ChristianMatch
 


Forum

Berichten van MAT170
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van MAT170
Auteur Bericht
MAT170 (41)





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: donderdag 14 maart 2013, 13:33
BerichtOnderwerp: nieuwe Paus
 
PIETER619 schreef:
een ierder mag op zijn/haar wijze naar eer en geweten Om God te dienen.
Laten we duidelijk voorop stellen dat als men met verwijten of denigrerend naa andere christenen toebezig is hun geloof ook niet deugd.

Dat doe ik ook niet of mensen wel of niet werkelijk wedergeboren kind van God zijn in de rooms katholieke kerk kan ik niets over zeggen, dat weet alleen God. Maar het kerksysteem zelf is vals en antichristelijk ik snap ook niet dat er hier mensen dat verdedigen.


Laatst aangepast door
MAT170
op donderdag 14 maart 2013, 13:51
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAT170 (41)





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: donderdag 14 maart 2013, 13:31
BerichtOnderwerp: nieuwe Paus
 
FRANKT627 schreef:
Dat je geen feeling hebt met de katholieke kerk kan ik begrijpen. Ieder zijn mening.

Wat ik niet begrijp is wat je met die bijbeltekst bedoelt. Die slaat nergens op in het verband met de paus.

Ik haal die bijbeltekst aan omdat het mysterie babylon zou de rooms katholieke kerk kunnen zijn maar een andere kandidaat zou ook de islam kunnen zijn. Beide hebben bloed aan hun handen en zich schuldig gemaakt aan het vervolgen en vermoorden van volgelingen van Jezus.


Laatst aangepast door
MAT170
op donderdag 14 maart 2013, 13:36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAT170 (41)





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: donderdag 14 maart 2013, 08:31
BerichtOnderwerp: nieuwe Paus
 
Ik geloof dat het katholieke kerksysteem vals is en met de paus heb ik als gelovige niks te maken. Ik erken zijn positie ook niet en lees het ook niet in de bijbel, mijn fundament is Jezus.

Staat er trouwens los van of er in de katholieke kerk echte volgelingen van Jezus zitten, want dat denk ik wel.

openbaring17vers3 En hij voerde mij in de geest weg naar een woestijn. En ik zag een vrouw zitten op een scharlakenrood beest, dat vol was van godslasterlijke namen, en het had zeven koppen en tien horens. 4 En de vrouw was gehuld in purper en scharlaken en rijk versierd met goud, edelgesteente en paarlen, en zij had in haar hand een gouden beker, vol gruwelen, en de onreinheden van haar hoererij. 5 En op haar voorhoofd was een naam geschreven, een geheimenis: het grote Babylon, moeder van de hoeren en van de gruwelen der aarde. 6 En ik zag de vrouw dronken van het bloed der heiligen en van het bloed der getuigen van Jezus. En ik verbaasde mij, toen ik haar zag, met grote verbazing.


vers9 Hier is het verstand, dat wijsheid heeft: De zeven koppen zijn zeven bergen, waarop de vrouw gezeten is.

Wat ik me afvraag is of hier de Rooms katholieke kerk mee wordt bedoeld en dan specifiek het vaticaan? Rome ligt op 7 heuvels.

openbaring18vers4 En ik hoorde een andere stem uit de hemel zeggen: Gaat uit van haar, mijn volk, opdat gij geen gemeenschap hebt aan haar zonden en niet ontvangt van haar plagen. 5 Want haar zonden hebben zich opgehoopt tot aan de hemel en God heeft aan haar ongerechtigheid gedacht.

Wat ik begrijp uit dit stuk is dat er echte gelovige inzitten en dat God hun oproept om uit haar te gaan.


Laatst aangepast door
MAT170
op donderdag 14 maart 2013, 08:35
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAT170 (41)





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: donderdag 14 maart 2013, 07:07
BerichtOnderwerp: Welvaartsevangelie.
 
Ik zag net een documentaire over het welvaartsevangelie en om kort te zijn, ik denk dat het vals is.


matteus16vers24 Toen zeide Jezus tot zijn discipelen: Indien iemand achter Mij wil komen, die verloochene zichzelf en neme zijn kruis op en volge Mij. 25 Want ieder, die zijn leven zal willen behouden, die zal het verliezen; maar ieder, die zijn leven verloren heeft om Mijnentwil, die zal het vinden. 26 Want wat zou het een mens baten, als hij de gehele wereld won, maar schade leed aan zijn ziel? Of wat zal een mens geven in ruil voor zijn leven?

Na het verhaal van de rijke jongeling

matteus19vers23 Jezus zeide tot zijn discipelen: Voorwaar, Ik zeg u, een rijke zal moeilijk het Koninkrijk der hemelen binnengaan. 24 Wederom zeg Ik u, het is gemakkelijker, dat een kameel gaat door het oog van een naald dan dat een rijke het Koninkrijk Gods binnengaat. 25 Toen de discipelen dit hoorden, waren zij zeer verslagen en zeiden: Wie kan dan behouden worden? 26 Jezus zag hen aan en zeide: Bij de mensen is dit onmogelijk, maar bij God zijn alle dingen mogelijk.

1 timoteus6vers5 en geharrewar bij mensen die niet helder meer zijn van denken en het spoor der waarheid bijster geraakt zijn, daar zij de godsvrucht als iets winstgevends beschouwen. 6 Nu brengt inderdaad de godsvrucht grote winst, (indien zij gepaard gaat) met tevredenheid. 7 Want wij hebben niets op de wereld medegebracht; wij kunnen er ook niets uit medenemen. 8 Als wij echter onderhoud en onderdak hebben, dan moet ons dat genoeg zijn. 9 Maar wie rijk willen zijn, vallen in verzoeking, in een strik, en in vele dwaze en schadelijke begeerten, die de mensen doen wegzinken in verderf en ondergang. 10 Want de wortel van alle kwaad is de geldzucht. Door daarnaar te haken zijn sommigen van het geloof afgedwaald en hebben zich met vele smarten doorboord.


Laatst aangepast door
MAT170
op donderdag 14 maart 2013, 07:11
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAT170 (41)





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 maart 2013, 12:45
BerichtOnderwerp: Haten doemdenkers Gods Liefde?
 
ROADY558 schreef:
En? Zou het helpen als je een ongelovige dreigt met de hel?

Zou het helpen om iemand angst aan te jagen?
In de liefde is toch geen angst?

Alleen de liefde is aanstekelijk, angst roept alleen maar meer verzet op.
Aangezien niemand met zijn eigen dood geconfronteerd wilt worden, maar wel een liefdevolle reddende hand wil pakken....

Hel en verdoemenis preken lijkt me daarom zinloos. Een ongelovige ZIT daar namelijk al in...

En Paulus dan in Athene handelingen17vers30 God dan verkondigt, met voorbijzien van de tijden der onwetendheid, heden aan de mensen, dat zij allen overal tot bekering moeten komen; 31 omdat Hij een dag heeft bepaald, waarop Hij de aardbodem rechtvaardig zal oordelen door een man, die Hij aangewezen heeft, waarvan Hij voor allen het bewijs geleverd heeft door Hem uit de doden op te wekken.

Hij stelt Jezus voor als degene die rechtvaardig oordeelt en God roept mensen op zich te bekeren.


Laatst aangepast door
MAT170
op zaterdag 9 maart 2013, 12:46
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAT170 (41)





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 maart 2013, 12:34
BerichtOnderwerp: Het grootste gevaar.
 
Het grootste gevaar voor een volgeling van Jezus is denk ik niet een atheist, daar prik je zo doorheen. Maar iemand die in Jezus naam komt
en dan een valse boodschap komt verkondigen. Je hebt in Nederland maar ook daarbuiten mensen die bekende voorgangers of leraren zijn. Sommige kunnen misschien bekend zijn van tv en een heleboel mensen hebben die naar ze luisteren en haast sterren zijn. Het belangrijkste is denk ik om Jezus te volgen

Johannes10vers27 Mijn schapen horen naar mijn stem en Ik ken ze en zij volgen Mij, 28 en Ik geef hun eeuwig leven en zij zullen voorzeker niet verloren gaan in eeuwigheid en niemand zal ze uit mijn hand roven.

En te toesten wat iemand zegt of dat klopt met wat de bijbel zegt of niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAT170 (41)





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 maart 2013, 11:49
BerichtOnderwerp: Haten doemdenkers Gods Liefde?
 
PIETER619 schreef:
Doemdenken is des duivelsoor kussen.

Wat kan een doemdenker bijdragen aan Jezus opdracht, "Gaat heen verkondig heet evangelie en maak alle volken tot mijn discipelen".

Als we net als vroeger, een toornig God de wereld gaan verkondigen, bekeert u wat u wacht hel en verdoemenis, gaan we totaal voorbij aan Gods Liefde getoond in Jezus, die juist de Liefde Gods en alle Go(e)ds verkondigde.

Ben ik helemaal niet met je eens, ik denk wat je vandaag de dag vooral ziet is dat er alleen nog maar over de liefde van God wordt gesproken. God is ook liefde maar over bekering, het kruis, zonden, oordeel etc word niet meer gesproken.

William booth zei
Quote:
I consider that the chief dangers which confront the coming century will be religion without the Holy Ghost; Christianity without Christ; forgiveness without repentance; salvation without regeneration; politics without God; and Heaven without Hell.

Romeinen1 gaat bv over de toorn van God over de gehele mensheid.

romeinen3vers23 Want allen hebben gezondigd en derven de heerlijkheid Gods,

De toorn van God kwam over Jezus op het kruis voor de zonden van de wereld. Jesaja53vers10 Maar het behaagde de HERE hem te verbrijzelen. Hij maakte hem ziek. Wanneer hij zichzelf ten schuldoffer gesteld zal hebben


Laatst aangepast door
MAT170
op zaterdag 9 maart 2013, 12:25
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAT170 (41)





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 maart 2013, 16:04
BerichtOnderwerp: Wat is het ware evangelie? mp3 Engels.
 
Deel 1 http://www.davidhocking.org/playmessage.php?message=20130305

deel 2 http://www.davidhocking.org/playmessage.php?message=20130306

deel 3 http://www.davidhocking.org/playmessage.php?message=20130307

Luister ik altijd graag naar.


Laatst aangepast door
MAT170
op vrijdag 8 maart 2013, 16:04
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAT170 (41)





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 maart 2013, 15:48
BerichtOnderwerp: Uitnodiging koningsmaal.
 
@Thomas 1korintiers1vers21 Immers, de Joden verlangen tekenen en de Grieken zoeken wijsheid, 23 doch wij prediken een gekruisigde Christus, voor Joden een aanstoot, voor heidenen een dwaasheid,
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAT170 (41)





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 maart 2013, 15:30
BerichtOnderwerp: Uitnodiging koningsmaal.
 
THOMAS968 schreef:
Andersdenkenden dan jij zijn dus vervloekt en dat leid jij uit deze tekst af? Jij toetst wel aan de bijbel en anderen niet? Weet je wel zeker dat jij het evangelie, ook op dit forum, verkondigt zoals het verkondigd is en heb je dus het recht mag nemen om mensen als vervloekt te beschouwen, dan wel ze te vervloeken?

En jij stelde eerder niemand te stenigen met deze teksten en bijbelbenadering? Weet je dat wel zeker?


Thomas

Niet andersdenkenden dan mij, maar mensen die een ander evangelie dan wat paulus verkondigd .
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAT170 (41)





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 maart 2013, 14:45
BerichtOnderwerp: Uitnodiging koningsmaal.
 
THOMAS968 schreef:
Mat, het is maar zeer de vraag of het zo bedoeld is als jij het ziet. Je gaat daar zonder meer vanuit, lijkt het en je noemt jezelf een ware christen. Dat gaat me veel te vrt maar is nog daar aan toe echter mensen die anders denken dan jij zijn dat dan in je ogen dan kennelijk niet. ...
Thomas

Ik toets dingen aan de bijbel en in de gemeente van Galaten was Paulus heel duidelijk galaten1vers8 Maar ook al zouden wij, of een engel uit de hemel, [u] een evangelie verkondigen, afwijkend van hetgeen wij u verkondigd hebben, die zij vervloekt!

Dat zegt hij ook van zichzelf als hij ineens een ander evangelie gaat verkondigen wat geen evangelie is. Hoe belangrijk het is om daarin niet verkeerd te zitten.


Laatst aangepast door
MAT170
op vrijdag 8 maart 2013, 14:49
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAT170 (41)





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 maart 2013, 13:15
BerichtOnderwerp: Uitnodiging koningsmaal.
 
ROADY558 schreef:
Onze broeder Mat verschuilt zich als het ware achter de bijbel...

Beste Mat, kom maar tevoorschijn, en laat jezelf zien...

Dit staat bij bijbelstudie en wat ik me afvraag is de dingen te zien zoals
Jezus ze zag, anders krijg je misschien iets wat er totaal niet mee bedoeld is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAT170 (41)





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 maart 2013, 13:11
BerichtOnderwerp: Uitnodiging koningsmaal.
 
ERIKA129 schreef:
Tja zo ken het ook hij is alweer pleite Verraste, verbaasde smiley

Ben er weer.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAT170 (41)





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 februari 2013, 14:58
BerichtOnderwerp: Volgelingen van Jezus wees voorbereidt.
 
JOL252 schreef:
Ik hoor tussen de regels door dat jij claimt die wijsheid en dat inzicht te bezitten. Dan is het moeilijk om van gedachten te wisselen en meerdere kanten van de zaak te beschouwen.

Ik geloof dat wijsheid en inzicht van God komt, vanuit je zelf zie je het niet. Zelfde als iemand tot geloof en bekering komt in Jezus dan geloof ik
dat het, het werk van de heilige geest in die persoon is.


Laatst aangepast door
MAT170
op dinsdag 26 februari 2013, 14:59
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAT170 (41)





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 februari 2013, 14:48
BerichtOnderwerp: Volgelingen van Jezus wees voorbereidt.
 
JOL252 schreef:
Oh ja... die kennen we al, de bekende koker met de bekende pijlen op de boog om de net even op een andere manier denkenden in de hoek te zetten. Gaat je niet lukken Knipoog smiley

Wat ik me afvraag is wat Jezus bedoeld met bepaalde dingen en dat betekend ook dat ik open sta voor correctie. Ik geloof dat wijsheid en inzicht door Gods geest komt en zonder dat zie je het niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAT170 (41)





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 februari 2013, 14:39
BerichtOnderwerp: Deception in the church. (mp3)
 
Ik luister altijd graag naar deze man, ik vind het opbouwend, bemoedigend en zegt zoals het is.

deel 1 http://www.davidhocking.org/playmessage.php?message=20130206

deel 2 http://www.davidhocking.org/playmessage.php?message=20130207

deel 3 http://www.davidhocking.org/playmessage.php?message=20130208

deel 4 http://www.davidhocking.org/playmessage.php?message=20130211
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAT170 (41)





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 februari 2013, 14:30
BerichtOnderwerp: Volgelingen van Jezus wees voorbereidt.
 
Moest hieraan denken 2 timoteus4vers3 Want er komt een tijd, dat (de mensen) de gezonde leer niet (meer) zullen verdragen, maar omdat hun gehoor verwend is, naar hun eigen begeerte zich (tal van) leraars zullen bijeenhalen,

Een gevaar om alleen nog maar dat te horen wat je wilt horen en niet meer naar de gezonde leer te luisteren.


Laatst aangepast door
MAT170
op dinsdag 26 februari 2013, 14:31
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAT170 (41)





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 februari 2013, 13:37
BerichtOnderwerp: Uitnodiging koningsmaal.
 
Het gaat over deze gelijkenis

matteus22vers1 En Jezus antwoordde en sprak wederom in gelijkenissen tot hen en zeide: 2 Het Koninkrijk der hemelen is gelijk aan een koning, die voor zijn zoon een bruiloft aanrichtte. 3 En hij zond zijn slaven uit om de ter bruiloft genodigden te roepen, doch zij wilden niet komen. 4 Wederom zond hij andere slaven uit, met de boodschap: Zegt de genodigden: Zie, ik heb mijn maaltijd bereid, mijn ossen en gemeste beesten zijn geslacht en alles is gereed; komt tot de bruiloft. 5 Maar zij sloegen er geen acht op en gingen heen, de een naar zijn akker, de ander naar zijn zaken. 6 De overigen grepen zijn slaven, en zij mishandelden en doodden hen. 7 En de koning werd toornig, en hij zond zijn legers uit en verdelgde die moordenaars en stak hun stad in brand. 8 Toen zeide hij tot zijn slaven: De bruiloft is wel gereed, maar de genodigden waren het niet waard. 9 Gaat daarom naar de kruispunten der wegen en nodigt allen, die gij aantreft, tot de bruiloft. 10 En die slaven gingen naar de wegen en verzamelden allen, die zij aantroffen, zowel slechten als goeden. En de bruiloftszaal werd vol met hen, die aanlagen. 11 Toen de koning binnentrad om hen, die aanlagen, te overzien, zag hij daar iemand, die geen bruiloftskleed aanhad. 12 En hij zeide tot hem: Vriend, hoe zijt gij hier gekomen zonder bruiloftskleed? En hij verstomde. 13 Toen zeide de koning tot de bedienden: Bindt hem aan handen en voeten en werpt hem uit in de buitenste duisternis; daar zal het geween zijn en het tandengeknars.

14 Want velen zijn geroepen, maar weinigen uitverkoren.


De koning is Jezus en de slaven zie ik dan als de personen die Jezus uitzendt om mensen uit te nodigen voor zijn maal. Dan zie je dat mensen het afwijzen en zogenaamd een excuus hebben om niet te komen. Ik zie het zo dat Jezus iedereen uitnodigt om binnen te komen in zijn koningkrijk maar dat er maar weinig zijn die de uitnodiging aannemen en ook echt komen.

Want velen zijn geroepen, maar weinigen uitverkoren Die velen die geroepen zijn ik geloof dat dat ieder mens is maar dat er uiteindelijk maar weinig mensen de uitnodiging van Jezus aannemen (het offer van hem om gered te worden)

Dit is een waarschuwing Toen zeide de koning tot de bedienden: Bindt hem aan handen en voeten en werpt hem uit in de buitenste duisternis; daar zal het geween zijn en het tandengeknars voor de personen die niet gered en vergeven zijn door Jezus.


Laatst aangepast door
MAT170
op dinsdag 26 februari 2013, 13:56
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAT170 (41)





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 februari 2013, 13:19
BerichtOnderwerp: Volgelingen van Jezus wees voorbereidt.
 
PIETER619 schreef:
Dat is een hele diepe tekst met veel meer inhoud dan wij beseffen.

Omdat de vader dat deed , gaf Hij jezus als dank vor dat Offer at Hij bracht alle zeggenschap over wie er wel of niet goed genoeg zijn om bij Zijn bruilofstmaal aanwezig te zijn. Als Jezus vindt dat homo's, lesbieƩnes moordenaars, overspel plegers er wel bij horen, kan en mag jij daar geen oordeel over hebben gestaaft op de Bijbel.

De Vader heeft Zijn Zoon alle macht gegeven omdat Hij gehoorzaam was aan de Vader. Laten wij gehoorzaam zijn aan de Zoon en het grote gebod gaan naleven en zo hen die Zijn vrede nog niet kenne voorleven hoe rijk we zijn in Christus, ipv anderen te veroordelen. Hij ging op bezoek bij overtreders Zijn gebod en liet hun Zijn liefde voelen. Zo kreeg Hij Zijn volgelingen, niet omdat Hij hen veroordeelde, maar Liefde liet zien en voelen.

Als wij met hel en verdoemenis dewereld ingaan zullen wij zeker geen volgelingen van Christus kunne werven, wel als we (als volgelingen van Hem) handelen uit Zijn onmetelijke liefde

Jezus zelf waarschuwde heel vaak voor de hel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAT170 (41)





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 februari 2013, 13:05
BerichtOnderwerp: Volgelingen van Jezus wees voorbereidt.
 
JOL252 schreef:
De vraag is of hij verder van het geloof af was geraakt als hij zichzelf had mogen accepteren. Ik denk dat je meer wint als mensen met of zonder homoseksualiteit gewoon bij God mogen horen zonder eerst van alles te moeten opgeven, je mag toch komen zoals je bent?

God is Gods genoeg om iemand te overtuigen. Hij heeft mensen zelfs helemaal niet nodig maar is zo groots om ons wel in te zetten.

Maar hij wil niet dat je blijft zoals je bent.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAT170 (41)





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 februari 2013, 11:08
BerichtOnderwerp: Volgelingen van Jezus wees voorbereidt.
 
JOL252 schreef:
Er zijn meer van dit soort getuigenissen. Ik herinner me eentje waar de EO destijds triomfantelijk mee rondtroonde en die persoon als mascotte gebruikte. Jaren later bleek hoe ongelukkig hij was en nog steeds homo. Gevolg: zijn gezin, (want ja hij was genezen dus getrouwd) naar de knoppen en verder van Jezus af.

Iemand kan zich ook weer afkeren van Jezus maar ik vind het juist moedig en een mooi getuigenis van deze vrouw. Jezus is ook gekomen om mensen te bevrijden van zonden in hun leven en ik vind het mooi dat
deze vrouw o.a. van haar levensstijl is bevrijdt door hem.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAT170 (41)





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 februari 2013, 11:05
BerichtOnderwerp: Volgelingen van Jezus wees voorbereidt.
 
WILLEMIJN232 schreef:
Niet letterlijk nee.....maar figuurlijk ben je nog erger bezig dan met stenigen......

Nog erger zelfs. De reden dat ik het aanhaalde was omdat God het in zijn woord zegt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAT170 (41)





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 februari 2013, 07:39
BerichtOnderwerp: Belangrijk.
 
http://nieuwsuur.nl/onderwerp/478191-hulp-aan-illegalen-toch-strafbaar.html

Het gaat hierom dat mensen die hulp bieden aan illegalen strafbaar wordt gesteld. Bidden dat het wetsvoorstel niet wordt doorgevoerd. In de tweede wereldoorlog was het ook strafbaar als iemand Joden hielp.

Jacobus2vers14 Wat baat het, mijn broeders, of iemand al beweert geloof te hebben, als hij geen werken heeft? Kan dat geloof hem behouden? 15 Stel, dat een broeder of zuster gebrek heeft aan kleding en aan dagelijks voedsel, 16 en iemand uwer zegt tot hen: Gaat heen in vrede, houdt u warm en eet goed, zonder hen echter van het nodige voor het lichaam te voorzien, wat baat dit? 17 Zo is het ook met het geloof: indien het niet met werken gepaard gaat, is het, op zichzelf genomen, dood.

Moest hieraan denken over het in de praktijk brengen van het geloof.


Laatst aangepast door
MAT170
op dinsdag 26 februari 2013, 07:45
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAT170 (41)





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: maandag 25 februari 2013, 22:34
BerichtOnderwerp: Volgelingen van Jezus wees voorbereidt.
 
JANS221 schreef:
Als je met de woorden: ``Opposite of homosexuality is holiness``, gaat gooien, voelt dat niet veel anders dan als je met stenen zou gooien.

Ik vind het een mooi getuigenis.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAT170 (41)





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: maandag 25 februari 2013, 22:26
BerichtOnderwerp: Volgelingen van Jezus wees voorbereidt.
 
PIETER619 schreef:
Wie jezu swas en is en wezen zal, heb jij zo ik je bezig zie totaal niet begrepen, met je Bijbelse wijsheden. Een verkeerde interpretatie van wat Hij was is en wezen zal ook helaas.

Even voor des impelen van geest Jezus was, is, en zal altijd Liefde zijn. Hij gaat voorbij aan wat men meent te weten uit de Bijbel met onze eigen interpretaties en Hij zal door Zijn onmetelijk Liefde een gigantische Overwinnaar zijn.

.......

Dat Jezus liefde is, dat is absoluut waar maar hij is ook volmaakt rechtvaardig. Jezus heeft de volle toorn van God de vader over zich heen gekregen op het kruis, zijn bloed was nodig tot vergeving van zonden.

Jesaja53vers10 Maar het behaagde de HERE hem te verbrijzelen. Hij maakte hem ziek. Wanneer hij zichzelf ten schuldoffer gesteld zal hebben


Laatst aangepast door
MAT170
op maandag 25 februari 2013, 22:31
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAT170 (41)





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: maandag 25 februari 2013, 22:18
BerichtOnderwerp: Volgelingen van Jezus wees voorbereidt.
 
Trouwens een mooi getuigenis van een vrouw die als lesbische heeft geleefd (verleden tijd)

http://www.youtube.com/watch?v=O3Kp6XP5lFU
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAT170 (41)





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: maandag 25 februari 2013, 22:08
BerichtOnderwerp: Volgelingen van Jezus wees voorbereidt.
 
Ik stenig niemand.

Laatst aangepast door
MAT170
op maandag 25 februari 2013, 22:15
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAT170 (41)





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: maandag 25 februari 2013, 08:27
BerichtOnderwerp: Volgelingen van Jezus wees voorbereidt.
 
JOL252 schreef:
Smiley die vol vragen zit Wat bedoel je met dit antwoord, waarbij ik me afvraag of je de essentie wel echt begrijpt van wat ik schreef als antwoord op jou? Vertel dit aan iemand die op het punt staat voor de Liefde kiezen en hij of zij gaat terecht gillend op de loop.


....

Het is een antwoordt wat Jezus zelf geeft. Echte liefde is toch trouwens in makkelijke en moeilijke tijden?


Laatst aangepast door
MAT170
op maandag 25 februari 2013, 08:30
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAT170 (41)





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: maandag 25 februari 2013, 07:22
BerichtOnderwerp: Volgelingen van Jezus wees voorbereidt.
 
ANNA415 schreef:
Mat, wat probeer je met deze teksten te zeggen?

Over wat het betekend om Jezus te volgen. Kijk als alles je voor de wind gaat is het natuurlijk makkelijk om hem te volgen maar stel er komt vervolging zoals in landen als china, Noord korea enzo dan wordt het meteen een ander verhaal.


Laatst aangepast door
MAT170
op maandag 25 februari 2013, 07:27
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAT170 (41)





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: maandag 25 februari 2013, 07:19
BerichtOnderwerp: Volgelingen van Jezus wees voorbereidt.
 
JOL252 schreef:
Dan denk ik.maar.even aan de vrouw die gestenigd diende te.worden voor de wet... Jezus dacht er anders over....

Volgens de wet wel, het liet de genade van God zien maar wat mensen denk ik totaal vergeten is de rechtvaardigheid van God.


Laatst aangepast door
MAT170
op maandag 25 februari 2013, 07:19
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van MAT170
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
Pagina 2 van 4