ChristianMatch
 


Forum

Berichten van BAPPI605
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van BAPPI605
Auteur Bericht
BAPPI605 (56)





Berichten: 122

BerichtGeplaatst: maandag 24 juni 2013, 21:48
BerichtOnderwerp: Filmfreaks
 
Afgelopen weekend naar ''Man Of Steel'' geweest.
Superman is weer terug! Het verhaal gaat iets anders dan het origineel met Christopher Reeve, maar is wel spectaculair.
Van alle superhelden is superman de meest opofferingsgezinde. Al vanuit zijn thuisplaneet Krypton is hij degene die zijn volk moet redden en op aarde zelfs de mensheid verkiest boven zijn eigen volk.
Bij voorkeur te zien in IMAX en in 3D.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BAPPI605 (56)





Berichten: 122

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 juni 2013, 11:31
BerichtOnderwerp: Humor
 
foutje

Laatst aangepast door
BAPPI605
op zaterdag 22 juni 2013, 11:33
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BAPPI605 (56)





Berichten: 122

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 juni 2013, 15:43
BerichtOnderwerp: kreet van de week
 
''Ah... wat is het heerlijk om niets te doen en daarna uit te rusten''
Garfield
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BAPPI605 (56)





Berichten: 122

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 juni 2013, 15:33
BerichtOnderwerp: Humor
 
Dit kwam ik tegen over humor in de Bijbel:

"Als eerste komt het woord humor, eutrape’lia (“scherts, grap, humor, geestigheid”) maar één keer voor in de Bijbel en wel in Ef 5:4 waar het afhankelijk van de vertaling wordt vertaald met dubbelzinnige (NBV, WV95, GNB96), lichtzinnige taal (HSV), gekkernij (SV) zotte of losse taal (NBG51) en wel in de negatieve betekenis dat we het niet zomaar moeten gebruiken.

Als we uitgaan van de volgende definitie “Humor is het vermogen om iets wat grappig, amusant of geestig is aan te voelen, te waarderen of tot uitdrukking te brengen” dan zijn er zeker een aantal voorbeelden te noemen. Zo zijn er vele passages in Spreuken waar de spot wordt gedreven met de luiaard die zo moe is dat hij niet de puf heeft om zijn hand uit zijn bord te halen (19:24; 26:15), of de luiaard die zo bang is dat er een woeste leeuw midden in de stad is dat hij het huis niet uit durft (26:13). En ondanks dat Paulus waarschuwt dat we niet zomaar humor mogen gebruiken heeft in zijn eigen brieven toch regelmatig dubbelzinnige opmerkingen waar je om moet lachten, zoals “Wat ik doe, doorzie ik niet, want ik doe niet wat ik wil, ik doe juist wat ik haat” (Rom. 7:15).

Of wat moeten we denken van Simson die de Filistijnen touwen laat maken en ze zo aan het werk zet dat ze wel 20 kilometer moeten lopen om erachter te komen dat ze gefopt zijn (Richt. 16:4-9). Ook een aardige is als Elia de Baal-priesters vraagt of hun god slaapt of in gepeins is (1 Kon. 18:27). Zo zijn nog vele andere voorbeelden te noemen, in ieder geval kunnen we niet zeggen dat de Bijbel saai is."
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BAPPI605 (56)





Berichten: 122

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 juni 2013, 15:02
BerichtOnderwerp: Het Nieuwsch hoekje
 
Hier in Amsterdam regent het al de hele dag! Huilende smiley, smiley in tranen
maar het goede nieuws is dat bij mij in huis het zonnetje schijnt en staat de Zomer Top 1000 keihard aan! Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BAPPI605 (56)





Berichten: 122

BerichtGeplaatst: donderdag 20 juni 2013, 22:02
BerichtOnderwerp: Geslachtsgemeenschap: een behoefte of verlangen?
 
[quote=THOMAS968]

Ik ben denk ik een speciaal geval Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
mijn ervaring is anders, maar daar wil ik op dit moment even niet op in gaan. Knipoog smiley Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BAPPI605 (56)





Berichten: 122

BerichtGeplaatst: donderdag 20 juni 2013, 19:08
BerichtOnderwerp: Geslachtsgemeenschap: een behoefte of verlangen?
 
[quote=TALITHA162]Buiten dat bij de man is het ook nog is bekend als een man niets doet aan die behoefte dan kan hij beneden erg pijn krijgen . Om het maar netjes te verwoorden .quote]

Interessant Lachende smiley ... vertel... die ken ik nog niet! Smiley die vol vragen zit Verlegen lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BAPPI605 (56)





Berichten: 122

BerichtGeplaatst: donderdag 20 juni 2013, 19:05
BerichtOnderwerp: jong en vrij gemeente den haag
 
TALITHA162 schreef:
Knipoog smiley en waar lees jij dat je single moet zijn voor die gemeente???????? Knipoog smiley

Nergens, maar in de context van jong en vrij, associeer ik dan als ''in de 20 en niet getrouwd''
Ik vind het ook interessant als een kerk/gemeente zegt dat mensen ''vrij'' mogen zijn in hun kerk/gemeente... wat bedoelen ze daar precies mee? Zo vaak voelt men zich gebonden door alle tradities en regels die worden opgelegd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BAPPI605 (56)





Berichten: 122

BerichtGeplaatst: donderdag 20 juni 2013, 18:16
BerichtOnderwerp: jong en vrij gemeente den haag
 
TALITHA162 schreef:
haha een kans op wat???? Lachende smiley
Lachende smiley

Nee, voordat ik weer verkeerd begrepen wordt Gefrustreerde smiley ... jong en vrij suggereert dat je een bepaalde leeftijd moet hebben en single!
Heb even op de website gekeken... ziet er flitsend uit! Boodschap en intenties lijken mij oprecht! Jammer, niet in Amsterdam.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BAPPI605 (56)





Berichten: 122

BerichtGeplaatst: donderdag 20 juni 2013, 17:20
BerichtOnderwerp: jong en vrij gemeente den haag
 
jong en vrij... maak ik een kans daar? Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BAPPI605 (56)





Berichten: 122

BerichtGeplaatst: donderdag 20 juni 2013, 15:42
BerichtOnderwerp: Forum vernieuwd
 
Hoop niet, dat we nu op hete kolen gaan lopen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BAPPI605 (56)





Berichten: 122

BerichtGeplaatst: donderdag 20 juni 2013, 15:39
BerichtOnderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
 
Nou nou... wat een ophef over mijn (onschuldige) opmerking! Ik dacht even een humoristische draai te geven aan wat mijn ervaren, Ggristelijk oog allemaal te zien kreeg, maar blijkt dat ik als een vieze man met een lange regenjas wordt gezien Huilende smiley, smiley in tranen
ok, ik hou mijn mond wel voortaan! Smiley met dichtgeplakte mond

ps: dat laatste was ook een grapje... voor het geval dat! Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BAPPI605 (56)





Berichten: 122

BerichtGeplaatst: woensdag 19 juni 2013, 23:44
BerichtOnderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
 
SHANITA130 schreef:
Nou veel 'gluur en fantasie genot' dan maar he, in deze moeilijke dagen voor de "vrome" hetero "christelijke" man.

lekker cynisch weer!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BAPPI605 (56)





Berichten: 122

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 juni 2013, 21:48
BerichtOnderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
 
MAMALOE463 schreef:
Super vermaakt in de bioscoopzaal of het vrouwelijk schoon buiten Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Eigenlijk alleen buiten... De films was een beetje heftig!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BAPPI605 (56)





Berichten: 122

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 juni 2013, 20:31
BerichtOnderwerp: chatten in chatbox!!!
 
TALITHA162 schreef:
waar blijven jullieeee?????
kom gezellig koppie thee met ons drinken !!!

Het was veel te lekker buiten om hier met je te chatten! Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BAPPI605 (56)





Berichten: 122

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 juni 2013, 20:29
BerichtOnderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
 
SHANITA130 schreef:
Ja, jij schreef het, ik dacht het....

Zou nog bijna willen vragen, Ja?, heb je nog 'wat lekkers' gezien? Kwijlende smiley

Shanita, ik had het bijna willen schrijven Knipoog smiley ... Heel veel lekkers! Kwijlende smiley Kussende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BAPPI605 (56)





Berichten: 122

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 juni 2013, 20:27
BerichtOnderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
 
JANS221 schreef:
Niet zo moeilijk doen, gewoon van genieten!
Heb ik gedaan hoor Lachende smiley .... Super vermaakt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BAPPI605 (56)





Berichten: 122

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 juni 2013, 19:21
BerichtOnderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
 
Iedereen gaat naar buiten; ik heb de koelte van een bioscoopzaal gezocht... heerlijk koel! daarna in de stad rond''gelopen''. Clown smiley Knipoog smiley Lachende smiley Kwijlende smiley
Het zijn moeilijke dagen voor de vrome, Christelijke, hetero man Geschokte, onthutste smiley Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BAPPI605 (56)





Berichten: 122

BerichtGeplaatst: zondag 16 juni 2013, 18:36
BerichtOnderwerp: Henk van Zon - Duistere ondertonen van de popmuziek
 
PIETER619 schreef:
https://www.youtube.com/watch?v=NzUIxsv9ZZs
Andersom kan ook. Wie wat en hoe "wereldse" muziek is en of het verkeerd is, weten we soms niet.
Er is veel rotzooi gemaakt , die toch bedoeld is om ons ongemerkt de verkeerde kant op te sturen.
Echter wij hebben een machtig wapen hier tegen en dat is gewoon dicht bij Onze Heer en Heiland te blijven een aan Zijn hand te blijven lopen en zo onder Zijn bescherming te blijven.

Heb persoonlijk altijd naar diverse muziek geluisterd en nooit ''raar'' gaan doen Engeltje smiley , maar ja, dat heb je ook zelf in de hand. Als je merkt dat het fout gaat, moet je actie ondernemen... en inderdaad, we hebben machtige wapens in bezit om de boze van ons af te slaan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BAPPI605 (56)





Berichten: 122

BerichtGeplaatst: zondag 16 juni 2013, 18:28
BerichtOnderwerp: chatten in chatbox!!!
 
TALITHA162 schreef:
ligt eraan wie er in de chat zitten hoor het is momenteel erg gezellig juist !!!!

Toch wel leuk!! Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BAPPI605 (56)





Berichten: 122

BerichtGeplaatst: zondag 16 juni 2013, 17:21
BerichtOnderwerp: Henk van Zon - Duistere ondertonen van de popmuziek
 
RIA458 schreef:
Dat er "verkeerde" muziek is, is niets nieuws.
Toch vind ik het een beetje vreemd, als welke muziek dan ook achterstevoren afgespeeld wordt. Wat is de zin hiervan? Ik denk, dat ook de Mattheus Passion achterstevoren niet echt fantastisch klinkt.
De meeste muziek is tegenwoordig niet veel meer dan herrie en dat is op zich al schadelijk genoeg, maar om nou te gaan zoeken naar boodschappen of satanische dingen, als je muziek achterstevoren speelt? ZOnde van mijn tijd.
Ria.

Het was ook niet de bedoeling om de muziek achterstevoren te horen want dan zou niemand ernaar luisteren! Het was de bedoeling dat de argeloze luisteraar door normaal naar die muziek te luisten, in zijn onderbewuste beinvloedt zou worden door boze machten! Zieke smiley Duiveltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BAPPI605 (56)





Berichten: 122

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 juni 2013, 23:21
BerichtOnderwerp: God, onze Vader
 
Bidden naar Gods wil is het Woord van God bidden! Bidden voor jezelf, anderen etc. geïnspireerd op de Bijbel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BAPPI605 (56)





Berichten: 122

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 juni 2013, 23:12
BerichtOnderwerp: Geslachtsgemeenschap: een behoefte of verlangen?
 
PIETER649 schreef:

mensen, jullie zitten op deze site om een levenspartner te vinden.
dat is een mogelijkheid... zelfs mij is dat gelukt!
-)

Nee hoor, ik zit hier voor vriendschappen! Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Een levenspartner zal voor mij moeilijk zijn om die hier te vinden, maar je weet maar nooit Verliefde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BAPPI605 (56)





Berichten: 122

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 juni 2013, 12:52
BerichtOnderwerp: Henk van Zon - Duistere ondertonen van de popmuziek
 
Het nummer 'A Day in à life' van de Beatles schijnt ook duivelse boodschappen te hebben. Het gerucht gaat dat het over een zogenaamde dood van de echte Paul McCartney zou gaan. Op een gegeven moment hoor je ... Carry On deadman'.
Ik heb het zelf nooit gehoord, maar wel steengoed nummer.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BAPPI605 (56)





Berichten: 122

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 juni 2013, 12:31
BerichtOnderwerp: Henk van Zon - Duistere ondertonen van de popmuziek
 
Heb dit topic ff doorgelezen en het filmpje van Henk van Zon gezien. Het oude liedje weer waar de Evangelische wereld weer lekker over kan klagen en zeuren. Een paar geleden ook zo'n video gezien van Joe Schimmel Smiley die vol vragen zit gezien. Nog veel erger dan deze!
Jammer dat de hele pop en rockmuziek zo door 1 kam wordt gehaald. Ik denk zelf dat ze het oprecht menen, maar het is allemaal zo makkelijk score. Het is inderdaad erg schokkend, maar ze laten ook alleen de extreme kanten zien. Alleen de echte satanische bands laten ze zien... Ja duh... Teksten van eminem en anderen worden totaal uit hun vérband gerukt. Veel herhalingen, wederom veel knip en plakwerp. En inderdaad, dan krijg je inderdaad iets heel schokkend dat niet door de beugel kan. Maar ja, wat ze laten zien is maar een paar% van hele aanbod aan pop en rockmuziek. Dit is gewoon bangmakerij, oppervlakkig en vooroordeel bevestigend.
Ja, inderdaad, pubers hebben zelfmoord gepleegd en andere geweldsmisdrijven begaan. Labiele, makkelijk beïnvloedbare mensen die God niet kennen. Makkelijk doelwit voor de satan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BAPPI605 (56)





Berichten: 122

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 juni 2013, 12:06
BerichtOnderwerp: Wat vinden jullie hiervan?
 
LANFY127 schreef:
Ik zie er ook wel de humor van in! En ze heeft haar derde boek verbrand! Haha!

http://m.youtube.com/watch?v=iR7XEmGBPrk

Haha! Gewoon getikt! Boekverbranding is zoooo middeleeuws!

Zou die Gerda het nou echt serieus menen? Ze maakt zich toch helemaal belachelijk zo? Geschokte, onthutste smiley
Ze zou eens het boek 'Fahrenheit 451' moeten leen; gaat over een fascistische maatschappij waar ook boeken worden verbrand. Smiley die vol vragen zit
Wanneer begint ze aan Harry Potter, Twilight e.d. Zieke smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BAPPI605 (56)





Berichten: 122

BerichtGeplaatst: woensdag 12 juni 2013, 17:45
BerichtOnderwerp: Koningshuis
 
Misschien reageert Cortazar niet omdat hij niet meer actief is op Christianmatch Twijfelende smiley Gefrustreerde smiley
Zijn icoontje is immers grijs geworden!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BAPPI605 (56)





Berichten: 122

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 juni 2013, 22:54
BerichtOnderwerp: Humor mag best van God
 
IFAN841 schreef:
Goed, ik ben sprakeloos... Het enige wat ik dan nog kan zeggen is dat ik hoop dat je ooit de ernst van dit verhaal gaat inzien en alle menselijke beredeneringen laat varen... En dat meen ik!

Huilende smiley, smiley in tranen Ik ben ervan bewust wat God daar bedoelde met zijn waarschuwende ezel, maar het blijft, in mijn ogen, een grappige situatie. God had ook een mens kunnen gebruiken om Bileam tot orde te roepen, maar hij gebruikte een ezel. En tja, menselijke beredeneringen... Ik ben een mens en denk als een mens, maar ik heb wel de hulp van de Heilige Geest nodig om mij het nodige te leren over God.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BAPPI605 (56)





Berichten: 122

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 juni 2013, 22:33
BerichtOnderwerp: Neerhalen van bolwerken
 
SHANITA130 schreef:
Ik geloof niet in 'in tongen spreken'., in handelingen betrof het vreemde talen, mensen hoorden anderen in hun eigen taal spreken, en omdat ze in vreemde talen spraken 'leek' het alsof ze dronken waren.

Verder spreek Paulus over de liefde, en zegt oa, als sprak ik in talen van Engelen en had de liefde niet....

Dit impliceert voor mij niet dat er ook daadwerkelijk door mensen in talen van Engelen gesproken kan worden. Het is voor mij zoiets als 'bij wijze van spreke'.

Mensen kunnen niet in talen van Engelen spreken want het zijn geen Engelen, maar mensen.
Maar goed, iedereen zijn mening.

Ik ken teveel mensen die zeiden achteraf, ja ik deed maar wat, het was mijn fantasie, deed anderen na.

Ook in genezingen geloof ik niet, en vind het ook buiten gewoon pijnlijk naar de (echte) zieken toe die niet worden genezen.Heb te vaak gehoord en gelezen van mensen die toen ze weer thuis waren dat de pijn er weer was in alle hevigheid.
En wat betreft blinden en doven daarbij wordt al aanspraak gemaakt op wat ze al konden horen en zien.
Bijna alle doven kunnen je horen als je voor ze gaat staan en keihard tegen ze schreeuwt van hoort u mij, maar niet van een grote(re) afstand, dan horen ze niets.
Zelfde met blinden, die kunnen vaak van erg dichtbij best wel 2 vingers onderscheiden, zeker tegen een donker contrast, ze zien alleen niets van een grote(re) afstand.

Ik had ook eens vreselijke pijn, lag ik het ziekenhuis, elke keer als de arts langskwam, was de pijn even weg(geruststelling), als de arts weer wegliep, kwam de pijn gewon weer in alle hevigheid terug.
Dit is wat ik geloof en denk, en ja, niet bedoeld om te beledigen, te kwetsen, alleen maar mijn eigen nietige onbelangrijke meninkje.

Je gelooft niet in de tongen taal... Prima, dat kan!
Ik geloof wel dat op de Pinksterdag in de tongentaal werd gesproken. Mensen hoorden de discipelen in hun eigen taal spreken. De discipelen waren ongeletterd; zij konden alleen Hebreeuws spreken, maar toch spraken ze die dag vreemde talen. Dat zegt mij dat zij in de tongentaal spraken, maar dat de HG dat voor de buitenstaanders vertaalde in de eigen specifieke taal.
Paulus spreekt in 1Kor.13 inderdaad over de liefde, maar in hoofdstuk 14 gaat hij dieper in op de tongentaal en legt daar uit dat deze geheime taal een hulpmiddel is om zijn innerlijke op te bouwen.
Je gelooft ook niet in genezingen... Prima, dat kan ook!
Ik vind echter wel dat je daarmee God tekort doet. God is Almachtig en Jezus (en Paulus) leert dat Goddelijke genezing mogelijk is. Jezus heeft toch genoeg bewijs geleverd dat Hij mensen door hun eigen geloof heeft genezen. De vrouw met de bloedvloeiing werd genezen omdat ze geloofde dat als zij Zijn kleed zou aanraken, zij zou genezen. Wonderen en genezingen zijn niet gestopt bij Handelingen, maar gaan tot vandaag de dag door.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BAPPI605 (56)





Berichten: 122

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 juni 2013, 12:17
BerichtOnderwerp: Neerhalen van bolwerken
 
SHANITA130 schreef:
@Roelande:

Laatste kerk waar ik was ging je niet naar de hemel als je niet in tongen sprak, moest je cursussen doen, en klanken uitstoten.
En Halleluja roepen, en dan zouden de klanken vanzelf komen, nou ik vind het raar klinken kan me niet voorstellen dat Engelen zo praten, ja, dat zei men, de taal van Engelen. En als je niet in tongen sprak ging je niet naar de hemel.

Ik heb jarenlang gedacht dat er iets heel erg mis was met mij, omdat ik in niet tongen sprak.(nu zie ik het als iets van God heeft mij beschermt...)

Nou, ik vind het ''heel erg vreemd en raar" klinken.

Moest erachter komen door eerst jarenlang daar te zitten. En een reformatorische psycholoog die me héél snel verwees naar de GKV.

In 1 Kor.14 staat een heel stuk over de tongentaal. Het is bedoeld om jezelf op te bouwen. Soms weet je niet wat of hoe je moet bidden en als je dan in tongen bidt dan bidt je precies wat God wil horen. Bijkomend voordeel is dat de duivel het ook niet verstaat.
Mijn ervaring is dat als ik een tijd in tongen bidt dat ik opgelucht en vrij ben.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van BAPPI605
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende
Pagina 3 van 5