ChristianMatch
 


Forum

Berichten van WILLEMIJN232
Ga naar pagina Vorige 1 ... 174 175 176 177 178 179 180 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van WILLEMIJN232
Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 9 mei 2010, 16:11
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic
 
THOMAS968 schreef:
afwasmachiene kapot op moederdag
nu moet ik ook nog zelf de afwas doen



Een relatie zonder afwasmachine is gedoemd te mislukken.

Thomas, die ook wel met iemand 'zo heerlijk kan praten' zonder af te wassen, Knipoog smiley

Jij mist volgens mij duidelijk de ervaring hoe het is om "heerlijk te praten"onder de afwas.......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 19:04
BerichtOnderwerp: Buddha beeld
 
CHATULIEM619 schreef:
Allereerst vind ik wel dat je enorm veroordelend naar de pinkstergemeente bent. We denken abosluut niet zo exclusief als dat jij hier doet beweren.
Wat betreft occult, heb je zelf eens mensen moeten bevrijden? Als je dat één keer meemaakt, weet je hoe mensen er gebukt onder kunnen gaan. Lees maar eens in de bijbel over die man die naakt rondliep. De demonen hadden hem helemaal van zijn eigen waarde beroofd. Hij was niet meer in staat zelf na te denken. Jezus bevrijdde hem en daarna kwam hij weer bij zinnen.
Je kunt wel lacherig gaan doen en zeggen, dat loopt zo'n vaart niet. Maar het zou verstandig zijn als je het wat serieus zou nemen. En een afbeelding van Buddha in huis nemen is gewoon een afgod in huis nemen. Ook al zijn ze in de fabriek gemaakt, het weerspiegelt wel een afgod en dan maakt de fabricage niet uit.

Ik ben het wel met Arjan eens Chatuliem, en je bent zelf ook wel een beetje veroordelend naar degene die een boedha beeld in huis hebben.....
Mijn beeldje glimlacht mij nog vriendelijk toe en dat zal ook wel zo blijven gewoon omdat ik er niet meer waarde aanhecht dan dat ik het een mooi beeldje vind......Daarintegen heeft de paaskaars die ik 's avonds weleens aansteek meer waarde voor. mij .....dat is het licht van Christus........

Willemijn
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 18:20
BerichtOnderwerp: Hokjes
 
CHATULIEM619 schreef:
Het dreigt weer een kant op te gaan die ik niet bedoel. Het gaat me niet om wederzijds respect voor elkaars geloof, het gaat me om een partner zoeken. En vaak begint dat bij het profiel. En voordat je eraan begint wil je natuurlijk wel weten waar de ander voor staat. En dan is het ook goed om te weten in welke kerk hij/zij komt. En dan geeft de term: niet in hokjes denken, in mijn ogen in veel gevallen niet de werkelijkheid weer. Want (onbewust) hebben we die hokjes, zoals ook bij de discussie van de doop naar voren komt. En waarom zou je daar niet gewoon eerlijk voor uit willen komen.

Hallo Chatuliem,

En als je nu zoekende bent? En je plekje nog niet gevonden hebt bij een kerkgenootschap?
Ik heb trouwens ook ingevuld niet in hokjes denken omdat ik graag over kerkmuren heen wil kijken.......
Dus ik denk niet dat het altijd een kwestie is van er niet eerlijk voor uit willen komen maar meer van open staan voor anderen.
En wat is daar mis mee?

Willemijn
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: woensdag 5 mei 2010, 20:38
BerichtOnderwerp: Buddha beeld
 
CROSSROAD317 schreef:
Ik ga nu iets heel gevaarlijks zeggen.
Paulus waarschuwt hier al voor, ondermeer in korinthe, pas op waar jullie mee bezig zijn, want jullie raken van het rechte pad af.
Gods Woord, de bijbel is duidelijk genoeg, de Heilige Geest is duidelijk genoeg. Hoe komt het dan toch dat er zoveel stromingen zijn ?? Wel ik denk dat de leugenaar van de beginne, satan, christenen een oor aannaait, "laat ze met elkaar maar lekker vechten over gelijk hebben, willen hebben". Want op dat moment zijn ze niet bezig met het eerste en grootste gebod, de Liefde.
Elke stroming heeft gelijk, en waar is Gods Liefde? We vinden zelfs al dat we andere godsdiensten moeten accepteren, boedha beelden kunnen geen kwaad, oosterse geneeswijzen, met een occulte oorsprong moeten kunnen enz. enz. En Gods woord, door de stem van de Heilige Geest willen we niet meer horen. Nee logisch, de duivel, heeft veel christenen doof en blind gemaakt. Toch laat hij ze geloven dat ze nog steeds op de juiste weg zijn en wandelen.
Waar is de gave van onderscheiding van geesten, het kennen van goed en kwaad.

Een kaarsje branden (voor de nagedachtenis van een overledene) is niet verkeerd zeg je, ik wil je even wijzen op leviticus 19: 27-28 Wanneer je een dode te betreuren hebt, scheer dan het haar aan je slapen niet weg en knip geen stukken uit je baard, kerf geen tekens in je lichaam en breng geen tatoeages aan. Ik ben de HEER.
Ik zie het branden van een kaarsje, puur als vervanging van datgene wat in Leviticus staat, er moet toch iets zijn om "kerkelijk" een overledene te herdenken. Natuurlijk mag je wel rouwen, gedenken, dat is zelfs heel goed, maar niet d.m.v. een kaarsje of tattoo

Je zegt inderdaad iets heel gevaarlijks.......
Bij mij in de kerk brand altijd de Paaskaars als teken van het licht van Christus, mag dat wel?

Willemijn
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: woensdag 5 mei 2010, 20:29
BerichtOnderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?
 
ANITA324 schreef:
Het is toch een vrije Nederland toch of niet soms?
In de Chatbox waren er meerdere mensen die zich daar wat voor voelden moet er dan 2 of 4 zijn die het niet leuk vinden het te niet doen terwijl de rest geen hinder van hebben Smiley die vol vragen zit

Overal waar ik naar uitjes ga mis ik die diepgaande inhoud en dat is gewoon te triest voor woorden het geeft gewoon dat de overmacht van deze wereld de kop op doet steken en de christelijke inhoud maar in de doofpot worden gehouden zeer triest vind ik dat. Boze smiley

Het grote deels is meer voor de fun van lange leve de lol bij al die uitjes waar ik aan meedeed lieve broeders en zusters wat houdt naar eerlijkheid de Christelijke inhoud voor u/jou werkelijk in?

Wie is Jezus Christus werkelijk voor jou?

Shalom,

Een zuster

Hoi Anita,

Ik denk dat als je met een heleboel mensen weggaat de meeste stemmen gelden denk je niet? En volgens mij ben jij een van de weinigen die het prettig vind om dan te zingen.....
Dan kan je er voor kiezen om niet mee te gaan en een gezellige middag mislopen of een gezellige (niet zingende) picknick hebben....
En ik wist het wel als ik jou was......ik zou lekker meegaan......
En dat heeft echt helemaal niets met christelijk of niet christelijk te maken....

Willemijn
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: woensdag 5 mei 2010, 20:17
BerichtOnderwerp: Buddha beeld
 
HENK710 schreef:
Maar hoe duidelijk is alles wat God ons meegegeven heeft in Zijn Woord? Blijkbaar duidelijk genoeg om vele stromingen te doen ontstaan Knipoog smiley
Ofwel, Gods Woord kan blijkbaar op meerdere manieren uitgelegd worden. Dat we het niet altijd met elke invulling eens zijn, moge dan ook duidelijk zijn. En ja, jouw voorbeeld over het branden van een kaars als aanbiddingsritueel is af te wijzen. Maar dit betekent niet dat kaarsjes branden hoe dan ook verkeerd is. En dat is volgens mij wel wat Willemijn leest in jouw relaas...

Jij begrijpt wat ik bedoelde te zeggen.........

Willemijn
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: woensdag 5 mei 2010, 16:59
BerichtOnderwerp: Met wie kun je de beste relatie krijgen ?
 
ARJAN007 schreef:
Deze opmerking snap ik niet, dikkie. Bovendien heeft chat nu juist een heel waardevol advies gegeven. De uitdrukking "naar de filistijnen gaan" vind ik niet op zn plaats.

Hij is niet op zijn plaats en ook ontzettend flauw nadat iemand zijn persoonlijk verhaal heeft neergezet.......
Maar Arjan, ik zal de opmerking ook wel niet begrijpen..... Knipoog smiley

Willemijn


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op woensdag 5 mei 2010, 17:03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: woensdag 5 mei 2010, 16:54
BerichtOnderwerp: Buddha beeld
 
GRACE585 schreef:
niet enkel een persoonlijke beleving maar ook juist dat men Gods woord niet wil accepteren als een duidelijk gegeven en dat heeft niets te maken met veroordeling van wat men persoonlijk ervaart maar waar God mijns inziens zeer duidelijk in is .
dat is hetgene wat ik juist zo jammer vind.

en dat vind ik nu weer een beetje kort door de bocht......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: woensdag 5 mei 2010, 15:34
BerichtOnderwerp: Buddha beeld
 
GRACE585 schreef:
naar aanleiding van de andere reacties zal ik dus nu even weer zelf reageren.
jammer dat je het zo negatief opneemt willemijn.en ook dat je niet alles goed gelezen hebt.
1e ik heb geschreven dat ik in mijn ouderlijk huis de kaarsjes bij de beelden uitblies omdat mijn ouders dat als vereering naar die beeldjes(lees de verpersoonlijking achter doe beeldjes)toe deden,en ik Gods woord wilde gehoorzamen ;nl exudus 20:3gij zult geen andere goden voor uw aangezicht hebben .
vele aanbidden nl.de persoon waar zo'n beeltenis voor staat en dus niet God zelf.
ik had het dus over het huis waar ik leefde.
wat jij in jou huis of kerk wil doen is aan jou en daar zal ik dus heus geen kaarsjes komen uitblazen .
2e verder heb ik ook niet gezegd dat de rk kerk slecht zou zijn ik ken daar zeer fijne gelovigen tussen en ook mijn ouders die niet beter wisten als wat hen weer door hun ouders geleerd was.maar doordat ikzelf Gods woord kon en mocht gaan lezen heb ik mogen ervaren dat het heel wat verder en dieper gaat dan mij geleerd was en heb daar vele positieve gesprekken met mijn ouders over mogen hebben ; dus bij deze wijs ik de rk kerk niet af maar wel een aantal zaken waarvan ik lees dat Gods woord wat anders zegt.
3e dat ik geen respect zou hebben volgens jou is jammer want als je goed leest heb ik geschreven dat ik wel respect heb voor anders gelovigen maardat wil niet zeggen dat ik het met alles zomaar eens ben,en dat hoeft mijns inziens ook niet.
4e Dus dat veroordelende vingertje zoals jij "t later nog eens schrijft is er niet hoor,verre van dat en een ieder maakt zijn eigen keuzes maar ik vind het jammer dat als men hier een inzicht en of stukje uit Gods woord na wil leven dat een ander zich meteen gediscrimineerd voelt en /of aangevallen.het lijkt er dan eerder op dat men mij veroordeelt enkel omdat ik het dus anders zie dan bv jij.
ik wil dan enkel zeggen als we op een dag voor God staan zal een ieder zijn verantwoording af moeten leggen en heeft niemand een excuus van het al dan niet gehoord en/of gelezen te hebben dat men bv niet wist dat men enkel alleen God moet aanbidden en geen andere goden voor hun aangezicht moest hebben.en enkel dan zal blijken wie al dan niet het bij het rechte eind had. Knipoog smiley

Jammer dat je er zo op reageert........
Jij vat het op als een persoonlijke aanval op je zelf...... En dat is absoluut mijn bedoeling niet......
Wat ik op jouw stukje tegen heb en dat bedoelde ik er mee te zeggen...... dat een ieder een persoonlijke beleving heeft van wat goed en niet goed is en daarvoor zoek je ook een kerkgenootschap waar je jezelf bij thuis voelt.
Voor jou is dat een evangelie gemeente en voor mij weer een andere kerk.
Maar het is niet aan ons een ander geloof (met of zonder afgoderij) te veroordelen......Laten we niet zo oordelend kijken maar proberen een beetje mild te kijken en niet altijd in termen van goed en fout.....
Geloof blijft hoe dan ook een persoonlijke zaak tussen God en jezelf......


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op woensdag 5 mei 2010, 15:44
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: woensdag 5 mei 2010, 15:06
BerichtOnderwerp: Buddha beeld
 
SOFIE807 schreef:
even rechtzetten dus .... heb het ook niet als veroordeling ervaren hoor ...... maar kon er best goed inkomen wat Willemijn bedoelde ....
Ik heb overigens een pracht van een Mariabeeldje staan , aandenken aan een héél speciaal iemand , 'k heb een Budhabeeldje van vrienden uit Laos , en heb een pak gelukbrengertjes van overal ter wereld ... ook van moslimvrienden ..... doe ik overigens geen van allen weg , maar heb ze nog nooit aanbeden of als iets meer bekeken dan als een aandenken ....
Voor mij belangrijk , elk van men vrienden en kennissen weet wat en hoe ik over mijn geloof denk en doe .... we praten er best regelmatig over ..... en dan is het respect erover spiegelend ...

Ik bedoelde het ook niet het veroordelende maar meer het niet goed vinden van de katholieke kerk......dit even voor alle duidelijkheid.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: woensdag 5 mei 2010, 15:04
BerichtOnderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?
 
HENK710 schreef:
Ze gaan niet voor niets vlakbij Juffrouw Tok afspreken Knipoog smiley Coole smiley met zonnebril

Als 'zuunige'hollander denk ik dan weer gelijk aan het financiële plaatje Knipoog smiley

En, ook niet onbelangrijk, is juffrouw Tok berekent op zoveel mensen en kinderen........die misschien ook nog wel gaan zingen????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: woensdag 5 mei 2010, 14:27
BerichtOnderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?
 
HANNAH810 schreef:
HANNAH810 schreef:
HANNAH810 schreef:
we hopen met elkaar dus te gaan picknicken op zaterdag 22 mei.
het is de bedoeling, dat ieder voldoende eten en drinken meeneemt voor zichzelf en eventuele kinderen, een kleedje, en wat te spelen.

we verzamelen bij het restaurant "juffrouw Tok"
tegenover de schaapskooi.
gelegen aan de n224 tussen ede en arnhem.


Het adres:

Partycentrum Zuid-Ginkel
Verlengde Arnhemseweg 101
6718 SM EDE


Vanuit Utrecht:

· Volg de A12 richting Arnhem/Oberhausen.
· Neem vervolgens afslag 25 Oosterbeek.
· Ga aan het einde van de afslag linksaf richting Ede.
· Na ca. 5 KM ziet u Restaurant Juffrouw Tok en Partycentrum Zuid-Ginkel liggen aan uw rechterhand. Het pand is te herkennen aan de witte letters "Herberg Zuid Ginkel" op het dak.

Vanuit 's-Hertogenbosch:

· Volg de A50 richting Nijmegen.
· Neem de afslag naar de A12 richting Utrecht.
· Neem vervolgens afslag 25 Oosterbeek.
· Ga aan het einde van de afslag rechtsaf richting Ede.
· Na ca. 5 KM ziet u Restaurant Juffrouw Tok en Partycentrum Zuid-Ginkel liggen aan uw rechterhand. Het pand is te herkennen aan de witte letters "Herberg Zuid Ginkel" op het dak .

Vanuit Zwolle:

Volg de A28 richting Harderwijk.
· Ga bij knooppunt Hattemerbroek de A50 op richting Arnhem.
· Ga bij knooppunt Waterberg de A12 richting Utrecht op.
· Neem vervolgens afslag 25 Oosterbeek.
· Ga aan het einde van de afslag rechtsaf richting Ede.
· Na ca. 5 KM ziet u Restaurant Juffrouw Tok en Partycentrum Zuid-Ginkel liggen aan uw rechterhand. Het pand is te herkennen aan de witte letters "Herberg Zuid Ginkel" op het dak.


geinteresseerden zijn vooralsnog;

Hannah810 met twee kinderen
introducee; aquarel (vrouw 37jr)
jolan9.. en willie511 met drie kinderen
grace 585 met twee kinderen
dineke115
ariennez498
marieke897 met 2 kids (als ze niet bij papa zijn)
marianne129 (met twee kinderen) als ze niet naar het logeerhuis zijn
parel184 met kind?
peacedove820 met drie kinderen
leanne 226 zonder kinderen
susannah475
margriet323 evt met een vriendin
nisha834 (met kind)
vriendin van nisha met pleegkindje
willianne485 met twee kinderen
roos166 met twee kinderen en vriendin en haar pleegkindje
anita324
walenka 689
duifje176

dirkie395
pimpernel883
eduard 152
ringo 975 met twee kinderen?
martien 579
griffin748
chatuliem619
lou384
brazeevel772
wim180
jos176
karolus 338
henk335 evt met kinderen
edwinem176
gigolo620
willie605
jonathan890 evt met kinderen
mark811(misschien met zijn broer)
mar907
benny340
henduk 927
eloy025
gert856
kenymom952
imre695
peter646
kanjer134
louwrens662
henk546
schaapherder herman040
dirkjan078
leo571 met drie kinderen
jan853 met vijf kinderen

na twaalf uur gaan we richting de schaapskooi, dus wanneer je later bent ivm file oid, dan weet je waar we te vinden zijn.
t is dus de bedoeling dat ieder voor zichzelf/eigen gezinnetje een kleed, eten en drinken en iets te spelen meeneemt.

zelf neem ik wat bamboestokken mee, en een dekentje, zodat ze lekker indiaantje kunnen spelen; wat schmink, en dan hebben ze t prima naar hun zin (hé jolan? )

als t leuk is organiseren we nog wel een keer een zaterdag-middag verwacht ik, dus als je deze datum niet kunt; misschien kun je dan een volgende keer mee....

komt er nog iemand voor lou langs groesbeek?
misschien kunnen jullie dan even contact opnemen via de mail, en als t rond is dit melden via dit forum?


er kan nog meer bij er kan nog meeeeeeeer bij........

het wordt hoe langer hoe leuker............... Knipoog smiley
maar volgens mij heb ik nooit tijd genoeg om aan zingen toe te komen....
gelukkig maar voor degenen die wel gevoel voor muziek hebben!!



.

Hannah,

ik wil me er niet mee bemoeien (kom uit de zorg dus dat is lastig.....) maar heb je ook een slecht weer scenario......?


Willemijn
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: woensdag 5 mei 2010, 12:17
BerichtOnderwerp: Rekkelijken en preciezen
 
HANNAH810 schreef:
ik kom ook uit op een score van 55 lies, terwijl ik wel een 75 verwacht had; t is grappig om even die test te maken, maar meer waarde heeft het niet voor me eigenlijk.



Ik heb tijden geleden die test ook gedaan en kan me nog herinneren dat ik er vrij calvinistisch uitkwam Verraste, verbaasde smiley terwijl ik zelf vind dat ik wel ruimdenkend ben.....
Heb ik nu geen inzicht in mezelf of klopt de test niet dacht ik ?
Ik hoorde van mijn omgeving dat ik toch best wel wat calvinistische trekjes heb........zo zie je maar...een goede hervormde opvoeding verloochent zich nooit....

Willemijn
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: woensdag 5 mei 2010, 12:05
BerichtOnderwerp: Buddha beeld
 
HENK710 schreef:
Inderdaad, Liesbeth. Daarom is het denk ik ook vooral belangrijk om ons vooral te richten op open gedachtenwisselingen zonder allerlei vooroordelen over bepaalde stromingen etc. Want die vooroordelen zijn niet altijd op iedereen binnen een bepaalde groepering van toepassing. We moeten daar heel zorgvuldig in zijn.



Daarom is het denk ik goed, Willemijn, om jouw beleving en die van Grace wel los van elkaar te zien, aangezien ze een totaal andere grondslag hebben. Bij jou is het een ritueel ter herdenking, bij Grace was het een ritueel ter aanbidding...

Hoi Henk,

Ik zie de verschillen wel maar het gaat mij er om om duidelijk te maken dat je een andere godsdienst of andere beleving van godsdienstniet zo hoeft te veroordelen. Niet alleen je eigen beleving van je godsdienst is zaligmakend dat bedoel ik er mee te zeggen. Voor jezelf misschien wel maar dat hoeft voor een ander dus niet zo te zijn. En een ieder heeft daar zijn motieven, geschiedenis en redenen voor......
Maar omdat het voor jou naar en vervelend en traumatisch was hoeft het dat voor een ander nog niet te zijn? Snap je wat ik bedoel te zeggen?

Willemijn
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: woensdag 5 mei 2010, 11:58
BerichtOnderwerp: Buddha beeld
 
LIESBETH326 schreef:
Willemijn, de reden dat jij een kaarsje brandt is een heel andere dan de reden waarom Grace kaarsjes moest branden en kaarsjes stiekem uitblies... Ik begrijp de drang vanuit aversie van Grace en ik kan ook jouw verontwaardiging begrijpen als ze toevallig jouw kaarsje uit zou blazen...

Ik heb ook altijd gedacht dat katholieken de beelden zouden aanbidden, totdat ik een paar jaar geleden in contact kwam met iemand die van harte zijn geloof beleefde binnen de katholieke kerk. We raakten in gesprek, lazen samen stukken uit de Bijbel en kwamen tot de ontdekking dat we in het in heel wat punten best wel met elkaar eens waren.
Als ik dat vergelijk met het verhaal van Grace begrijp ik dat er ook binnen de katholieke kerk dus grote verschillen zijn...

Dat begrijp ik allemaal heel goed Liesbeth en ik realiseer me de verschillen ook. Maar dat geeft je nog niet het 'recht'om zo over andere godsdiensten te praten vind ik....... Ik snap heel goed dat er veel oud zeer kan zitten aan zaken maar dan hoef je nog niet met het veroordelende 'vingertje'te wijzen.......
En dat probeerde ik eigenlijk te zeggen.......

Willemijn
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: woensdag 5 mei 2010, 09:07
BerichtOnderwerp: Buddha beeld
 
GRACE585 schreef:
als voormalig rk wil ik hier wel even op reageren;als kind wisten we niet beter dat door de beelden en raamschilderingen ons eraan moesten herinneren hoe leerden enhet christelijk leven was en wat oa die zogezegde heiligen voor de mensen gedaan hadden.
helaas werd ons toen ook geleerd die beelden (afbeeldingen van zogezegde heiligen)alsook het mariabeeld als zijnde de moeder van Jezus te aanbidden.we moesten dan bv idd voor deze afbeeldingen knielen en bidden en hen (de persoon waar ze voor stonden)de dingen in gebed te vragen ipv dat men direct aan Jezus vroeg alhoewel ons ook geleerd werdt om aan God te vragen(bidden)ook vele kaarsjes werden voor de beelden gebrand als offer en dank voor verhoring.
ik schrijf het een beetje simpistisch neer maar het rk geloof wat ik van huisuit leerde ging hier best diep in.evenals de dwang om naar de kerkdiensten te moeten;gewoon omdat dat zo hoorde.
na deze strenge rk opvoeding heb ik mij dan ook toedertijd van het geloof en tevens God afgekeerd en ging het zg vrije leven in
alles kon en mocht etc.
later kwam ik tot geloof via een pinkstergemeente en leerde vandaaruit ook de bijbel kennen.een totale ommekeer in mijn leven en mede door hetgene wat in Gods woord te lezen is over afgodsbeelden en u geen gesneden beelden te maken kreeg ik een nog grotere aversie tegen de rk kerk.ik kreeg zelfs de neiging om de beeldje die bij mijn ouders in huis stonden aan diggelen te smijten(nooit gedaan uit respect voor m'n ouders,wel vele malen de kaarsjes stiekum uitgeblazen)later is dit zeker gerelativeerd en nu weet ik dat ondanks hun andere kijk hierop er best veel echt gelovige rk mensen zijn maar ben ik ervan overtuigd dat men nog veel in geloofsbeleving mist omdat ik heb mogen ervaren dat geloven veel dieper gaat,door t woord van God.
vanwege mijn aversie stuurden mijn ouders mij in gesprek met een pater en ik stelde hem uiteraard veel vragen mbt de beelden ed
hij antwoorden tja de mens wil nu eenmaal iets voor ogen en tastbaars hebben en verwees zelfs daarbij naar het gouden kalf.ik vond dat zeer triest en verwees hem daarbij naar de tekst ;zalig zij die niet gezien hebben en toch geloven,
het is dus bij de rk niet zozeer dat men de beelden zelf aanbid alswel de verpersoonlijking die daarachter zit.
ik heb nog steeds veel moeite met kaarsjes branden bij zulke beelden en bloemen zetten etc.gewoon omdat ik vind dat men niet naar die mensen moeten bidden om raad ed maar dat we de genade hebben om zelf rechstreeks tot onze God mogen gaan door Jezus Christus .
maw ik vind dat het onbewust in de rk kerk tot afgodsbeelden vevormt wordt en ben er dan dus ook op tegen.
Engeltje smiley

Grace,

ik lees met grote verbazing je stukje!
Als ik in de katholieke kerk kom brand ik altijd een kaarsje en vind het een mooi moment om even stil te staan bij diegene voor wie ik het kaarsje brand....Niets mis mee toch?
Ik lees dan ook met verbazing in jou stuk dat jij bij anderen die kaarsjes uitblaast......Als je dat bij mijn kaarsje zou doen had je een probleem denk ik.....
Waarom is het zoveel moeite om een andere religie te respecteren ook al is het niet de jouwe?
Jij hebt jouw ervaringen daar maar daarom hoeft de katholieke kerk nog niet slecht te zijn en aan afgoderij te doen?
Het is niet jouw kerk dat is me wel duidelijk maar respecteer het in ieder geval!

Willemijn
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 17:12
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
HERMIENA254 schreef:
ik ga niet weg........ze zullen het ooit lere

n!!


Ik snap jullie reactie niet zo goed? Jullie hebben hier toch geen meningsverschillen?
Een meningsverschil betekent toch per definitie niet dat er ruzie is. En het heeft toch ook helemaal niets met jullie te maken?
ik heb hier op het forum ook wel meningsverschillen, erge soms, maar ook met die mensen leuke mailcontacten zodat je elkaar wat meer begrijpt.....

Dan is het ook wel erg makkelijk er een mening over te hebben vinden jullie niet?
En gelukkig is het geen verplichting van CM om het forum te moeten lezen, het mag..........

Willemijn
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 12:52
BerichtOnderwerp: verbeter punten op cm
 
[offtopic]

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op vrijdag 7 mei 2010, 17:03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: donderdag 29 april 2010, 13:41
BerichtOnderwerp: verbeter punten op cm
 
[offtopic]

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op vrijdag 7 mei 2010, 16:48
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: donderdag 29 april 2010, 12:06
BerichtOnderwerp: Kinderdoop
 
CROSSROAD317 schreef:
Wauw Henk, super, echt een mooie en vooral duidelijke uitleg Engeltje smiley



Ben het er niet mee eens crossroad, ik vind de doop een sacrament en als je eenmaal gedoopt bent is het toch goed? Waarom moet je je dan weer laten herdopen? Ik heb het idee dat het herdopen meer een symbolische waarde heeft of zie ik dat verkeerd?
De doop is toch een zichtbaar teken van God en dat heb je dan toch al bij je?

Willemijn
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: donderdag 29 april 2010, 11:22
BerichtOnderwerp: Kinderdoop
 
HENK710 schreef:
Willemijn,

Ik vind het vooral jammer dat mensen steeds weer discussiëren over de twee dopen, veronderstellend dat het om hetzelfde gaat, terwijl het dus twee verschillende dingen zijn. Zodoende vind ik het niet correct om overdopen als term te hanteren! Dat is meer mijn punt.

Henk,

Maar als je opnieuw in de kerk trouwt is het ook hetzelfde en toch heel anders toch? En het gaat om hetzelfde.....zo zie ik dat met dopen ook een beetje.....

Willemijn
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: donderdag 29 april 2010, 09:37
BerichtOnderwerp: Kinderdoop
 
HENK710 schreef:
Maar is het werkelijk overnieuw doen. Of is het zoals je zelf ervoor al als optie geeft "misschien op een andere manier belijden als je volwassen bent"? De beide dopen die hier besproken worden zijn niet direct met elkaar te vergelijken. Als je vergelijkingen wilt trekken, zul je opdragen en verbondsdoop naast elkaar moeten zetten en belijdenis doen en geloofsdoop. Dan kun je werkelijk vergelijken, anders niet. Dus voorbijgaan aan de heiligheid van de doop doe je in mijn ogen niet als je vanuit het opgroeien in de verbondsdoop later kiest voor geloofsdoop. Je doet op zo'n moment belijdenis, net als de anderen die wel bij de verbondsdoop blijven.

Henk,

Ik ben het in theorie wel met je eens, je kan natuurlijk ook 2 of drie keer in een kerk trouwen.....
Maar gevoelsmatig heb ik er moeite mee als ik zie dat mensen weer opnieuw gedoopt worden....kan je je dat ook voorstellen?

Willemijn
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: donderdag 29 april 2010, 09:25
BerichtOnderwerp: Kinderdoop
 
ARJAN007 schreef:
En als je dit formulier leest, dan zie je ook waarom het volstrekt overbodig is om na de kinderdoop nog een keer te dopen. De kinderdoop bevat alles al wat je nodig hebt om een fundament onder je bestaan te voelen. De kinderdoop ongeldig verklaren vanwege procedure-fouten vind ik dan ook een groteske miskenning en belediging van de grote betekenis van de kinderdoop.

Ik zie het Eerste (c.q. Oude) Testament niet als het verklarend woordenboekje van het Tweede (c.q. Nieuwe) Testament, maar als een volwaardig, onlosmakelijk deel van Gods heilsplan.

Volwassendoop / geloofsdoop vind ik een prima zaak wanneer de persoon nooit de kinderdoop heeft ontvangen. Het maakt mij ook niet zoveel uit wat het ritueel is bij de volwassendoop: besprenkeling of onderdompeling. Beide zijn goed.
Maar ook bij volwassendoop geldt: het gaat erom wat God zegt en doet, en centraal staat dus niet onze eigen keus, ons eigen IK, ons eigen geloof.
Het belijden van het eigen geloof, het JA zeggen tegen God, kan zijn plaats vinden in het doen van de belijdenis.

Ik ben het met je eens Arjan, de doop is toch een sacrament, dat hoef je niet over te doen......je kan het misschien op een andere manier belijden als je volwassen bent maar eenmaal gedoopt is gedoopt......
Als je het weer overnieuw doet ga je mijn inziens voorbij aan de heiligheid van de doop.....

Willemijn
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 april 2010, 18:14
BerichtOnderwerp: onaardig gedoe in chat en forum deel 3
 
MARISKA601 schreef:
ik merk de laate tijd weer dat de sfeer op het forum en de chat
weer naar vroeger gaat.
mensen worden weer beledigd, omdat hun mening net niet iets anders is dan die van anderen.
er worden termen gebruikt die kwetsend kunnen overkomen.


bemoedig elkaar....

en durf eens een keer te zeggen dat je fout zat en zeg sorry..

Ach Mariska, er is een prachtig mooi frans gezegde:" Cést le ton qui fait la musique" of tewel "De toon maakt de muziek".............

Willemijn
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 26 april 2010, 19:12
BerichtOnderwerp: verschillende vertalingen
 
CROSSROAD317 schreef:
Die is wel heel erg mooi en goed vertaald Knipoog smiley


Ik ben het nu eens helemaal met je eens! Knipoog smiley
Is een prachtige vertaling........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 26 april 2010, 16:34
BerichtOnderwerp: Buddha beeld
 
CROSSROAD317 schreef:
Terugkomend op de vraag van Robbedoes, mag een christen een boeddha beeld in huis hebben. NEE !!!!!

Motivatie (gehaald van internet (geen christelijke site ....)) Een Boeddha zelf kopen is niet slecht, maar een Boeddhabeeld als versiering gebruiken is niet erg voorspoedig. Boeddha heeft de Dharma onderwezen om mensen van het lijden te bevrijden en naar het geluk van verlichting te leiden en als we dan alleen maar zijn afbeelding gebruiken om de schoorsteen op te fleuren is dat niet zo gunstig. Dat gezegd zegent een Boeddha altijd de omgeving. Ik zou echter wel respectvol met beelden omspringen. Het verkopen van Boeddhabeelden voor persoonlijk winstbejag (Kwantum, Blokker etc) is echter zwaar negatief karma, berust volledig op gehechtheid, snel geld maken en gaat totaal voorbij aan wat Boeddha, en de Dharma kan betekenen voor ons. Verraste, verbaasde smiley

Crossroad,
Zoals ik al eerder schreef, boedha staat gewoon op mijn boekenplank, zag vanochtend toevallig dat hij op het plankje van mijn theologieboeken staat...., aan mijn lamp hangt mijn verzameling rozenkransen en op mijn kastje staat de paaskaars(mij ook zeer dierbaar, gekregen bij mijn afscheid van de kerk)
De sfeer in huis is prima en met mijzelf gaat het ook goed.......
En ik ben nog steeds gehecht aan het beeldje wat ik van iemand heb gekregen die mij lief is en waar ik totaal geen andere gedachte aan schenk dan dat ik het leuk vond om te krijgen........
Het is ook maar net met wat voor blik je er naar kijkt......

Willemijn


Persoonlijke motivatie (vanuit de bijbel) stel ik de volgende vraag, in welke hoedanigheid zou satan, de meeste mensen (christenen) verleiden.
A) Als een brullende leeuw
B) Als een wolf in schaapskleren
C) Ale een engel des lichts


Ook al haal je, naar jouw mening onschuldig, een boeddha beeld in huis, voor satan is het niet onschuldig. NEE satan heeft op dat moment een ingang om bij jou binnen te komen. Als een wolf in schaapskleren..... Verpakken in een onschuldig lijkend beeldje.....
Het beeldje op zich zal geen kwaad kunnen zeggen we dan, maar de achtergrond van het beeld wel. Wat is de oorsprong dan van boeddha? Boeddha is 1 van de 31 goden uit het Hindoeïsme. En om dat door te gaan op boeddha, boeddha is de zoon van de maan chandra, een god die te vergelijken is met de Griekse god hermes.

Tis maar beknopte achtergrond info, jullie kunnen natuurlijk zelf ook zoeken op internet.

Waar je ook mee bezig bent, reiki, yoga, iriscopie, voetreflexie, boeddhabeelden enz. enz. zoek eerst eens uit waar de oorsprong ligt, want zo onschuldig als het lijkt is het misschien wel voor de mensen, maar bedenk dat het voor satan niet onschuldig is. Maar juist een prachtig middel om ingang te vinden in je hart/leven. En satan wil niets liever dan jou bij God de Vader weg halen, want dan ben je niet bezig voor Jezus Christus. Engeltje smiley


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op maandag 26 april 2010, 16:37
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 26 april 2010, 11:47
BerichtOnderwerp: Buddha beeld
 
MARISKA601 schreef:
ook een tv kan een afgodsbeeld zijn.
let maar eens op als het wk voetballen gaat beginnen..
alles moet wijken voor een dom spelletje.

Ja, dan kan alles een afgod zijn.....je computer ook.......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 26 april 2010, 11:34
BerichtOnderwerp: Buddha beeld
 
HENK710 schreef:
Dit is nu precies waar het volgens mij om gaat... Knipoog smiley



Er is in mijn huis- volgens mij- geen geestelijke onreinheid en de sfeer is ook nog goed......en dat met een boedha beeldje......
Kan ik hier op het forum niet altijd zeggen......

Willemijn
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 26 april 2010, 10:34
BerichtOnderwerp: Buddha beeld
 
CHATULIEM619 schreef:
Je ziet dat mijn conclusies gebaseerd zijn op deze verhalen. In tegenstelling tot wat jij concludeert, heb ik veel vaker die verhalen gehoord. Zelf heb ik nooit een Buddha beeld in huis gehad, dus zelf heb ik die ervaring niet. Ik vind het juist opvallend dat als je over dat beeld praat, mensen uit zichzelf al met zulke ervaringen komen. Het schijnt dus in mijn beleving veel voor te komen. Waarom het bij jou niet zo is, kan ik geen antwoord op geven.


Hoi Chatuliem,

Het is maar in wat voor sociaal netwerk je functioneert natuurlijk....
Mijn boedha beeldje staat nog steeds in mijn boekenkast en ik zag dat het net op die plank staat waar ook de boeken van mijn theologie studie staan......Boeiende boeken, ook over andere religies........ Knipoog smiley
Niet zo kort door de bocht Chatuliem......

Willemijn
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 25 april 2010, 14:27
BerichtOnderwerp: Buddha beeld
 
CHATULIEM619 schreef:
ik refereer naar verhalen die hier in dit topic ook hebben gestaan wat het kan betekenen. Zelf heb ik er geen ervaringen mee, maar vraag maar aan Grace en Marijan.


Dat zijn maar twee verhalen.......en ik heb ze gelezen en als zij dat zo ervaren hebben is dat zo.....een beleving is een beleving natuurlijk....

maar ik heb het al jaren in mijn huis en er gebeurt-tot nog toe in ieder geval- niets mee......
Maar daar refereer je niet aan........
Ik bedoel daar mee te zeggen dat het iets is wat niet voor iedereen geldt...
En als jij er geen ervaring mee hebt kan je je er toch ook niet over uitspreken?

Willemijn


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zondag 25 april 2010, 14:29
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van WILLEMIJN232
Ga naar pagina Vorige 1 ... 174 175 176 177 178 179 180 Volgende
Pagina 177 van 180