ChristianMatch
 


Forum

Berichten van CHATULIEM368
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van CHATULIEM368
Auteur Bericht
CHATULIEM368 (63)





Berichten: 134

BerichtGeplaatst: maandag 6 januari 2014, 15:06
BerichtOnderwerp: The roman empire rules today!
 
CHRISTIANMATCH schreef:
Chatuliem is hier aangesproken, omdat hij hier een duidelijke aanzet gaf om reacties uit te spelen tegen elkaar. Vandaar de opmerking over de (verkapte) beschuldigingen. Blijf gewoon on-topic dan gebeurt dit ook niet.
Sorry, dit gaat me ff tever. Ik heb alleen maar een pasbekeerde willen bemoedigen door hem op andere dingen te wijzen. En dat er ook mensen zijn die het fijn vinden hoe hij bezig is. Dat ik daarmee andere reacties wilde uitlokken, vind ik niet terecht...
En als je aan ons de regel oplegt om niet persoonlijk aan te vallen, waarom doen jullie het wel tegenover mij?


Laatst aangepast door
CHATULIEM368
op maandag 6 januari 2014, 15:10
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM368 (63)





Berichten: 134

BerichtGeplaatst: maandag 6 januari 2014, 13:44
BerichtOnderwerp: Spanje geeft t goede voorbeeld
 
Ben ik nu de enige die zoiets voelt? Eerlijk gezegd vind ik de reacties op dit topic wel heel krachtig en absoluut. Ik mis de nuance...

Ten eerste past bescheidenheid vind ik. Ik heb er nooit mee te maken gehad en zal er waarsch. ook niks mee te maken hebben. Wel weet ik dat abortus een heel traumatische nasleep kan hebben, dat zou alleen al de reden zijn om er voorzichtig mee om te gaan.

Ken ik situaties waar ik het zou kunnen begrijpen?

De vrouw heeft zulke sterke medicijnen dat je van tevoren weet dat het kind niet levensvatbaar is zodra het geboren is.

Als het leven van de moeder op het spel staat.

Als de moeder verkracht is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM368 (63)





Berichten: 134

BerichtGeplaatst: maandag 6 januari 2014, 00:28
BerichtOnderwerp: The roman empire rules today!
 
JOSEF872 schreef:
Jezus schreef dat wij aan de olijfboom(Israël) kunnen zien waar wij zijn. De staat is op gericht en de strijd om Jeruzalem is al begonnen. De derde tempel is al in onderdelen klaar gemaakt en kan in korte tijd gebouwd worden.
Aardbevingen, natuurrampen, oorlogen geruchten van oorlogen. Nog nooit zoveel profetische tekens als nu die duidelijk wijzen dat het de laatste dagen zijn.
Ik vind dat niet zo plausibel, temeer dat Jezus zei, dat dit barensweën zijn, meer einde is nog niet aahgebroken.'
'
Én wat weten we nu van natuurverschillen, aardbevingen of klimaatveranderingen. Deze wetenschap relatief is niet zo oud en is het echt de vraag of er meer aardbevingen zijn, of dat dat wel meevalt.

Het allerbelangste criterium om de zoeken naar de eindtijd, is zending. Jezus zou pas terug als aan elke volk het evangelie gebrachr over Jezus
En dan zie ik een heleboel mogelijkheid: laptop, internet en ga zo maar door..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM368 (63)





Berichten: 134

BerichtGeplaatst: zondag 5 januari 2014, 19:39
BerichtOnderwerp: Wie je bent in Christus.
 
LAURA291 schreef:
Wat apart; dat heb ik nooit geweten. Waar staat dat in de bijbel?

Brengt mij wel een dilemma, want waarom laat iemand zich dopen? Toch meestal omdat of nadat de persoon wedergeboren is. Zo is het bij mij wel gegaan.

Ik heb altijd gedacht dat de doop een teken was van de wedergeboorte. Niet het feitelijke gebeuren.
In Titus staat bv:
Titus 3:5 schreef:
en heeft hij ons gered, niet vanwege onze rechtvaardige daden, maar uit barmhartigheid. Hij heeft ons gered door het bad van de wedergeboorte en de vernieuwende kracht van de heilige Geest,
Met deze zin laat hij meteen de twee dopen zien: de doop in water en de doop in de Heilige Geest.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM368 (63)





Berichten: 134

BerichtGeplaatst: zondag 5 januari 2014, 17:25
BerichtOnderwerp: Wie je bent in Christus.
 
ANTA961 schreef:
Je was me net voor Shanita.
Wedergeboren zijn is niet per definitie hetzelfde als gedoopt zijn als volwassene. En ik krijg het idee dat jij dat hier wel bedoeld, Pieter.
Toevallig is dat vanuit Bijbels perspectief wel hetzelfde, in die zin, dat de wedergeboorte door God gegeven wordt aan een ieder die gelooft en gedoopt is.
De vraag is of mensen ook op een andere manier wedergeboren kunnen worden en daar geeft de Bijbel geen antwoord op. Toen hadden ze ook niet de kunstmatige constructie van kinderdoop en belijdenis.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM368 (63)





Berichten: 134

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 januari 2014, 21:12
BerichtOnderwerp: Wie heeft er wel eens van Joyce Meyer gehoord?
 
LAURA291 schreef:
go ahead
Denk je nu echt dat ik een topic ga openen om voorgangers te bashen???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM368 (63)





Berichten: 134

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 januari 2014, 18:26
BerichtOnderwerp: Wie heeft er wel eens van Joyce Meyer gehoord?
 
LAURA291 schreef:
Ben het ten dele met je eens wat dit voorbeeld betreft maar heb ook hier wel een nuancering. Je kunt als leider best een heel team om je heen hebben, maar als je je er niets van aantrekt en toch je eigen wil doordrukt heers je toch nog alleen.

Zo heb ik meegemaakt dat een nieuwe voorganger het voltallige team van zijn voorganger afzette en een compleet nieuw team liet aantreden. Dat uit JA-knikkers bestond. In de maanden die volgden zijn ook nagenoeg alle vrijwilligers de laan uit gestuurd.

Met betrekking tot het vermanen van kerkleden heb ik meegemaakt dat een echtpaar zonder vorm van proces uit de kerk werd gezet. Dit is 6 weken lang verborgen gehouden voor de rest van de gemeente (ivm de vele gastsprekers; de leiding wilde niet dat het elders bekend werd). De 'zonde' van dit echtpaar is nooit bekend gemaakt. (Ze beweerden dat het "zo erg" was dat ze het niet konden zeggen.)
Ik heb hemel en aarde bewogen om de bijbelse manier van vermanen toe te passen, maar daar wilden ze niet eens naar luisteren.

k Ken ook een gemeente waar helemaal niet vermaand wordt. Daar tiert de (grove) zonde welig.

Nadat ik de eerstgenoemde gemeente verliet kwam ik erachter dat bijna alle vrije groepen in die omgeving een 'pact' met elkaar hadden gesloten om geen leden van elkaar over te nemen. Toen ik mij wilde aansluiten bij een andere gemeente is mij bulderend de toegang geweigerd want ik 'hoorde' bij die andere gemeente.

Er zijn leiders die geen enkele supervisie accepteren.

Er zijn kerken / groepen waar je alleen lid van kunt worden als je direct aangeeft hoeveel je per maand gaat bijdragen. Sommige eisen zelfs je tienden.

Ik heb in al die jaren best wat 'missers' gezien. En ik weet wel dat het 'mensenwerk' is, hoewel anderzijds ook niet helemaal. Maar wat mij het meest verbaasd heeft is dat veel gemeenten de bijbelse aanwijzingen m.b.t. het leiden, vermanen, verantwoording afleggen etc niet gewoon toepassen.

Sommige zaken vind ik in 'reguliere' kerken (dus niet vrije groepen) vaak beter geregeld. Het zou mooi zijn als diverse denominaties elkaar hiermee zouden helpen en van elkaar zouden willen leren.
Zullen we dit anders in een nieuw topic behandelen? Dit heeft niet zoveel meer te maken met Joyce Meyer.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM368 (63)





Berichten: 134

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 januari 2014, 16:26
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
 
JOL252 schreef:
Ja dat vind ik. En voor het beoordelen van het toepassen van straffen zullen we toch echt eerst rechten moeten studeren.
Met je gezonde verstand kom je ook al een heel eind. Het beleid van deze minister is om vooral aan de buitenwereld te laten zien, dat ie flink is en dat ie durft aan te pakken. Dat dit ten koste gaat van de onafhankelijke rechtspraak vindt hij minder interessant. En een paar dronken relschoppers dan maar 3 maanden in de cel te laten zitten, ziet er aan de buitenkant dus goed uit.
Maar op deze manier wordt de rechtspraak willekeurig en onderhevig aan onderbuikgevoelens....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM368 (63)





Berichten: 134

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 januari 2014, 16:12
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
 
JOL252 schreef:
Dat is ook zo, hulpverleners en politie worden vaker belemmerd in hun werk.
Maar... met oudjaar zijn de straten vol met mensen, gebeurt er van alles en moet de politie vrij kunnen ingrijpen, ambulances vrije doorgang hebben. De ellende is niet te overzien als het verzet nog meer toeneemt en juist in die omstandigheden.
En ja het gebeurt het hele jaar door maar de jaarwisseling vind ik toch een ander verhaal.
Vind je dat echt fundamenteel anders, dat de straffen daarvoor zo absurd hoog worden? In ons land krijg je drie maanden voor raddraaien bij Oudjaar, terwijl je bij inbraak vaak alleen een taakstraf krijgt. Om dit te kunnen rechtvaardigen moet men eigenlijk een staat van nood situatie creëren. Dan kun je met hogere straffen beginnen om de situatie onder controle te krijgen. Maar nergens heb ik gelezen dat deze raddraaiers voor die noodmaatregel gezorgd hebben. Toch worden ze naar die maatstaven gestraft.


Laatst aangepast door
CHATULIEM368
op zaterdag 4 januari 2014, 16:16
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM368 (63)





Berichten: 134

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 januari 2014, 16:04
BerichtOnderwerp: Waarom reageren zo weinig jongeren op het forum
 
JANS221 schreef:
Waarom er zo weinig jongeren reageren op het forum? Lees je mijn bijdragen niet? Ik doe toch mijn best dacht ik zo................. Engeltje smiley
Tja ik weet dat leeftijd een gevoelig onderwerp voor vrouwen is. Voor jou creëren we een nieuwe categorie. De (ietwat) "oudere jongere".


Laatst aangepast door
CHATULIEM368
op zaterdag 4 januari 2014, 16:05
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM368 (63)





Berichten: 134

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 januari 2014, 15:52
BerichtOnderwerp: Wie heeft er wel eens van Joyce Meyer gehoord?
 
LAURA291 schreef:
De bijbel geeft toch richtlijnen mbt supervisie, sanctionering ed. Zou dit niet voldoende zijn wanneer kerken dit gaan toepassen? Ik ken weinig kerken (in de charimatische hoek) die dit serieus toepassen. Maar wellicht is dit voer voor een ander topic....
Ik ken weinig gemeentes die dit niet toepassen..Het beeld dat de voorganger alleenheerser is over de gemeente is achterhaald, de meeste gemeentes beseffen dat dat niet goed is.


Laatst aangepast door
CHATULIEM368
op zaterdag 4 januari 2014, 15:54
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM368 (63)





Berichten: 134

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 januari 2014, 15:50
BerichtOnderwerp: Wie heeft er wel eens van Joyce Meyer gehoord?
 
JOL252 schreef:
Ja en dat heeft met vertrouwelijke info over inhoudelijke gesprekken mbt pastoraat niets te maken, ik maak graag gebruik van supervisie om nog beter te kunnen functioneren in mijn rol, juist omdat ik met mensen bezig ben. Het gaat over functioneren en wat er in de houding en functioneren van de persoon te zien is en in de interactie gebeurt. Maar is inderdaad denk ik ver off topic, toch vloeit het wel voort uit het thema, namelijk wat we van Joyce Meyer vinden. Op haar persoon heb ik niet zoveel aan te merken, ik ken haar niet behalve dat ik weet dat ze in de kring van welvaartpredikers verkeert en dat dit soort lui al snel een hype worden en het feit dat kritiek op o.a. haar persoon al snel wordt gevoeld als niet-christelijk.
Antwoord 1: De meeste voorgangers of gemeentes zijn aangesloten bij een overkoepelend orgaan, waar die evaluaties ook plaatsvinden. Het ene orgaan, bv. Rafael, heeft een hele sterke top down structuur. Van bovenaf wordt beslist wat er met een voorganger of gemeente gebeurt. Een ander orgaan is gebaseerd op collegialiteit, waar voorgangers met elkaar kunnen delen en elkaar kunnen corrigeren. Dus er is in veel gevallen wel sprake van evaluatieprocessen, maar die zijn niet allemaal zichtbaar voor het gewone gemeentelid. Bovendien heeft men vaak een oudstenraad waar onderlinge evaluatie ook plaatsvindt.
Je moet ook niet hebben, dat de gemeenteleden alles bepalen en de voorganger niks meer te zeggen heeft. Daar is de aard van het werk niet naar.
Antwoord 2: Ik heb Joyce Meyer nog nooit kunnen betrappen op het schooien om geld bij mensen. Ze maakt promotie voor haar boeken, verder eigenlijk niet. En zeker niet in de trant van: "als je aan mij geld geeft word je gezegend en als je niet aan mij geeft niet."
Ik weet niet waarom ze door mensen in het rijtje van welvaartspredikers wordt gezet, want dat verkondigt ze niet. Die term "little gods"is natuurlijk een theologische misser, maar dat betekent niet meteen dat alles wat ze leert verkeerd is. Ze vertelt meer dat mensen wat nuchterder met geestelijke dingen om moeten gaan en daar is mi niks mis mee.


Laatst aangepast door
CHATULIEM368
op zaterdag 4 januari 2014, 15:51
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM368 (63)





Berichten: 134

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 januari 2014, 12:59
BerichtOnderwerp: Waarom reageren zo weinig jongeren op het forum
 
Deze vraag werd gesteld in een ander topic. Misschien is het leuk om hier van gedachten te wisselen.

Zelf zie ik het zo. CM geeft je drie mogelijkheden om jezelf aan anderen te laten zien. 1 op 1 chatten, het forum en de chatbox. En ik zie dat relatief weinig mensen gebruik maken van al deze mogelijkheden. De meesten zitten 1 op 1, daar is niks mis mee, maar waarom zou je ook geen gebruik maken van het forum of de algemene chatbox???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM368 (63)





Berichten: 134

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 januari 2014, 12:49
BerichtOnderwerp: The roman empire rules today!
 
THOMAS968 schreef:
Een vos verliest wel zijn haren maar niet zijn streken.
Thomas
Omdat dit slechts een vertaling is, heb ik de vrijheid genomen het woord haren te vervangen door vacht.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM368 (63)





Berichten: 134

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 januari 2014, 12:28
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
 
JOL252 schreef:
Maar toch loopt een en ander uit de hand met vuurwerk afsteken. Pa en zoons die politie bekogelen of te lijf gaan... ik denk dat het goed is dat hier paal en perk wordt neergezet... als ik alleen al zie wat er hier in de wijk aan bommen is afgestoken (het vuurwerk wordt steeds zwaarder) en de stress alleen al voor de dieren mag er van mij wel een stevige evaluatie met daaruit gevolgtrekkingen worden gehouden.
Als de honden bang zijn voor vuurwerk komt dat meestal omdat ze aangehaald worden tijdens een knal. Je moet ze nl. zoveel mogelijk negeren. Ik ging nog een stapje verder. Als ik een pijl afstak, haalde ik mn hond erbij, en hij vond het juist leuk. Als je als baas aangeeft dat er niks aan de hand is, en als je zo gewoon mogelijk doet, heb je grote kans, dat de hond rustig in zijn mand gaat liggen en zich niks aantrekt van de geluiden van buiten.
En verder zijn er maar 19 mensen veroordeeld, terwijl we met miljoenen feest gevierd hebben. Dus statistisch gezien valt dat te verwaarlozen.
En ik vind net zoals jij dat je illegaal vuurwerk moet aanpakken, maar laat dat dan niet ten koste gaan van de miljoenen die normaal vuurwerk hebben.
Het gaat hier alleen maar om beeldvorming. Het journaal begon zelfs hiermee. Alsof dat het belangrijkste was,wat er die dag gebeurd was. En wat krijg je, er gaan nog meer mensen illegaal vuurwerk kopen, als het hier verboden is. Ikzelf zit daar ook aan te denken.
We laten ons steeds meer vrijheden afnemen en de staat begint zich met alles te bemoeien. We gaan de kant op, dat het zo langzamerhand een totalitaire staat aan het worden is.
Nog iets wat we ingeleverd hebben. nl. gelijkwaardige berechting. Voor een bepaald misdrijf is een bepaalde strafmaat afgesproken. Dat is 1 van de fundamenten van ons rechtssysteem. Nu wordt een misdrijf gepleegd in oudejaarsnacht hoger bestraft als hetzelfde misdrijf op 2 januari...
Onze vrijheden staan onder druk op alle gebieden...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM368 (63)





Berichten: 134

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 januari 2014, 12:15
BerichtOnderwerp: Geslachtsgemeenschap: een behoefte of verlangen?
 
CORTAZAR588 schreef:
Misschien omdat veel 40 en vooral 50 plussers het niet hebben?
Geslachtsgemeenschap?
En het ooit wel hadden .............

Je kunt pas iets missen als je ............
Dit is natuurlijk ook weer een vooroordeel. Waarom zouden 40 of 50 plussers geen seks hebben? Als je 50 bent, ben je toch niet oud? Vandaag wordt iedereen maar afgeschreven op het moment dat ze veertig zijn....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM368 (63)





Berichten: 134

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 januari 2014, 11:55
BerichtOnderwerp: Wie heeft er wel eens van Joyce Meyer gehoord?
 
JOL252 schreef:
Ja, natuurlijk is er altijd iets aan te merken, op mij ook en daar moet ik ook tegen kunnen of eens flink reflecteren op mijzelf. Dat geldt des te meer voor mensen met een bepaalde positie, die staan gewoon meer in de picture en dragen ook meer verantwoording door de impact die hun woorden en leefwijze hebben. Behalve respect en waardering te verdienen zijn ook zij niet onfeilbaar en de vragen die er leven zijn er nou eenmaal. Dat mag en is niet om iemand finaal de grond in te stampen.
Wij kunnen best nog wat leren van de super- en intervisiemethoden die men toepast bij mensen binnen een functie zoals binnen bedrijven en instellingen. Gewoon omdat een functie daarom vraagt. Dat zie ik niet zo vaak terug bij mensen binnen geestelijke posities. Engeltje smiley
Ik ken voorgangers op een andere manier dan jij. En dan merk ik dat de meesten heel erg open staan voor aanmerkingen van anderen. Maar om een bedrijfscultuur maar klakkeloos over te nemen is wat mij betreft een stap te ver. Ik weet nog wel, dat we naar een notaris gingen en hij stelde ons voor een stichting op te zetten. Statuten maken voor een kerk kostte 1200 euro, een stichting slechts 250 euro. Omdat het een combinatie is van een vereniging en stichting.
Ik heb eens een gemeente meegemaakt, die letterlijk onderuit ging aan ruzies en conflicten. Want iedereen vond wel dat ze overal over konden beslissen. En er was ook een borderliner bij, die met haar gedrag zoveel ruzie zocht, dat de gemeente letterlijk kapot gegaan is aan de ruzies. Ze zette iedereen op tegen de oudsten en die kregen er op een bepaald moment een dagtaak aan om deze ruzies te sussen. Er was weinig tijd voor het echte geestelijke werk.
Is dit nu normerend over hoe ik over gemeentes denk? Nee natuurlijk niet. Maar een echte oplossing is er niet. Er moet ruimte blijven om geestelijk gezag uit te oefenen en aan de andere kant moet ook zoveel mogelijk transparantie plaatsvinden.
Moet een voorganger openheid geven over het pastoraat wat hij pleegt? Of is er iets vertrouwelijks, waar hij alleen van weet en dat bij de Heer mag brengen. Een gemeente leiden is vaak balanceren op een draadje. En je weet dat wat je ook doet, er altijd wel iemand is die kritiek heeft, jaloers is, en als zij invloed krijgen je te gronde kunnen richten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM368 (63)





Berichten: 134

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 januari 2014, 00:52
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
 
Htet valt me op dat er zo'n hetze is tegen vuurwerk. Terwijl in mijn ogen de zaken toch wel erg negatief gesteld worden. Vuurwerk is veilig als het goed gebruikt wordt.
Men overdrijft als je de getallen ziet. Er gebeuren weinig ongelukken mee. Ieder slachtoffer is natuurlijk erg, maar vaak komt dat ook omdat ze verkeerd vuurwerk gebruikt hebben. Ik schat dat er zo'n vier en een half miljoen mensen vuurwerk afgestoken hebben. Een vrij lage schatting, en hoeveel slachtoffers zijn er gevallen? Nog niet eens een promille, moet je dan het pleziertje van miljoenen aan de kant zetten omdat er maar letterlijk een paar mensen er niet goed mee omgaan. Nederland is een chagrijnig land aan het worden waarbij de pleziertjes van de gewone burger zoals een auto, een sigaretje en nu weer vuurwerk zoveel mogelijk aan banden gelegd moeten worden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM368 (63)





Berichten: 134

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 januari 2014, 23:35
BerichtOnderwerp: The roman empire rules today!
 
JOL252 schreef:
Dat zullen we ook niet beweren, noch kunnen beoordelen. Wel is het zo dat de inhoud van de woorden bepaalde associaties oproept en ook een vorm van denken bevat waar we
- én wellicht wat van kunnen opsteken
- én zelf nog een kleine aanvulling geven daar een en ander zowel bij ons als bij de ander wat bijvijling behoeft (cq nodig zou kunnen hebben). Ik had zelf behoefte naar aanleiding van zijn verhaal een en ander op te merken en dan is het niet of of maar en en, de zaken die we niet kunnen verteren kunnen we laten voor wat het is.

Eat the meat, spit out the bones.
Het gaf mij in elk geval een heel onprettig gevoel hoe hij benaderd is.


Laatst aangepast door
CHATULIEM368
op vrijdag 3 januari 2014, 23:44
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM368 (63)





Berichten: 134

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 januari 2014, 23:13
BerichtOnderwerp: The roman empire rules today!
 
SAVIOR412 schreef:
Ik heb het niet over de hel in die reactie, maar over de bewustwording dmv o.a deze video's met informatie over profetiën die uitkomen.

Mensen bewust maken, teksten laten zien in de bijbel en laten zien dat God echt bestaat en dat de bijbel 100% betrouwbaar is. Dat het goede nieuws is dat ze gered kunnen worden door Jezus Christus.
Savior, want ben jij goed bezig zeg, dat de Heer je zo geleid heeft naar Hem daar heb ik bewondering voor. En die zoektocht is goed geweest en ik ben blij dat je bij Hem terecht gekomen bent.
En ga vooral door om van Hem te vertellen, want dat kun je. Dan kunnen mensen wel eens kritiek op je hebben, maar trek je er niks van aan, want je bereikt wel de harten van anderen.
Het zegt meer over de anderen hoe ze je benaderen, maar het zegt niks over de liefde die jij voor de Heer voelt.


Laatst aangepast door
CHATULIEM368
op vrijdag 3 januari 2014, 23:14
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM368 (63)





Berichten: 134

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 januari 2014, 22:53
BerichtOnderwerp: The roman empire rules today!
 
JOL252 schreef:
Even voor deze simpele ziel... mag ik de vertaling?

Dank Engeltje smiley
Zo simpel ben je niet hoor..."een vos verliest wel zijn vacht, maar niet zijn streken"
Nu in de context: een organisatie met zoveel bloed aan zijn handen kan niet opeens na een paar jaar een geweldige organisatie zijn. Misschien hebben ze de buitenkant veranderd, maar ik blijf zeer wantrouwend.
De RK kerk heeft altijd gestreefd naar macht en zal dat blijven doen, de investituurstrijd is nog niet afgelopen. De strijd tussen geestelijke en wereldlijke macht.


Laatst aangepast door
CHATULIEM368
op vrijdag 3 januari 2014, 22:59
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM368 (63)





Berichten: 134

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 januari 2014, 21:19
BerichtOnderwerp: The roman empire rules today!
 
THOMAS968 schreef:
[/i]Ja en over de Joden mag je dat tegenwoordig niet meer zeggen. Terecht, want ook die gedachte is een complottheorie. En dat de complottheorie over de Joden effect had, weten we allemaal, en hoe. Dat er Jezuieten waren die het nodige hebben uitgevreten, weten we, maar deugt de Paus dan niet omdat hij Jezuiet is?

In de oorlog hebben veel bevindelijke christenen hun voorganger Ds. Kersten gevolgd en gehoorzaamd aan de toenmalige overheid. Verzet en ook het onderdak bieden aan Joden kwam minder voor. Betekent dat nu dat leden van de Gereformeerde Gemeente anti-Joods en laf zijn naar een misdadige overheid? Ds. Kersten van de SGP mocht na de oorlog niet terugkeren in de Tweede Kamer vanwege deze laffe opvatting maar daarmee zijn SGP-leden nog niet fascistoide of anti-Joods, al kwam dat in deze kringen wel voor. De Joden hadden Christus gekruisigd was een gedachte die daar weliswaar leefde maar daarmee waren en zijn de leden van bevindelijke kerken nu niet antisemitisch of lijdzaam naar een misdadige overheid.

Kijk dus uit met het oordelen over groepen, zelfs al groepskenmerken duidelijk aanwezig zijn.



Thomas
Vulpes pilum mutat, non mores


Laatst aangepast door
CHATULIEM368
op vrijdag 3 januari 2014, 21:33
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM368 (63)





Berichten: 134

BerichtGeplaatst: donderdag 2 januari 2014, 19:19
BerichtOnderwerp: Geslachtsgemeenschap: een behoefte of verlangen?
 
CHRISTIANMATCH schreef:
We gaan het niet meer hebben over de reactie van Foundhim, de reactie van Jol over Foundhim of wie dan ook.

De vraag is of geslachtsgemeenschap een behoefte of verlangen is. Interessant genoeg, lijkt me.

Moderator CM
Het antwoord daarop is dat de noodzaak tot voortplanting een drift is. Het betekent dat dit in ieder mens aanwezig is.
En daar kunnen maar weinig mensen echt goed mee omgaan.

Zet een man en een vrouw die elkaar nooit hebben gezien vijf jaar op een onbewoond eiland. Je zult zien dat ze in die vijf jaar geslachtsgemeenschap hebben gehad. Maar het kan net zo goed zijn, dat als ze na die vijf jaar van dat eiland komen, ze gewoon weer hun eigen weg gaan.

Het maakt deze discussie daarom ook zo moeilijk, omdat je de mensen wel kunt vertellen wat goed en wat niet goed is, maar uiteindelijk bepaalt de omgang met deze voortplantingsdrift wat er gebeurt. In hoeverre heeft men deze drift onder controle en in hoeverre niet. Daarom is het imho belangrijk om de keuze bij de mensen zelf te laten, want het enige waar ze naar luisteren is naar zichzelf.

Extrensieke motivatie houdt dit nl. niet tegen...


Laatst aangepast door
CHATULIEM368
op donderdag 2 januari 2014, 19:29
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM368 (63)





Berichten: 134

BerichtGeplaatst: donderdag 2 januari 2014, 18:44
BerichtOnderwerp: Goede voornemens!
 
ROELANDE345 schreef:
Dit jaar trouwen met de liefste man van de wereld Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley
daten?????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM368 (63)





Berichten: 134

BerichtGeplaatst: donderdag 2 januari 2014, 18:37
BerichtOnderwerp: The roman empire rules today!
 
CORTAZAR588 schreef:
Mooi gezegd.
En ondanks de mooie woorden van Paus Franciscus is de RK kerk nog steeds een bolwerk van leugens en verdraaiingen.
María verering is afgodendienst.
María was een gewone vrouw niet meer en niet minder.

Echter de standpunten van de paus mbt abortus en homohuwelijk zijn daarentegen wel tot voorbeeld strekkend.
En kunnen veel prostestantse kerken veel van deze paus leren.
Mijn haren gingen rechtovereind staan toen ik hoorde dat een jezuïet paus werd. Dat maakt het aftreden van paus Benedictus imho wel zeer verdacht.
Jezuïeten staan bekend om de vervolging van ketters en joden. En de houding van de RK naar de joden is toch niet al zo goed..
Nou wat betreft die video: ik heb hem niet helemaal bekeken, omdat ik al met veel materiaal bekend ben. Ik weet ook niet zo goed hoe je dit moet wegen. Maar ik vind het niet vergezocht en volgens mij zit er een kern van waarheid in.
Ik ben niet iemand die meteen in allerlei complottheorieën gelooft, maar ik volg de situatie in de RK kerk met argwaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM368 (63)





Berichten: 134

BerichtGeplaatst: donderdag 2 januari 2014, 15:59
BerichtOnderwerp: Wie heeft er wel eens van Joyce Meyer gehoord?
 
JOL252 schreef:
Ikke Engeltje smiley


Iedere dag Starbucks koffie... toe maar, God heeft werkelijk lievelingetjes onder Zijn volk. Stel dat ze dat bedrag voor de koffie dan van haar genadeloon zou afstaan aan iemand in zo'n land zou ze wellicht een heel gezin van de hongerdood redden. Smiley met dichtgeplakte mond
Misschien geeft ze een heleboel geld aan zending, dat kan toch ook? Ik heb een aantal preken van haar gehoord, en geloof me, ze is heel anders dan Benny Hinn. Haar nuchterheid spreekt mensen aan. En wat betreft die Youtube filmpjes: als je al zolang in de bediening staat, zijn er ook altijd wel aanmerkingen. Wat ben ik blij dat in mijn 30 jarige preekloopbaan niemand heeft bijgehouden wat ik gezegd heb, want dan zullen er vast ook wel mensen zijn die dat op een negatieve manier willen gebruiken.


Laatst aangepast door
CHATULIEM368
op donderdag 2 januari 2014, 16:00
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM368 (63)





Berichten: 134

BerichtGeplaatst: donderdag 2 januari 2014, 15:39
BerichtOnderwerp: Geslachtsgemeenschap: een behoefte of verlangen?
 
SHANITA130 schreef:
Oh..
Ja, ik zelf ga ervoor. de liefde is er, en ja, dingen zijn hier bespreekbaar bij ons, ja, dat is ook erg belangrijk, goede en open communicatie.
In veel gevallen gaan mensen toch hun eigen gang, en dat is m.i. goed ook. De tijd is voorbij dat de kerk beslist wat er in de slaapkamer gebeurt...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM368 (63)





Berichten: 134

BerichtGeplaatst: donderdag 2 januari 2014, 15:26
BerichtOnderwerp: Geslachtsgemeenschap: een behoefte of verlangen?
 
SHANITA130 schreef:
Trouwens, leuk voor je dat je een vriendin hebt, gefeliciteerd
Helaas ik praat nu over een paar jaar geleden, het is al een tijdje uit.

Nog een kleine aanvulling: zou een volgende TS er aan kunnen denken waarom hij/zij dit onderwerp opent? Is dat omdat ie het echt niet weet of dat hij/zij rechtvaardiging zoekt bij anderen?


Laatst aangepast door
CHATULIEM368
op donderdag 2 januari 2014, 15:29
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM368 (63)





Berichten: 134

BerichtGeplaatst: donderdag 2 januari 2014, 15:03
BerichtOnderwerp: Geslachtsgemeenschap: een behoefte of verlangen?
 
JOL252 schreef:
En toch vind ik het jammer, deze discussie is gestopt door de vergelijking van Foundhim van dit topic met een pornosite. Ik denk dat meerdere mensen zich hierdoor best (persoonlijk Engeltje smiley ) gekwetst voelen.

Daarom mijn verzoek om de vragen die zijn gesteld te beantwoorden. Deze vragen waren naar aanleiding van de best heftige opmerking om je maar te vervoegen bij een pornosite in plaats van hier een volwassen discussie te (blijven) voeren. En of dát geen persoonlijke opmerking is, voortkomend uit gedachten over en gericht aan de mensen die hier deelnemen aan dit topic. En dat mag dan wel?

Zou wel zo netjes zijn als op de vragen van meerdere mensen, na gelezen te hebben wordt gereageerd. Als er, zoals op haar profiel staat, ze houdt van een pittige discussie en graag hiertoe uitgedaagd wil worden, ben ik benieuwd naar een volgende reactie zodat de discussie weer op gang komt.

Als ik de bijdrage van Foundhim lees vind ik daar niets grievends in. Ze geeft alleen weer dat er grenzen zijn aan wat je met elkaar bespreekt. Ze noemt niemand seksueel gefrustreerd, ze geeft alleen weer dat wat haar betreft deze discussie op een pornosite thuishoort. Dat is haar mening en dat mag zij vinden.
En ik denk dat dat gevoel bij meerdere mensen leeft. Zelf ben ik altijd zo verbaasd dat dit een hot topic is. Het is iets wat je samen met elkaar en God beslist en vraag niet om toestemming of rechtvaardiging van buitenstaanders.
Ikzelf ben geschrokken van de reacties van mijn omgeving toen ik vertelde dat ik een vriendin had. Die reacties hadden allemaal een seksuele lading bv. dan moeten jullie wel snel trouwen, want anders gaat het mis of jullie zijn wel voorzichtig he? Ik heb de indruk dat een goede of slechte relatie veel gedefinieerd wordt aan de hand van de regels omtrent seksualiteit. Terwijl een relatie veel meer is dan alleen seksualiteit. De nadruk hierop zou veel minder moeten zijn...


Laatst aangepast door
CHATULIEM368
op donderdag 2 januari 2014, 15:12
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM368 (63)





Berichten: 134

BerichtGeplaatst: donderdag 2 januari 2014, 12:53
BerichtOnderwerp: geloof
 
Het is al een poosje geleden dat ik op dit topic gereageerd heb. Toch wou ik vandaag wat dieper op deze materie ingaan.
Met deze studie kunnen we eens het verschil bekijken tussen het oude en het nieuwe testament. In Hebr 11:1 zien we de definitie staan van "geloof":
Quote:
Het geloof legt de grondslag voor alles waarop we hopen, het overtuigt ons van de waarheid van wat we niet zien. 2 Om hun geloof werden de mensen uit vroeger tijden geprezen. 3 Door geloof komen we tot het inzicht dat de wereld door het woord van God geordend is, dat dus het zichtbare is ontstaan uit het niet-zichtbare.
En de bijdrages van jullie gaan van deze definitie uit. De tegenstelling tussen de zichtbare en onzichtbare wereld. Wat je niet ziet, moet je geloven. Het bovennatuurlijk bepaalt wat in het natuurlijke gebeurt. Het Griekse woord voor geloof is pistis.

Er is echter nog een aspect aan geloof, wat in deze definitie niet aan bod komt. En dat is het beste weergegeven in het woord emunah, de Hebreeuwse versie van de term. Emunah komt uit dezelfde stam als het woord AMEN. En letterlijk vertaald betekent het AMEN zeggen tegen God.
Dit aspect van het geloof laat meteen zien waar het eigenlijk om draait in het geloof. Voor de Joden was het nooit de vraag of God wel bestond, maar meer de vraag: wat doe je ermee. En eigenlijk heeft Gods volk daar nooit echt een oplossing voor gevonden.
In het begin dachten ze: we zijn het volk van God, dus waar maken we ons druk om? En ze gingen hun eigen gang, en langzamerhand zag je dat het geloof in God ging verwilderen en dat ze andere goden ook gingen volgen. Niemand kon ze toch iets maken, want ze waren het volk van God immers?
Ze kregen de schrik van hun leven, toen God toeliet dat hun land veroverd werd en dat ze in ballingschap moesten gaan. Stel je eens voor wat voor klap dat geweest moest zijn? Zij waren immers het volk van God, God had hun het land gegeven, de basis van hun bestaan. Hoe kon Hij dan toestaan, dat ze uit het beloofde land weggejaagd werden?
Toen een klein gedeelte van het volk terugkeerde uit ballingschap werd hun aanvankelijke nonchalance vervangen door een heel andere houding naar God toe. Ze beseften zich ten volle dat geloven in God ook meteen consequenties had voor het dagelijkse leven. Maar ook deze reactie had zn nadelen. Hun geloof werd niet gedefinieerd door liefde naar God toe, maar meer door het onderhouden van zijn wet. Er ontstonden synagoges, leerhuizen waar belangrijke leraren hun vertelden hoe ze moesten leven. En dat leven werd vanaf dat moment bepaald door de voorschriften die in de Talmoed stonden. (een verzameling preken die weergaven waar een jood zich aan moest houden).
De invulling van het begrip Emunah was dus heel sterk gericht op het onderhouden van zijn wetten. Amen zeggen tegen God hield meteen in dat je Zijn wetten onderhoudt. Als je even googlet op internet zul je merken dat dit begrip nog steeds zo wordt gezien in de huidige geloofsbeleving van de joden.
En dit gevaar om je geloof alleen maar te definiëren als het onderhouden van zijn wetten komt ook in christelijke kringen voor. Het nadeel hiervan, is dat de basis van de relatie met God angst wordt. Je bent bang dat als je zijn wetten niet onderhoudt, Hij je zal afwijzen. Terwijl de basis van onze relatie liefde zou moeten zijn, gebaseerd op je eigen keuze voor Hem.
Het besef dat geloven veel meer is dan geloven in het bovennatuurlijke, komt ook in het Nieuwe Testament voor. Geloven in God wordt immers gevolgd door toewijding aan Hem, en is gebaseerd op onze persoonlijke keuzes voor Hem in alle dingen. En dat maakt het vaak zo moeilijk voor mensen. Iedereen gelooft wel in iets bovennatuurlijks, de vraag is echter wil je je aan Hem toewijden? En wat houdt die toewijding aan Hem precies voor jou in.
Hoewel de schrijver van de Hebreeënbrief de definitie van geloven geeft zoals die weergegeven is in vers 1, gaat het hele hoofdstuk 11 veel meer over het Emunah begrip. Mensen vol van liefde voor God waren bereid voor Hem te lijden en te sterven. Hoofdstuk 12 heeft het over de gang van Jezus naar het kruis. Dat getuigt van de toewijding die Hij had aan Zijn vader.

Hebr. 13: 8 vertelt:
Quote:
8 Jezus Christus blijft dezelfde, gisteren, vandaag en tot in eeuwigheid!
. In evangelische kringen is deze tekst vaak gebruikt om de wonderen van God te benadrukken. Immers Jezus genas vroeger mensen en dat zal Hij nu ook wel doen.
Deze tekst wordt echter vooraf gegaan door:
Quote:
Denk aan uw leiders, die het woord van God aan u hebben verkondigd, neem een voorbeeld aan hun geloof en kijk vooral goed hoe hun levenswandel eindigt.
Deze tekst laat zien dat men de leiders moet herdenken die hun het woord van God verkondigd hebben. En er staat niet voor niks: let op hun einde. Het draait dus om volhouden ondanks alle tegenstand en strijd. Eigenlijk beschrijft hij met deze twee teksten wat Emunah is: zoals God de mensen vroeger hielp in al hun nood en strijd, zo zal Hij ons ook helpen, want Jezus is immers dezelfde vroeger, nu en in de toekomst.

Mijn wens voor het komende jaar is, dat we in onze strijd, onze emunah, de juiste keuzes zullen maken om op die manier Hem te dienen.


Laatst aangepast door
CHATULIEM368
op donderdag 2 januari 2014, 13:16
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van CHATULIEM368
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende
Pagina 4 van 5