ChristianMatch
 


Forum

Berichten van XABIA794
Ga naar pagina Vorige 1 ... 16 17 18 19 20 21 22 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van XABIA794
Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 13:52
BerichtOnderwerp: Calvijn
 
THOMAS968 schreef:
Grappig om de eerdere discussie over de Fundi en de Calvijntest die vorig jaar plaatsvond te lezen:


Thomas, houdt van lekker eten en drinken, dus kan beter katholiek worden volgens de test.

Belgen staan bekend om bourgondiers te zijn,
(vooral katholieke traditie in ons land)
heeft dat er dan ergens mee te maken? Twijfelende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 11:13
BerichtOnderwerp: Wees van jezelf bewust!
 
bijzondere tekst Ellen.
Had ik deze maar vroeger ooit ontvangen.
Ik heb tot men 40ste geleefd als een TGV. en inderdaad voor wat en voor wie. Zelfs na mijn bekering op mijn 36ste ging ik nog door met dat patroon, aan honderd per uur voor de Here.
Een 5tal jaar geleden ben ik volledig gecrashed. Ik heb letterlijk moeten leren om op een andere manier te leven. Ik weet dat de Here mijn spieren kan genezen, maar aan de andere kant zie ik het ook als een hulpmiddel om niet terug die oude levensstijl terug aan te nemen.
ik ga nog steeds voor de Here, maar ik mag het nu in alle rust doen, ik hoef me niet te bewijzen tov van Hem. en nu geniet ik meer van de dingen die ik doe.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 11:04
BerichtOnderwerp: daten Bijbels?
 
Had dan graag ook eens een mening over het gebruiken van een datingsite???
ikzelf heb me in Belgie ook aangesloten bij een niet-christelijke datingsite.
In mijn profiel staat duidelijk vermeld dat het christelijk leven de rode draad in mijn leven is.
Voor mij is evangelisatie de belangrijkste invulling in mijn christelijke beleving. Doordat ik alpha geef, zag ik ook het nut ervan dit te kunnen toepassen via een datingsite. Reden omdat de pc een veel gebruikt media geworden is, eenzaamheid een realiteit is, en hoe kan je deze personen dan bereiken (zeker in de koude winteravonden).
Ik moet zeggen dat ik hierop al meerdere reacties heb gekregen, met possitieve resultaten.
Dit kan als off topic gezien worden.

Maar over het gebruik van een datingsite wordt inderdaad veel geredeneerd. en vooral door "gehuwde christenen".
Persoonlijk geloof ik dat Hij zelf weet wie bij je hoort. De kunst is natuurlijk luisteren wie Zijn wil voor jou is en vooral wanneer.
Als "dating" gewoon het doel is om mensen te ontmoeten, zonder verwachtingspatroon, dan meen ik dat daten via pc niet verkeerd is.
Wat ik wel merk is dat men vaak al virtueel een relatie aangaat met verwachtingen die dan later niet blijken uit te komen. Men vormt een bepaald beeld, dat men dan nog vaak gaat idealiseren, als aanvulling waar de persoon zelf naar verlangt. en dat brengt vaak verdriet en teleurstellingen met zich mee.
ik denk echt dat men als alleenstaande christen, gewoon naar God's plan moet uitkijken. Zoek eerst het koninkrijk... en door omgang merk je in de eerste plaats al wie gericht is op Gods Koninkrijk ipv van het wereldse, vleselijke of wat dan ook. Hij weet wat (wie) goed voor je is. en wie weet kom je die persoon tegen op een datingsite of op de hoek van de straat?
Hij weet het.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 10:39
BerichtOnderwerp: Calvijn
 
kan de test ook niet uitvoeren, zal waarschijnlijk in Belgie niet doordringen het calvinistische denkpatroon Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 13:25
BerichtOnderwerp: Lente
 
THOMAS968 schreef:
Om 00.21 uur begint de Lente, heerlijk


Thomas

Goed dat je'r mij aan doet herinneren Knipoog smiley
heb gisteren mijn eerste volwaardige motorrit gedaan, dat was voor mij al een teken dat de lente op komst was.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: zondag 20 maart 2011, 19:28
BerichtOnderwerp: chantage???
 
Ik snap echt de zin" van deze welles/nietes spelletjes niet.
Evangeliseren is een genadegave. als je met deze praat ooit aan de slag wil gaan in evangelisatie kom je echt geen meter verder, je kan op deze manier geen mens overtuigen.
Of is het hier nu de bedoeling om christenen te toetsen of ze wel christen genoeg zijn, of wel of niet, half of geheel gered zijn?
Kan je pas een ongelovige overtuigen met het prediken van de hel?
Ga eens voor de aardigheid de straat op tussen bijvoorbeeld daklozen en probeer voor hen nu eens een licht te zijn.
Wat je zou "moeten" zijn als je 't begrepen hebt.
Of tenminste als Jezus de leiding heeft in je leven.
Ieder die Hem aanneemt krijgt genadegaves. dus je kan hier ook weer eindeloos elkaar gaan overtuigen wat het belangrijkste is. Laat ieder zijn en doen wat hem gegeven is.
't zou soms verlegen zijn als niet christenen dit forum moeten lezen... wat dus wel degelijk mogelijk is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 20:23
BerichtOnderwerp: Grotere maan dan normaal
 
nu je het zegt... in mijn keukenraam. Prachtig, was me eerst nog niet opgevallen.
Zit meestal in mijn keuken met het opkomen van de zon die dan binnen schijnt, bij men tasje koffie
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 11:37
BerichtOnderwerp: Bijbels vermanen en ego.
 
LISA610 schreef:
Dan nu toch maar even een poging om deze discussie weer on topic te krijgen... Knipoog smiley Op zich vind ik namelijk niet dat er iets mis is met de bijdrage waar je mee begon David. Het is waar dat er vaak meer wordt gereageerd op de vorm van jou bijdragen. Ik denk dat dit komt door de wijze waarop jij je zo nu en dan uitlaat. Je laat over het algemeen weinig ruimte over voor de mening van anderen. Het lijkt er soms op dat jij meent dat je de wijsheid in pacht hebt en dat roept een stuk irritatie op, in het bijzonder bij mensen die de dingen die ze hier op het forum zeggen veel meer toetsen aan de Bijbel dan jij lijkt te veronderstellen.

En ja, als mensen meer reageren op de vorm die jij kiest dan op de inhoud blijft jou boodschap wel staan. Het trieste is dat die dan niet wordt begrepen zoals jij het hebt bedoeld. Juist als theologiestudent moet jij je dit aantrekken, want per slot van rekening zeg je zelf dat je het wel wilt uitschreeuwen uit liefde. Probeer dat dan ook te doen op een manier waarop je mensen weet te raken voor het evangelie. Want ergens proef ik in jou bijdrages wel degelijk dat je dat zo graag wilt. En eigenlijk vind het wel heel mooi om te lezen dat jij je hier juist wel kwetsbaar opstelt, in tegenstelling tot tal van eerdere bijdragen die je hebt geschreven...

Back on topic (hoewel, misschien kun je het voorgaande juist ook wel beschouwen als een liefdevolle vermaning)…

Wat Bijbels vermanen betreft, wordt er heel vaak verwezen naar de teksten waaruit blijkt dat wij niet mogen oordelen, opdat wij niet geoordeeld moeten worden. Oordelen is echter niet hetzelfde als vermanen. Vermanen is in feite waarschuwen, terechtwijzen.

Er zijn tal van plaatsen in de Bijbel waarin de ene mens (in opdracht van God) de andere mens terecht wijst. Denk aan Jona, denk aan de Profeten, denk aan de brieven van Paulus, maar denk ook juist aan Jezus in de tijd dat Hij als mens op aarde was. Vermanen of anders gezegd terechtwijzen heeft in de eerste plaats tot doel om mensen te helpen groeien in het geloof, juist door hen te wijzen op de leefregels die God ons uit liefde heeft gegeven. Ik heb al eerder aangegeven dat die leefregels in mijn beleving niet zijn bedoeld om ons in onze vrijheid te beperken. Volgens mij zijn ze juist bedoeld om ervoor te zorgen dat wij in vrijheid kunnen leven: vrij van angst, pijn, verdriet, schuld en schaamte. En ja, ik vind het nog steeds een enorme rijkdom als je daar vrij van mag zijn, niet zozeer een materiële rijkdom, maar juist een geestelijke rijkdom.

Terug naar vermanen. Met vermanen van medechristenen is dus helemaal niets mis. Jezus heeft echter wel gezegd dat je eerst de balk uit je eigen oog moet verwijderen, voordat je probeert de splinter uit de ander zijn oog te halen. Daarmee zegt Hij niet dat je die splinter in de ander zijn oog maar moet laten zitten. Hij zegt dat je eerst aan jezelf moet werken, omdat je dan pas de ander kunt terecht kun wijzen.

Op zich zit daar wel een kern van logica in. Ik weet dat ik iemand die er maar op los leeft en zich weinig aantrekt van Bijbelse normen en waarden nu niet echt serieus zou nemen als Hij mij zou proberen te vermanen. Zelfs al zou hij gelijk hebben, dan zou ik nog zoiets hebben van: "ja joh... lekker dan.. alsof jij het allemaal zo goed weet en doet." Voor mij zijn dat christenen die wel zeggen dat ze geloven, maar zich blijkbaar van God noch gebod wat aantrekken. Hoe zouden zij mij terecht moeten wijzen om me te helpen groeien in het geloof?

Let wel: ik heb het hier niet over mensen die een verleden met zich meedragen waarin sprake is geweest van zonden, maar die hun oude leven hebben afgelegd, een levende relatie met God hebben gekregen en op grond van die relatie het voorbeeld van Jezus proberen te volgen. Juist de waarschuwingen van die mensen kunnen je enorm stimuleren, omdat die mensen vanuit een stuk levenservaring spreken. Van die ervaringen kun je heel veel leren, want het is soms een hele lange weg om vanuit een leven zonder relatie met God de weg (terug) te vinden naar een hele levende relatie met God. Voor mij persoonlijk geldt dat juist die mensen mij enorm hebben gestimuleerd om te groeien in het geloof, vanaf het moment dat ik weer op zoek ben gegaan naar de relatie die ik als kind met God had. Ik ben God dan ook iedere dag opnieuw dankbaar voor het feit dat Hij mensen op mijn pad heeft gezet die mij met hun vermaningen hebben helpen groeien in het geloof.

Misschien dat ik me juist daardoor zo goed realiseer dat anderen helpen om te groeien in het geloof in de allereerste plaats bij jezelf moet beginnen. Eerst die balk uit je eigen oog halen... eerst je eigen leefwijze aanpassen, door het voorbeeld van Jezus te gaan volgen.. Als mensen aan jou handel en wandel kunnen zien dat je christen bent, doordat je het voorbeeld van Jezus probeert te volgen dan straal je dat ook uit. Juist dan kun je ook anderen gaan helpen te groeien in het geloof door hen op een liefdevolle manier te terecht te wijzen als zij afwijken van de leefregels die God ons heeft gegeven.

Oeps... kom ik toch weer met het woordje liefdevol. En blijkbaar roept dit soms een stuk irritatie op. Met liefdevol bedoel ik echter niet een zalvige manier van praten. De mensen die mij zo langzamerhand hebben leren kennen weten dat ik behoorlijk direct uit de hoek kan komen en op een onomwonden manier zeg waar het op staat. Maar ook dat kan wel degelijk op een liefdevolle manier. Met liefdevol bedoel ik dat je de ander wel in zijn/haar waarde moet laten, dat je de persoonlijkheid van iemand niet moet afbreken door een veroordeling uit te spreken of te kwetsen.

In mijn ogen is het zinloos om meteen met een omhoog wijzend vingertje voor iemand te gaan staan. Dat roept namelijk een stuk weerstand en aversie op bij mensen. Juist de mensen die wel geloven, maar toch afwijken van de leefregels die God heeft gegeven, dragen vaak een schaamtegevoel met zich mee. Velen van hen hebben het gevoel dat ze falen, dat ze het niet goed genoeg (kunnen) doen, maar ook niet weten hoe ze dat moeten doorbreken.

Als je dan met een omhoog wijzend vingertje en op een veroordelende manier met hen praat, roept dat weerstand op. Je bevestigd het negatieve beeld wat ze van zichzelf hebben en proberen weg te drukken. Zij voelen zich aangevallen, schieten in de verdediging en zullen niet willen luisteren. Je bereikt hen niet, maar zij keren zich juist van jou af. Erger nog.. er bestaat een kans dat zij zich nog verder van God afkeren. En dan schiet de Bijbelse vermaning die jij met de beste bedoeling hebt willen geven haar doel volledig voorbij.

Dan kun je natuurlijk denken... ok dan schud ik het stof van mijn voeten en ga ik door naar mensen die wel willen luisteren. Maar je kunt ook een poging doen om tot zelfonderzoek: wat ging er mis, waarom wilden die mensen niet luisteren... is het omdat ze niet wilden luisteren naar wat ik zei... of is het omdat ze niet wilden luisteren door hoe ik het zei? In het laatste geval is het zaak om te ontdekken hoe je op een andere manier dezelfde boodschap kunt brengen.

Iemand op een liefdevolle manier vermanen begint in mijn ogen met de vraag waarom doe je, denk je of zeg je wat je doet/denkt/zegt. Vraag daarop door, ga het gesprek aan zonder een veroordeling uit te spreken. Help mensen door hen aan te zetten tot het nadenken over hun doen en laten, over wat dit hen oplevert en vooral ook kost. Wijs hen de weg en lever zo een bijdrage aan hun veranderingsproces. Op die manier kun je een instrument zijn wat door God gebruikt wordt om anderen te bereiken.

Kortom: er is niets mis met het vermanen van elkaar.. maar haal wel eerst de balk uit je eigen oog, zodat je ook daadwerkelijk de splinter in het oog van de ander kunt zien als je die probeert te verwijderen. En zolang je niet in staat bent om op de juiste manier anderen te vermanen zit er in mijn ogen nog steeds een balk(je) in je eigen oog….
Knipoog smiley

als ik hier een duim kon bij neerzetten... top.
een complete heldere uitspraak waar naar mijn mening ieder wat mee kan, als men dit leest met een liefdevolle hartsinstelling.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 maart 2011, 20:49
BerichtOnderwerp: Bijbels vermanen en ego.
 
DAVID923 schreef:
xabia, niet in de slachtofferrol duiken, in een debat/discussie, dus op een forum, gelden regels, het gaat om argumenten en inhoudelijke reacties.

wat bedoel je met wettisch? weet je wel wat dat Bijbels betekend?
ik denk het niet, anders zou je ons niet in die contex benaderen.

slachtofferrol???
regels voor het forum??? dat men hier geen andere mening mag hebben?
of dat men moet vasthouden aan "sommige" hun interpretatie?
Zoniet, hoort men ineens in een vrouwelijk theekransje thuis?

Ga jij bepalen hoe ik een bijbel moet begrijpen?
wettisch wil bij mij bijbels zeggen dat men de liefde naar zijn naaste niet als prior stelt ten opzichte van de dogma's. Net waar Jezus zoveel uitspraken over deed naar de schriftgeleerden en Farizeers.
Ik heb er geen moeite mee hoor als je hier theologisch wilt uitpakken... ik vroeg me alleen af wat het nut ervan was als men er toch geen mening over mag hebben die afwijkt van "jullie" wijsheid.

en inderdaad, ik dacht dat een forum vooral diende om met "elkaar" te kunnen debateren en gedachten te delen. Tot opbouw!

Er zijn zoveel boeiende uitspraken van Jezus ... mssch een tip !!!


Laatst aangepast door
XABIA794
op vrijdag 18 maart 2011, 20:59
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 maart 2011, 16:45
BerichtOnderwerp: Bijbels vermanen en ego.
 
ja sorry hoor... het lijkt me hier steeds de bedoeling dat je hier heel serieus maar naar één bepaalde richting mag redeneren.....
owee als je een mening hebt die afwijkt van bepaalde "interpretaties" hier... waarom plaatsen jullie dan iets op een forum??? als het jullie toch geen bal uitmaak wat een ander beleefd?
Wil men hier een puur wetische benadering? okeej, zeg het er bij voorbaat bij. Hoef ik de moeite niet te doen om te reageren...
sorry voor hen die wat emotie durven te tonen en liefhebben aux serieus nemen, want dan zullen we maar beter een theekransje oprichten Smiley die vol vragen zit


Laatst aangepast door
XABIA794
op vrijdag 18 maart 2011, 16:46
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 maart 2011, 13:24
BerichtOnderwerp: Bijbels vermanen en ego.
 
zat ik er weer neffe? Smiley met dichtgeplakte mond

Laatst aangepast door
XABIA794
op vrijdag 18 maart 2011, 13:25
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: donderdag 17 maart 2011, 20:44
BerichtOnderwerp: Bijbels vermanen en ego.
 
ik wil hier een klein opmerkingetje bij plaatsen
vermanen in liefde!!!
als christenen onder elkaar eens eerst "echte" en "oprechte" liefde tonen, dan zou het niet vermanend overkomen als de ene de andere wat kan toelichten in zijn wandel.
Als je oprecht in je hart met de Here wil wandelen, dan ga je zelf al een verlangen hebben om over alles duidelijkheid te hebben over Gods wil.
Gods Woord is duidelijk... de schriftgeleerden kenden de Schrift als geen ander... maar het was net die liefde die ontbrak.
Ik zou graag eens willen weten wie altijd in alles heel duidelijk heeft verstaan wat God verlangt van hen?
Zonder het begrip van Zijn liefde kan je Zijn Woord ook altijd juist interpreteren
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 maart 2011, 18:34
BerichtOnderwerp: Ben jij opgewekt?
 
dan toch liever een kort plezant, roekeloos en chaotisch leven ...
ff goe racen met de moto, en opvliegers in het verkeer.......... Coole smiley met zonnebril
dan een lang leven Knipoog smiley
trouwens, snel bij de Here zijn Lachende smiley dat gaat een eeuwigheid duren
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: maandag 14 maart 2011, 18:38
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
http://vimeo.com/5090122
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: maandag 14 maart 2011, 18:33
BerichtOnderwerp: wie gaat er weer mee picknicken op de heide in ede?
 
jack de oude buurman van hannah Verraste, verbaasde smiley 49 !!!! moet dit toch niet bejaard voorstellen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: maandag 14 maart 2011, 18:05
BerichtOnderwerp: wie gaat er weer mee picknicken op de heide in ede?
 
VISSER278 schreef:
Mensen , zeur niet zo.........ga lekker picknicken Slapende smiley



Verraste, verbaasde smiley
dacht ik nu toch net hetzelfde
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 maart 2011, 18:54
BerichtOnderwerp: waar knap jij op af bij een man of vrouw ?
 
CHATULIEM619 schreef:
Ik wil echt niet zeggen dat ik de volledige waarheid bezit, maar ik vind wel dat mensen misbruik maken van een tekst. In plaats van dat men de naaste liefheeft,, zoals de Bijbel het bedoelt, gaat het nu werken als excuus om ze niet lief te hebben. Immers, omdat ik niet van mezelf hou, hoef ik ook niet van mn naaste te houden...

weeral zo een reactie waar ik niets mee kan, lijkt wel dat deze vlaming een andere taal spreekt?
waarom verdraai je altijd de tekst en ga je de schrijver dan verwijten met een totale andere interpretatie?
jezelf leren accepteren waaronder liefhebben is geen excuus om de ander niet lief te hebben Smiley die vol vragen zit
als ik bijvoorbeeld alpha in de gevangenis geef, kan ik met hen "onvoorwaardelijk" liefhebbend praten, omdat ik heb leren accepteren dat God zelf me ook liefheeft "onvoorwaardelijk" Hij heeft me zo lief gehad dat Hij Zijn Zoon gaf voor me. Zijn genade kan je niet te volle vatten als je Zijn schepping (incl jezelf) niet leert zien als uniek...

liefhebben van een ander heb je ook Hem voor nodig, uit Zijn liefde voor jou vat je pas hoe je een ander kan liefhebben...
zoniet wordt het een egocentrische liefde.
vergeving werkt dus ook zo.
Je kan een ander niet vergeven als je niet vat wat vergeving voor jezelf heeft betekent.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 maart 2011, 18:33
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
 
vandaag soep uitgedeeld aan de daklozen in Antwerpen met stichting "de vrijheid"... de zon was er ook en dat schept gelijk toch een sfeer van blijdschap. leuke gesprekken gehad
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: woensdag 9 maart 2011, 21:15
BerichtOnderwerp: wie is je vriend of vriendin
 
ben net een goed boek aan het lezen door Larry Crabb
man en vrouw
de moeite
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: woensdag 9 maart 2011, 20:58
BerichtOnderwerp: waar knap jij op af bij een man of vrouw ?
 
CHATULIEM619 schreef:
Het blijft jammer dat jullie niet inzien dat de opdracht van Jezus juist gaat om je naaste lief te hebben. Ik geloof niet dat Jezus erbij zegt: doe maar eerst je best jezelf lief te hebben. Het is jammer dat jullie ten eerste jezelf centraal stellen en de ander op de tweede plaats zetten. Ik stop maar met argumenteren, het heeft klaarblijkelijk geen zin...

sorry chat... waar doel je eigenlijk op??? lijkt steeds dat je niet open kan staan voor anderen hun mening, ben jij de enige met de volle waarheid en wijsheid?
confrontatie met jezelf is net als doel dat je tot de ontdekking komt hoe je zelf in de spiegel kijkt... dat jij er nu weer eens een egoncentrisch gegeven van maakt, Twijfelende smiley
ik stel mezelf helemaal niet centraal hierdoor. liefde is een breed gegeven, dat alleen door God zelf kan ingevuld worden. En het begint bij het besef dat God je zelf heeft ontworpen, en dat mag je best leren accepteren. dit kan je als een getuigenis gebruiken naar deze gebroken wereld. het gaat hier echt helemaal niet over het punt om een egocentrische liefde te ontwikkelen. dat maak jij er weer van.
het heeft idd geen zin om te argumenteren op teksten die je blijkbaar zelf niet juist inschat waar ze over gaan.


Laatst aangepast door
XABIA794
op woensdag 9 maart 2011, 20:59
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 maart 2011, 20:00
BerichtOnderwerp: waar knap jij op af bij een man of vrouw ?
 
MAR907 schreef:
Zou je jezelf beledigen als je voor de spiegel staat?
Zou je ongevoelig zijn tegenover jezelf?
Zou je slecht praten over jezelf?
Ik neem aan dat je niet elke dag tegen je zelf zegt, “Laat ik mezelf eens lekker slecht behandelen.”
Het koninkrijk van God is de plek waar vrede, rust en veiligheid heerst. Daar is geen plek al die zaken waar Paulus over schreef.
Daar gaat Gods tien geboden over en vooral de laatste 5, “Hou van je naaste net zo veel als jezelf”

In een andere brief van Paulus schrijft hij “Jij, man, vrouw van God, je moet alle slechte dingen uit de weg gaan. Streef naar gerechtigheid vroomheid, geloof, liefde en zachtmoedigheid.
Span je in voor de goede wedloop van het geloof en behaal de prijs van het eeuwige leven.”

Iedereen wil goed doen uit eigen kracht. En op het eerste gezicht LIJKT daar niet mis mee.
Maar schijn bedriegt: Veel mensen denken dat ze hun naaste maar goed genoeg helpen.. als je al hun tijd en energie steken in het helpen van mensen, zodat de slagbomen van de eeuwige koninkrijk vanzelf op zullen gaan.
En dan ze kun zeggen, “ kijk dit heb ik gedaan..” Wat de bijbel zegt van deze manier van handelen.
In matteus 6 vers 1 staat het volgende geschreven “Denk erom dat je Gods wil niet doe om op te vallen bij de mensen. Want dan kan je Vader in de hemel je er NIET voor belonen.
Als jij iemand in nood helpt, bazuin het niet rond in de kerken en op straat, zoals schijnheiligen dat doen om door anderen in het openbaar gezien te worden, want zo zegt Jezus later in mat 7:21
Niet iedereen die roept, Here, Here komt het hemelse Koninkrijk binnen, maar alleen wie de wil doet van God mijn Vader in de hemel. Op de dag van het oordeel, dat is dat wanneer Jezus terugkomt, zullen velen zeggen Here, Here, heb ik niet geprofeteerd in Uw naam, Heb ik niet demonen uitgedreven en vele wonderen gedaan in Uw naam en dan zal Jezus zeggen, Ik heb jullie nooit gekend jullie werkers der wetteloosheid, verdwijn uit mijn ogen.

Als wij zorg hebben voor ons naaste, als wij niet alleen naar onszelf kijken. Dan mogen wij een daad stellen.. dat mogen wij mensen helpen.. waar hulp nodig is... dan mogen wij bidden voor onze naaste en ter zijner tijd ons loon ontvangen.. Niet omdat wij gezien willen worden. Niet omdat wij het doen om in de hemel te komen.

Wij doen het omdat Jezus, zorg voor ons had.. Jezus de mensen op de wereld lief heeft en hij een daad heeft gesteld. Jezus heeft ons geholpen... daar door is de weg vrij... vrij naar het Hemels Koninkrijk. Is je paspoort voorzien van het wapen van Gods Koninkrijk. Echte normen en waarden vind je in dit boek.. Een levend Evangelie die redt.

idd, uiteindelijk komt het daar op neer... confrontatie met zelfonderzoek.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: donderdag 3 maart 2011, 18:30
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic
 
je hebt hier nog het vlaams blok Clown smiley
die zien het wel zitten om de walen bij Frankrijk te steken en wij vlamingen bij de hollanders
Geschokte, onthutste smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: donderdag 3 maart 2011, 14:15
BerichtOnderwerp: Rol vader na echtscheiding
 
heb wel een beetje het gevoel dat deze topic hoofdzakelijk gericht is naar de situatie tussen de partners....
alle verhalen kan je op beide toepassen.
onderhoudsgeld bijvoorbeeld dient voor de kinderen zelf en niet voor de expartner. Vind het echt vreemd dat hierbij zoveel bedenkingen worden gegeven, terwijl het over je eigen kinderen gaat. Onderhoudsgeld is gewoon nodig als je kinderen een beetje in hun situatie kunnen verder leven als voorheen. het dient voor het welzijn van het kind !!
bezoekrecht? is ook niet overal hetzelfde, jammer dat kinderen wapens worden om tegen elkaar uit te spelen. de gevolgen zijn op latere leeftijd niet te overzien.. de schade die men als ouder toedient.

men kan evenveel verhalen neerschrijven waarbij moeders de situatie misbruiken, dan dat er vaders net hetzelfde doen. Christelijk bekeken is het al erg genoeg dat er scheidingen zijn, erg genoeg dat vaak de kinderen er de grootste dupe van zijn. als ieder daarbij eens eerst zou kijken naar wat het beste is voor het kind zelf.
bij de meeste verhalen lees je hier vooral de frustraties van de partners, maar niet vaak over wat het kind zelf hiermee ondergaat.
soms gaat het zelfs zo ver dat expartners elkander pesten door middel van hun kinderen.
jammer genoeg heb ik ook een scheiding mee gemaakt, en ik had vele zaken ook liever anders gehad... maar heb toch steeds voor ogen gehouden dat hun vader, nog steeds hun vader is. onze kinderen zijn vrij in omgang en regelen zelfs hun bezoekjes zelf. je kan hierover samen best een paar afspraken maken.
op het einde merken kinderen zelf wel op welk ouder zich gericht heeft naar hun nood ipv hun eigen belang.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: zondag 27 februari 2011, 19:11
BerichtOnderwerp: waar knap jij op af bij een man of vrouw ?
 
CHATULIEM619 schreef:
Is het dan zo dat iemand helemaal niet van zichzelf houdt? Mensen die p.c. willen ondergaan zijn juist ijdel...grootste vorm van narcisme

sorry maar denk dat je'r volledig naast zit hierin. moest men tevreden zijn met zichzelf zou men net niet naar een p.c gaan... dit is meestal een gevolg van een maatschappelijk beeld wat opgelegd wordt hoe men er zou moeten uitzien volgens bepaalde normen.
Als je gelooft dat God je maker is, is het een logische gedachte dat je Gods creatie niet in twijfel zou mogen brengen en je juist wel van jezelf zou moeten kunnen houden zoals Hij het bedoeld heeft.
van jezelf houden is een heel proces en juist het grote obstakel in deze tijd. moesten mensen meer tevreden zijn met zichzelf zouden ze ook niet zo gejaagd zijn naar bevestiging en invulling...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 februari 2011, 23:14
BerichtOnderwerp: Geen foto
 
alle... toch wel toffer om te weten tegen wie'k het soms heb in de chat Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: woensdag 23 februari 2011, 19:35
BerichtOnderwerp: waar knap jij op af bij een man of vrouw ?
 
CARIEN982 schreef:
Ik weet niet wat jij dan voor mannen ontmoet!

De meeste van mijn vrienden ruiken heerlijk naar
Jean Paul Gaultier. Lachende smiley met blinkend witte tanden of naar een andere lekkere geur. Coole smiley met zonnebril

JP Gaultier ???? Kotsende smiley echt niet te pruimen... vallen vliegen van uit de lucht
een imperioke daarentegen is veel fijner van geur Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: woensdag 23 februari 2011, 19:28
BerichtOnderwerp: Geen foto
 
gek is wel dat bijna alle reacties komen van bomen, beesjes, bloemekes en meer van dat soort "plaatjes"
Verraste, verbaasde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: woensdag 23 februari 2011, 19:26
BerichtOnderwerp: brood en een steen
 
REBECCA667 schreef:
een mens lijd het meest door het lijden dat hij vreest.

een steen is niet altijd slecht. een diamant of robijn is ook een steen. maar wel mooie, toch?
God zal je nooit iets vragen wat boven je macht zal zijn. Hij weet als geen ander wat je wel en niet aan zou kunnen. bovendien is Hij het licht op je pad.
Heb vertrouwen.

thnks, daar kan ik wat mee Knipoog smiley
kreeg inderdaad veel over "vertrouwen"... vaak zien we alleen op onze eigen stenen. Het voorrecht is om te beleven dat we in die moeilijke periode Zijn aanwezigheid juist zo intens mogen ervaren.
Vaak denken we aan ons aardse bestaan in termen hoe anderen het als "gezegend" invullen, terwijl de zegen juist bestaat uit Zijn aanwezigheid, Zijn genade en leiding...
Jes 50: 10-11 was een mooie opsteker
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 22:34
BerichtOnderwerp: Te laat op date / afspraak komen
 
in de vraagstelling gaat het ook niet persé over daten.
waarom te laat ???
een boel vrouwen hier zijn alleenstaande moeders die een hoop alleen te runnen hebben... vanalles nog moeten regelen. en niet zo zeer de opsmuk is hier de hoofdreden. het is gewoon vaak vlieg en stuntwerk !!!
op de weg kom je dan hopen "traagrijders" tegen, die te vroeg naar hun afspraak vertrokken zijn.
ik denk niet dat we STEEDS te laat zijn, maar ik kon moeilijk zeggen dat ik te vroeg ben of altijd stipt op tijd... juist om er beter uit te komen op mijn profiel??? lekker eerlijk is dat Verraste, verbaasde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: woensdag 16 februari 2011, 19:05
BerichtOnderwerp: waar knap jij op af bij een man of vrouw ?
 
stukje gehaald van een today messenger ... wel grappig , zie je wel die witte sokken Coole smiley met zonnebril

Wat zijn de afknappers tijdens een eerste date?
Datingsite lexa.be heeft onderzocht waar je als single op moet letten voordat je gaat daten. Het gaat hierbij dan vooral om je uiterlijke verzorging en kleding. Hieronder staan de do’s en dont’s op een rijtje.

Waar knappen vrouwen op af?
Single vrouwen vinden piercings en tatoeages onaantrekkelijk. Een snor, afgekloven nagels en overgewicht worden zelfs gezien als regelrechte afknappers. Verder draag je als single man geen (zichtbare) make-up, slecht zittende kleding, dassen met cartoons en witte sokken.

Waar knappen mannen op af?
Als single vrouw kun je maar beter geen lelijk gebit hebben. Verder worden ook lichaamsbeharing en een zweetlucht niet geapprecieerd. De vrouwen zijn op het gebied van luchtjes minder uitgesproken dan mannen. Van een mannelijke zweetlucht of kleding die ruikt, wordt in de praktijk niet zo’n punt gemaakt. Tenslotte draag je als vrouwelijke single niet al te opvallende sieraden en doe je absoluut geen strikjes en staartjes in je haar.

Lichaam en gezicht
Voor een eerste date staan vrouwelijke singles uren voor de spiegel om hun haar te stylen en hun gezicht goed te verzorgen. Opvallend is dat ze daarbij niet gelijk denken om ook hun eventuele lichaamsbeharing weg te halen. De mannen letten juist wel weer extra op hun haargroei. Ze hebben echter weinig tot geen aandacht voor het neushaar en dat is juist een afknapper. Tenslotte gebruikt meer dan de helft van de vrouwen bij hun eerste date het liefst een parfum. Mannen gebruiken liever een eau toilette dan een deodorant.

Kleding en accessoires
Kleren maken nog steeds de man en ook de vrouwelijke singles uit dit onderzoek vinden hun eigen kleding belangrijk. Daar wordt dan ook door zowel door de mannen als vrouwen de meeste aandacht aan besteed. De single vrouw kleedt zich het liefst naar de laatste mode en de man gaat meer voor een casual look. Opvallend is, dat zowel de mannen als de vrouwen geen rekening houden met de eventuele kledingvoorkeur van hun date. Ze dragen iets waar ze zichzelf lekker in voelen.

Naast de juiste kleding maken gadgets ook vaak de man. Echter driekwart van de single vrouwen zegt hier niet gevoelig voor te zijn. Het heeft dus weinig zin om als single man proberen indruk te maken met een hip mobieltje, i-pod of autosleutel met label.

Wijze raad
Maar alle lichaamsbeharing, witte sokken en zweetlucht ten spijt. Ook bij het daten gaat het uiteindelijk allemaal toch om die allereerste indruk. Mocht het bij jou de eerste keer toch niet helemaal goed zijn gegaan. Onthoud dan dat bijna 80 procent van de singles in Nederland vrij vergevingsgezind is en je graag een tweede kans gunt. Wanneer je na die eerste indruk bovendien ook nog mysterieus overkomt en een goed gesprek kan voeren, dan kan het eigenlijk niet meer stuk.

Succes.

Terug naar homepage
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van XABIA794
Ga naar pagina Vorige 1 ... 16 17 18 19 20 21 22 Volgende
Pagina 19 van 22