ChristianMatch
 


Forum

Berichten van MIEKE364
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 ... 26 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van MIEKE364
Auteur Bericht
MIEKE364 (70)





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 september 2012, 18:55
BerichtOnderwerp: Christendom en yoga
 
ZWAAN995 schreef:
Het evangelie volgens Satan
… dringend nood aan onderscheidingsvermogen


http://verhoevenmarc.be/PDF/evangelieSatan.pdf


De Strategie van Satan

http://verhoevenmarc.be/PDF/satansstrategie.pdf


Christenen en de omringende wereld
van het occulte


http://verhoevenmarc.be/PDF/christenen_in_occulte_wereld.pdf


Geesten van de Leugen

http://verhoevenmarc.be/PDF/geestenLeugen.pdf


<><

Zwaan

Verraste, verbaasde smiley Smiley die vol vragen zit Verraste, verbaasde smiley Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 september 2012, 21:31
BerichtOnderwerp: Calvijn
 
[quote=PIETER649]Cortazar heeft in grote lijnen gelijk.

Het is wat de meesten van ons niet willen weten, vrees ik. En je opsomming, ja daar zitten een aantal zaken in die ik herken.....en daar blijkt grote angst uit....grote angst voor de gevolgen van de vijand kwaad maken....we weten waartoe ze in staat zijn. Griezelig.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 september 2012, 18:27
BerichtOnderwerp: invulling of aanvulling?
 
PIETER649 schreef:
opvulling Knipoog smiley


g e n i a a l...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: donderdag 6 september 2012, 23:14
BerichtOnderwerp: Calvijn
 
CORTAZAR588 schreef:
oh ?


en uiteraard ben jij geen fan van Israel.
laat me raden........



Wat een domme en arrogante invulling en behoorlijk offtopic ook nog.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: donderdag 6 september 2012, 23:07
BerichtOnderwerp: Calvijn
 
CHATULIEM619 schreef:
Historisch gezien heeft hij gelijk, Mieke. De vervangingstheologie heeft heel lang de visie van Israël bepaald. We kunnen zeggen dat pas na 1948 deze visie aan kracht verloren heeft.

Ok Chatuliem, dank je. Ik ben van na 1948 en vraag me af wat het nut is van die visie boven tafel te halen alsof dat anno nu nog zo is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: donderdag 6 september 2012, 22:52
BerichtOnderwerp: Calvijn
 
CORTAZAR588 schreef:
oh ?
waar blijkt uit dat de nederlandse kerken ook maar iets in de nederlande melk te brokkelen hebben?
maken ze verschil in deze maatschappij?
op micro niveau wellicht , verder staan ze erbij en kijken ernaar.
tuurlijk heeft het niets met Israel te maken......
bespaar me de voor de hand liggende antwoorden.

en uiteraard ben jij geen fan van Israel.
laat me raden........

De samenleving zoals ie nu is is gevormd door de Nederlandse kerken van oudsher. Het humanisme is er door heen gegaan en terecht. Daarin is veel te ver doorgeschoten maar de scheiding van kerk en staat is een zegen om veel redenen. Israël is van oudsher vanuit de protestantse kerken erkend als het uitverkoren volk van God en een land van melk en honing; voor alle joden een thuis.

Waar jij je aperte aantijgingen vandaan haalt ....zo'n uitspraak als van jou is werkelijk ongehoord en beledigend voor de kerken in Nederland. Gelukkig heb jij niks in de melk te brokkelen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: donderdag 6 september 2012, 22:37
BerichtOnderwerp: Calvijn
 
[quote=CORTAZAR588]

aperte anti Israel houding van de nederlandse gereformeerde en protestantse clubs gaat zijn vruchten afwerpen.


waar je deze onzin nou vandaan haalt. Wat een wanvertoning om deze aperte leugen hier neer te zetten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: donderdag 6 september 2012, 22:32
BerichtOnderwerp: Christendom en yoga
 
CORTAZAR588 schreef:
Ja de Inquisitie was eens ......
en de el duque Alvarez de Toledo oftewel de graaf van Alva heeft nadat hij de bloedraad heeft voorgezeten en hier in nederland zijn taak erop had zitten , diepe spijt gekregen van alle het onschuldige bloed wat vergoten is.

En dezelfde instituties worden nog steeds toegepast om dissidenten te verwijderen.
Kijk , als wij of ik vind dat iemand dwaalt , dan is dat niet reden om diegene te verbannen of te verbranden.

Dan doen we juist datgene wat de Satan wil.
En dat is roven , stelen en moorden.
Waarom doen we dat ?

Niet uit liefde trappen we dissidenten dood en verbannen we anderdenkenden..........dus die vlieger gaat niet op.
We doen het omdat anders zijn niet mag en kan.

Ijsje hield er ruime opvattingen op na.
Zo ruim dat ik het wel heel bijzonder vond.
Maar ik ben niet de Rechter of de Aanklager.
En we weten dit allemaal , waarom doen we dan niet wat Hij deed.?

Omdat wij denken dat onze mening er toe doet.
dat is de valstrik van ons allemaal.
iedereen vindt zijn/haar mening het ultieme denkgoed.

en op deze wijze zijn we zo dom als het achtereind van een koe want we doen het zelfde als een kleine 500 jaar geleden.
alleen nu zonder echte brandstapels..............

Enne we doen mee aan de verkilling van de maatschappij en de liefde onderling en de misericordia.

Misericordia is dat wat Jezus had voor alle dwalenden



Kijk, dit getuigt van een passend zelfinzicht en een juiste kijk op hoe op dit topic op elkaar wordt gereageerd. Het werd eens tijd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: donderdag 6 september 2012, 22:28
BerichtOnderwerp: invulling of aanvulling?
 
[quote=JANS221]

Een mooi fris, topic, Jans en een vraag waar ik ook weleens mee worstel....We zijn vijftigers en gevormd naar karakter en persoonlijkheid. Een nieuwe partner - een vreemde eigenlijk - in je leven toelaten zal veranderingen met zich meebrengen. Veranderen in die zin is vaak inleveren van wat je vertrouwd is en waar je je veilig bij voelt wat waarschijnlijk wel geleidelijk zal gaan maar toch...Als het samengaan natuurlijk gaat zal het nieuwe partnerschap in de tijd wel uitkomen op het samen nieuwe invulling geven aan een leven niet meer alleen en dan is het goed maar behoud van de eigenheid en tijd alleen doorbrengen zijn voor mij van belang. Uit ervaring weet ik dat iedereen dat van tijd tot tijd nodig heeft.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: donderdag 6 september 2012, 22:06
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
THOMAS968 schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=GRPGO4a8mAo&feature=related

Wat luchtiger en ook lekker op de achtergrond. Het eerste stuk is het Kerstconcert van Corelli.


Dank, Thomas, dank....je hebt een fijne neus voor schitterend mooie muziek, hoe vind je het.....het vertragende effect is een balsem voor mijn jachtige, onrustige geest....het sierlijke, speelse brengt weer bewegelijkheid in mijn tobberigheid over hoe het nou verder moet met die politiek en zo....
en het nostaligische kraakje en de wat omfloerste weergave....weergaloos

Mooi, niet te lang en een van de weinige muziekstukken die ik elke week beluister:

http://www.youtube.com/watch?v=xB5K3G09lrA&feature=related

Thomas



verrukkelijke muziek en zou hij echt zo mooi zijn geweest? zucht....))


Laatst aangepast door
MIEKE364
op donderdag 6 september 2012, 23:34
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 22:50
BerichtOnderwerp: Wanneer een date?...
 
PETRA944 schreef:
zucht, ha ha toch geef ik het op, maar gewoon proberen te accepteren dat ik geen leuke partner heb, en wie weet kom ik er wel ooit eentje tegen in het echte leven, is ook wat minder ingewikkeld dan via internet.

Het geeft ook rust er niet al te fanatiek naar te zoeken...en ja nu heb je geen leuke partner en als je je ervoor openstelt kan het zomaar gebeuren dat je hem vindt en hij jou natuurlijk. Ik wens het je toe...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 22:08
BerichtOnderwerp: Wanneer een date?...
 
CHATULIEM619 schreef:
Waarom niet eigenlijk? Zo hoort toch eigenlijk elke relatie te beginnen?

het lijkt me zelfs ideaal....lekker verliefd worden (allebei natuurlijk) en dan alle tijd nemen om het tot een volledige relatie te laten uitgroeien. Als je echt vrienden kunt worden na de eerste verliefdheid maak je een goede kans.....Ik denk ook dat details er niet zo toe doen. Je wordt verliefd op hem/haar om hoe die ruikt, kijkt, klinkt en hoe hij/zij in het leven staat en met jou omgaat - niet persé in deze volgorde en die sokken......geef hem een paar donkerblauwe en ga met hem naar een schoenenzaak....en er smakelijk om lachen samen (idealiter natuurlijk)....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: woensdag 22 augustus 2012, 19:59
BerichtOnderwerp: satanisme : wat is het wel en wat is het niet ?
 
WILLEMIJN232 schreef:
Dus jij bestrijdt het kwade maar niet want dat is zonde van je energie??? tja....nee, dat weet ik nu nog niet.....en zo wil ik ook niet leven......
Onrecht en het kwade moet je juist bestrijden......

rare vooringenomenheid over hoe ik in het leven sta. een typisch voorbeeld van wat ik bedoel. Egogekletter....ik ben een betere christen dan jij, dat zeg je eigenlijk....

Ik ga het niet nog eens uitleggen, Willemijn....een veelheid van woorden etc etc
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: woensdag 22 augustus 2012, 12:23
BerichtOnderwerp: satanisme : wat is het wel en wat is het niet ?
 
THOMAS968 schreef:
Het lijkt er op dat sommige mensen geloven in twee goden: God zelf en de god van het kwaad. Dat het kwaad bestaat, weten we allemaal Maar er is slechts één God, en dat is niet de duivel. Die is allang overwonnen.

Thomas, aandacht voor de overwonnen duivel zou juist wel eens satanisch kunnen werken.


Kort maar krachtig, Thomas, deze reactie vind ik hout snijden. Wat je aandacht geeft wordt groter, de arglistigheid van de duivel ten voeten uit: angst zaaien, verdeel en heers....daar is ie erg goed in, dat zie je hier maar weer op dit topic.
Wie ore heeft die hore: zeker mag je niet vergeten dat de overwonnen duivel nog steeds probeert macht te krijgen; realiseer je dat hij overwonnen is en hij krijgt geen vat op je.
De splijtzwam is de energie van het kwaad, trap er toch niet in en verdoe je energie niet aan het kwade maar besteed het aan het goede. Als je dat nu nog niet weet.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: donderdag 12 juli 2012, 23:46
BerichtOnderwerp: "ANDERE" CHRISTENEN!!!!!!!????????????
 
[quote=CHATULIEM619]Goed, ik ben er weer..

Je maakt het veel te ingewikkeld, Chatuliem, alsof jij het evangelie en de leer van Christus moet uitvinden en toepassen op homo's en lesbiënnes. Wat je doet is exclusief denken en dat is een enorme zonde tegen wat Jezus ons heeft opgedragen: het eerste gebod: Heb God lief met heel uw hart, met heel uw ziel en met heel uw verstand en het tweede daaraan gelijk is heb uw naaste lief gelijk uzelf.
Christus vergaf een moordenaar die naast hem aan het kruis hing en zei hem dat hij dezelfde dag nog bij Zijn Vader in het hiernamaals zou zijn.
Wie ben jij meer dan Christus, Chatuliem.....Met exclusief denken stel je je boven de leer van Christus en dat kan echt niet.

De zonde van de homo en de lesbo, die Christus hebben aangenomen en Hem liefhebben met heel hun wezen en in de kerk willen komen om dat te delen en te belijden, is vele malen minder dan jouw zonde....je boven Christus stellen als mens.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: maandag 2 juli 2012, 23:14
BerichtOnderwerp: Cristenlijke homo´s
 
THOMAS968 schreef:
Het is inmiddels onomstreden dat homoseksualiteit is aangeboren. Je kiest er niet voor om homo of lesbisch te zijn. Je kiest er echter wel voor om christen te zijn. Wat nu als je homofiel bent, waar je niks aan kunt veranderen en je leest of hoort alle afwijzing? Of je merkt dat je kerkgemeenschap je niet accepteert? Precies dan kies je ervoor om die kerk maar te verlaten en ga je twijfelen of het christndom wel zo liefdevol is. Mogelijk is dan de keuze voor het Christendom ook snel verwaterd.

Want een ieder die Mij aanneemt, zegt Christus. Dat geldt ook voor de mensen die door God als homoseksueel zijn geschapen. Ik vraag me wel eens af of mensen die zich hier met een paar teksten in de hand zich zo afzetten tegen de andersgeaarden, zich wel realiseren hoeveel kwaad ze aanrichten met hun antihomo-opstelling. Homofielen lopen weg maar ook die medechristenen die deze hardvochtigheid niet meer kunnen verdragen. Als je vindt dat iemand die als hetero geschapen is een liefdesleven mag hebben dan kun je het degenen die van God een homofiele aanleg hebben gekregen, ook niet ontzeggen.

Thomas



Deze bijdrage kan ik volledig onderschrijven......hierin verwoordt Thomas exact waar het om gaat als je de Bijbel goed gelezen hebt en praktiserend christen wilt zijn en dat wil zeggen in alles proberen te zijn zoals Christus is. We zijn niet perfect en het is niet de gemakkelijkste weg en dat weet je als je ervoor kiest Zijn volgeling te zijn.
Hardvochtig wetticisme staat lijnrecht tegenover wat Jezus ons leert in de bijbel en de kern daarvan is: het eerste gebod is hebt God lief met heel uw hart, met heel uw ziel en heel uw verstand en hebt uw naaste lief gelijk uzelf.
Stel dat je blijkt homofiel of lesbiënne te zijn: hoe wil je door je medechristenen worden benaderd en behandeld?
Genadeloos worden afgewezen of worden aanvaard als broeder, zuster, schepping Gods? Christus vraagt mededogen van ons en geen oordelende houding.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: donderdag 21 juni 2012, 22:29
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
THOMAS968 schreef:
quote=PETRA411 Ja natuurlijk, allemaal zijn we kinderen van god,ondanks verschillen, god zegt echt niet eh alleen katholieken of alleen gereformeerden komen de hemel in


En het zijn er zeker meer dan alleen diegenen die een bevinding hebben gehad in de behoudende kerken.

Jezus zegt het zelf: Want een ieder die Mij aanneemt....

Als je dat serieus neemt dan moet je geen andersgelovigen gaan wegstrepen met een kerkelijk potlood.

Het kenmerk van het christelijk geloof is niet veroordeling maar liefde, genade en barmhartigheid.

Christus is en was barmhartiger dan vele van Zijn volgelingen.


Thomas


Thomas, wat heb je dit mooi geschreven, krachtig en heel waar, voor iedereen een bemoediging!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 juni 2012, 21:55
BerichtOnderwerp: RUST VOOR DOOP...
 
[quote=GLORIA404]
wat een mooie beslissing in je leven is dit, hè? Een paar jaar geleden deed ik belijdenis en ook dat was overgave; met heel mijn hart, geest, lichaam en ziel gaf ik me over aan God en dat was een proces van jaren. Het voelde als een sprong in het ongewisse, je volledig uit handen geven in Zijn handen en dat is dagelijks werk.
Ik denk dat het een beetje lijkt op wat jij doormaakt en ik heb watervrees en leerde dat een paar jaar geleden stap voor stap overwinnen. Het advies van Thomas lijkt me heel bruikbaar om aan dat gevoel van onderdompeling te wennen.
En vrees niet, voor niets en oefen alvast met je volledig aan Hem toevertrouwen. Hij kent je beter dan je jezelf ooit zult kennen. Hij weet wat je nodig hebt. Vertrouw Hem en geloof geloof geloof.....de rust die je zult ervaren is met niets te vergelijken.
Geniet ervan!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: donderdag 24 mei 2012, 22:22
BerichtOnderwerp: Wllem Wilmink
 
[quote=INGE721]Echtpaar in de trein.
Voor Wobke.


fenomenale tekst....geniaal gevonden... Een talent op eenzame hoogte in ons kleine land.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 21:48
BerichtOnderwerp: Crisis in Nederland en in de wereld
 
WILLEMIJN232 schreef:
Nou zeg.....ik bedoelde het helemaal niet zoals jij het leest........
bedillerig, opgeheven vingertje???? nou nou, ik vroeg het me gewoon af ook voor mezelf.....Niet genuanceerd?????
Nou ja, de toon is weer gezet......ik zal me niets meer afvragen op het forum.....kan blijkbaar niet zonder dat men zich persoonlijk weer aangesproken voelt.......terwijl het gewoon een gedachte was en geen verwijt......pffff


lees je je bijdragen zelf nog wel over, Willemijn, voordat je het verstuurt?
Het was van mij iets wat ik me afvroeg, een verschijnsel waarover ik me verbaas en jij knalt er meteen weer bovenop....wat is dat toch van jou?
Dat vraag ik me dan wel af....
Achteraf zeggen dat je iets niet bedoelt terwijl je bijdrage toch van het ene verwijt in het andere vervalt is niet echt prettig als reactie te krijgen op een bijdrage. Een forum hoeft geen woordgevechten te bevatten. Ik zou er voor zijn om te proberen de discussies te voeren zoals je dat zou doen als je met de mensen om tafel zit. Ik vind het normaal dat je dan netjes met elkaar omgaat en rekening houdt met de inhoud en de vorm van datgene wat je zegt, in dit geval schrijft. Het nalezen voordat je de ok-knop indrukt en je voorstellen hoe je het zou vinden als je jouw bericht zelf zou ontvangen kan al helpen. En dit bedoel ik zeer in het algemeen op dit forum.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 21:32
BerichtOnderwerp: Crisis in Nederland en in de wereld
 
WILLEMIJN232 schreef:
Doe jij er zelf wel wat aan? Het is zo makkelijk te zeggen dat niemand wat doet maar wat doe je zelf ermee?
We zijn blij dat we werk hebben denk ik en accepteren het omdat het niet anders is......een goede stem uitbrengen bij de verkiezingen en omzien naar je naaste die het minder dan jezelf heeft is het minste wat je kan doen


Over makkelijk gesproken, Willemijn, wat een inkoppertje en meteen aanvallen maar weer. Een beetje genuanceerder mag van mij wel.

Het is nogal makkelijk gezegd: een goede stem uitbrengen bij de verkiezingen, wat bedoel je daarmee?
Omzien naar je naaste is gemakkelijk gezegd en nogal populistisch, wat betekent dat volgens jou? Hoe zie jij om naar je naaste?
Hoe vul jij zelf met opgeheven vingertje en die bedillerige toon in wat je een ander sympathiek oplegt?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 21:10
BerichtOnderwerp: Crisis in Nederland en in de wereld
 
THOMAS968 schreef:
Nou dan maken we ons gelukkig druk om hetzelfde. Onder het mom van fraudebestrijden bij sociale uitkeringen is alles verslechterd en voor alle groepen, behalve de hogere inkomens, die er in verhouding en ook absoluut op voortuigingen. Toen Wouter Bos aan Balkenende vroeg tijdens een verkiezingsdebat om drie maatregelen te noemen waarbij de hogere inkomsten een offer hadden gebracht kon Balkenende er zelfs niet een noemen. De sneer van Bos in de taalvorm van een Bijbels verhaal (Als er een rechtvaardige is, zal ik de stad sparen) was voor de bijbels opgevoede Balkenende maar al te duidelijk. De neo-liberale maatschappij iwaarbij werknemers vaak alleen nog jaarcontracten krijgen, de zorg voor bejaarden op basis van beschikbaar geld in plaats van op de nodige zorg voor deze kwetsbare mensen is geregeld en kinderen van minder vermogende ouders die een universitaire studie alleen met veel schuld kunnen afronden: het heeft alleen maar gunstig gewerkt voor mensen met veel geld die nergens inleverden en hun villasubsidie (hypotheekrenteaftrek) is uiteraard heilig. Het is een bewuste keuze waarbij het CDA inmiddels niet meer is dan de aanhangwagen van de liberalen. Nationaal belang? Goede zorg voor zieken en hulpbehoevenden, rechtszekerheid voor werknemers en een eerlijke verdeling van de lasten is pas een nationaal belang voor de meeste Nederlanders.


Thomas, die het overigens wel goed heeft.



Ik ben benieuwd hoe de burgers gaan reageren op het lente-akkoord, dat eigenlijk opnieuw de rijken uit de wind houdt en de armsten laat inleveren. De middenmoot, die het hardst moet werken voor vele malen minder dan de rijken moet flink inleveren.
Het is toch eigenlijk van de gekke dat we het gewoon maar nemen en rustig doorgaan met het incasseren van bergen onrecht.
De macht van het geld is blijkbaar niet te breken.
Verontrustend en zorgwekkend in een samenleving waarin iedereen zo langzamerhand weet hoe scheef de verhoudingen liggen tussen rijk en arm en niemand, niemand doet er wat aan.
Wat is dat toch?


Laatst aangepast door
MIEKE364
op zaterdag 19 mei 2012, 21:26
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 mei 2012, 22:47
BerichtOnderwerp: de zegen van kritiek
 
[quote=MARIO216]

dat is mooi! ik kan me voorstellen dat je het stuk meerdere malen op verschillende momenten in je leven kunt lezen en dat het alle keren iets met je doet op een andere manier....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 mei 2012, 21:51
BerichtOnderwerp: de zegen van kritiek
 
[quote=MARIO216]Las ergens een stukje van een predikant:


Dat is nog ns een bemoediging. Wat een moedige predikant om zich zo open te stellen en daarmee een zegen te zijn. Dit raakt je diep.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: woensdag 21 maart 2012, 17:47
BerichtOnderwerp: Discussieren met voorstanders van de evolutieleer
 
[quote=EDWIN451]

het is een heel boeiend onderwerp om met elkaar van gedachten te wisselen in wederzijds respect.
God is veel groter dan wij ons kunnen voorstellen. Als wij denken dat wetenschap niets met God te maken heeft en met Zijn schepping dan blijkt daaruit dat we niet Zijn grootsheid kunnen bevatten.
Evolutie zit in de schepping besloten dat laten de documentaires over het leven in de wilde natuur wel zien gefilmd door kunstenaars en becommentarieerd door wetenschappers, allen Gods schepping.
De evolutietheorie is mensenwerk dus imperfect. We stammen niet van de apen af denk ik, maar hebben wel meer dan 90% gelijk DNA. Ik ben ervan overtuigd dat God hemel en aarde schiep en niet dat we uit toeval zijn ontsproten.....en evolueren doet de schepping elke dag omdat ze zo is geschapen. Dus is Gods schepping niet teneinde; dat doet Hij nog iedere nanoseconde.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 22:25
BerichtOnderwerp: Vrouwen in Amerika verlaten de kerk.
 
THOMAS968 schreef:
Nou als ik lees hoe het er in die tijd aan toeging, ben ik toch blij dat er nu een andere samenleving is waar vrouwen gelijkwaardig aan mannen zijn en hun wensen meetellen en niet ondergeschikt zijn aan het mannelijk belang. Of de toenmalige samenleving Gods wil weerspiegelt en of Hij echt wil dat we teruggaan naar deze opvattingen, lijkt me niet denkbaar maar het is wel een aardige discussie. Maar goed dat er geen theocratie is in Nederland, in Iran bevalt dat ook niet zo, geloof ik.

Thomas, voorstander van de rechtsstaat.


Het heeft toch een paar duizend jaar geduurd waarin vrouwen vreselijk werden vervolgd en vogelvrij waren, rechteloze, waardeloze wezens.

Het scheiden van kerk en staat, het humanisme, de emancipatie hebben alle hun broodnodige vruchten afgeworpen en zie nu zitten vrouwen op de troon maar waren er in de bijbelse tijden al niet koninginnen (die van Sheba was puissant rijk).

De vrouwenhaat is echter nog lang niet van deze aardbol geweken en blijkt veelal in religieuze kringen nog voedingsbodem te vinden. Hoewel de Heilige Moeder......

De Bijbel is op velerlei wijze uitlegbaar en we hebben het al eens vermeld. We leven Godzijdank niet meer in de tijd dat de Bijbel werd geschreven, de teksten zijn gerelateerd aan de cultuur in die tijd, he...

Gelukkig is er de Levende God die telkens vraagt om een nieuw lied en dat houdt volgens mij in dat we ons mogen vernieuwen en ontwikkelen en Hem daarvoor danken omdat dat immers in Zijn Schepping besloten ligt.

En dat geldt natuurlijk voor de beide seksen....


Laatst aangepast door
MIEKE364
op dinsdag 13 maart 2012, 22:27
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 maart 2012, 23:01
BerichtOnderwerp: Het Onze Vader anders verwoord
 
THOMAS968 schreef:
Dichters als Oosterhuis proberen wel eens bekende dingen in andere woorden te vangen en hij deed dat ook met het Onze Vader. Lees maar:

Onze Vader verborgen,
uw Naam worde zichtbaar in ons,
uw koninkrijk kome op aarde
uw wil geschiede, een wereld
met bomen tot in de hemel,
waar water schoonheid en brood
gerechtigheid is en genade -
waar vrede niet hoeft bevochten,
waar troost en vergeving is
en mensen spreken als mensen
waar kinderen helder en jong zijn,
dieren niet worden gepijnigd
nooit één mens meer gemarteld,
niet één mens meer geknecht.
Doof de hel in ons hoofd
leg uw hand op ons hart
breek het ijzer met handen
breek de macht van het kwaad.
Van U is de toekomst
kome wat komt.

(Huub Oosterhuis)



Thomas, mooi he.


Dat een man deze tekst heeft geschreven biedt een grote troost. Wat spreekt er een hoop uit en een bemoediging om dit waar te maken. Wat een inspiratie kan je uit deze regels innemen....iedere dag lezen......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: donderdag 1 maart 2012, 17:38
BerichtOnderwerp: Multitasken
 
ANNETTE792 schreef:
Maar juist omdat poetsen gewoon een vervelende rotklus is doe ik graag iets anders onder het poetsen, zoals bellen, chatten of de krant lezen.
Vandaag speciaal de was laten staan, vanavond voor tv strijken is een stuk minder saai dan overdag als ik echt in mn eentje in een stil huis sta met mn strijkplank.


iksnaphet iksnaphet....brrrrr wat een scenario, de laatste alinea.....Huilende smiley, smiley in tranen en toch vind ik het knap Verraste, verbaasde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: donderdag 1 maart 2012, 17:12
BerichtOnderwerp: Multitasken
 
LEANNE226 schreef:
Ik wil helemaal NIET multitasken!
S'morgens mijn krant en koffie en geen gezeur aan mn hoofd........spreek ik met een klant dan luister ik........slaap ik dan slaap ik........rijd ik auto dan kijk ik een beetje om me heen of zing wat mee met de radio.......
Scheelt een hoop stress,ik ben nou eenmaal niet het type dat de koelkast uitsopt en de was ophangt terwijl ik een telefoongesprek voer Engeltje smiley

Huishoudelijk werk is toch al geen levensvervullende taak maar bijzaak......(nu krijg ik ruzie met de vrouwen die genieten van soppen Geschokte, onthutste smiley )


daar moeten we naar toe......en het heet mindfulness, hele volksstammen gaan op cursus om te leren hoe te ontmultitasken..... Smiley die vol vragen zit

huishouden moet bijzaak zijn; er zijn zooooveel andere, veeeel leukere dingen om te doen. Goed organiseren en op z'n tijd een beetje multitasken voor de lol en heeerlijk mindfulnessen.....ach het leven is goed..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: donderdag 1 maart 2012, 16:49
BerichtOnderwerp: Multitasken
 
TINK100 schreef:
toch zijn er bedrijven die graag vrouwen in dienst nemen omdat ze kunnen multi tasken en een goed organisatorisch vermogen hebben.....


kijk, hier wordt de waarheid gesproken..... Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van MIEKE364
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 ... 26 Volgende
Pagina 5 van 26