ChristianMatch
 


Forum

Berichten van GERARD072
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4
ChristianMatch forum index » Berichten van GERARD072
Auteur Bericht
GERARD072 (41)





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: donderdag 2 juli 2015, 07:58
BerichtOnderwerp: 'Mijn kind is anders'..
 
En het is altijd mogelijk om via de huisarts hulp te krijgen in specifieke gevallen. Of, als u naar de kerk gaat, binnen uw gemeenschap?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072 (41)





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: donderdag 2 juli 2015, 07:52
BerichtOnderwerp: 'Mijn kind is anders'..
 
Wat ik zelf recent heb zien gebeuren binnen een gezin.

Gezin bestaat naast de ouders uit drie kinderen, waarvan er nu 1 op het middelbaar onderwijs zit (de stap na de basisschool in ieder geval). De oudste had de keuze om bij vader te wonen en de twee jongste moesten met moeders mee.

Zal niet in detail treden hoe en wat, maar wat mij opvalt is dat voornamelijk het emotionele rondom de scheiding een plek moet krijgen. De oudste waar ik over praat is een denker en die heeft de laatste jaren al een beetje de moederrol op zich genomen. Deze rol heeft zij nu nog steeds.

De vader heeft enorm veel moeite met het verlies en die is gaan drinken. Gelukkig heeft hij wel afleiding door een baan wat die verslaving binnen de perken houdt. Maar de oudste dochter komt soms naar mij toe met vragen en verhalen over de huidige situatie. Die verbazen mij.

Dus wat dat betreft zou ik zeggen, probeer zo open mogelijk te praten met uw kinderen. En nu weet ik niet wat er precies anders is aan uw kind. Maar neem nu even aan dat communicatie wel mogelijk is?

Wat LeoIrene zegt; tijd, uitleg, begrip, liefde! en ook duidelijkheid en eerlijkheid. Want ik heb gezien dat de kinderen in het gezin waar ik het over heb precies doorhebben hoe de vork in de steel zit. En dat gaat vroeg of laat een keer terugkomen, in wat voor vorm dan ook.

Sterkte in ieder geval toegewenst!


Laatst aangepast door
GERARD072
op donderdag 2 juli 2015, 07:55
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072 (41)





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: donderdag 2 juli 2015, 07:37
BerichtOnderwerp: Alpha cursus
 
oh hahaha, met dit weer nu in Nederland kan ik mij zo voorstellen dat het niet erg is om nog even te moeten wachten met op vakantie gaan.

Ik ben in maart naar Valencia geweest en heb van 11 dagen 8 dagen bewolkt en regenachtig met soms flinke stortbuien gehad. (Voor de regio was het wel fijn, er was in 8 maanden geen regen gevallen).
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072 (41)





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: woensdag 1 juli 2015, 21:46
BerichtOnderwerp: Alpha cursus
 
Fijne vakantie! Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072 (41)





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: woensdag 1 juli 2015, 21:35
BerichtOnderwerp: MooiWeer: De Liefde is Echt!
 
HEIDE062 schreef:
Dat ging automatisch..dat ik dit zee tegen je
Gebruik ik wel vaker.
Heb jij ook zinnen die je vaker gebruikt?..
Maar dan weer terug naar het onderwerp.

Nee, ik denk na voordat ik iets zeg. Maar inderdaad, terug naar het onderwerp! :)


Laatst aangepast door
GERARD072
op woensdag 1 juli 2015, 21:36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072 (41)





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: woensdag 1 juli 2015, 16:15
BerichtOnderwerp: MooiWeer: De Liefde is Echt!
 
Waarvan?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072 (41)





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: woensdag 1 juli 2015, 07:13
BerichtOnderwerp: MooiWeer: De Liefde is Echt!
 
HEIDE062 schreef:
Koppes,
want Echte Scheveningers komen zomers niet op de boulevard.

Oh, nou, dan heb ik weer wat geleerd hahaha Dank je wel!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072 (41)





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 juni 2015, 20:40
BerichtOnderwerp: Da Vinci Code
 
MARTIN976 schreef:
Laatst was de davinci code op tv.....heb er een stuk van gezien. Ik weet dat toen de film uitkwam, er geadviseerd werd om niet te gaan kijken: blasfemie, godslastering van het ergste soort.
Wat bij mij op kwam was vooral: het kan gewoon weg niet, Jezus kent als geen nader de mens en al zijn/ haar lasten/ lusten/ verdrietjes/ pijn en geluk......maar.....wat als.....stel dat......
Er zijn altijd zoektochten geweest naar het heilige kruis waaraan Jezus hing, de beker waar Hij uit gedronken heeft, de mantel die hij droeg die neit gedeeld werd.....
Het kan gewoon niet dat er afstammelingen zijn maar stel nou van wel.....hoe erg zou dat zijn voor onze gedachtenis, onze overtuiging??

Ik wil niemand ermee kwetsen of anderszins pijn doen.....gewoon gedachte wisselen....

Ten eerste; hoe kan je iemand pijn doen als je oprecht een vraag hebt en daar een discussie over wilt starten?

Blasfemie en godslastering zijn van alle dag. Daar hoef je alleen maar de tv voor aan te zetten. Cartoons en films die vol Anti Christ boodschappen zitten.

Of zet de radio maar aan, vol met Satan vereringen of met verheerlijking van aardse geneugten. (Drank, drugs, sex worden verheerlijkt).

En niet te vergeten het hebben van idolen / Idolatry. Zowel in beelden maar ook bekende artiesten waar mensen helemaal idolaat van zijn. (You shall have no other gods before me. You shall not make for yourself a graven image, or any likeness of anything that is in heaven above, or that is in the earth beneath, or that is in the water under the earth; you shall not bow down to them or serve them)

Daarbij de vraag; klopt het wat men op televisie beweert? Gezien het feit dat Christus / Jezus Christus middels zoveel verschillende muziek genres en middels zoveel verschillende films / cartoons etc belachelijk wordt gemaakt. Misschien dat de strekking van deze film dan ook niet geheel op waarheid gebaseerd is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072 (41)





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 juni 2015, 20:30
BerichtOnderwerp: Alpha cursus
 
Ik ben zelf protestants Christelijk opgevoegd. Na een aantal jaar van het Aardse leven genoten te hebben ben ik door een aantal ervaringen tot de conclusie gekomen dat ik niet zonder God kon en wilde leven. Dit heb ik in nood ook op mijn knieën voor gebeden.

Sindsdien merk ik dat mijn leven veranderd is. Heb de Alpha cursus gedaan en kan dat iedereen aanraden. Vond het erg leerzaam.

Ben wel van mening dat het belangrijk is om een gemeenschap te zoeken waar het goed voelt. Heb meerdere kerken bezocht en ben nu eindelijk op een plek waarvan ik het gevoel heb dat die in het leven staan zoals Jezus Christus dat ook zou doen. Er zijn meerdere culturen te vinden, er wordt gezongen in alle talen van desbetreffende culturen om God te eren, iedereen heeft de mogelijkheid om de gemeente toe te spreken of zingen of,.. wat dan ook als hij of zij hier behoefte aan heeft. De oudere mens wordt net zo actief betrokken als de jongere. Daklozen worden gesteund. En nog wel wat dingen.

Ja, dat voelt voor mij goed.

Wat betreft de cursus, leerzaam; zeker als je met veel vragen zit.


Laatst aangepast door
GERARD072
op dinsdag 30 juni 2015, 20:31
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072 (41)





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 juni 2015, 20:18
BerichtOnderwerp: Alternatieve geneeswijzen
 
En wat betreft het occulte; vergeet niet dat wij op een dualistische planeet leven waar men de keuze heeft om goed of slecht te zijn. Mensen hebben een keuze; Satan (aardse verleidingen, geld en alles dat daarbij hoort) of Jezus Christus.

Het mes dat Jezus Christus gebruikte om die paar broden te snijden voor een x aantal duizend hongerige monden kan ook gebruikt worden als moordwapen.

Zelfde geld voor kruiden. Dit kan gebruikt worden om te genezen (alternatieve geneeskunde, waar veel literatuur over te vinden is. Het boek "Gezondheid uit de apotheek van God" is er één van. Er is veel meer te vinden). Echter zijn diezelfde kruiden ook te gebruiken om kwade dingen mee te doen.

Het is de mens die kiest of hij het goede of het kwade wil dienen.


Laatst aangepast door
GERARD072
op dinsdag 30 juni 2015, 20:21
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072 (41)





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 juni 2015, 20:06
BerichtOnderwerp: Alternatieve geneeswijzen
 
Als we nagaan dat God de hemel en de aarde gemaakt heeft, dan is eerder de chemische pil occult. Niet de bloemetjes en de plantjes die God zelf voor ons gemaakt heeft ;)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072 (41)





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 juni 2015, 20:02
BerichtOnderwerp: hsp en relaties
 
Ik ben HSP en zie het juist als een enorme toegevoegde waarde. Juist in deze tijd waarin mensen verharden (zowel niet gelovigen als gelovigen die in slaap gesukkelt zijn) vind ik het zijn / hebben van hoog sensitieve vaardigheden een zegen.

Het heeft wel veel vereist, in ieder geval in mijn geval, wat betreft aanpassen in deze maatschappij. Maar als dit eenmaal aangeleerd is dan is HSP een kracht.

En in een relatie kan dit juist erg goed / fijn zijn. Mits de HSP'er zijn eigen grenzen weet en daar binnen kan blijven in het contact met de ander.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072 (41)





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 juni 2015, 19:58
BerichtOnderwerp: MooiWeer: De Liefde is Echt!
 
Ben ik toch benieuwd hoe dat stuk steen naast het zand daar bij de pier dán heet waar mijn Scheveningse familie vaak genoeg overheen banjert ;) Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072 (41)





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 juni 2015, 19:55
BerichtOnderwerp: Mooi Weer Outreach Strand :)
 
Ziet eruit als een mooie actie en het gaat, gezien het aantal vrijwilligers, een drukke boel worden op de boulevaard.

Misschien ga ik volgende week nog wel het gesprek aan als ik in de buurt ben. Altijd leuk.

In ieder geval veel plezier!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van GERARD072
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4
Pagina 4 van 4