ChristianMatch
 


Forum

Bijbels vermanen en ego.
Ga naar pagina 1 2 3 4 Volgende
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
DAVID923





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: maandag 14 maart 2011, 21:28
 
Wou er een luchtig verhaal van maken, vol van ironie en mezelf niet zo serieus nemen, maar toen ik bezig was realiseerde me dat helemaal niet om mij gaat of een ander. Althans niet in eerste instantie. God zou het vertrekpunt EN het doel moeten zijn als we het hebben over deze zaken. Natuurlijk is een beetje zelfspot ok, relativeren en in de spiegel kijken en God heeft ook zeker humor

Maar aangezien ik merk en zie dat christelijk nederland en ook globaal de duivel zoveel voet krijgt en er zoveel sneaky valse leren zijn, kan ik me niet stil houden, het brandt letterlijk in me. Zou het van de daken willen schreeuwen, uit liefde!


Toch moet ik na introspectie en wat soulsearching een onderscheid maken.
Sommige mensen denken een mate van autoriteit te kunnen afdwingen door hun bijbelkennis. Beetje gewichtig doen, en anderen veroordelen en door het slijk halen, helaas heb ik dat wel eens gezien op sommige sites. Ook op christelijke waakhond-site`s waar ze nieuwe leren en valse leraren toetsen en afbranden, maar vaak het kind met het badwater weggooien.

Zo Zijn er aan de andere kant ook christenen die figuurlijk de vingers in de oren stoppen en niks willen weten van vermaning in liefde, goed bedoelde en constructieve kritiek.
Ze houden nog te veel van de wereld en hun oude ik, en het volgen van hun (arglistige ) hart en gevoel. Dan merk ik ook vaak het anti-intellectualisme onder die groep in de christelijke gemeente. Geen inhoudelijke reactie, geen Bijbelse argumenten, maar gevoel en emotie. Erg frustrenend.

We moeten ons ook geen gezag aanmeten zoals die de echte geroepen profeten in de Bijbel die hadden, of de de leiders en oudsten van een kerk hebben. Maar vermaning en waarschuwingen uit liefde moeten zeker kunnen, daar roept de bijbel ook toe op.(zie ook 1 cor 5)

vermanen, hmm klinkt zo negatief, maar valt wel mee in de grondtekst:

nouthesia
noo-thes-ee'-ah
From G3563 and a derivative of G5087; calling attention to, that is, (by implication) mild rebuke or warning: - admonition.





Het is zo listig...elk mens wilt geliefd zijn en geaccepteerd worden door zijn medemens, maar als christen, als je op dingen wijst die de mensen/christenen niet willen horen dan ben je niet zo geliefd, paar voorbeelden:

Heel 2kronieken 18.

jer 20:

Gij hebt mij overreed, HERE, en ik heb mij laten overreden; Gij zijt mij te sterk geweest en hebt overmocht. Ik ben tot een bespotting geworden de ganse dag, allen honen zij mij. 8 Want telkens wanneer ik spreek, moet ik het uitschreeuwen, van geweld en onderdrukking roepen; want het woord des HEREN is mij geworden tot smaad en spot de ganse dag. 9 Maar zeide ik: Ik wil aan Hem niet denken en in zijn naam niet meer spreken, dan werd het in mijn hart als brandend vuur, opgesloten in mijn gebeente; wel matte ik mij af om het in te houden, maar ik kon het niet.


Luc 6,26
Wee u, wanneer alle mensen wèl van u spreken; immers, op dezelfde wijze hebben hun vaderen met de valse profeten gehandeld

*

De niet wedergeboren, natuurlijke mens wil de dingen van God niet horen. En de zelfs de echte christen die nog veel moet groeien, zonde uit zijn of haar leven moet doen en de wereld en oude natuur afleggen die wil het vaak niet horen. Kan me nog herinneren dat ik toen ik net begon met de bijbel te lezen na mijn bekering ik soms wou stoppen met lezen omdat de Heilige Geest me bij sommige teksten liet zien wat ik moest doen of juist moest laten en dat het ging regelrecht tegen mijn (oude) natuur en vlees in .

Dit is ook vaak een houding die ik dan herken, zeker bij die kerken waar het voornamelijk gaat om de mens, en wat God voor hun kan doen (rijkdom gezondheid , liefde en zegeningen etc etc), waar God een middel is en geen doel.
Daar merk ik vaak deze mind-set:

2 tim 4:

3 Want er komt een tijd, dat (de mensen) de gezonde leer niet (meer) zullen verdragen, maar omdat hun gehoor verwend is, naar hun eigen begeerte zich (tal van) leraars zullen bijeenhalen, 4 dat zij hun oor van de waarheid zullen afkeren en zich naar de verdichtsels keren.


*

Wel moet ik toegeven dat ik zelf dingen heb ondekt en bij andere christenen die vermanen en waarschuwen, dat hun/ik ook wel eens goed in de spiegel moeten kijken; speel ik de niet begrepen profeet? gebruik ik de Bijbel niet om te buikspreken? Hoeveel van mijn eigen frustratie/zonde/projectie zit er in? Zelf ben ik via een lange weg van vallen en opstaan gekomen waar ik ben, door de genade van de Heer, nu vermaan en waarschuw ik tegen zonde of leren die ik zelf ook deed of aanhing. ''Farizeer!'' zeg je, maar ik weet juist door waar ik was, hoe ik nu goed bedoeld advies kan geven! En de zonde van een ander wassen die van jouw niet weg...

Toch kan dat kan zeer hypocriet overkomen, waardoor mensen (terecht?) niet meer daar de inhoudelijke boodschap luisteren. Soms word het ook zo bot en lomp gebracht, zonder liefde, dat mensen snel afhaken. Nu gaat het natuurlijk niet om de vorm maar de inhoud, niet de manier WAAROP maar WAT er word gezegd. Men moet het zelf toetsen aan de Bijbel en hun leven.
Dont shoot the messenger! P.S De Bijbel is via Jezus, de profeten en apostelen soms echt recht voor zn raap. tough love! niet alles bedekken onder de mantel der liefde.

De vermaner, de christen die waarschuwt, krijgt vaak de drogreden en non-argumenten te horen dat ze niet mogen oordelen en zelf ook maar mens zijn. Dat zal niemand ontkennen. Het oordeel is aan God, je zal me/ons ook niet iemand zien stenigen of recht in eigen hand nemen. wel mogen we waarschuwen en op de Bijbel wijzen. Zie ook 1 cor 5, het laatste stukje. Het is aan hun wat ze er mee doen.


Zelf wil ik toch mijn excuses aanbieden, en geen aanstoot zijn. Want ik weet dat ik sommige vervelende karaktertrekken en eigenschappen heb, en merkte ook dat ik soms mijn eigen strijd en zonde projecteerde op mensen, en me erna een farizeer voelde (al veranderd het niks aan het feit dat de Bijbel de waarheid is, ook voor mij!).
Ik mag mijn eigen frustratie en niet verschuilen achter de bijbelse autoriteit.
Het zou niet om de vorm moeten gaan hoe iemand dingen brengt, dat is ook weer het mindere van deze cultuur, maar als als je gewoon lomp, ongevoelig en niet pastoraal bezig bent, moet je het niet gek vinden als mensen je blogs en reacties al niet lezen bij het zien van je naam; OW... daar is die azijn-plasser weer, die party-pooper, raining on our parade all the time...

Als de mensen de Bijbelse inhoud afwijzen, so be it...dat is tussen hun en God.
Als ze de boodschap afwijzen of niet luisteren om mijn tekortkomingen en fouten, dan ben ik fout, maar de boodschap blijft staan.

Love you all.


Laatst aangepast door
DAVID923
op maandag 14 maart 2011, 21:29
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: maandag 14 maart 2011, 21:47
 
DAVID923 schreef:
Wou er een luchtig verhaal van maken, vol van ironie en mezelf niet zo serieus nemen, maar toen ik bezig was realiseerde me dat helemaal niet om mij gaat of een ander. Althans niet in eerste instantie. God zou het vertrekpunt EN het doel moeten zijn als we het hebben over deze zaken. Natuurlijk is een beetje zelfspot ok, relativeren en in de spiegel kijken en God heeft ook zeker humor

Maar aangezien ik merk en zie dat christelijk nederland en ook globaal de duivel zoveel voet krijgt en er zoveel sneaky valse leren zijn, kan ik me niet stil houden, het brandt letterlijk in me. Zou het van de daken willen schreeuwen, uit liefde!


Toch moet ik na introspectie en wat soulsearching een onderscheid maken.
Sommige mensen denken een mate van autoriteit te kunnen afdwingen door hun bijbelkennis. Beetje gewichtig doen, en anderen veroordelen en door het slijk halen, helaas heb ik dat wel eens gezien op sommige sites. Ook op christelijke waakhond-site`s waar ze nieuwe leren en valse leraren toetsen en afbranden, maar vaak het kind met het badwater weggooien.

Zo Zijn er aan de andere kant ook christenen die figuurlijk de vingers in de oren stoppen en niks willen weten van vermaning in liefde, goed bedoelde en constructieve kritiek.
Ze houden nog te veel van de wereld en hun oude ik, en het volgen van hun (arglistige ) hart en gevoel. Dan merk ik ook vaak het anti-intellectualisme onder die groep in de christelijke gemeente. Geen inhoudelijke reactie, geen Bijbelse argumenten, maar gevoel en emotie. Erg frustrenend.

We moeten ons ook geen gezag aanmeten zoals die de echte geroepen profeten in de Bijbel die hadden, of de de leiders en oudsten van een kerk hebben. Maar vermaning en waarschuwingen uit liefde moeten zeker kunnen, daar roept de bijbel ook toe op.(zie ook 1 cor 5)

vermanen, hmm klinkt zo negatief, maar valt wel mee in de grondtekst:

nouthesia
noo-thes-ee'-ah
From G3563 and a derivative of G5087; calling attention to, that is, (by implication) mild rebuke or warning: - admonition.





Het is zo listig...elk mens wilt geliefd zijn en geaccepteerd worden door zijn medemens, maar als christen, als je op dingen wijst die de mensen/christenen niet willen horen dan ben je niet zo geliefd, paar voorbeelden:

Heel 2kronieken 18.

jer 20:

Gij hebt mij overreed, HERE, en ik heb mij laten overreden; Gij zijt mij te sterk geweest en hebt overmocht. Ik ben tot een bespotting geworden de ganse dag, allen honen zij mij. 8 Want telkens wanneer ik spreek, moet ik het uitschreeuwen, van geweld en onderdrukking roepen; want het woord des HEREN is mij geworden tot smaad en spot de ganse dag. 9 Maar zeide ik: Ik wil aan Hem niet denken en in zijn naam niet meer spreken, dan werd het in mijn hart als brandend vuur, opgesloten in mijn gebeente; wel matte ik mij af om het in te houden, maar ik kon het niet.


Luc 6,26
Wee u, wanneer alle mensen wèl van u spreken; immers, op dezelfde wijze hebben hun vaderen met de valse profeten gehandeld

*

De niet wedergeboren, natuurlijke mens wil de dingen van God niet horen. En de zelfs de echte christen die nog veel moet groeien, zonde uit zijn of haar leven moet doen en de wereld en oude natuur afleggen die wil het vaak niet horen. Kan me nog herinneren dat ik toen ik net begon met de bijbel te lezen na mijn bekering ik soms wou stoppen met lezen omdat de Heilige Geest me bij sommige teksten liet zien wat ik moest doen of juist moest laten en dat het ging regelrecht tegen mijn (oude) natuur en vlees in .

Dit is ook vaak een houding die ik dan herken, zeker bij die kerken waar het voornamelijk gaat om de mens, en wat God voor hun kan doen (rijkdom gezondheid , liefde en zegeningen etc etc), waar God een middel is en geen doel.
Daar merk ik vaak deze mind-set:

2 tim 4:

3 Want er komt een tijd, dat (de mensen) de gezonde leer niet (meer) zullen verdragen, maar omdat hun gehoor verwend is, naar hun eigen begeerte zich (tal van) leraars zullen bijeenhalen, 4 dat zij hun oor van de waarheid zullen afkeren en zich naar de verdichtsels keren.


*

Wel moet ik toegeven dat ik zelf dingen heb ondekt en bij andere christenen die vermanen en waarschuwen, dat hun/ik ook wel eens goed in de spiegel moeten kijken; speel ik de niet begrepen profeet? gebruik ik de Bijbel niet om te buikspreken? Hoeveel van mijn eigen frustratie/zonde/projectie zit er in? Zelf ben ik via een lange weg van vallen en opstaan gekomen waar ik ben, door de genade van de Heer, nu vermaan en waarschuw ik tegen zonde of leren die ik zelf ook deed of aanhing. ''Farizeer!'' zeg je, maar ik weet juist door waar ik was, hoe ik nu goed bedoeld advies kan geven! En de zonde van een ander wassen die van jouw niet weg...

Toch kan dat kan zeer hypocriet overkomen, waardoor mensen (terecht?) niet meer daar de inhoudelijke boodschap luisteren. Soms word het ook zo bot en lomp gebracht, zonder liefde, dat mensen snel afhaken. Nu gaat het natuurlijk niet om de vorm maar de inhoud, niet de manier WAAROP maar WAT er word gezegd. Men moet het zelf toetsen aan de Bijbel en hun leven.
Dont shoot the messenger! P.S De Bijbel is via Jezus, de profeten en apostelen soms echt recht voor zn raap. tough love! niet alles bedekken onder de mantel der liefde.

De vermaner, de christen die waarschuwt, krijgt vaak de drogreden en non-argumenten te horen dat ze niet mogen oordelen en zelf ook maar mens zijn. Dat zal niemand ontkennen. Het oordeel is aan God, je zal me/ons ook niet iemand zien stenigen of recht in eigen hand nemen. wel mogen we waarschuwen en op de Bijbel wijzen. Zie ook 1 cor 5, het laatste stukje. Het is aan hun wat ze er mee doen.


Zelf wil ik toch mijn excuses aanbieden, en geen aanstoot zijn. Want ik weet dat ik sommige vervelende karaktertrekken en eigenschappen heb, en merkte ook dat ik soms mijn eigen strijd en zonde projecteerde op mensen, en me erna een farizeer voelde (al veranderd het niks aan het feit dat de Bijbel de waarheid is, ook voor mij!).
Ik mag mijn eigen frustratie en niet verschuilen achter de bijbelse autoriteit.
Het zou niet om de vorm moeten gaan hoe iemand dingen brengt, dat is ook weer het mindere van deze cultuur, maar als als je gewoon lomp, ongevoelig en niet pastoraal bezig bent, moet je het niet gek vinden als mensen je blogs en reacties al niet lezen bij het zien van je naam; OW... daar is die azijn-plasser weer, die party-pooper, raining on our parade all the time...

Als de mensen de Bijbelse inhoud afwijzen, so be it...dat is tussen hun en God.
Als ze de boodschap afwijzen of niet luisteren om mijn tekortkomingen en fouten, dan ben ik fout, maar de boodschap blijft staan.

Love you all.



De mensen die hier vanuit hun hart en gevoel reageren zijn mensen die veelal met de bijbel zijn opgegroeid en nog steeds bijbels onderricht ontvangen en contempleren. Deze reacties zijn doorleefd, gepost door mensen die God hebben leren kennen in hun leven en van Hem getuigen.

Met bijbelteksten elkaar om de oren slaan is wel makkelijk, wettisch en getuigt niet van medemenselijkheid. Het staat misschien wel slim maar houdt uiteindelijk geen steek. Het is tenslotte niet waar het om gaat.

Tenslotte: God vrezen (lees ontzag hebben om Zijn Almacht) is wat anders dan bang voor Hem zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: maandag 14 maart 2011, 22:21
 
Praktische tip, als je vlak onder me reageert hoef je niet die hele lap te kopieren.

Verder; we worden geroepen alles te toetsen en te vermanen.
En de Bijbel is toch de maatstaaf?
En wat vind je van die Bijbelse voorbeelden die ik gaf?

p.s wettisch gaat over jezelf rechtvaardigen door goede werken, dat zal je me nooit horen zeggen. En dat heeft ook niet veel te maken met dit onderwerp.


Laatst aangepast door
DAVID923
op maandag 14 maart 2011, 22:34
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARYLIEN613





Berichten: 788

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 maart 2011, 00:50
 
DAVID923 schreef:
Sommige mensen denken een mate van autoriteit te kunnen afdwingen door hun bijbelkennis. Beetje gewichtig doen, en anderen veroordelen en door ..........
zo kom jij inderdaad over op mij David!
weinig begrip voor de ander, weinig empathie, proberen de mensen te overdonderen = auroriteit afdwingen met geleerde woorden, en altijd maar klaar om ons af te bekken!



We moeten ons ook geen gezag aanmeten zoals die de echte geroepen profeten in de Bijbel die hadden, of de de leiders en oudsten van een kerk hebben. Maar vermaning en waarschuwingen uit liefde moeten zeker kunnen, daar roept de bijbel ook toe op.(zie ook 1 cor 5)

Vermaningen uit liefde komen bij mij mensvriendelijker over!




De niet wedergeboren, natuurlijke mens wil de dingen van God niet horen. En de zelfs de echte christen die nog veel moet groeien, zonde uit zijn of haar leven moet doen en de wereld en oude natuur afleggen die wil het vaak niet horen. Kan me nog herinneren dat ik toen ik net begon met de bijbel te lezen na mijn bekering ik soms wou stoppen met lezen omdat de Heilige Geest me bij sommige teksten liet zien wat ik moest doen of juist moest laten en dat het ging regelrecht tegen mijn (oude) natuur en vlees in .

Dit is ook vaak een houding die ik dan herken, zeker bij die kerken waar het voornamelijk gaat om de mens, en wat God voor hun kan doen (rijkdom gezondheid , liefde en zegeningen etc etc), waar God een middel is en geen doel.

Volgens mij herken je een beetje te vlug houdingen van niet-bekeerde christenen! Wie ben jij eigenlijk dat je zo over ons mag denken?


Toch kan dat kan zeer hypocriet overkomen, waardoor mensen (terecht?) niet meer daar de inhoudelijke boodschap luisteren. Soms word het ook zo bot en lomp gebracht, zonder liefde, dat mensen snel afhaken. Inderdaad, ik zou direct afhaken als ik nog niet bekeerd zou zijn en op jou moet voortgaan!


Zelf wil ik toch mijn excuses aanbieden, en geen aanstoot zijn. Want ik weet dat ik sommige vervelende karaktertrekken en eigenschappen heb, en ......excuses aanvaard David ik weet wel dat je het heel goed bedoelt, en ik heb ook mijn vervelende karaktertrekken!
Wij wijzen de Bijbelse inhoud niet af, maar de manier waarop je het ons wilt brengen...............
Toch wens ik je Gods Rijke Zegen toe!


Als de mensen de Bijbelse inhoud afwijzen, so be it...dat is tussen hun en God.
Als ze de boodschap afwijzen of niet luisteren om mijn tekortkomingen en fouten, dan ben ik fout, maar de boodschap blijft staan.

Love you all.



Laatst aangepast door
MARYLIEN613
op dinsdag 15 maart 2011, 09:46
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: donderdag 17 maart 2011, 20:44
 
ik wil hier een klein opmerkingetje bij plaatsen
vermanen in liefde!!!
als christenen onder elkaar eens eerst "echte" en "oprechte" liefde tonen, dan zou het niet vermanend overkomen als de ene de andere wat kan toelichten in zijn wandel.
Als je oprecht in je hart met de Here wil wandelen, dan ga je zelf al een verlangen hebben om over alles duidelijkheid te hebben over Gods wil.
Gods Woord is duidelijk... de schriftgeleerden kenden de Schrift als geen ander... maar het was net die liefde die ontbrak.
Ik zou graag eens willen weten wie altijd in alles heel duidelijk heeft verstaan wat God verlangt van hen?
Zonder het begrip van Zijn liefde kan je Zijn Woord ook altijd juist interpreteren
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: donderdag 17 maart 2011, 21:03
 
klopt xabia, christenen onderling moeten het vanuit liefde doen.
al kan de kerkleiding, omdat ze die verantwoording hebben gekregen wel een harde lijn trekken, uit liefde, maar wel ferm. zie 1 cor 5, laatse pericoop.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: donderdag 17 maart 2011, 21:38
 
[quote=DAVID923]Als de mensen de Bijbelse inhoud afwijzen, so be it...dat is tussen hun en God.
Als ze de boodschap afwijzen of niet luisteren om mijn tekortkomingen en fouten, dan ben ik fout, maar de boodschap blijft staan.

Kleine correctie David: als mensen de boodschap afwijzen of niet luisteren om jou tekortkomingen of fouten dan ben jij niet fout! Dan mag dit voor jou een aanleiding zijn om na te denken over hoe jij de boodschap brengt, over jou manier van communiceren, maar het maakt jou absoluut niet tot een fout mens (wil je dat goed in je oren knopen). Leerpunten hebben allemaal... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 maart 2011, 00:18
 
DAVID923 schreef:
klopt xabia, christenen onderling moeten het vanuit liefde doen.
al kan de kerkleiding, omdat ze die verantwoording hebben gekregen wel een harde lijn trekken, uit liefde, maar wel ferm. zie 1 cor 5, laatse pericoop.
Eerlijk gezegd vind ik niks mis met je houding of je bijdrages..en liefde en lief zijn is een groot verschil. Denk maar zo, beter een stevige waarheid dan een zachte leugen. Ga gewoon door David, want die zgn. lieve dametjes hier die je kop gek zitten te zeuren om je toon, laat die dan maar een theekransje beginnen of gezellig picknicken. If you can't stand the heat, stay out of the kitchen... Moet opeens aan Libelle denken....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 maart 2011, 00:30
 
zeg ff niets .... Gefrustreerde smiley

..


Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op vrijdag 18 maart 2011, 00:41
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRACE585





Berichten: 1464

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 maart 2011, 09:07
 
CROSSROAD317 schreef:
zeg ff niets .... Gefrustreerde smiley

..

doe ik met je mee cross Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 maart 2011, 09:24
 
Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 maart 2011, 09:28
 
CROSSROAD317 schreef:
zeg ff niets .... Gefrustreerde smiley

..

...in de stilte wordt het woord geboren...dus allemaal even Smiley met dichtgeplakte mond
geen slecht idee dus... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 maart 2011, 13:24
 
zat ik er weer neffe? Smiley met dichtgeplakte mond

Laatst aangepast door
XABIA794
op vrijdag 18 maart 2011, 13:25
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARY052





Berichten: 655

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 maart 2011, 15:14
 
CHATULIEM619 schreef:
Eerlijk gezegd vind ik niks mis met je houding of je bijdrages..en liefde en lief zijn is een groot verschil. Denk maar zo, beter een stevige waarheid dan een zachte leugen. Ga gewoon door David, want die zgn. lieve dametjes hier die je kop gek zitten te zeuren om je toon, laat die dan maar een theekransje beginnen of gezellig picknicken. If you can't stand the heat, stay out of the kitchen... Moet opeens aan Libelle denken....


Sorry Chat volkomen onterecht.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480





Berichten: 1672

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 maart 2011, 15:17
 
MARY052 schreef:
Sorry Chat volkomen onterecht.


Toch zit er in de bijdrage van Chat een onderliggende toon van een bepaalde waarheid
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIA576





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 maart 2011, 15:32
 
LEONARD480 schreef:
Toch zit er in de bijdrage van Chat een onderliggende toon van een bepaalde waarheid

Prima, mee eens, maar waarom zo denigrerend? Dat hoeft mijns inziens helemaal niet en het helpt ook niet echt..wanneer je die waarheid wilt delen met anderen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480





Berichten: 1672

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 maart 2011, 15:34
 
MARIA576 schreef:
Prima, mee eens, maar waarom zo denigrerend? Dat hoeft mijns inziens helemaal niet en het helpt ook niet echt..wanneer je die waarheid wilt delen met anderen.


Niet in alles hoor Maria Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 maart 2011, 15:38
 
CHATULIEM619 schreef:
Eerlijk gezegd vind ik niks mis met je houding of je bijdrages..en liefde en lief zijn is een groot verschil. Denk maar zo, beter een stevige waarheid dan een zachte leugen. Ga gewoon door David, want die zgn. lieve dametjes hier die je kop gek zitten te zeuren om je toon, laat die dan maar een theekransje beginnen of gezellig picknicken. If you can't stand the heat, stay out of the kitchen... Moet opeens aan Libelle denken....

dank je broeder you made my day!
moest hardop lachen, niet van jou verwacht, haha.. Knipoog smiley

en aan de reacties zie je maar weer dat er meer op vorm dan inhoud word gereageerd.

een hartelijke broeder groet!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 maart 2011, 16:45
 
ja sorry hoor... het lijkt me hier steeds de bedoeling dat je hier heel serieus maar naar één bepaalde richting mag redeneren.....
owee als je een mening hebt die afwijkt van bepaalde "interpretaties" hier... waarom plaatsen jullie dan iets op een forum??? als het jullie toch geen bal uitmaak wat een ander beleefd?
Wil men hier een puur wetische benadering? okeej, zeg het er bij voorbaat bij. Hoef ik de moeite niet te doen om te reageren...
sorry voor hen die wat emotie durven te tonen en liefhebben aux serieus nemen, want dan zullen we maar beter een theekransje oprichten Smiley die vol vragen zit


Laatst aangepast door
XABIA794
op vrijdag 18 maart 2011, 16:46
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 maart 2011, 17:52
 
XABIA794 schreef:
ja sorry hoor... het lijkt me hier steeds de bedoeling dat je hier heel serieus maar naar één bepaalde richting mag redeneren.....
owee als je een mening hebt die afwijkt van bepaalde "interpretaties" hier... waarom plaatsen jullie dan iets op een forum??? als het jullie toch geen bal uitmaak wat een ander beleefd?
Wil men hier een puur wetische benadering? okeej, zeg het er bij voorbaat bij. Hoef ik de moeite niet te doen om te reageren...
sorry voor hen die wat emotie durven te tonen en liefhebben aux serieus nemen, want dan zullen we maar beter een theekransje oprichten Smiley die vol vragen zit


Mag ik dan ook meedoen?? zorg ik voor de libelle en margriet .... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 maart 2011, 19:39
 
xabia, niet in de slachtofferrol duiken, in een debat/discussie, dus op een forum, gelden regels, het gaat om argumenten en inhoudelijke reacties.

wat bedoel je met wettisch? weet je wel wat dat Bijbels betekend?
ik denk het niet, anders zou je ons niet in die contex benaderen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 maart 2011, 20:30
 
CHATULIEM619 schreef:
Eerlijk gezegd vind ik niks mis met je houding of je bijdrages..en liefde en lief zijn is een groot verschil. Denk maar zo, beter een stevige waarheid dan een zachte leugen. Ga gewoon door David, want die zgn. lieve dametjes hier die je kop gek zitten te zeuren om je toon, laat die dan maar een theekransje beginnen of gezellig picknicken. If you can't stand the heat, stay out of the kitchen... Moet opeens aan Libelle denken....


Nou nou Chat, ik ben genuanceerder van je gewend. En een stevig standpunt- wat waarheid is, bepalen we zelf wel - kan ook met overtuigingskracht en respect gebracht worden. Sneren naar vrouwen, de picknick of de Libelle deed je al eerder en zonder veel positief resultaat. Het bevordert de discussie niet en is beneden je niveau, zeker als voorganger.
Niet alles is onder de noemer van ironie te brengen. Het zwijgen van een aantal mensen is ook veelzeggend.

Thomas, die vindt dat mildere mensen ook wel in de keuken van CM mogen.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 18 maart 2011, 23:01
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 maart 2011, 20:49
 
DAVID923 schreef:
xabia, niet in de slachtofferrol duiken, in een debat/discussie, dus op een forum, gelden regels, het gaat om argumenten en inhoudelijke reacties.

wat bedoel je met wettisch? weet je wel wat dat Bijbels betekend?
ik denk het niet, anders zou je ons niet in die contex benaderen.

slachtofferrol???
regels voor het forum??? dat men hier geen andere mening mag hebben?
of dat men moet vasthouden aan "sommige" hun interpretatie?
Zoniet, hoort men ineens in een vrouwelijk theekransje thuis?

Ga jij bepalen hoe ik een bijbel moet begrijpen?
wettisch wil bij mij bijbels zeggen dat men de liefde naar zijn naaste niet als prior stelt ten opzichte van de dogma's. Net waar Jezus zoveel uitspraken over deed naar de schriftgeleerden en Farizeers.
Ik heb er geen moeite mee hoor als je hier theologisch wilt uitpakken... ik vroeg me alleen af wat het nut ervan was als men er toch geen mening over mag hebben die afwijkt van "jullie" wijsheid.

en inderdaad, ik dacht dat een forum vooral diende om met "elkaar" te kunnen debateren en gedachten te delen. Tot opbouw!

Er zijn zoveel boeiende uitspraken van Jezus ... mssch een tip !!!


Laatst aangepast door
XABIA794
op vrijdag 18 maart 2011, 20:59
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 maart 2011, 21:05
 
CHATULIEM619 schreef:
Eerlijk gezegd vind ik niks mis met je houding of je bijdrages..en liefde en lief zijn is een groot verschil. Denk maar zo, beter een stevige waarheid dan een zachte leugen. Ga gewoon door David, want die zgn. lieve dametjes hier die je kop gek zitten te zeuren om je toon, laat die dan maar een theekransje beginnen of gezellig picknicken. If you can't stand the heat, stay out of the kitchen... Moet opeens aan Libelle denken....


Toch blij Chatuliem dat je hier de dames lief vindt..........en wat is er mis met een theekransje of de Libelle????,
Jij geeft misschien meer om voetballen en de Voetbal international......... Gefrustreerde smiley
En natuurlijk mag David vinden wat hij vindt, het is een openbaar forum en een goede discussie is nooit weg....
Ik vraag me alleen af waarom je nu dit soort dingen zegt? Het is zeker geen zinvolle bijdrage aan een discussie ......kijk eens in mildheid naar de ander zou ik zo zeggen ook al is het jouw levensvisie niet en hou jij niet van picknick en Libelle.....Er zijn mensen die er wel van houden......


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op vrijdag 18 maart 2011, 21:42
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARYLIEN613





Berichten: 788

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 maart 2011, 23:38
 
[quote=CHATULIEM619]Eerlijk gezegd vind ik niks mis met je houding of je bijdrages..en liefde en lief zijn is een groot verschil. Denk maar zo, beter een stevige waarheid dan een zachte leugen. Ga gewoon door David, want die zgn. lieve dametjes hier die je kop gek zitten te zeuren om je toon, laat die dan maar een theekransje beginnen of gezellig picknicken. If you can't stand the heat, stay out of the kitchen... Moet opeens aan Libelle denken....[/quot

doet er niet meer toe,
ik vind het theekransje een prima idee!


Laatst aangepast door
MARYLIEN613
op vrijdag 18 maart 2011, 23:41
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 00:00
 
MARIA576 schreef:
Prima, mee eens, maar waarom zo denigrerend? Dat hoeft mijns inziens helemaal niet en het helpt ook niet echt..wanneer je die waarheid wilt delen met anderen.
Eerlijk gezegd wordt ik doodmoe van mensen die niet op de inhoud reageren maar op de vorm. David is iemand die wat steviger commentaar heeft, en de meeste reacties naar zijn kant zijn alleen maar over de vorm. Ik vind dat iedereen mag vertellen hoe hij of zij er over denkt, en dan is dat gezeur over de vorm alleen maar hinderlijk. Ik lees nl. de bijdragen van David en inhoudelijk vind ik ze goed en duidelijk. Er valt tenminste met hem ergens over te praten.

Dus dames, als u zich irriteert aan de toon, zet dan een kop thee en ga de Libelle lezen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 00:02
 
[quote=MARYLIEN613]Xabia, Cross en Marylien, ik meld me ook aan voor het theekransje.. per slot van rekening ben ik ook best wel eens lief.. Clown smiley Neem de Viva wel mee ofzo.. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Verder nog andere gegadigden voor t theekransje.. Verder zeg ik namelijk ook ff niets... Smiley met dichtgeplakte mond

Laatst aangepast door
LISA610
op zaterdag 19 maart 2011, 00:30
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 00:14
 
CHATULIEM619 schreef:
Eerlijk gezegd wordt ik doodmoe van mensen die niet op de inhoud reageren maar op de vorm. David is iemand die wat steviger commentaar heeft, en de meeste reacties naar zijn kant zijn alleen maar over de vorm. Ik vind dat iedereen mag vertellen hoe hij of zij er over denkt, en dan is dat gezeur over de vorm alleen maar hinderlijk. Ik lees nl. de bijdragen van David en inhoudelijk vind ik ze goed en duidelijk. Er valt tenminste met hem ergens over te praten.

Dus dames, als u zich irriteert aan de toon, zet dan een kop thee en ga de Libelle lezen...

Wel jammer dat ik hier weer het idee heb dat je de plank volledig misslaat...
Meningsverschillen niks mis mee, maar dat stukje over lieve dametjes slaat echt helemaal nergens op !!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 00:16
 
SUSANNAH475 schreef:
Wel jammer dat ik hier weer het idee heb dat je de plank volledig misslaat...
Meningsverschillen niks mis mee, maar dat stukje over lieve dametjes slaat echt helemaal nergens op !!

Kom je ook mee naar ons theekransje Suus? Volgens mij ben jij ook heel lief en als je nu ook nog een schaaltje met koekjes meeneemt en een leuk damesblad komt het helemaal goed. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480





Berichten: 1672

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 00:29
 
LISA610 schreef:
Kom je ook mee naar ons theekransje Suus? Volgens mij ben jij ook heel lief en als je nu ook nog een schaaltje met koekjes meeneemt en een leuk damesblad komt het helemaal goed. Knipoog smiley


O lijkt me ook fantastisch ...gezellig op de thee
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Ga naar pagina 1 2 3 4 Volgende
Pagina 1 van 4