ChristianMatch
 


Forum

Grotere maan dan normaal
Ga naar pagina 1 2 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 19:24
 
Vanavond is het volle maan en de Maan lijkt ongeveer een vijfde groter dan normaal. Dat komt omdat de Maan geen cirkelvormige baan om de Aarde volgt. In verhouding staat de Maan wat dichter bij de Aarde dan normaal. Gevolgen heeft het niet, de vloed kan alleen iets hoger zijn. Maar het is helder, dus je kunt het zien. Bij voorkeur vroeg in de avond, als de Maan laag staat, lijkt hij (nog) groter omdat je het dan onwillekeurig vergelijkt met de dingen op Aarde die je ziet.

Thomas, meer licht voor verliefden.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 19 maart 2011, 20:02
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 19:27
 
THOMAS968 schreef:
Vanavond is het volle maan en de maan lijkt ongeveer een vijfde groter dan normaal. Dat komt omdat de maan geen cirkelvormige baan om de aarde volgt. In verhouding staat de maan wat dichter bij de aarde dan normaal. Gevolgen heeft het niet, de vloed kan iets hoger zijn. Maar het is helder dus je kunt het zien. Bij voorkeur vroeg in de avond, als de maan laag staat, lijkt hij (nog) groter omdat je het dan onwillekeurig vergelijkt met de dingen op aarde die je ziet.

Thomas, meer licht voor verliefden.

De kans is ook groter nu om enkele Amerikaanse vlaggen te zien wapperen... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
AARTJE289





Berichten: 87

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 19:39
 
THOMAS968 schreef:
Vanavond is het volle maan en de maan lijkt ongeveer een vijfde groter dan normaal. Dat komt omdat de maan geen cirkelvormige baan om de aarde volgt. In verhouding staat de maan wat dichter bij de aarde dan normaal. Gevolgen heeft het niet, de vloed kan iets hoger zijn. Maar het is helder dus je kunt het zien. Bij voorkeur vroeg in de avond, als de maan laag staat, lijkt hij (nog) groter omdat je het dan onwillekeurig vergelijkt met de dingen op aarde die je ziet.

Thomas, meer licht voor verliefden.

Volle maan?

Moet ik even naar buiten om te kijken, en er zal een nacht slecht slapen volgen Boze smiley Boze smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 19:41
 
THOMAS968 schreef:
Vanavond is het volle maan en de maan lijkt ongeveer een vijfde groter dan normaal. Dat komt omdat de maan geen cirkelvormige baan om de aarde volgt. In verhouding staat de maan wat dichter bij de aarde dan normaal. Gevolgen heeft het niet, de vloed kan iets hoger zijn. Maar het is helder dus je kunt het zien. Bij voorkeur vroeg in de avond, als de maan laag staat, lijkt hij (nog) groter omdat je het dan onwillekeurig vergelijkt met de dingen op aarde die je ziet.

Thomas, meer licht voor verliefden.

HIer is het erg bewolkt, zodat de maan niet te zien is...
géén licht voor verliefden heeft ook wel iets.. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARY052





Berichten: 655

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 19:44
 
Heb het al mogen zien!
De maan is echt groot!
Indrukwekkend.

Mary
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 19:48
 
MARY052 schreef:
Heb het al mogen zien!
De maan is echt groot!
Indrukwekkend.

Mary

ik ben ook eens buiten gaan kijken. Ik zie geen maan maar wel een erg wit licht in het westen. Sterren zijn er wel genoeg.

Boze smiley struikelde ik nog over een spade die ik vanmiddag een beetje had laten rondslingeren...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 19:59
 
FRANKT627 schreef:
ik ben ook eens buiten gaan kijken. Ik zie geen maan maar wel een erg wit licht in het westen. Sterren zijn er wel genoeg.

Boze smiley struikelde ik nog over een spade die ik vanmiddag een beetje had laten rondslingeren...


Ik geef je meer kans in het oosten Engeltje smiley . In de Zee der Rust staat wel een Amerikaanse vlag maar of hij wappert, betwijfel ik ook Knipoog smiley

Thomas, Jupiter is al weer onder.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 20:23
 
nu je het zegt... in mijn keukenraam. Prachtig, was me eerst nog niet opgevallen.
Zit meestal in mijn keuken met het opkomen van de zon die dan binnen schijnt, bij men tasje koffie
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216





Berichten: 4992

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 20:32
 
FRANKT627 schreef:
ik ben ook eens buiten gaan kijken. Ik zie geen maan maar wel een erg wit licht in het westen. Sterren zijn er wel genoeg.

Boze smiley struikelde ik nog over een spade die ik vanmiddag een beetje had laten rondslingeren...

Zeker een Belg Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216





Berichten: 4992

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 20:33
 
THOMAS968 schreef:
Vanavond is het volle maan en de Maan lijkt ongeveer een vijfde groter dan normaal. Dat komt omdat de Maan geen cirkelvormige baan om de Aarde volgt. In verhouding staat de Maan wat dichter bij de Aarde dan normaal. Gevolgen heeft het niet, de vloed kan alleen iets hoger zijn. Maar het is helder, dus je kunt het zien. Bij voorkeur vroeg in de avond, als de Maan laag staat, lijkt hij (nog) groter omdat je het dan onwillekeurig vergelijkt met de dingen op Aarde die je ziet.

Thomas, meer licht voor verliefden.

Slaap lekker, maar niet heus.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMKE917





Berichten: 838

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 20:56
 
THOMAS968 schreef:
Vanavond is het volle maan en de Maan lijkt ongeveer een vijfde groter dan normaal. Dat komt omdat de Maan geen cirkelvormige baan om de Aarde volgt. In verhouding staat de Maan wat dichter bij de Aarde dan normaal. Gevolgen heeft het niet, de vloed kan alleen iets hoger zijn. Maar het is helder, dus je kunt het zien. Bij voorkeur vroeg in de avond, als de Maan laag staat, lijkt hij (nog) groter omdat je het dan onwillekeurig vergelijkt met de dingen op Aarde die je ziet.

Thomas, meer licht voor verliefden.

Ja idd, ik reed van mijn werk terug naar huis (19.00 uur) en zag net boven de bomen een giga grote maan!!
Ik ben zelfs gestopt en heb met mijn telefoon een paar foto's genomen.
Eenmaal thuis las ik op msn nieuws dat de maan vannacht erg dicht bij de aarde staat.
Niet iedereen is het er mee eens dat het van weinig invloed is op de aarde. Sommigen zeggen dat het van invloed is op vulkaan uitbarstingen en aardbevingen.
Ik weet het niet, de tijd zal het leren, maar het was wel een prachtig gezicht !!! Aan de ene kant, in het oosten, die grote maan en aan de andere kant, de ondergaande zon die de lucht rood kleurde..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 21:28
 
IMKE917 schreef:
Ja idd, ik reed van mijn werk terug naar huis (19.00 uur) en zag net boven de bomen een giga grote maan!!
Ik ben zelfs gestopt en heb met mijn telefoon een paar foto's genomen.
Eenmaal thuis las ik op msn nieuws dat de maan vannacht erg dicht bij de aarde staat.
Niet iedereen is het er mee eens dat het van weinig invloed is op de aarde. Sommigen zeggen dat het van invloed is op vulkaan uitbarstingen en aardbevingen.
Ik weet het niet, de tijd zal het leren, maar het was wel een prachtig gezicht !!! Aan de ene kant, in het oosten, die grote maan en aan de andere kant, de ondergaande zon die de lucht rood kleurde..


Deze situatie doet zich eens in de negentien jaar voor en volgens een vast en voorspelbaar patroon. Er zijn wel vrij recente gevallen bekend dat het samen ging met natuurrampen maar het was meestal niet zo. Ik hecht geen enkel geloof aan astrologie en er is voor mij ook geen verband - en als het er lijkt te zijn, is dat toeval.
Maar met je beleving van de ondergaande Zon en de opkomende Maan kan ik meegaan, ik ervoer het vandaag precies zo. Heel bijzonder. Friesland en Vriezenveen kennen toch wat overeenkomsten, lol.


Thomas.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMKE917





Berichten: 838

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 21:36
 
THOMAS968 schreef:
Deze situatie doet zich eens in de negentien jaar voor en volgens een vast en voorspelbaar patroon. Er zijn wel vrij recente gevallen bekend dat het samen ging met natuurrampen maar het was meestal niet zo. Ik hecht geen enkel geloof aan astrologie en er is voor mij ook geen verband - en als het er lijkt te zijn, is dat toeval.
Maar met je beleving van de ondergaande Zon en de opkomende Maan kan ik meegaan, ik ervoer het vandaag precies zo. Heel bijzonder. Friesland en Vriezenveen kennen toch wat overeenkomsten, lol.


Thomas.

Is het niet de naam dan wel de weidse vergezichten.......
maar bijzonder was het
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 21:39
 
XABIA794 schreef:
nu je het zegt... in mijn keukenraam. Prachtig, was me eerst nog niet opgevallen.
Zit meestal in mijn keuken met het opkomen van de zon die dan binnen schijnt, bij men tasje koffie

Ik heb nu de maan ook gezien in het oosten. Of ze groter is dan anders zie ik zo niet. Ik had geen meter bij me. Hopelijk zullen de geliefden zich warm hebben aangekleed want het is erg koud.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 21:53
 
Prachtig ja, nu is hij bij ons ook te zien...
een mooie heldere volle ronde maan.. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 22:32
 
Ook vanuit het westen een reactie. Het lijkt mij toe dat de maan de afgelopen maanden ook wat groter was dan anders, gaat dat proces van dichterbij de aarde komen van de maan geleidelijk dat je weet, Thomas?

De maan is ontzettend fel en groot dat is zeker opvallend.

Helaas weinig romantiek voor mij want ik wandelde met een vriendin terug door de heel drukke stad - waar de mensen zelfs nu nog buiten zitten (roken!) - en zo schuin boven een mooie stellingmolen in een met sterren bezaaide donkerblauwe lucht; ja het was een prachtig schouwspel en heel even fantaseerde ik over romantisch wandelen met mijn geliefde in de maneschijn......zucht.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 22:48
 
Wat me opviel dat de maan, ondanks dat hij groter is dan normaal, niet evenredig meer licht geeft..... Twijfelende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 23:16
 
THOMAS968 schreef:
Deze situatie doet zich eens in de negentien jaar voor en volgens een vast en voorspelbaar patroon. Er zijn wel vrij recente gevallen bekend dat het samen ging met natuurrampen maar het was meestal niet zo. Ik hecht geen enkel geloof aan astrologie en er is voor mij ook geen verband - en als het er lijkt te zijn, is dat toeval.
Maar met je beleving van de ondergaande Zon en de opkomende Maan kan ik meegaan, ik ervoer het vandaag precies zo. Heel bijzonder. Friesland en Vriezenveen kennen toch wat overeenkomsten, lol.


Thomas.


Dan ken jij de Veluwe nog niet, en zeker niet de ondergaande zon aan de rand van het Veluwe meer.......prachtig en ook indrukwekkend.......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 23:22
 
WILLEMIJN232 schreef:
Dan ken jij de Veluwe nog niet, en zeker niet de ondergaande zon aan de rand van het Veluwe meer.......prachtig en ook indrukwekkend.......

Ik ben van 't zomer met mijn zus wezen fietsen rond het Veluwe meer...prachtig
en op de boulevard de zon in de zee zien zakken...onbeschrijfelijk mooi, we konden er maar niet weg komen... Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 23:24
 
MARIAN519 schreef:
Ik ben van 't zomer met mijn zus wezen fietsen rond het Veluwe meer...prachtig
en op de boulevard de zon in de zee zien zakken...onbeschrijfelijk mooi, we konden er maar niet weg komen... Lachende smiley

En dat is nu bij mij om de hoek........ Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 23:28
 
WILLEMIJN232 schreef:
En dat is nu bij mij om de hoek........ Knipoog smiley

Dan woon ijj wel erg mooi, je hebt ook mensen die gewoon geluk hebben.. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: zondag 20 maart 2011, 01:51
 
Inderdaad.. ik stond vanavond rond half acht op een boot midden op de friese wateren te genieten van een enorme bijna oranje-kleurige maan die schitterde in de hemel... Wat een kleurenpracht zo even op een zaterdagavond in de vrije natuur op het water. Dat is nog eens optimaal genieten van een schitterende schepping... Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 20 maart 2011, 09:57
 
LISA610 schreef:
Inderdaad.. ik stond vanavond rond half acht op een boot midden op de friese wateren te genieten van een enorme bijna oranje-kleurige maan die schitterde in de hemel... Wat een kleurenpracht zo even op een zaterdagavond in de vrije natuur op het water. Dat is nog eens optimaal genieten van een schitterende schepping... Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley

Ik vond het zo bijzonder dat je 's avonds laat nog je schaduw zag als je buiten liep........ Verraste, verbaasde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: zondag 20 maart 2011, 18:29
 
LISA610 schreef:
Inderdaad.. ik stond vanavond rond half acht op een boot midden op de friese wateren te genieten van een enorme bijna oranje-kleurige maan die schitterde in de hemel... Wat een kleurenpracht zo even op een zaterdagavond in de vrije natuur op het water. Dat is nog eens optimaal genieten van een schitterende schepping... Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley

Ja, was inderdaad schitterend toen ik m'n hond uitliet, k bleef maar lopen...echt schitterend.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: zondag 20 maart 2011, 18:46
 
ANNETTE050 schreef:
Ja, was inderdaad schitterend toen ik m'n hond uitliet, k bleef maar lopen...echt schitterend.

...ik zag gisteren hier een vrouw voorbij wandelen met een hond en die vrouw was steeds naar boven aan het kijken... Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: zondag 20 maart 2011, 18:48
 
MARIO216 schreef:
Zeker een Belg Knipoog smiley
Boze smiley


Boze smiley ...awel, wat wilt ge daar mee zeggen??? Wees maar lief of ik zeg het tegen W-tje... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: zondag 20 maart 2011, 19:26
 
FRANKT627 schreef:
...ik zag gisteren hier een vrouw voorbij wandelen met een hond en die vrouw was steeds naar boven aan het kijken... Lachende smiley

kan nie missen... Clown smiley..al is 'hond' misschien wat overdreven....'t heeft vier pootjes en het blaft.... Smiley met dichtgeplakte mond


Laatst aangepast door
ANNETTE050
op zondag 20 maart 2011, 19:47
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216





Berichten: 4992

BerichtGeplaatst: zondag 20 maart 2011, 20:32
 
FRANKT627 schreef:
Boze smiley


Boze smiley ...awel, wat wilt ge daar mee zeggen??? Wees maar lief of ik zeg het tegen W-tje... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Toevallig zie ik W-tje de tweede zaterdag van April.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: zondag 20 maart 2011, 20:35
 
MARIO216 schreef:
Toevallig zie ik W-tje de tweede zaterdag van April.

... Woedende smiley oja, vertel eens verder...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216





Berichten: 4992

BerichtGeplaatst: zondag 20 maart 2011, 20:49
 
FRANKT627 schreef:
... Woedende smiley oja, vertel eens verder...

Ge zijt jaloers. Heb je ook een belgisch woord voor jaloers, lijkt me wel plesant.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina 1 2 Volgende
Pagina 1 van 2