ChristianMatch
 


Forum

Berichten van WILLEMIJN232
Ga naar pagina Vorige 1 ... 7 8 9 10 11 12 13 ... 180 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van WILLEMIJN232
Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 28 januari 2013, 13:37
BerichtOnderwerp: Wokken
 
JOOP430 schreef:
Hay, het leek ons (Sybren en ik) leuk eens met een gezellige groep te gaan wokken. We hebben een datum geprikt, 9 februari a.s., 's avonds/eind van de middag. We willen reserveren bij http://wokhetoosten.nl in Amersfoort. Iedereen is welkom. Graag opgeven uiterlijk 4 februari, dit i.v.m. resreveren. Opgeven kan bij Sybren542. Voor evt. vervoersproblemen even mailen. Tijdstip etc. volgt na reserveren. We willen het low budget houden om zoveel mogelijk mensen de kans te geven mee te gaan. Als het financieel echt niet lukt ook gewoon mailen, dan kijken we of er wat te regelen valt. Wij hopen op een gezellige avond. Groet, Sybren542 en Joop430.



Ik had toch wel verwacht dat er in ieder geval van één iemand een aanmelding zou zijn
Engeltje smiley Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 28 januari 2013, 13:35
BerichtOnderwerp: Redenen voor evangelische kerkverlating.
 
ZOEKER064 schreef:
Toch even een aanvullende vraag Shanita. Besef je dat een groot gedeelte van de medeforumleden uit een Evagelische gemeente komen? (retorisch).

Wat jij nu doet komt op mij over als vuile was buitenhangen. En een oproep aan de wereld; Pas op ga nooit naar een evangelische kerk toe! daar zijn ze zo verkeerd bezig! Dat is echt een zusterlijke houding en heeft iets van een toon in zich van er is maar een kerk waar je heen kunt. Alleen noem je die niet. Mensen kijken dan in jouw profiel en zien dan staan dat je lid bent van de Gerformeerde Kerken Vrijgemaakt en je hebt een mooi visitekaartje afgegeven voor die kerken. Ik ben benieuwd of GKV'ers daar blij mee zijn. Dank je wel zuster!

Alle nadeel hep zijn voordeel, ik denk dat zo'n onderzoek evangelische gemeenten kan helpen een hand in eigen boezem te steken, een moment van zelfreflectie. Maar ik denk dat veel van wat daar staat van toepassing is op welke kerk dan ook.

Mijn ervaring is dat in de evangelische gemeente waar ik zit een grote doorstroom zit. Mensen stromen in vanuit traditionele kerken naar evangelische kerken en stromen uit naar een heel persoonlijke geloofsbeleving zonder kerk. Ik kan toch ook geloven zonder kerk? Dat lees ik tussen de regels van het onderzoek door.

Dat alle traditionele kerken leeglopen omdat de meesten daarvan zich niet aanpassen aan de in een snelheid veranderende cultuur vind ik zelf de spannendste ontwikkeling. Dat is iets wat voor alle kerken even hard geld. laten we ons ajb daar op focussen.

Als christenen hebben we elkaar zo hard nodig. Waarom elkaar de tent uitvechten?

Shanita, neem je bokshandschoenen nou eens mee naar de sportschool en reageer je frustraties daar af.

ik zou hier graag verder over in gesprek gaan, maar heb geen enkele behoefte om mee te doen ik churchbashing. Ik bid dat die geest hier geen grond krijgt. Jezus is Koning. In jouw kerk en in de mijne. En Hij vraagt in Zijn Geest de ander uitnemender te achten dan jezelf. Ben je dan ongehoorzaam aan God als jij doorgaat met bashen? Dat is iets tussen jou en God.

Punt. Ik heb ook geen koelkast nodig. Ik vraag vergeving voor deze lange reactie aan hen die daar aanstoot aan nemen ...


Een ieder moet weten wat hij geloofd maar ik moet eerlijk zeggen dat mijn ervaringen hier op CM met een aantal Evangelisch gezinde mensen desastreus was. En waarom? Omdat met de Bijbel in de hand de meest verschrikkelijke dingen werden gezegd. Dus jij kan er wel zo mild over doen omdat je lid bent van zo'n genootschap maar mijn ervaringen hier zijn niet zo mild.....Het lijkt nu net of je het niet bespreekbaar wilt maken.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 18:23
BerichtOnderwerp: Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...
 
WILL930 schreef:
Ruzzle is een woordspelletje......erg verslavend.....maar leuk! Zoveel mogelijk woorden maken in 2 minuten....



Net als wordfeud heeeel verslavend............
Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 18:16
BerichtOnderwerp: Cynisme of het forum
 
SHANITA130 schreef:
ZOEKER064 Schreef: Ik wil je juist hartelijk uitnodigen om jouw mening te zeggen. Niet mis mee, integendeel!

Het gaat in dit topic ook niet om de inhoud, maar om hoe je het brengt.

Wat al eerder gezegd is, probeer zo dicht mogelijk bij jezelf te blijven. En dan bedoel ik dat niet in gevoel, maar in bewoording. Probeer maar eens om alles wat je schijft in de ik vorm te zetten ipv het te hebben over jij, ze en hen ... Helpt mij in ieder geval enorm. Dan is de kan dat iemand zich aangevallen voelt doen mijn mening VEEL kleiner. Ik zit alleen in de ik vorm, maar ja als ik iemand quote, ja, dan moet ik zijn naam erbij zetten, en dat gaat niet in de ik vorm.
Zou iemand zich dan nog aangevallen voelen dan adviseer ik om eerst persoonlijk contact op te nemen. Dat voorkomt dat je later spijt krijgt van je woorden. Ik voel me niet AANGEVALLEN was het er gewoon niet mee eens, dat iemand, Roady fftjes zegt dat ALS JE NIET TEN ALLEN TIJDEN VERGEEFT BEN JE ONGEHOORZAAM AAN GOD.. zo das ff een beschuldiging, en niet in de ik-vorm...
Niets, moet, maar sommige dingen zijn wel een voorwaarde voor een beetje leefbaarheid. Ja, en dat is dus bij jezelf, in de ik vorm blijven, en ik heb recht om verontwaardigt te zijn als anderen ff voor mij bepalen wanneer en of ik ongehoorzaam ben aan God, je zegt dan wel ff wat hoor.
Ik ben liever eerlijk, als ik niet kan vergeven, dan doen alsof, voor de lieve vrede.


Ps: wat in de rode kleur is geschreven is door mij geschreven.



Shanita, ik vind dat jij best mag reageren vanuit je emoties en niet vanuit bepaalde theorieën, de praktijk van het leven is een stuk weerbarstiger dan de theorie van hoe je leven moet.....
Ik zie hier hele lappen tekst staan met verhalen hoe het wel moet en als je binnen die kaders kan denken is het prima....Maar.....niets menselijks is ons vreemd he? Dus emoties en verleden kunnen daar niet los van staan en daardoor kunnen zaken ook zo verkeerd vallen.....Aan de andere kant maakt dat het forum -meestal- ook weer zo mooi omdat je zo'n diversiteit aan meningen en ervaringen leest......


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zaterdag 26 januari 2013, 18:17
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 15:25
BerichtOnderwerp: Cynisme of het forum
 
ZOEKER064 schreef:
Ik wil iedereen toch vragen dichter bij het topic te blijven.

Aanstoot nemen is relevant vanuit het oogpunt dat het een oorzaak kan zijn voor het rechtvaardigen van cynisme.

Vergeving is al weer een stap verder weg. Daar heb ik ook zelf even op gereageerd om hem te verbinden aan het topic cynisme. Ik verwacht dat er al heel wat topics over vergeving op het forum zijn.

Laten we inderdaad to the point proberen te blijven; Cynisme. Ik heb tot dusver een gedeeltelijk antwoord op de eerste vraag gehad, door de verwijzing naar drie definities: ironie, sarcasme en cynisme.

Vinden we dat iedereen vrij is om iedere vorm van kritische opmerking hier op het forum te gebruiken?

Voor diegene die wel eens kijken naar de BBT: Gisteravond zag ik een aardige aflevering van The Big Bang Theorie waar Sheldon gebruik maakte van sarcasme. Het kwam aan de andere kant (bij Lennard) over als een compliment, maar hij had voor zichzelf gelukkig geen compliment gegeven, want hij had het sarcastisch bedoeld. Dit was in die aflevering het compromis om de ruzie tussen Sheldon en Lennard te beslechten.

Sorry, even in de rol als topic starter ...



Ik lees je stukjes en ik moet zeggen dat wij verschillen over een cynische opmerking en alle termen van jou over cynisme, sarcasme en alzo meer.....Ik ben vrij direct in mijn uitlatingen, vooral bij zaken die over the top gaan....Heeft niets met mijn evt frustraties-als ik die al zou hebben- of wat dan ook te maken. Komt gewoon omdat ik ook in zo'n cultuur werk(te). Verder hou ik niet van verborgen boodschappen, aan duidelijkheid heb je veel meer.Als ik opmerkingen lees van mijn leven hoeft niet meer en ik ga oorlog beginnen vind ik dat not done....en -voor alle duidelijkheid- dit heeft niets met mijn ziekte te maken, ik vond dat voorheen ook al...Ik zeg daar wat van en dat zal ik ook blijven doen....Jij mag en kan dat cynisch vinden maar dat hoeft niet te zeggen dat het dat ook is......Jij kijkt en schrijft vanuit jouw optiek......

Als ik verder in het forum de teksten van Maritime lees vind ik alleen dat mijn integriteit aangetast is en daarom heb ik een brief naar de redactie geschreven...Hier was geen sprake van een "vette"ruzie zoals ik elders in het forum lees maar van hatelijke reacties van zijn kant die wederom not done zijn.....
En weet je, je kan nu eenmaal niet met iedereen goede vrienden zijn en dat hoeft ook niet. Ik vind het verder niet interessant wat Maritime van mij vindt maar hou me liever vast aan de mensen die me wel waarderen en voor me bidden.......En die zijn er -gelukkig- ook genoeg.....ook binnen CM......


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op vrijdag 25 januari 2013, 15:28
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 20:28
BerichtOnderwerp: Angst om lief te hebben
 
ALTJE848 schreef:
Nog één reactie
IK ben echt ziek en kotsmisselijk van jouw opmerking hier
Als je eerlijk oprecht bent en je gewoon gezegd had via mail of hier op topic het hebt me geraakt het doet me pijn ik heb kanker en wil leven dan Had ik allang mijn spijt betuigt
IK kan niet ruiken wat jij hebt en vind dit oprecht heel erg,
Maar jij kan niet ruiken waar ik al 46 jaar inzit en dat is NET zo erg
daar kan je niet zomaar anders mee omgaan een knop omzetten als ik dat dat zou kunnen dan had ik dat allang gedaan
IK maak fouten maar niet in deze want ik wist het niet en dat jij dan je voor je leven knokt sorry dat doe ik ook
IK KNOK AL 46 JAAR OM TE LEVEN EN EEN BEETJE TE GENIETEN IPV TE OVERLEVEN snap je dit maakt geen verschil .
En voor God ook niet het gaat er om dat we Hem kennen in al onze noden pijn en verdriet maar vooral als we ons gekwetst voelen dat aan hem geven want HIJ staat met open armen te wachten op jouw en mij
We zijn elkaar hier niets verschuldigd dan elkaar te vergeven en er niet meer over door te gaan .
En als ik wil delen hier omdat ik een topic open en jij leest en het doet pijn reageer dan niet en zeker niet voor de ander praten ik had vond ik een goed gesprek met shanita begreep haar heus wel in dingen ik ken haar ook al langer en misschien ging ik nog uit van dat ik haar ken van anders sites Dat is het enige dat me dan spijt dat ik haar anders heb gezien omdat ik zoveel met haar kan delen nu
En ik ben blij met alles wat er is gebeurd nu dat ik wijzer ben geworden maar het doet me pijn hoe mensen hier weggedreven worden dat kan niet de bedoeling zijn .

IS HET VAN JOU JULLIE KANT NOG MOGELIJK OM TE VERGEVEN OF WAT ?
IS DIT NIET WAT DE HEER VAN ONS VRAAGT?
ELKAAR DE HAND TE GEVEN EN MET ELKAAR TE LEVEN IN VOOR EN TEGENSPOED DAT GELD NIET ALLEEN IN EEN HUWELIJK .
IK BEN EEN KIND VAN GOD EN JIJ HOOP IK OOK LATEN WE DAT DAN BIDDEND BELIJDEN EN ER NIET MEER OVER DOEN.

IK BEN HIER OM MENSEN TE LEREN KENNEN EN IK DAHT YES OVER EEN TIJDJE ZIT IK MET SHANITA AAN HET STRAND DAT WAS HUMOR MAAR OOK ZO GEMEEND DAT IK VERLANG NAAR EEN LEVEN MET VRIENDEN VIENDINNEN WANT IK BEN ALLEEN ZONDER DAT ALLES
EN JA IK KNOK OM TE LEVEN EN NIET TE OVERLEVEN AL 46 JAAR .

Verder wil ik het hier bij laten en wens jouw Gods zegen heb gisteravond in bed nog voor je gebeden ik hoop dat God je geneest van je ziekte , maar vooral dat je het dragen kan
Ik weet hoe ik je heb gekwetst dat was nooit mijn bedoeling ik wist het niet maar ik ben blij dat ik hier vrienden en vriendinnen heb gevonden waar ik fijne gesprekken mee kan voeren
En hoop dat ook weer met jouw te kunnen

Veel gezondheid en kracht toegewenst en dat meen ik uit mijn hart
wat ik hier schrijf .
Ik Bid voor jouw dat je nog lang hier mag zijn geniet van het leven dat je is gegeven.

Anita



Ik ben helemaal niet boos op jou Anita, mijn vraag was alleen om je in Godsnaam wat genuanceerder uit te drukken...Niet te schrijven in termen van oorlog voeren of je leven er bij laten.....
Ik kan me goed voorstellen dat je leven niet meevalt en dat je vecht voor je dierbaren maar soms komen geschreven dingen vaak harder aan als dat ze gezegd worden.....
Ik bedoelde het ook niet cynisch zoals enkelen dat denken in te vullen voor me......
Ik hoop dat je gewoon op cm blijft en je stukken schrijft maar hopelijk niet met die termen erin......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 20:23
BerichtOnderwerp: Angst om lief te hebben
 
MARITIME853 schreef:
Ik schat het het best wel goed Thomas. Jij maakt je eigen verhaal.

Maritime, dat zichzelf niet onderschat.




Als je het allemaal goed zou snappen zou je deze zaken niet schrijven Maritime......ze zijn te gek voor woorden en christelijk zoals je pretendeert te zijn al helemaal niet.....dus als je met je Bijbelteksten aan komt zetten maak je alleen jezelf belachelijk.....

Ik steek er verder geen energie meer in maar heb vanochtend wel een brief naar de redactie gestuurd dat ik me ontzettend in mijn integriteit aangetast voel door jou en dat grenzeloos gedrag onacceptabel moet zijn op een site als deze......


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op dinsdag 22 januari 2013, 20:33
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 20:22
BerichtOnderwerp: Angst om lief te hebben
 
ZEELAND736 schreef:
JOL252 schreef:
Je hebt gelijk, we kunnen elkaars lijden niet meten of vergelijken. Ik vind het super moedig dat je in jouw situatie dit neerzet. En ik wens jou heel oprecht vriendschappen toe ook via CM, ik weet ondertussen dat dit een van de mooie mogelijkheden is hier.


Juist Jol...je schrijft precies de goede en juiste woorden!!!!
We dragen ieder op zich...ons eigen pakje....
Doet me denke aan dat gedicht....
Waarbij iedereen op een dorp....zijn kruis op straat mocht neerzetten....
Alleen bij 1 man....die had ogenschijnlijk geen kruis....(zijn naam was Jan Geluk)
Toen men hem er naar vroeg...zei hij....
Mijn kruis is te groot en te zwaar...ik kan het niet tillen.... daarom staat het in de gang...



Wat is leed he? Ieder draagt zijn eigen pakje leed, maar het ene leed is het andere niet....Als ik griep heb is dat wat anders als dat je een ernstige ziekte hebt....Als er iemand is die je dierbaar is overlijdt is dat erger leed dan dat je auto niet start.....dus die pakjes waar jij het overhebt verschillen nog weleens en zijn niet met elkaar te vergelijken...Leed kan je niet vergelijken maar soms kan een ander zijn leed jouw leed wel relativeren........


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op dinsdag 22 januari 2013, 20:28
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 12:25
BerichtOnderwerp: Angst om lief te hebben
 
JOL252 schreef:
Als je Petra zou kennen, via andere reacties op het forum, dan weet je dat zij dit absoluut niet zo bedoeld als jij het opvat. Ik denk dat het eerder een serieus nemen is voor zichzelf, zelfreflecterend: hoe doe ik het eigenlijk.

Jol: vrouwen zijn soms wel dubbel, maar niet zo dubbel.


Zoeker vind de vileine opmerkingen van Maritime ook ok dus Jol.....het zegt wat over hem.......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 12:17
BerichtOnderwerp: Angst om lief te hebben
 
JOL252 schreef:
De reactie van Petra bedoel je natuurlijk. Gefrustreerde smiley
Niet cynisch dus. Er zit gewoon veel waarheid in wat ze schrijft: waar draait het om als je straks bij de troon staat en er wordt gekeken naar je leven voor Jezus. Draait het dan om al je kennis en visie? Of naar de samenhang tussen visie/kennis en je daden/hartsinstelling. En ik moest grijnzen vanmorgen toen ik haar humor er doorheen gesponnen zag plus hoe ze het onder woorden brengt.


Ik vond het een prachtige reactie van Petra, en oh zo waar.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 12:15
BerichtOnderwerp: Angst om lief te hebben
 
ZOEKER064 schreef:
Hoi Jol, ik snap de goede intenties. Ik zie heilig vuur in jullie reacties. Maar meer dan dat.

Ik denk denk dat je met jouw opmerking dat jij de reactie van Petra niet als cynisch ervaart de kern raakt. Wat nu als anderen, zoals ik dit wel als cynisch ervaren? en daardoor pijn ervaren?

Mijn reden om dit te schrijven gaat veel dieper dan willen bemiddelen. ik ben geen hulpverlener. Er zitten ook bij mij heel wat littekens. En ja, misschien ben ik wel een van de personen die zegt geef mijn portie maar aan fikkie, CM bekijk het maar. de reacties drukken bij mij ook op een allergiepunt. Heel heftig zelfs. Ik schrijf het dan ook eerder vanuit eigen belang dan vanuit hulpverleningsbelang.

Mag ik jou vragen: hoe zou jij de reactie dan benoemen?


Mijn reactie was helemaal niet cynisch, ik vond het geschrevene kwetsend voor mij en voor anderen......als jij dat cynisch opvat zegt dat wat over jou.
Het zegt nog meer over jou als je die grenzeloze teksten van Maritime nog verdedigt.....Dan weet je werkelijk niet waar je het over hebt..
Grenzenloos, ik heb er niet de puf en energie voor om er wat anders over te schrijven....En christelijk????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 21 januari 2013, 16:09
BerichtOnderwerp: Angst om lief te hebben
 
ZEELAND736 schreef:
Kijk...dat is in liefde Petra!!!!!




Ja Zeeland, zo zouden meer mensen moeten doen he?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 21 januari 2013, 15:27
BerichtOnderwerp: Angst om lief te hebben
 
ALTJE848 schreef:
Vandaar het enigste kaartje van mijn moeder
op mijn verjaardag met een vlinder
Nu weet ik wat er in haar hart omgaat,
Maar ik blijf wel binnen in de cocon veilig en wel tot de oorlog begint.
Dan zal ik komen om te doen wat ik moet doen.

sorry denk er over ook c m te verlaten dan heb ik niets meer om te praten ja hoor mensen van de kerk kan ik wel benaderen maar ik wil niet meer heb mijn advocaat net gesproken de oorlog is begonnen leven zal niet eerder voor mij beginnen dan over 18 jaar
mits ik dan nog hier ben.


Zo hebben we allemaal wel wat Anita....sprak eens een CM lid tegen mij.... En zo is het ook....we hebben allemaal ons pakje te dragen ook al zetten we dat niet zo uitgebreid op het forum.....en als je schrijft ik wil niet meer leven en de oorlog is begonnen, weet je dan wel wat je schrijft? Dat er misschien mensen zijn die dolgraag willen blijven leven en tegen de bierkaai vechten om maar te kunnen blijven leven? Of die iemand in een oorlogsgebied hebben zitten......?
Je eigen leed is je eigen leed maar druk je in Godsnaam wat genuanceerder uit....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 21 januari 2013, 14:37
BerichtOnderwerp: Je kunt vertrouwen op God - ervaar je dat?
 
PIETER619 schreef:
Misschien zal ik een cursus begrijpend lezen moeten volgen, maar als iemand aangeeft dat het anders is dan dat men interpreteert, waarom kan men dat niet accepteren en moet men dan doorgaan met negatief reageren.

Ik placht alleen maar aan te geven dat men best wel pittige discussie mag voeren, niets mis mee, gaat het even verkeerd in iemands beleving en voelt men zich gekrenkt, mag men daar (eigenlijk moet) men daar melding van maken, niets mis mee.
Echter is na excuses en men aangeeft het anders bedoelt te hebben, het niet genoeg , en wil men (zo ervaar ik het als ik reacties lees)de ander op de knieën hebben. Lees voor de aardigheid eens wat reacties terug.


Pieter,

Er schrijven hier mensen hele lappen tekst, prima maar dan moet je ook een bepaald tegengas kunnen accepteren.
Als wij weten dat wij voor God mogen bestaan en voor God goed genoeg zijn, dan kan geen mens ons verhinderen te leven, zelf te leven en niet te leven zoals sommige mensen dat bijna van een ander eisen.....
Snap je wat ik bedoel?
Jij denkt in termen als agressie uiten en een ander op de knieën krijgen? Daar gaat het toch helemaal niet om? Je kan ook openstaan voor de kritische kanttekeningen die bij je geschreven stukje staan zonder in de hoogste boom te vliegen......en met kreten wapperen als je agressie botvieren, de ander niet accepteren enz.
Ik had van jou-gezien je eerdere schrijfsels- dit niet verwacht.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 21 januari 2013, 10:31
BerichtOnderwerp: Het weer
 
ERIKA129 schreef:
Neeeeeeeee woon niet in het noorden Gefrustreerde smiley Jaaaaaaa het sneeuwt nog steeds in het midden van het land Knipoog smiley Al zegt men van niet op de radar en voorspellingen Gefrustreerde smiley


en daarnaast is het nog hartstikke koud ook......zullen we maar naar een warm land verkassen Erika?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 21 januari 2013, 10:24
BerichtOnderwerp: Bidden hart
 
ALTJE848 schreef:
Ik kan alleen nog maar bidden,
tot u mijn Heer.
Telkens als ik het forum lees ,
en vanavond weer.
Dan wil ik U vragen ,
Zegen hen alle dagen.

Zegen hen vul met u liefde en kracht,
daar waar niemand het van U verwacht.
Vul met wijsheid de monden,
en vergeef onze zonden.

Heer waarom kritiek ipv bemoediging en zegen,
zoals U zegt in Uw woord.
Dat zijn Uw wegen.
Want U verlangt dat we omgaan in liefde met elkaar.
Dat is genade voor mij het komende jaar.

Heer ik verlang naar een wereld van vrede en rust,
Dat U zult zeggen dit was voor mij een lust.
Dat ik mag horen uw stem
En mag leren door c m
Dat we samen zijn en gaan in Jezus naam.

Broeders en Zusters mogen zijn,
elkander dragend in vreugde en pijn,
laat het vooral geen gevoel van afwijzing zijn.
Heer regeer ook in harten van mensen ,
die allemaal hebben andere wensen.

schrijven en lezen dat loopt door elkaar
Waar er misverstanden komen door een enkel geschreven woord.
zonder dat iemand begrijpt of het hoort.
Ik ben me bewust geworden van forums in het algemeen.
Het zijn alleen maar woorden en soms ook nog die niet bij ons horen.

Heer zegen mensen in woord en daad ,
want dat is toch waar het werkelijk om gaat.
Uw naam hoog te prijzen alle eer te bewijzen,
En te zien in het woord te erkennen wat ons stoort.
maar ziende op U weet ik heer mag ik zijn wie ik ben ,
en hoor ik ook in deze nacht uw stem.

Heer dank voor wat U hebt gedaan
wilt u met me mee gaan.
De anderen zegenen op hun pad
dat ze op een dag zullen weten
waar mijn hart is is mijn schat.

En Heer u bent mijn allerbeste vriend
waar heb ik dat aan verdient
Onverdiende gunst genade voor altijd
dat maakt dat ik niet meer voer een strijd
een mens dat lijd

ik ben een nieuw mens en wedergeboren
en weet zeker dat ik altijd bij u mag komen
met al mijn dromen.
En ooit in uw huis zal wonen.
Dan is er rust aan uw Vaderhart.
En ik maak elke dag met u een nieuwe start.

Zegen hen overvloedig zegen hen alleen
Want ik geloof dat op een dag
ik bij u zijn mag
Dan zijn alle zorgen voorbij
en gelukkig niet alleen voor mij .
Voor hen die in u geloven ,
en heffen het hoofd naar boven.

Dan komen rijke zegen als druppels neer
voor alle mensen dat is wat ik me kan wensen.
geen strijd geen oorlog meer .
wat zal dat fijn zijn Heer
Ik zie uit naar de dag die komen gaat
want ik weet dat u mij nooit verlaat.

Wat er ook gebeuren mag ik blijf op u bouwen
En een zeker weten maakt dat ik u zal vertrouwen.
IK ga en loop de wedloop met u samen
En eindig mijn gedicht met zegen voor iedereen amen


Anita


Wat ontzettend flauw als je eens tegengas krijgt op je schrijfsels om dit hier dan neer te zetten.....Je kan je dus van alles veroorloven (lees schrijven) want je legt het toch wel naast je neer. en huppeta een keer vergeving en jij ben ter klaar mee terwijl je een ander erg gekwetst hebt....Tja, zo is christen zijn wel erg makkelijk......


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op maandag 21 januari 2013, 10:30
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 20 januari 2013, 22:37
BerichtOnderwerp: Je kunt vertrouwen op God - ervaar je dat?
 
PIETER619 schreef:
Als men elkaar dus verkeerd begrijpt of begrepen wordt en dat ook aangeeft, waarom dan altijd blijven doordrammen op wat iemand heeft geschreven en al uitlegd dat het anders was bedoeld.

Waarom wil men in Gods naam (tenminste als weo ns christen willen noemen) niet aannmen wat iemand probeert uit te leggen, dat het dus beslist niet kwaad was bedoeld maar soms juist het tegenovergestelde.

Wat heeft men er aan om toch door te drammen, is het afreagren en zo je kwaadheid of onmacht uiting te geven? Is Jezus ons voorbeeld in conlict situaties?

misschien om in het vervolg eens uit te gaan van dit https://www.youtube.com/watch?v=Hg-Xx4y04EY


Jammer dat je dit zo ervaart. Er wordt helemaal niet gedramd er zijn mensen die het niet eens zijn met wat Anita schrijft. Dat heeft niets met afreageren en je kwaadheid uiten te maken. Jammer dat je dat zo ziet.
Iedereen zal goede intenties hebben met zijn stukjes maar dan mag je geen kritische noot meer krijgen? Of mogen mensen niet meer laten merken dat ze zich gekwetst voelen door het geschrevene?
Volgens jou moeten er dan maar lappen tekst geschreven worden waar men niet op mag reageren? Alleen omdat de schrijfster dat haar waarheid vind?
Ik ben het er absoluut niet mee eens en dat mag ik dus niet meer schrijven omdat je dan dramt? Het moet niet erger worden Pieter.......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 20 januari 2013, 21:11
BerichtOnderwerp: Je kunt vertrouwen op God - ervaar je dat?
 
ALTJE848 schreef:
dat maak jij ervan dat staat er niet eens
als jij je kan vinden en je soms fijn vind te lezen dat je niet de enige ben zo heb ik je vaak ook gelezen en voel ik met je mee en bedoel ik het bemoedigend meer niet

Als je me nu door de mangel wilt halen prima maar dat doe ik niet met jouw ik voel me bewogen met jou en wat je hebt meegemaakt.
niet meer en niet minder ja dat ik mens ben ik fouten maak
Heer vergeef mij wat ik verkeerd heb geschreven of wat verkeerd is overgekomen en geef wijsheid in deze mails/

anita



Misschien kan je je eens verantwoordelijk voelen voor de mails die je schrijft ? Je schuift het n wel makkelijk op de ander zeg.....en zet Shanita nog even in een kwaad daglicht....Dat verdient ze zeker niet! E het dan ook nog bemoedigend noemen gaat echt een brug te ver.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 20 januari 2013, 18:58
BerichtOnderwerp: Je kunt vertrouwen op God - ervaar je dat?
 
ALTJE848 schreef:
Weet je Willemijn ik denk dat ze mij begrijpt het was voor haar niet voor jou
En ik geloof want er staat in de bijbel dat je nog steeds heden demonen kan uitdrijven door gebed maar ook door bevrijdingspastoraat
En ik wijs niet terecht het is goed bedoelt , maar ik hoef me niet te verantwoorden aan jou dat scheelt ook weer.
God heeft mij wel degelijk bevrijd van vele dingen, die me in de greep hielden om maar vooral bang te zijn en niet met mensen om te gaan omdat ik het niet goed deed ha ha ik lach de boze uit want dat is wat hij juist wil dat je je zo voelt.
Ik stop er mee en ga stappen zetten met de HEER als ik wegga bid ik en wat niet goed gaat geef ik aan Hem en wat goed gaat dank ik voor .
en zo kom ik stap voor stap vooruit.
En dat is wat ik bedoel blijf niet in het oude maar vertrouw dat de Heer met je meegaat shanita Gods zegen meid .


Anita



Als het voor haar alleen was had je haar kunnen mailen he? Als je het op het forum zet kan iedereen er op reageren.....Jammer dat je dan van jou blijkbaar niet mag reageren.
Ik denk er wat anders over dan jij dat doet maar dat mag ik hier toch ook schrijven? Je wijst wel duidelijk terecht en inderdaad je hoeft je niet te verantwoorden aan mij, gelukkig ik ook niet aan jou maar waarom schrijf je dan dat ik niet mag reageren? Die vrijheid heb ik ook gelukkig.....
En als je hier hele lappen tekst neerzet moet je er ook tegen kunnen dat mensen een andere mening zijn toegedaan en er anders over denken. Nu is het meer van dat jij alle wijsheid in pacht schijnt te hebben en wat een ander zegt kan je niet schelen. Jammer, het is juist zo mooi om de discussie te voeren...


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zondag 20 januari 2013, 19:05
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 20 januari 2013, 17:59
BerichtOnderwerp: Je kunt vertrouwen op God - ervaar je dat?
 
ALTJE848 schreef:
Sorry begrijp je schrijven niet op wat ik bedoel ik maak een grapje en jij beschrijft wat je en wie je bent en doet het prima wederom maar leef eens mee ,probeer eens door anderen hun bril te kijken .
Het heeft niets te maken met wat je nu antwoord sorry nogmaals
Denk dat we we elkaar even niet verstaan nu ik blijf niet in mijn ellende hangen dat is wat ik bedoel kijk niet naar wat achter me ligt ik kijk vooruit niets zien en blindelings vertrouwen van alle mensen houden zoals Jezus dat mij voor heeft gedaan en alle ellende mag ik achter laten bij het kruis wil niet meer praten wat ik heb gedaan gehad of terug in mijn verleden dat is geweest nu is nu en nu is heden
En probeer me mooie dingen voor ogen te houden.
Dat is mijn gevoel ik hoop dat je snapt wat ik bedoel.
2 corrinthe 5 vers 17 zo dan wie in Christus is een nieuwe schepping:
het oude is voorbij gegaan , het nieuwe is gekomen.
Ik wil aan de goede dingen blijven denken die de Heer beloofd in zijn woord
Mijn oog is op jou zo wie in mij , geloofd heeft eeuwig leven,
Als God voor mij is wie zal dan tegen me zijn.
Ik heb het goede voor jou op het oog niet je ongeluk
Geef al je gevoelens die je hebt of denkt te hebben die een ander ook heeft aan de HEER natuurlijk mag je schrijven dat je fijn vind dat je niet alleen staat en anderen ook dingen mee maken als lijkt het het zelfde
Maar geen ding is het zelfde staat ook ergens Jij en IK zijn individu
en dat maakt dat jij ze anders meemaakt dan ik en blijf dicht bij je zelf meid deel het met de HEER geef Hem wat je mij schrijft Hij alleen kan je genezen van je angsten en manipulatie die je nog niet kan weerstaan
Ik kan dat niet .
En ik kwets niemand als iemand zich gekwetst voelt dan zegt dat iets over de ander niet over jou .
Tenzij je een grote mond hebt vloekt en God kleineert , of iets zegt dat je niet had moeten zeggen maar er is altijd een weg van vergeving om in het reine te komen door je fouten kan je leren wees niet bang om te vallen en ga doe dat waar je bang voor bent juist eens dan zul je zien dat van de vijf keer vier keer goed gaat.
Hier wil ik het maar even bij laten zegen jouw in Jezus naam dat demonen van je vlieden je rein word van alle kwaad dat in je heerst,
en je rust zult vinden aan het VADERHART.

Anita



Jij blijft nu even niet in je ellende hangen maar er zijn vast wel tijden dat ook jij dat gedaan hebt. Shanita heeft dat nu blijkbaar en dat mag toch ook? Gelukkig heeft ze dan CM als uitlaatklep en het is niet aan ons om daar over te oordelen of te terechtwijzen.......En soms blijven demonen deel uit maken van je leven .......en rein worden we al helemaal niet......we geven zaken een plekje, dat is heel wat anders.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 20 januari 2013, 17:49
BerichtOnderwerp: Je kunt vertrouwen op God - ervaar je dat?
 
JOANNIE702 schreef:
24-12-2009

ze lag op bed, haar benen wilde niet zo erg meer, veel pijn en zakte zomaar in elkaar!
En nu kreeg ze van de Heer zo te horen dat ze moest gaan, iemand op halen die heel erg ziek was en alleen zij kon hem helpen, sta op zei de Here en ga..............
Ja Here hoe ?
Die pijn ik kan niks hoe wilt U dat dan?
Met de woorden die ze zei, trok een warme gloed door haar benen, de pijn trok weg!
ze stond op en vroeg aan de Here, Vader laat mij zien dat het van U is en wijst mij de weg en ga met mij mee!
Ze maakt zich eigen klaar voor de reis, een reis van bijna 2 uur rijden, het was donker buiten ze keek om hoog en daar boven stond een prachtige grote ster, zo groot had ze nog nooit gezien!
En ze wist dat dit van de Here was , de ster ging mee tot het einde van de reis!
Aangekomen in de woning van haar dierbare vriend, het was donker en ze pakte de tas en deed de kleren in, die van hem waren!
plotseling ging de deur open een lijkbleke man stond daar, zweet op zijn voorhoofd, verbazend keek hij haar aan!
De Here zei dat ik jou moet ophalen en jij gaat met mee, vraag niet waarom doe het maar!

Hij ging mee, thuis gekomen op de plaats waar ze woonde, het was 12 uur in de nacht!
hij was aan het stikken, geen lucht bijna meer, ze belde de ziekenhuis, alleen de arts was net weg geroepen, ze wist dat ze niet kon wachten en met moeite kreeg ze hem in de auto, daar aangekomen werd hij direkt geholpen......................................

Maand later........zijn eigen huisarts vertelde tegen deze man, als dat vrouwtje jou niet had opgehaald................dan had je niet meer kunnen na vertellen, dan was jij die avondt gestikt!

Deze man kreeg een nieuwe leven van de Here, deze man begon te evangeliseren en hielp mensen, gebed op straat, kwam voor de zwakken op!
Een man die zijn leven in Gods handen legde!
Een man die veel voor de mede mens overhad!



Bedoel je nu te zeggen dat mensen die dit niet aan God over lieten niet genezen zouden zijn? Ik denk -gelukkig maar- dat het niet helemaal zo werkt...... Er is zo veel in je leven van had ik maar......of gelukkig had ik dit gedaan.....Als het positief uitpakt is het bij sommige christenen een gebedsverhoring terwijl het natuurlijk bij niet christenen ook zo werkt.....
Ik heb zelf altijd een beetje moeite met dit soort verhalen.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 20 januari 2013, 13:03
BerichtOnderwerp: Eerst het vlees, of eerst het Hart?!
 
JOL252 schreef:
Dat is ook wat ik aangaf: in iedere relatie is het weer verschillend ..


Ben het ook met je eens Jol, dat wilde ik even laten weten.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 20 januari 2013, 13:01
BerichtOnderwerp: Eerst het vlees, of eerst het Hart?!
 
JOL252 schreef:
Er zijn gristelluke boeken die er in gingen als een tierelier bij velen (ik meen schrijver Tim laHaye), die beweerden dat zelfbevrediging je vroeg seniel maken of een definitieve negatieve invloed hebben op de seksualiteit tussen man en vrouw later. Dat was dan bij wijze van vloek als je er toch aan zou doen of aan denken. Over angstgeloof gesproken.
Wat ik bedoelde aan te geven met mijn reactie is dat seksualiteit verweven is, ook al voor het huwelijk. In een eerder topic, die vanwege alle commotie gesloten werd, schreef ik dat het deel uitmaakt van je relatie vanaf het begin. Dat er een verlangen is, een intimiteit die ook al groeit voor je je Ja geeft en public. Mijn idee is dat het per relatie kan verschillen maar er wel ruimte voor moet zijn. Is het een afgesloten gebied (door eigen emoties/gedachten of wijze van geloof) hoe kun je elkaar dan leren kennen op dat terrein.


Is het ook niet zo dat een ieder daar zijn eigen weg in gaat? En gelukkig hoeven we ons op CM niet te verantwoorden hoe en wat we doen in onze relaties......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 14 januari 2013, 22:24
BerichtOnderwerp: Wisten jullie dat......?
 
JOL252 schreef:
Je weet pas echt dat je aan de beurt bent als je moeder tegen je zegt: maar jij bent ook de jongste niet meer.



Dan is de toon echt gezet Jol......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 14 januari 2013, 17:34
BerichtOnderwerp: Pesten...
 
ERIKA129 schreef:
Dat is niet waar.
Iemand banen op "logen", dat slaat nergens op. Jij zou het doen


Dat zijn de woorden die jij zegt!! dus jij insinueerd idd dat ik dat zou doen ja!! maar weet je zoek jij het effe lekker uit joh jij bent fantastisch, echt super goede vent Zieke smiley droom verder en zoek het verder uit... adios!



Ach Erika, je moet Maritime gewoon even citeren : ik vraag niet om jouw reactie.....
Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 14 januari 2013, 17:30
BerichtOnderwerp: Wat te doen aan eenzaamheid?
 
MARITIME853 schreef:
Wat dan???

Ik reageer op Shanitha, voor het geval dat het je niet duidelijk is....
Vraag niet om jou reactie.


Zet het er dan voortaan even bij dat je alleen een reactie van Shanita verwacht. Dan is dat voor iedereen duidelijk.......
Gelukkig is het forum vrij voor iedereen om te reageren, prettig idee soms......vooral als je teksten leest: ik vraag niet om jou reactie.....Niet een echt christelijke tekst lijkt mij.... Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 14 januari 2013, 17:17
BerichtOnderwerp: Wat te doen aan eenzaamheid?
 
MARITIME853 schreef:
Wanneer gaat het om eenzaamheid?
Wat zijn de kenmerken van eenzaamheid?
Wanneer is iemand daadwerkellijk eenzaam?


Als je bovenstaande stukjes hebt gelezen moet je er toch een aardig beeld van hebben zou ik zo denken
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 14 januari 2013, 11:15
BerichtOnderwerp: Wat te doen aan eenzaamheid?
 
ERIKA129 schreef:
Ja idd Willemijn ook met twee kan je eenzaam zijn, denk dat eenzaamheid ook ligt aan hoe je het zelf ervaart...Denk als je lekker in je vel zit je het minder snel ervaart dan waarneer je ziek, zwak, het moeilijk hebt op wat voor manier dan ook dat je je dan sneller eenzaam voeld. (tenminste mijn ervaring) gaat alles beter dan voel je je anders maar ook dan kan je eenzaam zijn...

Mijn moeder heeft al vaak gezegt na het sterven van mijn vader..
"wel eenzaam maar met mijn God gemeenzaam"

Het is een prachtige tekst maar het komt wel voor uit een mooi huwelijk(mag ik hopen) en dat is -volgens mij- toch een beetje een andere invalshoek......voor de rest ben ik helemaal met je eens....ervaringsdeskundigen worden we nog eens.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 14 januari 2013, 10:36
BerichtOnderwerp: Wisten jullie dat......?
 
GERRIT603 schreef:
ik weet inderdaad niet waarom dat vogeltje zo zingt maar ik heb zoiets van wat je niet lezen wilt sla je over, dat doe ik zelf ook

iedereen is anders, de een vindt zus leuk en de ander wil zo

laat iedereen in zijn waarde

ik denk dat zei hier nooit een forum zal vinden wat aan haar wensen voldoet en dat hoeft toch ook niet lijkt mij, of zie ik alles verkeerd???



Ik constateer alleen dat het forum meer een chatbox lijkt dat een discussieforum........als je wilt chatten doe dat dan niet op een forum....
Jij blinkt uit in flauwe opmerkingen over azijn drinkers, volkomen ongepast en absoluut niet iemand in zijn waarde latend......maar dat kan wel? Jij hebt wel meer van die opmerkingen onder de zogenaamde noemer grapjes.......laat mij dan maar direct zijn.....ben ik in ieder geval duidelijk en verberg ik me niet achter flauwe grapjes.....en blijkbaar voel je je toch wel aangesproken......anders zou je niet zo reageren toch?


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op maandag 14 januari 2013, 11:13
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 13 januari 2013, 18:10
BerichtOnderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
 
JANS221 schreef:
Wat lief, Frank! En wat kun je dat weer mooi zeggen! Een hele dag wenen klinkt al zoveel mooier dan een hele dag janken! Mijn dochter heeft helemaal de smaak te pakken, volgend jaar gaat ze op zichzelf wonen, zei ze gisteren! Misschien moet ik dan ook wel een hele dag wenen!



Vast! Wel doen als ze weg is he? Tot die tijd een stoere moeder zijn.... Knipoog smiley
Toen mijn dochter ging backpacken stond ik haar enthousiast uit te zwaaien en allerlei tips te geven die haar ene oor in gingen en het andere oor weer uit. Ik vond het zp sneu dat haar laatste blik van mij een huilende zou zijn...
Toen zij de hoek omging bij de douane en dus uit zicht was kreeg ik toch een huilbui....en moest ik de hele dag naar huis wenen.....
Loslatingsprocessen.....went nooit!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van WILLEMIJN232
Ga naar pagina Vorige 1 ... 7 8 9 10 11 12 13 ... 180 Volgende
Pagina 10 van 180