ChristianMatch
 


Forum

Berichten van JOLAN931
Ga naar pagina Vorige 1 ... 35 36 37 38 39 40 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van JOLAN931
Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 januari 2010, 18:12
BerichtOnderwerp: De jarige van vandaag...
 
Lida...van harte gefeliciteerd!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 januari 2010, 18:08
BerichtOnderwerp: overige verbeterpunten van deze site
 
ik mis de valentijnskaarten bij de e cards
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 januari 2010, 15:45
BerichtOnderwerp: IOVER ROKEN
 
ik heb ooit eens een christen horen zeggen...

roken is de enige afgod die je mag hebben want je steekt hem in de brand Lachende smiley

ik neem er nog eentje Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 januari 2010, 02:39
BerichtOnderwerp: Nieuwjaarswensen
 
dank je sola!

Ook ik wil alle cmmers een heel gelukkig , gezond en voorspoedig 2010 toe wensen!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: maandag 28 december 2009, 20:09
BerichtOnderwerp: vloek uitspreken
 
Quote:
ik kreeg een vervloeking per mail uit naam van JAWEH God de Vader en Zijn Zoon Jezus Christus.

Wat een onzin!
Wie denkt de mens wel dat hij/zij is...God zelf misschien?

Ik vind het niet kunnen om in de naam van God een vloek over iemand uit te spreken.

....omdat die persoon God zelf niet is, hij /zij spreekt enkel woorden uit eigenbelang,gekwetstheid, boosheid of arrogantie en niet omdat hij/zij het uit Gods eigen mond gehoord heeft.(ik heb God zelf tenminste nog nooit hardop horen praten)

....omdat God zelf machtig genoeg is om iemand te vervloeken of te zegenen, daar heeft Hij echt geen nietig, eindig mens voor nodig.

Voor mij is een vloek in de naam van God over iemand uitspreken niets minder dan godslastering, vanwege de ontkenning van de almacht van God en het zichzelf stellen in Gods plaats, alsof hij/zij op een lijn staat met Hem.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: donderdag 24 december 2009, 21:25
BerichtOnderwerp: man en vrouw; hoe zit het nou......?
 
Quote:
Even om het helder te houden, maar er is hier een Marijan met een i en een Marjan zonder i. En we zijn beiden ook nog 40.

Ik ben al een poosje afgehaakt in de deze discussie en volg 'm lezend.

Groetjes,
Marijan

oeps...sorry marIJan Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: donderdag 24 december 2009, 19:45
BerichtOnderwerp: man en vrouw; hoe zit het nou......?
 
[quote]

ik denk dat je me verkeerd begreep marijan...

Ik doelde op de roeping van die man, dat je als vrouw zijnde je man emotioneel moet steunen, door naar hem te luisteren, hem te adviseren waar nodig, en belangstelling te tonen in zijn ambt. Maar niet...
een deel van zijn roeping op je schouders te nemen, het is immers jou roeping niet, maar de zijne. Dus als het kinderwerk daar bij hoort, hoef je dat als vrouw niet op je te nemen vind ik. Enkel als je dat als jouw roeping ziet. Maar naar mijn idee zijn dat twee verschillende dingen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: woensdag 23 december 2009, 23:28
BerichtOnderwerp: Knuffelhoekje...
 
Quote:
HENK710 schreef:
Een knuffel voor de Jostiband!
Prachtig zoals die mensen vol levensvreugde je een spiegel voor kunnen houden!


idd henk, wat zij kunnen kan ik niet.
heb diep respect voor hun en hun begeleiders om andere mensen te laten genieten op een avondje uit.

ook van mij krijgt de Jostiband een dikke knuffel, en dat ze nog lang mogen bestaan.

ook van mij een knuffel erbij, voor onze gehandicapte medemens.


enne, annette en pieter...ook voor jullie een digiknuff
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: woensdag 23 december 2009, 20:41
BerichtOnderwerp: man en vrouw; hoe zit het nou......?
 
Quote:
En als de vrouw nu die roeping heeft....

off topic....open een nieuwe voordat we de weg kwijt zijn Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: woensdag 23 december 2009, 20:37
BerichtOnderwerp: man en vrouw; hoe zit het nou......?
 
Quote:
en ik ben van mening dat als iemand een roeping van God heeft, zijn of haar partner zich daarnaar te voegen heeft.
ik zie daarbij het ambt van kerkeraadslid wel als roeping maar schoolbestuur niet.

God liefhebben boven alles, en je naaste (ook je gezin dus) als jezelf.
Dit houd voor mij in dat je als vrouw zijnde, niet anders kunt dan je man steunen om God te dienen, en Hem op de eerste plaats te zetten.

Daarbij mag wel even gelet worden op de motieven van de man om kerkenraadslid te worden, maar als deze motieven zuiver zijn, heeft hij zijn roeping maar te volgen. En zijn vrouw(of ze wil of niet)heeft daarin ook direct de roeping om haar man te steunen in zijn ambtelijk werk.

Wat is er beter dan samen God dienen? Daar rust toch alleen maar zegen op...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: maandag 21 december 2009, 21:04
BerichtOnderwerp: Baai Baai!!!
 
Heel veel geluk samen, Hennepen !!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: zondag 20 december 2009, 20:59
BerichtOnderwerp: man en vrouw; hoe zit het nou......?
 
Quote:
Een provocerende gedachte: Tja dames, jullie zijn met die appel begonnen en de consequentie daarvan staat ook beschreven. (Ben benieuwd hoeveel strafpunten deze gedachte mij gaat opleveren)

De oplossing staat ook ergens....

En nog bedankt voor al dat onkruid dat wij mannen nu zwetend elke keer uit moeten roeien.....

(Boel maar even op scherp zetten, het vuurwerk komt er bijna aan)

Clown smiley
zie je wel dat deze tijd barstensvol adams en evas zit? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
die mannen blijven de schuld maar afschuiven....was het soms verplicht om ook een hapje te proeven????
nee toch?

nou dan....suc6 met zwetend je brood verdienen Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: zondag 20 december 2009, 20:53
BerichtOnderwerp: christenen en moslims
 
Quote:
dus ondanks de joden Jezus niet erkennen, geloven we in dezelfde God.
waarom de joden dan wel, en de moslims niet?

Ik denk dat het geloven in dezelfde God niets te maken heeft met de manier waarop men in die God geloofd.

Waar het naar mijn idee wel mee te maken heeft is de oorsprong van die God, waarop je kunt baseren of het om de zelfde god gaat of niet.

Zo kun je lezen in de kerkgeschiedenissen over het ontstaan van Allah... over de God van de Joden, en over de God van de christenen.
Als je kijkt naar het begin van deze godheden, is het je al direct duidelijk dat het niet om de zelfde god kan gaan, maar wel dat de joden God, en onze God, dezelfde is.

Leg Hierbij de Bijbel, de Koran en de Thora naast elkaar, en ik neem aan dat je er dan wel uitkomt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: zondag 20 december 2009, 20:49
BerichtOnderwerp: christenen en moslims
 
Quote:
PIETER649 schreef:
Als wij, christenen, nou in de God van Abraham Izaäk en Jacob geloven, en, de naam zegt het al, Christus erkennen als Zoon van God en deel van de Heilige 3-eenheid.
In welke God geloven bijvoorbeeld de joden dan?

In een andere God?

En nu graag geen uitgebreid warrig verhaal gelardeerd met bijbelteksten, maar gewoon een JA of een NEE, als dat niet teveel gevraagd is....

NEE

NEE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 december 2009, 15:13
BerichtOnderwerp: Eenzame feestdagen.
 
Quote:
Laten we de komende tijd eens stilstaan bij mensen die
de kerstdagen alleen doorbrengen.
Door welke omstandigheden dan ook.
Sta stil bij de dak en thuislozen die geen warm huis hebben.
Deze mensen voelen zich vaak verlaten.

ik denk dat het voor veel mensen die ook alleen zitten met de feestdagen niet meevalt om ook nog stil te staan bij dak en thuislozen. Ieder voelt zijn eigen pakje hè, maar respect Maris, dat jij dit wel doet
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 december 2009, 23:49
BerichtOnderwerp: Hoe gaan single moeders op deze site om met...
 
Hier een single mams Lachende smiley

Ik vind dit geen makkelijk onderwerp.
Mijn kinderen hebben een dag per maand een vaderdag, en ik denk dat mijn ex dat meer als genoeg vind.
Mijn ex schoonouders hebben mij na de scheiding met roddels en valse beschuldigingen overladen, net zolang tot ik ze voorgoed de deur wees.

Het gevolg hiervan is dat mijn kinderen ook geen contact meer hebben met die kant van de familie incl opa en oma. Dit is dus mijn schuld. Niet dat ze ooit langskwamen ofzo, maar het doet mijn exschoonouders waarschijnlijk wel verdriet dat ze hun enige kleinkinderen nooit meer zien zoals het nu gaat.
(niet dat ze dat ooit zullen zeggen, maar toch...)

Mijn idee is dat de vader van de kinderen er maar voor moet zorgen dat ze bij zijn ouders langs gaan, maar tot op heden heeft hij dat nooit gedaan.

ik heb geen idee tot hoever mijn verantwoordelijkheid daarin rijkt. Moet ik mezelf laten kwetsen door zijn ouders en mijn kids laten gaan om vervolgens alleen maar kommentaar op mijn opvoeding te krijgen...of......
laat ik het aan mijn ex over, in die ene dag per maand?
wat is eerlijk tegenover de kinderen....die vraag kan me echt weleens bezig houden, ook al weet ik dat ze hun opa en oma niet missen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: donderdag 17 december 2009, 21:42
BerichtOnderwerp: bid voor mijn
 
Quote:
ik geloof er niet zo in dat je mensen kunt dwingen om weer contact te hebben. En ook niet dat je God kan dwingen. Er is nog zoiets als een vrije wil van de mens.

En in deze situatie zou het ook nog eens verkeerd kunnen werken. Henk is er zo mee bezig, dat als er contact zal komen je nu al kan voorspellen dat het weer mis zal gaan. De verwachtingen zijn nl. te hoog. Een relatie proberen te herstellen vereist veel meer dan alleen maar gebed. Het is nl. het herstellen van vertrouwen en dat kost heel veel tijd. En vooral heel veel van jezelf Henk. Het beste wat je kunt doen, is het loslaten. En dan kan God je de rust en vrede geven.

Chat.... je zet God hier neer als een wezen dat van de mens afhankelijk is.
Als of God niet machtig is om te doen wat Hij wil... daar heeft Hij echt geen mensen voor nodig hoor. Mensen WIL Hij gebruiken, maar daarom doet Hij dat niet altijd!

Hij spreekt en het is er...Hij gebied en het gebeurd!
Dus waarom zou Henk niet om een wondertje kunnen bidden? ...wie weet, baad het niet dan schaad het niet.....toch?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: donderdag 17 december 2009, 18:08
BerichtOnderwerp: Te laat op date / afspraak komen
 
Diegene die me te laat niet wil...die wil me gewoon helemaal niet. Clown smiley

beter laat dan nooit toch? Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 december 2009, 23:10
BerichtOnderwerp: Te laat op date / afspraak komen
 
Quote:
PAULUS505 schreef:
Het valt mij op dat er veel dames op CM zijn die schrijven dat ze te laat op hun afspraken arriveren.
Dat is mijns inziens geen goede binnenkomer voor een date.
Als ik naar een Gebeds avond ga of naar familie en vrienden ben ik altijd minimaal een kwartier te vroeg, soms ben ik er zelfs al een uur eerder.
Hoe zou het toch komen dat er meerdere dames op CM zijn die te laat op hun afspraken komen. Dat vind ik in ieder geval heel jammer.

Heeft niets met CM te maken,maar dat is een eigenschap van de vrouw(niet negatief bedoeld),maar een vrouw besteed nu eenmaal meer aandacht aan haar uiterlijk dan een man. En het enige nadeel is,dat ze dan meestal de tijd uit het oog verliest.

behalve de tijd die ze voor hun buitenkant nodig hebben, heeft een deel van de dames kinderen, dus zijn ze afhankelijk van de oppas, of op tijd is.
en moeten ze natuurlijk eerst nog ff 5x plassen voordat ze weggaan Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 23:05
BerichtOnderwerp: christenen en moslims
 
hoe kunnen God en allah de zelfde zijn????
als je logisch nadenkt zou de haat tussen christenen en moslims wereldwijd toch juist broederlijke liefde zijn?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 23:03
BerichtOnderwerp: christenen en moslims
 
Quote:
Hoezo tegen Zichzelf verdeeld? God is tegen afgoden, ofwel tegen verkeerde voorstellingen van Hem. Door die menselijke invullingen/beelden verandert God nog niet. Hij blijft Dezelfde en blijft tegen het verkeerd dienen van Hem.

dan heb ik je verkeerd begrepen henk...hier ben ik het dus wel mee eens
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 23:01
BerichtOnderwerp: verschillende vertalingen
 
Quote:
ja hoor es chat, als jij les krijgt van 1 van die samenstellers... verwacht ik niet dat die zegt dat het geen goeie vertaling is.
meer iets van: wij van wc-eend, adviseren : ... wc-eend!!

daarmee wil ik geen waardeoordeel geven over de vertaling, maar wel van jouw bron in deze.

ik kon even geen woorden vinden om dit duidelijk te maken.
bedankt pieter, helemaal mee eens
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 20:48
BerichtOnderwerp: christenen en moslims
 
Quote:
JOLAN931 schreef:
Does, ik zat er vanmiddag nog eens aan te denken. toen schoot me opeens het verhaal van israel te binnen in de tijd van Achab.
Men diende de baal, en elia diende de God van israel.

de priesters riepen hun baal aan,om te bewijzen dat hij god was, en werden niet verhoord... elia riep zijn God aan,om het offer aan te steken, ten bewijze van Zijn Godzijn en werdt dadelijk verhoord.

Dit was voor mij afdoende bewijs dat we niet allemaal de Zelfde God dienen al dan niet op verschillende manieren.
Had dat wel zo geweest, hadden beide gebeden verhoord moeten worden in dit verhaal, denk je ook niet?

Er zijn inderdaad afgoden. Maar er is nog steeds maar 1 God. Dat de Baälpriesters niet verhoord worden zit denk ik veel meer in de wijze van aanbidden en vereren van deze godheid, die niet de totale positie krijgt toegewezen die God inneemt.

God manifesteert zich op allerlei manieren. Bij diverse volken is er voor diverse eigenschappen van God een godheid bedacht, zoals Baäl en Astarte. Bij anderen wordt God enkel beschouwd als hoogverheven Koning, Die met grote eerbied behandeld moet worden, zoals de islam. Weer anderen zien God ook al meer als zorgende Vader, Die ook omziet naar Zijn Volk, zoals de Joden. En dan zijn er nog christenen, Die God ook zien als God Die zelfs mens geworden is en nog dichterbij komt door in ons woning te nemen door Zijn Geest. Allemaal mogelijk toch beelden/manifestaties van 1 God?!

Ik ben het niet met je eens Henk.
Als je gelijk zou hebben zou God tegen zichzelf verdeeld zijn gezien de duidelijke haat die Hij in de bijbel kenbaar maakt tegen de afgoden en afgodendienaars
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 20:30
BerichtOnderwerp: verschillende vertalingen
 
Quote:
Staat er niet ergens in openbaringen dat we niet mogen toevoegen en weglaten wat er geschreven is?

18 Want ik betuig aan een iegelijkdie de woorden der profetie dezes boeks hoort:Indien iemand tot deze dingen toedoet; God zal over hem toedoen de plagen die in dit boek geschreven zijn

19 En indien iemand afdoet van de woorden des boeks dezer profetie, God zal zijn deel afdoen uit het boek des levens, en uit de heilige stad, en uit het geen in dit boek geschreven is

openbaringen 22 statenvertaling

Heftig... ben benieuwd hoe andere vertalingen dit omschreven hebben
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 20:23
BerichtOnderwerp: verschillende vertalingen
 
Quote:
CHATULIEM619 schreef:
Versie van Het Boek:



Nu komt het verschil wel naar boven.


Hoezo? Gods boodschapper mogen zijn is toch genade die Paulus ten deel gevallen is?

nee henk, een boodschapper van God te mogen zijn was maar één van de vele genaden die Paulus ten deel vielen. In die zin is de vertaling van het boek dus onvolledig. Andere genaden waren o.a zijn liefde tot God, zijn ijver om anderen te bekeren, zijn standvastigheid in het geloof...die worden dus allemaal niet genoemd door het zo te vertalen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 18:10
BerichtOnderwerp: 10 geboden,wet van mozes
 
Quote:
JOLAN931 schreef:
naah.... als je de mijne mar niet jat, want ik kan hem zelf zo goed gebruiken

Je maakt slapende honden wakker...

Maar goed dat ik niet weet waar je huis woont...

laten we dat dan vooral zo houden Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 17:59
BerichtOnderwerp: verschillende vertalingen
 
Quote:
ik heb het vluchtig doorgenomen..
zelfs de nbv wijkt af van de statenvertaling
ook de nbg doet het hier en daar.

en wat is dan de juiste vertaling?

ik denk dat de oudste vertaling de zuiverste is maris, ongeacht of deze niet te lezen is of wel...
hier is namelijk het minst aan gesleuteld, en hervertaald door de mens. (even er vanuit gaande dat deeerste bijbel is geinspireerd door de Heilige Geest)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 17:55
BerichtOnderwerp: Christen en milieu
 
Quote:
JOLAN931 schreef:
daarom eet mijn hond alleen vlees en geen brokken

bovendien word een hond/kat of ander huisdier als het doodgaat, en bij de dierenarts achter blijft ook verwerkt tot andere dingen, lijkt me dus weinig schadelijk voor het millieu.

pffft wat en onzin zeg... God schiep de mensen en de dieren... hoe kun je dan een auto vergelijken met Gods schepselen. Natuurlijk stoten koeien meer ellende uit als een auto, maar ik denk dan, als dat zo erg was, had God heus geen koeien geschapen.

Ik ben voor het bewust omgaan met de aarde en het millieu, maar blijf wat mij betreft van de dieren af God gaf ze niet zonder reden, niet nutteloos.


omdat vlees in je hond zijn bak te krijgen is dr heel wat aanslag op het millieu gepleegd....zou god de dieren oke sommigen dan geschapen hebben om in te kleine hokjes te zitten, en ze extra vet te mesten? voor de consumptie?
denk niet dat god dat zo bedoeld heeft, maar ik heb dr nog geen andwoord gehad. ik maak me dr zelf ook schuldig aan, ik eet elke dag vlees, en ik vind het heerlijk....lekker krom he? ik lijk wel een mens.


je lijkt wel zo'n mens als ik...lekker biefstukje.... Kwijlende smiley

nee ik denk niet dat het Gods bedoeling is om de dieren te laten lijden in veel te kleine hokjes, maar wel om gegeten te worden zolang ze een snelle, en dus vrij pijnloze dood sterven, en hun leven onder diervriendelijke omstandigeheden mogen doorbrengen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 17:50
BerichtOnderwerp: 10 geboden,wet van mozes
 
Quote:
Als ik me dan toch niet perse aan de wet hoef te houden... wat let me dan om van de week een auto te jatten?

naah.... als je de mijne mar niet jat, want ik kan hem zelf zo goed gebruiken Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 11:48
BerichtOnderwerp: Christen en milieu
 
Quote:
In The New Scientist worden de ecologische voetafdruk van een hond en van een auto vergeleken. Een middelgrote hond eet dagelijks ongeveer 300 gram gedroogd voer. Daarin zit 90 gram gedroogd vlees en 156 gram gedroogd graan verwerkt. Dat is 450 gram vers vlees en 260 gram graan per dag, ofwel 164 kilo vlees en 95 kilo graan per jaar.

daarom eet mijn hond alleen vlees en geen brokken Engeltje smiley

bovendien word een hond/kat of ander huisdier als het doodgaat, en bij de dierenarts achter blijft ook verwerkt tot andere dingen, lijkt me dus weinig schadelijk voor het millieu.

pffft wat en onzin zeg... God schiep de mensen en de dieren... hoe kun je dan een auto vergelijken met Gods schepselen. Natuurlijk stoten koeien meer ellende uit als een auto, maar ik denk dan, als dat zo erg was, had God heus geen koeien geschapen.

Ik ben voor het bewust omgaan met de aarde en het millieu, maar blijf wat mij betreft van de dieren af God gaf ze niet zonder reden, niet nutteloos.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van JOLAN931
Ga naar pagina Vorige 1 ... 35 36 37 38 39 40 Volgende
Pagina 38 van 40