ChristianMatch
 


Forum

Berichten van MARITIME853
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 ... 22 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van MARITIME853
Auteur Bericht
MARITIME853 (61)





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: maandag 14 januari 2013, 15:28
BerichtOnderwerp: Pesten...
 
ERIKA129 schreef:
Ik waarschuw je alleen want je zou niet de eerste zijn die in klacht indient over een ander en zelf een waarschuwing krijgt.. Wie wat gezegt heeft geen idee ik was er niet en kan niet oordelen, meestal is er het een en ander aan vooraf gegaan.. Zeg alleen dat ik weet dat jou gedrag ook niet altijd je van het is... maar ja tis net of het mensen zijn he Clown smiley

Jij waarschuwt, wie ben jij?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853 (61)





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: maandag 14 januari 2013, 15:24
BerichtOnderwerp: Wat te doen aan eenzaamheid?
 
SHANITA130 schreef:
Hallo :)

Ik wou het eens hebben over eenzaamheid.

Ja, ik ben uit een dal geklommen, en ja, nu kom ik dingen tegen zoals 'boosheid' waar ik het al in een ander topic, wat 'boosheid' heet, over had.

Maar ja, ik kom nu, nu ik zaken wel op een rij heb, ook weet wat me te doen staat elke dag, eenzaamheid tegen.

Dat gevoel is vrij nieuw voor mij. Eerst was het zo, als ik me medicijnen maar had....en nu ik die niet meer slik, ja, komen allemaal gevoelens boven drijven...

Ja, tuurlijk heb me bezigheden, zowel alleen, als op me werk, heb enkele goede vrienden, en ja, toch, ik ontkom er dus niet aan dat ik enkele dagen per week hier alleen thuis ben.

Heeft iemand tips?

S. die nu ineens ook wel begrijpt waarom een partner.....

Wanneer gaat het om eenzaamheid?
Wat zijn de kenmerken van eenzaamheid?
Wanneer is iemand daadwerkellijk eenzaam?


Laatst aangepast door
MARITIME853
op maandag 14 januari 2013, 15:25
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853 (61)





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: maandag 14 januari 2013, 12:50
BerichtOnderwerp: Het mannenhart
 
Het mannen hart begint met:

Heb de Heer, uw God, lief met heel uw hart en met heel uw ziel en met heel uw verstand

God wil als eerste onze harten om zo te groeien in het geloof.
David was zich daarvan ook bewust.

Psalm 51:
Nadat David vol passie, overgave en oprecht berouw had getoond aan de Here, Zingt Hij “Schep in mij een rein hart, O God en vernieuw in mijn binnenste een vaste geest”.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853 (61)





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: maandag 14 januari 2013, 00:21
BerichtOnderwerp: Boos!
 
Boosheid is geen zonde op zichzelf

1 Koningen 11:9 (God was boos op Salamo)
2 Koningen 17:18 (God was boos op Isreäl)
Marcus 3:5 (Jezus was boos op de Farizeeën)

Wees beducht op snel boos worden

Spr 14:16-17 - Een wijze is voorzichtig, hij gaat het kwaad uit de weg, een dwaas is roekeloos, en waant zich nog veilig ook. Wie onbesuisd is, handelt dwaas, wie berekenend is, maakt zich gehaat.
Spr 14:29 - Wie geduldig is geeft blijk van groot inzicht, wie onbesuisd is stapelt dwaasheid op dwaasheid.
Jakobus 1:19-20 - Geliefde broeders en zusters, onthoud dit goed: ieder mens moet zich haasten om te luisteren, maar traag zijn om te spreken, traag ook in het kwaad worden. 20 Want de woede van een mens brengt niets voort dat in Gods ogen rechtvaardig is.

Beheers jezelf

Spr 25:28 - Een stad met omvergehaalde muren, zo is iemand die zijn geest niet in bedwang heeft.
Spr 29:22 - Een opvliegend man verwekt twist en de driftkop begaat vele misdaden.
Spr 30:33 - Want drukking van de melk brengt boter voort, en drukking op de neus brengt bloed voort, en drukking van toorn brengt twist voort.

Goed nieuws! Door de geest kan je de zonde van boosaardig gedrag ovewinnen

Gal 5:22-25 - Maar de vrucht van de Geest is liefde, blijdschap, vrede, lankmoedigheid, vriendelijkheid, goedheid, trouw, zachtmoedigheid, zelfbeheersing. Tegen zodanige mensen is de wet niet.
Want wie Christus Jezus toebehoren, hebben het vlees met zijn hartstochten en begeerten gekruisigd.
Indien wij door de Geest leven, laten wij ook door de Geest het spoor houden.
Kol 3:8 - Maar thans moet ook gij dit alles wegdoen: toorn, heftigheid, kwaadaardigheid, laster en vuile taal uit uw mond.

Ga om met boosheid op een goddelijke manier. Laat niet de zon nederdalen over je eigen woede

Ef 4:26 - Geraakt gij in toorn, zondigt dan niet: de zon mag niet over een opwelling van uw toorn ondergaan;

Jezus zei dat iemand die boos is met zijn broeder zonder een oorzaak, zal vallen in het oordeel.

Mat 5:21-22 - Gij hebt gehoord, dat tot de ouden gezegd is: Gij zult niet doodslaan; en: Wie doodslag pleegt, zal vervallen aan het gerecht. Maar Ik zeg u: Een ieder, die in toorn leeft tegen zijn broeder, zal vervallen aan het gerecht. Wie tot zijn broeder zegt: Leeghoofd, zal vervallen aan de Hoge Raad, en wie zegt: Dwaas, zal vervallen aan het hellevuur.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853 (61)





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 januari 2013, 18:43
BerichtOnderwerp: Boos!
 
WILLEMIJN232 schreef:
Wat bedoel je hier nu mee te zeggen? Een uitleg is wel op zijn plaats denk ik zo......of schrijf je weer in verborgen boodschappen?

Iets letterlijk opvatten en erop reageren.

BV:

Ik zei een keer tegen iemand.. niet naast je schoenen gaan lopen he.. Zegt ze: Niet naast me schoenen lopen? ik heb ze toch aan waarom zou ik ernaast moeten lopen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853 (61)





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 januari 2013, 16:09
BerichtOnderwerp: Boos!
 
WILLEMIJN232 schreef:
Je moet dit helemaal niet serieus nemen Jol, anders maak je je nog kwaad ook toch? iemand die dit soort dingen schrijft heeft er weinig kaas van gegeten volgens mij......

Van oud belegen kaas heb ik inderdaad weinig van gegeten!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853 (61)





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 januari 2013, 01:11
BerichtOnderwerp: Eerst het vlees, of eerst het Hart?!
 
GERRIT084 schreef:
Het is maar net wat je zoekt, gaan we eerst proberen, één vlees te worden, of gaan we eerst kijken, samen één hart te vormen.

Ik heb het een keer geprobeerd eerst bij het eerste te beginnen, maar dat liep op niets uit, waar ik op latere leeftijd best een schuld gevoel aan heb over gehouden.
De tweede en laatste keer, toen het tweede, en dat is ook niet gelukt, het andere hart was te diep, of in ieder geval, al diep gekwetst.
De fout van ons mensen is dit, vergelijken, met die ander met wie het mis is gegaan, nou geen één hart is het zelfde, elk hart is er één apart.
Maar ook ik weet het, het is makkelijker, één vlees te worden, dan één hart.
Twee verschillende harten, mogen best de kans krijgen, één nieuw hart te gaan vormen, nog voor er sprake gaat worden, één vlees te zijn.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853 (61)





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 januari 2013, 00:53
BerichtOnderwerp: Eerst het vlees, of eerst het Hart?!
 
ALTJE848 schreef:
Hier ben ik nu naar op zoek, het hart maar ja als mijn hart gaat bonken en de ander ook heb je al snel met het vlees te maken.
En blijf dan maar eens van elkaar af.
Ja schuldgevoel en verwijdering is dan wat plaats maakt ipv wat ik zo heel graag wil samen een leven zoals Gd het bedoelt heeft.
Als je bent vergeven dan is het vergeven maar de Heer zegt doe het niet meer , vraag me af moet ik nog meer mensen pijn doen?
en altijd maar nee zeggen? en mezelf niet meer toestaan om te genieten, waarvoor zijn we man en vrouw ??
O ja voor het huwelijk dat heb ik gehad en was niet zoals het moest zijn al geloofde ik daar echt in.(wat is geloof) bij mij loopt alles door elkaar nu.
Ik ben bezig met een proces Loslaten en dat doe ik dan niet goed maar ben er ook nog niet.
Dan ontmoet je iemand en gelijk de dikke muur ben niet te bereiken neen niet doen want het staat in de bijbel ik wil het niet dan pas in het huwelijk
weer een relatie die niet goed loopt en ik iemand zeg laat mij maar los
Laar me maar mijn leven alleen zijn terwijl mensen om me heen zeggen ga eens leven geniet van wat op je pad komt.
Kan ik dat nog zonder vleeselijke begeerte genieten want na 17 jaar heb je wel eens behoeft toch een arm om je heen het gevoel komt er aan ja we gaan er voor maar dat niet he nee dat niet en toch zijn we mens zondige mensen die wat in de bijbel staat het goede niet doen en het kwade dat we niet willen wel doen
Ik word door dat dubbele ook wat in de bijbel staat soms radeloos moe en maakt dat ik niet verder kan dan alleen met mijn boeken zoeken naar hoe God het bedoelt heeft.
En toch wat staat er in zijn woord door te doen weet je wat goed en kwaad is

Durven jullie nog verder te leven door te doen en weer de fout in te gaan??
Maar het is ook niet goed te schuilen en je niet in de wereld te begeven.
Ik ben op zoek naar een Hart , MIJN EIGEN HART .
En ik geloof als ik dat gevonden heb en dingen los kan laten in de volle zekerheid dat de Heer me leidt dat ik dan ook de begeerte kan laten omdat ik sterk ben door zijn kracht door zijn aanwezigheid in mij.
Ik ben op zoek naar eerst het hart dan zal al het andere er mij bij geschonken worden als het in overeenstemming is met Hem

Groet Anita

Idd, het ene hart zoekt het andere hart.
Als die elkaar gevonden hebben dan vormt zich het 1 zijn tussen man en vrouw. Zoals God het bedoeld heeft.



God wil een ieder hart dat Hem toe behoort aanraken om het te genezen. Ons emotionele leven staat niet los van ons geestelijk leven.
Ik kan leren om me niet te laten beheersen door mijn emoties maar me te laten leiden door de Heilige Geest en Gods Woord. Hij, die de diepten der harten van de mens doorziet, kan je vertellen wat jouw hart nodig heeft en wil je genezen en vrij zetten om je Zijn vreugde en vrede te doen smaken.


Laatst aangepast door
MARITIME853
op zaterdag 12 januari 2013, 01:06
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853 (61)





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 januari 2013, 00:45
BerichtOnderwerp: Boos!
 
ERIKA129 schreef:
Jammer dat je blijft denken over mij dat ik "minder"in het geestelijke geloof zou staan dan jij want dat maak ik hier weer uit op!!
Jij nog iemand anders hier kan niet oordelen hoe ik geestelijk denk... Ik loop niet met alles te koop.. en gooi niet met bijbelteksten omdat ik daar niet van hou!!! Nee ik ben niet boos voor het geval iemand dat weer denkt! ik ben alleen teleurgesteld dat er zo over mijn geestelijk leven wordt gedacht!

Shanita bedankt voor je bijval Knipoog smiley


Wederom reageer jij verbeten.

veroordeelt mij op:

Jammer dat je blijft denken over mij dat ik "minder"in het geestelijke geloof zou staan
O ja?

gooi niet met bijbelteksten
ohw

Het zegt mij dat ik door jou persoonlijk wedrerom aangevallen wordt.
Jammer dat je de bijbel teksten niet ziet om er iets uit leren.

Dat ik geestelijk sterk en krachtig overkom wil niet zeggen dat ik meer of minder over een ander zijn geloof denk. Dat maak jij ervan.


Laatst aangepast door
MARITIME853
op zaterdag 12 januari 2013, 00:46
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853 (61)





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 januari 2013, 13:52
BerichtOnderwerp: Boos!
 
SHANITA130 schreef:
@Maritime: Ik proef het verschil.

Jij zegt: God kent onze 'waaroms'. Erika zegt: Denk dat God onze 'waaroms' ook wel begrijpt,

Daar zit een groot verschil tussen.


Ik heb wel vaak dat ik dacht antwoorden te hebben gehad op 'het waarom' van nare zaken. En dat denk ik nog steeds, dat ik denk te begrijpen van het waarom en waartoe.
Maar ook sommigen zaken waar ik dat niet mee heb. Dit even erbuiten.


FF voor de zekerheid Erika's stukje erbij halen: 'ERIKA129 schreef:
Denk dat God onze waaroms ook wel begrijpt, we weten dat het leven niet oneindig is en dat we hier geen eeuwige woning hebben, maar er is niks menselijkers denk ik dan waarom vragen hebben, alleen mogen ze denk ook vaak waartoe leiden...
En dat is niet alleen met sterfgevallen denk ook maar aan ziektes waarom de 1 zoveel en gaat de ander huppelend door het leven nooit wat meemakend??? zoveel vragen in een mensen leven... Denk vaak maar goed dat we niet alles weten Knipoog smiley'.



Ik kan idd ook antwoorden vinden in het Woord, ook door zelf te denken via Bijbelteksten. Maar ja dus niet áltijd....

Maritime: Goed om het verschil duidelijk te maken uit welke hoek en/of oogpunt ik het geloof in mijn reactie geef, omdat ik weet dat het leven voor eeuwig is omdat ik van Hem ben en het vanuit een geestelijk oogpunt het bekijk.
Zou dat als volgt eruit zien.
En dan ga je het e.e.a. uitleggen.

Je maakt hier het verschil duidelijk uit welke hoek en/of oogpunt je het geloof in je reactie geeft.
Dat kan.

Is juist wel goed, denk ik.

Dáár is een forum juist voor!

Je hebt het ook over vleselijk denken en geestelijk denken. Nou weet iedereen wel wat daarmee wordt bedoeld.

Nou is mijn vraag aan jou, het antwoord wat je gaf aan Erika, op dinsdag 8 januari 2013, 18:56 was: Tja Erika, jammer dat je niet weet wat het eeuwig leven inhoud voor jou.
Kijk, dit komt mij over alsof jij kan weten door een stukje, waar je zelf heel anders over denkt, en wat je zelf heel anders zou formuleren dat Erika niet weet wat het eeuwige leven inhoudt voor haar.

Maritime, dat kán jij niet weten uit één stukje, je weet niet wat Erika denkt de hele dag bijvoorbeeld. Wat Erika zegt is haar manier van uitdrukken wat ze ook wel misschien heeft geleerd in de kerk waar ze komt...

En ja, het komt mij sarcastisch over: ik zal ook boos worden als iemand mij eventjes zegt dat ik niet weet wat het eeuwige leven inhoudt voor mezelf, naar aanleiding van een stukje.

Dus, omdat je het ook had over het in de geest zijn, ja, ik vind jou antwoord op Erika niet in de geest, omdat het mij sarcastisch zelfs cynisch overkomt.

En ja, je was het niet eens met Erika haar stukje, je vond het 'een reactie 'in het vlees'(verbeter me als ik het mis heb), maar ja Erika haar stukje ja, daar kan men het niet mee eens zijn, maar ja het kwam mij zeker niet sarcastisch en/of zelfs cynisch over.

En dat wou ik alleen even zeggen.

Je had beter, denk ik, net zoals naar mij toe, uit kunnen leggen wát je bedoelt, en waarom je anders over dingen denkt.

Dat is, én voor jou belangrijk, en voor Erika, en voor de mensen die meelezen.

Want het gaat hier wel over het fundament van het christelijk geloof: het eeuwige leven, wat is het geloof nu, zonder eeuwig leven....?

Dus juist omdat het zo belangrijk is, vond ik je opmerking naar Erika, niet gepast en niet in de geest; impliceren dat ze niet weet wat eeuwig leven voor haarzelf inhoud, en ja, dan dat woordje 'Tja' ervoor, ja, dat komt mij wat sarcastisch, en dus niet in de geest, over.

Verder natuurlijk 'no offense' en Vrede!

Het is niet sarcastisch en/of wel cynisch bedoelt.

Het is alleen om aan te geven dat het "menselijk denken" lijnrecht tegen het geestelijk denken staat door het geloof.
Heeft niet direct met Erika te maken maar wel in het algemeen.
Ik begrijp het menselijk denken ook goed.... Maar ben blij dat de bijbel (het Woord van God) mij anders laat zien hoe het vanuit Gods oog, gezien hoort te worden.
Antwoorden zijn bij Hem te vinden daarvoor hebben we de bijbel.
Alleen dat wordt verstaan wanneer men het ook geestelijk in het geloof wil en kan verstaan.

Gezien dat onderbouwing van bijbel teksten opgevat wordt met de woorden "het slaan met bijbel teksten" ga ik er ook niet meer verder op in.

Dat is het enigste dat ik ervaar op deze forum.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853 (61)





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: donderdag 10 januari 2013, 01:02
BerichtOnderwerp: Boos!
 
SHANITA130 schreef:
Geplaatst: dinsdag 8 januari 2013, 18:56


ERIKA129 schreef:
Denk dat God onze waaroms ook wel begrijpt, we weten dat het leven niet oneindig is en dat we hier geen eeuwige woning hebben, maar er is niks menselijkers denk ik dan waarom vragen hebben, alleen mogen ze denk ook vaak waartoe leiden...
En dat is niet alleen met sterfgevallen denk ook maar aan ziektes waarom de 1 zoveel en gaat de ander huppelend door het leven nooit wat meemakend??? zoveel vragen in een mensen leven... Denk vaak maar goed dat we niet alles weten Knipoog smiley

Maritime: Tja Erika, jammer dat je niet weet wat het eeuwig leven inhoud voor jou.


@Maritime: Natuurlijk weet Erika dat, ze zegt dingen op een andere manier.

Wat ik ook heb, wat jij ook hebt is dat je niet goed tegen het woordje 'we' kan als iemand dingen anders verwoord als jij zou doen.

Maar ze begrijpt het wel, ze zegt namelijk: 'dat we hier geen eeuwige woning hebben'.

Dus, maw, we hebben hier op aarde geen eeuwige woning, dus wél in de hemel.

Vrede...


"@Maritime: Natuurlijk weet Erika dat, ze zegt dingen op een andere manier."
Is dat zo??

Goed om het verschil duidelijk te maken uit welke hoek en/of oogpunt ik het geloof in mijn reactie geef, omdat ik weet dat het leven voor eeuwig is omdat ik van Hem ben en het vanuit een geestelijk oogpunt het bekijk.
Zou dat als volgt eruit zien.

God kent onze waaroms, we weten dat we het eeuwig leven hebben en een Hemelse woning hebben, maar de vragen die we hebben, daar weet God waar het naar toe zal leiden.
Niet alleen sterfgevallen maar ook ziektes. Zoveel vragen in ons aardse leven. Maar goed dat we de antwoorden kunnen vinden in Zijn Woord.

Proef je nu het verschil in het geloof staan Shanita.

De een denk in het vleselijke denken en de ander vanuit het Geestelijk denken.

Het vleselijke is in vijandschap met het Geestlijke.

1Co_2:14 Maar de natuurlijke mens begrijpt niet de dingen, die des Geestes Gods zijn; want zij zijn hem dwaasheid, en hij kan ze niet verstaan, omdat zij geestelijk onderscheiden worden.

1Co_15:44 Een natuurlijk lichaam wordt er gezaaid, een geestelijk lichaam wordt er opgewekt. Er is een natuurlijk lichaam, en er is een geestelijk lichaam.

Gal_5:17 Want het vlees begeert tegen den Geest, en de Geest tegen het vlees; en deze staan tegen elkander, alzo dat gij niet doet, hetgeen gij wildet.

Met andere woorden, onze menselijk denken voelen en ervaren zit het geesleiijk geloof in de weg. Waardoor er geen antwoorden kunnen komen danwel verstaan.

Idd het woordtje "we" daar hoor ik niet bij daarom.


Laatst aangepast door
MARITIME853
op donderdag 10 januari 2013, 01:03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853 (61)





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 januari 2013, 20:10
BerichtOnderwerp: Boos!
 
JOANNIE702 schreef:
Als jij 8 jaar bent, dan ben je nog te jong om hier te komen...........

Snap er ook niks van hoe dat kan? Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853 (61)





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 januari 2013, 19:54
BerichtOnderwerp: Boos!
 
ERIKA129 schreef:
Fijn dat je dat zelf inziet Lachende smiley

De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853 (61)





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 januari 2013, 19:50
BerichtOnderwerp: als ik maar bij jouw ben
 
https://www.youtube.com/watch?v=pq6lsZoWcFE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853 (61)





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 januari 2013, 19:50
BerichtOnderwerp: Boos!
 
ERIKA129 schreef:
Wel eens gehoord van goed lezen?? en nadenken voor je antwoord???

ik ben 8 jaar moet het nog leren....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853 (61)





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 januari 2013, 19:39
BerichtOnderwerp: Boos!
 
ERIKA129 schreef:
Als je nu eens gewoon nadacht dan had je geweten dat ik dat bedoel!!!

Dat kwam bij mij niet zo over!!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853 (61)





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 januari 2013, 19:31
BerichtOnderwerp: Boos!
 
ERIKA129 schreef:
Je blijft gewoon strondeigenwijs en dom lezen he!!!!
Als jij het zo goed weet dan weet je dat ons leven hier op aarde eens stopt!!! Hoe durf jij te oordelen dat ik niet weet wat het eeuwige leven inhoud!!!

Het "vleselijk leven" hier op aarde stopt idd.
Maar geestelijk niet voor mij......

Tuurlijk ben ik stronteigenwijs laat niet over me heen lopen.


Laatst aangepast door
MARITIME853
op dinsdag 8 januari 2013, 19:32
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853 (61)





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 januari 2013, 19:24
BerichtOnderwerp: Boos!
 
TESSYBEAR731 schreef:
Dit is niet een conclusie die ik uit de reactie van Erika haal, kun je hem uitleggen?

Ik wel en dat uit de woorden:

Qoute: we weten dat het leven niet oneindig is en dat we hier geen eeuwige woning hebben, maar er is niks menselijkers denk ik dan waarom vragen hebben, alleen mogen ze denk ook vaak waartoe leiden...qoute.




Maritime: Iemand welke de Heer kent heeft het eeuwige leven, dus het leven is oneindig. Zonder ophouden!

"we" ben ik niet.... wel Erika.


Laatst aangepast door
MARITIME853
op dinsdag 8 januari 2013, 19:36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853 (61)





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 januari 2013, 18:56
BerichtOnderwerp: Boos!
 
ERIKA129 schreef:
Denk dat God onze waaroms ook wel begrijpt, we weten dat het leven niet oneindig is en dat we hier geen eeuwige woning hebben, maar er is niks menselijkers denk ik dan waarom vragen hebben, alleen mogen ze denk ook vaak waartoe leiden...
En dat is niet alleen met sterfgevallen denk ook maar aan ziektes waarom de 1 zoveel en gaat de ander huppelend door het leven nooit wat meemakend??? zoveel vragen in een mensen leven... Denk vaak maar goed dat we niet alles weten Knipoog smiley

Tja Erika, jammer dat je niet weet wat het eeuwig leven inhoud voor jou.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853 (61)





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 januari 2013, 18:50
BerichtOnderwerp: Boos!
 
FRANKT627 schreef:
En over wat heb je het nu specifiek?

Geen handige vraag om te stellen op een forum.
Dat is wel in de reactie te vinden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853 (61)





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 januari 2013, 18:27
BerichtOnderwerp: Hoe oordeelt God?
 
PIETER619 schreef:
ALS SATAN WIST WELKE OVERWINNING JEZUS HEEFT BEHAALD AAN HET KRUIS, ZOU HIJ HEM NIET LATEN STERVEN.

is dat zo???

ken jij deze tekst?

Dan 9:27 En hij zal velen het verbond versterken een week; en in de helft der week zal hij het slachtoffer en het spijsoffer doen ophouden, en over den gruwelijken vleugel zal een verwoester zijn, ook tot de voleinding toe, die vastelijk besloten zijnde, zal uitgestort worden over den verwoeste.

Hij staat met een kleine letter, wie is die hij???
Wie heeft de slachtoffer en spijsoffer doen stoppen???
Satan wist heel goed waar het omging nog beter als wij...


Laatst aangepast door
MARITIME853
op dinsdag 8 januari 2013, 18:40
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853 (61)





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 januari 2013, 18:17
BerichtOnderwerp: Het mannenhart
 
LYDIA448 schreef:
en toch... kan dat best, op basis van verstandhouding?
een knipoog kan op meerdere manieren gebruikt worden.. Lachende smiley

heeeeeyyy weer een nieuw topic hahahaha Lachende smiley Knipoog smiley

haha idd Lachende smiley lol, ik blijf een man, mischien met te weinig vrouwelijke hormonen....... Coole smiley met zonnebril


Laatst aangepast door
MARITIME853
op dinsdag 8 januari 2013, 18:25
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853 (61)





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 januari 2013, 18:14
BerichtOnderwerp: Het mannenhart
 
JOANNIE702 schreef:
ik ben er stil ervan...................... Lachende smiley

haha
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853 (61)





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 januari 2013, 17:59
BerichtOnderwerp: Titanic
 
KEITH722 schreef:
(ps: dit is het (engelstalige) bericht dat de aanleiding gaf tot mijn topic, dan weet je er nog net wat meer van

http://www.paintsquare.com/news/?fuseaction=view&id=7503

'tis alleen afwachten hoe de binnenkant vh schip zich houdt ten aanzien van dit plan, de spanten enz, als dat binnenkort instort (het wrak ligt er al 100 jaar) heb je nog niks)
a

Het verfen behoudt het schip niet!
hetgeen dat vergaan is, is vergaan. Thats live.


Laatst aangepast door
MARITIME853
op dinsdag 8 januari 2013, 18:01
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853 (61)





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 januari 2013, 17:07
BerichtOnderwerp: Het mannenhart
 
JOANNIE702 schreef:
waarom niet.... Smiley die vol vragen zit

Ik ben nog steeds een echte kerel zonder rokjes en panty's Lachende smiley


Laatst aangepast door
MARITIME853
op dinsdag 8 januari 2013, 17:09
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853 (61)





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 januari 2013, 16:54
BerichtOnderwerp: Jezelf zijn
 
[qoute=CORNE927]beste mensen, misschien moeten we Laverde met rust laten, het is duidelijk.

Geen enkele professionele hulp heeft soelaas geboden en zelf is hij ook duidelijk in wat hij (niet)wilt en niet minderjarig meer. Ofwel, als volwassene is hij helemaal alleen zelfstandig in het nemen van al zijn beslissingen, al dan niet met zijn Bijbelse Vader.

En al onze beste bedoelingen worden niet of bijna vijandig van repliek voorzien en/of word je met de Bijbel,(welke vertaling ook weer) om de oren geslagen waarin staat dat hij alleen 'gezond' is en ik (ik spreek voor mezelf) niet.

Ik mijd beter het forum, want de bloeddruk stijgt naar ongekende hoogte merk ik soms en das niet de bedoeling denk ik.

Ik ben ook geen type voor slap geklets helaas, dus wens jullie veel plezier hier.

All the best. [/quote]

Met "we" betrek je mij er ook in?
Het zijn jouw bevindingen, maar helaas de mijne zijn anders.


Laatst aangepast door
MARITIME853
op dinsdag 8 januari 2013, 17:00
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853 (61)





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 januari 2013, 16:06
BerichtOnderwerp: Boos!
 
TESSYBEAR731 schreef:
En voor Mar is het nog eens extra herkenbaar omdat hij dit zelf heeft meegemaakt. Ik denk dat woorden dan pas echt tekort schieten en ik prijs hem (en alle anderen) die de moed gevonden hebben om het bij de Heer te brengen en door te gaan. Want wat zal dat soms moeilijk zijn!

In het begin is het idd heel moeilijk Tessybear zoals je dat zegt.
Ondanks dat ik de liefde en genade van God ken, zijn dat toch momenten in mijn leven geweest waar ik voor het eerst het niet meer kon begrijpen.
Dat heb jij ook verwoordt.
Het is best wel lastig en moeilijk om het met woorden te omschrijven wat er van binnen gebeurd. Voor mij was het aslof ik doormidden gescheurd werd, en niet meer kompleet was. Een robot dat geexplodeerd was waar de onderdelen over lagen en niet meer in staat was om te funtioneren.
Begreep toen alleen, Here help mij, ik kan het niet meer.
Als vader en man sta je dan machteloos.
Heb nooit verwacht dat er een moment zou zijn dat mijn kinderen hun vader omarmde ivm met een traumatische gebeurtenis in het gezin. Dat kwam voor mij alleen voor in romansche's of "de huis op de prairie".

Maar goed ook hierin zorgt God voor ons. Kwam een gelovig iemand tegen dat tegen me zei, Maritime je vrouw heeft het eeuwig leven en wilde daar graag naar toe. Dat was loslaten van iets dat in mijn hartje was.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853 (61)





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 januari 2013, 00:40
BerichtOnderwerp: Hoe oordeelt God?
 
ALTJE848 schreef:
God kan alles ten goede keren maar het is en blijft Zijn plan.
Als God voor de hoer de tollenaar de zondaar goed is dan ook voor hen die niet geloven wat kan er wel niet ten goede gedaan worden in de gevangenis
Paulus zat ook in de gevangenis.
Er hoeft maar een woord ergens te staan om de man te bekeren ten volle al zou hij nooit meer vrij komen dan nog , het is en blijft Gods plan daar mogen wij niet aankomen wel zou ik bidden voor die man dat hij God mag leren kennen door schrijfsters via een christelijke organisatie wat ever alles is mogelijk bij God .
Wij mogen nooit invullen wat God zou doen dat is Zijn werk en daar mag ik volledig op vertrouwen dat dat werk goed is.

Anita

Amen Anita......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853 (61)





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 januari 2013, 00:40
BerichtOnderwerp: Hoe oordeelt God?
 
ALTJE848 schreef:
God kan alles ten goede keren maar het is en blijft Zijn plan.
Als God voor de hoer de tollenaar de zondaar goed is dan ook voor hen die niet geloven wat kan er wel niet ten goede gedaan worden in de gevangenis
Paulus zat ook in de gevangenis.
Er hoeft maar een woord ergens te staan om de man te bekeren ten volle al zou hij nooit meer vrij komen dan nog , het is en blijft Gods plan daar mogen wij niet aankomen wel zou ik bidden voor die man dat hij God mag leren kennen door schrijfsters via een christelijke organisatie wat ever alles is mogelijk bij God .
Wij mogen nooit invullen wat God zou doen dat is Zijn werk en daar mag ik volledig op vertrouwen dat dat werk goed is.

Anita

Amen Anita......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853 (61)





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 januari 2013, 00:30
BerichtOnderwerp: Waarom mannen eerst intiatief moeten nemen?
 
...

Laatst aangepast door
MARITIME853
op dinsdag 8 januari 2013, 00:32
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van MARITIME853
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 ... 22 Volgende
Pagina 5 van 22