ChristianMatch
 


Forum

Berichten van WILLEMIJN232
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 ... 180 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van WILLEMIJN232
Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: woensdag 21 augustus 2013, 10:15
BerichtOnderwerp: Daten
 
ROELANDE345 schreef:
Alle mensen zijn even waardevol, laat ik dat voorop stellen.
Mijn bij een evt partnerkeuze selekteer ik wel degelijk ook op leeftijd en opleiding. Lijkt me niet meer dan logisch



Iedereen is waardevol maar het gaat om degene die bij jou past, en dat is een ander verhaal en uiteraard is er dan een selectie op leeftijd en niveau......je moet elkaar wel wat te vertellen hebben toch?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 augustus 2013, 09:23
BerichtOnderwerp: Heilige Geest
 
SHANITA130 schreef:
Hai Willemijn,

Over het zetten van privé zaken op het forum.

Er staat al erg veel informatie op een profiel.

Als ik, heel nu en dan, alleen als ik het echt even niet meer zie zitten, iets plaatst bij gebed, zet ik zeker niets mijn privé op het forum.

Dan gaat het over praktische zaken die ik moeilijk vind. Even bang voor hoge bloeddruk en moeite met me huis opruimen.
Daar is, mi, weinig privé aan.

O, er zijn zoveel dingen die ik hier niet zeg, ook niet zou zeggen.

Iedereen heeft mi, zaken waarvan die denkt, dat kan iedereen wel weten en zaken ja, die wil je voor jezelf houden. Op een forum, in een vriendschap, ja, ik ben zelfs van mening dat je ook niet in een relatie je hele doopceel hoeft te lichten. Ook daar heeft iedereen recht op een stuk van zijn eigen.

Dat is dan gewoon tussen degene en God.

Dit is hoe ik het zie.

Groetjes!


Klopt wat je zegt Shanita, maa rik was eigenlijk benieuwd naar het antwoord van Annette die dit stuk hier neerzette en daar zeker een bedoeling mee heeft....(een bedoeling die ik niet snap, vandaar de vraag naar uitleg)


Toch even een kritische noot van mijn kant.
Mensen schrijven hier stukken over de Heilige Geest, als je dan om uitleg vraagt omdat je het niet vat wordt er vervolgens niet op gereageerd, dat is jammer.


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op woensdag 21 augustus 2013, 10:06
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 19 augustus 2013, 21:19
BerichtOnderwerp: Heilige Geest
 
ANNETTE050 schreef:
Dit is een bijzonder mooi topic.
Al mijn moed bij elkaar rapend zou ik het volgende willen voorleggen.
Over de Heilige Geest praten is één ding, maar waarom niet gewoon in praktijk brengen wat Hij in je hart kan ingeven.
Soms wordt er gebed gevraagd op het forum of uit iemand iets wat moeilijk is.
Soms geeft de Heilige Geest een Woord van Wijsheid of van Kennis voor iemand. Of iets anders wat de Heilige Geest kan ingeven in je hart voor een situatie of voor een bepaald persoon in dit topic.
Wat zou het fijn zijn als deze Woorden van Wijsheid en Kennis zouden komen en doorgegeven worden in dit topic.
En ja, iedereen kan het lezen, het is openbaar, maar zo kan het ook als een soort getuigenis werken van wie de Heilige Geest is. En natuurlijk kun je ook privé iets doorgeven wat je door Hem ingegeven is.

En uit ervaring weet ik dat als de Heilige Geest ingevingen geeft, deze altijd opbouwend en bemoedigend zijn. De Heilige Geest verbreekt het geknakte riet niet maar richt het weer op.
Over de Heilige Geest praten is goed, maar je echt openstellen voor Zijn Ingevingen is toch het doel.

Vind je dit moeilijk of eng, dan mag je me er altijd over mailen of advies vragen.



Hoe zie je dit dan voor je in de praktijk? Dit is een openbaar forum wat iedereen kan meelezen?
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik dat soort zaken zeker niet deel op een openbaar forum......
Of begrijp ik je nu verkeerd? Zou ook zo maar kunnen....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 19 augustus 2013, 12:24
BerichtOnderwerp: Daten
 
[quote=NATASCHA642]



Natuurlijk komt het goed Natascha, soms duurt het alleen even...... Knipoog smiley
Wie weet wat voor leuke man nog op jouw pad komt......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 19 augustus 2013, 11:28
BerichtOnderwerp: NIET verlengen
 
NATASCHA642 schreef:
ik weet niet waar het overgaat maar blijven we oude koeien uit de sloot halen, zijn we niet allemaal christenen, sta er boven en leef je leven.

je klinkt verbitterd en dat moet je niet de cm mee verpesten wat gebeurt is gebeurt maar nu maak je naar mijn mening meer kapot dan nodig is.

en dat is zonde en zal God ook niet willen dus nogmaals ik ken je niet maar dit is mijn mening.


Heb je het nu tegen mij? Ik begrijp het even niet?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 19 augustus 2013, 11:19
BerichtOnderwerp: Daten
 
[quote=FAITH187]



Ik vraag me altijd af waarom mensen dat zo vaak zeggen; Ik heb de Mavo gedaan maar ik kan eigenlijk wel Havo hoor je dan....Moet je eens opletten hoe vaak mensen dat zeggen....
Of ik doe dit maar kan eigenlijk wel dat......
Waarom zeggen mensen dat dan vraag ik me af?
Nou ja, is eigenlijk weer een ander onderwerp dan daten, ik ben vreselijk off topic.......
Op naar het daten maar weer...... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 19 augustus 2013, 09:19
BerichtOnderwerp: NIET verlengen
 
MARA540 schreef:
mijn proefabonnement zit er bijna op.
ik verleng niet.

enkelen van jullie kennen mij onder een andere naam.
en ik blijf achter de dingen staan die "zij " ooit op het forum heeft neergezet.

groetjes Mara.



Ik heb geen idee waar je het over hebt? Wie is zij? En wat heeft zij op het forum gezet? Hoe moeten we dat weten?
En wat heeft zij dan voor belangrijks geschreven dat wij het na kunnen/moeten lezen?
Ik vind het allemaal maar wat vaag als ik eerlijk ben en kan e rook niet zoveel mee.


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op maandag 19 augustus 2013, 10:08
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 19 augustus 2013, 09:09
BerichtOnderwerp: Wat is er mis met volslanke mensen?
 
KLUS667 schreef:
Dat bericht was ook met een vette Knipoog smiley geschreven, de schrijfster kennende Lachende smiley



Ja? Ik vond dat iemand wat duidelijk doorsloeg in haar eigen lijngedrag ten koste van een ander....Daar hou ik niet van.....en ik sluit me dan ook bij de mening van Roelande en Leanne aan....


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op maandag 19 augustus 2013, 09:19
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 18 augustus 2013, 18:18
BerichtOnderwerp: Daten
 
FAITH187 schreef:
Persoonlijk vind ik dat niveau opleiding niet zo veel zegt. Ik heb bijvoorbeeld mbo gedaan, maar mijn niveau is HBO plus/Universitair. Ik had alleen de mogelijkheden niet om te studeren. Dat papiertje zegt weinig over iemands intelligentie, het is alleen een (zwakke) indicatie.

Maar Als je zelf geen hbo of universiteit gedaan hebt en je denkt zelf dat je dat niveau hebt waar toets je dat dan aan?

Willemijn, heeft het niet zo op niveau's maar kijkt meer naar de mens, mensen met veel niveau kunnen wel de slechtste mensen zijn.


Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op maandag 19 augustus 2013, 18:39
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 18 augustus 2013, 18:14
BerichtOnderwerp: Heilige Geest
 
PETRA373 schreef:
die vrouw heeft alles behalve alle tijd van de wereld....studie, baan, dingen voor de kerk doen. en tussen alles door, maakt ze tijd voor god.en doet samen met god die dingen als studie, werk, etc...
is niet zo dat mensen de hele dag niks doen die op zo,n manier gelovig zijn.

Ik bedoel alleen maar dat je je niet moet spiegelen aan een ander, maar moet kijken wat binnen je eigen kunnen en macht ligt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 18 augustus 2013, 16:55
BerichtOnderwerp: Heilige Geest
 
PIETER619 schreef:
Zou het nie tzo zijn van, hoe meer jeer mee omgaat, dest temeer raak je er mee "besmet"?

We zijn een relatie aangegaan met god, in hoe vere betrekeen we hem in ons dagelijks leven? Zit het even tegen komt er dan een, GVD of help me Heer? Zit het mee , zijn w edan ook daar dankbaar voor of is het ene vanzelfs sprekendheid en zeggen zwe wel evne dank in ons avondgebed voor het slapengaan.

Soms zie ik mijzelf en vele anderen als eendagschristenen, daarmee doelend op de tijd die we bewust doorbrengen met God, op welke manier dan ook, niet toekomend aan 24 uur in de week. letwel in doe geen oordeel over hoe men christen behoort te zijn, mede door mijn gerbrek aan met Hem bezig zijnd.

Ik heb soms wel eens een machteloos gevoel, ik wil mij helemaal overgeven aan Gods geest maar weet niet precies hoe.
Denk weleens zit nu in een fase van een beetje van God en veel van me zelf, niet 100% mijn zekerheden loswillend laten uit onbekendheid en wel wetend dat het niet opweegt voor wat k er voor terug krijg van God.

Je moet jezelf ook niet tekort doen Pieter, je hebt een baan , een gezin en natuurlijk heb je dan niet alle tijd van de wereld. Er zijn mensen die de hele dag daar tijd voor hebben maar daarom ben jij geen mindere christen, of minder toegewijd. Ook een beetje realistisch denken hoor en je niet spiegelen aan anderen( en vooral niet aan die buitenkanten!)


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zondag 18 augustus 2013, 17:07
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 18 augustus 2013, 16:40
BerichtOnderwerp: Wat is er mis met volslanke mensen?
 
SHANITA130 schreef:
Roelande en Leanne!!!

Dus, nee, het gaat er helemaal niet over, nee hoor!!!!

Als iemand komt over een gesprek over maagverkleining en je kan aantonen op basis van persoonlijke ervaring en informatie en verantwoorde sites en boeken dat het ook anders kan.

"Nee, maar daar gaat het helemáál niet over....".

Welterusten... Slapende smiley

Nou, daar gaat het wel over, ik zag zelfs op een ander topic waarin iemand het heeft over tiramisu je al gaat uitleggen en uitrekenen hoeveel calorieen die persoon dan heeft gehad , en hoeveel je eigenlijk mag hebben en dat het puur vet is. Ben je er dan mee bezig of niet?
Ik ben vanmiddag door vriendinnen opgehaald om te lunchen en nee , ik ga niet vertellen wat ik heb gegeten, geen zin aan een uitleg hoeveel calorieen het was. Ik heb heerlijk genoten, veel belangrijker


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zondag 18 augustus 2013, 16:43
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 augustus 2013, 21:25
BerichtOnderwerp: Geneest Jezus nu net zo als 2000 jaar geleden toen Hij op ..
 
PIETER619 schreef:
Ja, Jezus geneest nu net zo als 2000 jaar geleden. Ik den kzelfs dat Hij het nog meer wil doen dan wij toelaten. Niet dor Jezus als persoon toentertijd, maar door anderen heen, gelijk de discipelen, die met behulp van God ( de Drieëenheid) nu Zijn Helper dit nog steeds doet.

Helaas willen velen er niet aan omdat bombarieschoppers het verknoeid hebben, schreeuwend "in Jezus naam genees" maar het tot eigen eer en rijkdom doen. Jammer dat zo van het rechte pad afwijken. De kans is groot dat Jezus hun niet zal kenneals Hij terugkomt enhun afwimpeld me td ewoorden"ik heb u netgekend. Ik denk blijf bidden dat men het rechte pad wer vindt en terug zal keren op de weg die Jezus ons voor heeft geleefd.

God wil en kan grote dingen doen, staan wij er voor open?

Hij is zeker in staat tot grote dingen maar ik denk dat we moeten oppassen om geen verlanglijst van wensen voor God te hebben maar ook in stil vertrouwen te vertrouwen op Hem!


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zaterdag 17 augustus 2013, 21:43
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 augustus 2013, 14:21
BerichtOnderwerp: Heilige Geest
 
ROELANDE345 schreef:
Ik snap niet hoe je wel christen kunt zijn en niet her/weder-geboren
Volgens mij krijg je op het moment dat je Jezus hebben aangenomen als je Verlosser en je hebt bekeerd, volledige vergeving van God en begin je met een schone lei. Dan wordt je zoon of dochter van God niet door je geboorte, maar door opnieuw geboren te worden door de Geest (wedergeboorte Joh 3:5-6)
De Geest woont IN mij(bijv Rom 8:15, 1 kor6:19) en daarom kan het inderdaad zomaar gebeuren dat ik iets weet over iemand wat ik eigenlijk niet kan weten. Of dat ik voel dat ik voor iemand moet bidden of iets tegen iemand moet zeggen. Natuurlijk moet je hierin voorzichtig en respectvol zijn, als iemand dat niet wil kun je dat inderdaad beter thuis/prive doen. Heb dat persoonlijk een aantal keren meegemaakt, dat de Geest mij iets liet zien over iemand wat die persoon alleen wist of mij niet had verteld. Laatst was een van de gasten in onze dienst; hij was naar voren gekomen nadat er gevraagd was of je naar voren wilde komen als je gebed wilde. Ik stond vlak bij deze man en wist toen opeens dat hij ernstige rugklachten had. Vond het toen wel griezelig om naar hem toe te gaan en te vragen of ik voor hem mocht bidden. Heb dat wel gedaan en het klopte hij had erg last van zn rug. Heb voor hem gebeden heb hem niet meer gesproken daarna dus weet niet of zn rugpijn echt blijvend verdwenen was

De Heilige Geest is natuurlijk midden in de gemeente. Want de gemeente is het lichaam van Christus.
Maar Hij is ook in mij en ik mag Hem ervaren als mijn Leidsman. Dat is zo ontzettend fijn.
Ik wil ook graag dichter bij God leven om Zijn leiding steeds meer te ontvangen.
Daarom ben ik inderdaad wel eens jaloers op de nonnnen


Tja, en ik vind het weer vreselijk en onbegrijpelijk dat mensen zich laten herdopen om die reden. Een wereld van verschil en toch geloven we in dezelfde God. dat is wel bijzonder....
Natuurlijk kan je dichter bij God gaan leven maar het is geen voorwaarde voor een goed christen zijn....christen zijn straal je uit in het dagelijks leven , in je zijn, wie je bent......in je houding, ook naar andersdenkenden.......
Misschien kunnen we ons dan ook maar beter bezig houden met waar we allebei voor staan, niet in waar we erg in verschillen.......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 augustus 2013, 13:35
BerichtOnderwerp: Heilige Geest
 
JANE410 schreef:
Dat weet ik ook niet van jou Willemijn, bedoel jou er ook niet persoonlijk mee. Dacht na over stukje van Petra over die vrouw die zoveel tijd met God doorbrengt.

Ik geef ook aan dat ikzelf tekort schiet in tijd met God doorbrengen of zo door de dag heen met Hem spreken, zo kunnen we toch hier leren van elkaar? Knipoog smiley

Het is meer de uitspraak die ik absurd vind. Dus als je veel tijd met God kan doorbrengen ben je een meer toegewijde christen? Ik noem maar even het misbruik in de katholieke kerk, allemaal de hele dag toegewijd aan God, dus in jouw ogen toegewijde christenen, maar ondertussen net zulke mensen als jij en ik. Het gaat erom hoe je als christen in het leven staat en dat kan je niet afmeten aan de tijd die je doorbrengt met Hem.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 augustus 2013, 11:50
BerichtOnderwerp: Heilige Geest
 
IESJE369 schreef:
Het mooie van God is dat Hij met iedereen een persoonlijke relatie wil. Hij bekijkt iedereen op zich, naar de persoon die Hij geschapen heeft toen Hij jou maakte. Daar is geen sprake van een competitie element. Alleen van genade.

Dat zijn mooie woorden en zo zou het moeten zijn. Maar de praktijk is wat weerbarstiger denk ik voor sommige gelovigen. Lees het forum maar eens over dit onderwerp... Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 augustus 2013, 11:47
BerichtOnderwerp: Heilige Geest
 
JANE410 schreef:
Ja, je kan niet spreken van een betere christen, ik denk wel een meer toegewijdt christen? Hoe dichter je bij God leeft en tijd met Hem doorbrengt hoe meer je van de Geest zal ontvangen En vooral stil zijn voor God om te horen wat Hij je wil zeggen. Vind ik ook best lastig hoor om lang stil te zijn voor God.


Hoe weet jij nou hoe toegewijd ik ben? Wie zegt dat ik niet dicht bij God leef?
Je schrijft nogal wat zeg.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 augustus 2013, 10:01
BerichtOnderwerp: Heilige Geest
 
PETRA373 schreef:
ik denk we meer moeten leren, dat we een relatie met god hebben, s,ochents als we opstaan tot we gaan slapen, en niet de hele dag hem aan de kant moeten zetten en af en toe es tijd maken, communiceren met god.
spreuken 1 -23 zie, ik wil mijn geest voor u uitstorten, u mijn woorden bekend maken
maar nemen we wel echt de tijd om naar hem te luisteren?

prachtig vb is iemand die ik goed kan, vaak in de avond met god in gebed gaat inplaats van tv kijken, ze woont alleen. en ha ha echt samen met de geest van god, die steeds meer door haar heen spreekt.
ze luistert naar zijn stem en zo gaat ze na de wallen, op zoek na de vrouw waar gods geest haar van vertelt,en gebeuren er wonderlijke dingen.
zat laatst langs zwerver in amsterdam, god had haar al gezegd hij heeft bla bla, klopte precies, steeds meer zwervers kwamen om haar heen staan, eentje nam jezus aan. en die zei
ik zie je vaak lopen, je hebt een soort boog om je heen van licht. andere zwervers zagen het ook wel eens aan haar.
tijdje terug in heftige buurt van amsterdam, maakte ze contact met een bendeleider op straat, die vroeg wat heb jij, wat ik niet heb??? dat wil ik ook. hele bende stond inmiddels om haar heen, terwijl zei vertelde.
ongelooflijk zoals ik haar zie gaan door het leven, dicht bij god, samen met gods geest.
ze brengt verandering om haar heen teweeg, waar ze komt, komt gods geest, wijken andere dingen
door haar heen, raakt jezus verloren mensen aan, die hopeloos zijn.

en ja ze heeft veel gezocht na gods geest, alleen in haar kamer, uren zingen tot god,
ze is jong en een vb voor mij, terwijl ik haar geloof heb geleerd, is ze nu verder in geloof als ik, waarom? omdat ze de hele dag samen met gods geest loopt.

en ja ze is jong en was bang om echt in de praktijk... maar jezus zei, ik ga met je mee, ik houd je hand vast... de hele tijd had ze een tintelende hand, heel warm...en daar gaat ze samen met gods geest na de wallen enzo....

en ha ah ik ken haar heel goed, heb de verandering gezien, en blijf me verbazen zoals ze groeit in geloof en zoals het van haar afstraalt, de liefde van god.

en is voor mij ook iets dat ik dacht, oke, ik ben te druk met van alles, ik moet ook meer tijd voor god maken,
gisteren heb ik veel tijd voor god gemaakt, ga in tot zijn rust, tot zijn heerlijkheid.... wat heb ik een geweldigge rust gisteren bij god gevonden in mijn hart. en ja ik wil meer van gods geest, wanneer merken we het meeste van gods geest? ik denk als we als gelovigen echt uitstappen, zoals de vrouw die ik net beschreef.
niet in de kerk alleen bidden, maar na de opdracht luisteren van jezus en buiten de kerk ook gaan in geloof, misschien ent zoals pualus, zwak, bang beetje.... en dan ons overgevend aan god, werkt gods geest dor ons heen...

petra ook zoekende dat ik meer van gods geest wil


Ik vraag me dan serieus af, ben ik dan een ander soort christen? Met alle respect hoor en ik geloof in je oprechtheid..... Ik heb dat helemaal niet van de Geest en voel de behoefte ook niet. Wel herken ik wat je schrijft dat je meer tijd voor God moet vrij maken maar ik wordt altijd een beetje kriebelig als mensen tegen me zeggen: ik voelde dat ik voor je moest bidden, ik begon spontaan in tongen te bidden en ik moest spontaan even bij je langs om even met je te bidden. Weet je, daar heb ik helemaal geen trek in en dat hoeft voor mij ook niet. Doe dat maar thuis zeg ik dan ....
Ik geloof ook niet niet-dat weet je- in spontane genezingen maar meer in het medisch circuit....al dan niet met een goede of minder goede afloop. Wel geloof ik dat je van God de kracht krijgt om moeilijke dingen te doorstaan.......
Waarom is de Geest in sommige geloofsgemeenschappen zo actueel en in anderen niet. En wat is goed en wat is fout....Ben je als je niet her geboren bent een foute christen omdat je dan -volgens zeggen- de heilige geest niet in je hart hebt aangenomen.....? Is zo'n mevrouw een beter christen dan jij of ik?
Moeilijk hoor Petra....en jij weet daar de antwoorden ook niet op en het is ook geen kritiek maar wilde het toch even delen.


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zaterdag 17 augustus 2013, 10:05
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 augustus 2013, 17:03
BerichtOnderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
 
ZEELAND736 schreef:
Daar moet je gewoon plaats voor MAKEN!!!!

Knipoog smiley

Hoe zou het met Jol zijn? Zou ze aan een campingplek genoeg hebben gehad? Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 augustus 2013, 07:21
BerichtOnderwerp: Heilige Geest
 
PIETER619 schreef:
Op de letter gezien wel ja, maar een uitstekend voorbeeld van hoe wij omgaan met de Geest. Wij hangen te veel aan "Waar 2 of 3 in Mijn naam aanwezig zijn, ben Ik in hun midden" en denken dat het dan wel goed zit.

God is in ons midden door Zijn Geest, als we samen zijn, maar de Geest wil (mijn inziens) niet alleen in harten gaan wonen, maar ons gebruiken (dus aan het werk in in ons) om, ten eerste Jezus groot te maken en daarnaast ook om ons te helpen.

Zelf ben ik een bewust belijdend christen geworden door de Geest die in mij werkte, maar ik verlang eigenlijk naar de andere doop, namelijk de doop in de Geest. Vervulling en doop in de Geest wordt door velen als het zelfde gezien, maar er is toch weldegelijk eenverschil, mede omdat vervulling van Geest meerdere malen kan voor doen , bijv als je aangeraakt cq emotioneel wordt door een mooi lied of woorden of gebaar die een ander brengt, precies op he tjuiste moment.

Maar er is zo veel meer moois over de Geest te schrijven en vooral ook te delen , en ik heb de Wijsheid (een gave van de Geest ) niet in pacht


Ik ervaar juist heel sterk dat Gods geest in ons midden gevoel en totaal niet dat je in de Geest voelen gevoel, sterker nog, daar heb ik echt helemaal niets mee. Ik hoor en lees dat soms met grote verbazing.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 22:14
BerichtOnderwerp: Het Nieuwsch hoekje
 
[quote=SHANITA130]Ahum...

Willemijn,

Dit is Nieuwsch Hoekje, en dat is nieuws....

[size=7]Troost je, ik ben zo weg, en ook de heeele avond;), (en sorry, ik vind het nu eenmaal leuk wat te posten, en het kan heel belangrijk voor mij zijn)....[color=EE82EE]dus dan hebben 'we' geen last meer van mij[/colo


Je mag je tekst , zo flauw als hij. Is, ook best in grotere letters zetten! Ik neem hem maar niet serieus anders zou ik me er mog aan ergeren en kost het me weer veel energie, zou zonde zijn toch?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 21:25
BerichtOnderwerp: Homohuwelijk.
 
PETRA373 schreef:
dankje, hier leer je me iets wat ik meeneem.
Op zo,n manier heb ik het echt nog nooit bekeken. Gefrustreerde smiley

goedbedoelde adviezen, die je eigenlijk meer bezeren als goed doen. ze zijn goedbedoeld.
trappen je na beneden en je denkt ach goed bedoeld maar...
waarom? uit onwetendheid, niet beseffend hoe het voor iemand echt is.
hier zie ik in een keer iets in. hoe wij soms goedbedoeld op de homo topics, ze misschien wel heel hard kwetsen. het inderdaad niet liefdevol over kan komen.
petra die zich schaamt.

wat betreft jouw ziek zijn, durf er bijna niets op te zeggen, bang voor verkeerde woorden.
lijkt me een erg moeilijke zware weg, waar je nu door heen gaat.
Lijkt me ook zeer moeilijk als mensen goed bedoeld verkeerd reageren als positief blijven.

Volgens mij zijn mensen geneigd om altijd woorden van troost en opbeuring voor een mens te zoeken.
wat ik leerde met het rouwproces met me dochter, toen ze haar kindje verloor, is dat dat onzin is zulke woorden voor haar destijds.
gewoon er voor haar zijn, met haar zijn in haar ontmoedigde momenten en luisteren. en haar ruimte geven om effe ontmoedigd te zijn, haar verdriet te uitten.
veel mensen kwamen ook met goedbedoelde dingen dat ik dacht ehhh....
beter zeg je niks.

ineens zie ik in, hoe wij vaak op een soort zelfde manier met homo,s omgaan van eh doe dit, doe dat, wat weten wij ervan inderdaad?
Zelf heb ik altijd alleen na ze geluisterd, maar en dan vooral de kerk, die heeft de oplossing...
sommige oplossingen klinken net zo stom denk ik, als dat ze van mij eisen dat ik al me seksuele gevoelens moet negeren omdat ik niet getrouwd ben.



Mooi stukje Petra........en wat mij betreft, doe maar gewoon gewoon.....
Knipoog smiley Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 21:19
BerichtOnderwerp: Heilige Geest
 
JANE410 schreef:
Ja natuurlijk kun je ook vrouw in vullen Willemijn, maakt mij niet uit, het ging om een voorbeeld hè Knipoog smiley


Ik vond het wel erg man onvriendelijk klinken.........vandaar...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 20:15
BerichtOnderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
 
JOL252 schreef:


Ongeveer zoiets ...

Hoelang ga je wel niet weg Jol;)))
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 19:47
BerichtOnderwerp: Heilige Geest
 
JANE410 schreef:
Een mooi voorbeeld over dat er voor de Heilige Geest weinig ruimte is

Mensen weten dat de Heilige Geest geloof geeft, maar ze kennen Hem niet persoonlijk. De relatie tussen de Geest en de gelovige is vaak net als de relatie tussen een man en een vrouw in een slecht huwelijk. Ze leven onder hetzelfde dak. De man maakt voortdurend gebruik van de service die zijn vrouw hem verleent. Maar hij praat en communiceert nauwelijks met haar. Hij ziet nauwelijks dat ze er is en geniet niet van de relatie met haar.

Ik hoop waar je man schrijft ook vrouw in kan vullen? Een slecht huwelijk komt niet altijd alleen van de man toch?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 18:19
BerichtOnderwerp: Homohuwelijk.
 
SHANITA130 schreef:
Mooi!

WILLEMIJN232:

Ja, idd...mee eens. Het veroordelen van mensen die 'anders' zijn.
Daar hoef je geeneens homo voor te zijn....
Dat kan je/iemand al hebben als tie een beetje afwijkt...
Kijken naar het mooie...
En idd...kijken wat iemand niet schrijft...
En kijken hoe iets misschien is gekomen...
En kijken naar het mooie, ipv het 'in de war zijnde'....en daar dan meteen wat clichés aan vastbinden.
Ja, zo kan ik nog eventjes doorgaan...

Idd, andersdenken, dus ook andersvoelenden...als iemand zich eens zou inleven...de menselijke geest zit zo mooi in elkaar...en is zo creatief..

En ja, er zíjn nu eenmaal slechte mensen en goede mensen.

En ja, de Bijbel is duidelijk over de slechte mensen, die gaan waar ze horen, naar de hel, samen met alle andere slechte mensen. Daarom heet het ook de hel. Want men bedriegt, besteelt en belazerd continu elkaar daar, en dat voor eeuwig.
In een boek van C.S. Lewis las ik eens, een slecht iemand wíl niet eens naar de hemel...wat heeft die daar te zoeken?
Zie: De grote scheiding. Auteurs: C.S. Lewis

En dan denk ik, Homo's slecht Smiley die vol vragen zit Hoé(op welke manier) slecht? Kan niet, dat is hun aard, komt voor.
Ik heb er geen last van, vind ze juist aardig, leuk en optimistisch.

Nog even één kleine opmerking ;)

Je kan er pas voor iemand anders, wie dan ook, buurman, vriend oid, zijn, als je er eerst voor je eigen bent geweest.
Op die dag, in het leven, net wat de situatie vraagt.
Of, je kan pas geven als je zelf hebt...

Ja, dus soms moet je idd eerst even aan jezelf denken. Je hoort dat weleens bij mensen die werken met andere mensen als ze dan op vakantie gaan zeggen ze vaak dat ze zich gaan 'opladen', om hun werk straks weer te kunnen doen.

NB: Nog even iets over de Gay pride, parade of hoe noemen ze dat.
Er zijn ook vele Amsterdammers, ook met een boot in de gracht en die zijn gewoon hetero, die dossen zich uit voor de fun met iig íets roze, net als dat met Koninginnedag, of met voetbal, iedereen, velen, toch even iets oranjes aandoen.

S. Heeft het idee dat er meer hetero's zijn dan homo's dan, gaat om gezellig en jezelf kunnen zijn, meer dan als het per sé om 'gay' gaat...

Ik denk dat je me verkeerd begrepen hebt en teveel op jezelf betrekt, het gaat mij om omzien naar anderen, dus niet alleen naar mensen die anders zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 07:08
BerichtOnderwerp: Het Nieuwsch hoekje
 
SHANITA130 schreef:
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2013/08/jezusdebielen_willen_friso_uit.html

Geen stijl heeft het er ook al over....

Nou, zo wordt het christendom wel belachelijk gemaakt door die gloriestoelbidders.... Smiley met dichtgeplakte mond

Je kan je advragen of we dit allemaal willen weten of hier op het forum moeten zetten. Ik zou zeggen, geef het zo min mogelijk aandacht!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: woensdag 14 augustus 2013, 21:12
BerichtOnderwerp: Homohuwelijk.
 
MARIO216 schreef:
Misschien irrelevant maar hoe vinden jullie de discussie over homo en sport.



Hoe denk jij erover?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: woensdag 14 augustus 2013, 19:31
BerichtOnderwerp: Homohuwelijk.
 
SHANITA130 schreef:
Ik vind dat altijd heel moeilijk, ook altijd heel moeilijk gevonden.

Wat zeg je, tegen iemand die zo ziek is? zoals jij...

Je kan niet, zoals iemand die griep heeft oid, zeggen van oooh wat erg, nou sterkte hoor, wordt maar snel beter.....

Uit onmacht probeer je iets te zeggen...wat dan ook...

Wat zou jij zeggen als iemand zo ziek is als jijzelf bent...

Komt bij, je ziet de uitdrukking niet op iemands gezicht als je iets mailt of schrijft. Of degene mailt of schrijft.

Je kan niet zien, van o, ik kan nu beter niets zeggen, of van o, degene is er zelf erg rustig over, en wil juist dat ik iets zeg..

Zegens!


Het gaat op dit topic niet over mij, maar over homo's.
Hoe zou je als je als homo een liefdevolle relatie hebt je voelen als je dit topic leest. dat bedoelde ik aan te geven. je kan mensen zo onnodig bezeren met opmerkingen.
Een homo weet ook wel wat er in de wereld te koop is en niet iedere homo staat te springen om mee te doen aan de Gay parade.....en dan kunnen opmerkingen zoals wij ze maken zeer doen.....
ik had ook het voorbeeld kunnen gebruiken van opmerkingen tegen dikke mensen of die vooroordelen, die kunnen een ander ook zeer doen.Toevallig gebruikte ik mijn eigen situatie omdat ik ook regelmatig opmerkingen krijg.....niet om er verder op in te gaan. Liever niet zelfs......

k vraag mezelf af: 'Zou de wereld er niet een stuk mooier uitzien als we niet alleen maar rekening houden met onze eigen behoeftes. Meer durven kijken naar de anderen en hoe we er voor elkaar kunnen zijn?' Ik heb zo genoeg van dat veroordelen van andersdenkenden-voelenden....


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op woensdag 14 augustus 2013, 19:44
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: woensdag 14 augustus 2013, 17:44
BerichtOnderwerp: Homohuwelijk.
 
PETRA373 schreef:
Goed stuk jol. En helemaal mee eens, En eh ik wil niet weten hoeveel hetero,'s er In de kerk zitten die worstelen met bv porno verslaving of noem maar op
Eh ik vergelijk homo,'s niet met pedofielen hoor.
Dus ben het er helemaal mee eens, homo,'s welkom in de kerk
Net zoals ieder ander mens, die ook niet perfect is..Oke geef eerlijk toe eh een pedofiel...... Maar daar gaat het niet over.
Alleen de vraag over huwelijk, moeilijk....
Kan er geen mening echt over vormen, lees de voors en de tegens hier en
Weet het antwoord niet.
en ben overtuigd van de oprechtheid van homo,'s die willen trouwen, alleen heeft het echt Gods goedkeuring????
enfin beter ga ik met me vraag na god, en bid om wijsheid en volg jullie meningen verder.

Ps me woorden over ieder ander mens die niet perfect is, wil ik niet mee zeggen dat homo, niet perfect zijn. Voor de goede orde, alleen volgens de meeste kerken is homo zijn een zonde. En dan denk ik. Welke kerkganger is zonder zonde?

Petra die echt oprecht worstelt met vragen over homo, 's die trouwen, wat moet ik er van vinden???? En Es' gaat beginnen..met opruimen

Ik denk ook weleens dat we niet overal wat van hoeven te vinden, vooral over zaken die we toch niet snappen. Je weet, ik ben ziek en dan krijg je ook altijd van die goedbedoelde adviezen die je eigenlijk meer bezeren dan goeddoen, je moet positief denken, je moet wel wat doen, terwijl je alle vormen van het beroerd zijn aan het ervaren bent. Dat doet zeer en ik denk als homo zijnde je dit topic leest je dezelfde ervaring kan hebben die ik heb als mensen dit soort zaken aan mij schrijven cq zeggen.


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op woensdag 14 augustus 2013, 19:52
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van WILLEMIJN232
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 ... 180 Volgende
Pagina 2 van 180