ChristianMatch
 


Forum

Retraite
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 augustus 2010, 22:49
 
WILLEMIJN232 schreef:
Is het voor jezelf niet het belangrijkst dat jij Hem kent? En het is niet aan jou om te bepalen of een ander Hem wel/niet kent........Kan ieder voor zich denk ik heel goed invullen........
En dat is het fijne Chatuliem, je hoeft je alleen voor God te verantwoorden maar soms lijkt het wel of je wilt dat mensen dat ook voor jou doen..........
Beetje hoogmoed????? Verraste, verbaasde smiley
Kun je inhoudelijk ingaan op de vraag of wil je alleen maar persoonlijk bezig zijn?Je kent me niet, dus ga niet teveel van dingen uit. Wat zo lijkt in jouw ogen, hoeft in de werkelijkheid niet zo te zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 augustus 2010, 22:53
 
MIEKE364 schreef:
Hieruit blijkt dat jij uit mijn antwoord wel eens even zal opmaken of ik wel gerechtvaardigd ben te leven teneinde mijn geloof aan een keuring te onderwerpen. Het moet toch niet gekker worden.... Verraste, verbaasde smiley
Je vraag zou moeten zijn geloof je in God?
Een aanmatigende vraag overigens, ken je God. Dat is een zaak tussen Hem en mij en daar heb jij niets te maken, Chatuliem.

Oeps... pak dan maar snel een schaartje en knip 1 Petrus 3:15 uit je Bijbel:

"Maar heiligt de Christus in uw harten als Here, altijd bereid tot verantwoording aan al wie u rekenschap vraagt van de hoop, die in u is, doch met zachtmoedigheid en vreze, ..."

GrZ!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 augustus 2010, 22:54
 
CHATULIEM619 schreef:
Kun je inhoudelijk ingaan op de vraag of wil je alleen maar persoonlijk bezig zijn?Je kent me niet, dus ga niet teveel van dingen uit. Wat zo lijkt in jouw ogen, hoeft in de werkelijkheid niet zo te zijn.


Ik ken je niet maar lees wel je topics.........en nu citeer je wat ik altijd schrijf.......jammer.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 augustus 2010, 23:43
 
ZINGA672 schreef:
Oeps... pak dan maar snel een schaartje en knip 1 Petrus 3:15 uit je Bijbel:

"Maar heiligt de Christus in uw harten als Here, altijd bereid tot verantwoording aan al wie u rekenschap vraagt van de hoop, die in u is, doch met zachtmoedigheid en vreze, ..."

GrZ!

Dat is vanuit een andere invalshoek. Het gaat hier niet om rekenschap vragen van de hoop die in mij is, dat lijkt me duidelijk. Het is proberen mij uit te lokken en negatief neer te zetten, mijn woorden in twijfel te trekken en te laten zien dat de eeuwige wijsheid van chatuliem heerst en dat ieder ander uit de nek kletst en met zo een 'broeder' ga ik de discussie niet aan, dank je feestelijk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 augustus 2010, 23:45
 
MIEKE364 schreef:
Dat is vanuit een andere invalshoek. Het gaat hier niet om rekenschap vragen van de hoop die in mij is, dat lijkt me duidelijk. Het is proberen mij uit te lokken en negatief neer te zetten, mijn woorden in twijfel te trekken en te laten zien dat de eeuwige wijsheid van chatuliem heerst en dat ieder ander uit de nek kletst en met zo een 'broeder' ga ik de discussie niet aan, dank je feestelijk.
Je bekijkt het wel erg suggestief hoor, het is een gewone vraag.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 augustus 2010, 23:47
 
CHATULIEM619 schreef:
Je bekijkt het wel erg suggestief hoor, het is een gewone vraag.....

Ach, de beledigde onschuld, dat heb je toch over jezelf afgeroepen, hoor.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 augustus 2010, 23:53
 
MIEKE364 schreef:
Ach, de beledigde onschuld, dat heb je toch over jezelf afgeroepen, hoor.
Wanneer hou je nu zelf een op met zo te katten op een ander en ga je ergens inhoudelijk op in?
Diverse mensen hebben nu al een sneer van je gekregen, terwijl ze heel normaal ingingen op datgene wat je schreef. Ik heb geen zin in dat gescheld, ik heb jou niks verweten, terwijl jouw verwijten hier over de toonbank heen vliegen. Ik heb je alleen een hele normale vraag gesteld, en na een aantal bijdragen heb ik daar nog steeds geen antwoord op gekregen.
mijn voorstel is of je gaat zinvol in op mijn vraag of je antwoordt hem niet. Maar dit gescheld heeft echt geen zin...


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op dinsdag 17 augustus 2010, 23:54
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: woensdag 18 augustus 2010, 00:02
 
CHATULIEM619 schreef:
Wanneer hou je nu zelf een op met zo te katten op een ander en ga je ergens inhoudelijk op in?
Diverse mensen hebben nu al een sneer van je gekregen, terwijl ze heel normaal ingingen op datgene wat je schreef. Ik heb geen zin in dat gescheld, ik heb jou niks verweten, terwijl jouw verwijten hier over de toonbank heen vliegen. Ik heb je alleen een hele normale vraag gesteld, en na een aantal bijdragen heb ik daar nog steeds geen antwoord op gekregen.
mijn voorstel is of je gaat zinvol in op mijn vraag of je antwoordt hem niet. Maar dit gescheld heeft echt geen zin...

Mij kan je schelden niet verwijten, ik jou wel. Je hebt meerdere malen naar mij toe gesneerd en me voor van alles en nog wat uitgemaakt. Je hebt een suggestieve vraag gesteld met nog meer suggestieve toevoegingen. Je denkt toch niet echt dat ik daarop inga? Ik ben jou overigens niets verschuldigd. Het staat mij vrij een vraag al dan niet te beantwoorden. Ik beantwoord jouw suggestieve vraag niet om hierboven omschreven redenen. Punt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMKE917





Berichten: 838

BerichtGeplaatst: woensdag 18 augustus 2010, 09:30
 
Tjonge jonge.....mensen!!!
Jullie mogen elkaar niet dat is al heel lang duidelijk. Maar elkaar als kleine kinderen af zitten te katten......
Er wordt een hele gewone vraag gesteld waarop iedereen, die zich christen noemt, met blijdschap zou moeten kunnen antwoorden...JA IK KEN HEM.
Maar nee....het schijnt hondsbrutaal te zijn om deze vraag maar de bedenken en hem dan ook nog te stellen....nou nou...waar bemoeid een mens zich mee.

Om de vraag van Crossroad te beantwoorden.
Jezus is mijn heil mij redder en verlosser. Ook voor mij heeft hij geleden aan het kruis, is gestorven ook voor mij, zodat ik in eeuwigheid mag leven. Hij heeft het kwaad (satan) overwonnen zodat het kwaad, wanneer ik in christus blijf, geen macht over mij heeft. Vanuit die liefde, die Hij voor mij heeft, wil ik alleen maar Hem gehoorzaam zijn en me aan zijn leefregels houden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: woensdag 18 augustus 2010, 11:29
 
CHATULIEM619 schreef:
Wanneer hou je nu zelf een op met zo te katten op een ander en ga je ergens inhoudelijk op in?
Diverse mensen hebben nu al een sneer van je gekregen, terwijl ze heel normaal ingingen op datgene wat je schreef. Ik heb geen zin in dat gescheld, ik heb jou niks verweten, terwijl jouw verwijten hier over de toonbank heen vliegen. Ik heb je alleen een hele normale vraag gesteld, en na een aantal bijdragen heb ik daar nog steeds geen antwoord op gekregen.
mijn voorstel is of je gaat zinvol in op mijn vraag of je antwoordt hem niet. Maar dit gescheld heeft echt geen zin...


De pot verwijt de ketel......hoe is dat spreekwoord ook alweer...... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: woensdag 18 augustus 2010, 11:32
 
WILLEMIJN232 schreef:
De pot verwijt de ketel......hoe is dat spreekwoord ook alweer...... Knipoog smiley

dat hij zwart ziet. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: woensdag 18 augustus 2010, 11:45
 
MARIJAN072 schreef:
dat hij zwart ziet. Knipoog smiley



Dank je, toch makkelijk die onderwijsmensen op CM Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEK114





Berichten: 89

BerichtGeplaatst: woensdag 18 augustus 2010, 12:46
 
de discusie is mooi en waardevol om te lezen met de verschillende zienswijzen en opvattingen hierover. Ik leer hiervan. In onze gemeente wordt hier regelmatig aandacht aan geschonken middels bidden en vasten wat ook weer op uiteenlopende manieren kan.
wat ik jammer vind is dat sommigen het lastig vinden met meningen van anderen persoonlijk naar zich toetrekken waardoor allerlei misstanden ontstaan, die niet eens meer bijdrage tot opbouw, maar mij ook storen in het lezen, het volgen van de discussie. Het is mij niet vreemd dat dat kan gebeuren, maar zolang het niets bijdraagt zou het dan ook "uitgevochten" kunnen worden via de mail?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZIVAATJE309





Berichten: 226

BerichtGeplaatst: woensdag 18 augustus 2010, 12:49
 
MIEK114 schreef:
de discusie is mooi en waardevol om te lezen met de verschillende zienswijzen en opvattingen hierover. Ik leer hiervan. In onze gemeente wordt hier regelmatig aandacht aan geschonken middels bidden en vasten wat ook weer op uiteenlopende manieren kan.
wat ik jammer vind is dat sommigen het lastig vinden met meningen van anderen persoonlijk naar zich toetrekken waardoor allerlei misstanden ontstaan, die niet eens meer bijdrage tot opbouw, maar mij ook storen in het lezen, het volgen van de discussie. Het is mij niet vreemd dat dat kan gebeuren, maar zolang het niets bijdraagt zou het dan ook "uitgevochten" kunnen worden via de mail?

Hier ben ik het helemaal mee eens!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: woensdag 18 augustus 2010, 13:04
 
MIEK114 schreef:
de discusie is mooi en waardevol om te lezen met de verschillende zienswijzen en opvattingen hierover. Ik leer hiervan. In onze gemeente wordt hier regelmatig aandacht aan geschonken middels bidden en vasten wat ook weer op uiteenlopende manieren kan.
wat ik jammer vind is dat sommigen het lastig vinden met meningen van anderen persoonlijk naar zich toetrekken waardoor allerlei misstanden ontstaan, die niet eens meer bijdrage tot opbouw, maar mij ook storen in het lezen, het volgen van de discussie. Het is mij niet vreemd dat dat kan gebeuren, maar zolang het niets bijdraagt zou het dan ook "uitgevochten" kunnen worden via de mail?

Ook ik sluit me aan bij deze stelling. Het wikken en wegen van woorden of het weerleggen van bepaalde gedachten die ontsproten zijn in menig hoofd worden me soms te zwaar. De eigenlijke boodschap gaat helemaal verloren in het gekibbel. Meningen mogen verschillen maar het kan heel anders geformuleerd worden.

Frank
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: woensdag 18 augustus 2010, 13:06
 
MIEK114 schreef:
de discusie is mooi en waardevol om te lezen met de verschillende zienswijzen en opvattingen hierover. Ik leer hiervan. In onze gemeente wordt hier regelmatig aandacht aan geschonken middels bidden en vasten wat ook weer op uiteenlopende manieren kan.
wat ik jammer vind is dat sommigen het lastig vinden met meningen van anderen persoonlijk naar zich toetrekken waardoor allerlei misstanden ontstaan, die niet eens meer bijdrage tot opbouw, maar mij ook storen in het lezen, het volgen van de discussie. Het is mij niet vreemd dat dat kan gebeuren, maar zolang het niets bijdraagt zou het dan ook "uitgevochten" kunnen worden via de mail?

Is het probleem niet meer dat sommige meningen wel persoonlijk bedoeld worden? Een discussie is in mijn ogen iets anders dan een ander zijn mening veroordelen? Je kan andere denkbeelden hebben maar waardeer en respecteer een ander in zijn beleving of zienswijze, het hoeft niet de jouwe te zijn maar daarom niet minder waardevol.......En dat geeft volgens mij de frictie hier.......
En je moet je ook kunnen voorstellen dat sommige opmerkingen je ook erg 'diep in het hart'kunnen raken........
Het is zo makkelijk om stukjes te lezen en daar je mening over te hebben vooral als ze niet over jou gaan, bedenk dat ook.........
Dus om hier nu even je mening neer te zetten zonder inhoudelijk op wat voor vraag in te gaan vind ik wel een beetje makkelijk.......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: woensdag 18 augustus 2010, 14:09
 
Allereerst bestrijd ik dat ik persoonlijk mensen aangevallen heb. Ten tweede is de vraag die ik stel volkomen legitiem. Dat mensen die persoonlijk opvatten, is erg jammer.
Wat is de achtergrond van deze vraag? Het gaat nl. op de manier waarop je naar God kijkt. Ik heb mn hele leven geloofd in God. Ik heb Hem pas leren kennen toen ik mn hart aan Hem gaf. Het meest wonderlijke in mijn leven, dat ik een relatie met God had gekregen.
Als je alleen gelooft in God, wie zegt dan dat je Hem niet kunt vinden in andere religies. Dan lijkt het exclusieve karakter van het evangelie helemaal misplaatst, want het kan ook zijn dat God zichtbaar is in de Islam, Boeddhisme Hindoeisme en ga zo maar door.
Als je je leven aan Hem gegeven hebt, besef je de grootsheid van Zijn liefde voor jou. Het geloof is dan niet meer vrijblijvend, maar vormt het belangrijkste in je leven. Hem kennen verandert alles....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEHAPPY332





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: woensdag 18 augustus 2010, 14:13
 
CHATULIEM619 schreef:
Het meest wonderlijke in mijn leven, dat ik een relatie met God had gekregen.

Hem kennen verandert alles....

Verliefde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIEKE897





Berichten: 486

BerichtGeplaatst: woensdag 18 augustus 2010, 14:17
 
CHATULIEM619 schreef:
Allereerst bestrijd ik dat ik persoonlijk mensen aangevallen heb. Ten tweede is de vraag die ik stel volkomen legitiem. Dat mensen die persoonlijk opvatten, is erg jammer.
Wat is de achtergrond van deze vraag? Het gaat nl. op de manier waarop je naar God kijkt. Ik heb mn hele leven geloofd in God. Ik heb Hem pas leren kennen toen ik mn hart aan Hem gaf. Het meest wonderlijke in mijn leven, dat ik een relatie met God had gekregen.
Als je alleen gelooft in God, wie zegt dan dat je Hem niet kunt vinden in andere religies. Dan lijkt het exclusieve karakter van het evangelie helemaal misplaatst, want het kan ook zijn dat God zichtbaar is in de Islam, Boeddhisme Hindoeisme en ga zo maar door.
Als je je leven aan Hem gegeven hebt, besef je de grootsheid van Zijn liefde voor jou. Het geloof is dan niet meer vrijblijvend, maar vormt het belangrijkste in je leven. Hem kennen verandert alles....

Ook ik lees dit anders Chat, kan me jou veroordeling nog wel voor de geest halen wat betreft yoga e.d.....dus ga nu aub niet de onschuldige spelen hier...

het is ook zooooooooooo moeilijk om als Christen een medemens in zijn of haar waarde te laten... Boze smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: woensdag 18 augustus 2010, 14:19
 
CHATULIEM619 schreef:
Allereerst bestrijd ik dat ik persoonlijk mensen aangevallen heb. Ten tweede is de vraag die ik stel volkomen legitiem. Dat mensen die persoonlijk opvatten, is erg jammer.
Wat is de achtergrond van deze vraag? Het gaat nl. op de manier waarop je naar God kijkt. Ik heb mn hele leven geloofd in God. Ik heb Hem pas leren kennen toen ik mn hart aan Hem gaf. Het meest wonderlijke in mijn leven, dat ik een relatie met God had gekregen.
Als je alleen gelooft in God, wie zegt dan dat je Hem niet kunt vinden in andere religies. Dan lijkt het exclusieve karakter van het evangelie helemaal misplaatst, want het kan ook zijn dat God zichtbaar is in de Islam, Boeddhisme Hindoeisme en ga zo maar door.
Als je je leven aan Hem gegeven hebt, besef je de grootsheid van Zijn liefde voor jou. Het geloof is dan niet meer vrijblijvend, maar vormt het belangrijkste in je leven. Hem kennen verandert alles....



Ik voel me absoluut niet persoonlijk aangevallen door je, vind het ook niet zo interessant wat jij van mij vind. Wat ik wel signaleer is dat je wel andere mensen jouw mening-de enige ware- probeert op te dringen.....en dat is jammer en ook niet nodig.....
En nu ga ik het er niet meer over hebben...... Engeltje smiley


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op woensdag 18 augustus 2010, 17:13
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEHAPPY332





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: donderdag 19 augustus 2010, 03:52
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ik voel me absoluut niet persoonlijk aangevallen door je, vind het ook niet zo interessant wat jij van mij vind. Wat ik wel signaleer is dat je wel andere mensen jouw mening-de enige ware- probeert op te dringen.....en dat is jammer en ook niet nodig.....
En nu ga ik het er niet meer over hebben...... Engeltje smiley

Wedden? Knipoog smiley ? Knipoog smiley ? Knipoog smiley ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEHAPPY332





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: donderdag 19 augustus 2010, 03:55
 
MARIEKE897 schreef:
Ook ik lees dit anders Chat, kan me jou veroordeling nog wel voor de geest halen wat betreft yoga e.d.....

... yoga is toch óók een manier om rustig te blijven onder stress???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEHAPPY332





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: donderdag 19 augustus 2010, 04:02
 
CHATULIEM619 schreef:
................het exclusieve karakter van het evangelie helemaal misplaatst, want het kan ook zijn dat God zichtbaar is in de Islam, Boeddhisme Hindoeisme en ga zo maar door.

Liefde en vergeving zijn inclusief:
- m.b.t. Islam = Niet alleen voor Israel, maar óók voor Ismael
- m.b.t. Boedhisme = Niet alleen voor wie afstand doet van bezit, maar ook voor wie nog wel bezit
- m.b.t. Hindoeisme =Niet alleen voor wie gezegend is in dit leven, maar juist voor wie hongeren en dorsten.


Laatst aangepast door
BEHAPPY332
op donderdag 19 augustus 2010, 04:07
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 19 augustus 2010, 16:45
 
MARIEKE897 schreef:
Ook ik lees dit anders Chat, kan me jou veroordeling nog wel voor de geest halen wat betreft yoga e.d.....dus ga nu aub niet de onschuldige spelen hier...

het is ook zooooooooooo moeilijk om als Christen een medemens in zijn of haar waarde te laten... Boze smiley
Het is jammer edoch heel vreemd, dat een eenvoudig getuigenis als verwijt in je oren klinkt. Idd yoga is occult. Ik denk dat je maar eens moet nadenken over wat er bedoeld wordt met christenen in hun waarde laten. Dit woord wordt ook weer te pas en te onpas gebruikt hier. Het zou eens je sieren om te zeggen we moeten de Bijbel in haar waarde laten. In mijn ogen vind je de mening van mensen belangrijker dan de richtlijnen van de bijbel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792





Berichten: 1663

BerichtGeplaatst: donderdag 19 augustus 2010, 16:51
 
CHATULIEM619 schreef:
Het is jammer edoch heel vreemd, dat een eenvoudig getuigenis als verwijt in je oren klinkt. Idd yoga is occult. Ik denk dat je maar eens moet nadenken over wat er bedoeld wordt met christenen in hun waarde laten. Dit woord wordt ook weer te pas en te onpas gebruikt hier. Het zou eens je sieren om te zeggen we moeten de Bijbel in haar waarde laten. In mijn ogen vind je de mening van mensen belangrijker dan de richtlijnen van de bijbel.

En het zou ook handig zijn als jij eens ik VIND zou schrijven ipv dat iets IS.
Zoals hier al vaker gezegt, je zet jou mening( die je uiteraard mag hebben) neer als zijnde de enige echte waarheid. Jij mag dat vinden, een ander mag iets anders vinden. En ik lees hier weer een verwijt in naar de ander.....dus ga nou niet roepen dat je dat niet doet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 19 augustus 2010, 17:08
 
ANNETTE792 schreef:
En het zou ook handig zijn als jij eens ik VIND zou schrijven ipv dat iets IS.
Zoals hier al vaker gezegt, je zet jou mening( die je uiteraard mag hebben) neer als zijnde de enige echte waarheid. Jij mag dat vinden, een ander mag iets anders vinden. En ik lees hier weer een verwijt in naar de ander.....dus ga nou niet roepen dat je dat niet doet.
Als iets mijn mening is, zeg ik altijd ik vind of iets in de strekking. Daar let ik altijd heel goed op.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792





Berichten: 1663

BerichtGeplaatst: donderdag 19 augustus 2010, 17:15
 
CHATULIEM619 schreef:
Als iets mijn mening is, zeg ik altijd ik vind of iets in de strekking. Daar let ik altijd heel goed op.

Lees dat je eigen stukje eens ff terug zou ik zeggen....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RENSKE067





Berichten: 555

BerichtGeplaatst: donderdag 19 augustus 2010, 19:48
 
CHATULIEM619 schreef:
Als iets mijn mening is, zeg ik altijd ik vind of iets in de strekking. Daar let ik altijd heel goed op.

daarbij blijkt dus wel dat jij denkt dat jouw mening altijd de juiste is aangezien je bijna nooit in ik vind spreekt maar bijna altijd in is
en dat chatuliem is nu juist waaraan mensen op cm zich zo storen in jouw manier van praten
maar goed eigenlijk is dit weer verspeelde energie aangezien je het toch waarschijnlijk naar mijn bescheiden mening weer als onzin zal afdoen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 00:00
 
RENSKE067 schreef:
daarbij blijkt dus wel dat jij denkt dat jouw mening altijd de juiste is aangezien je bijna nooit in ik vind spreekt maar bijna altijd in is
en dat chatuliem is nu juist waaraan mensen op cm zich zo storen in jouw manier van praten
maar goed eigenlijk is dit weer verspeelde energie aangezien je het toch waarschijnlijk naar mijn bescheiden mening weer als onzin zal afdoen
Ik ben stellig waar de Bijbel stellig in is. Ik durf mijn mening te geven waar ik een mening over heb en ik durf dingen te benoemen die gewoon zo zijn als ze zijn. In mijn bijdragen geef ik duidelijk weer wanneer ik ergens een mening over heb. Dat dat niet zo gewaardeerd wordt is mij allang duidelijk. Mensen hebben liever dat je niet zo'n duidelijke mening hebt. Want alles moet maar bespreekbaar zijn, overal zitten verschillende kanten aan en stel je voor dat je iemand eens kwetst met je mening. Weet je wat echt verstikkend werkt voor mensen? Angst te hebben om duidelijk te zijn. En deze angst bezit ik niet. Omdat ik weet dat duidelijkheid uiteindelijk het meest gerespecteerd wordt.
Mensen worden niet gekwetst door mijn uitspraken, maar doordat het aansluit op hun eigen onzekerheid. En misschien zou men zichzelf ook eens moeten afvragen, waarom voel ik me nu gekwetst? Maar ik zal doorgaan met het verkondigen van mijn mening, omdat ik weet dat in veel gevallen het grootste deel van de mensen het met me eens is.
En geloof me, dat zijn er heel wat meer dan die cactussen die hier van zich laten horen!!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEHAPPY332





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 01:59
 
[quote=CHATULIEM619] Maar ik zal doorgaan met het verkondigen van mijn mening, omdat ik weet dat in veel gevallen het grootste deel van de mensen het met me eens is.
[quote]

... Als ik VINDERSLOON zou krijgen, dan is het hier: mening!

MAAR Chatuliem...
ik zal doorgaan met het verkondigen van mijn mening,
en dan komt het:
'omdat in veel gevallen het grootste deel van de mensen het met me eens is'

je gaat door met het verkondigen van je mening
OMDAT mensen het met je eens zijn?

Eerwaarde Chatuliem,
Je zoekt toch niet de eer van MENSEN?

Nee, natuurlijk niet, want zo ken ik je ook wel.
Echter, je schrijft het wel zo?!

Oke, maar dan gaan we nog een stap verder,
waarom laat je jezelf verleiden tot het verkondigen van 'mijn mening'

Nu ben je toch in de val getrapt,
immers,
een mening is feilbaar
en tegenover de ene mening
staat een andere mening.

Als je iets verkondigt,
zou dat dan niet beperkt moeten zijn tot DE BLIJDE BOODSCHAP ?

en voor het overige: oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld worde.

Enkele reacties hierboven
heb ik uit je complete bericht
een mooie kern geknipt

die kern is mooi genoeg
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende
Pagina 3 van 5