ChristianMatch
 


Forum

Berichten van CHATULIEM619
Ga naar pagina Vorige 1 ... 163 164 165 166 167 168 169 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van CHATULIEM619
Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 januari 2010, 21:34
BerichtOnderwerp: scheppingsdoel
 
INEZ910 schreef:
Sodom en Gomorra .. de levensstijl toen en daar had niets, maar dan ook niets, te maken met 2 mensen die van elkaar houden en bijelkaar willen horen, in liefde en trouw.
Sodom en Gomorra staat voor de uitwassen van sexualtiteit, iedereen deed het met iedereen. Lot wilde zelfs zijn dochters wel geven om verkracht te worden, als zijn gasten maar met rust werden gelaten.
Ik vind het dus onterecht dat als een homostel serieus van elkaar houdt en ze samen verder willen Sodom en Gomorra er bij wordt gehaald.

In deze tijd heerst die uitwas nog steeds. In parkeerplaatsen langs de snelweg, homobars etc. En dat is m.i. de reden waarom de bjbel homoseksualiteit veroordeelt op zo'n ernstige manier.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 januari 2010, 21:31
BerichtOnderwerp: scheppingsdoel
 
PIETER649 schreef:
Dat is het m nou juist chat, je zegt het zelf!!!! WAAROM ZOUDEN WE ZE DAN ANDERS MOETEN BEHANDELEN?
Dus worden ze vanaf nu niet meer gediscrimineerd als ze onderwijzer willen worden, oke?
En we gaan voortaan degenen die de belastingdienst een paar tientjes tekort doen met een zwart klussie net zo raar aankijken als een praktizerend homofiel, oke?
Waarom? Als je voor een bepaalde levensstijl kiest, ben je toch groot genoeg die gevolgen te dragen? Het leven bestaat uit keuzes, en die keuzes hebben gevolgen. Nu kan je wel andere mensen de schuld geven van je keuzes, maar dat is denk ik omdraaien van de waarheid. Als jij een homoseksueel als leraar wilt hebben, ben je daar vrij in. Als ik geen homoseksuele leraar wil hebben, ben ik daar ook vrij in.
Ware emancipatie is elkaar accepteren, en ook accepteren dat je bepaalde dingen niet kan vanwege je levensstijl.
Ik ben christen, kan dus niet werken bij Niemeijer. Nu kan ik dat wel discriminatie vinden omdat ik vind dat christenen ook bij Niemeijer moet kunnen werken, maar wie houd ik dan voor de gek?
Btw dit was een voorbeeld.


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op dinsdag 12 januari 2010, 21:36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 januari 2010, 21:11
BerichtOnderwerp: scheppingsdoel
 
HENK710 schreef:
Inderdaad: iedereen! Zelfs heterosexuelen. Ieder mens heeft zijn/haar tekortkomingen. Zonde kennen we dus allemaal, waarom dan altijd maar weer die ene zonde van de ander zo benadrukken?

Omdat ze ons willen overtuigen dat zij nu eenmaal niet zondigen. Ze zijn echt niet zieliger dan andere mensen, dus waarom zouden we ze dan anders moeten behandelen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 januari 2010, 20:11
BerichtOnderwerp: Ken Hem in al uw wegen.
 
Een van de voordelen van winter is, dat je kunt schaatsen. En dat is iets wat ik nu eenmaal graag doe. Niet dat ik daar een ster in ben, maar op het ijs een beetje glijden in een straffe wind is iets waar ik enorm van opknap. Schaatsen is iets wat een beetje in onze familie zit. Toen we in Groningen kwamen wonen, gingen mijn kinderen niet alleen op zwemles, maar ook op schaatsles. Ze schaatsen me dus nu met alle gemak voorbij.

Gisteren was het eindelijk zover. Hoewel de ijsbaan al een week open was, kon ik niet eerder, omdat ik last had van een griepje. Samen met vrienden, wat een lol. Voor die tijd gingen we eten, en aan het begin van de maaltijd vroegen ze mij om te bidden. "Enne" zei mijn vriend, "bid vooral voor het schaatsen." Pff dacht ik bij mezelf. Je kunt ook overdrijven, moet ik nou nog bidden voor schaatsen? Ik was eigenwijs en deed het dus niet.

Op de ijsbaan gebeurde het dus. Omdat ik het op ijshockeyschaatsen geleerd heb, sta ik stevig op het ijs. Vallen gebeurt dus niet zo snel. Maar ik zag de scheur niet en voordat ik het wist, viel ik lelijk op mijn zij. Ach ja vallen hoort erbij.
Maar ja, toen ik thuis kwam begon mijn knie op te spelen. Toen ik naar bed wilde, kon ik mijn knie niet buigen of strekken zonder pijn. Vanmorgen dus maar naar de dokter: ziijn conclusie was dat de pees behoorlijk opgezet is, gekneusd, ik met verband om de knie zit met mijn been zoveel mogelijk in ruste.

Wat zou er nu gebeurd zijn als ik wel had gebeden voor het schaatsen. Natuurlijk is daar geen absoluut antwoord op te geven. Maar het heeft me wel aan het denken gezet. "Ken Hem in al uw wegen", staat er in de bijbel. Misschien zouden we dit best wel letterlijk kunnen nemen. Ik weet nog dat ik vroeger als ik met mijn gezin op stap ging, begon met gebed om bescherming. Het valt natuurlijk niet te bewijzen, maar ik geloof dat God vaker mijn gebeden verhoord heeft dan ik zelf doorgehad heb.


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op dinsdag 12 januari 2010, 20:16
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 januari 2010, 19:52
BerichtOnderwerp: scheppingsdoel
 
Quote:
Quote:
Homohuwelijk is aanval op de schepping

MA 11 JAN | 20.39
Volgens paus Benedictus XVI is de legalisering van het homohuwelijk een aanval op de schepping. Hij deed deze uitspraak in zijn jaarlijkse nieuwjaarstoespraak voor het corps diplomatique van Vaticaanstad.

De paus zei verder dat de keuzes die mensen maken in overeenstemming horen te zijn met het plan van de Schepper. Het homohuwelijk valt hier volgens hem buiten.

Bron: ANP

Eerlijk gezegd ben ik wel blij met het standpunt van de paus. Ik krijg de kriebels als mensen beginnen over het accepteren van een homosexuele levensstijl. Het is voor mij het kenmerk van geestelijk verval, het doet me denken aan Sodom en Gomorra.
Als we nu eens gewoon zonde weer eens zonde willen noemen, dan komen we uiteindelijk terecht bij de kern: Iedereen heeft gezondigd en heeft de verlossing van Jezus Christus nodig. Zelfs homoseksuelen.


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op dinsdag 12 januari 2010, 20:19
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zondag 10 januari 2010, 11:07
BerichtOnderwerp: 13 maart stappen in Groningen...
 
Uiteraard ben ik dan ook van de partij.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zondag 10 januari 2010, 00:56
BerichtOnderwerp: vloek uitspreken
 
JILL658 schreef:
DP was betrokken bij de Sheperding Movement, die een heel sterke nadruk legde op genezing van herinnering, waarbij iedereen genezen moest worden van wonden vanuit het verleden. Het evangelie werd alleen maar vertaald als innerlijke genezing.

Hi Chat als je dit zo aan haalt, moet je er ook bij vertellen dat Derk Prince uit de Sheperding Movement is gestapt. En dat hij daar veel spijt van had en het er ook niet mee eens was meer!!!!
De rest van zijn leven weet je zelf ook wel hoe hij die heeft door gemaakt. In 2003 is hij naar de Vader gegaan.
Bij elk onderwerp kun je zowel possitief als negatief naar kijken, luisteren en beleven. Het is maar hoe je het bekijkt Knipoog smiley

Eerlijk gezegd weet ik niet hoe het met hem afgelopen is. Ik heb veel te veel te maken gehad met de schade die deze theorieën bij mensen hebben gebracht.
Er werd geen onderscheid gemaakt tussen echte trauma's en aangeprate trauma's. En datzelfde zie ik ook in die theorie over zegen en vloek. Als ik mensen zou vervloeken, zou ik het echt wel weten en als ze door mij gezegend worden ook.
En helaas zie ik de resten nog steeds terug in huidige gemeentes. Gemeentes, die er per definitie van uit gaan dat iedereen die er toe treedt innerlijke genezing nodig heeft. En ze het liefst ook in die afhankelijke positie houdt.
Hij kan zich wel teruggetrokken hebben uit de Sheperding Movement, maar heeft volgens mij nooit afstand gedaan van zijn theoriëen.


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op zondag 10 januari 2010, 01:05
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 januari 2010, 22:37
BerichtOnderwerp: Welke Bijbel lees jij?
 
MATTHI636 schreef:
In de nieuwe bijbelvertaling staan vertalingsfouten die van fundamenteel belang zijn. Een voorbeeld is marcus12v29 Jezus antwoordde: ‘Het voornaamste is: “Luister, Israël! De Heer, onze God, is de enige Heer;heb de Heer, uw God, lief met heel uw hart en met heel uw ziel en met heel uw verstand en met heel uw kracht.” Dat is niet wat er staat er staat dit nbg vertaling Het eerste is: Hoor, Israël, de Here, onze God, de Here is één, en gij zult de Here, uw God, liefhebben uit geheel uw hart en uit geheel uw ziel en uit geheel uw verstand en uit geheel uw kracht.
in de nbv staat dat de heer onze God de enige heer is en in de nbg staat dat de here een is. Dat laatste is waar God is namelijk de vader, zoon en heilige geest. Ik wil precies weten wat Jezus gezegd heeft anders kun je misschien wel aan de hand van een verkeerde vertaling een hele dwaling krijgen van iets dat God helemaal niet heeft gezegd.

Alle bijdragen verder ondersteunend heb ik een vraagje. Wat is een vertaalfout? Ken jij Grieks, zodat je het daarmee kan vergelijken? Of is de NBG51 voor jou de basis om zulke uitspraken te doen? Ik zou je net zo goed op vertaalfouten kunnen wijzen, of op zijn minst twijfelachtige vertalingen van de NBG. Maar dan vanuit de Griekse grondtekst.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 januari 2010, 12:05
BerichtOnderwerp: vloek uitspreken
 
APPELTJE402 schreef:
Ik val Mary bij, lees het boekje zegen of vloek van derek prince als je hier echt in geïnteresseerd bent. Ik kan zeggen hoe ik er over denk maar dan kan je beter gewoon het boekje lezen, daar staat het veel beter in en in tegenstelling tot chat vind ik het wel goed onderbouwd maar dat kan je zelf bepalen als jet het boekje leest Knipoog smiley

Ik denk dat welke vloek dan ook, door wie dan ook uitgesproken, er niet hoort te zijn omdat God niet wil dat er een vloek op 1 van zijn kinderen rust. Vloeken zijn ernstig en gaan van generatie op generatie door tenzij ze verbroken worden.

Het grootste probleem wat ik met die omschrijving heb, is dat je zuiver moet blijven in definities. Een vervloeking is als je iemand veroordeelt (namens God). Als hij/zij niet luistert overkomen hem/haar de meest verschrikkelijke dingen. Het is ja of nee. Bij ja overkomt je niets, bij nee overkomt je iets slechts. Dat is een vervloeking.

Wat DP beschrijft is, dat veroordeling over iemands eigenschappen belemmerend kan gaan werken in zijn geloof. Het kan hem beroven van zelfvertrouwen en het gevoel geven dat hij niets meer kan. Het probleem wat ik met deze theorie heb, is dat het niet duidelijk afgebakend is. Op deze manier kan alles wat je zegt negatief werken bij de ander. En kan je alles wat er tegen je gezegd wordt als een vervloeking gaan beschouwen. En dan ontstaat er in mijn ogen veel verwarring.
DP was betrokken bij de Sheperding Movement, die een heel sterke nadruk legde op genezing van herinnering, waarbij iedereen genezen moest worden van wonden vanuit het verleden. Het evangelie werd alleen maar vertaald als innerlijke genezing. Mensen voelden zich slachtoffer van de omstandigheden en bij ieder gebed begonnen ze zich zieliger te voelen en afhankelijker van de hulpverlener. In plaats van met Gods Woord bezig te zijn gingen ze alleen maar bezig met zichzelf. Pseudo psychatrie vierde hoogtij ( en bij sommige gemeentes nu nog steeds).
Ieder mens kreeg een pastor toegewezen en deze mocht alles bepalen wat je deed. Hij kon daarmee je hele leven beïnvloeden.
Als je dus dat boek zegen en vloek aanhaalt, begrijp dan goed wat de achtergrond is van dit boek en waartoe het allemaal kan leiden. Het maakt gezonde mensen ziek, het kan leiden tot enorme manipulatie.


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op zaterdag 9 januari 2010, 12:18
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 januari 2010, 17:21
BerichtOnderwerp: christenen en moslims
 
Soms vraag ik me af of je werkelijk meent zoals je het opschrijft. Wat me gewoon tegen de borst stuit is het woord dialoog. Dat betekent dat je even veel waarde aan Gods waarheden schenkt als aan die van de satan.
De voorbeelden uit de Koran laten zien, hoe vervormd ze Gods Woord hebben. En dat gaat veel verder dan alleen een ander godsbeeld.
We leven in een tijd waarin veel mensen worstelen met de vraag, hoe kijk je naar andere godsdiensten. En er zijn zelfs kerken die lesgeven in yoga, TM en andere occulte zaken. Zelf heb je in de chatbox een discussie gevoerd waarin jij vond dat handoplegging door reiki hetzelfde is als genezing door een evangelist.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 7 januari 2010, 22:27
BerichtOnderwerp: christenen en moslims
 
HENK710 schreef:
Verkondiging is iets anders dan monoloog. Verkondiging is ook oog en oor hebben voor de beleving van de ander!
Zelfs daar heb je verstand van??? Verkondiging is de boodschap van Jezus overbrengen, en niet vragen wat de Koran ervan vindt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 7 januari 2010, 21:35
BerichtOnderwerp: christenen en moslims
 
PIETER649 schreef:
lastig evangeliseren als we niet in dialoog met ze mogen gaan... Verraste, verbaasde smiley
als jij dit in practijk brengt Chat, zal jouw gemeente niet hard groeien... Knipoog smiley

Dialoog is iets anders dan verkondiging.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 7 januari 2010, 20:36
BerichtOnderwerp: christenen en moslims
 
Hoewel ik merk dat veel mensen genoeg hebben van deze discussie, is het toch een belangrijke vraag. Kunnen we in dialoog gaan met godsdiensten, zonder dat dat ten koste gaat van ons eigen geloof?

"2Kor6" schreef:
Loop niet in een en hetzelfde span met ongelovigen. Wat is de verwantschap tussen gerechtigheid en wetteloosheid? Wat heeft licht met duisternis te maken?

15 Waarin lijken Christus en Beliar op elkaar? Wat hebben een gelovige en een ongelovige gemeen?
16 Wat heeft de tempel van God met afgoden te maken? Wijzelf zijn de tempel van de levende God, zoals God heeft gezegd: ‘Ik zal bij hen wonen en in hun midden verkeren, ik zal hun God zijn en zij mijn volk.
17 Daarom zegt de Heer: Ga weg bij de ongelovigen, zonder je van hen af en raak niets aan dat onrein is.

Hoezo dialoog met moslims, ik denk dat dit gedeelte heel duidelijk is over hoe we met ongelovigen om moeten gaan. Moeten we ze mijden, natuurlijk niet. We moeten niet met ze in dialoog gaan. Wie met pek omgaat raakt ermee besmet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 7 januari 2010, 10:59
BerichtOnderwerp: christenen en moslims
 
HENK710 schreef:
Ik heb liever God dan angst als raadgever Knipoog smiley
Jezus trad als Licht het duister tegemoet, ging het niet uit de weg en zocht in het brengen van Zijn boodschap aansluiting bij de toehoorders.

Henk het is duidelijk dat iedereen je wil overtuigen dat je verkeerd bezig bent. Het helpt niet, je wilt niet toegeven. zoals zo vaak. Ik hoop van ganser harte dat je niet meent wat je schrijft. En als je het wel meent, rest mij nog maar een ding, dat is bidden voor je ziel.


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op donderdag 7 januari 2010, 11:00
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 7 januari 2010, 10:55
BerichtOnderwerp: christenen en moslims
 
TESSYBEAR731 schreef:
Tja, als je het zo stelt...ook niet alle christenen (lees; de niet-joden) stammen af van Abraham en Izaak.
Houd dat dan in dat ook de joden en de christenen beiden een andere God hebben Smiley die vol vragen zit
Lijkt me meer dat beiden Izaak en Ismael symbool staan voor alle nakomelingen.
Na de zondvloed waren enkel Noach en zijn gezin nog op aarde. Alle mensen die daarna geboren zijn, waren op de een of andere manier afstammelingen van Noach. Zo ook Abraham, die voor hij twee zonen kreeg, van God de volgende belofte kreeg in Genesis 13; 14-15:
"Kijk eens goed om je heen, kijk vanaf de plaats waar je nu staat naar het noorden, het zuiden, het oosten en het westen. Al het land dat je ziet geef ik aan jou en je nakomelingen, voor altijd. En ik zal je zoveel nakomelingen geven als er stof op de aarde is: ze zullen even ontelbaar zijn als alle stofdeeltjes op de aarde."
Abraham zelf kreeg maar twee zonen, maar daar hield de belofte toch niet op?!
Uiteindelijk is iedereen, op welke manier dan ook een afstammeling van dezelfde voorvader en blijft hun God, in welke religie dan ook...in oorsprong dezelfde God!
En je hebt inderdaad gelijk als je zegt dat een moslim niet tot God kan komen voor hij Jezus als verlosser aanneemt, want dat kan niemand dus ook een moslim niet! (ik geloof dat we het daar ook allemaal al wel over eens waren)
En inderdaad is hij dan geen moslim meer, maar een christen. Zijn beeld van God zal helemaal veranderen en het zal waarschijnlijk voelen als dat hij nu een hele andere God aanbid...maar dat doet hij niet! Enkel zijn beeld van God is veranderd...God zelf was altijd al aanwezig, wachtend op de dag dat Hij ook dit mens in Zijn armen mocht ontvangen!

Allereerst had Abraham 6 kinderen. Ten tweede woonde hij in een gebied dat gevuld was met andere volkeren. Zie mijn vorige bijdrage over dit onderwerp. De nakomelingen van Ismael hebben zich waarschijnlijk vermengd met andere volkeren in die omgeving. De claim die Mohammed voor zichzelf opeist is 15 eeuwen later en is dus niet gebaseerd op echte feiten. In die periode is het volk van God iedere keer apart gezet en is hun afstamming wel bijgehouden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 7 januari 2010, 08:54
BerichtOnderwerp: Vrouw zoekt christelijke boer
 
THOMAS968 schreef:
Toen ik de titel van het topic las was de eerste gedachte dat het een parodie was op het bekende programma. Maar dat was niet echt het geval. Ik kan me voorstellen dat de redactie wat terugschrikt voor wat hier gebeurt. Straks krijg je iets van leraar zoekt slimme vrouw of zo en dat in allerlei varianten. Om een parodie kun je lachen als het goed is, dit was daar te serieus voor. Al zou ik wel een voorstander zijn van een satirehoekje op CM met als thema daten of zo Knipoog smiley Een beetje humor kan hier geen kwaad.

vrgr

Thomas

Ik denk niet dat de redactie echt bezwaren heeft tegen dit topic. Het lijkt me heel sterk toe, we hebben vroeger een vrijgezel-van-de-week-topic gehad.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 7 januari 2010, 08:50
BerichtOnderwerp: christenen en moslims
 
TESSYBEAR731 schreef:
Deze bijbelteksten zeggen alles over ons machtig God en dat Hij ook de enige weg is...precies!

Ze zeggen enkel niet dat een moslim deze weg niet zou mogen volgen...tenslotte heeft Hij ooit ook eens beloofd om voor Hagar en Ismael te zorgen Knipoog smiley

Dan moet je eerst van de vooronderstelling uitgaan dat alle moslims afstammelingen van Ismael zijn, wat dus niet het geval is.

Een moslim kan deze weg pas volgen als hij Jezus als Verlosser aanneemt en dan is hij geen moslim meer.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: woensdag 6 januari 2010, 23:02
BerichtOnderwerp: christenen en moslims
 
dat zegt iedereen die ruimte toe laat voor de duisternis, ik kan het aan. Maar hoeveel zijn er niet door gevallen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: woensdag 6 januari 2010, 22:08
BerichtOnderwerp: christenen en moslims
 
HENK710 schreef:
Waar heb ik ontkend dat Jezus de Weg is?


Een dialoog is nu juist bij uitstek bedoelt om van elkaar te leren. Je kunt een ander prima zichzelf laten blijven en zelfs laten groeien in een dialoog. Ook kun je zelf groeien door een dialoog, aangezien de andersdenkende je kan aanscherpen in je eigen overtuiging, ondanks dat je wel verschil van mening kan blijven houden.

Licht heeft niets met duisternis te maken. Ik zou de duisternis maar uit de weg gaan als ik jou was, anders word je er ook nog door gegrepen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: woensdag 6 januari 2010, 16:13
BerichtOnderwerp: Risico op stalken na date via internet
 
Een paar opmerkingen: wat is stalken precies? Wat voor de een als stalken wordt ervaren hoeft voor de ander nog niet zo te zijn. Als iemand behoefte heeft aan nadere uitleg, kan een gesprek heel verhelderend werken. Natuurlijk zijn er mensen voor wie dit niet voldoende is, die je belagen op je werk en je achtervolgen met mails en telefoontjes. Die gaan meteen veel te ver. Maar voor die mensen geldt dat ze geen date nodig hebben, een glimlach of een bepaalde opmerking kan al voldoende voor ze zijn.
Stalkers zijn gevaarlijke mensen. Als ze doorkrijgen, dat je toch niet voor hen aandacht valt, kunnen ze wraaknemen. En dan wordt het pas echt gevaarlijk. Maar laat je niet weerhouden een date af te spreken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: woensdag 6 januari 2010, 11:21
BerichtOnderwerp: christenen en moslims
 
HENK710 schreef:
Waar ga ik op mensen af, Solafide? Ik ga voor mezelf nog steeds uit van wat God ons in Zijn Woord zegt...en ik zie aanknopingspunten voor gesprek met andersdenkenden, zonder mijn eigen overtuiging (Gods Woord dat tot ons komt in de Bijbel en in Jezus en Zijn Geest) los te laten.

Wat mensen zeggen is niet waar het om draait, al kunnen mensen elkaar wel tekort doen of zelfs pijn doen met wat ze zeggen.

Als je zegt dat je Gods Woord als uitgangspunt neemt, waarom neem je dan niet serieus als de Bijbel zegt, dat er maar een weg is. Aanknopingspunten tot gesprek??? Betekent dat een dialoog met andersdenkenden? In een dialoog zou je de andersdenkende de ruimte moeten geven zichzelf te zijn, dus niet zijn zondige leven op te geven. In mijn optiek zou er maar één gesprek mogelijk kunnen zijn: Bekeert u en laat u dopen!!! Verder heb ik niks te zeggen over andersdenkenden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: woensdag 6 januari 2010, 00:05
BerichtOnderwerp: christenen en moslims
 
PIETER649 schreef:
mensen die zichzelf vergelijken met God of Jezus worden toch vaak liefdevol verpleegd in gezellige wooneenheden met activiteitenschema en af en toe een begeleid wandelingetje in een lommerrijke tuin, gekleed in een overhemd met heul lange mouwen?

Er zijn ook gevaarlijker psychoten, die hetzelfde beweren en andere mensen manipuleren. Zo onschuldig zijn ze vaak niet, die Messias-psychoten
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: woensdag 6 januari 2010, 00:02
BerichtOnderwerp: christenen en moslims
 
HENK710 schreef:
Maar je eerste argument gaat niet echt op. Jij kent mij op een bepaalde manier en mijn moeder weer op een andere manier, en zo zijn er nog velen. Betekent dit dan per definitie dat ik niet mezelf ben? Dat iedereen een ander kent? Want dat is wel wat je met jouw argument in principe zegt. Immers, zo concludeer je, moslims erkennen Jezus niet en daarom kunnen ze niet dezelfde God dienen/kennen.

Ik denk dat je precies verwoordt wat er in de Bijbel staat "Niemand komt tot de Vader dan door Mij". God leer je alleen maar kennen door Jezus Christus. Het valt me op dat je moeite hebt dat te erkennen. Ik heb je aangegeven in andere bijdrages wat een grote valkuil dat is.

Als je accepteert, dat ze God wel kennen, maar dan op hun manier, kom je automatisch op de vraag: Waarom zouden ze zich moeten bekeren? Ze kennen God immers al, op hun manier. Maar daarmee ontzeg je ze tegelijkertijd de verlossing van zonde door Jezus Christus. En ik denk dat ze deze verlossing zoals ieder mens nodig hebben.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 januari 2010, 21:51
BerichtOnderwerp: christenen en moslims
 
MARISKA601 schreef:
Waar ik moeite mee heb is om de moslims ruimte te geven voor hun geloofsbelevenis.
Hebben wij als christenen niet de taak om hun de weg naar Jezus te wijzen.
Als wij moskeen laten bouwen, geven wij ze de ruimte om Jezus te blijven verloochenen.
Men zegt wel dat we dezelfde God hebben.
Maar is dat wel zo?
Ik belijd een Drieenig God.
Moslims ontkennen dat Jezus de Zoon is van God.

Goed laten we nu eens beginnen met het antwoorden op deze vraag. Hoe moeten we met moslims omgaan. Als je ervan uitgaat dat ze dezelfde God dienen, maar dan op hun manier, ontzeg je de verlossing die Jezus Christus geeft. Het eerste wat ik dus vind, is dat zij door hun geloof in Allah niet behouden zijn, maar dat ze net als anderen de verlossing van Christus nodig hebben.

Maar we moeten ook oog hebben hoe moeilijk het voor ze is, want als ze christen worden, lopen ze de kans vermoord te worden of op zijn minst uit de familie gezet te worden. De sociale contacten werken vaak verstikkend en zijn een groot probleem. In mijn ogen zijn ze niet alleen geestelijk gebonden, maar ook sociaal gebonden.
Hoe kan een vrouw kiezen voor Jezus, terwijl haar man gewoon moslim blijft???


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op dinsdag 5 januari 2010, 21:53
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 januari 2010, 14:56
BerichtOnderwerp: christenen en moslims
 
DANIEL777 schreef:
Hoi Chatuliem
Ik had je bijdrage zelf gelezen en ben niet door anderen van te voren getipt.
Je vraagt of het beter was om een ruzie te laten ontstaan.
Hierin ben ik het met je eens om dat niet te laten gebeuren.
Maar het geeft mij wel een indicatie van hoe dus mensen in de werkelijkheid zijn en om dan nog vriendschappen cq relaties aan te gaan?
Ik denk dat dit wel een van de oorzaken is waardoor er zoveel mensen een relatie danwel vriendschappen verbreken.
En dat kan volgens mij ook niet de bedoeling zijn.
Boos zijn is een normale emotie. Zelfs in goede relaties komen die momenten wel voor. Het zegt m.i. weinig over relaties. Het wordt pas een probleem als men boos blijft en niet naar mogelijkheden zoekt om de boosheid niet om te laten slaan in verbittering. Troost je, dat is wat mij betreft niet aan de hand.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 4 januari 2010, 19:27
BerichtOnderwerp: christenen en moslims
 
DANIEL777 schreef:
Chris
Ik ben het helaas niet helemaal eens wat je nu schrijft.
Doordat je nu pas hier reageert hebben mensen hun eerste reactie algauw weer verandert omdat je anders zeker zeer kritisch geweest zou zijn.
Dat vind ik eigenlijk een nadeel van berichten te kunnen wijzigen

Daan, ik vind wel dat je dit nu heel zwart stelt. Je hebt waarschijnlijk mijn bijdrage gelezen die vijf minuten op deze site heeft gestaan. Of je bent daarover ingelicht door mede cm'ers. k ben niet zo bang om te schrijven wat ik denk en ik denk echt niet bij elke bijdrage, wat zou Chris ervan vinden.

De achtergrond van mijn orignele bijdrage dat er iemand zo leuk was geweest een topic te openen om mij te pesten. Daarbij noemde hij mij persoonlijk en wilde mij voor de gek zetten. Ik was op dat moment heel kwaad en in mijn originele bijdrage heb ik een sneer gegeven over een situatie die zich afgespeeld had in de chatbox.
Een paar minuten later had ik er al spijt van. Ik vond nl. dat het niet goed was om op deze manier wraak te nemen. Toen heb ik meteen mijn bijdrage bijgesteld.
Als ik het had laten staan was er een ruzie ontstaan, was dat dan beter geweest???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zondag 3 januari 2010, 23:23
BerichtOnderwerp: Wat is vriendschap
 
MARISKA601 schreef:
off topic

Wat zijn nu deze bijdragen waard dan. Twee keer schrijf je alleen maar off topic, wat bedoel je daar nu mee??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zondag 3 januari 2010, 21:11
BerichtOnderwerp: vloek uitspreken
 
MARY052 schreef:
Ben het niet met je eens Chat. Woorden hebben kracht.
Lees maar es Spreuken 18:21
Woorden hebben macht over leven en dood,
Wie zijn tong koestert plukt daarvan de vruchten!
Dus dat is nog al wat.
Niet druk over maken? Wel druk over maken dus...........

Mary

Mary, wat zeg je dat mooi, daten????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zondag 3 januari 2010, 21:04
BerichtOnderwerp: niet altijd een antwword op mail
 
PAULUS505 schreef:
Beste CM leden,


Als ik een mail stuur naar vrouwen krijg ik meestal geen mail terug. Dit vind ik heel jammer. Het is immers toch leuk om een mailtje terug te ontvangen.
Soms ontmoedigt dit mij om een mail naar vrouwen van CM te sturen omdat je meestal geen antwoord krijgt. Wellicht zal ik gewoon blijven proberen om mails naar vrouwen van CM te sturen.
Soms krijg je wel een mail. Dat vind ik dan heel leuk

Groeten van Paulus

Misschien is geen antwoord wel het beste antwoord wat je kunt krijgen. Wil je dan persé een afwijzing horen? Want als ze geïnteresseerd zijn zullen ze echt wel antwoorden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zondag 3 januari 2010, 20:10
BerichtOnderwerp: Wat is vriendschap
 
Simon, wat wil je nu bereiken met dit verhaal? Dat we je gelijk geven? Iedereen maakt wel eens een teleurstelling mee, daar word je groot van. Als je die vriendschap zo belangrijk gevonden had, dan had je je niet aan haar moeten vergrijpen.
Kan je je echt niet voorstellen dat ze niet hebben wil dat een oude vent aan haar zit? Kan je je niet voorstellen dat ze daarmee bang voor je geworden is? Waarom ben je dan zo verontwaardigd???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van CHATULIEM619
Ga naar pagina Vorige 1 ... 163 164 165 166 167 168 169 Volgende
Pagina 166 van 169