ChristianMatch
 


Forum

Berichten van MARIAN519
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 ... 39 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van MARIAN519
Auteur Bericht
MARIAN519 (69)





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: maandag 27 februari 2012, 19:11
BerichtOnderwerp: De jarige van vandaag...
 
LEANNE226 schreef:
En dan heb je mijn felicitatie nog niet eens gekregen.......
Fan herte lokwinske my disse moaie jierdei,dast een grutte jongen wurde meist! Kussende smiley

Hier sluit ik me bij aan, Frank...en dat je maar een grote jongen mag worden.. Kussende smiley Knipoog smiley


Laatst aangepast door
MARIAN519
op maandag 27 februari 2012, 19:12
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: maandag 27 februari 2012, 18:53
BerichtOnderwerp: De bijbel als absolute waarheid
 
FRITS494 schreef:
Heel juist wat je zegt! Daarom moeten we God niet verlagen tot het binnenwereldse, ofwel hetgeen ik met objectiviteit bedoelde. In de mythologie wordt God mens gemaakt en krijgen we een mens-god. We denken God dan eenvoudig al te menselijk. Jezus als historisch persoon is geen mythe en van het geloof van Gods definitieve openbaring in hem, moeten we ook geen mythe maken. Mythologisch spreken is eenvoudig het spreken in objectiverende zin. Maar juist als we spreken over het handelen Gods in Jezus, dan moeten we niet in mythologisch-objectiverende zin spreken. Dan wordt immers het handelen Gods in Jezus ook in de categorie mythologie geplaatst.
Gods handelen vindt in het verborgene plaats, voor alle ogen verborgen, behalve voor de ogen van het geloof. Dat is eigenlijk mijn stelling hier. Als we het handelen van God zouden overleveren aan de objectiviteit, zou het tevens onder kritiek komen te staan van de natuurwetenschap.

Hier een bijbels voorbeeld ter argumentatie van mijn stelling: In één geval geneest Jezus een blinde bezetene en de menigte is buiten zichzelf; de Farizeeën echter zien in deze daad van Jezus niet het heil van Godswege en zij leggen het uit dat Jezus door Beëlzebul demonen uitdrijft(Mat.12:22-24). Zij zien het heil in Jezus niet en worden dan ook neergezet als de eigenlijke blinden(Joh.9:39). Hij biedt heil aan hoeren en tollenaars aan door met hen in de maaltijdgemeenschap te treden en hij krijgt het verwijt een slemper te zijn(Mat.11:19;Lk.7:34). Zijn solidariteit met deze zondaars en onreinen was vooral datgene wat een doorn in het oog was van het officiële establishment. Treffend wordt de tegenwerkende grondhouding van vijandigheid t.o.v. bekering door Mattheüs verwoord: “Wij hebben voor jullie op de fluit gespeeld en jullie hebben niet gedanst. We hebben een treurlied gezongen en jullie hebben niet gejammerd”(Mat.11:17). Jezus, die maaltijd houdt met hoeren en tollenaars, dat als ware een lied met de fluit is en Johannes de doper, die boete predikt, karakteriseert het treurlied. Zij worden aldus volgens dit getuigenis beide gedesavoueerd. Ofwel: de verborgen God is aan het werk, maat onthult zich slechts doordat God de ogen opent door zijn openbaring in het gelovig antwoord van de mens.

ps. Het schandaal van het evangelie is het kruis van Jezus aldus Paulus in 1 kor 1, het omstreden teken volgens Lukas 2.

Het lijkt erop dat je een en ander op je eigen wijs interpreteert?

Met "het schandaal van het Evangelie, wat in de Bijbel ! Kor. 1 aangeduid wordt als " De ware wijsheid ", is datgene wat zo is..voor degene die verloren gaan, voor hen die behouden worden, dus die Christus Jezus hun persoonlijke Verlosser en Zaligmaker weten, is het de kracht van God.

: 18 De boodschap over het kruis is dwaasheid voor wie verloren gaan, maar voor ons die worden gered is het de kracht van God
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: maandag 27 februari 2012, 17:59
BerichtOnderwerp: De bijbel als absolute waarheid
 
FRITS494 schreef:
bravo! Het gaat meer om de geest van het verhaal, dan wat er feitelijk is gebeurd. In zekere zin - zonder oneerbiedig te klinken - is de bijbel primair een propagandaboek. Opdat de lezer of hoorder moge geloven!


Propaganda:
"Vaak misleidende informatie die gebruikt wordt om aanhangers / steun te winnen. Vaak gebruikt om ideele en politieke doelen te verwezenlijken".
aldus Wikipedia..

De Bijbel echter is allereerst voor hen die willen weten..opdat de lezer terugkeert tot Zijn Schepper, Die hem bedacht heeft.


Laatst aangepast door
MARIAN519
op maandag 27 februari 2012, 18:55
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: maandag 27 februari 2012, 17:48
BerichtOnderwerp: De bijbel als absolute waarheid
 
THOMAS968 schreef:
Marian,

Het klinkt heel vroom en is het misschien ook wel. Maar je komt dan wel in de problemen wanneer je iets wat verhalend of dichterlijk bedoeld is, letterlijk neemt. Wat doe je dan als blijkt dat de muren van Jericho al voor een deel verwoest waren toen het Joodse volk kwam? Verlies je dan je geloof? Nee toch zeker? Bedenk wel dat wat wij voor waar aannemen wetenschappelijk juist en controleerbaar moet zijn. Dat is een vorm van denken die hier ook nog maar een paar eeuwen zo gehanteerd wordt. Tijdens de Renaissance een beetje en pas op grotere schaal sinds de Verlichting. Joodse mensen dachten niet in die termen van ons type waarheid. Ze vertelden dat God hen hielp in de nood en dat was waar. Zoals voor hen een gelijkenis waar was als de betekenis klopte ook al wisten ze dat het niet precies zo was gebeurd In de chassidische vertellingen van de huidige Joden onderling werkt het nog zo. Ik denk dat je voorzichtig moet zijn de Joodse manier van denken in en voor de Oudheid te benaderen met onze rationele wijze van redeneren. We nemen maar als vanzelfsorekend aan dat dat zo is. Het is eigenlijk helemaal niet zo vroom en ook niet eerlijk om de Joden zo te benaderen. Juist door de denkwijze van de Joden over te nemen en de Bijbel te lezen met begrip voor hun wereldbeeld, lees je het zonder aarzeling. Bij een veldslag kregen ze van God genoeg tijd om van de vijand te winnen. Ze vertelden dat God de Zon even stilzette, een uiting van: God gaf ons de tijd te winnen. Je moet het als een geloofsverhaal lezen, als het letterlijk gebeurd was, hadden de Joden zeker hun vijand verslagen want dan was er een kosmische ramp ontstaan van ongekende omvang. In de Bijbel gingen ze er als vanzelfsprekend van uit dat de Zon om de Aarde draaide. God was toch zo machtig wel dat Hij de Zon even stil kon zetten om Zijn volk te helpen? Maar we weten allemaal dat de Zon niet om de Aarde draait. De Aarde draait om de Zon en om zijn eigen as. Maar ondanks dat het in de Bijbel andersom staat, is de Bijbel daarmee nog steeds waar. Het was het wereldbeeld waaruit ze schreven en ze hadden die mate van kennis en inzicht , die wij nu wel hebben, nog niet. Als je wetenschappelijk denkt en de Bijbel zo leest, is de Bijbel dus onwaar. Maar zo moet je het niet lezen en het is echt geen teken van vroomheid om te stellen dat je het dus, ondanks dat je weet dat het niet kan, toch zo geloofd. Het was een uiting van een groot geloof in God en de grootheid van Zijn macht om het Joodse volk te helpen.

Als ik jouw slotopmerking lees en ik plaats hem in dit kader, ben ik het dus nog met je eens ook.....

Thomas, mensen die wetenschappelijk denken, zijn ook kinderen van God. Of, zoals mijn grote held Galileï zei: "En toch beweegt zij zich".

Heej Thomas,

Iets wat in de Bijbel verhalend of dichterlijk bedoeld wordt, lees ik ook als een gedicht/leerdicht, visioen, profetie of wat dan ook en hoe het dan ook bedoeld wordt..dit staat er namelijk duidelijk bij, zelfs Jezus gaf altijd heel goed aan wanneer hij iets als voorbeeld aangaf...en ja, je kunt dan niet anders dan het met me eens zijn... Knipoog smiley
...en zoals Iesje al aangaf wordt nog steeds de wetenschap getoetst aan de hand van de Bijbel en niet andersom..want als je al niet gelooft waarom zou je dan de echtheid van de Bijbel willen bewijzen? steek je ook een kaars aan om de zon te zien? Engeltje smiley


Laatst aangepast door
MARIAN519
op maandag 27 februari 2012, 17:50
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 februari 2012, 14:39
BerichtOnderwerp: De bijbel als absolute waarheid
 
FRITS494 schreef:
Alles wat in de bijbel staat is niet eenvoudig gebeurd. Je slaat de plank volgens mij helemaal mis als je deze boeken zo leest. Het is geen historisch boek en geeft over historische gebeurtenissen ook niet a-prior exacte informatie. Het is in eerste plaast een geloofsboek, dat als object een geloofsvoorwerp heeft. Aangezien het geloofsvoorwerp niet eenvoudig te objectiveren is tot het binnenwereldse - anders zou dit mythologie zijn -, moeten we de boeken in de bijbel ook niet objectiverend lezen. is de bijbel daarom Gods woord en waarheid? Nee, niet a-priori! De Bijbel wordt pas Gods woord wanneer het als dusdanig wordt erkend. Wanneer we over de bijbel spreken in objectiverende taal als 'Gods woord zijnde', dan reduceren we dit tot het binnenwereldse, tot de objecten respectievelijk. De openbaring dat het Gods woord is, vindt plaats in de persoonlijke existentie en niet onafhankelijk van dit. Pas ook in deze dimensie wordt de waarheid 'bewaarheid' voor mij als individu. In die zin kan men denk ik ook slechts zinvol over de bijbel als Gods woord spreken als men kan zeggen: het is mijn - niet van mij als object - Gods woord. dit geldt evenzeer voor alle geloofswaarheden, die niet eenvoudig in kennis bestaan, maar veeleer in de relatie die ik als betrokken indivdu daartoe heb.

Als ik geloof dat God koning in mijn leven is en schepper van het leven betekent dit dat de Bijbel, Zijn Woord, de absolute waarheid is...alles wat erin staat geschreven is waar, gebeurd en/of staat nog te gebeuren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: vrijdag 24 februari 2012, 22:59
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
MOMO697 schreef:
Ik leer mijn kinderen dat sex plat is en dat de liefde bedrijven iets heeel moois is wat binnen het huwelijk hoort
En ik hoop dat ze ervoor kiezen om voor het laatste te gaan

Mee eens. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: vrijdag 24 februari 2012, 22:54
BerichtOnderwerp: gebed voor Prins Friso en familie
 
FRANKT627 schreef:
Maar ademt hij zelfstandig? En wat als hij niet of wel zelfstandig ademt wat zou dan de beste oplossing zijn als er toch geen directe verbetering in zicht is?

Ik denk dat Mabel en de andere er al lang over aan het nadenken zijn wat ze moeten doen. 'Te lang' was de reanimatie zei de dokter...wat moeten wij en vooral zij daar uit concluderen?

Er blijft slechts 1 conclusie over..gebed..voor Prins Friso en familie..

Al dat "geconcludeer" is al erg genoeg.... Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: vrijdag 24 februari 2012, 21:05
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
http://youtu.be/0Gbz-Lau5tc

like the wind...prachtig lied..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: vrijdag 24 februari 2012, 19:08
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
FRANKT627 schreef:
Inderdaad, maar dan is weer de vraag wat is seks eigenlijk? Voor de ene is zoenen al seks en voor de andere kan manuele of orale seks voor het huwelijk dan wel weer. Het hangt dus van het koppeltje af wat ze verstaan onder seks... Knipoog smiley

Zoenen seks? hangt ervan af op welke plek je zoent dan... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: vrijdag 24 februari 2012, 18:44
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
FRANKT627 schreef:
en toch...ja, toch,kunnen bepaalde woorden ook goed bedoeld zijn maar evenzeer als huichelaar bestempeld worden. De intenties kunnen goed zijn maar de werkelijheid kan wel eens verschillen...

Je bedoelt dat sommige mensen zich anders voordoen dan ze in werkelijkheid zijn?. heeeeeeel huichelachtig dan ja.. Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: donderdag 23 februari 2012, 20:38
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
Heer' U bent mijn leven:
http://youtu.be/XneIY3536nI
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 februari 2012, 20:16
BerichtOnderwerp: gebed voor Prins Friso en familie
 
ANNETTE050 schreef:
Dat heb je goed aangevoeld, heel bitter
en ja, degenen die een keer bij me geweest zijn weten dat ik een HBO functie heb, maar erg heel sober leef, een klein appartementje
en ja...toen ik 28 was heb ik alles opgegeven om mensen in geestelijk nood te dienen....diegenen die niets hebben om terug te geven.....
heel nederland in een hype....
Maar over de schrijnende toestanden, ook hier in Nederland van mensen die in massaontslagen terecht komen....en ga maar door...
Ik ben heel bitter over deze hype....om een man die de beste artsen heeft, de allerbeste....en hij heeft niet eens geleden...bij de eerste inademing van sneeuw krijg je al verstikkingsverschijnselen.....
Jesaja 58 is superduidelijk....
Dit is gewoon sensatiebeluste journalistiek, goed voor de kijkcijfers.....
Dit Oranjehuis kan niet tippen aan het Oranjehuis van vroegere tijden....

Voor wie mogen/moeten we bidden.... volgens Jesaja 58 dan?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 februari 2012, 19:49
BerichtOnderwerp: Incest
 
WILLEMIJN232 schreef:
Je zal mij niet horen zeggen dat het goed te praten is.....,mijn vraag was: hoe nu verder.....uiteraard krijgt de man zijn straf maar dan?
Als ik hier soms de Bijbelse principes hoor over vergeven vraag ik me echt af of het wel zo simpel ligt.....Je moet als kerk ook kunnen accepteren dat vergeving gewoon niet altijd mogelijk is voor iemand......maar doe dan niet alsof.....en wees daar helder in.

Hoe bedoel je dat vergeving niet altijd mogelijk is?
de ander vergeven of vergeven worden? en waarom denk je dat?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 februari 2012, 10:55
BerichtOnderwerp: Incest
 
WILLEMIJN232 schreef:
Dus eens een dief altijd een dief? Terwijl de Bijbel spreekt over onvoorwaardelijke vergeving? je geeft zelf al aan hoe vervelend je het vind dat er één incident in je leven nog steeds opgerakelt wordt.....
Dus als je mistap begaat en dat niet mee rin je hoofd haalt om dat niet meer te doen is dat dus niet mogelijk omdat andere mensen daar een mening, visie en een beperkt vergevingsvermogen aankoppelen.....
En hoe staat dat dan in verhouding met de tekst: wij vergeven onze schuldenaren?
Dus eigenlijk is dat vergeven niet zo simpel....
Als dader van iets ben je dus eeuwig verdoemd om er mee te leven en kan je dus nooit schoon schip maken ......en ook al slachtoffer zal je -hoe moeilijk dat ook is- een plekje moeten vinden om daar verder mee te leven........

Ik zelf vind dat er binnen kerken soms veel te makkelijk over vergeven wordt gepraat.....maar zeg dan ook niet dta je vergeeft.....terwijl je het eigenlijk niet doet......

Toch heeft Leanne heel duidelijk uitgelegd hoe of vergeving staat in verhouding tot de daad..
en binnen `de kerken` zitten jij en ik.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 februari 2012, 22:43
BerichtOnderwerp: Crisis in Nederland en in de wereld
 
[quote=PIETER649]klopt, het is een goeie.
vooral een goeie omdat hier kinderlijk eenvoudig gemaakt word waardoor de crisis is ontstaan, en wiens schuld dat is.
de banken zijn schuldig aan de crisis.

ze zijn nu ook schuldig aan het voortbestaan van de crisis.
uit dit verhaaltje blijkt gewoon dat als er liquide middelen ter beschikking komen, de bedrijven elkaar wel kunnen betalen en de uitlener zn geld gewoon terugkrijgt.

Pieter, leest het niet als n mopje[/quote

Geld moet rollen!!
.zei mijn vader vroeger altijd al.. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 februari 2012, 22:29
BerichtOnderwerp: Incest
 
THOMAS968 schreef:
Alhoewel er in de bevindelijk-gereformeerde kring meer ingredienten aanwezig zijn die het mogelijk maken, komt het in andere religieuze kringen net zo goed voor en zeker ook daarbuiten. De houding van de ouderling en de kerk in het stukje is natuurlijk bij de beesten af. Maar je hebt zeker gelijk als je stelt dat het een behoedzaam opereren kan vereisen. De schandpaal is daarbij niet mijn eerste gedachte, het dreigen ermee kan echter corrigerend werken. Wat ik bestrijd is de toedekkingscultuur met misbruikte bijbelteksten en de keuze die men maakt om de dader te beschermen en de slachtoffers niet te helpen. De pastorale opstelling van de kerken is dus van groot belang. De invulling zal echter maatwerk zijn. Ik onderschrijf overigens het meeste wat je stelt. Een cultuur die incest voorkomt, lijkt me een goede richtlijn voor deze en andere kerken.

Thomas.

Incest voorkomen bestaat niet..
Pastorale opstelling van kerken bedoel je mee de hulp die ieder mens afzonderlijk biedt?
.... want wij zijn/maken met zijn allen "de kerken"... en geven het juiste "maatwerk" qua invulling.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: zondag 12 februari 2012, 19:42
BerichtOnderwerp: Man zonder benen en armen
 
[quote=PAULUS636]Erg ontroerend en indrukwekkend, kijk tot het einde;

krijg je weer kracht van, denk ik.



Kijk naar uw eigen, nadat je dit hebt gezien !


indrukwekkend........

http://youtu.be/W5mbldTkruM
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: zondag 12 februari 2012, 19:40
BerichtOnderwerp: Aandacht voor single-zijn in kerk...
 
'k Geloof dat iedereen aandacht wil.....
maar je moet jezelf leren geven, openstaan voor de ander en dan ontdek je dat je misschien niet ván iedereen aandacht ontvangt, maar dat er wel voor iedereen aaandacht is..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: zondag 12 februari 2012, 19:27
BerichtOnderwerp: Vermenging van goden en mensen (genesis 6)
 
GILBERT767 schreef:
Om gen 6:4 beter te begrijpen, moet je het boek van Henoch er bij pakken
Dit is een buite bijbelse bron die laat zien dat er in de oudheid hybride zijn geweest die zowel mens als dier moeten zijn geweest of mens en gevallen engel/demon, ik geloof dat er in die tijd en daarna ook reuzen waren ook dat staat beschreven in het boek van Henoch, het boek Henoch is een heel interessant boek als je weet dat er in de bijbel staat dat, de laatste dagen zullen zijn als in de dagen van Noach

Ik geloof dat dit boek buiten beschouwing is gelaten tijdens de samenstelling van de bijbel, maar dat het zeker niet minder waar is, Henoch woord namelijk ook aangehaald in onze bijbel er word van hem gezegd dat hij wandelde met God, Genesis 6:4 staat er bijna letterlijk in, je leest er over specifieke engelen die ook in de bijbel voorkomen, en die mannen van naam, zou onderandere de vreemde half mens half dier of demon verklaren die je nog wel eens als wand beschildering ziet, en wat dacht je van paaseiland als ik 9 keer zo sterk en zo groot was kon ik zoon steen waarschijnlijk samen met mijn buurman optillen e verzetten.

Voor dat je dit afwimpel als kolder wil ik je er even aan herinneren dat, satan direckt na de zondeval wist dat, God met een redingsplan zou komen en het was al snel bekend wat dat zou zijn, Jezus, Jezus moest geboren worden uit een specifieke stam, dit wist satan, Jezus zou op een bepaalde tijd geboren worden, ook dit wist hij, dus als reactie zie je door heel de bijbel heen dat satan er alles aan gedaan heeft om te voorkomen dat de geboorte van Jezus rein en heilig zou plaats vinden, denk nu aan dat wat ik eerder heb gezegd, hij satan wist dus dat de Messias uit de mensen zal komen dus wat is zijn reactie het menselijk ras manipuleren zou dat Jezus niet geboren kan worden, dat plan is mislukt, poging twee de kinderen moorden in exodus 1 zie ook als een aanval op de Messias om dat het een aanval is op zijn volk waar Hij uit komt
Gelukkig is het de satan niet gelukt om Jezus tegen te houden.

Ik be benieuwd naar de reactie van de lezer.

Het is een interessante gedachtengang en ik zal hem niet als kolder afwimpelen, temeer omdat er in de Bijbel wel aangehaald wordt uit het boek Henoch en ook uitspraken/profetieën van Henoch worden weergegeven ( zie Judas 2 vers 14 en 15 ), maar in de Bijbel lees ik verder niets over wat jij hier opschrijft en als het boek gelezen werd en het klopt wat je zegt, zou dat zeker in de Bijbel geplaatst zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 februari 2012, 21:39
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
FRANKT627 schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=iy0zycW37Pc&feature=related

Misschien weet je niet wat liefde is,
of ken je haar nog niet,
lees dan wat er staat in ’t woord van God
en luister naar dit lied.

De liefde is een woeste stroom,
die alles overvloeit.
De liefde is een plantje,
dat stil groeit.

De liefde, zij is als een bloem,
waaraan ik zachtjes ruik,
of als een maat met dure zalf ,
in een glazen kruik.
De liefde is een stukje,
van de hemel in je hart.
De liefde die verdrijft ook,
alle smart.

De liefde is een witte wolk,
die voortdrijft in de lucht.
Of als een zilv’ren vogel,
ja in een snelle vlucht.
En Jezus zelf is die het zegt:
de liefde telt het meest.
Een gave van de Heil’ge Geest,
die jij misschien ook vreest.

De liefde is een oceaan,
vol golven van geluk,
als een vuur dat brandt van binnen,
het breekt de zonden stuk.
Mijn droom is om bij God te zijn,
te zingen voor zijn troon
en de liefde, zij geeft vleugels,
aan mijn droom.

De liefde is een oceaan,
vol golven van geluk,
als een vuur dat brandt van binnen,
het breekt de zonden stuk.
Mijn droom is om bij God te zijn,
te zingen voor zijn troon
en de liefde, zij geeft vleugels,
aan mijn droom.

doet me denken aan:
Perhaps love. van john denver en placido domingo..
http://youtu.be/3YnfCH7LNcM

John Denver - Perhaps Love

Perhaps love is like a resting place
A shelter from the storm
It exists to give you comfort
It is there to keep you warm
And in those times of trouble
When you are most alone
The memory of love will bring you home

Perhaps love is like a window
Perhaps an open door
It invites you to come closer
It wants to show you more
And even if you lose yourself
And don't know what to do
The memory of love will see you thru

Oh, love to some is like a cloud
To some as strong as steel
For some a way of living
For some a way to feel
And some say love is holding on
And some say letting go
And some say love is everything
Some say they don't know

Perhaps love is like the ocean
Full of conflict full of pain
Like a fire when it's cold outside
Thunder when it rains
If I should live forever
And all my dreams come true
My memories of love will be of you


Laatst aangepast door
MARIAN519
op zaterdag 11 februari 2012, 21:49
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 februari 2012, 21:18
BerichtOnderwerp: Pre-Marriage Course en de Mariage Course
 
GERRIT084 schreef:
Krijg je ook praktijklessen bij zo,n cursus Smiley die vol vragen zit dan geef ik me ook op Lachende smiley

Praktijklessen? hoe bedoel je? Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 februari 2012, 21:14
BerichtOnderwerp: De jarige van vandaag...
 
HANNAH810 schreef:
lekker van genieten, marian!!
het is een zegen waar velen onder ons naar verlangen denk ik; de liefde van je leven tegen komen!!

het is genieten van een zegen ..zeker..ik besef het elk moment van iedere dag ..


Laatst aangepast door
MARIAN519
op zondag 12 februari 2012, 19:46
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 februari 2012, 20:39
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
http://youtu.be/uKq5IcBFyeQ

Alon Goldstein performs Jesu, Joy of Man's Desiring
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: donderdag 9 februari 2012, 21:06
BerichtOnderwerp: De jarige van vandaag...
 
ZEELAND736 schreef:
CROSSROAD....


Van Harte Gefeliciteerd met je verjaardag!!!!!!!!!!!!

En jij ook Marianne...met je....uhm...MAN!!!!!
Een fijne dag samen....en nog vele jaren in goed gezondheid!!!!!


Ineke

Dank je wel, Ineke, mijn uhm...vriend is nu inderdaad alweer 23 dagen, 11 uur en 6 minuten mijn uhm, uhm... Knipoog smiley MAN.

het is echt nog wennen hoor.. Verlegen lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: zondag 29 januari 2012, 16:24
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
I know him so well..

http://youtu.be/r0ogG9_FBWI


Laatst aangepast door
MARIAN519
op dinsdag 31 januari 2012, 21:15
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: zondag 29 januari 2012, 16:06
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
Silence..
http://youtu.be/TWu4dDWcZcE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: zondag 29 januari 2012, 16:05
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
Arms Wide Open
What does love look like? is the question Ive been pondering
What does love look like?
What does love look like? is the question Ive been asking of You
Once believed that love was romance, just a chance
I even thought that love was for the lucky and the beautiful
I once believed that love was a momentary bliss, but love is more than this
All You ever wanted was my attention
All You ever wanted was love from me
All You ever wanted was my affections to sit here at Your feet and tell me
What does love look like? is the question Ive been pondering
What does love look like? If all of life comes down to love then tell me
What does love look like? is the question Ive been pondering
What does love look like?

Then I sat down a little frustrated and confused
Your fire of life comes down to love. And love has to be more than sentiment,
More than selfishness and selfish gain

Then I saw Him there
Hanging on a tree, looking at me
I saw Him there
Hanging on a tree, looking at me
He was looking at me looking at Him, staring through me
I could not escape those beautiful eyes
And I began to weep and weep

He had arms wide open, heart exposed
Arms wide open, He was bleeding, bleeding.
Arms wide open, heart exposed
Arms wide open, He was bleeding, bleeding
Loves definition
Loves definition, was looking at me
Looking at Him. Hanging on a tree
I began to weep and weep and weep and weep
This is how I know what love is.

And as I sat there, weeping, crying, those beautiful eyes
Full of desire and love. And He said to me
You shall love Me..You shall love Me.
With arms wide open, heart exposed
With arms wide open, bleeding, sometimes bleeding
You shall love Me.. You shall love Me..


If anybodys looking for love in all the wrong places
If youve been searching for love, come to Me. Come to me.
Take up your cross. Deny yourself.
Forget your fathers house and run. Run with Me.
Cause you were made for abandon your heart and listen
Cause you were made for Someone greater, Someone bigger, so follow Me.
And youll come alive when you learn to die.
And He said to me

You shall love Me. You shall love Me

With arms wide open, heart exposed
With arms wide open, bleeding, sometimes bleeding

http://youtu.be/f2ZCIp0HiRo


Laatst aangepast door
MARIAN519
op zondag 29 januari 2012, 16:07
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 januari 2012, 22:48
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
FRANKT627 schreef:

Interessant punt Frank.. "de ware"....
al heb ik die nu wél gevonden Kussende smiley

Maar impliceert seks vóór het huwelijk al niet dat er een huwelijk op komst is? Knipoog smiley
Je hebt dan al de ware gevonden... toch ? Smiley die vol vragen zit Gefrustreerde smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 januari 2012, 17:10
BerichtOnderwerp: inzegening tweede huwelijk
 
PIETER649 schreef:
wij zijn bewust wel in de kerk getrouwd.
zelf ben ik de eerste keer katholiek getrouwd en mn vrouw bij een of ander evangelisch cluppie.
dus voor ons voelde het alsof het de eerste keer was Lachende smiley

Als alles goed was geweest in mijn gezin en familie hadden we het misschien overwogen...maar onze situatie is complex...dat heeft wel misschien wel meegespeeld in onze beslissing om het op deze manier te doen..

Mooi wel dat jullie voor een kerkelijke inzegening konden kiezen... Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 januari 2012, 16:55
BerichtOnderwerp: Ezechiël
 
FRANKT627 schreef:
Zoals ik al vermoedde zou hier geen antwoord op komen...

Welk antwoord wil je horen Frank? dat je het boek Ezechiël niet hoeft te lezen om er meer van te weten te komen? Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van MARIAN519
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 ... 39 Volgende
Pagina 2 van 39