ChristianMatch
 


Forum

Berichten van WILLEMIJN232
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4 5 6 7 8 9 10 ... 180 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van WILLEMIJN232
Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 22 april 2013, 10:56
BerichtOnderwerp: Bemoedigingen
 
JOL252 schreef:
Nee klopt, dat is ook niet mijn ervaring, Hij is inderdaad Sinterklaas niet (en weet je, gelukkig maar. Ons geloof zou een stuk meer afkalven denk ik en God minder in intieme relatie kennen als je steeds maar op je wensen/wenken wordt bediend). De realiteit is een heel stuk rauwer en in de meeste gevallen gebeurt het wonder waar je om bidt niet. Neemt niet weg dat we ons hart voor Hem kunnen uitstorten... en dat Hij er altijd zijn zal dwars door alle omstandigheden.


Maar dat is een ander verhaal he? Dat geloof ik ook...waar ik meer moeite mee heb zijn al die wonder verhalen en wensen vervullende gebeden.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 22 april 2013, 10:13
BerichtOnderwerp: Bemoedigingen
 
JOL252 schreef:
Mooi...
En dan denk ik even aan wat ik elke zondag in de kerk vroeger hoorde:
"Die niet laat varen het werk van Zijn handen..." ...


Dat is waar Jol maar waar ik op doelde dat op dit en andere topics alleen van die wonder verhalen staan......en dat de realiteit soms zo anders is......
God lijkt dan iemand die alle wensen vervult, is het niet juist anders? God vervult niet al onze wensen maar wel al zijn beloften? En daar lees ik niets van terug.......en is dat niet veel belangrijker?
Ik vind de term consumptiegebed dan ook wel een goede term, kende hem niet. God is Sinterklaas niet he? Je maakt een wensenlijstje en Hij voorziet....


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op maandag 22 april 2013, 10:28
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 22 april 2013, 10:10
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag
 
JOL252 schreef:
Vandaag zijn alle scholen van het voortgezet onderwijs en de MBO opleidingen dicht in onze stad vanwege dreiging schietgevaar (hoezo alleen die scholen? HBO is er ook nog).
http://i.imgur.com/vsKDjoZ.jpg
Wat een bizar nieuws op de vroege ochtend.


Nog meer bizar vind ik het dat mensen bedenken om in scholen te gaan schieten, of erger nog, dit misschien wel als grapje de wereld inbrengen.......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 20 april 2013, 13:53
BerichtOnderwerp: Bemoedigingen
 
PETRA373 schreef:
Mooi onderwerp. Wil niet teveel over me prive uitweiden, maar ooit een kind van god, boos geworden op god, god vervloekt, afgedwaald en nu terug in de rustige weide.
Maar in die tussentijd heftigge dingen meegemaakt, maar god was erbij, liet me niet los.
1 heftig vb van een moment uit me leven:
Me man die me probeerde te wurgen, hij had zijn handen stevig om me keel en ik stikte bijna en dacht daar ga ik. Opeens was er prachtig wit licht om me heen, angst in de ogen van me exman, die me losliet.
Zo kan ik meerdere dingen beschrijven, van heftigge aanvallen, waarbij ik niet sterk genoeg was, het altijd heb overleefd, altijd kwam het witte licht erbij. Later vertelde jezus me, ik was erbij.
Sommigge dingen heb ik aan hulpverleners verteld, die waren verbaasd ik het overleefd had, een klein tenger vrouwtje.
En heb het niet alleen overleefd, alle scherven die het teweeg bracht in me hart, veegt jezus niet bij elkaar, maar hij maakt nieuw.

Door alles had ik ptts gekregen, stapje voor stapje liep jezus met me mee naar herstel toen ik terug tot god riep om hulp omdat ik niet meer kon.
Op een dag ging ik na een kerk, deelde mee aan de maaltijd, brood en wijn, gaf me leven aan jezus en ging voor gebed na voren en toen was er als of er een gewicht van kilo,s van me af viel wat ik al die tijd met me meesleepte, pijn, herrinneringen die ik niet kon verwerken.
ik zag een waterval boven me uitgestort, van soort diamanten. Sommigge van me kinderen waren erbij en zagen me ineens na jaren stralen. Sindsdien geen ptts meer, geen herbelevingen.Ik kon weer over straat gaan, zonder voortdurend op te letten voor gevaar, of in paniek te raken wanneer er triggers kwamen. Zoals bv een auto die op de auto van me exman leek.
En voorzichtig pak ik me leven verder op samen met jezus.
Deskundiggen hadden gezegd, dat ik niet zou genezen van me ptts, ik ermee moest leren leven met behulp van medicijnen, nooit gedaan, gods woord gepakt als medicijn..

Toch erg persoonlijk, maar getuigen van de liefde van jezus is belangrijker.

Lachende smiley


Maar als het nu eens niet zo afgelopen was Petra, hoe zou je dan in je geloof staan?
Ik lees hier verhalen van allemaal goede dingen, maar blijf je ook bij je geloof als het niet goed gaat?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 1 april 2013, 12:15
BerichtOnderwerp: Homohuwelijk.
 
JOL252 schreef:
Nou.. om eerlijk te zijn vind ik het (dus) niet duidelijk, anders had ik er ook niet naar gevraagd hé? Je zei in je 1e reactie dat het niet om onze mening gaat maar om die van God. Daar kan ik van alles van maken. Daarom vroeg ik naar jouw mening. Ook deze bijdrage kan ik alle kanten op interpreteren.

Het is dus niet aan ons te oordelen over homo's die samenleven begrijp ik van je? Wat zeggen we dan bijvoorbeeld van samenlevende of gehuwde homo's/lesbiènnes die taken hebben in de kerk, het avondmaal bedienen en voorgaan in de aanbidding? Zijn we dan nog steeds welwillend en niet veroordelend? Ontvangen we brood en wijn uit hun handen?

Dat zijn concrete zaken waar we mee te maken hebben en kunnen ons niet in het grijze gebied laten van: ik laat het oordeel aan God.


Ben het met je eens Jol, wij hoeven gelukkig niet overal wat van te vinden........Het is zo makkelijk om overal wat van te vinden als je zelf niet in die situatie bent, dan praat je vaak wel anders.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 1 april 2013, 12:12
BerichtOnderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
 
Met verbazing mijn mail gelezen van CM dat het voortaan verplicht is een persoonlijke foto bij je profiel te zetten Verraste, verbaasde smiley
Moet hier niet gekker worden!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 maart 2013, 23:40
BerichtOnderwerp: Homohuwelijk.
 
JOANNIE702 schreef:
Dat is een waar woord, tussen man en vrouw.......!



Voor jou is dat misschien een waar woord...... Engeltje smiley wij hebben makkelijk praten a;s we niet in die situatie zitten natuurlijk, je zal maar homo of lesbisch zijn en dan dit topic lezen.....pffff
Ik vind het belangrijker dat je een relatie hebt van liefde en trouw hebt of dat nu een homo, lesbische of hetero relatie is....Is dat niet veel belangrijker?


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zaterdag 30 maart 2013, 23:57
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 maart 2013, 23:29
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
Voor mij het Paaslied bij uitstek.......Het wordt altijd weer licht......op Zijn wijze en Zijn manier......


http://youtu.be/SummKqS-enY
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 maart 2013, 19:36
BerichtOnderwerp: Wie opgroeit met ....
 
JANE866 schreef:
Wie opgroeit met kritiek, leert veroordelen.
Wie opgroeit met vijandigheid, leert vechten.
Wie opgroeit met spot, leert in zijn schulp te kruipen.
Wie opgroeit met schande, leert zich schuldig te voelen.
Wie opgroeit met verdraagzaamheid, leert geduld.
Wie opgroeit met aanmoediging, leert vrijmoedigheid.
Wie opgroeit met lof, leert te waarderen.
Wie opgroeit met eerlijkheid, leert rechtvaardigheid.
Wie opgroeit met geborgenheid, leert vertrouwen.
Wie opgroeit met goedkeuring, leert van zichzelf te houden.
Wie opgroeit met acceptatie en vriendschap, leert liefde te vinden in de wereld.
(Dorothy Law Nolte)



Jane, waarom open je geen gedichten topic? Dan hoef je niet iedere keer een nieuw topic te openen? Volgens mij hebben we dat eerder ook wel gehad.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 maart 2013, 19:33
BerichtOnderwerp: Knuffel theologen, en eigen evangelie
 
BERT168 schreef:
het was maar een grapje willemijn,en dan vind jij dat al een trieste constatering?

ik vind het ook een trieste constatering dat jij hier al tijden op CM zit en dat je nu nog nooit een foto van jezelf hier neer durft te zetten.
bijna iedereen heeft toch wel een foto bij zijn profiel,jammer dat we dan niet mogen weten wie Willemijn232 is.
kennlijk heb je iets te verbergen?


ik mag dan weinig haar hebben misschien maar daar zit ik verder ook niet mee.
ik zet in ieder geval wel een foto bij m'n profiel,jij zet er alleen maar een klaproos neer.



Ik ben kaler dan jij bent en heb absoluut geen zin om daar een foto van te tonen.......en naar ik begrijp is dat ook helemaal niet verplicht? En wat heeft dit nu ineens weer met knuffel theologie te maken? Of kost het je moeite om serieus op een onderwerp in te gaan en vind je het leuker en christelijker om een ander maar even te gaan bekritiseren?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 maart 2013, 19:23
BerichtOnderwerp: Mooi filmpje datje wilt delen maar geen muziek.
 
Prachtig toch, het water bij mij om de hoek......


http://youtu.be/kTwwedaYdLg
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 24 maart 2013, 22:40
BerichtOnderwerp: Knuffel theologen, en eigen evangelie
 
BERT168 schreef:
ik was de hele dag weg, dus heb nog niet gereageerd op de reacties hier.
ben blij dat er weer wat leven in de brouwerij is hier op het forem,het begon al bijna saai te worden... Lachende smiley

tis leuk dat er zo'n forem is waarop we onze meningen kunnen zeggen en hoe we er over denken.
het gaat er soms er hard tegen aan(in het algemeen bedoelt) maar wat mij betreft moet dat kunnen toch?


verschillen van mening zijn er altijd,daar worden we het nooit over eens denk ik.
ik neem gewoon iedereen zoals ze zijn,maar dat wil niet zeggen dat ik het dan ook eens ben met zijn of haar opvatting natuurlijk!
overigens hebben we daar ook weinig keus in als iemand anders denkt over bepaalde dingen.

maar het is wel interessant hoe mensen er over denken en wat het motief daarvan is etc.

en elkaar in haren vliegen doe ik niet aan mee,-zoals pieter zei-ik heb niet zo veel haar meer dus daar ben ik zuinig op..Knipoog smiley

ik geen vandaag of morgen nog wel een reactie,om de zaak een beetje in beweging te houden hier. Twijfelende smiley



Ik nam je verhaal al niet serieus en met deze bovenstaande tekst maak je alleen jezelf belachelijk...trieste constatering.
Het is maar wat je leuk vind..... Engeltje smiley Ik vind het meer dom.....


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zondag 24 maart 2013, 22:42
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 24 maart 2013, 18:38
BerichtOnderwerp: Knuffel theologen, en eigen evangelie
 
BERT168 schreef:
ik vind het heel goed dat je dit hier wilt bespreken Gerrit,ben het zeker met je eens.
de bijbel is geschreven deels door de apostelen,die geinspireerd werden door de Heilige Geest.
zoals de bijbel zelf zegt is hij getrouw en waarachtig,en kunnen we de bijbel zien als gids in ons leven.

echter,ik heb de indruk dat de bijbel idd steeds meer aan de kant geschoven wordt,het respect voor de bijbel als waarheidsgetrouw boek raakt steeds meer op de achtergrond.

wat tegenwoordig belangrijk is,is dat het er vooral om gaat dat iets GOED moet voelen,en als dat zo is,dan zitten we goed.
ook is het belangrijk dat we iedereen die anders denkt en een andere mening is toegedaan dan wat de bijbel zegt vooral geaccepteerd moet worden.

dat er een draai aan bepaalde dingen wordt gegeven waarover de bijbel schrijft,maakt tegenwoordig al niet meer uit.
het gaat er voor al om dat het GOED voelt,en eventueel worden de woorden uit de bijbel aangepast aan deze tijd.

dat er mensen zijn die de bijbel aanpassen is op zich niet zo erg,die mensen zijn er altijd al geweest,en dat zal ook altijd zo blijven.
maar hoever kan je gaan als je lid van een christelijk site zoals deze bent en je houdt er bv hele andere dingen op na?
zouden we er iemand op nog aanspreken als hij bv doet aan kaart leggen?en dan bedoel ik tarrot kaarten dus.
of iemand van cm heeft een aantal boedda beelden in huis staan,en ziet er totaal geen kwaad in?de bijbel is duidelijk hierin en God waarschuwd ons er ook voor ons hier niet mee in te laten.
maar als je hier de bijbel er bij pakt en je laat zien wat die er van zegt dan wordt je al snel verweten dat je met ''bijbelteksten aan het gooien bent.''

stel je voor...een boedhist schrijft zich hier in,moeten we zijn denkwijze en mening dan accepteren,zodat hij zich hier helemaal thuis gaat voelen?
dus alles maar bedekken met de mantel der liefde,zo van we moeten lief en aardig zijn voor elkaar,zolang die persoon ook aardig voor ons is?

ik heb de indruk dat elke religie hier van harte welkom is,zolang een ander er maar geen last van heeft.
ik heb de indruk dat hier op cm boeddhisten,moslims al in het zelfde rijtje vallen onder katholiek,gereformeerd,baptist,Evangelisch.etc.

wat ik bedoel is...waar staat CM nou eingelijk voor,welke identiteit heeft CM?
dus waar ligt de grens? gaat het er gewoon om dat je je in mag schrijven als je in God gelooft?
moslims geloven ook in God,want Allah is God zeggen ze toch?



Dus eigenlijk zeg je dat jouw norm, want jij leest de Bijbel zoals het hoort, de norm is? Jij speelt dus eigenlijk voor God?
En dat onderbouw je door te zeggen dat er mensen zijn die boedha beeldjes thuis hebben staan en dat moslims zeggen dat Allah God is? En dat geeft jou het recht om maar even met dat vermanende vingertje te zwaaien? Moet niet erger worden, en neem je verhaal dan ook niet serieus.....

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik weleens sterkere theologische onderbouwingen heb gehoord dat dit.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 18 maart 2013, 12:09
BerichtOnderwerp: ode aan de kip
 
BERENDJAN590 schreef:
Ja wel Willemijn. Maar zo als het leven bestaat uit een lach en een traan.
De meenste gedichten die hier van mij staan zijn serieus. Let wel dat ik ook humor ken.
En ik begrijp dat wat de ene humor vind de andere niet zo vind.
Elk mens zit anders in elkaar.
Ook hier zeg ik dat jij je mening mag geven.
Maar het is een datingsite en zo leer je elkaar kennen.
Het leven is niet altijd mooi maar zo maak je voor sommige kleurrijk.
Sorry dat jij het anders ziet maar jou mening mag er ook zijn.


Mijn leven maak je in ieder geval niet kleurrijker door dit gedicht.......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 18 maart 2013, 11:33
BerichtOnderwerp: ode aan de kip
 
JOANNIE702 schreef:
Erg he.......! Lachende smiley


Ik vind het geen lachende smiley waard meer een droevige....., ik vraag me dan af hebben mensen niets anders te doen dan dit?


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op maandag 18 maart 2013, 11:42
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 18 maart 2013, 10:54
BerichtOnderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
 
FRANKT627 schreef:
Ik ben blij dat het weer bijna bedtijd is na deze ozo spannende dag...


Je moet ook opstaan met een doel he? Hoe klein ook....En dat maakt gelijk je dag zinvoller......Dan ga je naar bed en denk je, zo, ik heb mijn doel bereikt.......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 18 maart 2013, 09:30
BerichtOnderwerp: ode aan de kip
 
JOANNIE702 schreef:
Arme kip Huilende smiley, smiley in tranen



Ik vind al veel geneuzel op cm dat weten jullie.....maar dit......ik zeg maar niets.....
Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 maart 2013, 13:10
BerichtOnderwerp: Welvaartsevangelie.
 
MAT170 schreef:
Ik zag net een documentaire over het welvaartsevangelie en om kort te zijn, ik denk dat het vals is.


matteus16vers24 Toen zeide Jezus tot zijn discipelen: Indien iemand achter Mij wil komen, die verloochene zichzelf en neme zijn kruis op en volge Mij. 25 Want ieder, die zijn leven zal willen behouden, die zal het verliezen; maar ieder, die zijn leven verloren heeft om Mijnentwil, die zal het vinden. 26 Want wat zou het een mens baten, als hij de gehele wereld won, maar schade leed aan zijn ziel? Of wat zal een mens geven in ruil voor zijn leven?

Na het verhaal van de rijke jongeling

matteus19vers23 Jezus zeide tot zijn discipelen: Voorwaar, Ik zeg u, een rijke zal moeilijk het Koninkrijk der hemelen binnengaan. 24 Wederom zeg Ik u, het is gemakkelijker, dat een kameel gaat door het oog van een naald dan dat een rijke het Koninkrijk Gods binnengaat. 25 Toen de discipelen dit hoorden, waren zij zeer verslagen en zeiden: Wie kan dan behouden worden? 26 Jezus zag hen aan en zeide: Bij de mensen is dit onmogelijk, maar bij God zijn alle dingen mogelijk.

1 timoteus6vers5 en geharrewar bij mensen die niet helder meer zijn van denken en het spoor der waarheid bijster geraakt zijn, daar zij de godsvrucht als iets winstgevends beschouwen. 6 Nu brengt inderdaad de godsvrucht grote winst, (indien zij gepaard gaat) met tevredenheid. 7 Want wij hebben niets op de wereld medegebracht; wij kunnen er ook niets uit medenemen. 8 Als wij echter onderhoud en onderdak hebben, dan moet ons dat genoeg zijn. 9 Maar wie rijk willen zijn, vallen in verzoeking, in een strik, en in vele dwaze en schadelijke begeerten, die de mensen doen wegzinken in verderf en ondergang. 10 Want de wortel van alle kwaad is de geldzucht. Door daarnaar te haken zijn sommigen van het geloof afgedwaald en hebben zich met vele smarten doorboord.



Misschien moet je eerst voor je een discussie begint het woordje vals eens uit je vocabulaire halen.....je gebruikt het mij net te vaak.....
Als iets niet jouw overtuiging is noem je het maar vals?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 maart 2013, 12:15
BerichtOnderwerp: kreet van de week
 
De vraag is niet 'Hoe moet ik God vinden?' maar 'Hoe moet ik mij door Hem laten vinden?' De vraag is niet 'Hoe moet ik God leren kennen?' maar 'Hoe moet ik mij door God laten kennen?' God kijkt vanuit de verte naar mij, wacht mij op, probeert mij te vinden en verlangt er vurig naar mij in zijn huis te verwelkomen. (in: Eindelijk thuis, Henri Nouwen)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: donderdag 14 maart 2013, 14:53
BerichtOnderwerp: BZV Topic
 
Ik las vandaag dat de verkering van boer Aat uit is......verbaasd me niets maar toch had ik hem het geluk wel gegund.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: donderdag 14 maart 2013, 13:17
BerichtOnderwerp: nieuwe Paus
 
FRANKT627 schreef:
Dat is geen reden of excuus om het celibaat te handhaven, als een huwelijk gesloten wordt, is dat geen werelds gebeuren, maar meestal gesloten, en beperkt tot familie.
Dat er binnen de relationele sfeer ook dingen mis kunnen gaan is ook bekend, maar daar gaat in de regel niet heel of halve wereld voor op hun knie.
En die worden wel behandeld door justitie, en niet weg geknuffeld door een celibaat.


Ieder mens, celibatair of niet, moet zich niet vergrijpen aan gruwelijke zaken.

Verschillende religieuzen die betrapt werden werden veroordeelt en dat heb ik van heel dichtbij meegemaakt in 1996. Dus niet alles wordt weggeknuffeld. Denk dat echt niet. Sommige kerkelijke overste hebben wel veel verzwegen. Dat kunnen we niet ontkennen en vele feiten zijn verjaard. Daarom is ook de wet aangepast, geloof ik.

Die mishandelingen hebben niet zozeer met het celibaat te maken maar wel met het karakter of geaardheid van sommige.


Het is ook een beetje naief om te denken dat dat alleen maar in katholieke kringen voorkomt.......ook in Protestantse kring wordt veel gezwegen en wat is dan makkelijker om dan de Katholieke kerk maar met het beschuldigende vingertje aan te wijzen........


Wat ik niet zo goed snap Frank, maar jij weet er vast meer van is dat de Paus aangekondigt wordt met de woorden uit Lucas waar de engelen de geboorte van Jezus bekend maken.....De Paus is toch geen Jezus?
Of zoals ze hem benoemen: de Heilige vader......dat is in mijn begrippen God zelf.....


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op donderdag 14 maart 2013, 13:24
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: donderdag 14 maart 2013, 11:10
BerichtOnderwerp: nieuwe Paus
 
Ik geloof dat het katholieke kerksysteem vals is aldus Mat......



Wat in en intriest als je zo naar andere gelovigen kijkt....en vooral naa rhet katholisisme met zijn rijke tradities......

Het is gewoon een valse opmerking..... Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 21:09
BerichtOnderwerp: (wederzijdse) afhankelijkheid
 
IJSJE204 schreef:
Jazeker mag iemand mij een vraag stellen. Graag zelfs. Vooral gewone vragen zijn welkom.


Vooral gewoon, dus niet prikkelende en provocerende vragen???? Knipoog smiley Maar meer van wat heb je gedaan vandaag?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 19:15
BerichtOnderwerp: (wederzijdse) afhankelijkheid
 
IJSJE204 schreef:
Het komt anders aardig persoonlijk over. Maar ja, dat kun je blijkbaar verwachten van mensen die drie dagen komen bombarderen. We kunnen elkaar de hand geven!


Flauw zeg , mag niemand jou gewoon een vraag stellen zonder dat je je aangevallen voelt?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 19:13
BerichtOnderwerp: (wederzijdse) afhankelijkheid
 
IJSJE204 schreef:
Er zijn er meer die drie dagen komen en dan gaan, dat heeft met het gratis aanbod van CM te maken. Ik hou van gratis!
Ik vind het niet gek als er reacties komen op mijn 'niet-geloven', integendeel. Maar dat mogen van mij wel wat mildere reacties zijn, sommige, ook twee reacties geleden van jou, heb ik als behoorlijk aanvallend ervaren. Dat is naar mijn idee niet nodig. Ik zal ze maar beschouwen als kritische reacties, omdat ik zelf bepaalde opmerkingen ook kritisch benader. Die dan door anderen als aanvallend opgemerkt worden.
Verder wil ik je zeggen dat ik jouw bijdragen vaak heel zinvol vind, scherp en goed onderbouwd. Maar soms ook niet! Lijkt me heel menselijk.



Het was gewoon een opmerking omdat ik me dat afvroeg.....en nu ettelijke verhalen verder over van alles om zich te verantwoorden terwijl dat helemaal niet hoeft weet ik het nog niet......
Er komen nu verhalen boven over wie wat zegt en waarom en of dat wel of niet kwetsend is......dat was mijn vraag helemaal niet.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 18:50
BerichtOnderwerp: (wederzijdse) afhankelijkheid
 
PIETER649 schreef:
Tja.... elk vogeltje zingt zo het gebekt is Lachende smiley
en dat mijn lieflijk lied in jouw oren klinkt als vals gekras, dat kan ik ook niet helpen.

Ik ben hier niet om een ieder naar de mond te praten, ik heb een missie!

En mijn missie is een oproep tot eerlijkheid!
Kom er nou gewoon voor uit dat je man je verlaten heeft omdat je een dominant kreng was dat iedere avond hoofdpijn had,
Kom er eerlijk voor uit dat je je vrouw verwaarloosde omdat je bezigheden voor de voetbalvereniging, gemeente of je werk al je aandacht opeisde.
En ga hier op t forum nou geen vroom verhaal ophangen over hoe goed jij was en hoe fout jouw ex was.
Zeg eerlijk: ik heb fouten gemaakt doordat ik een verdorven zondaar was maar ik hoop het in een volgende relatie beter te doen!!

Das niet bot toch? t komt hooguit n bietje rottig mn strot uit Knipoog smiley



Nou Pieter, la (le) ton qui fait la musique of te wel, de toon maakt de muziek........
Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 18:41
BerichtOnderwerp: (wederzijdse) afhankelijkheid
 
IJSJE204 schreef:
Wat jammer dat je mijn aanwezigheid zo ervaart. Ik heb zelf niet het gevoel het forum te overschreeuwen, het is zeker mijn bedoeling niet om dat te doen. Tikje prikkelend, dat zou wel kunnen, dat hoort bij mij. Net zoals bij jou een behoorlijk assertieve benadering hoort.
Ik krijg het gevoel, niet alleen van jou, dat ik mijn 'niet-geloof', mijn onzekerheden hierover, nauwelijks mag uiten. Mijn basis is een christelijke opvoeding, ik voel me bij die basis thuis, ook al heb ik ontzettend veel moeite met veel aspecten van geloven. Maar mijn normen en waarden zijn gezeteld in de christelijke leer en met die normen en waarden is niets mis.
Het is onmogelijk om steeds mijn naam bij allerlei onderwerpen te zien, aangezien ik minimaal 9 uur zonder mijn eigen computer ben geweest. In die periode hebben allerlei mensen dingen geschreven bij dezelfde onderwerpen.
Ik mis hier acceptatie van elkaar, ongeacht hoe je bent. Of je vrouw bent (en dus net zo waardevol als een man) of man, of je streng gelovig bent of randkerkelijk of niet kerkelijk bent, of je aan yoga doet of aan voetbal. Iedereen heeft overal wel wat op aan te merken.
Gelukkig kom ik ook veel liefdevols tegen en daar doe ik het voor. Jammer dat het op jou anders overkomt, nogmaals, het is niet de bedoeling om te kwetsen. Maar het lukt me niet goed om mijn mond dicht te houden als anderen wel gekwetst worden of als iets niet duidelijk is.



Je kwetst mij helemaal niet want ik ken je niet , om je eigen woorden te gebruiken.....Het valt me gewoon op, je komt drie dagen en je verdwijnt weer.....Als je je niet geloof uit op een christelijke site is het niet raar als daar reacties opkomen natuurlijk......dan ben je prikkelend bezig denk ik.....en ik vroeg me gewoon af waarom je drie dagen een forum bombardeert en dan weer verdwijnt, niets meer en niets minder......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 18:21
BerichtOnderwerp: (wederzijdse) afhankelijkheid
 
HANNAH810 schreef:
het zit mij óók niet in de weg; ik vind een beetje nieuwe input van ijsje en DUIDELIJKHEID van pieter in ieder geval weer wat leven brengen op het forum.

Lachende smiley met blinkend witte tanden

hannah......vind "je mening uiten" geen overschreeuwen....


het was maar een vraag Hannah, geen kritiek.....en een beleving is een beleving he? En zo heeft een ieder zijn eigen beleving in deze..... Knipoog smiley
Een forum is toch ook om je zaken af te vragen?????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 18:18
BerichtOnderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
 
IJSJE204 schreef:
werken en daarbij allerlei intense menselijke emoties meegemaakt

daar hoef je niet voor te werken toch? ik heb niet gewerkt en ook allerhande intense menselijke emoties meegemaakt.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 18:14
BerichtOnderwerp: (wederzijdse) afhankelijkheid
 
IJSJE204 schreef:
Ben jij in het echt ook zo bot als je hier laat zien?


Weet je wat ik me nu bij jou afvraag Ijsje? Je bent proeflid zeg je en bombardeert deze dagen het forum met allerlei meningen en stellingen. Kan prikkelend of provocerend of verdiepend bedoeld zijn dat zul je zelf het beste weten je 'overschreeuwt'als het ware het forum...... vooral in wat je niet gelooft..en dan verdwijn je weer......

Ik vraag me dan af waarom doet iemand dat? Als ik het forum open zie ik steeds jouw naam bij allerhande onderwerpen en je zit me niet in de weg maar ik vraag het me gewoon af.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van WILLEMIJN232
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4 5 6 7 8 9 10 ... 180 Volgende
Pagina 7 van 180