ChristianMatch
 


Forum

Berichten van DJAB697
Ga naar pagina Vorige 1 2
ChristianMatch forum index » Berichten van DJAB697
Auteur Bericht
DJAB697 (45)





Berichten: 50

BerichtGeplaatst: zondag 12 augustus 2012, 17:41
BerichtOnderwerp: HEL: realiteit of fictie
 
CARMEN073 schreef:
Hoe interpreteer jij dan de teksten uit bijvoorbeeld Hebr 3:

"14 want wij hebben deel gekregen aan Christus, mits wij het begin van onze verzekerdheid tot het einde onverwrikt vasthouden."

En het (over)bekende tekstgedeelte uit Hebr 6:
"4 Want het is onmogelijk, degenen, die eens verlicht zijn geweest, van de hemelse gave genoten hebben en deel gekregen hebben aan de heilige Geest, 5 en het goede woord Gods en de krachten der toekomende eeuw gesmaakt hebben, 6 en daarna afgevallen zijn, weder opnieuw tot bekering te brengen, daar zij wat hen betreft de Zoon van God opnieuw kruisigen en tot een bespotting maken."

Hebr 12:
15 Ziet daarbij toe, dat niemand verachtere van de genade Gods, .... Laat niemand een hoereerder zijn, of onverschillig als Esau, die voor één spijze zijn eerstgeboorterecht verkocht. 17 Want gij weet, dat hij later, toen hij (toch) de zegen wilde erven, afgewezen werd, want toen vond hij geen plaats voor berouw, hoewel hij het onder tranen zocht.

Mattheus 24;
"13 Maar wie volhardt tot het einde, die zal behouden worden."

GrZing!

je heb 3 en mat 24, zet ik tegenover = Fil 1,6

Vertrouwende ditzelve, dat Hij, Die in u een goed werk begonnen heeft, dat voleindigen zal tot op den dag van Jezus Christus
*
het geloof is een gave van God en Hij is het die ons draagt, als we aan ons zelf worden overgelaten, sluipt er toch de suggestie in dat we het zelf kunnen verdienen. Het is teamwork en God wilt dat we onze eigen wil inschakelen en verantwoordelijkheid nemen, maar het is God die de wedergeboorte bewerkt, een nieuwe creatie van je maakt, en je kracht geeft voor levensheiliging en groei naar Zijn evenbeeld.


Joh 15,5
Ik ben de wijnstok, gij zijt de ranken. Wie in Mij blijft, gelijk Ik in hem, die draagt veel vrucht, want zonder Mij kunt gij niets doen.


sommige teksten wijzen op ons deel in dat proces en sommige op Gods rol. we moeten die dingen niet tegen elkaar uitspelen.

hebr 6. het gaat hier om mensen die de werken van de Heilig Geest hebben gezien, er van geproeft hebben en er niks mee doen. zoals de farizeers die Jezus en Zijn wonderen afwezen. hoe kunnen ze ooit gered worden?

wat commentaren op die tekst:
The second group addressed were Jewish unbelievers who were convinced of the basic truths of the gospel, but who had not placed their faith in Jesus Christ as their own Savior and Lord. They were intellectually persuaded but spiritually uncommitted. These unbelievers are addressed in such passages as Heb_2:1-3; Heb_6:4-6; Heb_10:26-29; and Heb_12:15-17.

By far the most serious interpretive challenge is found in Heb_6:4-6. The phrase "once enlightened" is often taken to refer to Christians, and the accompanying warning taken to indicate the danger of losing their salvation if "they fall away" and "crucify again for themselves the Son of God." But there is no mention of their being saved and they are not described with any terms that apply only to believers (such as "holy," "born again," "righteous," or "saints" ).
This problem arises from inaccurately identifying the spiritual condition of the ones being addressed. In this case, they were unbelievers who had been exposed to God's redemptive truth, and perhaps made a profession of faith, but had not exercised genuine saving faith. In Heb_10:26, the reference once again is to apostate Christians, not to genuine believers who are often incorrectly thought to lose their salvation because of their sins.
**

Ook de twee in dit vers genoemde ervaringen staan niet los van de Heilige Geest. geusamenous (geproefd hebbende ), gecombineerd met een vierde naamval houdt in dat men heeft geproefd en ervaren, maar niet in bezit gekregen (zoals wel het geval is in vs.4 ).
Het goede woord van God’ (mogelijk ontleend aan Joz.21:45; 23:15 LXX) zal nauw verbonden zijn met de verkondiging van het Evangelie; door rh?ma (het gesproken woord) komt de nadruk te liggen op de concrete beloften die God heeft uitgesproken (vgl. Heb.4:1 ). Deze beloften hebben de gelovigen reeds geproefd, reeds ten dele ontvangen in de Heilige Geest, die immers een onderpand (vgl. Ef.1:13,14 ), een voorsmaak van de toekomstige erfenis is. De Geest is het ook, die d.m.v. tekenen, wonderen en krachten (vgl. Heb.2:4 ) de gelovigen reeds ‘de toekomende eeuw’ doet ervaren. ‘De toekomende eeuw’ (zie comm. Heb.2:5, vgl. Ef.2:7 ) is de tijd, de wereldorde die ten volle aanbreekt bij de wederkomst van Christus; door de Heilige Geest kunnen de gelovigen daar echter nu reeds deel aan hebben.
Alle werkwoorden in vs.4 en 5 staan in de aoristusvorm, waarmee wordt aangegeven dat deze gebeurtenissen en ervaringen definitief verleden tijd zijn voor degenen die zijn afgevallen (vs.6).
**


over je hebr 12 quote, dat doet me denken aan werelds verdriet en niet van Gods wege. berouw en spijt om de gevolgen in hun leven,'' sorry because they got caught''.
Het verschil tussen saul en david in het oude testament. saulus baalde omdat zijn eer en titel weggenomen was. en david had oprecht spijt en zei ik heb tegen God gezondigd.
het verschil tussen petrus en judas. ze weenden beiden bitter maar petrus werd vergeven en in postitie herstelt, door Jezus drie keer te erkennen, en de verloochening te corrigeren.

het principe wat hier door paulus werd verwoord:

2cor 7:

Nu verblijde ik mij, niet omdat gij bedroefd zijt geweest, maar omdat gij bedroefd zijt geweest tot bekering; want gij zijt bedroefd geweest naar God, zodat gij in geen ding schade van ons geleden hebt.

10 Want de droefheid naar God werkt een onberouwelijke bekering tot zaligheid; maar de droefheid der wereld werkt den dood.


Laatst aangepast door
DJAB697
op zondag 12 augustus 2012, 17:45
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DJAB697 (45)





Berichten: 50

BerichtGeplaatst: zondag 12 augustus 2012, 12:29
BerichtOnderwerp: Wie is God?
 
We kunnen God kennen in wat Hij openbaart.
Door creatie (rom 1)
Door Zijn Woord.
Door Jezus Christus.
En uiteindelijke door de persoonlijke relatie met God, Via Jezus Christus en de Heilige Geest die in de gelovige woont.

Dit is een perfecte combinatie.
God zal Zijn eigen Woord niet tegenspreken.

Mijn Godsbeeld word bepaald door wat Zijn Woord over Hem zegt.
Wat de Heilige Geest in mijn hart en dagelijks leven een realiteit maakt.
Mijn Godsbeeld beinvloed ook mijn kijk op de wereld, leer en leven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DJAB697 (45)





Berichten: 50

BerichtGeplaatst: zondag 12 augustus 2012, 12:18
BerichtOnderwerp: HEL: realiteit of fictie
 
zwaan, mooie links! maar is daar geen ander topic voor?
Lachende smiley
een topic voor opbouwende video's

zo ja en je post ze daar, laat het me weten, dan bekijk ik ze.
Nu kan het een beetje verwarrend werken zo willekeurig door een specifiek onderwerp heen.


Laatst aangepast door
DJAB697
op zondag 12 augustus 2012, 12:19
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DJAB697 (45)





Berichten: 50

BerichtGeplaatst: zondag 12 augustus 2012, 12:00
BerichtOnderwerp: HEL: realiteit of fictie
 
CARMEN073 schreef:
Hi Djab,

Ik weet niet of ik tijd ga hebben om dit te lezen/beluisteren, vind het wel interessant.

Maar mijn voorkeur voor inbreng in een discussie is toch de bijbel. Er zijn volgens mij meerdere plaatsen in de bijbel aan te wijzen die de noodzaak benadrukken van het "bewerken van je behoudenis" en het volharden en standhouden. Ik heb nog nooit een tekst gevonden waarin de suggestie wordt gewekt dat je niet kunt afvallen.

Zou je jouw gedachten hierover kunnen weergeven beargumenteerd vanuit de bijbel zelf?

Ok,

rom 8; 1 Zo is er dan nu geen veroordeling voor hen, die in Christus Jezus zijn

joh 10: Mijn schapen horen naar mijn stem en Ik ken ze en zij volgen Mij, 28 en Ik geef hun eeuwig leven en zij zullen voorzeker niet verloren gaan in eeuwigheid en niemand zal ze uit mijn hand roven


Als iemand gered is, dus wedergeboren is en de zegel van de Heilige Geest ontvangt, kan die naar mijn mening, niet meer verloren gaan.
Wel zijn er mensen die denken een christen te zijn ( bijvoorbeeld opvoeding of cultuur) maar een valse veiligheid hebben.
Ze zeggen Jezus te kennen, maar jezus kent hun niet.
zie ook mat 7:

21 Niet een ieder, die tot Mij zegt: Here, Here, zal het Koninkrijk der hemelen binnengaan, maar wie doet de wil mijns Vaders, die in de hemelen is. 22 Velen zullen te dien dage tot Mij zeggen: Here, Here, hebben wij niet in uw naam geprofeteerd en in uw naam boze geesten uitgedreven en in uw naam vele krachten gedaan? 23 En dan zal Ik hun openlijk zeggen: Ik heb u nooit gekend; gaat weg van Mij, gij werkers der wetteloosheid.

*

Dan zal blijken dat ze nooit gered waren. zie ook:
1 joh 2:

19 Ze zijn uit ons midden voortgekomen maar ze hoorden niet bij ons, want als ze werkelijk bij ons hadden gehoord, zouden ze bij ons gebleven zijn. Maar het moest aan het licht komen dat niemand van hen bij ons hoorde.

*er is dus een verschil tussen je redding verliezen en het nooi gehad hebben.
Hoop dat ik aan je vraag heb voldaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DJAB697 (45)





Berichten: 50

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 22:14
BerichtOnderwerp: HEL: realiteit of fictie
 
http://thegospelcoalition.org/resources/topic-index/a/221433


http://www.crossway.org/books/the-assurance-of-our-salvation-hcj/


sorry voor de herhaling
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DJAB697 (45)





Berichten: 50

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 22:10
BerichtOnderwerp: HEL: realiteit of fictie
 
carmen, goed gesproken, maar nummer 2 zet ik vraagtekens.
ben je echt ge interesseert?


url=http://thegospelcoalition.org/index.php?/resources/name-index/a/Martyn_Lloyd-Jones/topic/Assurance+of+Salvation/]http://thegospelcoalition.org/index.php?/resources/name-index/a/Martyn_Lloyd-Jones/topic/Assurance+of+Salvation/[/url]


toetst het met je Bijbel.
de rest.....kunnen we hele gesprekken over hebben.
Maar als je een wedergeboren christen bent zul je primair en secundair onderscheiden.


Laatst aangepast door
DJAB697
op zaterdag 11 augustus 2012, 22:11
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DJAB697 (45)





Berichten: 50

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 13:17
BerichtOnderwerp: Apple heeft de religie van het beest(appel, hapje, eva...)
 
volgens de overlevering (lees: christelijke cowboy verhalen)
Waren de laatste woorden van steve jobs; wow..wow..


doet me herinneren aan de 23ste minuut van deze preek tot de 26ste minuut:

http://www.worldchallenge.org/it/node/2307

(ja is veilig)

download mp3 en je hebt hem.


Laatst aangepast door
DJAB697
op zaterdag 11 augustus 2012, 13:19
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DJAB697 (45)





Berichten: 50

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 13:10
BerichtOnderwerp: HEL: realiteit of fictie
 
dank je petra. ik ben niet wijs, ik ben een dwaas.
alles wat wijs is, is wat overeenkomt met Gods Woord.
En dat is niet mijn wijsheid.

die link kan je lezen, maar als ik jou was zou ik hem gewoon beluisteren, want het is een preek Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

of zelfs downloaden voor op je i-pod.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DJAB697 (45)





Berichten: 50

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 13:05
BerichtOnderwerp: God grijpt in...
 
Quote:
zoals bv een man in oeganda die voor driehonderd weeskinderen zorgt

Een moslim of atheist kan dit ook doen.
Het is mooi, en komt overeen met Gods Vader hart.
En ik snap je punt, God kan door zulke dingen mensen gebruiken, christen of niet.

Maar mensen hebben God nodig voor de vergeving van zonde.
Christenen dragen vrucht en hebben gaven door Zijn Geest.

kort om:



Johannes 15,5



Ik ben de wijnstok en jullie zijn de ranken. Als iemand in mij blijft en ik in hem, zal hij veel vrucht dragen. Maar zonder mij kun je niets doen.


Laatst aangepast door
DJAB697
op zaterdag 11 augustus 2012, 13:06
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DJAB697 (45)





Berichten: 50

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 12:54
BerichtOnderwerp: HEL: realiteit of fictie
 
DJAB697 schreef:
we moeten niet afgaan op menselijke ervaringen, maar Gods Woord.
En onze tijd nuttig gebruiken om het evangelie met andere te delen, nu we nog in de tijd van genade leven.



http://www.gty.org/resources/sermons/42-212/a-testimony-of-one-surprised-to-be-in-hell-part-1

goede preek. Lachende smiley

Petra,

dit was mijn reactie.
Alles toetsen en bestuderen doe ik graag, maar via Gods Woord.
Met menselijke ervaringen kan ik weinig, ook al komen sommige dingen overeen met de Bijbel. Ik ken deze verhalen, vaak kregen ze deze openbaringen terwijl ze aan de drugs zaten of nog onder de occulte invloed. en die bronnen zijn niet te vertouwen.

Dan is er de suggestie en projectie van het onbewuste.
En mensen kunnen ook liegen.
Nu geloof ik dat als die mensen nu echt wedergeboren zijn, ze niet bewust zullen liegen, maar hun menselijke ervaringen, hoe oprecht ook zijn ondergeschikt aan die van de Bijbel.

De hel is een realiteit, zoals ik al aangaf wil ik mijn tijd niet gebruiken om te speculeren over zaken die we nu door een wazige spiegel zien, maar ik wil mijn tijd steken in het bestuderen van Gods Woord en evangeliseren waar er kansen zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DJAB697 (45)





Berichten: 50

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 12:46
BerichtOnderwerp: liefde voor waarheid (?)
 
God is liefde (1 van Zijn eigenschappen, ook Heilig en rechtvaardig, etc))
Jezus IS de waarheid.

joh 14: 6 Jezus zei: ‘Ik ben de weg, de waarheid en het leven.

Deze twee waarheden hoeven we niet tegen elkaar uit te spelen.

Liefde hoort bij het leven van de christen, We houden van God en de Heilige Geest vertaalt die liefde ook in liefde voor de medemens.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DJAB697 (45)





Berichten: 50

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 12:40
BerichtOnderwerp: HEL: realiteit of fictie
 
zwaan , mooie tekening was dat. die is zover ik het bestudeerd hebt Bijbels.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DJAB697 (45)





Berichten: 50

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 12:38
BerichtOnderwerp: God grijpt in...
 
nee jans. het draait uiteindelijk allemaal om God en zijn Glorie.
Het doel van ons in de hemel, is naast de persoonlijke relatie, ons die Hem aanbidden, voor altijd.

Sommige mensen zien Jezus als een kers op de taart van het leven, een mooie aanvulling. Maar zonder Hem is er geen leven, en vallen we in de handen van God, onder zijn toorn.
We zijn zondaren op weg naar de hel, het is noodzakelijk om Jezus als Heer en verlosser te erkennen. anders is er geen leven.

lang verhaal kort: God heeft ons niet nodig, Hij blijft Heilig en perfect.
Jezus is Heer of we er nu in geloven of niet. we kunnen de knie nu buigen in genadetijd of bij het oordeel als er geen keuze meer is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DJAB697 (45)





Berichten: 50

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 09:10
BerichtOnderwerp: God grijpt in...
 
Ik proef hier uit de reactie's eigenlijk de spanning tussen de vrije wil en eigen verantwoordelijkheid van de mens en de soevereiniteit van God.
Die twee Bijbelse waarheiden hoeven neit tegen elkaar uit gespeeld te worden.

Een goed boek over precies deze zaken = divine sovereignty & human responsibility. van D.A Carson.

Deze discussie is in bredere vorm al gevoerd tussen augustinus en pelagius. erasmus en luther. arminianus en gomer.
Denk niet dat we tot veel nieuwe inzichten komen hier.
maar het meer kiezen van een kant is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DJAB697 (45)





Berichten: 50

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 09:03
BerichtOnderwerp: Apple heeft de religie van het beest(appel, hapje, eva...)
 
er staat nergens in genesis dat het een appel was.
heb veel studies gezien over complot theorieen, op youtube is het al helemaal belachelijk. waar mensen al een aanname of vooronderstelling hebben en ''bewijs'' gaan zoeken om die gedachte te ondersteunen.
zo zie je al snel een demoon achter elke boom en de iluminatie in je soep.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DJAB697 (45)





Berichten: 50

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 18:36
BerichtOnderwerp: HEL: realiteit of fictie
 
we moeten niet afgaan op menselijke ervaringen, maar Gods Woord.
En onze tijd nuttig gebruiken om het evangelie met andere te delen, nu we nog in de tijd van genade leven.



http://www.gty.org/resources/sermons/42-212/a-testimony-of-one-surprised-to-be-in-hell-part-1

goede preek. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DJAB697 (45)





Berichten: 50

BerichtGeplaatst: zondag 5 augustus 2012, 16:38
BerichtOnderwerp: Geloofsgroei
 
Het geloof is een geschenk van God.
Maar zelf hebben we, als we eenmaal in Christus zijn, wedergeboren zijn de verantwoording voor levensheiliging en om dicht bij hem te blijven.
Bijvoorbeeld door zonde af te leggen, Bijbel te lezen, gebed, en voeding van de locale kerk waar je lid bent.

Van melk tot vlees.

ef 4: 11 En hij is het die apostelen heeft aangesteld, en profeten, evangelieverkondigers, herders en leraren, 12 om de heiligen toe te rusten voor het werk in zijn dienst. Zo wordt het lichaam van Christus opgebouwd, 13 totdat wij allen samen door ons geloof en door onze kennis van de Zoon van God een eenheid vormen, de eenheid van de volmaakte mens, van de tot volle wasdom gekomen volheid van Christus. 14 Dan zijn we geen onmondige kinderen meer die stuurloos ronddobberen en met elke wind meewaaien, met wat er maar verkondigd wordt door mensen die tot alles in staat zijn wanneer ze anderen listig en doortrapt op een dwaalspoor willen brengen.

*



Dan is er ook de groei in de relatie tot God. persoonlijk.
Door hoe Hij er in je leven was en is.

dit vond ik trouwens ook een goede serie:


http://www.youtube.com/watch?v=ZMiRJXMy4jA&feature=relmfu
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DJAB697 (45)





Berichten: 50

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 22:59
BerichtOnderwerp: Genezings...diensten?
 
PETRA944 schreef:
interesant dat je teologie hebt bestudeert,ik ga de link es kijken vanavond.

ah leuk, laat me weten wat je vond. ik vind niet snel wat op youtube dat echt goed en Bijbels verantwoord is. dit is 1 van die uitzonderingen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DJAB697 (45)





Berichten: 50

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 14:40
BerichtOnderwerp: christelijk ''daten''?
 
Heb een poosje getwijfeld of ik me weer zou aanmelden, omdat daten, zoals de wereld/deze cultuur dat doet zeer onchristelijk is.

Maar er is ook een Bijbelse manier van daten.
internet is een medium die je goed kan gebruiken. Het gaat om je hart en doelstellingen. onder het motto; '' guns dont kill people, people do...''

http://www.youtube.com/watch?v=Odyp3sNiIKo&feature=related

Deze studie heeft me erg geholpen, hoop dat iemand er ook wat aan heeft.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DJAB697 (45)





Berichten: 50

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 14:07
BerichtOnderwerp: Genezings...diensten?
 
heey.
God kan genezen wanneer Hij wilt. Ook vandaag de dag.
Maar we moeten uitkijken met het claimen van dingen.
Ben hier 2 jaar teug actief op dit forum geweest en is dit onderwerp uitvoerig besproken, misschien dat iemand die nog kan vinden, is zonde om dingen te herhalen.

http://www.youtube.com/watch?v=0ks3EdMMT48

Deze serie toets alles aan de Bijbel en duikt ook en situatie's van vandaag de dag. feiten dus.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van DJAB697
Ga naar pagina Vorige 1 2
Pagina 2 van 2