ChristianMatch
 


Forum

welk boek lees jij momenteel?
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 ... 20 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: donderdag 15 juli 2010, 22:30
 
MARISKA601 schreef:
Dan Brown... titel weet ik niet

CARIN303 schreef:
Oh,dan snap ik je wel, mooi in je kast laten liggen.
Goede schrijfster is Kirsten Heizman, ken je boeken van haar?
Sleutelkind bijvoorbeeld?


Wat snap je dan, ze heeft een boek in de kast staan wat gelezen wil worden....
Dan Brown is gewoon een prima schrijver, die heel spannend en boeiend schrijft. En zijn onderwerpen, ja daar moet je van houden..... Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARIN303





Berichten: 1230

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 08:11
 
CROSSROAD317 schreef:
MARISKA601 schreef:
Dan Brown... titel weet ik niet
Wat snap je dan, ze heeft een boek in de kast staan wat gelezen wil worden....
Dan Brown is gewoon een prima schrijver, die heel spannend en boeiend schrijft. En zijn onderwerpen, ja daar moet je van houden..... Lachende smiley

Nou, mij spreekt Dan Brown totaal niet aan, zou dat boek lekker in de kast laten staan,ziet er vast leuk uit.
snappie....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 10:22
 
CARIN303 schreef:
Nou, mij spreekt Dan Brown totaal niet aan, zou dat boek lekker in de kast laten staan,ziet er vast leuk uit.
snappie....



Ze zijn wel wat spannender dan Leni Saris, dat klopt..... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARIN303





Berichten: 1230

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 11:20
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ze zijn wel wat spannender dan Leni Saris, dat klopt..... Knipoog smiley

Haha, je hebt helemaal gelijk hoor Willemijn, inmiddels ben ik het niveau van Saris ook ontgroeid maar oh...wat leest het lekker weg in je vakantie!
En wat ook fijn is dat er geen sex of gevloek in voorkomt.
Al moet ik je ook bekennen dat ik de laatste jaren eigenlijk alleen maar christelijke schrijvers lees, dus bovenstaand probleem is dan ook opgelost!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALOUS961





Berichten: 158

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 13:14
 
CROSSROAD317 schreef:
MARISKA601 schreef:
Dan Brown... titel weet ik niet




Wat snap je dan, ze heeft een boek in de kast staan wat gelezen wil worden....
Dan Brown is gewoon een prima schrijver, die heel spannend en boeiend schrijft. En zijn onderwerpen, ja daar moet je van houden..... Lachende smiley

Heb net de nieuwste roman van Francine Rivers gelezen en de 2 boeken van Elizabeth Gilbert Bidden,eten, beminnen en Toewijding.
Vind lezen zo heerlijk en Dan Brown is een echt goede schrijver.
Net weer stapel boeken meegkregen van vriendin. Heerlijk, echt ontspanning.

lees lekker Alous....... : Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARIN303





Berichten: 1230

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 23:07
 
ALOUS961 schreef:
Heb net de nieuwste roman van Francine Rivers gelezen en de 2 boeken van Elizabeth Gilbert Bidden,eten, beminnen en Toewijding.
Vind lezen zo heerlijk en Dan Brown is een echt goede schrijver.
Net weer stapel boeken meegekregen van vriendin. Heerlijk, echt ontspanning.

lees lekker Alous....... : Lachende smiley met blinkend witte tanden


Francine Rivers......mooie boeken/ goede schrijfster!
Wie kent het boek "the shock of you`re life"van Adrian Holloway ( nee,geen familie van...)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 23:24
 
Net bij bol.com weer wat boeken van Wilbur Smith besteld... ik moet ze dan zo zachies aan allemaal hebben.
Sommigen ook in t engels omdat ik niet op de vertaling wilde wachten.

Boeiende schrijver... gisteren weer eens Vallei der koningen gelezen

MAGISTRAAL
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARY052





Berichten: 655

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 23:27
 
CARIN303 schreef:
Francine Rivers......mooie boeken/ goede schrijfster!
Wie kent het boek "the shock of you`re life"van Adrian Holloway ( nee,geen familie van...)


ja die ken ik!!!
Echt super mooi en het heeft me ook aan het denken gezet over hoe je aan andere mensen laat zien dat je bij JEZUS hoort en ben er na het lezen van dit boek ook opener over geworden.


Mary
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 20:50
 
Ik ben aan het lezen: Wie kan er aarden hier beneden?

Gaat over de betekenis van de hemel....
Veel mensen verklaren niet meer in de hemel te geloven. hoe kon het zover komen en vallen er oorzaken aan te wijzen?
Is het omdat mensen genoegen nemen met het kleine geluk van allerlei aardse en tijdelijke genoegens? Wat zijn de gevolgen daarvan?
kortom: een boeiend boek....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARIN303





Berichten: 1230

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 21:59
 
Ik ben bijna toe aan het boek; te druk om niet te bidden en bevrijd van banden ( zijn onderweg van bol)wie kent deze boeken en wat zijn je ervaringen?

Top of flop?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 23:52
 
CARIN303 schreef:
Ik ben bijna toe aan het boek; te druk om niet te bidden en bevrijd van banden ( zijn onderweg van bol)wie kent deze boeken en wat zijn je ervaringen?

Top of flop?


Bevrijd van banden ken ik, goed en duidelijk boek.

Voor mij TOP!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARIN303





Berichten: 1230

BerichtGeplaatst: donderdag 22 juli 2010, 14:00
 
CROSSROAD317 schreef:
Bevrijd van banden ken ik, goed en duidelijk boek.

Voor mij TOP!!

Kun je aangeven waarom het zo`n top boek voor je was?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: donderdag 22 juli 2010, 15:49
 
CARIN303 schreef:
Kun je aangeven waarom het zo`n top boek voor je was?


De questionaire die je voor jezelf kunt invullen.
De uitleg over "gebonden zijn"
Hoe belangrijk het is dat je nuchter blijft, en niet achter een elke boom een demoon ziet .....
De praktijkvoorbeelden
En wat mij vooral raakte, de simpele dingen waar je zelf waarschijnlijk nooit aan gedacht zou hebben, hoeveel invloed die onbewust op je (geloofs) leven kunnen hebben. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: woensdag 28 juli 2010, 15:48
 
CROSSROAD317 schreef:
De questionaire die je voor jezelf kunt invullen.
De uitleg over "gebonden zijn"
Hoe belangrijk het is dat je nuchter blijft, en niet achter een elke boom een demoon ziet .....
De praktijkvoorbeelden
En wat mij vooral raakte, de simpele dingen waar je zelf waarschijnlijk nooit aan gedacht zou hebben, hoeveel invloed die onbewust op je (geloofs) leven kunnen hebben. Lachende smiley

ik neem de volgende boeken mee op vakantie:

Mannen en hun gedachten
http://www.gideonboeken.nl/boeken/titel/mannen-en-hun-gedachten/terug/53/

God speelt geen enkele rol in mijn leven
http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/god-speelt-geen-enkele-rol-in-mijn-leven/1001004006238110/index.html


Gedichten voor in de nacht
Bundel verzamel gedichten over de nacht, donkere periodes, stiltes maar ook t zicht op het ochtend gloren

en een gewoon leesboek....titel????.....vergeten...koffer zit al dicht.
En een verzamelboekje korte verhalen ....lekker voor op t strand
en mijn bijbel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: woensdag 28 juli 2010, 18:44
 
Ik zie in dit topic wel errug veel boeken voorbij komen over christelijk leven.
Nou zal ik wel een enorme heiden zijn, maar mij trekt die lectuur totaal niet, kan me ook niet heugen ooit een dergelijk boek gelezen te hebben.
Mijn vraag is dan ook: lezen jullie dat soort boeken echt of wil je gewoon goed voor de dag komen op dit forum???
Tweede vraag, op andere topics ben ik in het verleden namen tegengekomen waar toen zwaar voor gewaarschuwd werd omdat het dwaalleraars zouden zijn, dezelfde namen kom ik in dit topic weer tegen, dan als bejubeld schrijver... in hoeverre verdiep je je in de achtergrond van een schrijver voordat je iets van hem leest?? Als het idd een dwaallicht is, had je je beter bij den Bijbel kunnen houden, toch?



ps. vanavond ga ik bij Bol.com het boek "ooit evangelisch" bestellen, aanrader of niet?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: woensdag 28 juli 2010, 18:51
 
CROSSROAD317 schreef:
De questionaire die je voor jezelf kunt invullen.
De uitleg over "gebonden zijn"
Hoe belangrijk het is dat je nuchter blijft, en niet achter een elke boom een demoon ziet .....
De praktijkvoorbeelden
En wat mij vooral raakte, de simpele dingen waar je zelf waarschijnlijk nooit aan gedacht zou hebben, hoeveel invloed die onbewust op je (geloofs) leven kunnen hebben. Lachende smiley

En in vergelijking met de boeken van Neil T. Anderson (De Bevrijder e.a.) welke vind je beter (als je ze kent)?

GrZing
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: woensdag 28 juli 2010, 18:54
 
PIETER649 schreef:
Ik zie in dit topic wel errug veel boeken voorbij komen over christelijk leven.
Nou zal ik wel een enorme heiden zijn, maar mij trekt die lectuur totaal niet, kan me ook niet heugen ooit een dergelijk boek gelezen te hebben.
Mijn vraag is dan ook: lezen jullie dat soort boeken echt of wil je gewoon goed voor de dag komen op dit forum???
Tweede vraag, op andere topics ben ik in het verleden namen tegengekomen waar toen zwaar voor gewaarschuwd werd omdat het dwaalleraars zouden zijn, dezelfde namen kom ik in dit topic weer tegen, dan als bejubeld schrijver... in hoeverre verdiep je je in de achtergrond van een schrijver voordat je iets van hem leest?? Als het idd een dwaallicht is, had je je beter bij den Bijbel kunnen houden, toch?



ps. vanavond ga ik bij Bol.com het boek "ooit evangelisch" bestellen, aanrader of niet?

oke, jij leest ze liever niet, dat kan.
Maar ik lees een chr. boek echt niet om er 'goed mee voor de dag te komen' Smiley die vol vragen zit
Lijkt mij niet echt de bedoeling...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: woensdag 28 juli 2010, 18:54
 
PIETER649 schreef:
Ik zie in dit topic wel errug veel boeken voorbij komen over christelijk leven.
Nou zal ik wel een enorme heiden zijn, maar mij trekt die lectuur totaal niet, kan me ook niet heugen ooit een dergelijk boek gelezen te hebben.
Mijn vraag is dan ook: lezen jullie dat soort boeken echt of wil je gewoon goed voor de dag komen op dit forum???
Tweede vraag, op andere topics ben ik in het verleden namen tegengekomen waar toen zwaar voor gewaarschuwd werd omdat het dwaalleraars zouden zijn, dezelfde namen kom ik in dit topic weer tegen, dan als bejubeld schrijver... in hoeverre verdiep je je in de achtergrond van een schrijver voordat je iets van hem leest?? Als het idd een dwaallicht is, had je je beter bij den Bijbel kunnen houden, toch?

ps. vanavond ga ik bij Bol.com het boek "ooit evangelisch" bestellen, aanrader of niet?



Ik lees die boeken af en toe wel eens ja, maar ik weet dat sommigen niets anders lezen. Waarom ik het lees, gewoon omdat ik wel eens bepaalde interesse heb, een onderwerp dat mij boeit of waar ik door geraakt wordt.
Dan vind ik mijn gedachten daarover vormen, fijn om te doen met een boek.

Wie is die bejubeld schrijver dan, en waarom zou hij een dwaalleraar zijn?

En ik moet je t antwoord/advies schuldig blijven over 'ooit evangelisch', maar ik snap de reden van het schrijven van het boek van Otto de Bruine wel.
Kerken hebben naast voordeuren ook achterdeuren en sommige zelfs draaideuren. En er staat alleen iemand vrolijk Welkom te roepen, maar niemand weet van de achterdeur of dat er zelfs een draaideur is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARIN303





Berichten: 1230

BerichtGeplaatst: woensdag 28 juli 2010, 19:26
 
Ik ben zo iemand die, bij voorkeur, van christelijke schrijvers leest,zal je ook vertellen waarom;

Vaak zit er een mooie boodschap in die boeken waar ik van leer en blij van wordt.
In andere boeken wordt vaak gevloekt en heb daar veel moeite mee.

Een boek kopen ervaar ik als een geschenk aan mijzelf en als ik geraakt wordt door het gevloek dan kan ik niet meer van dat boek genieten.

En nee....ik doe mij niet beter of slechter voor op dit forum dan ik in het echte leven ben.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: woensdag 28 juli 2010, 19:33
 
CROSSROAD317 schreef:
MARISKA601 schreef:
Dan Brown... titel weet ik niet




Wat snap je dan, ze heeft een boek in de kast staan wat gelezen wil worden....
Dan Brown is gewoon een prima schrijver, die heel spannend en boeiend schrijft. En zijn onderwerpen, ja daar moet je van houden..... Lachende smiley




de titel weet ik inmiddels...


Dan Brown - Het Verloren Symbool
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: woensdag 28 juli 2010, 19:44
 
PIETER649 schreef:
Ik zie in dit topic wel errug veel boeken voorbij komen over christelijk leven.
Nou zal ik wel een enorme heiden zijn, maar mij trekt die lectuur totaal niet, kan me ook niet heugen ooit een dergelijk boek gelezen te hebben.

Waarom trekken ze je dan niet als ik vragen mag? Uit ervaring kun je niet spreken want je hebt ze nooit gelezen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARIN303





Berichten: 1230

BerichtGeplaatst: woensdag 28 juli 2010, 20:13
 
Lees nu; te druk om niet te bidden, erg mooi en praktisch boek.
Kan het zwaar aanbevelen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARNOLD765





Berichten: 60

BerichtGeplaatst: woensdag 28 juli 2010, 20:25
 
ik lees nu het boek,het lied van de nachtegaal.
gaat over vervolging van christenen in eritrea.erg heftig
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: woensdag 28 juli 2010, 20:27
 
CARIN303 schreef:
Lees nu; te druk om niet te bidden, erg mooi en praktisch boek.
Kan het zwaar aanbevelen!

stond ik zondag nog mee in mijn handen....twijfel...zou ik...of toch...
t werd dus toch maar Mannen en hun gedachten. Meer bij mijn eigen persoon, dat wel.

Te druk om niet te bidden....ja dat herken ik wel eens in periodes van mijn leven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: woensdag 28 juli 2010, 21:38
 
TESSYBEAR731 schreef:
Waarom trekken ze je dan niet als ik vragen mag? Uit ervaring kun je niet spreken want je hebt ze nooit gelezen...


ik heb sowieso weinig met boekenwijsheid hoor, ook managementsboeken lees ik zelden of nooit
geef mij maar een goede fictie roman
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SANDRA206





Berichten: 43

BerichtGeplaatst: woensdag 28 juli 2010, 21:51
 
[quote=PIETER649]Ik zie in dit topic wel errug veel boeken voorbij komen over christelijk leven.
Mijn vraag is dan ook: lezen jullie dat soort boeken echt of wil je gewoon goed voor de dag komen op dit forum???

ik denk dat t antwoord op deze vraag is dat dat komt omdat dit een ggristeluke site is, dat je daarom ook veel titels van christelijke boeken terugvind hier Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: woensdag 28 juli 2010, 21:52
 
PIETER649 schreef:
Ik zie in dit topic wel errug veel boeken voorbij komen over christelijk leven.
Nou zal ik wel een enorme heiden zijn, maar mij trekt die lectuur totaal niet, kan me ook niet heugen ooit een dergelijk boek gelezen te hebben.
Mijn vraag is dan ook: lezen jullie dat soort boeken echt of wil je gewoon goed voor de dag komen op dit forum???
Tweede vraag, op andere topics ben ik in het verleden namen tegengekomen waar toen zwaar voor gewaarschuwd werd omdat het dwaalleraars zouden zijn, dezelfde namen kom ik in dit topic weer tegen, dan als bejubeld schrijver... in hoeverre verdiep je je in de achtergrond van een schrijver voordat je iets van hem leest?? Als het idd een dwaallicht is, had je je beter bij den Bijbel kunnen houden, toch?

ps. vanavond ga ik bij Bol.com het boek "ooit evangelisch" bestellen, aanrader of niet?

Ik lees sinds jaren zelden meer fictie. Omdat ik het echte leven veel spannender vind. Zelfs enerverender dan wat men ook maar kan fantaseren. Boeken over geloof en christelijke levensstijl lees ik omdat ik wil groeien in mijn geloof. Ik toets wat erin staat aan de bijbel.

Verder doe ik veel vrijwilligerswerk en ik vind dat je, als je anderen wilt helpen, je ook wat te bieden moet hebben. Je relatie met God moet goed zijn, je moet voldoende kennis bezitten en je moet zuiver leven.

Heb ik je vraag zo naar tevredenheid beantwoord Pieter?

GrZing
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: woensdag 28 juli 2010, 22:20
 
ZINGA672 schreef:
Ik lees sinds jaren zelden meer fictie. Omdat ik het echte leven veel spannender vind. Zelfs enerverender dan wat men ook maar kan fantaseren. Boeken over geloof en christelijke levensstijl lees ik omdat ik wil groeien in mijn geloof. Ik toets wat erin staat aan de bijbel.

Verder doe ik veel vrijwilligerswerk en ik vind dat je, als je anderen wilt helpen, je ook wat te bieden moet hebben. Je relatie met God moet goed zijn, je moet voldoende kennis bezitten en je moet zuiver leven.

Heb ik je vraag zo naar tevredenheid beantwoord Pieter?

GrZing




zo zie je maar, ieder zn redenen en smaak.
ik ben de hele dag scherp en alert, dus s'avonds mag ik me graag even verpozen met iets luchtigs, denk dat dat voor t koppie ook wel goed is, enige ontspanning
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: woensdag 28 juli 2010, 22:25
 
PIETER649 schreef:
Ik zie in dit topic wel errug veel boeken voorbij komen over christelijk leven.
Nou zal ik wel een enorme heiden zijn, maar mij trekt die lectuur totaal niet, kan me ook niet heugen ooit een dergelijk boek gelezen te hebben.
Mijn vraag is dan ook: lezen jullie dat soort boeken echt of wil je gewoon goed voor de dag komen op dit forum???
Tweede vraag, op andere topics ben ik in het verleden namen tegengekomen waar toen zwaar voor gewaarschuwd werd omdat het dwaalleraars zouden zijn, dezelfde namen kom ik in dit topic weer tegen, dan als bejubeld schrijver... in hoeverre verdiep je je in de achtergrond van een schrijver voordat je iets van hem leest?? Als het idd een dwaallicht is, had je je beter bij den Bijbel kunnen houden, toch?



ps. vanavond ga ik bij Bol.com het boek "ooit evangelisch" bestellen, aanrader of niet?

De meeste evangelische boeken ontstijgen voor mij het niveau niet van de Libelle. Ik lees ze dus ook niet vaak. Of er zitten een paar vreemde theoriƫen in, waardoor ik helemaal kriebelig wordt. Vooral die zgn profetische boeken over de eindtijd. Ga ik persoonlijk van over mijn nek.
Boeken die ik lees zijn detectives en thrillers
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: woensdag 28 juli 2010, 22:29
 
PIETER649 schreef:
zo zie je maar, ieder zn redenen en smaak.
ik ben de hele dag scherp en alert, dus s'avonds mag ik me graag even verpozen met iets luchtigs, denk dat dat voor t koppie ook wel goed is, enige ontspanning

Sja... ik doe niet echt aan ontspanning. Behalve dan cm Knipoog smiley Maar je hebt wel gelijk dat het goed is om af en toe iets luchtigs te doen. Ik kom er alleen niet aan toe.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 ... 20 Volgende
Pagina 3 van 20