ChristianMatch
 


Forum

Berichten van PIETER619
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5 6 7 8 9 10 11 ... 39 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van PIETER619
Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 augustus 2013, 23:39
BerichtOnderwerp: Homohuwelijk.
 
MARCOVH807 schreef:
in Lukas 18 vanaf vs 18 gaat het over de rijke jongeling. Deze vroeg aan Jezus:


Oftewel als je als homo leeft en je wilt ingaan tot de heerlijkheid van God, dan zal je in ieder geval je homo activiteiten moeten beëindigen, omdat God nou eenmaal de vrouw en man tot 1 vlees laat worden. De gevoelens beëindigen weet ik niet of dat kan, maar wordt wel van een Christen gevraagd. Althans zo interpreteer ik het. Jij mag op Gods rechterdtoel plaats nemen met je Bijbel in d ehand, totaal voorbij gaan aan wat Jezus als Grote gebod meeegaf aan ons?

Op je vraag als je het zo maar achter je kan laten? Kijk naar de apostelen. Die waren ook gewoon bezig met hun werk, toen Jezus langs kwam. Op de vraag om met Hem mee te gaan, lieten zij al hun werk achter zich. In hoeverre kan jij meegaan in die stelling, ga jij ook naar alle samenkomsten welke er zijn in jouw gemeente, zoals het gezamelijke gebed of themadiensten o fcursussen, of zijn sommige aardse zaken ( voetbal, volleybal of kaartje clubje of wat dnan ook)op doordeweekse dagen belangrijker?
Nou kan je hier tegenin brengen dat dit een ingegeven was door de Heilige Geest, echter hoeveel mensen stoppen er tegenwoordig met roken, drinken, spuiten of slikken van de ene dag op de andere en houden het ook nog vol? Dat zijn er nog meer dan je denkt.
[i] Appels me tperen vergelijken is niet de juiste instelling of het moet zo zijn dat het om fruit gaat. Heb je het over hetero of homo, dan is het zo dat het om mensen gaat die een parel in Gods hand zijn en ieder zo zijn waarde heeft. Iedereen zondigt elke dag weer en Jezus vergeeft ook elke keer weer, het kan nie tzo zijn dat jij je verheven voelt boven homo's, mocht dit wel zo zijn, moet je toch eens leren wie Jezus is en was en voor wie hij hier op aarde kwam.


Laatst aangepast door
PIETER619
op dinsdag 27 augustus 2013, 23:43
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 augustus 2013, 23:21
BerichtOnderwerp: Daten
 
MARCOVH807 schreef:
- Citaat verwijderd en onderstaande tekst aangepast. Probeer het algemeen te houden, dan voelt niemand zich persoonlijk aangevallen/aangesproken.-

Redactie CM

Allereerst kan ik me al ongelooflijk irriteren aan bepaald soort foutief taalgebruik. Iemand schrijft als je iets heb geleerd, maar het is namelijk "hebt geleerd." Ik licht dit er nu even uit, omdat als mijn toekomstig partner constant zulke opmerkingen zou maken, net als iets "uit printen", wat moet zijn of printen of uitdraaien, dan loop ik haar constant te corrigeren. Is dit iets dat gestudeerd is of aangeleerd door je omgeving? Het zou wel een struikelpunt kunnen zijn, omdat de ander het zat kan worden om constant gecorrigeerd te worden.



Er zijn idd nog genoeg onderwerpen waar ik niet alles van weet. Echter als je je openstelt, dan leer je heel snel overal een beetje van. Geloof mij maar, maar als je al enkele jaren in een bepaalde werksfeer zit, dan praat je al snel vaktaal. Snapt je nieuwe collega of je partner die? Nee in eerste instantie niet, maar als zij er zich voor openstellen dan zal de vaktaal ook voor hen snel algemeen goed zijn en v.v. uiteraard. Soms iets meer moeite doen om te vragen wat er bedoeld wordt met bepaalde woorden kan ook geen kwaad.

IJgenleik kan dit gehele stukje wel verwijderdt geworden, puure diskriminatsie van hun, die dislekties zijn vijboordeeld. aangschouwt dat niet iedereen op dit forum tieples hebt geheeft, kan het zo zein dat veel mesne daar ook vouten bijmaken.

ik zag dat het onderwerp casu quo topic gaat over daten, dus waar heb tjij het hier nu ijgenleik over


Laatst aangepast door
PIETER619
op dinsdag 27 augustus 2013, 23:22
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 augustus 2013, 18:23
BerichtOnderwerp: Daten
 
Knipoog smiley Aantal bezoeken aan je profiel: 2344 en geen date gehad nog alhoewel, wel een avondje wezen koffie drinken in het midden des lands, nadat ik zoon thuis had gebracht in Zwijndrecht en dus even om weggetje heb gedaan. moet ik nu Huilende smiley, smiley in tranen of toch Lachende smiley of Gefrustreerde smiley er achteraan zetten Smiley die vol vragen zit

Maar geeft niet, ben gezegend mens, wat wil ik nog meer, misschien toch wat ik in profiel schrijf Verlegen lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 augustus 2013, 18:18
BerichtOnderwerp: geloof
 
CHATULIEM368 schreef:
De laatste maanden ben ik weer eens aan de slag gegaan met het Grieks en Hebreeuws. En iedere keer blijkt weer dat de tekst veel meer inhoud heeft dan zo op het eerste gezicht gedacht wordt.
Voordat ik helemaal losga, eerst een schot voor de boeg...

Ik wil het eens over geloof hebben. Wat betekent geloven voor jou? Hoe geef je dat vorm in je dagelijks leven? En hoe bepalend is het bij keuzes in je leven?

Voor mij is er geen geloof in God meer, maar het is een zeker weten geworden. probeer om god meer te betrekken bij mijn dagelijkse zaken.
Soms zit het even tegen en zeg dan zo tussen neus en lippen (maar wel gemeend ) help mij Heer, dus als het mee zit en er iets moois gebeurd, dan ook een dank u Heer. Ik ben er van overtuigd dat Hij altijd mij nabij is en het hoort wat ik zeg, ook wat ik denk dus. helaas ben ik maar mens met gebreken, maar weet dat ik zo mag komen Bij Hem op wat voor manier dan ook.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 augustus 2013, 17:51
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag
 
HANNS104 schreef:
Helaas heb ik MS, merk het natuurlijk elke dag maar laat me niet hinderen erdoor, kan nog gewoon 40 uur werken, maar door de onbalans bij het lopen kwam ik vandaan ten val en moest naar het ziekenhuis gereden worden door onze BHVer voor hechtingen in de arm. Zo kan het dus lopen of liever gezegd vallen.

Sterkte en beterschap met alles, God is groot
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 augustus 2013, 17:50
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag
 
CHATULIEM368 schreef:
Dit wordt een heel beroerde dag voor mij. Gisteren heb ik contact gehad met de dierenarts en we zijn tot de conclusie gekomen dat mijn hond vandaag een spuitje krijgt. Ze is twaalf jaar en heeft blaaskanker.

sterkte
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 augustus 2013, 13:27
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
http://www.youtube.com/watch?v=Ua_iyk5qVe4 Pracht lied gezongen met geleende gitaar van bandlid dit lied gezongen als afsluiting van zijn preek (we hadden gastspreker). Kon het niet laten om er een clip van te maken
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 augustus 2013, 09:14
BerichtOnderwerp: Heilige Geest
 
WILLEMIJN232 schreef:
Maar er is toch een grote categorie mensen die via de Geest spreekt en die zeggen dan soms de meest vreselijke dingen(in mijn ogen dan).......die hun dan via de Geest worden ingegeven........En is in tongen taal spreken ook niet iets wat je ingegeven wordt door de Geest..
het fascinerende daarin is dat dat vooral bij Evangelische geloofsgemeenschappen voorkomt, waarom daar wel en bv niet in een strenge refo kerk?
En als ik zo'n tekst van Pieter lees of we op zondagochtend de Geest al aan het werk gezien hebben vraag ik me in alle ernst af wat hij probeert te zeggen....

De Geest is God, God is de Drieéenheid namelijk Vader Zoon en Heilige Geest. Jezus beloofde ons een Helper toen Hij naar de Hemel ging om plaats te bereiden. Zoals jij zegt kan de Geest ook in stilte werken, echter Hij kan ook harten aanraken en zo Zijn aanwezigheid tonen en dat god dan uitbundig geloofd en geprezen wordt.

Hoe ervaar je de Geest is moeilijk uit te leggen, maar kan een speciaal gevoel zijn bij lofprijzing voor God. Zo hadden wij een Joh de Heerzangdienst terwijl onze jeugd naar Drachten ging om een praisedienst bij te wonen. Bij die Joh de Heerzangdienst voelde gewoon iets fijns door de zaal gaan, omdat de "ouderen"met open hart de liederen zongen. Ik dacht toen hier wordt ook een "praisedienst gehouden.

Dat ik deze topic heb geopend was omdat men op velerlei de Heilige Geest kan ervaren. Er is geen gradatie in hoe men de Geest moet ervaren, eenieder op zijn/haar eigenwijze, niets mis mee. Maar ik ben er stellig van overtuigd dat als we meer van de onbekendheid over de Geest wordt opgehelderd en men meer mag leren van wie, wat en hoe de Geest werkt, wij ook meer openheid naar hem toe krijgen.

Gelijk Jezus zei "Ik zend U een Helper", is dat geen leugen geweest, De Geest geeft ons ook besef over wie Jezus is en wat Hij heeft gedaan, mede daardoor kan Hij ns ook gebruiken om de Heer groot te maken een ieder op zijn/haar eigen manier. Dat jij hier op het forum zegt, dat je weet dat Jezus er ook voor jou is en je nabij is, getuigd al dat de Geest in je werkt, want Hij geeft die overtuiging.

Elke christen beleeft het geloven op eigen manier en daar is niets mis mee. een christen die met de gaven van de Geest bezig is is niet beterder dan eentje die oo kgelooft maar bijv meer (zonder te weten) met d evruchten van de Geest bezig is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zondag 25 augustus 2013, 19:54
BerichtOnderwerp: Heilige Geest
 
Mocht de Geest aan het werk deze morgen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zondag 25 augustus 2013, 13:10
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
 
't is maar een weet. maar dit i she twerkelijke antwoord:

Het is een van de meest gestelde vragen: Waarom zijn bananen krom? Gelukkig weet men het antwoord.

Bananen groeien aan een bananenplant. De bananenplant heeft geen stam maar een soort cilinder van bladeren. Aan die cilinder groeit na een tijdje een bloemknop. Deze knop bevat wel 100 bloemen, en elke bloem wordt een banaan. Daarvoor heeft de bananenplant wel veel zon nodig.

Als de bananen beginnen te groeien, wordt de bloemtros steeds zwaarder. Door de zwaartekracht gaat de tros naar beneden hangen. Maar de bananen willen naar boven blijven groeien, tegen de zwaartekracht in. Zo groeit de banaan krom! Dit effect heet met een moeilijk woord negatieve geotropie.

Wortels van bomen en planten groeien ongeveer op een zelfde manier. Zij groeien alleen met de zwaartekracht mee. Stengels groeien juist weer net als de banaan tegen de zwaartekracht in omhoog.

Wist je dat de banaan gewoon recht blijft wanneer de trossteel wordt ondersteund? Er bestaan ook een aantal kleinere bananensoorten die gewoon recht blijven. Omdat deze bananen lichter zijn buigt de trossteel niet. Daardoor blijven de bananen recht.

Vaak wordt gezegd dat bananen naar het licht groeien. Dat klopt dus niet. Zonder zwaartekracht zou de banaan niet krom groeien. Wist je dat André Kuipers dit effect tijdens zijn eerste ruimtereis onderzocht heeft? Dat deed hij niet met bananen maar met sla. Hij kweekte slablaadjes in de ruimte. Wat bleek? Zonder zwaartekracht groeiden de stengels van zijn plantjes opeens alle kanten op!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zondag 25 augustus 2013, 12:35
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
 
ANNA415 schreef:
waarom zijn bananen krom Smiley die vol vragen zit

misschien hier het antwoord https://www.youtube.com/watch?v=smPwO5_K8UY
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: vrijdag 23 augustus 2013, 16:16
BerichtOnderwerp: ga je mee picknick/barbeque zaterdag 14 sep in Ede op de hei
 
ANNA415 schreef:
We willen op zaterdag 14 september voor de zeventiende keer met elkaar gaan picknicken; weer verzamelen vanaf 14.00u
bij de schaapskooi tegenover restaurant "juffrouw Tok" (verlengde arnhemse weg 101 te ede) rijd je langs de schaapskooi het zandpad op richting heide; hetzelfde plekje naast het zandpad;

je rijd dus bij de schaapskooi over de parkeerplaats, neemt de S-bocht om het schuurtje heen en rijd door tot de tweede groep bomen aan je linker hand; daar zie je een parkeerplaats, waar we in het gras zitten (en sommigen op stoelen).

mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan.
om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 14.00 uur, en gingen de laatsten weg rond half 9 avonds.

ieder neemt weer eigen eten/BBQ-vlees en drinken mee en we houden hetzelfde "schema" aan, alleen de datum is anders.....

willen degenen die meegaan een prikbordberichtje op hun profiel plaatsen en ook anderen uitnodigen waarmee zij contact hebben? hoe meer zielen, hoe meer vreugd en iedereen die gezellig kan doen, kan meedoen!!

mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via het forum lezen dan via de mail (ik heb het momenteel te druk om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar; dat werkt een stuk handiger!!)

een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google "christianmatch picknick ede", en dan kom je op dit bericht uit.

even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt;
- er kunnen foto's worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is.
- uiteraard kun je je kinderen en huisdieren ook gewoon meenemen.

hopenlijk komen er weer een stapel aanmeldingen, en hoop jullie die zaterdag weer gezellig te zien; tot dan..........


voorlopig hopen mee te gaan:

Roelande345, 54jaar, regio 0342
Pieter619, 59 jaar, regio 0514 meerijders geen probleem
Anna415, al jaren 25, regio 0546
Shanita130, 41 jaar, regio 078
Harald940, 38 jaar, regio 038 ( ovv )
Klus667, 39 jaar, regio 0341 (ovb)


zo nog maar een keertje up!

Er kan nog veel meer bij, even goed de regels lezen (tip voor nieuwkomers) en leer mede christenen kennen zonder dat men een bepaalde verwachting moet hebben gelijk bij een date.

Gewoon gezellig ontspannend met elkaar.
Kom op als je durft, Knipoog smiley Lachende smiley


Laatst aangepast door
PIETER619
op vrijdag 23 augustus 2013, 18:29
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: vrijdag 23 augustus 2013, 06:20
BerichtOnderwerp: Heilige Geest
 
SHANITA130 schreef:
PIETER619 schreef:


Ja, ik laat dat wel. 100% Waarom ook niet? En ja dan zijn wij zelf natuurlijk de baas. God geeft ons die verantwoordelijkheid, en we moeten alleen aan God verantwoording afleggen, dan aan onszelf, en als we een partner hebben aan onze partner, meer niet.

Ik zie de heilige Geest als de geest van God.

Ik heb wel een ander standpunt dan jij over de gaven van de Geest.

Ik geloof wel in gebed. Voor kracht, rust, vrede en wijsheid, om met moeilijke omstandigheden om te gaan. En zelfs voor vreugde en geluk in moeilijke omstandigheden. Dat kan ook een proces zijn.

Maar in wat Jezus deed toen hij hier 2000 jaar geleden rond liep dat dat toen was, niet nu.

Wel ben ik ervan overtuigd, dat God ons helpt wb gebed, en waar twee of meer zijn in Mijn naam...

Als je alleen bent kan je ook bidden, en ik denk als er meerdere bidden heeft het meer kracht.

Je kan, denk ik, bidden ook door te denken, maar dan naar God, de hele dag.

Zegens!

De gave van de Geest worden duidelijk omschreven en de volgelingen van Jezus (oa zijn discipelen) kregen die gaven. Waarom voorbij gaan aan al het goede wat de Heer ons wil geven door Zijn Geest.
zolang wij Hem niet dat geven wat Hij nodig heeft om ons als werktuigen te gebruiken om zo Jezus die eer te geven die Hem toekomt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: woensdag 21 augustus 2013, 17:38
BerichtOnderwerp: Heilige Geest
 
ANNETTE050 schreef:
En uit ervaring weet ik dat als de Heilige Geest ingevingen geeft, deze altijd opbouwend en bemoedigend zijn. De Heilige Geest verbreekt het geknakte riet niet maar richt het weer op.
Over de Heilige Geest praten is goed, maar je echt openstellen voor Zijn Ingevingen is toch het doel.

Naar ik aanneem, kwam hier een vraag over, waar niet het antwoor dop kwam wat verwacht werd. Ik wil we proberen om daar een gedeeltelijk antwoord op te geven.

Soms kom je iets moois kaart of C-card of videoclip tegen waarvan je denkt, he dat is wat ik door ga sturen of opsturen naar die en die, want die heeft dat nodig. laat ik simpelweg zeggen een "bemoediging "op een manier waar die ander werkelijk iets aan heeft, dus geen eigen goed bedoelde woorden, maar wat hout snijdt en zo raak is in je hart. De gene die iets doet of verstuurt, weet dat het niet vanzelf is gegaan maar dat er stuur is geweest, en geeft daar God cq de Geest de er van. Zo kam Hij ook rechtstreeks werken , want ik heb zo lips op mijn weg gekregen waar ik heel veel door werd getroost en gesterkt. eentje was You Rais Me UP van Selah en de tweede He Understands my years vanThe Isaacs en het was vooral de tekst die het um deed.

Helaas is het niet te omschrijven waat wi een hoe de Geest allemaal werkt, maar zeker ook door mensen heen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: maandag 19 augustus 2013, 15:34
BerichtOnderwerp: Heilige Geest
 
ANNETTE050 schreef:
Dit is een bijzonder mooi topic.
Al mijn moed bij elkaar rapend zou ik het volgende willen voorleggen.
Over de Heilige Geest praten is één ding, maar waarom niet gewoon in praktijk brengen wat Hij in je hart kan ingeven.
Soms wordt er gebed gevraagd op het forum of uit iemand iets wat moeilijk is.
Soms geeft de Heilige Geest een Woord van Wijsheid of van Kennis voor iemand. Of iets anders wat de Heilige Geest kan ingeven in je hart voor een situatie of voor een bepaald persoon in dit topic.
Wat zou het fijn zijn als deze Woorden van Wijsheid en Kennis zouden komen en doorgegeven worden in dit topic.
En ja, iedereen kan het lezen, het is openbaar, maar zo kan het ook als een soort getuigenis werken van wie de Heilige Geest is. En natuurlijk kun je ook privé iets doorgeven wat je door Hem ingegeven is.

En uit ervaring weet ik dat als de Heilige Geest ingevingen geeft, deze altijd opbouwend en bemoedigend zijn. De Heilige Geest verbreekt het geknakte riet niet maar richt het weer op.
Over de Heilige Geest praten is goed, maar je echt openstellen voor Zijn Ingevingen is toch het doel.

Vind je dit moeilijk of eng, dan mag je me er altijd over mailen of advies vragen.


Gelukkig dat jij je moed bij elkaar kreeg want het is een mooie reactie welke ook waar en opbouwend is. Zo heb ik verschillende keren bijvoorbeeld een C-card of clip getuurd welek precies op het juiste moment nodig was bij die gene. Ik vind zoiets het werk van de Geest, daarom is mijn motto ook "alle ere komt toe aan de Here"
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zondag 18 augustus 2013, 19:33
BerichtOnderwerp: Heilige Geest
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ik bedoel alleen maar dat je je niet moet spiegelen aan een ander, maar moet kijken wat binnen je eigen kunnen en macht ligt.

Klopt helemaal wat je hier neerzet ook dat ik andere drukte heb. Het enige wat wel moet is ons spiegelen aan Jezus Christus en zo Zijn volgelingen zijn met een ieder zijn/haar beperkte talenten. Jezus was volmaakt, wij niet en kunnen gelukkig met onze fouten keer op keer bij Hem komen.

We mogen leren van Gods Woord en zo daaruit van Jezus beloften gebruik maken. Hij heeft ons Zijn Geest gegeven, mede daarom is het goed om een verlangen te hebben, meer vervult te raken en zo kunnen delen in wie en wat Jezus was en is, door de Geest die onze Gids wil zijn in ons leven. Dus meer op God vertrouwend en zo minder op eigen inzicht gelijk de tekst van Spreuken 3 vers 5.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zondag 18 augustus 2013, 15:55
BerichtOnderwerp: Heilige Geest
 
[quote=SHANITA130]Eigenlijk zou ik willen zeggen beter lezen, waar draait het om in mijn verhaal? Zo jij het neerzet komt het over van neem genogen met wat je hebt, en dan doelend op aardse zekerheden (welke soms ook van God zijn hoor), dan ons vertrouwen geheel aan God te tonen.

Maar gaan we nu voor 100% voor God en stellen wij ons open voor Zijn Geest, met alle gevolgen van dien, of houden we vast aan onze aardse zekerheden, that's the question. Al jij ( maar ik ook) de Geest niet ten volle aan het werk laten zal Hij misschien wel bedreofd zijn, mede omdat Hij zoveel meer kan in, met en door ons, maar wij uit pure onwetendheid tegen houden.


Laatst aangepast door
PIETER619
op woensdag 21 augustus 2013, 17:17
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zondag 18 augustus 2013, 13:47
BerichtOnderwerp: Heilige Geest
 
Zou het nie tzo zijn van, hoe meer jeer mee omgaat, dest temeer raak je er mee "besmet"?

We zijn een relatie aangegaan met god, in hoe vere betrekeen we hem in ons dagelijks leven? Zit het even tegen komt er dan een, GVD of help me Heer? Zit het mee , zijn w edan ook daar dankbaar voor of is het ene vanzelfs sprekendheid en zeggen zwe wel evne dank in ons avondgebed voor het slapengaan.

Soms zie ik mijzelf en vele anderen als eendagschristenen, daarmee doelend op de tijd die we bewust doorbrengen met God, op welke manier dan ook, niet toekomend aan 24 uur in de week. letwel in doe geen oordeel over hoe men christen behoort te zijn, mede door mijn gerbrek aan met Hem bezig zijnd.

Ik heb soms wel eens een machteloos gevoel, ik wil mij helemaal overgeven aan Gods geest maar weet niet precies hoe.
Denk weleens zit nu in een fase van een beetje van God en veel van me zelf, niet 100% mijn zekerheden loswillend laten uit onbekendheid en wel wetend dat het niet opweegt voor wat k er voor terug krijg van God.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zondag 18 augustus 2013, 12:20
BerichtOnderwerp: gek van plinkjes en plonkjes op de pc
 
INGRID410 schreef:
Ja, ik heb hetzelfde.
Ik krijg als ik online ben ook af en toe bliebjes en ik weet niet wat er dan gebeurd. Het is in elk geval geen mailtje.

En ik werk met Chrome en ik las bij een ander profiel die zei dat hij niet kon chatten met Chrome, dus misschien is het dan dat iemand wil chatten, maar dat werkt bij niet.
Ik heb de chat aangeklikt - bij het laatste bliebje - maar daar zag ik niets.

Weet iemand hoe dat zit met Chrome?

volgens mij kan men welchatten, maar wordt het chatvenster niet geopend e nmoet je zelf stappen ondernemen en oopzoek naar de vermoedelijke chatpretter cq ster.

Waar me noo krekening mee moet houden, als men facebook open heeft staan, di ehet zelfde plinkje heeft als iemand iets plaatst op je tijdlijn bijvoorbeeld, of daar op de chat vraagt.


Laatst aangepast door
PIETER619
op zondag 18 augustus 2013, 12:23
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 augustus 2013, 21:51
BerichtOnderwerp: Geneest Jezus nu net zo als 2000 jaar geleden toen Hij op ..
 
WILLEMIJN232 schreef:
Hij is zeker in staat tot grote dingen maar ik denk dat we moeten opassen om geen verlanglijst van wensen voor God te hebben maar ook in stil vertrouwen te vertrouwen op Hem!

Zeker waar, het hoeft niet te alle tijde van de daken geschreeuwd worden.
Maar we mogen op ook in bijvoorbeeld onze stilletijd (kan van alles zijn) Hem groot maken voor wat Hij voor ons betekend heeft en nog is..


Onze Vader in de hemel weet wat er in ons hart leeft en we mogen met ons lek en gebrek altijd blijven komen, niet alleen met grote zware dingen, maar ook de kleine dingen zoals het even goed gaat, simpel en alleen maar, "dank u Heer". Ik vind het prachtig dat Jezus leerde dat God als Vader van ons wil zijn. Als ik zie hoe mijn kinderen de liefde beantwoorden, en ik mij voor hun inzet, weet ik dat ik bij benadering niet toe kom aan wat God de Vader allemaal voor mij doet en heeft gedaan, Wat een onbeschrijfelijke Liefde.

Weet je de dankbaarheid wordt tijdens een gebed al gauw weer dat verlanglijstje en Hij weet wie we zijn en dat de bedoelingen van de meesten van ons toch oprecht zijn.

God geneest op velerlei manieren ook door gebeden die in stilte zijn verzonden. Zo ook ook dankzegging zal hij in stilte aanvaarden , Wat een grote liefdevolle God hebben wij.


Laatst aangepast door
PIETER619
op vrijdag 23 augustus 2013, 12:10
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 augustus 2013, 20:55
BerichtOnderwerp: Geneest Jezus nu net zo als 2000 jaar geleden toen Hij op ..
 
Ja, Jezus geneest nu net zo als 2000 jaar geleden. Ik den kzelfs dat Hij het nog meer wil doen dan wij toelaten. Niet dor Jezus als persoon toentertijd, maar door anderen heen, gelijk de discipelen, die met behulp van God ( de Drieëenheid) nu Zijn Helper dit nog steeds doet.

Helaas willen velen er niet aan omdat bombarieschoppers het verknoeid hebben, schreeuwend "in Jezus naam genees" maar het tot eigen eer en rijkdom doen. Jammer dat zo van het rechte pad afwijken. De kans is groot dat Jezus hun niet zal kenneals Hij terugkomt enhun afwimpeld me td ewoorden"ik heb u netgekend. Ik denk blijf bidden dat men het rechte pad wer vindt en terug zal keren op de weg die Jezus ons voor heeft geleefd.

God wil en kan grote dingen doen, staan wij er voor open?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 augustus 2013, 14:54
BerichtOnderwerp: Heilige Geest
 
WILLEMIJN232 schreef:
Tja, en ik vind het weer vreselijk en onbegrijpelijk dat mensen zich laten herdopen om die reden. Een wereld van verschil en toch geloven we in dezelfde God. dat is wel bijzonder....
Natuurlijk kan je dichter bij God gaan leven maar het is geen voorwaarde voor een goed christen zijn....christen zijn straal je uit in het dagelijks leven , in je zijn, wie je bent......in je houding, ook naar andersdenkenden.......
Misschien kunnen we ons dan ook maar beter bezig houden met waar we allebei voor staan, niet in waar we erg in verschillen.......

Een ieder beleeft zijn/haar geloof op een manier waar men zich het prettigst bij voelt. Als de één heel veel tijd besteedt om zich met het geloof en alles wat er mee samenhangt zich eigen te maken, krijg je denk ik ook meer ontvankelijkheid.

Kan me wel een beetje in jou situatie verplaatsen, ik denk ook dat voor God, een ieder die zich persoonlijk aan Hem geeft, door met oprecht hart te belijden dat Jezus de opgestane Heer is, dmv Joh 3:16 een gerechtvaardigd persoon is.

Dat ik hier begon over de Heilge Geest is juist omdat mijn inziens, Hem te kort wordt gedaan, ook door mij, en eigenlijk wil ik het toch anders en dat kan alleen met hem.

Wat Jezus heeft gedaan is meer dan alleen en vriendendienst geweest en Hij gaf dus alles zelfs ijn leven om ons te redden en zo eeuwig leven te geven of hoe dan ook gedoopt. Maar de Geest dringt ich niet op en wil alleen tot steun zijn als we ons openstellen. Wie zou on shet beste advies kunn egeven als het gaat om Jezus dankbaarheid te tonen voor wat Hij heeft gedaan, dat is de Geest die in ons is.

De manier van geloven kan ik niets over zeggen, maar geloven is ahw aannemen dat het zo zou kunnen zijn geweest dat Jezus voor ons stierf , de Geest overtuigd dat het zo was, zo wordt het een zeker weten dus.

Wat de Geest allemaal kan en wil en is niet te beschrijven, maar als ik bijv Geest intyp op Biblianet bij woordzoeken, zie ik al dat er er genoeg materie is en nog veel aan te nemen is van Gods geest.

Ongeacht hoe men gelooft men is en blijft een parel in Gods hand
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 augustus 2013, 09:13
BerichtOnderwerp: Hoe kun je bidden naar Gods wil
 
IESJE369 schreef:
Studie over het Onze Vader (deel 3)
Het Onze Vader laat zien hoe we kunnen bidden naar de wil van God.

Opbouw:

Onze Vader die in de hemelen zijt,
uw naam worde geheiligd; )
uw Koninkrijk kome; ) gelijk in de hemel alzo ook op de aarde.
uw wil geschiede, )
Geef ons heden dagelijks brood;
en vergeef ons onze schulden,
gelijk ook wij vergeven onze schuldenaren;
en leid ons niet in verzoeking, maar verlos ons van de boze.
Want:
U is het Koninkrijk
en de kracht
en de heerlijkheid in der eeuwigheid.
Amen.

Vorige keer ging het erom dat we bidden met ons hart op God gericht. In tegenstelling tot de farizeeërs, die zich vooral op de mensen richtten.
De opbouw van het Onze Vader ondersteunt dit.
De drie gebeden voor je eigen behoeften plaatst Jezus tussen de drie gebeden voor “Gods behoeften” en een drievoudige lofprijzing. Hij plaatst ze in het kader van wat je God toe bidt.
Zo wordt je hart eerst gericht op God. Op de wil van God. God die graag wil dat Zijn hemelse Koninkrijk zich ook op aarde steeds meer kan uitbreiden.
Daarna bid je voor wat je nodig hebt om mee te kunnen werken aan de vervulling van de eerste drie beden, de uitbreiding van Gods Koninkrijk.

Ten eerste “dagelijks brood”.
Brood is een stijlfiguur, waarbij een deel genoemd wordt in plaats van een groter geheel. Vergelijk: ‘koppen tellen’ of ‘neuzen tellen’. Er wordt impliciet meer dan brood bedoeld, namelijk alle lichamelijke, alledaagse behoeften: eten, onderdak, kleding, brandstof voor verwarming.
Met ‘dagelijks’ wordt bedoeld ‘brood voor de komende dag’ ; niet een voorraad voor lange tijden, zoals de rijke dwaas uit Lucas 12 had. Bij de rijke dwaas stond al die rijkdom het volgen van Jezus en dus het meewerken aan de uitbreiding van het Koninkrijk in de weg.

Ten tweede “vergeving”.
Het Onze Vader wordt gevolgd door vers 14 en 15: “Want als u de mensen hun overtredingen vergeeft, zal uw hemelse Vader ook u vergeven: maar als u de mensen hun overtredingen niet vergeeft, zal ook uw Vader uw overtredingen niet vergeven”. Aan God in de hemel wordt gevraagd of Hij zich aansluit bij de verzoening die wij op aarde tot stand brengen.

Ten derde bescherming tegen afleiding.
‘Leid ons niet in de verzoeking’. God bescherm ons tegen alles wat ons afleidt van het helpen uitbreiden van Uw hemelse Koninkrijk.

In het "Onze Vader"ligt een heel diepe betekenis verscholen waar we soms niet stil bij staan omdat het een vanzelfsprekendheid is en ook mag zijn.
Jezus gaf toen aan dat wij met Zijn "bid aldus" Onze Vader, hij ons gelijkt maakte aan kinderen van God, dit is een gigantische niet te bevatten grote rijke zegen, maar spreken we ook een erkenning naar God toe uit.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 22:40
BerichtOnderwerp: Heilige Geest
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ik vond het wel erg man onvriendelijk klinken.........vandaar...

Op de letter gezien wel ja, maar een uitstekend voorbeeld van hoe wij omgaan met de Geest. Wij hangen te veel aan "Waar 2 of 3 in Mijn naam aanwezig zijn, ben Ik in hun midden" en denken dat het dan wel goed zit.

God is in ons midden door Zijn Geest, als we samen zijn, maar de Geest wil (mijn inziens) niet alleen in harten gaan wonen, maar ons gebruiken (dus aan het werk in in ons) om, ten eerste Jezus groot te maken en daarnaast ook om ons te helpen.

Zelf ben ik een bewust belijdend christen geworden door de Geest die in mij werkte, maar ik verlang eigenlijk naar de andere doop, namelijk de doop in de Geest. Vervulling en doop in de Geest wordt door velen als het zelfde gezien, maar er is toch weldegelijk eenverschil, mede omdat vervulling van Geest meerdere malen kan voor doen , bijv als je aangeraakt cq emotioneel wordt door een mooi lied of woorden of gebaar die een ander brengt, precies op he tjuiste moment.

Maar er is zo veel meer moois over de Geest te schrijven en vooral ook te delen , en ik heb de Wijsheid (een gave van de Geest ) niet in pacht
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 12:39
BerichtOnderwerp: Heilige Geest
 
ROELANDE345 schreef:
Mooi topic Pieter!!
Misschien eerst even dit:
Wie of wat is en doet de Heilige Geest?
De Heilige Geest is de Geest van God, onderscheiden van God de Vader en God de Zoon (bijv. Matt. 28:19). De drie Goddelijke Personen: Vader, Zoon en Geest, zijn één God. De Geest ondersteunt, bemoedigt, troost, onderwijst, getuigt, overtuigt, beoordeelt, bidt (Mark. 1:12; Luk. 4:1,14; Joh. 14: 16,26; 15:26; 16:7v.,13; Hand. 15:28; Rom. 8:16,27; 1 Joh. 5:6). Als Persoon kan Hij bedroefd worden (Jes. 63:10; Ef. 4:30), als kracht kan Hij uitgedoofd worden (1 Tess. 5:19), Hij doorzoekt de diepe dingen van God (1 Kor. 2:10v.), Hij zendt dienstknechten van God uit (Jes. 48:16; Hand. 13:2), enz. enz.

Eigenlijk had er ook bij kunnen staan wat deed de Heilige Geest?
Jezus zei "ik geef u Mijn Geest", maar was die al niet ver voor die tijd aanwezig?

Ik ben wel van één ding overtuigd, de Geest en Zijn kunnen en doen, wordt, in het algemeen, zwaar onder gewaardeerd door ons, en het is puur uit onwetendheid.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 00:25
BerichtOnderwerp: Heilige Geest
 
Jezus heeft ons Zijn Geest geven omdat die ons allemaal nabij kan en wil zijn, en Hij dat niet kon. Alles wat met de Heilige Geest te maken heeft, is om daar een mening over te hebben riskant als we ons in Zijn denken gaan verplaatsen. Zonden tegen de Geest worden niet vergeven.

Laten wij de Geest voor 100% toe is ons leven, of mag Hij wel aanwezig zijn en zijn we zelf ook nog baas? Wat doen wij bijv met de gaven van de Geest? Waarom kan Hij ze niet geven aan ons? Zo kan men zich heel veel gaan afvragen, maar ikdenk dat het vooral de onbekendheid is en dta dor terug houdendheid er veel verloren is gegaan aan werk wat de Geest door ons had willen doen om Jezus zo de eer kan en kon krijgen die Hem toekomt.

De Heilige Geest zwaar onderschat in de westerse kerk, althans de meesten, wat te doen om hem aan Zijn werk te laten gaan, dus hoe een totale overgave aan Hem om zo het goede te kunnen doen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 00:06
BerichtOnderwerp: gek van plinkjes en plonkjes op de pc
 
MARA540 schreef:
als je de chat open hebt staat maar je hebt een ander scherm voor je,
dan kan het zijn dat die geluidjes veroorzaakt worden door mensen die de chat binnenkomen.
in het venster van de chat kan je het geluid uitzetten.

klopt is bekend maar chat helaas te weing in de chatbox, bij mij is het eerder pop-up probleem (denk ik) ivm CM openen met verkeerde brouwsern, niet alle brouwsers staan pop-ups toe, vandaar mijn melding
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: woensdag 14 augustus 2013, 23:18
BerichtOnderwerp: Humor
 
Hierbij wil ik u graag mijn uiterst verwarrende toestand uiteenzetten.

Mijn vader en ik woonden samen en we bezaten een radio en een T.V. Hij was weduwnaar en ik ongehuwd. Beneden ons woonden een weduwe en haar dochter, beiden schoon van uiterlijk en zonder radio of T.V. Ze kwamen geregeld bij ons op bezoek en ik werd verliefd op de weduwe en ben uiteindelijk met haar getrouwd. Mijn vader en de dochter van mijn vrouw werden niet veel later ook verliefd op elkaar en als gevolg daarvan trouwde mijn vader met de dochter van mijn vrouw.

Toen begon de ellende:

Daar mijn vader de dochter van mijn vrouw trouwde, dus ook mijn dochter, is mijn dochter nu mijn moeder. Ik ben echter tegelijkertijd haar vader, omdat ik met haar moeder getrouwd ben. Verder werd mijn vaderook de schoonzoon van mijn vrouw en ik dus zijn schoonvader, aangezien ik met de moeder van zijn vrouw getrouwd ben.

Nu komt de grote verwarring:

Mijn vrouw kreeg inmiddels een zoon. Dat is ook mijn zoon, maar tevens de broer van mijn schoondochter, omdat zij een dochter van mijn vrouw is. Hij is dus ook de zwager van mijn vader en mij. Ik ben dus de neef van mijn zoon. Dus ook de neef van mijn schoondochter, omdat zij een zuster van mijn zoon is. Dus mijn schoonmoeder is ook mijn tante.

Ik voel me zo oud hier het waarom:

De jonge vrouw van mijn vader werd moeder en haar zoon werd dus mijn broer. Mijn zoon is oom van mijn kleinkind, omdat hij de broer van mijn dochter is. Mijn vrouw is zijn grootmoeder, want zij is het kind van haar dochter. Ik ben dus zijn grootvader. Aangezien de grootvader van mijn broer ook de mijne is, BEN IK ZO DUS MIJN EIGEN GROOTVADER!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: woensdag 14 augustus 2013, 22:51
BerichtOnderwerp: Eerst zien dan geloven?
 
bij mij was het eerst voelen en daarna zeker weten, dus geen geloof meer, geloof was op, uit en over. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: woensdag 14 augustus 2013, 22:45
BerichtOnderwerp: gek van plinkjes en plonkjes op de pc
 
hij deed het weer een plinkje of was het nu een plonkje, is er iemand die een privechat wil, stuur dan eerst ff een mail, kan ik dan zelf wel de chat openen.

stomme pop-ups ook, mende dat ik nu een nadere browser had die wel pop-ups toestaat, maar heb geen idee
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van PIETER619
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5 6 7 8 9 10 11 ... 39 Volgende
Pagina 8 van 39