hart. Vroeger was ik veel zachter en liefdevol van hart maar als mensen daar misbruik van maken.
Naar nu kan ik dit van mij afschrijven en is een vorm van mij om te laten zien wie ik ben en ja zint het de ander niet dan denk gauw ja dan niet loop mij dan maar voorbij dat is mij genoeg gebeurt je kan daarin je hart in verharden alsof het je niks doet maar van binnen blijft het pijn doen en huilt je hart.
Hoe langer je leeft en hoe ouder je word je leert van je lessen omdat niet weer te doen maar soms is het ook dat je vaak tegen dezelfde steen trapt en zelf wil onderzoeken terwijl de ander het beste met je voorheeft en je lief heeft en je graag wil helpen omdat anders te doen dat zijn nog dingen die ik nog moet leren. En ja ik ben zeker weten niet volmaakt gelukkig ook niet en doe dagelijks mijn fouten die ik liever weg gewoon niet deed het gebeurt toch.
Daarom leven we allemaal stuk voor stuk in de Leerschool van het leven. Knipoog smiley
Als we dat ook willen en ja ik wil dit ook heel graag maar we moeten nooit ons afleiden van de list van satan maar dat we onze ogen boven waarts houden naar onze hemelse Vader zodat we meer en meer gevormd door mogen worden.

Shalom,

Anita


Laatst aangepast door
ANITA324
op donderdag 20 mei 2010, 14:37
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 20 mei 2010, 15:29
 
ANITA324 schreef:
Daarin kan ik mezelf ook goed in herkennen kan slecht tegen onrechtvaardigheid waarop ik snel boos of verdrietig om kan worden.
Voor velen ben ik te zwart-wit of te serrieus in die dingen is dat in geloof of in het algemeen van het leven. Tja ik kan mij ook niet anders voordoen dit ben ik maar ik verneem dan ook wel dat je op deze wijze alleen komt te staan.
Dat je dan moet schipperen in het dagelijks leven want ja elk mens heeft gevoelens en ja ik durf wel te zeggen dat ik daarin soms wat bot over kan zijn en anderen zonder ik dat echt door heb een ander daarmee kan pijn doen.
Zelf wil ik ook niet gekwetst geworden en begrijp ik dat ik dat bij een ander ook niet moet doen maar als je zelf stuk inzicht mist op bepaalde tereinen dan is dat best wel lastig voor mezelf. Nog meer langer nadenken voor je iets zegt want tja ik heb wel snel de neiging om scherp van tong te zijn en durf dingen regelrecht in je gezicht te zeggen wat ik ervan denk. Daarom als ik ergens niet mee eens ben in praktijk dan is het vaak dan loop ik erbij weg om dan even mijn boosheid of verdriet niet te kennen te geven want tja je wil een ander geen pijn doen met mijn woorden. Dus tja om eerlijk te zijn kan ik daar moeilijk mee om gaan en moet ik bepaalde dingen gewoon los laten want ieders leven leeft voorzich en heeft hem of haar eigen verantwoordelijkheid mee te dragen.
En ja ik kan mij goed met anderen bemoeien of ik wil daar graag de baas overspelen daarin ken ik mij zelf tegoed voor Geschokte, onthutste smiley en dat zeggen mijn ouders ook tegen mij dat moet je niet doen waarop ik dan ook weinig mensen om mij heb omdat ze juist mij voorbij lopen en niets met mij te maken willen hebben.
Je leven die je leeft en wat je meemaakt in je leven vormt je wel je laat het in dagelijks leven niet altijd herkenbaar bang om gekwetst te worden of om terleur gesteld te worden hou je voor jezelf een hoge muurtje om je hart. Vroeger was ik veel zachter en liefdevol van hart maar als mensen daar misbruik van maken.
Naar nu kan ik dit van mij afschrijven en is een vorm van mij om te laten zien wie ik ben en ja zint het de ander niet dan denk gauw ja dan niet loop mij dan maar voorbij dat is mij genoeg gebeurt je kan daarin je hart in verharden alsof het je niks doet maar van binnen blijft het pijn doen en huilt je hart.
Hoe langer je leeft en hoe ouder je word je leert van je lessen omdat niet weer te doen maar soms is het ook dat je vaak tegen dezelfde steen trapt en zelf wil onderzoeken terwijl de ander het beste met je voorheeft en je lief heeft en je graag wil helpen omdat anders te doen dat zijn nog dingen die ik nog moet leren. En ja ik ben zeker weten niet volmaakt gelukkig ook niet en doe dagelijks mijn fouten die ik liever weg gewoon niet deed het gebeurt toch.
Daarom leven we allemaal stuk voor stuk in de Leerschool van het leven. Knipoog smiley
Als we dat ook willen en ja ik wil dit ook heel graag maar we moeten nooit ons afleiden van de list van satan maar dat we onze ogen boven waarts houden naar onze hemelse Vader zodat we meer en meer gevormd door mogen worden.

Shalom,

Anita

Hoi,

Ik ben ook zwart-wit als het het geloof betreft.
Dan zeg ik bijvoorbeeld tegen iemand, vriend(in) ofzo, dat wat hij/zij doet, dat dat niet kan als je geloofd.
Dan gaat het om duidelijke dingen die ondubbelzinnig in de bijbel staan.
Dan kan ik een antwoord krijgen van dat het hem/haar rust geeft, hij/zij het al jaren doet, en bagateliseren in het algemeen.
Dan heb ik het wel gezegd.
Wat iemand ermee doet, dat is tussen God en die persoon.
De consequenties, ook op lange duur, zijn ook voor die persoon.

Ik laat het dan ook los, en neem wel zodanig afstand, dat ík er niet door beïnvloed kan worden. En ik ga gewoon verder mijn eigen leven leiden.

De persoon zal keuzes moeten maken; ik heb hem/haar er dan alleen op gewezen.

Shalom!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
Pagina 3 van 4