Auteur |
Bericht |
|
ARJAN007
|
|
Geplaatst: donderdag 8 april 2010, 11:06
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Ik zag net een documentaire op Nederland 1 over het gezinsdrama in Zoetermeer. Hoe GESTOORD kan een iemand (de vader) dan zijn! Ik zal dit nooit begrijpen, maar kan en wil dit ook niet. En maar 20 jaar gevangenisstraf en tbs Hoe kan dit? Ik begrijp dit niet! Daar zou de politiek iets aan moeten doen! |
Er gebeuren helaas wel meer acties door gestoorde mensen, door de krant en internet lezen we er veel vaker over dan de mensen 100 jaar geleden.
Overigens een opmerkelijk nieuwtje dat ik zojuist op internet las: Sinds de invoering van de euthanasiewet in 2001 is het aantal euthanasieverzoeken NIET toegenomen! (dat komt met name door de zorgvuldigheidseisen in de wet) Dus waar velen in 2001 bang voor waren, nl. dat de euthanasiewet tot een explosie van het aantal euthanasieverzoeken zou leiden, is niet gebeurd......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: donderdag 8 april 2010, 11:08
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Genesis 1:31 God keek naar alles wat hij had gemaakt en zag dat het zeer goed was. Het werd avond en het werd morgen. De zesde dag.
Genesis 3:14 God, de HEER, zei tegen de slang: ‘Vervloekt ben jij dat je dit hebt gedaan, het vee zal je voortaan mijden, wilde dieren wenden zich af; op je buik zul je kruipen en stof zul je eten, je hele leven lang. 15 Vijandschap sticht ik tussen jou en de vrouw, tussen jouw nageslacht en het hare, zij verbrijzelen je kop, jij bijt hen in de hiel.’ 16 Tegen de vrouw zei hij: ‘Je zwangerschap maak ik tot een zware last, zwoegen zul je als je baart. Je zult je man begeren, en hij zal over je heersen.’ 17 Tegen de mens zei hij: ‘Je hebt geluisterd naar je vrouw, gegeten van de boom die ik je had verboden. Vervloekt is de akker om wat jij hebt gedaan, zwoegen zul je om ervan te eten, je hele leven lang. 18 Dorens en distels zullen er groeien, toch moet je van zijn gewassen leven. 19 Zweten zul je voor je brood, totdat je terugkeert tot de aarde, waaruit je bent genomen: stof ben je, tot stof keer je terug.’ 20 De mens noemde zijn vrouw Eva; zij is de moeder van alle levenden geworden. 21 God, de HEER, maakte voor de mens en zijn vrouw kleren van dierenvellen en trok hun die aan. 22 Toen dacht God, de HEER: Nu is de mens aan ons gelijk geworden, nu heeft hij kennis van goed en kwaad. Nu wil ik voorkomen dat hij ook vruchten van de levensboom plukt, want als hij die zou eten, zou hij eeuwig leven. 23 Daarom stuurde hij de mens weg uit de tuin van Eden om de aarde te gaan bewerken, waaruit hij was genomen. 24 En nadat hij hem had weggejaagd, plaatste hij ten oosten van de tuin van Eden de cherubs en het heen en weer flitsende, vlammende zwaard. Zij moesten de weg naar de levensboom bewaken.
Op alle waarom vragen, zoals jullie die stellen, is een simpel antwoord het beste. In genesis hoofdstuk 1 lees je dat God zag dat het zeer goedwas, twee hoofdstukken verder zien we dat God de mens uit de tuin van Eden stuurt. Vanaf het moment dat Adam en Eva van de "verboden" vrucht aten kwam ook de zonde in de wereld. Hiervan plukken we nog steeds de zure "vruchten"
En de opmerking "Als God Liefde is" waarom dan dit of dat?? Wil ik jullie wijzen op het feit dat pasen nog geen week voorbij is. Hoeveel Liefde van God wil je ontvangen, God gaf zijn Zoon warempel voor jou en mij, is er ooit grotere LIEFDE getoond in deze wereld !!! In plaats van God de "schuld" te geven, kun je beter de schuld leggen bij de leugenaar van de beginne, de satan.....  |
Ik vind het zeer goede opmerkingen Cross.........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: donderdag 8 april 2010, 11:09
|
|
|
duurt lang he nog verkiezingen.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: donderdag 8 april 2010, 11:14
|
|
|
MAR907 schreef: | Wat denk je dat ik die vraag niet gesteld heb naar God toen mijn vrouw zich heeft opgehangen? Had Hij het niet tegen kunnen houden??? (natuurlijk) Zo zijn er meerdere vandiezelfde vraagstelingen.
De antwoorden ligt niet bij God maar bij mijzelf.
Hoe ga ik ermee om, de beproevingen doorstaan samen met Hem. Hij weet immers, wat het beste voor mij is en/of een ander? Zou ik het dan zelf het beter weten? ik denk het niet. God laat 'dingen' toe om ervan te leren zodat je eigen relatie met Hem nog dichter wordt. Hij vormt je tot nieuwe dingen in het leven.
Jezus heeft heel vaak gezegd, "Uw geloof heeft u behouden" Dat is de kracht die de Heer geeft en dat wens ik iedereen toe. De vraag waarom? Vraag maar waartoe. |
Goed gezegd Mar.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: donderdag 8 april 2010, 11:16
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Genesis 1:31 God keek naar alles wat hij had gemaakt en zag dat het zeer goed was. Het werd avond en het werd morgen. De zesde dag.
Genesis 3:14 God, de HEER, zei tegen de slang: ‘Vervloekt ben jij dat je dit hebt gedaan, het vee zal je voortaan mijden, wilde dieren wenden zich af; op je buik zul je kruipen en stof zul je eten, je hele leven lang. 15 Vijandschap sticht ik tussen jou en de vrouw, tussen jouw nageslacht en het hare, zij verbrijzelen je kop, jij bijt hen in de hiel.’ 16 Tegen de vrouw zei hij: ‘Je zwangerschap maak ik tot een zware last, zwoegen zul je als je baart. Je zult je man begeren, en hij zal over je heersen.’ 17 Tegen de mens zei hij: ‘Je hebt geluisterd naar je vrouw, gegeten van de boom die ik je had verboden. Vervloekt is de akker om wat jij hebt gedaan, zwoegen zul je om ervan te eten, je hele leven lang. 18 Dorens en distels zullen er groeien, toch moet je van zijn gewassen leven. 19 Zweten zul je voor je brood, totdat je terugkeert tot de aarde, waaruit je bent genomen: stof ben je, tot stof keer je terug.’ 20 De mens noemde zijn vrouw Eva; zij is de moeder van alle levenden geworden. 21 God, de HEER, maakte voor de mens en zijn vrouw kleren van dierenvellen en trok hun die aan. 22 Toen dacht God, de HEER: Nu is de mens aan ons gelijk geworden, nu heeft hij kennis van goed en kwaad. Nu wil ik voorkomen dat hij ook vruchten van de levensboom plukt, want als hij die zou eten, zou hij eeuwig leven. 23 Daarom stuurde hij de mens weg uit de tuin van Eden om de aarde te gaan bewerken, waaruit hij was genomen. 24 En nadat hij hem had weggejaagd, plaatste hij ten oosten van de tuin van Eden de cherubs en het heen en weer flitsende, vlammende zwaard. Zij moesten de weg naar de levensboom bewaken.
Op alle waarom vragen, zoals jullie die stellen, is een simpel antwoord het beste. In genesis hoofdstuk 1 lees je dat God zag dat het zeer goedwas, twee hoofdstukken verder zien we dat God de mens uit de tuin van Eden stuurt. Vanaf het moment dat Adam en Eva van de "verboden" vrucht aten kwam ook de zonde in de wereld. Hiervan plukken we nog steeds de zure "vruchten"
En de opmerking "Als God Liefde is" waarom dan dit of dat?? Wil ik jullie wijzen op het feit dat pasen nog geen week voorbij is. Hoeveel Liefde van God wil je ontvangen, God gaf zijn Zoon warempel voor jou en mij, is er ooit grotere LIEFDE getoond in deze wereld !!! In plaats van God de "schuld" te geven, kun je beter de schuld leggen bij de leugenaar van de beginne, de satan.....  | tis mooi maar euhm met die liefde krijg ik me broer niet terug... of dat me ouders weer bij elkaar zijn... of ene vaste baan.... of noem maar op.... Ik bedoel het niet verkeerd maar het leven vormt je in goede en slechte dingen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: donderdag 8 april 2010, 11:20
|
|
|
Dankbaar!
Dankbaar voor de liederen dankbaar voor het woord. Dat wij mochten zingen en waar naar gehoord. Dankbaar voor de gave, dankbaar voor de kracht. Dankbaar voor het offer, dat U aan ons bracht. Dankbaar Here Jezus, wat U heeft gedaan. Dankbaar moeten wezen, dat U bent opgestaan.
Lieve Chirstianmatchvrienden:
Hebben jullie ook fijne Paasdagen gehad en ook heerlijk gezongen? Een nieuw leven is er ook voor ons, geef je hart aan JEZUS, word nederig voor HEM, HIJ jubelt het dan uit, net zoals wij met Pasen voor HEM hebben gejubeld en wat is er dan mooier om daarvoor te danken en te bidden?
Er wordt ook gebeden voor zieke mensen, wanhopige mensen, de wereld om ons heen en nog veel meer.
Dat doen we dus elke donderdagavond, we brengen alle noden bij HEM, die alles kan, er is niet onmogelijk bij HEM, alles gebeurt wel naar ZIJN wil en op ZIJN tijd, dat kost ons veel geduld, maar als wij daarvoor bidden, kunnen we het makkelijker aan.
Waar doen we dat? In de chat....even rechtsonderin klikken van 20.00 uur - 21.00 uur.
Wil jij je hart aan JEZUS geven? Kom dan zeker naar de Gebedsroom.
We hopen jullie te zien. Gods Zegen en een warme groet van Martha en Eva
Laatst aangepast door
|
EVA685
|
op donderdag 8 april 2010, 11:22
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: donderdag 8 april 2010, 11:29
|
|
|
Wie ben je?
Wie ben jij als er niemand kijkt? Als je leven een moment lijkt stil te staan als er niemand oog voor je heeft en je met alles je eigen weg kunt gaan
Wanneer er geen toezicht is, wie ben je dan? Je probeert te zijn zoals jij dat wil je voelt je trots en zelfstandig, van buiten stoer maar van binnen stil
Je hebt geen ik omdat je ik niet bestaat; wie je werkelijk bent dat weet je niet. Ook al denk je onzichtbaar te zijn, er is altijd Iemand die jou ziet
Diegene houdt jou de spiegel voor, zodat je zelf ziet wie jij bent. Jouw gezicht, jouw lijf en leden, jouw karakter, jouw talent.
Jij bent een Parel in Zijn hand geroepen om te zijn zoals je bent. Hij is degene die altijd naar jou kijkt elke dag, elk uur, op elk moment:
Iemand die jou in Zijn armen wil houden Iemand die vertrouwen in je heeft Iemand die jou wil beschermen Iemand die je elk moment vergeeft
Iemand die wil zeggen hoeveel Hij van je houdt. Iemand die jou door en door kent weet dat er op elk moment Iemand is die jou ziet. Iemand die ziet wie jij echt bent.
Laatst aangepast door
|
EVA685
|
op donderdag 8 april 2010, 11:38
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ARIENNEZ498
|
|
Geplaatst: donderdag 8 april 2010, 11:42
|
|
|
RELLOK036 schreef: | tis mooi maar euhm met die liefde krijg ik me broer niet terug... of dat me ouders weer bij elkaar zijn... of ene vaste baan.... of noem maar op.... Ik bedoel het niet verkeerd maar het leven vormt je in goede en slechte dingen... |
Ik begrijp ook niet waarom er pijn en verdriet is...waarom het leven soms zo'n pijn doet en elke dag een zware strijd kan zijn om te overleven....maar wat ik wel weet is dat ik God dank....omdat ik lééf! Is dit simpel gezegd? Nee, mijn leven was en is beslist niet 'simpel'. Wat ik óók weet is dat er geen groter LIJDEN was dan bij de Here Jezus want om te wéten dat je geboren wordt om te stérven? Voor de schuld van ánderen? Hóé zwaar moet dit voor Hem geweest zijn..... en als ik daar aan denk? Dan dánk ik God...voor mijn leven. Als ik me bedenk wat HIJ heeft moeten doorstaan? Dan wéét ik dat Hij mijn pijn begrijpt en vierkant naast mij staat...en dat uit alle ellende iets moois komt: de 'Parel'....die door de 'zandkorrels van dit leven'.... gevormd worden. Zouden wij het mákkelijker 'moeten' hebben dan HIJ, dé Grote Kóning?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: donderdag 8 april 2010, 11:55
|
|
|
Donderdag 8 april:
HOUD JE VESTING IN BEZIT!
Bedenk, dat Mijn volgelingen een bijzonder volk moeten zijn, afgezonderd temidden van de anderen. Andere manieren, een andere levensstandaard, andere gewoonten, gedreven door andere motieven. Bid om liefde, bid dat Mijn Geest van liefde wordt uitgestort op allen die je ontmoet, pak jezelf streng aan. Leer van dicipline te houden. Geef geen enkele stelling prijs, die je reeds genomen hebt. Dicipline, dicipline, houd van dicipline en verheug je - verheug je. Door een gedachte, door een wens, kunnen bergen verplaatst worden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: donderdag 8 april 2010, 12:25
|
|
|
misschien moeten we naast alle waaroms en pijn e.d. ons eens afvragen waartoe heeft God de mens geschapen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: donderdag 8 april 2010, 12:52
|
|
|
PEACEDOVE820 schreef: | Ach ja laat ik er dan toch maar ens wat uit gooien wie weet helpt het.....:
Kennen jullie dat dat gevoel van eenzaamheid en dat God zo ver weg lijkt , dat je een brok in je keel krijgt en je niet precies weet waarom...... Je huilt om niks of eigenlijk toch heel veel.....
Dat je moe wordt van het oordeel dat je geen man meer hebt , of de vraag constant waar ie is gebleven. En als je zegt dat ie weggelopen is je aankijken of je op een andere planeet woont......
Rechtzaak rechtzaak was je maar voorbij dan had ik rust en mn kinderen ook!
Greets, Peacedove |
Dat gevoel van eenzaamheid ken ik wel en huilen zomaar om niks ook. Je hebt dan een gevoel of alles tegen blijft zitten heh?
Bij mij is het al een paar jaartjes geleden dat ik zo in de knoop zat, met zoveel onbeantwoorde vragen, ik heb het nu gelukkig een plekje kunnen geven. Je moet maar zo denken, achter de wolken schijnt altijd het zonnetje Lijkt mij ook heel moeilijk dat je man is weg gelopen, daar heb ik gelukkig geen ervaring mee en kan je ook geen goede raad geven erover. Ik geloof wel dat het echt niet mee valt om alleen met de kids achter te blijven. Wees maar blij dat je kindjes hebt waar je voor mag zorgen, het geeft toch wel veel gezelligheid heh?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: donderdag 8 april 2010, 12:54
|
|
|
RELLOK036 schreef: | duurt lang he nog verkiezingen..... |
Duurt zo lang niet meer Rel 9 juni mogen we weer naar de stembus.
Laatst aangepast door
|
CARIEN982
|
op donderdag 8 april 2010, 13:24
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: donderdag 8 april 2010, 12:59
|
|
|
... haar een lange liefdesbrief schrijven....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: donderdag 8 april 2010, 13:01
|
|
|
Verrassingsmenu
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: donderdag 8 april 2010, 13:03
|
|
|
IMRE695 schreef: | ... haar een lange liefdesbrief schrijven.... |
Liefde is....hand in hand.....samen de schaapjes naar de wei brengen
Laatst aangepast door
|
CARIEN982
|
op donderdag 8 april 2010, 13:03
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ARIENNEZ498
|
|
Geplaatst: donderdag 8 april 2010, 13:03
|
|
|
[quote=CARIEN982]
Met kijken (alleen) is niets mis, volgens mij! Ik kijk ook naar mooie dingen, 'k heb toch ógen gekregen van de Heer? enne...waarom 'neutraal' zijn? staat dat gelijk aan 'grijze muis'....onopvallend....schimmig.... Nou nee...dank je...ik mag er wezen en ik mag gezien worden! (als ze maar van me af blijven)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: donderdag 8 april 2010, 13:44
|
|
|
RELLOK036 schreef: | tis mooi maar euhm met die liefde krijg ik me broer niet terug... of dat me ouders weer bij elkaar zijn... of ene vaste baan.... of noem maar op.... Ik bedoel het niet verkeerd maar het leven vormt je in goede en slechte dingen... |
De liefde geeft het je idd niet terug... Maar de LIEFDE kan je wel helpen het te verwerken en er doorheen te komen, Zonder mijn geloof had ik alle "ellende"niet overleeft, Het geeft me een hou vast en een stuk kracht... Breng het waarschijnlijk niet goed onderwoorden, Maar durf wel eerlijk te zeggen dat als ik niet mijn geloof zou hebben ik hier niet meer gezeten zou hebben... En ja snap je heel goed dat weet je daarom een dikke knuffel
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: donderdag 8 april 2010, 13:50
|
|
|
Vorig jaar heb ik gebed gevraagt voor mijn vader nu in dit nieuwe jaar gaat het nog steeds niet hoed met hem... en is hij weer verscheidene keren in het ziekenhuis geweest.... Helaas weten ze nu nog steeds niet wat er precies aan de hand is, Gister weer uitslag gekregen van vele onderzoeken, Het vermoeden is nu dat het helaas wel om kanker gaat, en waarschijnlijk zelfs al verspreid door het hele lichaam, Binnenkort word hij weer opgenomen voor verder onderzoek en worden er uit verschillende organen stukjes weggehaald om op kweek te zetten... Daarom mijn vraag willen jullie bidden voor mijn vader en mijn moeder dat ze deze tijd goed doorkomen... en dat de uitslag uit eindelijk toch mee mag vallen, Of dat er uit eindelijk toch duidelijkheid mag komen zodat er iets gedaan kan worden... Helaas gebeurt er tot op heden niets...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: donderdag 8 april 2010, 14:11
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Ik ga morgenochtend wel even op hun gemoed werken , dan zijn ze vast heel gewillig. Moet lukken!  |
Neem een stageloper/loopster
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: donderdag 8 april 2010, 14:11
|
|
|
ROBBEDOES873 schreef: | Vorig jaar heb ik gebed gevraagt voor mijn vader nu in dit nieuwe jaar gaat het nog steeds niet hoed met hem... en is hij weer verscheidene keren in het ziekenhuis geweest.... Helaas weten ze nu nog steeds niet wat er precies aan de hand is, Gister weer uitslag gekregen van vele onderzoeken, Het vermoeden is nu dat het helaas wel om kanker gaat, en waarschijnlijk zelfs al verspreid door het hele lichaam, Binnenkort word hij weer opgenomen voor verder onderzoek en worden er uit verschillende organen stukjes weggehaald om op kweek te zetten... Daarom mijn vraag willen jullie bidden voor mijn vader en mijn moeder dat ze deze tijd goed doorkomen... en dat de uitslag uit eindelijk toch mee mag vallen, Of dat er uit eindelijk toch duidelijkheid mag komen zodat er iets gedaan kan worden... Helaas gebeurt er tot op heden niets... |
Wat gaan jullie door een moeilijke tijd Doesie en dat ze niks doen, snap het niet hoor, waarom moet het zo lang duren? Ik bid voor je ouders en ook nemen we het mee in de Gebedsroom.
Veel sterkte hoor en lieve groet van Eva
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: donderdag 8 april 2010, 14:13
|
|
|
ROBBEDOES873 schreef: | De liefde geeft het je idd niet terug... Maar de LIEFDE kan je wel helpen het te verwerken en er doorheen te komen, Zonder mijn geloof had ik alle "ellende"niet overleeft, Het geeft me een hou vast en een stuk kracht... Breng het waarschijnlijk niet goed onderwoorden, Maar durf wel eerlijk te zeggen dat als ik niet mijn geloof zou hebben ik hier niet meer gezeten zou hebben... En ja snap je heel goed dat weet je daarom een dikke knuffel |
Lieve Doessie ... dit ben jij !! zo breng jij het onder woorden ... en t'is goed zo Ik herken veel in wat je hier zegt... ik merk ook dat Gods liefde me erdoor heen sleept, (door alle ellende heen) wat ik ook nog meemaak ... we hoeven het niet alleen te doen... en dat vind ik een toegevoegde waarde... een onbeschrijflijk mooie waarde die ieder mens van God mag krijgen... !! Daar ben ik echt dankbaar voor...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: donderdag 8 april 2010, 14:13
|
|
|
CARIEN982 schreef: | Duurt zo lang niet meer Rel 9 juni mogen we weer naar de stembus.  |
Zou voor Rell ook een stuk sneller gaan als zijn kalender op de juiste datum zou staan (Maar goed, ik ben zelf ook niet zo goed met kalenders en dagen, vergat zelfs mijn trouwdag 6-2-9)
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op donderdag 8 april 2010, 14:15
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: donderdag 8 april 2010, 14:14
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | jullie bedoelen misschien dat je op dat moment verder moet en dat terugkijken niet echt zin heeft, de situatie is zoals die is.... Wat je overkomen is hoef je mijns inziens niet te accepteren. Als je maar niet blijft hangen in het verleden... da's iets anders. |
We hebben het inderdaad over hetzelfde volgens mij Susannah. De situatie is zoals die is. Daar kun je in blijven hangen of accepteren en vooral doorgaan... Dit betekent niet dat je accepteert dat mensen elkaar verdriet/pijn doen. Wel accepteer je op een moment van pijn dat het zo is en probeer je vooruit te kijken hoe je er toch het beste van kunt maken. Het oog dus op de toekomst gericht en niet op het verleden...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: donderdag 8 april 2010, 14:18
|
|
|
HENRIETTE258 schreef: | Die Laura krijgt veel te veel aandacht in de media. |
Ze wil haar zin doordrijven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: donderdag 8 april 2010, 14:18
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Merk dat ik weinig aan kan vangen met "waarom"-vragen en dat je dan in een bepaalde machteloosheid blijft hangen... kies er liever voor om actief met mijn leven aan de slag te gaan... Besef dat het moeilijk ligt als je zo'n ramp hebt meegemaakt... ik hoop dat die mensen zullen beseffen dat God hun niet in de steek laat... ik geloof dat God om die situatie ook tranen laat... juist Jezus voelde met mensen mee en Hij kan dat als geen ander... !! |
Dit is denk ik een juiste levenshouding, Susannah. Oppassen voor negatieve effecten van machteloosheid en actief aan de slag gaan met de dingen waar je wel iets mee kunt doen! Dat is ook wat Jezus deed: Hij gaat door, dwars door alles heen! Dat mag ons tot troost zijn, te weten dat Hij ook door een zeer diep dal is gegaan en zo met ons mee kan voelen als geen ander...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: donderdag 8 april 2010, 14:41
|
|
|
SOLAFIDE630 schreef: | Nee....je streeft nu eenmaal m.i. niet naar strijd, maar de strijd is er gewoon.....daar heeft Jezus voor gezorgd...hoe tegenstrijdig dit ook moge klinken...Hij zegt het n.l. Zelf in de bijbel
Lucas 12 : 49 Ik ben gekomen om op aarde een vuur te ontsteken, en wat zou ik graag willen dat het al brandde! 50 Ik moet een doop ondergaan, en ik word hevig gekweld zolang die niet volbracht is. 51 Denken jullie dat ik gekomen ben om vrede te brengen op aarde? Geenszins, zeg ik jullie, ik kom verdeeldheid brengen. 52 Vanaf heden zullen vijf in één huis verdeeld zijn: drie tegen twee en twee tegen drie. 53 De vader zal tegenover zijn zoon staan en de zoon tegenover zijn vader, de moeder tegenover haar dochter en de dochter tegenover haar moeder, de schoonmoeder tegenover haar schoondochter en de schoondochter tegenover haar schoonmoeder.’
54 Tegen de menigte zei hij: ‘Wanneer jullie een wolk zien opkomen in het westen, zeggen jullie meteen dat er regen op komst is, en dat is ook zo. 55 En wanneer jullie merken dat de wind uit het zuiden komt, zeggen jullie dat er hitte op komst is, en dat is ook zo. 56 Huichelaars! De aanblik van de aarde en de hemel kunnen jullie duiden, hoe kan het dan dat jullie deze tijd niet kunnen duiden? 57 Waarom bepalen jullie niet uit jezelf wat juist is? 58 Als je met je tegenstander op weg bent naar een hoge autoriteit, doe dan moeite om nog onderweg tot een vergelijk met hem te komen, anders sleept hij je voor de rechter, en de rechter zal je uitleveren aan de gerechtsdienaar, en die zal je in de gevangenis gooien. 59 Ik zeg je, dan kom je niet vrij voor je ook de laatste cent betaald hebt.’
De Nieuwe Bijbelvertaling © 2004/2007 Nederlands Bijbelgenootschap |
Omdat het voor velen een "ver van mijn bed show" is geworden. Onder het mom van "ik verwacht Hem elke dag" is het toch niet nodig om naar de tekenen der tijden te kijken..... !!!!! Of ook een hele mooie uitspraak om er onderuit te komen, "alleen de Vader weet de tijd en de ure, zelfs de Zoon weet het niet" hoe moeten wij het dan wel weten.....!!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: donderdag 8 april 2010, 14:47
|
|
|
EVA685 schreef: | Wie ben je?
Wie ben jij als er niemand kijkt? Als je leven een moment lijkt stil te staan als er niemand oog voor je heeft en je met alles je eigen weg kunt gaan
Wanneer er geen toezicht is, wie ben je dan? Je probeert te zijn zoals jij dat wil je voelt je trots en zelfstandig, van buiten stoer maar van binnen stil
Je hebt geen ik omdat je ik niet bestaat; wie je werkelijk bent dat weet je niet. Ook al denk je onzichtbaar te zijn, er is altijd Iemand die jou ziet
Diegene houdt jou de spiegel voor, zodat je zelf ziet wie jij bent. Jouw gezicht, jouw lijf en leden, jouw karakter, jouw talent.
Jij bent een Parel in Zijn hand geroepen om te zijn zoals je bent. Hij is degene die altijd naar jou kijkt elke dag, elk uur, op elk moment:
http://www.youtube.com/watch?v=xPmgOrUuBzY
Iemand die jou in Zijn armen wil houden Iemand die vertrouwen in je heeft Iemand die jou wil beschermen Iemand die je elk moment vergeeft
Iemand die wil zeggen hoeveel Hij van je houdt. Iemand die jou door en door kent weet dat er op elk moment Iemand is die jou ziet. Iemand die ziet wie jij echt bent. |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
|