ChristianMatch
 


Forum

Berichten van WILLEMIJN232
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 ... 180 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van WILLEMIJN232
Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: woensdag 14 augustus 2013, 10:05
BerichtOnderwerp: Homohuwelijk.
 
PETRA373 schreef:
Heel wat homo,'s die hun hart uitstorten, vertellen zelf over deze ervaringen en hoe hard de homo wereld is willemijn.
Jij vind het niet liefdevol, ik kaart gewoon de werkelijkheid aan, die hier niet meegenomen word in de discusie.

Lijkt wel als of hier alleen over samen vlindertjes kijken en handje vasthouden word gedacht tussen twee mannen.
Beetje romantisch beeld van de homo man, werkelijkheid is hard, ten eerste de maatschappij die je veroordeelt als mens, ten twede je zoekt een liefdevolle partner, maar komt heel veel hardheid tussen homo,'s tegen.

En veel homo,'s die beetje...... over de grens gaan met sex.

Maar je denkt maar , en veroordeelt me schrijven maar. Als jij er een probleem mee hebt is dat jouw probleem.
Dit zijn mijn ervaringen die ik heb met homo,'s in het leven, maar als je goed leest zie je ook dat ik schrijf, misschien ik toevallig alleen die groep homo,'s tegen ben gekomen????

Enfin laat de discusie aan jullie over, en aan degenen die denken alles beter te weten.... Vreemd wel dat sommigge van jullie nooit een homo zijn tegengekomen die jullie deze kant vertelt heeft.

En nogmaals , lees goed wat ik schrijf, ik heb niks tegen homo,'s, wel me vraagtekens over hun geaardheid, is die echt, of een afdwaling?


De echte wereld is voor iedereen hard Petra. Als ik hoor dat in jouw gemeente iemand die een kinderhuis bestuurt ook van incest wordt beticht is dat ook erg. Maar zijn daarom alle mannen slecht? Dat is de nuance die ik in jouw betoog mis......
Ik denk zeker niet alles beter te weten, ik denk er anders over.
Verder ben ik het met Jol eens dat het bijzonder is dat je hier een heel stuk schrijft over homo"s en vervolgens zegt: jullie denken het beter te weten dus ik discussieer niet meer mee? Dus begrijp ik het goed dat je alleen even jouw mening wilt deponeren en als mensen het er niet mee eens zijn je dan stopt met verdere discussie?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 20:37
BerichtOnderwerp: Homohuwelijk.
 
SHANITA130 schreef:
Ik haat circussen Woedende smiley

Hadden we het er niet over homo's, heel wat anders dan circussen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 20:09
BerichtOnderwerp: Homohuwelijk.
 
JANS221 schreef:
Petra, deze discussie gaat over het hebben van een relatie van liefde en trouw tussen twee mensen van hetzelfde geslacht. Wat jij hier allemaal schrijft, heeft hier niets mee te maken.


Daar heb ik het ook over en ik weet ook wel wat er in de wereld te koop is , maar inderdaad ik heb het over relaties van liefde en trouw en niet over incest, overspel enz enz
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 20:02
BerichtOnderwerp: Homohuwelijk.
 
CHRISTIAN542 schreef:
dat zeg je goed...dat Homo,s net gewone mensen zijn..

behalve dat ze met hun geslachtsgemeenschap de weg van de natuur kompleet kwijt zijn..

Ik heb niks tegen mannen die elkaar liefhebben,maar als je als man niet meer weet waarvoor de geslachtsgemeenschap dient..

Je doet me denken aan de quiz de slechtste echtgenoot van Nederland , daar was ook een man die sex alleen nodig vond voor de voortplanting en niet iets vond van verlangens en behoeftes als je elkaar liefhebt, of je nu homo, lesbisch of hetro bent. Nee, functioneel, nou ja, dat kan natuurlijk
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 18:39
BerichtOnderwerp: Homohuwelijk.
 
PETRA373 schreef:
r

Omdat ik vrijgezelle cristen ben, begin ik toch ook geen sexuele relaties met anderen uit mijn gemeente
De homo wereld is heel hard, het is niet alleen samen vlindertjes hand in hand bekijken
Nee parkeerplaatsen vol met mannen die nog niet voor hun homo zijn goed durven uitkomen en studie is op d eparkeerplaats met wisselende contacten van alles doen, wat puur sexueel is, heeft niks met liefde te maken
Dus homo,'s kunnen nog wel Es' sexueeel aardig verkeerd bezig zijn, daardoor in een web komen van sexverslavind met mannelijke geslacht
Deze bekeerde, ging niet mis door dat hij liefdevolle relatie miste
Hij miste sex. Ging op ongezonde manier sexuele relaties dus aan met meerderen.
Om daar de oorzaak te leggen bij, het komt doordat hij zijn Gevoelens niet kon uiten....
Ik denk dat er meer achter zit, zoiets als een spinnenweb van de tegenstander met daarbij een afdwaling op het gebied van sex.

Ps. Wil niet zeggen dat er ook homo,'s zijn met liefdevolle oprechte relaties en monogaam.
Maar eh ha ha in de homowereld is ook een heel duistere kant, waar veel homo,'s mee inaanraking komen.

Dat mis ik altijd in de discusies, als of alle homo,'s samen altijd geweldigge relatie hebben, Samen vlindertjes kijken.... E ha ha , heb toch aardig wat homo,'s gekend in me leven, viel mij op dat hun sexuele leven erg heftig is
, wat ik me wel Es' afvraag is of dat toch ook niet komt doordat als we afdwalen op de weg van een gezonde sexuele relatie, we steeds verder zakken en dieper

En ja ook hetero,'s dwalen aardig wat af.
En begrijp me niet verkeerd, ik heb niks tegen homo,'s, Wel denk ik dat het Gods bedoeling niet was, Moeilijk onderwerp, vooral voor ons, want wij hebben die gevoelens niet en wat kunnen wij er over oordelen???.


Daaruit blijkt maar weer dat homo's net gewone mensen zijn, die doen ook niet altijd leuk en maken zich ook schuldig aan allerlei zaken die God verboden heeft.
Je zal maar homo zijn en dit topic maar lezen, door mensen die overal wat van vinden., vooral over zaken die ze zelf niet bij de hand hebben en weinig liefdevol.


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op dinsdag 13 augustus 2013, 18:42
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 11 augustus 2013, 22:02
BerichtOnderwerp: Geslachtsgemeenschap: een behoefte of verlangen?
 
CHRISTIAN542 schreef:
Begrijpen jullie dan niet het verschil tussen onze wil en Gods wil?

Als een vrouw bv steeds een afkeer van kinderen heeft,maar in Gods plan ze toch moeder moet worden zal God hoe dan ook haar moeder gevoelen schenken,zodat ze gehoor geeft aan die gevoelens.



Laat ik het erop houden dat ik vind dat je een wat bijzondere omschrijving van het moederschap hebt.......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 11 augustus 2013, 20:43
BerichtOnderwerp: Homohuwelijk.
 
Dus jij zegt straks als je aan Zijn tafel gaat: Fijn Heer, dat ik hier mag zitten. Maar óf hij eruit... of...




Precies en dan maar zeggen: maar ik heb je wel lief....... Knipoog smiley Klinkt mij een beetje hypocriet in de oren......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 11 augustus 2013, 19:45
BerichtOnderwerp: Homohuwelijk.
 
CALLIE155 schreef:
@Mardie881

"…ik heb diepgelovige homo's kapot gemaakt zien worden door de kerk. Homo's die diep ongelukkig zijn doordat zij zich als hetero gaan gedragen onder de druk. Zelfmoordpogingen en zware depressie heb ik er gezien. Is dat wat God wil?"

Ik geloof je Mardie881, deze mensen (homoseksuele gelovigen) kunnen het ontzettend moeilijk hebben! Dat moeten we ook vooral niet onderschatten!

--

"Moet je een homo dan dus veroordelen…"

Nee! Ze zijn toch niet minder mens dan jij en ik en wij? Maar dat betekent niet dat je de seksuele omgang met hetzelfde geslacht goed kunt vinden! Bovendien, iets afkeuren op grond van wat de allerhoogste God daarover heeft gezegd, is niet oordelen of veroordelen. Helaas wordt dit door velen, wél gelijk gezien als 'een oordeel klaar hebben'. (Waar dat vandaan komt…?)

"Want wie ben jij om je mede-mens te vertellen, dat iets op grond van Gods visie niet juist is? Het is toch zijn/haar leven? Daar hoor je je niet mee te bemoeien!"

Uhmmm…een christen heeft toch gekozen om Hem te volgen en te getuigen van Zijn waarheden (?)…duhhh

Iemand willen straffen/doden omdat hij/zij iets doet dat tegen de wil/wetten/levensregels van God ingaat is wel oordelen/veroordelen.

En daar hebben wij het recht niet toe. Dat is wat duidelijk wordt gemaakt met de geschiedenis van de overspelige vrouw die men toen wilde stenigen. Diegene Die wel het recht had om haar te oordelen, deed dat niet. In plaats daarvan, schonk Hij haar genade.

Maar…daar zat ook nog een staartje aan:
Kon de vrouw in kwestie dan in Zijn gratie doorgaan met de levenswijze waardoor ze in eerste instantie voor gestenigd dreigde te worden? Wat zei Jezus tegen haar? "Ga heen en zondig niet meer!"


Waar het uiteindelijk op neerkomt, Mardie881, is acceptatie van de waarheden zoals ze ons worden voorgehouden. Dat geldt ook voor diepgelovige homoseksuelen. Zonder daar omheen te draaien. Het staat geschreven zoals het staat geschreven en het is zoals het is, niet meer niet minder.

Blijkbaar druist dat tegen ons gevoel over 'naasteliefde' in en tegen het beeld dat wij van God hebben. Want al die mensen mogen toch ook een gelukkig leven hebben? En God is toch liefde?

Iets anders kúnnen en mógen we er echter niet van maken...
Want dan vervalsen we zijn leer en Zijn waarheden. Waar staat God dan in ons leven?

--

"…omdat de teksten dat zeggen…"

Het is God zelf die heeft aangegeven wat Hij van onder andere seksuele omgang tussen hetzelfde geslacht vind. Op diverse plaatsen staat daarover Zijn standpunt geschreven. Nergens op grond van Zijn woorden die in de bijbel, is te vinden dat Hij uitzonderingen maakt.

De woorden van God zijn leidend in een oprecht christelijke levenswandel, niet je eigen mening of visie.

--

"…of moet je ze omarmen en de liefdevolle weg van God wijzen zonder te oordelen?"

Ja, je moet ze omarmen en ze wijzen op en naar God en wat Hij daarover zegt. Nogmaals, dat is geen oordeel vellen!

--

"Wat zou Jezus hebben gedaan?"

Hoogwaarschijnlijk, wat Hij toen ook al deed.
Hij zei: Volg Mij!
Mensen met fysieke en geestelijke belasting, moedigde Hij aan met de woorden:
"Komt allen die vermoeid en belast zijn, en Ik zal u rust geven"
Tegen de mensen die Hij genas, zei Hij: "Ga heen, en zondig niet meer"

--

"…Het huwelijk is een heilig verbond tussen twee mensen en God. Zou je dan ook niet kunnen zeggen dat het ook een gruwel voor God is als twee ongelovigen met elkaar trouwen?…"

Ongelovigheid op zich (dus het niet leven met God / niet aannemen van Jezus) wordt op diverse bijbelplaatsen al bestempelt als zonde.

Het huwelijk TUSSEN MAN EN VROUW is een inzetting die door God is ingesteld. (Niet het huwelijk tussen mensen van hetzelfde geslacht.)



@Rolf230

"Jezus had idd hier en daar lak aan wat er geschreven stond, omdat het belangrijkste daar boven staat."

Dat zou vreemd zijn, denk je niet? Zijn Vader schrijft de wet/levensregels voor en de Zoon heeft er hier en daar 'lak' aan!
Tel daar bij op dat Hij God gelijk is/zelf God is en dat Hij in weze de wet ook zelf heeft laten optekenen…
In Mattheüs 5 is te lezen hoe Jezus werkelijk tegenover opgeschreven zaken (met name de 10 geboden en levensregels) staat:

--
17 Meent niet, dat Ik gekomen ben, om de wet of de profeten te ontbinden; Ik ben niet gekomen, om die te ontbinden, maar te vervullen.
18 Want voorwaar zeg Ik u: Totdat de hemel en de aarde voorbijgaan, zal er niet een jota noch een tittel van de wet voorbijgaan, totdat het alles zal zijn geschied.
19 Zo wie dan een van deze minste geboden zal ontbonden, en de mensen alzo zal geleerd hebben, die zal de minste genaamd worden in het Koninkrijk der hemelen; maar zo wie dezelve zal gedaan en geleerd hebben, die zal groot genaamd worden in het Koninkrijk der hemelen.
--

Dit bijbelgedeelte geeft ons trouwens gelijk iets mee over in hoeverre we oude wetten en leefregels als ouderwets en achterhaald kunnen beschouwen.
Met de tijd meegaan? Wat betreft wetten en regels die God heeft vastgelegd...vast niet, nee.



@Willemijn232

"Het mag nergens zo zijn dat een mooie relatie van liefde en trouw zo veroordeelt wordt, nergens en zeker niet door mensen die zich christen noemen...... "

Een mooie relatie van liefde en trouw dat tegen Gods instellingen ingaat, kan vast een relatie zijn die men als gelukkig ervaart, maar goed is die niet.

Dat is geen oordeel, maar een weerspiegeling van wat God hierover heeft laten opschrijven.

Praktijken die tegen Gods wil ingaan mogen we niet goedkeuren en moeten we zelfs afkeuren!
(Romeinen 12, met name vers 9: "De liefde zij ongeveinsd. Hebt een afkeer van het boze, en hangt het goede aan."



Jij houdt je dus aan alle wetten die in de Bijbel staan? Vooral die van Leviticus? Dat zijn nogal wat eisen waar je dan aan moet voldoen.........Jij mag dan ook geen vrouw begeren, zelfs niet in gedachten want dan voldoe je al niet aan die wetten......
Ik ben blij dat ik lid ben van een kerkgenootschap waar ze ieder verbintenis van liefde en trouw inzegenen.......
En in de tien geboden zie ik niets staan over homo"s?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 11 augustus 2013, 14:56
BerichtOnderwerp: Homohuwelijk.
 
ROLF230 schreef:
Mara schreef:

Het is een gruwel in Gods ogen als 2 mensen van het zelfde geslacht gemeenschap met elkaar hebben.
Of dat nou is binnen het huwelijk is of niet.

Dus die tekst is mijns inziens voldoende om het homohuwelijk te verbieden.
Een pedohuwelijk verbieden we toch ook?


Je walst nu gewoon over wat Mardie en ik schreven heen, Mara. Want hoe zit het dan met 2 ongelovigen? Denk daar maar eens over na.



Pedo relaties zijn geen gelijkwaardige relaties van liefde en trouw.......dat kan een homo of lesbisch huwelijk natuurlijk wel zijn.......significant verschil volgens mij.......dus een pedo huwelijk zal niet aan de orde zijn......

Het mag nergens zo zijn dat een mooie relatie van liefde en trouw zo veroordeeld wordt, nergens en zeker niet door mensen die zich christen noemen......


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zondag 11 augustus 2013, 15:39
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 11 augustus 2013, 12:25
BerichtOnderwerp: Heiliging
 
MARDIE881 schreef:
Is dit niet zoals Jezus het in grote lijn aangaf hoe die heiliging te vinden?Deze heel beroemde tekst die tijdsoverschrijdend van alle tijden is.


Is dit niet de interpretatie van Jezus op de Tora? Ik heb daar eens een boek over gelezen, Meer dan het gewone van Boerwinkel, zo uit het hoofd opgeschreven......maar was een goed boek....

Maar het zijn inderdaad de leefregels waar we ons aan dienen te houden en die heilig voor ons dienen te zijn......
De praktijk is wat weerbarstiger dus misschien moeten we ze vaker lezen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 11 augustus 2013, 11:35
BerichtOnderwerp: Heiliging
 
SHANITA130 schreef:
Dat dacht ik niet, dat werd naar mij toe gezegd door artsen en verpleegkundigen. En geloof me, als je enkele dagen achter mekaar loopt met een onderdruk van 137 dan ben je echt wel ziek, dan is de situatie echt wel werkelijk ernstig.
Ik suggereer niets. Ik baseer mij op feiten en niet op een bedenksel, en ik mag volgens mij mijn ervaringen hier zetten.

Ik zei nergens het zou weleens kunnen zijn dat...nee, mijn onderdruk ís regelmatig 137. En dat is al 5 jaar zo. maar mijn vorige arts stuurde me weg met wat medicijnen. Ik had toen meteen al naar het ziekenhuis gemoeten zei de arts die ik nu heb.
Dus dan blijkt de situatie ernstig te zijn, en dat is geen bedenksel.



Er is een verschil tussen ernstig en levensbedreigend. Als het levensbedreigend was had je wel in het ziekenhuis gelegen en laten ze je heus niet naar huis gaan. En daar bagatelliseer ik je ziek zijn niet mee.....Waar ik moeite mee heb is het gemak waarmee je dan over dood gaan praat en Jobs worsteling terwijl dat nog(gelukkig maar) helemaal niet aan de orde is......Kan me voorstellen dat je daar dan weleens over nadenkt maar je kan je afvragen of je dat op een forum moet zetten of beter voor jezelf kan houden of alleen met een goede vriend te bespreken.....Op een forum en op zo'n site zitten ook mensen met hun-niet altijd prettige- verhalen en als die dat hier allemaal tot in detail (dat is wat anders dan er oppervlakkig over schrijven)opschrijven wordt het geen discussieforum meer maar meer een persoonlijke verhalen forum......en volgens mij is dat niet de bedoeling.
Jij mag je ervaringen hier natuurlijk neer zetten hoewel ik vind dat je er aardig forum vullend over bezig bent......maar die vrijheid heb je inderdaad daar heb je helemaal gelijk in.....
Persoonlijk vind ik het jammer dat het dan weer op komt duiken tussen zo'n mooi topic over heiliging......

Dus nu maar weer-net zoals Jol schrijft- on topic en ons met de heiliging bezig houden......


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zondag 11 augustus 2013, 11:54
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 augustus 2013, 18:31
BerichtOnderwerp: Heiliging
 
JOL252 schreef:
Woorden zijn lastig en moeilijk als ik probeer onder woorden te brengen waar heiliging me aan doet denken. Voordat er gedacht wordt dat ik echt praktische voetenwassing bedoel... wil ik nog even de woorden aanhalen van Roelande.



Die woorden van Roelande sluiten aan en raken de essentie van wat ik bedoel. Ik bedoel eigenlijk dat Jezus ons voordeed, middels de voetwassing, hoe wij in de wereld en in Zijn gemeente naar elkaar toe mogen staan. Als mensen die liefde en Zijn vriendschap verspreiden door toewijding (het gewijd zijn aan). Elkaar ontmoeten en aanvaarden in welke omstandigheid ook (ook al zitten de voeten onder de kippenstruis van de straat).

Bedoel je te zeggen dat de voetwassing een mooie symboliek is voor een vriendelijk naar de ander kijken? Maar geen doel op zich?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 augustus 2013, 17:38
BerichtOnderwerp: Heiliging
 
SHANITA130 schreef:
Roelande:

Ik ook Lachende smiley Ik bedoel, Rust, Vrede, eerlijkheid(voor zover mogelijk), vriendelijkheid als het aan mij afhangt, Rom 12 18 Houdt zo mogelijk, voor zover het van u afhangt, vrede met alle mensen. Enz.

En eerlijkheid, voor zover mogelijk heb ik, ook, aan deze tekst, Prediker 7 15 Dit heb ik in mijn leeg bestaan gezien: een rechtvaardig mens gaat aan zijn rechtvaardigheid ten onder, een onrechtvaardig mens leeft lang ondanks zijn slechte daden. 16 Wees daarom niet al te rechtvaardig en meet jezelf geen overdreven wijsheid aan. Waarom zou je jezelf te gronde richten? 17 Maar gedraag je ook niet al te onrechtvaardig en wees niet overmatig dwaas. Waarom zou je sterven voor je tijd? 18 Houd het ene vast en laat het andere niet los. Dat is het beste, want wie ontzag voor God heeft, ontsnapt aan al te veel rechtvaardigheid en ook aan al te veel onrechtvaardigheid.

Ik liep net even buiten en ik dacht, ja voordat er Kamervragen over gesteld worden zou ik even uitleggen wat ik bedoel.

Nou, ik had zo'n hoge bloeddruk en ja, dan denk je echt nou, ik heb niet zo lang meer, en toen had ik een grote Vrede, ik dacht aan de goede dingen die er in mijn leven waren gebeurd, en zat wel bij een beste vriend, dat ook, en ook al zat ik alleen hoor, ja, ik kan erg goed alleen zijn, maar dat hielp een beetje bij iemand die je al 17.5 jaar kent.

Maar ja, de bloeddruk is alleen hoog als ik veel stress heb, dus ik ga er nu even vanuit dat het stress gerelateerd is.

Maar toen dacht ik even dat ik niet zo lang meer had...door de bezorgde uitdrukking van de huisarts, en dat er speciaal voor mij, voor de volgende ochtend 8.15 uur een spoedafspraak met de cardioloog werd gemaakt.
Normaal krijg je een brief mee van de arts, mag je zelf het ziekenhuis bellen, en kan je over 8 weken oid komen.

Maar ja, ik bedoel, stel je hebt lopen bellen met T-Mobile, want je pc had geen verbinding en je bent 22,50 euro kwijt daaraan.
En de volgende keer maak tt-mobile een foutje in de berekening in je voordeel.
Ga je dan T-Mobile bellen, ja jullie hebben een foutje gemaakt, en jullie hebben mij 25 euro te weinig gerekend?

Nee, ik laat dat dan even lekker zo, als ik niets hoor, is nou ook al 1 jaar geleden, zoiets bedoel ik.

En ja, eerlijk zijn naar God toen, ja, dát is natuurlijk evident.

En ja, ook, bijvoorbeeld als iemand een bekeringverhaal schrijft en die denkt van nouuuuuu, dit hoeft ook niet iedereen te weten en die laat wat weg, oke. Moet kunnen vind ik, niet iedereen hoeft altijd alles over iedereen te weten je mag ook wel dingen voor jezelf houden.

Dit soort dingen bedoel ik zelf.
Ik wil toch even reageren op je stukje over de vrede die je ervaart als jijzelf denkt dat je niet lang meer te leven hebt. Dat is een gedachte van jezelf en kan je je voorstellen als je werkelijk ernstig ziek bent vrede niet gelijk bij je opkomt als je situatie ernstig blijkt te zijn?
En dat is een heel ander gevoel dan dat je zelf suggereert dat je misschien niet lang meer te leven hebt.....je kan dan mensen bezeren met jouw verhaal......, omdat het een suggestie is, geen realiteit....
Weet je, Shanita, er zitten mensen op Cm die een ziek familielid, vrienden hebben waar het echt realiteit is, geen bedenksel van; het zou wel eens kunnen zijn dat ...


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zaterdag 10 augustus 2013, 18:29
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 augustus 2013, 13:12
BerichtOnderwerp: Heiliging
 
JOL252 schreef:
Ik denk dat het zeker gaat om Zijn aanwezigheid wat niet hetzelfde is als al mijn belangen en wensen die vervult worden. Zo is het aardse leven ook niet... en dat maakt Hem juist aantrekkelijk dat Hij er juist ook is als het niet vlekkeloos verloopt in mijn leven.
Het christelijke tintje.. hmmm zo zou ik het niet willen noemen. Ik denk dat het een levenswijze is. En zeker zijn niet-gelovigen net zo goed tot goede dingen in staat. Hoeveel te meer dat wij als Zijn volgelingen de woorden van Jezus omzetten in daden.



Roelande formuleerde dat wel mooi vond ik...en jouw laatste woorden uit jouw vorige opmerking sluiten daar wel mooi bij aan... Dienen in, met en uit liefde.........
Pffff dat is nogal wat......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 augustus 2013, 11:35
BerichtOnderwerp: Is het christendom wel zo authentiek?
 
PETRA373 schreef:
Wel ik weet wel, toen ik in de shit zat en tot andere goden bad, daar had ik niet zoveel aan, als toen ik tot Jezus ging bidden
Dat was de god die me echt hielp Lachende smiley
Dus na een lange zoektocht ooit, na allerlei goden, ja is voor mij cristen zijn het ware geloof Lachende smiley


Dus als ik het goed begrijp, geloof jij in een God die je helpt? En als hij je niet helpt geloof je er niet in???????Want die ander goden hielpen je niet? Dus daar had je niet zoveel aan?
Is dat een voorwaarde voor geloven in God dat hij je helpt? Is zomaar een discussie vraag.....
Ik geloof zelf meer in een God die in mijn leven aanwezig is, als het ware met me meeloopt en die zorgt dat het goed komt.....op Zijn manier en niet de mijne.....en soms wens ik mij dat ook wel anders toe.....


Onzichtbaar zoals adem is
woont Gods geest in ons midden,
als levenskracht die bouwt en bruist
en zichtbaar maakt wat in ons huist
aan leven, liefde, zingen.


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zaterdag 10 augustus 2013, 13:09
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 augustus 2013, 11:32
BerichtOnderwerp: Heiliging
 
JOL252 schreef:
Toch mooie discussies op het moment waar je nog es over nadenkt en langer op kauwt.
Zo bedacht ik me gisteravond dat de wereld niet zoveel heeft aan woorden, aan preken. Ze heeft meer aan datgene wat Jezus juist ook zo krachtig maakte, door te doen wat Hij zegt. Hij deed wat Zijn Vader deed.

Een mooi voorbeeld vind ik hoe Hij de voeten van zijn discipelen wast, ze kwamen binnen met hun vieze voeten waarmee ze hadden gelopen op straten die er wat anders uitzagen dan onze keurige stoepjes afgescheiden van de straat die er ook al keurig uitziet. Hij knielde neer en waste de voeten van Zijn leerlingen met de woorden dat Hij hen voordeed wat ze ook bij elkaar moeten doen.

Eigenlijk vind ik dit een mooi symbolisch beeld van heiliging, hoe Hij zich opstelt en het werk doet van een bediende. Hij kijkt uiteindelijk niet naar de smerigheid aan die voeten maar komt met water en maakt het schoon. Als we dit naar elkaar toe doen hoe ziet dat eruit in de praktijk? Niets anders dan wat de wereld zou moeten zien: liefde waarmee je jezelf heiligt. (Want je richt je op zuiverheid en als je bezig bent met lief te hebben komt vanzelf de troep er wel uit als je stuit op barrières om lief te hebben.) En je heiligt elkaar door elkaar te dienen... met, in en uit liefde.
http://youtu.be/LWFBzXt81OE


Jol, heeft nog een boel te leren.


Zit er geen verschil in tussen je nederig opstellen en het heilige gevoel?
Als christen hoef je je niet beter te voelen dan de ander, als mens trouwens ook niet want dat ben je niet.....
Wat geeft dan het christelijk tintje aan jouw verhaal? Probeer vriendelijk naar de ander te kijken en het verdriet wat je aangedaan is kan natuurlijk ook voor een niet christen zo voelen? Of zie ik het verkeerd?
Bij heilig heb ik meer iets van Gods aanwezigheid voelen........en dat is wat anders dan een God die mijn wensen maar vervult.....


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zaterdag 10 augustus 2013, 11:43
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 augustus 2013, 11:29
BerichtOnderwerp: Heiliging
 
CORTAZAR588 schreef:
Heiliging is het wat ik al stelde : de bijbel en letterlijk nemen want een verhalenboek is het beslist niet en de woorden van Jezus heel scherp voor ogen houden.
Daarbij doel ik op de woorden die Hij sprak over het Koninkrijk der Hemelen en wie wel en wie niet binnen zullen gaan
Er wordt vaak gezegd dat Jezus niet over de hel sprak.
Hij spreekt er het meeste over.
Ook in Zijn veroordelingen met betrekking tot de zonde is Hij geenzins mals.
Jezus is voor onze zonden gestorven en Hij vergeeft las wij Hem daarom vragen.
Maar net als te gen de overspelige vrouw zegt Hij ook ñu tegen ons: gaat heen en zondigt niet meer.
Heiliging is jezelf op dieet zetten..........het is wel lekker al dat eten maar toch maar niet...
En dat het in de ogen van velen saai of vervelend zou zijn,zij zo.
Let wel ......het is altijd vanuit hartsgesteldheid en niet vanuit angst of groepsdruk of wetticisme.

Als er Een is die onze ware bedoelingen kent is het Jezus wel.



Dat zegt "men"dan altijd he? dat het vanuit de hartgesteldheid is. Maar waarom is er dan nog zoveel angstgeloof...? En hebben mensen,zeker zeker uit de kringen waar over hel en verdoemenis gepredikt wordt nog zoveel mensen last van trauma's? En zijn mensen doods en doodsbang om te sterven want o jee, dat hellevuur.....want niemand is zoals God zelf dat weten we maar al te goed.....hele boeken zijn daar over vol geschreven,......en hoeveel mensen praten niet uit hun eigen ervaringen die ze achter zich hebben gelaten over dat angstgeloof? Ik heb daar ook zo mijn ervaringen mee en vind het eigenlijk een Gods wonder dat ik nog een christen ben......
Dus met de term vanuit de hartgesteldheid heb ik wat moeite......en....vind ik zeker niet heilig....


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zaterdag 10 augustus 2013, 11:51
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 augustus 2013, 13:27
BerichtOnderwerp: De binnenkamer
 
NADINE962 schreef:
Het klassieke Hebreeuws (van het OT) is gelijk aan het Hebreeuws van de Mishna.
Het moderne Hebreeuws dat in Israel wordt gesproken wijkt hier inderdaad flink wat af.
De reden dat ik het liever in het Hebreeuws zou doen is omdat je dan de bron hebt. een vertaling is altijd... minder dan de bron. Ik begrijp ook niet dat er bijna geen christenen zijn die Hebreeuws leren! Zeker gezien de geschiedenis met de RKK waarbij meneer pastoor de bijbel wel kon lezen (in het Latijn) en de 'gewone mensen' niet.
Nu kan de dominee - zij gebrekkig - de bijbel in Hebreeuws/Grieks lezen en de 'gewone mensen' niet. Er is niets nieuws onder de zon helaas.


Ik weet niet of dominees gebrekkig Hebreeuws lezen, mijn ervaring is anders.....en gewonen mensen volgen ook wel cursussen Hebreeuws hoor...... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 augustus 2013, 13:24
BerichtOnderwerp: Heiliging
 
CORTAZAR588 schreef:
Zonder zonde leven is niet wat de onderwerpstarter bedoelt mi.
Dat is niet mogelijk.
Punt.

Geen discussie onderwerp.
Wat ze wel bedoelt is .....leven met de wetenschap dat we als mensen alles wat we doen afwegen en zien in het Licht van Jezus' offer.
En dat dat verschillende visies op zijn is bekend.
De een neemt de woorden van Jezus letterlijk en de ander niet.

Maar helaas zal ok dit onderwerp verzanden in hetzij veroordelen van wetticisme althans heiliging zien als zondeloos zijn of een verdediging van een vrijzinnige levensvisie met jezus als alles vergevende,vooral ook zwakke leider, die niet goed wist wat Hij zei toen Hij op aarde was.

Indien God van ons zondeloosheid had gevraagd dan had Zijn zoon wel in de hemel kunnen blijven n'est pas?
De bijbel zegt: sin santidad nadie vera al Señor.................zonder heiligheid zal niemand God zien.
De verwijfden, de dronkaards, de moordenaars ,de leugenachtigen,de overspeligen,de afgodendienaars zullen het Koninkrijk der Hemelen niet beerven.

Is niet overdrachtelijk bedoeld.



Maar wat versta jij persoonlijk onder heiliging....? Ik lees een algemene mening hoe je denkt dat het topic gaat verlopen maar wat voel je zelf bij heiliging?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 augustus 2013, 13:22
BerichtOnderwerp: Heiliging
 
FAITH187 schreef:
Inderdaad bedoel ik niet dat je zonder zonde leeft of moet leven, dat kan inderdaad niet...


Een koppel die ik ken, leven zo dicht en met God, ik heb nog nooit zulke mensen in mijn leven gekend. Zij hebben alleen maar zegening op zegening. Zij leven echt compleet gehoorzaam naar Gods Woord, in alles.


Dit schreef je Faith, ik lees daaruit dat als je dus dicht bij God leeft zegening op zegening mag ervaren.....Dus als je dat niet ervaart leef je niet dicht bij God?

Iedere christen heeft op zijn/haar manier zijn eigen heilige momenten denk ik......het is niet aan de mens(dus ons om daar allerlei voorwaarden aan te koppelen). De verschillen zijn daarin ook veel te groot. De één ervaart de heiligheid en het dicht bij God leven bij proclamerend bidden, de ander weer in de stilte van de kerk.......en proberen alletwee goed christenen te zijn alleen de belevingswereld is totaal anders.....
Ik probeer mij niet te spiegelen aan anderen die het aan de buitenkant zo goed doen, kijk in je eigen binnenkamer. dat is pas belangrijk en vaak heb je daar je handen ook wel vol aan.....en God ziet wel wat je zelf zo graag overslaat........


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op vrijdag 9 augustus 2013, 14:06
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: donderdag 8 augustus 2013, 18:59
BerichtOnderwerp: Eerst zien dan geloven?
 
NADINE962 schreef:
dit sluit ook aan op wat het volk zei toen ze de Wet ontvingen:

And he took the Book of the Covenant and read it within the hearing of the people, and they said, "All that the Lord spoke we will do and we will hear."

(vertaald:
Hij nam het boek van het verbond en las dit ten aanhoren van het volk voor. En zij zeiden: Alles wat de HEERE gesproken heeft, zullen wij doen en Hem gehoorzamen.

(gehoorzamen is trouwens verkeerd vertaald. Het moet zijn "horen". Je kunt ook horen zonder gehoorzamen)



Je kunt ook luisteren zonder te horen ......of selectief horen
Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: donderdag 8 augustus 2013, 18:58
BerichtOnderwerp: De binnenkamer
 
NADINE962 schreef:
Kun je dit toelichten?



Nou je hebt het klassieke en moderne Hebreeuws en de Misjna...(rabbijnen Hebreeuws) Ik vind het een knap lastige taal waar ik me bij kan voorstellen dat niet veel mensen die goed beheersen. Is in de synagoge ook een groot probleem, mannen die dat goed kunnen lezen. Vaak kunnen ze het niet goed.... Dus als je zegt ik zou het liever in het Hebreeuws doen heb ik respect voor je!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: donderdag 8 augustus 2013, 18:41
BerichtOnderwerp: De binnenkamer
 
NADINE962 schreef:
Ik zou liever het Hebreeuws aanhalen maar dat beheerst een nog kleiner percentage van de mensen hier.
Het OT is het fundament van het NT. Als het OT meldt dat de Wet eeuwig is, kan dat niet ineens omver geworpen worden.
Net zoals bijv. de Islam het NT en Jezus anders interpreteert en dat wordt ook niet geaccepteerd door het Christendom.


Hebreeuws heb je ook in zoveel soorten maten, moet je maar net het goede eruit pikken.......Maar je hebt duidelijk een Joodse gedachtengang...... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: donderdag 8 augustus 2013, 18:34
BerichtOnderwerp: Heiliging
 
PIETER619 schreef:
In hoeverre staan wij God toe in ons leven? Zelf probeer ik wel zo goed mogelijk christen c.q, heilige te zijn. Een ieder die in Hem (Jezus opstanding gelooft en acccepteerd) gelooft is door Jezus dus geheiligd. Als er in de Bijbel staat bid voor alle heiligen, is dat voor hen die sowieso geheiligd zijn door hun bewust belijdend christen zijn.

Wat Faith aangeeft met meer geheiligd klopt wel en niet, maar wat zij zegt is wel waar, waar is ons besef van wat de Heer met ons voor heeft, wel afhangt van onze manier van bezig zijn.

Wat moet een vader doen als zijn kinderen alles wel goed vinden en Hem alleen maar nodig hebben als er nood is? Wat mot een vader met zijn liefde als wij die alleen maar beantwoorden als het ons uitkomt?

Hoe meer wij met onze Vader omgaan hoe meer we van Hem kunnen houden, destemeer kan Hij Zijn Liefde tonen. Jezu sleerde ons bidden het "Onze vader", dus mogenwe er vanuit gaan dat we samen met elkaar door het levnen moeten gaan elkaar als broer en zus tot steun te zijn. Helaas is het individualisme ook bij ons als christen toegeslagen, i kkan het wel alleen af e nde vader moet maar genoegne nemen met mijn mening en manier van geloven.

Kan of moet God (als Vader), zijn kindernewle alles geven ook als zij het niet willen? Bid en u zal gegeven worden, was Jezus een leugenaar toen Hij dat zei? Wanneer wij ons meer gaan "heiligen", dus met God bezig gaan, zal dat Hem deugd doen (denk ik) en wil Hij ook verhoorder der gebeden zijn. Maar ook de manier van bidden is iets waar we ons eens goed bij na gaan moeten denken, wie van ons bid proclamerend?

Eigenlijk hoe meer wij ons "heiligen" ( met God en zijn Woord bezig zijn en ons meer gaan openstellen voor Zijn Geest), destemeer kunnen we leren wat God van ons verlangd. Laten we ophouden gewoonte christenen te zijn


Ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is natuurlijk, en ook iedereen beleefd en draagt zijn christen zijn op zijn/haar eigen manier uit. Ligt ook aan je zelfvertrouwen, hoe je zelf in elkaar steekt. Dus eigenlijk is de term heilig zijn wat verwarrend.....Ik denk dan gelijk aan heilig boontje.....Knipoog smiley
Ben je dan alleen heilig als je veel tijd aan God besteedt????
En wat versta je onder proclamerend bidden? Ik weet nooit wat ik me daar bij voor moet stellen. Toch niet bidden al la Jan Zijlstra mag ik hopen? Ik vind dat onder de categorie dwingend bidden vallen.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: donderdag 8 augustus 2013, 12:54
BerichtOnderwerp: Zou het haalbaar zijn ...?
 
PIETER619 schreef:
Willemijn, goed om je hier weer terug te zien hopelijk gaat het toch de goede kant op, dat is en blijft mijn wens en gebed. Ik denk dat de wet ook een trouwbelofte heeft, nu is de vraag als je gaat daten als getrouwde, pleeg je dan al of nog niet overspel? Dat men behoeft heeft aan bijvoorbeeld een gesprekspartner omdat je uit gekeken bent op je eigen partner, is er iets goed mis. helaas gaat en leert men ons dat eigen ik eerst komt en dan als het ons uitkomt onze naaste pas.

Wil men iets anders, ga eerst eens een marriage course doen, Waarom is men getrouwd, wordt vaak vergeten waardering vor wat d eander is en betekend is niet meer van toepassing. Het is een sluipend proces en schept zo afstand tussen partners. Men ziet bij hernieuwde "aandacht voor elkaar vaak opbloeien van de liefde voor elkaar. Er zijn natuurlijk wle verbroken relatie waar men moest kiezen om uit elkaar te gaan maar veelal is het de sleur die men "vreemd" doet gaan.

Ik ben het helemaal met je eens Pieter, ik vond alleen je taalgebruik wat ongenuanceerd, daarom reageerde ik. De nuance ontbrak die je nu wel aanbrengt

Knipoog smiley Knipoog smiley Knipoog smiley


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op donderdag 8 augustus 2013, 14:08
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: woensdag 7 augustus 2013, 15:46
BerichtOnderwerp: Heiliging
 
FAITH187 schreef:
Nee, dat bedoel ik niet. Ik bedoel dat hoe dichter wij bij God leven, hoe meer wij God in ons leven toelaten, hoe heiliger wij automatisch worden. En daarmee bedoel ik niet dat wij beter zijn dan anderen (integendeel zelfs!!), maar ik bedoel dat doordat God dan zo'n grote rol in ons leven heeft wij automatisch niet meer naar de dingen in de wereld verlangen. Ik heb dit zelf een keer mogen ervaren, dat ik compleet vervuld werd door de Heilige Geest. Een koppel die ik ken, leven zo dicht en met God, ik heb nog nooit zulke mensen in mijn leven gekend. Zij hebben alleen maar zegening op zegening. Zij leven echt compleet gehoorzaam naar Gods Woord, in alles. Echt geweldig, ik zou willen dat ik zo ver was. En natuurlijk kunnen ook zij ziek worden-daar heb ik het in dit topic niet over. Ziekte staat los van het heiligingsproces. Ik denk wel hoe dichter je bij God staat, hoe meer acceptatie je over een ziekte kunt hebben-hoe meer rust je hierin ervaart. Dit heb ik zelf ook meegemaakt.



Waar ik ziekte noem had ik net zo goed iets anders kunnen noemen, maar dat terzijde.
Ik denk dat ik er een andere blik van kijken op na hou, zonder waarde oordeel dat jouw visie fout is. Ik denk dat als je in een klooster leeft-ver van de buitenwereld - je misschien een mate van heiligheid kan ervaren omdat de hele dag in het teken van geloof staat. Dat is je leven zeg maar hoewel je daar ook hard moet werken en het leven niet meevalt.
Ook in het klooster of leefgemeenschappen zijn mindere heilige zaken.

God heeft een grote rol in mijn leven, dat hoort bij mijn zijn maar dat wil niet zeggen dat ik nu zegening op zegening ervaar. dat kan ook niet. Ieder mens heeft in zijn leven dingen die hij graag anders had gezien, of je nu wel of niet dicht bij God leeft.....
Als je lid bent van een geloofsgemeenschap bent wordt er vaak naar je omgezien, in materiële en in geestelijke zin. Mensen ervaren dat vaak als geschenken van God, dat kan. Ik persoonlijk geloof dat niet, net zo min als ik in de genezingswonderen geloof.....Ik geloof in het medisch circuit.....Wil dat dan zeggen dat ik niet "heilig"ben of leef? En niemand kan toch compleet gehoorzaam naar Gods woord leven? Dan zou je zo als God zijn........en niets menselijks is ons vreemd toch? Daar zijn we mensen voor.....
En zo heeft iedereen daar zijn eigen kijk op, het is dan ook geen kritiek op jouw gedachtes Faith maar meer een reflectie van mijn gedachten daarover......


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op woensdag 7 augustus 2013, 17:33
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: woensdag 7 augustus 2013, 10:12
BerichtOnderwerp: Zou het haalbaar zijn ...?
 
PIETER619 schreef:
Ik kreeg haast spontane braakneigingen van die Secondlove zooi, maar kan me wel vinden in dat men om wat voor reden dan ook geen behoefte heeft aan een lichamelijke intieme relatie. De eerste keer dat ik die reclame zag, was mijn gedachte "en het zak zijn als in de dagen van Noach".
Normen en waarden verloederen steeds meer

Geen mens is gelijk en er kunnen goede redenen voor zijn om geen seks (meer) te willen hebben ivm permanente nasleep ziekte bijvoorbeeld en ander legio te bedenken oorzaken.


Misschien krijgen anderen weer braakneigingen als ze lezen dat er speciaal een site voor christenen is? Knipoog smiley
Het is maar net wat je zoekt en wilt én hoe je overtuiging is.....en wettelijk is het niet verboden dus ze doen niets wat niet mag........
Je weet ook niet altijd wat de achterliggende motieven zijn. Het hoort niet bij jouw waarden en normen dat is duidelijk....


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op woensdag 7 augustus 2013, 11:10
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: woensdag 7 augustus 2013, 07:52
BerichtOnderwerp: Heiliging
 
FAITH187 schreef:
Ik denk dat als wij de Heilige Geest meer en meer ruimte geven in ons leven, Hij ons vrijmaakt van bv. verslavingen. Wij hebben Hem daarvoor ook nodig, dat kunnen wij helemaal niet zelf. En overgewicht... er zijn mensen die door ziekte overgewicht hebben-daar kan je niets aan doen. God weet waarom je dat hebt. Hoe dichter we bij God gaan en willen leven, hoe heiliger Hij ons kan maken denk ik. Hoe meer we verlangen op Hem te lijken, hoe minder de wereld 'grip' op ons heeft. Ik heb hier ook voorbeelden van gezien in mijn omgeving-prachtig!

Begrijp ik het nu goed dat je zegt dat als je dicht bij God leeft en niet van de wereldse geneugten geniet je minder kans op verslavingen, ziektes en dergelijke hebt? Of dat je eerder wordt genezen?
Ik denk zelf dat we ons niet beter dan andere mensen moeten gaan voelen en denken dat we 'heilig"zijn......
Misschien kun je wat voorbeelden noemen over jouw ervaringen?


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op woensdag 7 augustus 2013, 10:14
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 augustus 2013, 21:48
BerichtOnderwerp: Ik zou het ze graag vertellen maar durf het niet zo goed!
 
JOL252 schreef:
Het zou al een stuk schelen als we het verhaal en de vragen van de "ongelovige" (in onze ogen dan, eigenlijk heeft men vaak ontzettend veel vertrouwen maar die is soms beschadigd ...) durven aan te horen en het niet als een aanval zien op ons geloof of op God. Soms heeft een "ongelovige" heel veel Jobsvragen. Hebben wij de moed van de zwijgende vriend die niet altijd overal antwoord op weet?



Is dat dan eigenlijk niet een stukje "heiligheid"wat je als christen eigenlijk moet hebben. het luisteren naar de ander? Zonder daar je mening gelijk bij te betrekken.....En dan vooral luisteren naar wat die gene niet zegt maar wel diep verborgen zit?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 augustus 2013, 21:01
BerichtOnderwerp: Ik zou het ze graag vertellen maar durf het niet zo goed!
 
JOL252 schreef:
Ja? Zou dat de intentie altijd zijn? Is het ook niet gewoon een eerlijke vraag naar de zin van alles wat er hier gebeurt? Een eerlijke worsteling met God mag best en ook als je gelovig bent.



Ik denk persoonlijk dat dat niet de intentie is. Mensen nemen vaak hun geschiedenis mee en blijven daar aan hangen als je je verder binnen het geloof niet ontwikkelt of je het helemaal los laat. Ik beleef dat niet als God in de rechtbank maar meer de ervaring van die mens....En wees eerlijk: er waren natuurlijk ook wel wat redenen waarom je je vroeger en ook nu erg teleurgesteld kan voelen niet zozeer tegen God maar meer in het instituut kerk.
En dan heb je natuurlijk de categorie mensen die denken veel van het geloof te weten en daar een fikse mening over hebben die niet zozeer onderbouwd is.
Mooie discussies toch?


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op dinsdag 6 augustus 2013, 21:03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van WILLEMIJN232
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 ... 180 Volgende
Pagina 3 van 180