ChristianMatch
 


Forum

Berichten van BEUN656
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 ... 17 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van BEUN656
Auteur Bericht
BEUN656 (50)





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: maandag 18 juni 2012, 23:25
BerichtOnderwerp: Cristenlijke homo´s
 
WILLEM618 schreef:
Beun, de Bijbel is de Bijbel, hip of niet, maar altijd tijdloos.

En ook al staat de statenvertaling in veel gevallen het dichtste bij de oorspronkelijke taal-tekst, ook hierin zijn teksten aan te wijzen die voor verschillende uitleg vatbaar zijn.

Het gaat er denk ik om, hoe leven we, en hoe lezen we de Bijbel. En God heeft de Bijbel niet nodig om ons en bemoediging te zenden, maar is wel Zijn Woord, welke vertaling dat je dan ook neemt.

Om met dat laatste te beginnen: heb je gelijk in. Dan de interpretatie van de SV: je moet wel schrift met schrift vergelijken.

Tenslotte over hippe Bijbelvertalingen: je hebt gelijk maar ik bedoelde dat min of meer sarcastisch omdat er van heel veel vertalingen geen hout klopt. En dan ga ik nog niet eens op details in...


Laatst aangepast door
BEUN656
op maandag 18 juni 2012, 23:35
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656 (50)





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: maandag 18 juni 2012, 23:17
BerichtOnderwerp: Cristenlijke homo´s
 
JOL252 schreef:
ik denk dat dit heel wat misverstanden voorkomt over hoe je met kleine meisjes, vrouwen en aanverwante artikelen omgaat.

Goed, over respectloosheid gesproken... Ten eerste: sinds wanneer zijn meisjes en vrouwen artikelen? Das één... Twee... Denk jij dat God geen respect voor vrouwen heeft en dit dus uit pure disrespect zo in Zijn Woord heeft laten schrijven? Zo, zo... Nou, nou... Jij durft...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656 (50)





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: maandag 18 juni 2012, 22:55
BerichtOnderwerp: Cristenlijke homo´s
 
FLOWERFUL304 schreef:
8 december 2012 te Ede heeft Willem Ouweneel een siminar over: sex voor het huwelijk.
Toegang €15 van 10:00 tot 17:00 uur.

zie: [url][url]www.ywam-ede.nl/index.php?sn=Seminars[/url][/url]

De behandelende onderwerpen zullen zijn:

•Het huwelijk
•Seks voor het huwelijk
•Samenwonen
•Homoseksualiteit
•Echtscheiding en hertrouwen
•Hoe ga je om met seksualiteit indien niet getrouwd?

Inschrijving via: [url]www.ywam-ede.nl/index.php?sn=Seminars [/url]

Nou, ik lees de Bijbel wel. Dat is goedkoper ook, kan je lekker thuis blijven. Ik heb zelfs een offline Statenvertaling op mijn iPhone. Knipoog smiley


Laatst aangepast door
BEUN656
op maandag 18 juni 2012, 22:55
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656 (50)





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: maandag 18 juni 2012, 22:47
BerichtOnderwerp: Cristenlijke homo´s
 
JOL252 schreef:
ieuw... Smiley met dichtgeplakte mond

Oh, dan lees jij zeker ook een hippe vertaling die meer past bij 2012... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656 (50)





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: maandag 18 juni 2012, 22:42
BerichtOnderwerp: Cristenlijke homo´s
 
PIETER619 schreef:
De relatie man vrouw is heilig in de ogen van God. Wat deed Jezus met de overspelige vrouw? Tip, ga niet aan de hand van de Bijbel op det troon van God zitten te veroordelen, maar juist in de Liefde van Jezus aan het werk om anderen juist te helpen met hun strijd.

Ff goed lezen vriend! Ik zei juist dat je juist NIET boven de homo moet staan! En wat die overspelige vrouw ermee te maken heeft, ontgaat me ten ene male....


Laatst aangepast door
BEUN656
op maandag 18 juni 2012, 22:45
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656 (50)





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: maandag 18 juni 2012, 22:27
BerichtOnderwerp: Cristenlijke homo´s
 
JANS221 schreef:
pfffff.........het gebruik der vrouw........

Nou, tot nu is het nog geen enkele vertaler gelukt de Statenvertaling te verbeteren met behoud van de krachtige en kernachtige inhoud. Dat je het maar even weet...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656 (50)





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: maandag 18 juni 2012, 22:22
BerichtOnderwerp: Cristenlijke homo´s
 
HERMAN968 schreef:
Rom 1:27 ff gaan opzoeke in de NBV, gemakshalve geef ik het hier weer:
.. en ook de mannen hebben de natuurlijke omgang met voruwen losgelaten en zijn in hartstocht voor elkaar ontbrand. Mannen plegen ontucht met manne; zo worden ze ervoor gestraft dat ze van God zijn afgedwaald.

In de Statenvertaling staat het zo:

Romeinen 1:27 En insgelijks ook de mannen, nalatende het natuurlijk gebruik der vrouw, zijn verhit geworden in hun lust tegen elkander, mannen met mannen schandelijkheid bedrijvende, en de vergelding van hun dwaling, die daartoe behoorde, in zichzelven ontvangende.

Persoonlijk vind ik dit erg kernachtig en nog meer to-the-point. Maar de boodschap is in feite hetzelfde: God verbied homoseksuele handelingen. PUNT! Neemt niet weg natuurlijk dat wij als medemens niet boven een homo hebben te staan.


Laatst aangepast door
BEUN656
op maandag 18 juni 2012, 22:24
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656 (50)





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: maandag 18 juni 2012, 22:02
BerichtOnderwerp: Cristenlijke homo´s
 
LESLEY449 schreef:
Het is nu anno 2012 en cristen homo´s zijn overal maar wat vinden wij hiervan?

Nou, wat wij ervan vinden is niet zo belangrijk omdat toch verzand in clichédiscussies. Die mensen moet je gewoon respecteren. Bovendien hebben ze het al moeilijk zat. Het is wat anders als je weet dat ze het ook praktiseren. Romeinen 1:27 is heel duidelijk daarover. In naastenliefde waarschuwen dus.


Laatst aangepast door
BEUN656
op donderdag 21 juni 2012, 01:20
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656 (50)





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 16:36
BerichtOnderwerp: Hebt goede moed!
 
WILLEMIJN232 schreef:
Maar daarom kan je nog wel goede moed hebben toch? Geldt voor een ieder trouwens, christen of geen christen...... Knipoog smiley

De Heere Jezus zegt hier eigenlijk: "Hebt goede moed want Ik heb de wereld overwonnen." Dat is een bemoediging voor diegenen die de waarachtige bekering hebben verkregen en lijden om wille van Zijn Naam.


Laatst aangepast door
BEUN656
op zaterdag 16 juni 2012, 16:36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656 (50)





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 16:33
BerichtOnderwerp: Calvijn
 
THOMAS968 schreef:
Nee, de uitwerking is net zo belangrijk. Je kunt het ook niet scheiden. Je kunt niet de liefde prediken als christen en vervolgens mensen de dood injagen, wat Calvijn wel deed. En als je alleen naar het geestelijke kijkt, dan kun je moeilijk anders concluderen dat er naast veel goeds ook een spoor van verwoesting is aangebracht door de praktijk van mensen die het calvinisme vooral geestelijk zagen. Kijk eens naar het grote aantal kerkverlaters dat de praktijk van het Calvinisme de neus uitkwam. Dat zijn echt niet alleen de incestslachtoffers die door de kerk, en zo de behoudende kerken het brachten: door God zelf, de venieling in zijn geholpen. Of aan de mensen die met angst en schuldgevoel hun leven onnodig verwoest hebben zien worden. Het Calvinisme heeft geestelijk juist een spoor van vernieling achtergelaten. Daar is niks positief geestelijks aan. Mijn generatie heeft voor het grootste deel de kerk verlaten. Dat had toch echt met grote verschil te maken tussen wat gepreekt werd en wat de werkelijkheid bleek te zijn.


Thomas, waar je niet van kunt vragen de historische kant los te laten.

Ik kan me moeilijk voorstellen dat Calvijn bewust mensen de dood injoeg. Volgens mij is dat ook een groot misverstand. Voor wat betreft die andere fouten van Calvijn: hij was ook maar een mens en als je het hebt over incest en dat soort zaken, daar kan Calvijn niks aan doen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656 (50)





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 15:29
BerichtOnderwerp: Hebt goede moed!
 
HEIDE115 schreef:
Beun bedankt voor dit antwoord.
Ik weet ook van jou ootmoedigheid af
Wat wordt het anders wanneer we elkaar bij God tegen komen.
meer kan ik even niet zeggen..

Nou, ik weet niet of dat van mijn ootmoedigheid afhangt. Sterker nog: ik ben een uitgesproken persoon en dus weet ik dus van mezelf heel goed dat ik er nog lang niet ben...


Laatst aangepast door
BEUN656
op zaterdag 16 juni 2012, 15:32
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656 (50)





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 15:07
BerichtOnderwerp: Hebt goede moed!
 
HEIDE115 schreef:
Een Christen te mogen zijn,geeft rede om God hier voor te danken
Maar hoe vaak is het zo dat God ook ZIJN wegen gaat in het leven van
degenen die Hem hebben leren nodig krijgen.
Sommigen moeten het belijden van een eertijds te moeten gaan spreken
ja,vroeger waren er tijden..dat God altijd en wanneer ook op de eerste plaatst stond in hun leven.

nu..en misschien wel vandaag zijn er zoveel waaroms in het hart.
waarom liet God dit of dat toe in mijn leven?
Kon het echt niet anders..?
Ook ik weet hiervan..maar.. weet ergens diep in mijn hart dat God zich nooit vergist heeft.

Neeh..de weg van een christen is niet alleen maar rozengeur en maneschijn
Daar sprak ook Jezus zelf van..in de wereld zult gij verdrukking hebben..
Maar hebt goede moed!
wat een machtige woorden..hebt goede moed!
Hij wist tegen wie HIJ dit zei..ja heel goed..
Zijn schapen zo zwak vanuit zichzelf..niets in eigen kracht ten diepste iets te kunnen doen..ook niet staande blijven in de verzoekingen die zullen komen.
wat moet ik dit iedere dag weer leren zien..jij ook?

Ouder of jonger hier..
Misschien zing je vandaag..dank God!
Maar ook wanneer er andere tijden kunnen aan breken
dan zal Hij er ook zijn.
Wat kan het gaan stormen..ook ik weet hiervan
Maar in die storm..zal God vroeg of laat Zijn kracht bewijzen.

Nog dit..
Het volk wist het niet meer..staande voor de rode zee
achter hun het leger en de bergen
voor hun de diepe zee

Maar HIJ zal op Mozes bee'
wanneer hun pad gaat door de zee
Geen golven hun doen overstromen

Hebt goede moed!

HIJ alleen de eer!


Heide

Als je dit hebt mogen beleven dan ben je een schatrijk mens!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656 (50)





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 14:58
BerichtOnderwerp: Incest
 
JOL252 schreef:
Vergeven is een hoogst persoonlijk eigen proces ja.

Van harte mee eens! Het is iets tussen God en jou.


Laatst aangepast door
BEUN656
op zaterdag 16 juni 2012, 14:59
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656 (50)





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 14:56
BerichtOnderwerp: Calvijn
 
THOMAS968 schreef:
Voor alle duidelijkheid: ik hoor bij een kerk die uit het Calvinisme is voortgekomen. Al vind ik de opvattingen van een aantal mensen hier extreem, ik heb er wel begrip voor. Maar historisch gezien zijn er toch wel wat kanttekeningen te maken bij Calvijn. Ik wil in ieder geval wel aangeven over wat voor man we het hier hebben. Ook als je zijn gedrag in de tijd plaatst waarin hij leefde, is zijn opstelling nog bar en boos. Het gedrag wat hij had, moet toch met zijn opvattingen te maken hebben. En al is het geen biografie, het geeft wel te denken.

http://www.hetkoninkrijkderhemelen.info/?page_id=6669


Thomas, wie volgen we eigenlijk...

Nou, volgens mij kan je maar beter de historische kant hier links laten liggen en er vooral geestelijk wat van aantrekken. En daarmee doe je Calvijn's woorden ook meer recht...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656 (50)





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 14:51
BerichtOnderwerp: Incest
 
THOMAS968 schrijft:
Typisch Calvinistische visie en dat mag. Maar je spreekt gewoon Calvijn na.


Bovendien was Calvijn een van God geleerde! Daar kan je zeker van zijn...

Niemand die daar aan twijfelt. Augustinus, Thomas a Kempis, Karl Barth en Bonhoeffer waren dat ook en nog veel meer. Leg die theologen maar eens naast elkaar, dat kan heel verhelderend werken. Het feit dat Calvijn een groot godgeleerde was, geeft de juistheid van diens visie nog niet aan. Bovendien liet Calvijn in zijn christelijke naastenliefde nogal wat steekjes vallen en dat plaatst hem toch in een ander licht. Om de discussie die al eerder is gevoerd niet te herhalen, hier even de link.

BEUN656 schrijft:
Goed, hier kom ik zeker nog op terug...


Laatst aangepast door
BEUN656
op zaterdag 16 juni 2012, 15:05
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656 (50)





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 14:27
BerichtOnderwerp: Incest
 
THOMAS968 schreef:
Het is een uitspraak van Calvijn, een theoloog die vooral in Nederland, Schotland en bij emigranten naar de Verenigde Staten aansloeg. Verder niet zo binnen het Christendom. Dat de mens onbekwaam is tot enig goeds lijkt me onzin maar het tweede is maar al te waar. De overlevingsdrift en de wil om je te handhaven is er nu eenmaal, dat is van nature zo. Maar de visie van Calvijn is geen abspluut geldende christelijke waarheid.

Zow... Nou, nou, nou.... Een zeer gevaarlijke uitspraak die ook nog eens niet klopt! Calvijn, en daar heeft hij gelijk in, doelt hiermee vooral op onze geestelijke doodsstaat sinds de zondeval. Maar zeker ook praktisch gezien! Sterker nog: dat wij nog enig fatsoen in ons omdragen zodat we normaal met elkaar omgaan is een toegift van God. Dat hebben wij nog meegekregen uit de periode in het paradijs van voor de zondeval. Maar voor de rest zijn wij dood in zonden en misdaden. Check het nieuws maar even, kijk maar eens naar figuren als Hitler die compleet door God zijn losgelaten. Die uitspraak van Calvijn heeft dus met onze diep verdorven staat te maken. Daarom hebben wij die bekering ook zo hard nodig! Hoofd voor hoofd! Allemaal! Jij, ik, iedereen... We zijn dus niet ziek, ook niet doodziek maar dood! Geestelijk dood! We doen ook geen zonden, maar we zijn zonde! En dat zou ons ook in geestelijke nood moeten brengen en ons uitdrijven tot God! Bovendien was Calvijn een van God geleerde! Daar kan je zeker van zijn...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656 (50)





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 juni 2012, 19:58
BerichtOnderwerp: Vluchtelingen en asielzoekers
 
PIETER619 schreef:
en in Nederland dus, want Godsland (dewereld) is hun land ook, toch?

Het is inderdaad onze Christenplicht om de ander in nood te helpen. Wat mij betreft een Christen met bij wijze van spreken de kogelgaten in zijn oorschelpen. En dan heb je het nog over een behoorlijke groep mensen uit o.a. Iran, Irak, Soedan, Nigeria, China, Noord-Korea... Enzovoorts...


Laatst aangepast door
BEUN656
op vrijdag 15 juni 2012, 20:03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656 (50)





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 juni 2012, 19:52
BerichtOnderwerp: Vluchtelingen en asielzoekers
 
YES356 schreef:
Ik ben van mening dat we als christenen (gastvrij) hulpvaardig moeten zijn.
Al helemaal naar zwakkeren in deze wereld.
Dat hoeft niet in te houden dat je de grenzen maar helemaal open moet zetten. Maar met de mensen die hier al zijn moeten we denk ik omgaan zoals je zelf graag behandeld zou willen worden.
Het Griekse woord `asiel` betekent: toevluchtsoord .Daar zijn die mensen naar op zoek.

Ik ga hier een heel eind in mee. Alleen: wat mij betreft mag er dan wel een grondige screening plaatsvinden. Ook geen gelijntrek á la zaak Mauro. Gewoon duidelijk, helder en snel zijn. Want het probleem met name in Nederland is dat eindelijk iemand, in de persoon van Geert Wilders, eens de discussie op gang heeft gezet in een totaal doorgeslagen situatie, waarbij ook nog eens Iraanse Christenen en zo werden genegeerd. Met name dat laatste vind ik een grof schandaal! Verder moeten we vooral waken dat we niet net als het linkse spectrum in onze politieke landschap onze multiculti-samenleving gaan verheerlijken...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656 (50)





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 juni 2012, 19:38
BerichtOnderwerp: PC-problemen
 
SHANITA130 schreef:
Haha, nou Beun, ik gebruik mijn gehele capaciteit Knipoog smiley

Precies, jij bent gewoon een uitzonderlijk geval... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656 (50)





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 juni 2012, 19:36
BerichtOnderwerp: wandel en pannenkoek single evenement Christian Match
 
Goed, ik heb eens even gekeken naar de reputatie van onderhavig restaurant. Ik kan nu al zeggen dat ik mijn hart vasthoud, getuige de vele negatieve reviews: http://www.eet.nu/amerongen/restaurant-t-berghuis. Dat met mijn nogal negatieve ervaringen van de vorige keer bij Sozing in Zwolle nog in mijn achterhoofd, word dit spannend dus. Maar ik laat me niet kennen, ik ga gewoon.

Laatst aangepast door
BEUN656
op dinsdag 19 juni 2012, 00:00
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656 (50)





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 juni 2012, 10:57
BerichtOnderwerp: belang van geloofs overtuiging bij het kiezen van een date
 
HERMAN968 schreef:
Hier heb je een punt Beun Knipoog smiley Lachende smiley

Alee manneke, bedankt voor je bijval! Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656 (50)





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 juni 2012, 10:11
BerichtOnderwerp: Incest
 
THOMAS968 schreef:
'Wat zag mijn Vader in mij?'


De geinterviewde: 'Mijn vader is nooit ergens op aangesproken.
In reformatorische milieus lijkt seksueel misbruik een onderschat probleem. Adviesbureau Movisie roept op tot nader onderzoek. Zowel slachtoffers als zij NIET over de schreef gingen, . lijden aan de geslotenheid van hun gemeenschap. Zij wil anoniem blijven. De vrouw van begin dertig groeide op in de Gereformeerde Gemeente in een klein dorpje in Zuid­ Holland. Haar vader heeft haar en haar broers jarenlang misbruikt en is daarvoor ook veroordeeld. Bij haar kerk kon ze niet terecht.Zeggen wat mijn vader allemaal met mij deed, dat liet ik wel uit mijn hoofd. Vanaf mijn negende heeft hij aan me gezeten. Eerst alleen als mijn moeder naar de vrouwenvereniging van de kerk ging. Later ook als ze thuis was. Alles wat over het drinken te vertellen, maar de ouderling snoerde ons de mond: 'Het is wel je vader'.Voortaan, bij het voorlezen van de wet in de kerk, keek ouderling Janssen bij het vijfde gebod even naar onze bank. "Eert uw vader en uw moeder" - en dan ging hij weer verder. Hij kon net zo kijken als mijn vader.
Voor zichzelf vergoelijkte mijn vader wat hij met me deed. 'Als God een mens loslaat, word je een beest', zei hij. In zijn ogen was het Gods schuld. Sowieso voedde hij ons op met angst. Zei bijvoorbeeld: 'Weten jullie hoe het voelt je hand te branden? Zo is de hel, maar erger, en dan voor eeuwig, geheel in het vuur.' Ik stak, als niemand keek, mijn vinger wel eens in een kaars.
Thuis, op school, in de kerk, overal in het dorp was me verteld: onweer is de stem van God. In een aardrijkskundeles, op de middelbare school in de grote stad, hoorde ik pas van elektrische lading in een wolk. Ik dacht: die docent is niet goed. Ik wist niet beter. Er was geen tv, geen radio, dus wat wist ik nou?
Er is weinig voor nodig om kinderen het zwijgen op te leggen, in de wereld waar ik uit kom. Niet tegen je ouders ingaan, is me ingeprent. 'Opdat uw dagen verlengd worden in het land dat u de Heere uw God geven zal', zo staat het in de Bijbel. De kerk en mijn ouders moest ik trouw zijn
dat was mijn hele netwerk, meer had ik niet.
Ik heb een tijdje de pil geslikt, om te voorkomen dat mijn vader me zwanger maakte. Stiekem, want de pil mag niet. Alles wat met seks van doen heeft was zondig, ook zelfbevrediging. Dat geheimzinnige en verbodene maakt het enkel aantrekkelijker, denk ik.
Hulp inschakelen kwam niet in me op. Er was niet eens een politiebureau in het dorp. Wel zijn we naar de huisarts gegaan toen we vermoedden dat een van mijn broertjes ook misbruikt werd. Ineens stond de Kinderbescherming op de stoep. Ze belden aan, en gingen doodleuk het gesprek aan met mijn vader, waar wij bij waren. Dat was niet zo handig. Wijl zaten 's avonds gewoon weer met hem aan tafel. Tussen twee happen andijvie door zei hij: 'Ik kan me gerust voorstellen dat een vader zijn kinderen vermoordt' .
Achttien was ik toen ik het huis uit ging. Na een jaar bleek dat het klopte, mijn broertjes werden ook misbruikt. Toen pas heb ik aangifte gedaan, omdat ze anders terug naar huis moesten. Mijn vader is veroordeeld tot vier jaar gevangenisstraf. Hij heeft nooit iets bekend.
De kerk wist zich er geen raad mee. Als we er niet over praten, is het er niet, denken ze. Mijn vader is nooit ergens op aangesproken. Inmiddels is hij overgestapt naar een andere kerk. 'We laten het maar rusten ouderling tegen mijn broer. Dat mijn vader is veroordeeld deed er niet toe. Want, verklaarden zij, het was ons woord tegen het zijne.
Een tijdlang heb ik nog in het reformatorische milieu geleefd. Maar ik was het 'moeten' en die angst zo zat, ik kon het niet meer. Wat me er altijd heeft gehouden, heeft me er ook doen vertrekken. In God geloof ik nog, maar niet meer in die vier muren en de regels van de gemeenschap. Heb je naaste lief als jezelf: dat doet er als enige toe.
Ik hoop dat ik iets kan betekenen voor lotgenoten. Liefst had ik mijn verhaal voor het Reformatorisch Dagblad verteld, zodat meisjes het lezen die hetzelfde meemaken en er door mijn verhaal mee naar buiten durven komen. Maar die krant heeft me nooit benaderd. Van hun kerkenraad hoeven die meisjes sowieso niets te verwachten, daar bedekken ze alles met de mantel der liefde.
Pas was ik in het zwembad, het dochtertje van mijn vriend was mee, ze is nu negen. Dat lijfje. Ze heeft nog helemaal niets, is nog lang geen vrouw. Wat zag mijn vader in mij?
Nu ben ik zelf in verwachting. Van een meisje, ik schrok toen ik dat hoorde, ik moet haar hier op die mannenwereld zetten. Dat kroelen met je kind heel normaal en onschuldig is, moest ik leren. In het begin was ik bang dat mijn partner zou
worden als mijn vader. En ik moet soms nog vechten tegen de angst dat er iets van mijn vader in mij is geslopen, en ik mijn eigen kind later iets aandoe. Tegen mijn vriend heb ik gezegd: 'Als dat zo is, vermoord me dan maar'."


Bron: Trouw, vandaag.

Om maar even met de bron te beginnen: Trouw, een voluit rooie krant met anarchistische trekjes. Een krant die het Christendom vijandig gezind is! Met andere woorden: wees er goed van bewust dat dit soort kranten smullen van dit soort verhalen! Het lijkt overigens net alsof ik Pechtold vd Staaij weer een sneer hoor toedienen. En van Pechtold weten we dat die echt vijandig staat tegenover het Christendom! Ik ga niet zeggen dat dat verhaal niet waar is maar ik zou er maar eens goed mee uitkijken als ik jou was!




http://nl.wikipedia.org/wiki/Trouw_%28krant%29


Laatst aangepast door
BEUN656
op vrijdag 15 juni 2012, 16:42
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656 (50)





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: donderdag 14 juni 2012, 22:15
BerichtOnderwerp: kreet van de week
 
YES356 schreef:
"Bezint eer ge begint"

Nou, wat let je? Wellicht dat dit forum dan toch een stuk interessanter word...

Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656 (50)





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: donderdag 14 juni 2012, 20:47
BerichtOnderwerp: Romeinen 6: 14 versus 17
 
Beste mensen,

Na de reacties over mijn pittige bewoordingen nog eens goed te hebben overdacht, vind ik eigenlijk wel dat ik aan jullie een verklaring verschuldigd ben. Dat je discussieert over de Bijbel vanuit verschillende invalshoeken moet gewoon kunnen. Het kan zelfs verhelderd en opscherpend zijn. Zelf heb ik echter persoonlijk wel moeite met horizontale inlegkunde zoals qoutes over snottebelletjes die voorbij komen zetten. Ik vind dat 10 stations te ver gaan en dan word ik direct en fel. Toch denk ik dat we, om het feit dat de Heere Jezus een kind op schoot nam, wel mogen aannemen dat Hij van kinderen houd en er mee om kan gaan. Dat staat volgens mij buiten kijf. De boodschap die Hij daarbij geeft is als volgt: Hem volgen in kinderlijk vertrouwen. Als je dus door de Heilige Geest geleerd bent om Hem te volgen mag je dus zeker zijn dat Hij jouw hand in Zijn hand neemt. Misschien dat de reis dan niet altijd even makkelijk is maar je mag dan wél zeker zijn van een behouden aankomst...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656 (50)





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: woensdag 13 juni 2012, 23:02
BerichtOnderwerp: Kunnen christenen aspartaam blijven innemen?
 
MARIA830 schreef:
Aspartaam is een giftige stof wat in heel veel eten zit.
Dit is door verschillende mensen onderzocht.
Je kan er heel veel over vinden op het net.
Ik schrok ervan dat je er zo ziek van kunt worden, je kan er zelfs kanker van krijgen.
Er zijn ook speciale kookboeken verschenen om zonder E-nummers te koken en ze dus niet meer tot je te nemen.
Ik vind dat we dat als christenen geen gif tot ons moeten nemen, er is al genoeg rotzooi.
Misschien kunnen we daar als christenen tegen op staan.
Er is ook een boekje waarin staat welke E-nummers gevaarlijk zijn, welke twijfelachtig zijn en welk je wel in kan nemen zonder ziek te worden.
MAAR ASPARTAAM IS GIF DUS STOP ALSJEBLIEFT MET HET GEBRUIK ERVAN.

Een christen die wil proberen te voorkomen dat er nog meer mensen aan kanker doodgaan door middel van gebruik van ASPARTAAM.

Goed, je hebt een punt. Je hebt eigenlijk helemaal gelijk. Ik ben tegen roken maar hoe normaal vinden we het eigenlijk dat onze mede-Christen rookt? Daar hoor je niemand over. Misschien iets voor een andere topic btw. Conclusie: een ongezonde levenswijze is überhaupt onbijbels, als je het strikt neemt. Maar nogmaals: het innemen van gevaarlijke E-nummers en synthetische zoetstoffen is inderdaad uit den boze. Check dit maar eens even: http://nl.wikipedia.org/wiki/Zoetstof#Zoetsmakende_stoffen
Echter, er is een natuurlijk zoetstof die juist weer een zeer goed alternatief is voor suiker: stevia en nog niet eens zo verkeert van smaak ook. Ik gebruik het dagelijks.


Laatst aangepast door
BEUN656
op woensdag 13 juni 2012, 23:04
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656 (50)





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: woensdag 13 juni 2012, 18:40
BerichtOnderwerp: PC-problemen
 
ZEELAND736 schreef:
NEE HANNAH...niet bij mensen....!!!

Knipoog smiley

Precies, mensen zitten namelijk veel ingenieuzer in elkaar dan computers. Om maar even iets te noemen: de mens verwerkt in de hersenen ongeveer 14 GB/s aan informatie door wat we zien. En dat is alleen nog maar informatie die niet permanent opgeslagen word. Onze opslagcapaciteit is dus wellicht gigantisch. Bovendien kan een mens zelfstandig actie ondernemen. Dat is ook het grootste verschil ten opzichte van de computer. En toch gebruikt de mens maar een fractie van de totale hersencapaciteit. Hoe dat kan, daar is eigenlijk nog geen wetenschapper achtergekomen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656 (50)





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: woensdag 13 juni 2012, 02:42
BerichtOnderwerp: PC-problemen
 
LEONARD480 schreef:
Het grote lobby campagne voor Beun ...om zijn toekomstige baan als hoofd IT of ICT van Christianmatch te verwezenlijken.

Steunbetuigingen van:

Bert,
Leonard,
.....
.....
vul je steunbetuiging in...

Geweldig, dit vind ik echt humor!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656 (50)





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: woensdag 13 juni 2012, 02:39
BerichtOnderwerp: Het weer
 
HENK393 schreef:
dat is jou invulling...

Thanks buddy!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656 (50)





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 18:49
BerichtOnderwerp: PC-problemen
 
LEONARD480 schreef:
Het draagvlak zouden de leden voor je kunnen creëren....

Goed plan, als jij alvast ff gaat lobbyen voor mij, graag! Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656 (50)





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 18:47
BerichtOnderwerp: PC-problemen
 
LEONARD480 schreef:
Het draagvlak zouden de leden voor je kunnen creëren....

Goed plan, als jij alvast ff gaat lobbyen voor mij, graag! Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van BEUN656
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 ... 17 Volgende
Pagina 5 van 17