ChristianMatch
 


Forum

Berichten van ROADY558
Ga naar pagina Vorige 1 ... 18 19 20 21 22 23 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van ROADY558
Auteur Bericht
ROADY558 (50)





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 20:41
BerichtOnderwerp: Waarschuwing voor lauwheid.
 
Ik geloof zelf dat - wat deze bijbelpassage aangaat - ze hun Heer wel hebben gekend. Ze zijn "heet" geweest, maar hebben hun materiele zaken boven Hem gesteld, en zodoende lauw geworden.

Daarom zegt Jezus hier ook dat je beter koud kunt zijn dan lauw, of beter heet dan lauw. Koude mensen kan God raken, hete mensen kan God inzetten. Maar lauwe mensen smaakt Hem duidelijk niet. Daar kan Hij niks (meer...) mee...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558 (50)





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: zondag 30 december 2012, 13:41
BerichtOnderwerp: Afgoderij
 
Een typisch kenmerk van een volgeling van Christus is liefde en bewogenheid voor de naaste...

Verder waarschuwt Paulus ons opnieuw geen zinloze discussies over het geloof aan te gaan.

2 Tim 2:
Als je je niet met de zonde inlaat, zul je zijn als één van die borden van zuiver goud (de beste in huis) zodat Christus je kan gebruiken voor Zijn hoogste doelen.

[22] Blijf uit de buurt van alles wat jou als jongeman slechte gedachten en gevoelens kan geven. Geef in plaats daarvan je aandacht aan alles wat je kan helpen goed te doen. Heb geloof en liefde en zoek het gezelschap van hen, die van de Here houden en een zuiver hart hebben.

[23] Ik zeg het nog eens: Laat je niet verleiden tot zinloze discussies, die alleen maar op ruzie kunnen uitlopen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558 (50)





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: zondag 30 december 2012, 12:51
BerichtOnderwerp: het geven van tienden
 
Mooi (=waar) gezegd Hans.

Sterker nog:
Het is mijn streven en verlangen om tot eer van God te leven.
Daarbij mag ik alles wat ik heb inzetten.
Dus al wat ik HEB, behoort Hem toe.

En ik wil daaraan nog toevoegen:
Zelfs al wat ik BEN, komt van Hem, en is tot Zijn eer en glorie.

Een hele oefening, dat wel :)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558 (50)





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 december 2012, 18:06
BerichtOnderwerp: het geven van tienden
 
Ikzelf denk en vind dat God ons dit als principe aanreikt.

Zei iemand dat geven niet bijbels is??
Dan leest hij vast een andere bijbel dan ik. Het is juist hartstikke bijbels.

Bekijk 't eens zwart-wit. De andere kant van het geven (van tienden) is niks geven, en alles voor jezelf houden. Ik denk dat je dan al snel in de buurt kan (!) komen van hebzucht en gierigheid. Juist door dit mooie bijbelse principe toe te passen, verandert je houding hierin.
Een goed motief om te geven lijkt mij - te kijken op wat God mij geeft. Zijn liefde, Zijn zegen, Zijn genade, Zijn rijkdom. Immers zei de Vader niet tegen de zoon in Lucas 15: Alles wat van Mij is, is ook voor jou?
Mag je dan misschien wat teruggeven? Alles is toch van Hem?

Ik moest ook nog denken aan een prachtig vers:
God heeft een blijmoedige gever lief” (2 Kor. 9:7).

Als je dit principe van geven dus plaatst in de algehele christelijke context, dan is het een prachtig principe, waarvan ik mag zeggen dat het waar is, dat als je geeft en deelt, je nooit tekort zult komen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558 (50)





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 december 2012, 11:36
BerichtOnderwerp: onzekerheid
 
MELGIRL092 schreef:
Bedankt voor jullie reacties.
Super fijn...!!
Ben net tot geloof gekomen en alles is nieuw voor mij.
Iedereen bijna om me heen gelooft niet.
Lastig soms.
Met waarzegsters begreep ik dat er demonen vrij komen.
Daarom was ik onzeker.
Wat zijn demonen eigenlijk en wat kunnen ze?

HEEL mooi om te horen dat je tot geloof gekomen bent.
En als je dat als "enige" in je omgeving doet, kan het best lastig zijn.

Nu je een keuze gemaakt hebt om van de "duisternis" over te stappen naar het "licht" kan het best zijn dat je een bepaalde strijd gaat ervaren.
Wees daar niet verbaasd over. Als je in de bijbel gaat lezen, kun je alles rustig aan ontdekken over wat er aan de hand is in het leven, en met jezelf. Een prachtig proces.

Waarzeggerij is holle leugenarij. Gewoon niet meer heengaan. God zal jou heus wel leiden als er dingen tussen jou en Hem instaan.

En demonen, zoals al eerder genoemd, het is het reeds verloren leger van de tegenstander. Niet teveel aandacht aan besteden, maar ook weer niet onderschatten. Mocht je ooit invloed ervaren van een demon, de naam "Jezus" zal voldoende zijn om hem weg te sturen. Aan die naam is tenslotte alle autoriteit en alle macht verbonden.

En oja, nog als laatst: wat er van nu af aan ook gebeurt in je leven, vergeet niet dat God altijd van je zal blijven houden.

Hartelijk welkom!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558 (50)





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 december 2012, 13:13
BerichtOnderwerp: Een vrouwenhart
 
Je bent van harte uitgenodigd Kabouter.
Je moet erover gaan praten. Met wie dan ook....

Tenzij je wilt worden zoals je ouders nu zijn....

Aan jou de keuze.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558 (50)





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 december 2012, 13:04
BerichtOnderwerp: Een vrouwenhart
 
Dus je gaat net zolang wachten totdat je ouders overleden zijn, voordat je verandering aan je eigen leven gaat aanbrengen??

Waarom begin je daar nu niet alvast mee dan?
Met het loslaten...
Het verwerken van alle zooi en pijn en ellende....
Met het aan jezelf werken....
Met het vergevingsproces....

Je doet het in de eerste plaats voor jezelf beste Kabouter, niet voor je ouders.

Als je wilt, wil ik daar best 's over praten via mail of chat.
Je bent bij deze van harte uitgenodigd. Ik sta voor je klaar!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558 (50)





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 december 2012, 12:56
BerichtOnderwerp: Een vrouwenhart
 
KABOUTER722 schreef:
gepasseerd station, zal dus niet gebeuren. bovendien is er nog de alom-overheersende mening en het niet te veranderen claim-gedrag van 'het oude mensch', ook wel 'moeder' genoemd. reden temeer om 'er niet op uit' te gaan.

De enige die kan veranderen in dit overheersende gedrag, dat ben jij zelf Kabouter.

Jij hoeft niet onder de duim van je moeder te blijven. Pas als jij het echt wilt en je ertegen gaat verzetten, zal er verandering komen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558 (50)





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 december 2012, 12:16
BerichtOnderwerp: Een vrouwenhart
 
Soms kan een stuk zelfonderzoek duidelijkheid geven. Waarom overkomt mij dit? En waarom herhaalt iets zich telkens weer?

JE kan je dan afvragen: trek IK bepaalde mensen aan? Hoe zit dat dan?

Vaak, ik spreek uit ervaring, heeft dat te maken met een verwonding, die diep van binnen zit. NIemand ziet 'm. Ja, Een, die ziet 'm wel. God.
Die wond, veroorzaakt doordat anderen je niet hebben behandeld zoals dat wel had gemoeten. En de wond, veroorzaakt door zondig gedrag van anderen, doet dingen met jou, die je helemaal niet wilt.

Je wilt geen vrouwen haten, toch lijkt dat zo te zijn. Je wilt niet verbitterd zijn, toch kan dat zomaar gebeuren. Je wilt niet boos binnen blijven mokken, toch gebeurt dat wel eens...

Ik denk, dat wat nodig is, is dat de wond genezen moet.
Niet een masker erovereen aantrekken, en altijd maar lachen....
Niet een pleister erop plakken, met wat zalf eronder....
Niet wegstoppen en denken: de tijd heelt alle wonden....

Nee, echt genezen. Dat is.... je uitstrekken naar je Hemelse Vader, en vragen of Hij zo dichtbij wil komen, dat Hij die wond, die pijn, die angst, kan aanraken.... Daar is pas echt vertrouwen voor nodig. Maar God is anders dan je eigen vader, of moeder, of partner.... God komt in liefde, in vrede, met zoveel geduld en zachtheid naar je toe.
Als je Hem uitnodigt, temidden van die pijn, dan zal Hij stukje bij beetje helpen die wond te genezen. Mooi is het te weten dat je al je pijn, je frustraties, je ellende eruit mag gooien... bij Hem..

En dan kan het zomaar zijn dat je ervaart dat je haat verandert in vrede, en liefde... Dat je vrouwen gaat zien als prachtige schepselen van God.... omdat God jou heeft laten zien wat voor prachtig schepsel je zelf bent....

Dan kan het zomaar zijn dat je zoveel liefde gaat ervaren.... dat je ineens je eigen moeder WILT vergeven, koste wat het kost...... of je vader... of je ex-partner..... omdat je opnieuw vrij wilt zijn.... om lief te hebben!

Misschien ontdek je wel voor het eerst van je leven wat het is .....
om echt lief te hebben....

Mensen kunnen je kwetsen.....als je ze liefhebt.

Maar God.... zal je nooit of te nimmer kwetsen....
Het is daarom GOED en VEILIG om Hem lief te hebben, boven alles....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558 (50)





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: woensdag 26 december 2012, 23:46
BerichtOnderwerp: waarom geen privechat
 
PIETER619 schreef:
Jazelker zo heb ik dus ook wel een privechat kunnen openen. Maar ik hoop dat Internet Explorer ze wel opend, daar stond het al bij en Chrome heb ik het geprobeerd de pop-up toe te staan, maar die werkt dus niet, du smaar CMen met explorer, bedankt voor de tips

Chrome moet gewoon werken.
Hier werkt ie tenmiste wel goed. Dus misschien ligt het toch nog ergens anders aan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558 (50)





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: woensdag 26 december 2012, 12:58
BerichtOnderwerp: waarom geen privechat
 
Je kan ook nog proberen, Pieter, dat als je een ping hoort, je even op "home" klikt ofzo. Dan ververs je je CM-scherm. Soms zie ik ook pas een chatvenster als ik van CM-scherm verander, snap je wat ik bedoel?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558 (50)





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: woensdag 26 december 2012, 12:18
BerichtOnderwerp: waarom geen privechat
 
Wat bedoel je met "pingels" ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558 (50)





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: maandag 24 december 2012, 12:12
BerichtOnderwerp: waarom geen privechat
 
Je kunt ook hier nog even kijken.
http://www.christianmatch.nl/faq.php#antwoord_52
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558 (50)





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: maandag 24 december 2012, 09:48
BerichtOnderwerp: waarom geen privechat
 
Is er een popup-blocker actief Pieter?

Een prive-chat-verster is feitelijk een popup-venster. De meeste internet-browsers hebben zo'n blocker aan boord. Je hoort dan dus wel een geluidje, maar het venster kan dan niet geopend worden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558 (50)





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 december 2012, 23:54
BerichtOnderwerp: Afgoderij
 
Jammer dat je niet reageert op mijn vragen. En die van anderen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558 (50)





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 december 2012, 19:48
BerichtOnderwerp: Afgoderij
 
Ik wil kort nog reageren, en dan laat ik het verder rusten.

Ik begrijp dit uit je stukje niet helemaal:

LAVERDE524 schreef:
Ik(wij) behoren geen enkele kerk toe.

....


Onze hoofdgemeente zit in zuid afrika.

Dit lijkt niet helemaal met elkaar overeen te stemmen ??

Ik meen te begrijpen dat je niet tot een instituut (kerk) wil behoren, maar dat je door het geloof lid bent geworden van de wereldwijde Gemeente van Christus. Zo zie ik het zelf tenminste. Hokjes, daar hou ik ook niet van.

Een boek lees je niet van achteren naar voren, dat klopt.
Maar ik wil je toch wat zeggen. Toen ik net tot geloof kwam, had ik melk nodig, gelijk een baby. Wat was die melk? Die bestond uit de zuivere beginselen van het geloof, beginnend met de liefde, die gebracht werd op een zachtmoedige en vriendelijke manier. Wijselijk liet ik het oude testament voor wat het is. Niet voor niets heet het het OUDE testament. Het OUDE verbond. God sloot een NIEUW verbond met mij. Door Christus heen.

Ik hoor wel 's dat mensen zodanig afgeschrikt worden door het oude testament dat ze de hele bijbel maar dichtlaten. Wat zonde is dat.
Je moet ook een bepaalde volwassenheid hebben om de verhalen uit het OT op de juiste manier te kunnen plaatsen en interpreteren. Een net geboren baby kan daar dus helemaal niks mee.

Ik zou het prettig vinden Laverde als je je verhalen met wat meer liefde en vriendelijkheid uiteen kunt zetten. Ik denk dat je dan eerder de harten van mensen raakt. En als het hart geraakt wordt, dan heb je iemand echt bereikt...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558 (50)





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 december 2012, 14:13
BerichtOnderwerp: Afgoderij
 
Het komt mij ergens voor beste Laverde, dat je de liefde kwijt bent....

Was het niet zo, dat God Zijn enige Zoon opofferde uit LIEFDE voor de verlorenen? Alzo had God de wereld LIEF, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon.... (Joh 3:16)

Jezus vermaant ons om toch vooral in Zijn LIEFDE te verblijven.
Dat is: in Hem ZELF te verblijven, en Hij in mij, zo zal ik veel vrucht voortbrengen. (Joh 15)

Vrucht?
Ja, dat lees ik in het nieuwe testament, in Galaten 22.

"22 Maar de vrucht van de Geest is:

Liefde
Vreugde
Vrede
Geduld
Vriendelijkheid
Goedheid
Geloof
Zachtmoedigheid
Zelfbeheersing

Er is geen wet die daar iets tegen heeft.
Moet je je voorstellen. Als je Gods Geest de ruimte geeft in je leven op zo'n manier dat deze vruchten allemaal zullen rijpen. Dan is er geen enkele wet meer die mij zal kunnen aanklagen noch veroordelen.

En Kol 1 gaat prachtig verder:
"Dan zult u leven zoals het past tegenover de Heer, hem volkomen welgevallig. U zult vrucht dragen door al het goede dat u doet, uw kennis van God zal groeien 11 en u zult door zijn luisterrijke macht de kracht ontvangen om alles vol te houden en alles te verdragen."

Pas op. Laat je niet meesleuren door godsdienstige grootheidswaanzin. Hiermee kun je - zeker de paswedergeborene - ernstig voor het hoofd stoten en op een dwaalweg brengen. Ga liever doen wat de Heer graag ziet: goed zorgen voor de wezen en de weduwen, kom op voor de zwakken en de armen.
Ofwel: handjes uit de mouwen, en dicht die mond.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558 (50)





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 december 2012, 19:54
BerichtOnderwerp: Afgoderij
 
LAVERDE524 schreef:
Ik vroeg me af waarom miljoenen mensen die zich christenen noemen toch doen aan afgoderij?

Hoe noem jij je?
Ben jij vrij van afgoderij?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558 (50)





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: donderdag 20 december 2012, 09:50
BerichtOnderwerp: Irritaties
 
Shanita,

Ik denk dat het sleutelwoord zoals heel vaak is: "communiceren op de juiste manier".

Irritaties zullen er altijd zijn. Ik denk dat de vraag is: wat doe je ermee, en hoe communiceer je het naar die ander toe?
Als ik een irritatie inslik, dan is het mijn probleem geworden.
Als ik -als het kan een beetje vriendelijk- zeg waaraan ik me irriteer naar die ander toe, is het eruit, en krijgt het geen kans om uit te groeien tot een boosheid.

Als je dan verder gaat, dan kun je de vraag stellen: waarom is dat communiceren zo lastig? Ikzelf kom dan uit bij "kunnen we eerlijk en kwetsbaar zijn"?
Als je je irritaties uitspreekt, dan stel je je in zekere mate kwetsbaar op. En omdat we al zo vaak ge-kwetst zijn, doen we dat liever niet meer. Het kan ook te maken hebben met het feit dat je misschien afhankelijk bent van die ander. Het is dan de angst om die ander kwijt te raken, wat je weerhoudt om je irritaties uit te spreken.

Terug naar jouw voorbeeld. Ik denk dat je jezelf een hoop irritaties besparen door die vriend te bellen en te overleggen wat je het beste kunt doen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558 (50)





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: donderdag 13 december 2012, 20:19
BerichtOnderwerp: De vreze des Heren
 
ERIKA129 schreef:
Als jij het snapt dan is dat heel knap...
Ik lees GOED maar hij spreekt zichzelf tegen ja! en als jij GOED kan lezen zie je dat ook...
Maar goed gaan we nu met modder gooien???
Ik stel hem een vraag en meerdere mensen hij kiest selectief de vraag was naar hem toe en niet naar jou he... Dank u!

Sorry Erika,

Hierin heb je gelijk. Ik had er - het was goed bedoeld - niet tussen moeten gaan zitten.

Omdat de communicatiestoornis te groot is, laat ik dit topic verder rusten.
Daarbij roept Paulus ons op om geen zinloze discussies te voeren.
Liever terug naar de topictitel: De vreze des Heren...

Zegen gewenst van Road.


Laatst aangepast door
ROADY558
op donderdag 13 december 2012, 20:21
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558 (50)





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: woensdag 12 december 2012, 22:14
BerichtOnderwerp: De vreze des Heren
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ik denk dan alleen maar: onze lieve Heer heeft rare kostgangers......en Hij zou droevig zijn als Hij zag hoe jij je gedraagt....

Weet je wat ik vreemd vindt?
Dat als je iets probeert uiteen te zetten, je van iemand waarover het niet eens ging als reacties 3 x Kotsende smiley krijgt toegewenst.

Geen mening, geen vragen, geen normale reactie.
Nee drie keer een kotssymbool. Dat vind ik pas vreemd.

En toch wens ik die mensen ook het beste toe.
Dat is wat onze lieve Heer toch van ons allemaal vraagt? Elkaar te zegenen, en voor elkaar te bidden?

In deze discussie en trouwens in vrijwel alle topics is niets dan haat en nijd, elkaar omver willen gooien en elkaar geen ruimte gunnen.

Ik las 's ergens in een fantantisch boek van iemand die een visioen over de eind-strijd had gekregen van God.

Hij beschreef iets verschrikkelijks. Dat ging over het leger van Jezus Christus. Hij zei: Het leger van Jezus is het enige leger waar de gewonde soldaten (uit een en hetzelfde leger) elkaar nog een keer beschieten.

Dat is precies wat er veelvuldig op dit forum gebeurt.
Er zijn veel gewonde mensen hier, ze dienen allemaal dezelfde Heer. En in plaats van elkaar te helpen, beschieten ze elkaar met woorden van haat, twist, oordeel etc etc waardoor de wonden alleen maar groter worden.

Hoe verblind zijn we......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558 (50)





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: woensdag 12 december 2012, 21:28
BerichtOnderwerp: De vreze des Heren
 
THOMAS968 schreef:
Dank je beste Jol. Ik voel mij werkelijk zeer vereerd.
Ik wens je oprecht de liefde en shalom van Jezus toe.


De liefde van Christus vormt een belangrijke waarde voor veel mensen hier. Eerst sarcastisch opmerken dat je je vereerd voelt en vervolgens iemand ''oprecht'' de liefde en vrede van Jezus toewensen is ongepast en op de man of in dit geval op de vrouw gespeeld.

Thomas

Ik maakte geen gekheid Thomas...
Als iemand op mij kotst, dan heb ik mij als Christus te gedragen, remember?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558 (50)





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: woensdag 12 december 2012, 21:24
BerichtOnderwerp: De vreze des Heren
 
Quote:
Mooi is wel dat de aap hiermee nu ook jouw "liefhebbende" mouw komt.

Beste Jol, als jij dat wenst te geloven, dan ben je daar natuurlijk helemaal vrij in.




Als het aan de kat lag....

zou er wat meer vriendelijkheid op het forum te zien zijn.
Als levend getuigenis naar de niet-leden die dit forum lezen.

En ook voor de wel-leden natuurlijk... Verlegen lachende smiley


Laatst aangepast door
ROADY558
op woensdag 12 december 2012, 21:26
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558 (50)





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: woensdag 12 december 2012, 21:16
BerichtOnderwerp: De vreze des Heren
 
JOL252 schreef:
Kotsende smiley Kotsende smiley Kotsende smiley

Dank je beste Jol. Ik voel mij werkelijk zeer vereerd.
Ik wens je oprecht de liefde en shalom van Jezus toe.

Miauw ...


Laatst aangepast door
ROADY558
op woensdag 12 december 2012, 21:20
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558 (50)





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: woensdag 12 december 2012, 21:12
BerichtOnderwerp: De vreze des Heren
 
JANS221 schreef:
elke vrouw is waardevol voor God!

Maar slechts weinigen gedragen zich naar die waarde...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558 (50)





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: woensdag 12 december 2012, 21:11
BerichtOnderwerp: De vreze des Heren
 
Maritime schreef:
Dat dit een zout loze discusie is, ben met je eens.
Ook Paulus had het ermee te maken en werdt daardoor in het gevang genomen...

Jammer dat er zo veel vrouwen zijn welke niet meer weten hoe God het bedoeldt heeft!!
Wie zal haar vinden anno 2012??

ERIKA129 schreef:
Begin me oprecht af te vragen wat jij op een contact/dating site zoek...
Jij zoekt geen vrouw maar een huishoudster, iemand die onder je wil staan... en zeker niet je gelijke is... zo heeft God het nooit bedoeld!!

Beste Erika, als je het door jouzelf geciteerde stukje van Maritime nu eerst 's GOED leest, dan zie ik iemand schrijven die met liefde van God over vrouwen schrijft. "Hoe God het bedoeld heeft" dat moet toch voldoende zeggen?

Zelfs het positieve haal je er niet meer uit!!

Ik snap Maritime heel goed. Ik zoek ook een vrouw die haar waarde in Christus KENT en zich ernaar gedraagt. Zo'n vrouw is een genezen vrouw, en het loflied uit spreuken 31 waard.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558 (50)





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: woensdag 12 december 2012, 14:04
BerichtOnderwerp: De vreze des Heren
 
STEENTJE178 schreef:
Idd, we hebben elkaar nodig, als mannen en vrouwen.
Maar wat bedoel je precies met het 2e deel van je 2e stukje? "waarin je nog naar mannen/vrouwen gebogen bent"?

K zag dat je me nog een antwoord schuldig was Steen.
Solly :)

Over "gebogen zijn". Als je gebogen bent naar iets of iemand, heb je de neiging om die ander te pleasen, op een voetstuk te plaatsen, te verhogen als het ware. Die ander staat dan tussen jou en God in.

Het is een bepaalde houding die er "ergens" ingeslopen of gehamerd is.
Het past ook wel in de context van de gaande discussie hier.
Als mensen (man en vrouw) niet langer buigen naar de medemens, maar naar God alleen, dan ben je ook ineens veel minder vatbaar voor beinvloeding, manipulatief gedrag, emotionele chantage etc etc.

Immers: als ik me niet LAAT misbruiken, wie kan mij dan nog misbruiken?

Road zegt: wees vrij in Christus, daar ben je voor geschapen Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558 (50)





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 december 2012, 21:27
BerichtOnderwerp: Neerhalen van bolwerken
 
Dan hebben we slechts een verschil van mening :)
En dat mag....

Ik new ager?
Ik zeg: Jezus is de Zoon van God, de gekruisigde en opgestane. Hij heeft mijn zonden gedragen.

Een new ager hoor je zulke dingen niet zeggen WIllemijn.
Ook hoor je een new-ager niet spreken van het neerhalen van het new-age bolwerk. Hij zou daarmee zijn eigen "geloof" (en dus zijn basis) vernietigen.
Dat spreekt elkaar dus tegen.


Laatst aangepast door
ROADY558
op dinsdag 11 december 2012, 21:30
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558 (50)





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 december 2012, 21:17
BerichtOnderwerp: De vreze des Heren
 
JOL252 schreef:
Het gaat dus niet om de belangrijkste, man of vrouw. Het gaat om iets heel anders. Het gaat ook niet over gelijk willen hebben. Het gaat over schadelijke visie naar de vrouw toe

Inderdaad. En hoe ontstaat die schadelijke visie?
Volgens mij omdat het mannetje zich boven het vrouwtje wil stellen.

Of andersom.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558 (50)





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 december 2012, 20:51
BerichtOnderwerp: De vreze des Heren
 
Hmm, nog een keer lezen dan... Twijfelende smiley

Volgens mij gaat het telkens over wie nu de belangrijkste is: het mannetje of het vrouwtje?
Zijn ze nu wel evenveel waard (=gelijk-waardig) of is de man meer waard?
Dat is volgens mij waar het hier over gaat.

Nou, Road zegt: zowel man als vrouw zijn zondaren en moeten het allebei van de genade van God hebben.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van ROADY558
Ga naar pagina Vorige 1 ... 18 19 20 21 22 23 Volgende
Pagina 21 van 23