ChristianMatch
 


Forum

Berichten van FRANKT627
Ga naar pagina Vorige 1 ... 238 239 240 241
ChristianMatch forum index » Berichten van FRANKT627
Auteur Bericht
FRANKT627 (60)





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 12:22
BerichtOnderwerp: met een groep gaan vasten/bidden !!
 
THOMAS968 schreef:
Misschien is dit wat:

http://www.willibrords-abbey.nl/index1.html

En je hoeft echt geen monnik te worden, hoor. Er lopen daar wijze mensen rond. Ze hebben een stiltecentrum, Bethlehem, waar je met 22 man maximaal terecht kunt en je kunt er ook beperkt als gast in het klooster meedoen.


Thomas, soms stil.

Dit is inderdaad een hele mooi plek met een kleine maar warme communititeit van Benedictijnen. Je mag mee-eten in hun refter en je mag zelfs mee afwassen Knipoog smiley...een mooie omgeving die er wellicht zal toe bijdrage dat je dichter bij Hem komt.

In november er naartoe is nu al reserveren...als het al niet te laat is.

Frank
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 12:01
BerichtOnderwerp: Retraite
 
Niet vermoeden dat de stichter van deze topic, IMRE695, reeds geen lid meer was reageerde ik na 3 maanden op zijn vraag ivm een retraite in een klooster. Als ex-kloosterling vond ik het fijn om weer eens over een abdij te kunnen praten of informatie te geven. Het is immers een aparte ervaring om in de beslotenheid van een abdij enkele dagen te vertoeven. Of je nu een protestant bent of een baptist of een vrijmetselarij: het kan je een indruk opleveren die je nog lang zal heugen. Is het niet door de stilte dan misschien wel door de gebedsdiensten of de andere gasten die je er ontmoet.

Hoe één enkele vraag en een direct antwoord op die vraag kan ontaarden in kibbelen en kwetsende woorden is deze topic daar nu helaas een bewijs van. Natuurlijk kunnen we een andere mening hebben en ja zeker, natuurlijk mag die mening ook bekend gemaakt worden. Het is dan nog slechts een mening en niet dé mening. Gaan vitten op personen of hun pschyche gaan maken en dit dan ongelukkig verwoorden werkt destructief. Ik ben er zeker van dat de Heilige Geest ons niet de woorden geeft om onze medemens te kwetsen want "Allen die zich laten leiden door de Geest van God, zijn kinderen van God" (Rom.8:14)

Frank
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: donderdag 19 augustus 2010, 13:13
BerichtOnderwerp: Chatroom roddels.
 
Ach, we roddelen allemaal wel eens. Wie doet het niet. Als roddelen gebeurt in een grote groep kan dit echter schade berokkenen aan diegene die over de tong gaat. Diegene die over de tong gaat kan zich niet verdedigen en kan gestigmatiseerd worden. Het is spijtig eigenlijk. Terwijl ik haast niet in de chatbox te vinden ben heb ik toch ook signalen opgevangen dat er "gepraat" wordt over mensen van deze site.

In de Brief van Jakobus staat een mooi stukje: Hoofdstuk 3 en let dan vooral eens op vers 5.

Frank
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: woensdag 18 augustus 2010, 13:04
BerichtOnderwerp: Retraite
 
MIEK114 schreef:
de discusie is mooi en waardevol om te lezen met de verschillende zienswijzen en opvattingen hierover. Ik leer hiervan. In onze gemeente wordt hier regelmatig aandacht aan geschonken middels bidden en vasten wat ook weer op uiteenlopende manieren kan.
wat ik jammer vind is dat sommigen het lastig vinden met meningen van anderen persoonlijk naar zich toetrekken waardoor allerlei misstanden ontstaan, die niet eens meer bijdrage tot opbouw, maar mij ook storen in het lezen, het volgen van de discussie. Het is mij niet vreemd dat dat kan gebeuren, maar zolang het niets bijdraagt zou het dan ook "uitgevochten" kunnen worden via de mail?

Ook ik sluit me aan bij deze stelling. Het wikken en wegen van woorden of het weerleggen van bepaalde gedachten die ontsproten zijn in menig hoofd worden me soms te zwaar. De eigenlijke boodschap gaat helemaal verloren in het gekibbel. Meningen mogen verschillen maar het kan heel anders geformuleerd worden.

Frank
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 augustus 2010, 14:18
BerichtOnderwerp: Uiterlijk of innerlijk
 
SUSANNAH475 schreef:
maar aantrekkingskracht, is dat alleen iets van het uiterlijk ?
Ook ik vind uiterlijk niet onbelangrijk, 't is het eerste wat je ziet als je iemand ontmoet, maar aantrekkingskracht heeft wat mij betreft vooral te maken met het totaalplaatje van iemand. En wat mij betreft is juist hoe iemand van binnen is ook heel erg belangrijk.

Ik ben het volkomen met je eens Sus..., wat dat totoaalplaatje betreft. Het uiterlijk is inderdaad niet onbelangrijk. Toch denk ik dat we allemaal wel aan een selectie doen. De afstand tussen de "kandidaten", de lengte, het gewicht, kleur van haar en ga zo maar door. Natuurlijk is er dan ook nog de bewuste foto. Toch denk ik nog dat indien de afstand, lengte en gewicht goed zit het ook toch nog afhangt van wat je op de foto ziet. Krijgt iemand met wat mindere looks dan nog een kans om zijn innerlijke kant te tonen?

Groeten vanuit Hoeven.
Frank
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: zondag 15 augustus 2010, 22:06
BerichtOnderwerp: Datingsite een taboe?
 
Ik heb enkele jaren geleden eens geinformeerd bij collega's wat zij van een date-site vonden. Bijna allemaal riepen ze in koor dat het iets voor losers is. Alleen de hopeloze gevallen maken gebruik van zo'n site en het draait allemaal om seks. Aldus hun mening. Natuurlijk heb ik hen niet verteld dat ik ook een "bewoner" was. Taboe dus. En om geen gezeur of lastige opmerkingen te krijgen hou ik het liever voor mezelf. Ondertussen heb ik op de enkele weken dat ik terug op CM te vinden ben erg fijne en lieve mensen mogen ontdekken. Deze enkele weken hebben me al veel meer vreugde opgeleverd dan de voorbije drie jaren op talrijke andere sites.

Frank
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: zondag 15 augustus 2010, 13:29
BerichtOnderwerp: Uiterlijk of innerlijk
 
BLOEMPJUH877 schreef:
Hoi Allemaal,

Sorry als ik dit onderwerp verkeerd plaats,
Maar het is iets wat mij wel bezig houd.

Wat vind je belangrijk bij het zoeken naar een relatie?
Kijk je eerst naar het uiterlijk, of vind je het veel belangrijker hoe iemand is?

Zelf ben ik iemand die vaak een eerste indruk maakt op iemands uitstraling, en daar soms (te) veel van laat afhangen. Waardoor ik (soms) mensen geen kans geef. Is dit menselijk, en is het goed of fout? Want het uiterlijk/ de uitstraling zegt natuurlijk niet hoe iemand is.

(nu weet ik niet of mijn vraag duidelijk is?)

Maar ben wel benieuwd naar reacties Knipoog smiley

De afgelopen jaren heb ik op verschillende sites geparkeerd gestaan. (Ik kan je nu al zeggen dat CM echt de menselijkste site is ondanks een meningsverschil hier en daar.)

Sommige vrouwelijke profielen, die een relatie of een vriendschap zochten vermeldde dat ze het innerlijke belangrijker vonden dan het uiterlijke. Op mijn mailtjes kreeg ik altijd het bericht dat ik niet het juiste type was. Sommige waren eerlijk en hoffelijk en schreven me dat ik te klein, te zwaar, een verkeerde haarkleur of niet de juiste looks had. Ik kreeg ook mailtjes met heel kwetsende woorden.

Ik schreef echter alleen de vrouwen die een vriendschap zochten. Geen relatie dus, maar dat blijkt ook weer een relatief begrip te zijn. Je kan wel zeggen dat het innerlijke belangrijker is maar de foto op het profiel bezorgt ons de eerste indruk. Als die foto niet de gewenste uiterlijke kenmerken vertoont krijgt het innerlijke helemaal geen kans meer. Ook al is dat het belangrijkste volgens sommige profielen. En ook al zoeken ze maar een gewone vriendschap. Soms worden bepaalde woorden geheel ten onrechte gebruikt. Een kwestie van je profiel wat inhoud te geven Je moet dus voor jezelf uitmaken wat belangrijker is. Selecteer je op een foto, en dan kan het vlug gebeurd zijn, of selecteer je op het innerlijke? Dat laatste zal dan wel wat meer tijd vergen om erachter te komen hoe de inside-world van de tegenpartij is. Dus, als je de voorkeur geeft aan een mooi uiterlijk is daar echt niets mis hoor.

Frank
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 23:31
BerichtOnderwerp: Retraite
 
ZINGA672 schreef:
Ik denk dat je wel boos bent; je haalt er ineens van alles en nog wat bij zonder dat ik dit ooit genoemd heb. Bovendien begin je te spreken in termen van "ons" en "jullie".

Je kunt mijn argumenten niet weerleggen en daarom probeer je mij nu af te schilderen als een domme, geïndoctrineerde trut die nog nooit iets heeft gelezen. Die krampachtig en sidderend van angst alleen het O.T. durft open te slaan.

Je laat je nu wel heel erg kennen.

GrZing!

"als een domme, geïndoctrineerde trut die nog nooit iets heeft geleze"...neen Zing, dat is je eigen interpretatie. Dat heb ik zeker niet zo bedoeld. Ik heb er zelfs niet aan gedacht. Als dat zo bij je overkomt dan vind ik dat spijtig en wil ik me verontschuldigen? Ik wil niemand beoordelen en zeker niet veroordelen. Ik geef een weerwoord op wat ik lees en zelf heb ervaren. Iets echt ten gronde weerleggen is ook weer niet mijn bedoeling. Indien ik dit wel zou willen proberen dan zou hiet niet via een forum gaan.

Voel je, aub, niet aangevallen door mijn mening. Ik ben ook maar een mens met opvattingen die misschien helemaal niet de juiste zijn.

In Pace et Charitate.

Frank
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 22:13
BerichtOnderwerp: Retraite
 
ZINGA672 schreef:
Uit de filosofiën rondom het enneagram maak ik op dat onder ‘God’ je 'ware zelf' wordt verstaan. Zie onderstaand citaat:

"Deze onvrede kan ons motiveren tot een spirituele zoektocht: ‘er is toch meer tussen hemel en aarde dan dit ... lijden’. Ons “ware zelf” zegt ons dat het anders kan. Maar ook contact krijgen met onze essentie, onze goddelijke kern, kan moeizaam gaan, want daarvoor moeten we ons valse zelf, ons ego, onze overlevingsmechanismen, loslaten, en dat willen we niet. We verwarren ons valse zelf met ons ware zelf en denken dat we met het loslaten van ons ego onze essentie kwijt raken, terwijl we die juist kunnen winnen. Het dreigende verlies van ons (valse) zelf is beangstigend. Dat is een blokkade die staat tussen het ego en het ware zelf. ‘It’s the obstacle that stands between me and God’"

Het werken met enneagrammen is een je richten op jezelf en door middel van onder andere meditatietechnieken, jezelf bevrijden van bepaalde gedragingen.

Waarom zou je van psychologische theoriën (Jung nog wel!) of spirituele filosofiën (die ook bedacht zijn door mensen) gebruik maken als je de Enige Ware God om raad kunt vragen? De Schepper van hemel en aarde, die ons volkomen doorgrondt (Psalm 139) en ons beter kent dan wij onszelf kennen. Die God wil ons door Zijn Heilige Geest alle dingen leren die wij voor dit leven nodig hebben en Hij maakt geen fouten.

Enneagrammen worden in spirituele contexten die niet christelijk zijn gebruikt, waarvan onderstaand citaat een bedenkelijk staaltje weggeeft.

"Het opwekken van en werken met energieën die geproduceerd worden door stress kan
bevorderend zijn voor de psychische ontwikkeling. Zo zou de angstige ZES bij volle maan kunnen mediteren op de locale begraafplaats en zou de trotse TWEE zijn ik terug kunnen vinden door veel vloeren te schrobben. De teruggetrokken VIJF zou uitgedaagd kunnen worden om in het centrum van de belangstelling te improviseren op onverwachte situaties."


GrZing!

(citaten zijn uit een lezing van Helen Palmer)

Hoi,

Ik vind het wel goed dat je Helen Palmer aanhaalt want dan heb je ool zeker dit grondig gelezen van haar.

http://www.spiridoc.nl/palmer.htm

Wat is er mis om jezelf te leren kennen? Ben je misschien bang? Is het werkelijk geneuzel? Moet je echt klakkeloos aannemen wat bepaalde strekkingen (die meestal afscheuringen zijn van het originele) als "wet" verkondigen? Van mij mag het hoor. Ik heb er geen probleem mee. Je mag immers voor jezelf uitmaken of je in een krampachtige geloofsleven wilt functioneren. Laat je maar overdonderen met een straffende God en hel en vagevuur. Als je dan goed nadenkt over die liefde van God voor ons gewone stervelingen en aan de straffen die Hij heeft wanneer we afdwalen zijn we (jullie) ons dan niet aan het tegenspreken? De Shrift bestaat niet alleen uit het OT...Leer de Bijbel lezen zoals hij geschreven is. Met al zijn boeken. Leer ook de tijfsgeest te ontdekken én lees ook eens werken die geschreven zijn rond de Schrift. Verdiep je eens in de theologie, de filosofie en de psychologie. Dan pas kan je wat te weten komen. Indoctrinaties zijn uit den boze. De geschiedenis heeft ons dat toch geleerd? Toch?

Frank (ik ben niet boos hoor en ik veroordeel zeker niemand...)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 21:51
BerichtOnderwerp: Picknicken bij het henschotermeer
 
HANNAH810 schreef:
ALLE picknickers??? Geschokte, onthutste smiley

Er waren 2 nieuwe picknickers die hadden gehoopt wat CM-ers te leren kennen. Gelukkig vond ik het kleine gezelschap heel erg fijne mensen. We waren met 5 ipv 14 of zo dus de quantiteit was mager maar de kwailiteit was wel leuk. Voor mij was het geslaagd. Ach, die 100 km enkele reis was dus meer dan de moeite waard.

Frank
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 augustus 2010, 21:42
BerichtOnderwerp: Retraite
 
ZINGA672 schreef:
Enneagramdagen op een klooster... k Word hier zo verdrietig van. Wat er allemaal niet verzonnen wordt om de leegte van het loslaten van God op te vullen. Persoonlijkheidstypen, meditatie, inner observers, geleidegeesten enz enz. Het eind van het liedje is dat we alles toch weer zelf moeten doen en dat staat haaks op het evangelie. Wij moeten opnieuw geboren worden en de Heilige Geest ontvangen. En de vruchten van de Geest groeien door ons oog te richten op Jezus; niet door het bestuderen van persoonlijkheidstypes. Soms lijkt het gewoon niet tot ons door te dringen dat we onszelf niet KUNNEN verlossen.

GrZing

Hé Zing, een enneagram cursus doen is niet een leegte opvullen hoor. Het is trachten iets over jezelf te weten te komen. Wat is er mis met meditiaties. Het zijn net die meditaties die je kunnen behoeden tot het hebben van gedachten die je weghouden van God.

We moeten alles zelf doen en dat staat haaks op het evangelie. We krijgen net het evangelie aangereikt om ernaar te leven. Dus we moeten wel iets doen met dat evangelie of aan de hand van het evangelie. Dat staat net niet haaks op het evangelie. Natuurlijk moeten we ons laten leiden door de Heilige Geest. Misschien kan de meditaties ons daar wel bij helpen. Niet in dialoog gaan met de "slechte" gedachten die door ons hoofd spoken zodat we vrij zijn om Zijn stem te horen.

Enneagram cursussen, icoon schilderen (in de abdij van Tongerlo, bijvoorbeeld) het zijn slechts enkele voorbeelden die ik wilde opsommen die sommige abdijen aanbieden. Dit kan je relatie tot of met God verbeteren of verhelderen. Iets over jezelf leren is meestal erg moeilijk. Net zoals de stilte in een abdij heel confronterend kan zijn. Want in de stilte wordt je met jezelf geconfronteerd. En neem van me aan (als ex-kloosterling) dat deze confrontatie de ergste is. De stilte is de grote opruimer van de ziel, zei ooit eens een heilige wiens naam ik vergeten ben.

Frank
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 augustus 2010, 09:34
BerichtOnderwerp: Wel een TV in huis?
 
ANNETTE792 schreef:
Gelukkig zend de EO geen rommel uitGefrustreerde smiley
Zelfs de EO wil tegenwoordig graag meedoen in het kijkcijfergevecht en de programma's worden er niet bepaald beter op.
40 dagen zonder sex......moet dat nou echt op tv?
Het nieuwe programma van Arie Boomsma, (loopt een man over het water..) haalde gelukkig de beeldbuis niet, maar geeft wel aan dat waar ze vroeger voor stonden steeds verder wegzakt.
Presentators die halfnaakt op een damesblad gaan staan, het scheppingsverhaal in twijfel trekken of mee willen varen in de gaypride....sorry hoor, maar waar ben je dan mee bezig?


Als televisiemaker moet je echt uitpakken om kijkcijfers en zo ook een marktaandeel verwerven. Anders verdwijnt de zender gewoon naar een plekje in het schema en krijgt het bovendien weinig zendtijd. Dat is natuurlijk slecht voor de inkomsten.

40 dagen zonder sex...dat is handig ingespeeld op dat onderwerp waar het in wereld erg omdraait. Sex is voor bepaalde groepen van mensen nu eenmaal erg belangrijk. Niet zozeer alleen om het genot of de liefde die ermee gepaard gaan. Sommige "jagen" nu eenmaal graag en hoe meer verschillende bedgenoten ze in hun boekje kunnen schrijven hoe groter hun ego wordt. De 40 dagen verwijzen dan weer naar de woestijnperiode die Jezus meemaakte. Ergens in dit forum las ik iets over het vasten. Vasten is niet alleen een boterham minder eten. Het is ook je andere gewoontes aanpassen. Minder praten, minder roken, ook minder in confrontatie gaan met bepaalde gedachten die je plots overvallen en zo zijn er nog wel enkele andere zaken waarin we kunnen veranderen tijdens de 40 dagen voor Pasen.

God heeft ons allen een wil gegeven. Tevens heeft Hij ons ook richtlijnen gegeven. We zijn vrij om onze wil te gebruiken. Dat is nu net zo goed aan onze godsdienst. We worden niet gedwongen om iets of niets te doen. Er wordt ons wel gevraagd om een bepaalde levenshouding aan te nemen waardoor we een goed christen kunnen zijn. We worden evraagd dus en niet gedwongen. Ons gezond verstand zal ons dan ook wel leiden naar datgene wat ons christen profileert. Willen we kijken naar ietwat domme programma's of gaan we liever iets anders kijken of doen. Wat willen we en wat kunnen we. De televisie verbannen zou hypocriet zijn. Of ons opleggen om die kijkkast weg te halen al evenzeer. Laat je "wil" zijn werk doen. Dát heeft Hij ons gegeven.

Frank
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: donderdag 12 augustus 2010, 19:52
BerichtOnderwerp: Retraite
 
PEACEDOVE820 schreef:
Hoi Frank,

Imre is geen lid meer he, dan kan je ook op het forum niet meer reageren Knipoog smiley

Potdorie vredesduif, dat had ik niet in de gaten. Verlegen lachende smiley

Nouja, dan moet hij maar terug lid worden want ik ben wel benieuwd wat hij ervan vond...

Zijn er eigenlijk nog andere Cm-ers die tussen de muren van een abdij wel eens de stilte opzoeken? Of is er iets dat hen weerhoud?

Dank je voor de info en vriendelijke groeten...

Frank
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: donderdag 12 augustus 2010, 18:45
BerichtOnderwerp: Retraite
 
Hoi Imre,

Ik reageer wat laat op je vraag en ondertussen ben je misschien al op retraite geweest. Dan ben ik weer benieuwd waar je naartoe ging en wat je er deed. Wat je ervaringen zijn.

De KRO heeft inderdaad goede programma's rond het kloosterleven gemaakt. Vele broeders en zusters die eraan bod kwamen ken ik persoonlijk en ze zijn op tv niet anders in het "echt". Als je zoekt op google naar Kruispunt en je klikt hier en daar wat dan vind je een berg aan informatie.

Sommige kloosters hebben ook een retraite-programma van enkele dagen. Ook nu weer kan je op google wat vinden: http://abdijen.startpagina.be/
of
http://klooster.startpagina.nl/

In de abdij van Zundert worden er ook eneagramdagen georganiseerd. Dat kan wel interessant zijn als je benieuwd bent naar jezelf. Ach, er zijn echt genoeg abdijen die iets te bieden hebben.

Ik ben echt benieuwd naar je ervaringen.

Frank
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: donderdag 12 augustus 2010, 12:24
BerichtOnderwerp: Picknicken bij het henschotermeer
 
HANNAH810 schreef:
in de benen, mariska; ben je vanmiddag vast helemaal klaar! Knipoog smiley


Pffff, ik kan het woord tuin niet meer horen. Al dagen ben ik aan het ploeteren in die paar vierkante meter. Hoe meer onkruid ik uittrek hoe harder het weer ergens anders groeit. Dan vallen die mierebeesten me nog steeds aan ook. Of Floshke slingert aan het snoer van de hegschaar...kunnen we vandaag al niet naar dingesmeer gaan Hannah???

Foetsie
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: woensdag 11 augustus 2010, 09:21
BerichtOnderwerp: pedofilie
 
Ja Eveline, dit schreef je: "Ik heb er mee te maken gehad, wie kan mij zeggen hoe dat voelt."

Het is wel een eigenaardige zin. Je hebt er mee te maken gehad en anderzijds vraag je hoe dat voelt. Ik ben effe niet mee...

Pedofilie is een moeilijk onderwerp. Vooral in deze woelige tijden waarin alles extra belicht wordt door allerhande media. Is het een onderwerp om aan te snijden op een forum? Misschien wel indien je er openlijk over er of durft over praten. Duidelijkheid is bij dit onderwerp wel heel essentieël want anders kunnen er een boel misverstanden ontstaan.

Frank
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: woensdag 11 augustus 2010, 06:47
BerichtOnderwerp: reageer toch alstjeblieft eens niet zo allergisch!!!
 
HANNAH810 schreef:
Het was uiteraard een plagerijtje hierboven maar ik heb wel de indruk dat vrouwen het erger vinden dan mannen dat ze grijs zijn of worden. Het is niet zozeer een constatering maar meer een gevoel dat ik aantref bij vrouwen. Ik ken heel veel vrouwen die hun haren wat bijkleuren - en ik geef ze groot gelijk, maar eigenlijk weinig mannen, al zijn ze er wel. Ik vind grijs haar bij een vrouw overigens prima, ik heb daar minder last van dan veel vrouwen bij zich zelf. Maar ja ik heb wel geleerd dat je dit soort dingen eigenlijk niet kunt zeggen omdat dit soort opmerkingen al gauw serieus worden genomen en dan is het weer onaardig natuurlijk.
Wel jammer dat dit topic nergens over mag gaan anders was de gevoeligheid tussen mannen en vrouwen als het om uiterlijk gaat wel een leuk topic.

Thomas.



'k Moet je wel gelijk geven hoor, Thomas. 'k Zag het ook vooral als een plagerijtje. De meeste vrouwen, waaronder ikzelf, worden niet vrolijk van grijs haar. Je zou bijna jaloers worden op de mannen, die ook nog eens goedkoper uit zijn.
Wel super dat jij geen moeite hebt met een vrouw met grijs haar en dat je de keus bij de vrouw laat. Daar kunnen sommige mannen wel van leren, denk ik.

Zo'n topic waar je op doelt, lijkt mij wel boeiend. Dat moet toch op een luchtige manier kunnen?

MARIJAN072


zie hier een nieuw topic over de gevoeligheden/allergien tussen man en vrouw..............enneh, de titel is dus luchtig bedoeld, willemijn..... Knipoog smiley
als een grapje dus!!

Volgens mij is elke manipulatie die we aan ons uiterlijk doen tweeledig. Enerzijds omdat we ons willen verzorgen om er netjes uit te zien. Het vuil onder onze nagels, na een geploeter in de tuin, halen we ook weg. Dat doen we voor ons zelf maar het geef ook een goede indruk naar de mensen om ons heen. De grijze haren worden ook aangepakt met een kleurtje. Het rimpeltje wordt bestreden. Doen we dit voor ons zelf? Of is het omdat de media een beeld ophangt van de perfecte-nooit-ouder-wordende mens. Het kost handen vol geld, het vraagt tijd, het zorgt voor een innerlijke onrust. Waarom al die "speciale" handelingen? Uiteindelijk laten we het niet verdwijnen hoor. We verstoppen het alleen maar.

Ik ben niet hip en knap...werd me eens gezegd. Nouja, dat is niet zo leuk om te horen. Maar zo ben ik nu eenmaal. Dit hoort bij mij. Zó ben ik nu eenmaal. Voor de ene is het goed en voor de andere afstotelijk want schoonheid is niet algemeen. Wat is de definitie van schoonheid?

Foetsie
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 12:28
BerichtOnderwerp: Goede machten...
 
Dit gedicht schreef Dietrich Bonhoeffer. De laatste strofe gebruikte ik wel eens (in een vorig en mooi leven) tijdens de eerste vespers van de Advent.

Door goede machten stil en rouw omgeven,
Beschermd, getroost, beveiligd wonderbaar,
zo wil ik deze dagen met u leven
en met u binnengaan in het nieuwe jaar.

Nog drukt de zware last van kwade dagen,
nog komt het oude kwellen hart en hoofd.
Voor onze opgejaagde zielen vragen
wij, Heer, het heil dat Gij ons beloofd.

En zo Gij ons de bittere kelk wilt geven
vol leed, gevuld tot boven aan de rand,
dan nemen wij hem dankbaar, zonder beven,
uit uwe goede en getrouwe hand.

Maar wilt Gij ons nog eenmaal vreugde schenken
aan deze wereld en de glans der zon,
dan willen wat voorbijging wij gedenken:
U zijn ons leven dat uit U begon.

Laat warm en stil vandaag de kaarsen branden:
Gij hebt ze in onze duisternis gebracht.
Breng, als het zijn kan, ons weer bij elkander.
Wij weten het, uw licht schijnt in de nacht.

Zij het dat diepe stilten ons omringen,
laat ons toch horen, Heer, nu als voorheen,
het lofgezang dat al uw kindren zingen,
het volle lied der wereld om ons heen.

Door goede machten wonderbaar geborgen
wachten wij rustig, wat ons lot ook zij.
God is met ons in de avond en de morgen,
en elke nieuwe dag is Hij nabij.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: maandag 9 augustus 2010, 19:44
BerichtOnderwerp: Het homohuwelijk en de PKN kerk
 
RICHARDRI464 schreef:
Ik heb zelf ook relatie met iemand van hetzelfde geslacht.Je loopt het risico in de hel te komen. En daar werkt de PKN kerk welke achter homo huwelijken staan mogelijk aan mee. In die Bijbel tekst staat dat het een schande is voor God. Ik denk dat u dan beter de Bijbel weg kunt doen, dan is het een sprookje wat daar in staat vermeld. Verder merk ik op dat de Heilige Geest in veel PKN kerken gedoofd is. Weinig preken uit het boek openbaringen. Terwijl er in andere kerken genezingsdiensten gehouden worden. Denk aan Jan Zijlstra. Genezingen kwamen voor in de Bijbel.

Ik vergelijk homofielen niet met het vallen op beesten. Je valt op iemand van hetzelfde geslacht: Klein verschil de jongen heeft een andere geslacht dan dat meisje heeft. Ene vind paars een mooie kleur en de ander blauw. Er was een tijd geleden een website waarmee je een huwelijk kon aangaan met een dier. Ik trek die vergelijking dan ook niet met homo. De PKN kerk kan misschien ook wel mensen inzegenen die voor een porno film gaan spelen etcetera.

De kerk van Jezus Christus der laatste dagen had een tijd gehad dat je polygamie huwelijk kon laten voltrekken. Ik vind dat de PKN kerken zulke huwelijken ook moet inzegenen er zijn ook mensen die net als David meerdere vrouwen wensen. De dominee kan dat ook in zegenen. Homohuwelijk kan in Nederland maar polygamie huwelijk niet! Waarom niet? Alles moet toch kunnen tegenwoordig, vrijheid blijheid inclusief in de PKN kerken.

PKN kerken die homo s in zegenen heb ik het dan voor alle duidelijkheid over.

Trouwens de PKN kerken die het homo huwelijk niet inzegenen, vind ik dat zij niet onder de PKN kunnen vallen. Waarom niet? Je profiteert wel van financiën o.a. en gaat in zee met een dwalende kerk.

Ik zeg niet dat je deze mensen moet verbannen, dat is een conclusie die je zelf hebt getrokken dat ik niet gezegd heb! Liefste zou ik ook willen zien dat het wel mocht van God, maar ik ben God niet. Ik heb zelf bijna zelfmoord gepleegd omdat ik viel om hetzelfde geslacht. Mijn vader vond het maar vies, man met man.

Hoi Richard,

Kijk, nu na enkele reacties op je mail kom je met een bekentenis. Wat heel mooi is want er is nu een zekere duidelijkheid. Duidelijkheid is heel belangrijk. Ik weet ook wel dat het niet altijd makkelijk is om je direct zo maar bloot te geven. Een zekere voorzichtigheid kan nooit kwaad. Anderzijds vond ik je mail op dit forum wel alsof je tegen de homo's bent. Ogenschijnlijk heb ik me vergist en kan ik me nu beter in jouw situatie plaatsen.

Kijk Richard, veronderstel nu dat het verkeerd is om met iemand van hetzelfde geslacht een relatie te hebben dan nog heb je niets te vrezen. Denk maar aan Jezus die een vrouw vergiffenis schonk omwille van haar losbandig gedrag. Veronderstel dat je een zondaar bent omwille van je geaardheid dan zijn er ook die troostende maar wel veelzeggende woorden uit het evangelie: "De hemel zal zich meer verheugen om 99 zondaars dan om 1 rechtvaardige...". Als jouw kerk je veroordeeld om wie je bent en wat je doet dan ben je niet bij een goede kerk aanbeland. Ik zou je enkele voorbeelden kunnen geven met ervaringen die ik heb meegemaakt in de katholieke kerk. Toch ga ik dat niet doen op dit forum. Wat ik wel wil zeggen is dat er ook gelovige mensen zijn die de seksuele geaardheid niet veroordelen. En wees gerust het zijn niet zomaar wat mensen. Ik spreek dan echt over belangrijke "kerkelijke figuren". Om maar aan te geven dat er wel tolerantie is.

Ik heb een enorme goede band met mijn vader. Hij is zelfs mijn enige echte vriend die ik heb. Zoals 2 pubers hebben we vroeger wel eens kattekwaad uitgehaald. Ook hadden we goede gesprekken. Gewoon vrienden dus. Ik kan me best voorstellen dat het voor jou heel moeilijk moet zijn geweest hoe je vader reageerde. Wat je hier tegen kan doen kan ik je niet meegeven. Ik vind het gewoon heel zielig en ook wel onverstaanbaar. Als ouder hoop je het beste voor je kinderen. Dan komt er toch iets wat moeilijk te aanvaarden is en dan is er een zekere weerstand. Dan druk ik me nog voorzichtig uit. Hopelijk draait hij bij en kan hij het anders-zijn van zijn zoon wel aanvaarden. Alles heeft immers zijn tijd nodig.

Ik wens je alle sterkte en ik weet ook zeker dat de dauw van de Heilige Geest over jou en je vriend zal neerdalen en je begeleiden op je weg...

Frank
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: maandag 9 augustus 2010, 14:55
BerichtOnderwerp: Het homohuwelijk en de PKN kerk
 
RICHARDRI464 schreef:
Ik heb mij later al verbeterd waar ik op doel de kerken die homo huwelijken inzegenen. Weet dat er een tijd komt dat de mensen zullen zijn die de gezonde leer niet meer kunnen verdragen en zaken uitleggen wat goed in hun eigen gehoor doet passen. Maar goed als ik sommige reacties lees mag je daar geen kritiek op hebben, want de PKN heeft al zoveel schade geleden. Als er mensen zijn die op beesten vallen en verliefd worden en daar gevoelens voor hebben, moeten zulke huwelijken dan ook maar ingezegend worden. Tot hoe ver ga je dan als je buiten de bijbel om dingen gaat doen? Want heb uw naaste lief, dan zijn er ook wel mensen die wel met hun hond willen gaan trouwen. Omdat dit ook naaste is.

Zijn er wel mensen geweest die in opstand gekomen zijn tegen PKN kerken die wel gekozen hebben homo huwelijk (is eigenlijk geen huwelijk want Bijbelse Huwelijk is tussen man en vrouw). Je hebt slechts enkele VGKN kerken in Nederland.

Gij zult u naaste lief hebben en er tevens seks mee bedrijven met iemand van het zelfde geslacht. < dat staat er niet lief hebben is iets anders dan een homo "huwelijk".

Leviticus 18: 22: Je mag niet het bed delen met een man zoals met een vrouw, dat is gruwelijk.

Het is zelf voor God een gruwel. Als een kerk dat ook nog inzegent. Dan zou dat in dit verband zijn dat kerken die homo "huwelijk" inzegenen zich bezig houden met gruwelijke zaken? Arie Boosma wil ook nog dat andere kerken dat gaan doen. Ik hoor minder van mensen die zeggen dat ze het NIET moeten doen.

Kan iemand mij bevestigen dat je gelooft in Jezus Christus en tegelijk getrouwd bent met iemand van hetzelfde geslacht en ook seks mee hebt wel in de hemel komt?

Richard, stel nu eens dat later één van je kinderen komt vertellen dat hij of zij op hetzelfde geslacht valt. Wat zou je dan doen? Aan de hand van je schrijven heb ik al een idee. Het is moeilijk voor mij om te omschrijven wat ik denk van mensen die hun kinderen zouden verbannen om hun geaardheid of opvattingen. Laten we dit doortrekken naar alle mensen. Natuurlijk ben ik het niet eens met criminele opvattingen, laat ik dit maar even duidelijk vermelden vooraleer er veralgemeend wordt.

Tevens ben ik erg beducht voor de mensen die de Schrift héél letterlijk gaan intrepreteren. Want je zal zien dat ook net die mensen wel eens fouten maken tegen wat er geschreven staat. Natuurlijk hebben we dan weer een uispraak van Jezus achter de hand: wie geen zonde gedaan heeft..enz. We kijken soms zodanig veel naar de andere mens dat we vergeten of helemaal geen tijd meer hebben om naar onszelf te kijken. Nochthans begint het bij onszelf hoor.

God hoeven we niet kneden. We hoeven geen God te maken zoals dat gebeurde tijdens de uittocht. Als we een beeld van een god gaan maken dat af is hebben we een afgodsbeeld gemaakt. Dat is ook niet de bedoeling. Wat we wel kunnen doen is die aloude tekst interpreteren in de tijd van nu. Sommige onderons op CM gaan toch ook op zondag werken. Om maar één voorbeeld te noemen.

Krampachtig leven haalt niets uit. We gaan op alles en nog wat vitten door alles zodanig om te spitten. Tolerantie is net het tegengestelde van die krampachtigheid. God zal meer van ons houden wanneer we de andere kunnen aanvaarden zoals hij of zij is. Dat zei Sint Augistinus ook ooit eens: "Als we de andere niet kunnen veranderen zoals wij willen, zit er niets anders op dan hem te aanvaarden zoals hij is."

In Pace et Charitate

Frank
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: maandag 9 augustus 2010, 03:50
BerichtOnderwerp: partner met beperking of toch liever niet.......
 
PETRA883 schreef:
Hallo allemaal,

Ik ben hier al een tijdje lid en wil graag jullie mening ergens over weten.
Om maar met de deur in huis te vallen, ik heb in mijn profiel aangegeven dat ik een lichamelijke beperking heb t.g.v. een ongeval. Twijfelende smiley helaas.....

Nu zul je je afvragen dat is toch geen probleem. Nou dat is het wat mij betreft ook niet. Wat ik me nu na een aantal maanden afvroeg hoe andere mensen er tegen aan kijken om een relatie aan te gaan met iemand met een beperking.

Ik heb er voor gekozen om het er bij te zetten om dat ik daar eerlijk over wil zijn en niet in een situatie wile komen van: o ja tussen haakjes ik heb ook nog een beperking!
Daarnaast wil ik er ook niet over zwijgen en net doen of het er niet is want ondanks mijn beperking heb ik een heel actief leuk leven. Alleen zou het nog leuker kunnen worden met partner Lachende smiley

Ik ben benieuwd naar jullie reactie...

groeten

Petra

Hoi Petra,

Ik heb net je profiel gelezen en het is aanstekelijk mooi en open. Dat getuigt van een positieve ingesteldheid wat alleen maar toegejuicht kan worden. Het voordeel aan jouw beperking is dat het een zichtbare beperking is. Geen spreekwoordelijke adders onder het gras. Sommige mensen hebben echter een beperking die niet zo zichtbaar is en die meestal verzwegen wordt omwille van allerhande taboes of welke andere redenen dan ook. Het spijtige is dat de maatschappij ook zijn of haar zegje heeft in het handelen en denken van mensen. Iets “ongewoons” schrikt de mensen soms toch wel af. Meestal dan nog omdat de omgeving zo vlug een bepaald oordeel heeft. Spijtig natuurlijk.

Petra, met openheid en eerlijkheid kan je meestal niet veel verkeerd doen. Het is maar hoe de andere met de gegeven informatie omgaat.

Veel geluk, meid.

Frank
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: maandag 9 augustus 2010, 03:11
BerichtOnderwerp: Het homohuwelijk en de PKN kerk
 
CHATULIEM619 schreef:
Hier op het forum zijn 2300 leden. Ik kan geen rekening houden met evt kwetsen van mensen, ik heb slechts kritiek op datgene er geleerd wordt.

Is het ook kwetsend als ik over theezakjes ga praten? Ik vind het nl. de meest onzinnige activiteit die er bestaat.

Is het kwetsend als ik Ajax ga praten/

Is het kwetsend als ik over politiek praat?

Is het kwetsend als ik over kinderen praat?

Dit zijn slechts rethorische vragen, ik hoef er geen antwoord op.

Op het moment, dat de bevrijding van zonde uit je evangelie haalt, is het evangelie wat je vertelt niet zinnig in de ogen van de Bijbel. De reden dat in PKN kerken homoseksuelen ingezegend worden, hetzij in huwelijk, hetzij in het ambt, is dat ze zonde niet meer als zonde beschouwen.
Het evangelie is een sociaal evangelie geworden, met hulp aan de zwakkeren zonder oog te hebben voor de redding van de ziel
-----------
Inderdaad is het evangelie een sociaal evangelie geworden. Het strikt naleven van een tekst die in een tijdsgeest werd geschreven van zo'n 2000 jaar geleden kan vandaag niet meer. We evolueren mee.

Misschien zou het niet slecht zijn indien sommige christelijke strekkingen zich ontdoen van het principe van een straffende God. Op die manier gaan we in hokjes denken en ernaar handelen. Terwijl we ons als menslievend profileren zijn we lekker aan het discrimineren. Het principe van een vergevende God is meer op zijn plaats. Zo wordt ook de enggeestigheid ingeperkt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van FRANKT627
Ga naar pagina Vorige 1 ... 238 239 240 241
Pagina 241 van 241