| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 april 2010, 00:22
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | Denk dat je de tekst Hij houdt teveel van je om je zo te laten, moet lezen vanuit t punt van iemand die nog niet bekeerd is. Dan is t wat begrijpelijker.
Tuurlijk is t zo dat je leven verandert als god in je leven komt, maar t blijft altijd de keuze die jezelf maakt, wat je toelaat van God, welke kamers van je leven je aan God geeft. Kamers waar andere machten nog heerschappij hebben in je leven, zullen eigenlijk zo snel mogelijk opgeruimd moeten worden, maar God kent je , hij weet wie je bent, waar je mogelijkheden liggen, wat goed voor je is. Hij zal nooit overhaast je leven zo veranderen als dat niet goed voor je zal zijn.
Geef God wel de ruimte om aan t werk te gaan, bid daarvoor. Maar jij bent altijd degene die god de ruimte geeft.
Maar ondanks alles houdt Hij zoveel van je, dat Hij graag wilt dat je Echt Zijn kind wordt. Volmaakt. En ik weet, niemand is volmaakt in dit leven, maar door Jezus , zullen wij volmaakt voor God kunnen verschijnen, ondanks al onze onvolkomenheden |
dank voor de uitleg jonathan ,je was me al voor
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 april 2010, 00:23
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | | idd. snapte die niet helemaal |
lees de uitleg van jonathan maar even suus die is al heel duidelijk hoef ik t niet nog eens te doen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 april 2010, 01:00
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | lees de uitleg van jonathan maar even suus die is al heel duidelijk hoef ik t niet nog eens te doen  |
tnx Jonathan... Enne Grace, heb soms moeite met bepaalde dingen... denk dat je het anders bedoelde dan ik het opvatte, heb ik wel vaker als het gaat om geloof en identiteit.
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op zaterdag 17 april 2010, 01:01
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 april 2010, 09:00
|
|
|
|
HANNAH810 schreef: HANNAH810 schreef: we hopen met elkaar dus te gaan picknicken op zaterdag 22 mei. het is de bedoeling, dat ieder voldoende eten en drinken meeneemt voor zichzelf en eventuele kinderen, een kleedje, en wat te spelen.
we verzamelen bij het restaurant "juffrouw Tok" tegenover de schaapskooi. gelegen aan de n224 tussen ede en arnhem.
Het adres:
Partycentrum Zuid-Ginkel Verlengde Arnhemseweg 101 6718 SM EDE
Vanuit Utrecht:
· Volg de A12 richting Arnhem/Oberhausen. · Neem vervolgens afslag 25 Oosterbeek. · Ga aan het einde van de afslag linksaf richting Ede. · Na ca. 5 KM ziet u Restaurant Juffrouw Tok en Partycentrum Zuid-Ginkel liggen aan uw rechterhand. Het pand is te herkennen aan de witte letters "Herberg Zuid Ginkel" op het dak.
Vanuit 's-Hertogenbosch:
· Volg de A50 richting Nijmegen. · Neem de afslag naar de A12 richting Utrecht. · Neem vervolgens afslag 25 Oosterbeek. · Ga aan het einde van de afslag rechtsaf richting Ede. · Na ca. 5 KM ziet u Restaurant Juffrouw Tok en Partycentrum Zuid-Ginkel liggen aan uw rechterhand. Het pand is te herkennen aan de witte letters "Herberg Zuid Ginkel" op het dak .
Vanuit Zwolle:
Volg de A28 richting Harderwijk. · Ga bij knooppunt Hattemerbroek de A50 op richting Arnhem. · Ga bij knooppunt Waterberg de A12 richting Utrecht op. · Neem vervolgens afslag 25 Oosterbeek. · Ga aan het einde van de afslag rechtsaf richting Ede. · Na ca. 5 KM ziet u Restaurant Juffrouw Tok en Partycentrum Zuid-Ginkel liggen aan uw rechterhand. Het pand is te herkennen aan de witte letters "Herberg Zuid Ginkel" op het dak.
geinteresseerden zijn vooralsnog;
Hannah810 met twee kinderen introducee; aquarel (vrouw 37jr) zusje (36jr) van hannah, met 1 kindje jolan9.. en willie511 met drie kinderen grace 585 met twee kinderen dineke115 ariennez498 marieke897 met 2 kids (als ze niet bij papa zijn) marianne129 (met twee kinderen) als ze niet naar het logeerhuis zijn parel184 met kind? peacedove820 met drie kinderen leanne 226 zonder kinderen susannah475 margriet323 evt met een vriendin nisha834 (met kind)
dirkie395 pimpernel883 eduard 152 ringo 975 met twee kinderen? martien 579 griffin748 chatuliem619 lou384 brazeevel772 wim180 jos176 karolus 338 henk335 evt met kinderen edwinem176 gigolo620 willie605 zoekt nog vervoer vanaf t station jonathan890 evt met kinderen mark811(misschien met zijn broer) mar907 benny340 henduk 927 eloy025
na twaalf uur gaan we richting de schaapskooi, dus wanneer je later bent ivm file oid, dan weet je waar we te vinden zijn. t is dus de bedoeling dat ieder voor zichzelf/eigen gezinnetje een kleed, eten en drinken en iets te spelen meeneemt.
zelf neem ik wat bamboestokken mee, en een dekentje, zodat ze lekker indiaantje kunnen spelen; wat schmink, en dan hebben ze t prima naar hun zin (hé jolan? )
als t leuk is organiseren we nog wel een keer een zaterdag-middag verwacht ik, dus als je deze datum niet kunt; misschien kun je dan een volgende keer mee........
marianne129, kom jij toevallig langs genemuiden, om willie605 op te halen? en zou je ariennez op kunnen halen in de omgeving van kampen? komt er nog iemand voor lou langs groesbeek? misschien kunnen jullie dan even contact opnemen via de mail, en als t rond is dit melden via dit forum?
ik heb er zin in! hannah
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 april 2010, 09:13
|
|
|
|
En toen was de zon er weer. Heb hem gisteren gemist. Had hij zich verstopt achter de stofwolk?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 april 2010, 09:20
|
|
|
|
|
Moge en gelijk maar een bakkie zetten
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 april 2010, 09:21
|
|
|
|
[quote=IMRE695]
Naast droomland
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | | Moge en gelijk maar een bakkie zetten |
ik doe mee met bakkie.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LIESBETH326
|
|
|
|
|
|
... genieten van de kleine dingen: fijn... nieuwe pagina en weer fatsoenlijk formaat...
Laatst aangepast door
|
LIESBETH326
|
op zaterdag 17 april 2010, 09:24
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 april 2010, 09:31
|
|
|
|
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op zaterdag 17 april 2010, 09:31
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 april 2010, 09:32
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | En toen was de zon er weer. Heb hem gisteren gemist. Had hij zich verstopt achter de stofwolk? |
| Quote: | | Achter de (stof)wolk schijnt de zon.... |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 april 2010, 09:33
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Eigenlijk vind ik het best wel schokkend wat je zo neerzet. ik weet wel dat het humor is, maar de ondertoon vind ik eigenlijk te ver gaan. Mannen zijn geen beesten en dat gevoel krijg ik wel een beetje bij dat stukje van je. |
Raak je hierdoor geschokt? of raakt t je?
Nergens staat dat mannen beesten zijn. natuurlijk is het stukje geschreven op een manier dat het je raakt. Dat is wel eens niet verkeerd om je eens aan t denken te zetten. Ik krijg in ieder geval dat gevoel er niet bij, maar ieder mens is weer anders in zijn reactie en ondergaan van dingen die tot hem/haar komen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 april 2010, 09:54
|
|
|
|
Al geruime tijd kunnen kerkleden hun giften aan de kerk van de belasring aftrekken. Ze deponeren dan plastic muntjes in de collecte zak i.p.v. echt geld. Mijn vraag is, blijft het dan een gift een aan de kerk (God)?
1 Korintiërs 16:1-2
1 Wat nu de inzameling voor de heiligen betreft, doet ook gij, evenals ik het in de gemeenten van Galatië geregeld heb: 2 elke eerste dag der week legge ieder uwer naar vermogen thuis iets weg, en hij spare dit op, opdat er niet eerst na mijn komst inzamelingen moeten gehouden worden.
2 Korintiërs 9:7
7 En ieder doe, naardat hij zich in zijn hart heeft voorgenomen, niet met tegenzin of gedwongen, want God heeft de blijmoedige gever lief.
Ik vind het dan eigenlijk geen gift meer.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE015
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 april 2010, 10:35
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | Wat Mannen Je Niet Vertellen… Iedere man verzwijgt een aantal zaken voor zijn vrouw of vriendin. Sommige mannengeheimen zijn vooral aandoenlijk, andere wil je liever niet weten. Bron: Grazia
Hoi Jonathan, Dat jij dit blad leest zeg! Toen het net uit was, heb ik het een keer gekocht, vanwege de naam die mij aansprak. Die is voor mij totaal ongepast gekozen, ik heb het nooit meer gekocht. Inderdaad, bol van cliche's en achterklap. Een nuchtere kijk op de zaak lijkt me wel gewenst, eigenlijk! Hartelijke groet, Grace.
Geheim 1: Hij kijkt naar elke mooie vrouw. Onderzoek op onderzoek bevestigt dat iedere normale, gezonde man is uitgerust met een feilloze mooie vrouwenradar. Waar hij ook komt, zijn hersenen registreren in een fractie van een seconde alle aantrekkelijke vrouwen. Niet kijken is geen optie, dan zou je hem moeten blinddoeken. In de westerse samenleving gebruiken mannen deze visuele input doorgaans hooguit als masturbatiehulpmiddel, al kan geen man garanderen dat hij zijn broek aan houdt als een ‘vreemde’ vrouw hem verleidt. De meesten verzwijgen dit hardnekkig, omdat er over praten volledig zinloos is (zie ook: ‘5 redenen waarom hij verzwijgt dat hij vreemd ging’).
Geheim 2: Hij voetbalt om jou te ontlopen. Mannen hebben sterke neiging om op gezette tijden even het huis uit te gaan. Niet om naar andere vrouwen (althans niet per se), maar om mannendingen te doen met andere mannen. Het is een eeuwenoud evolutionair mechanisme, waar verder niets achter zit. Maar hij praat er niet graag over, want dat wordt toch maar verkeerd opgevat.
Geheim 3: Hij vindt het niet leuk als jij meer verdient. Veel mannen zijn als de dood voor vrouwen die competent zijn op gebieden die vroeger uitsluitend voor hen toegankelijk waren. Hanige carrièrejagers schrikken nog altijd als een pas veroverde vlam in het heetst van de strijd (of net erna) ineens over de glanzende jaarcijfers van haar architectenfirma begint. Veel mannen willen de illusie hebben dat hun vrouw van hen afhankelijk is. Volgens de Haarlemse relatietherapeut Rob Schouw komt het nog al eens voor dat mannen met een goed verdienende vrouw thuis een kinderachtige competitie aangaan. Het resultaat van zulk gedrag is op termijn catastrofaal. Zoek daarom bij voorkeur een vent die aanzienlijk meer kennis en macht heeft dan jij. Of steek je licht op in de wereld van Jan, Piet, Joris en Corneel. Uit een recent onderzoek van de Universiteit van Leipzig blijkt dat opvallend veel hoog opgeleide en goed verdienende vrouwen bestendige relaties aanknopen met ‘doodgewone’ jongens die zich een paar welstandsklassen lager ophouden dan, zoals bouwvakkers, magazijnkrachten en stukadoors. “Het idee dat een handwerker per definitie dom en bazig is, klopt niet”, aldus onderzoekster Sabine Neumann. “Sterker nog, mannen die met hun handen werken, hebben vaak een grote emotionele intelligentie. Dat matcht goed met de behoeften van de intellectueel belaste, zelfstandige vrouw.”
Geheim 4: Hij fixt graag iets. Vraag hem of hij een klein technisch klusje voor je wil opknappen. Laat hem een lamp ophangen, de gootsteen ontstoppen of een kraanleertje vervangen. Hij sputtert misschien wat tegen, maar niets streelt zijn mannelijkheid zo zeer als het verhelpen van een technisch probleem en het bijstaan van een ‘hulploze’ vrouw. Prijs hem na gedane arbeid uitgebreid.
Geheim 5: Hij heeft verlatingsangst. Hoe vrijgevochten ze zich ook voordoen, de meeste mannen hebben – als puntje bij paaltje komt – meer last van verlatingsvrees dan van bindingsangst. Hij kan heel wat lijken in zijn sexy 501, maar als ze er niet is, is hij letterlijk nergens, zoals De Dijk zingt. CBS onderzoeker Joop Garssen en Wim van Hoorn stellen dat gescheiden mannen een veel groter risico lopen om aan lager wal te raken dan gescheiden vrouwen. Ken dus je verantwoordelijkheid en zet hem niet te snel op straat. Of laat de boel wel escaleren, maar haal hem na een week op bij zijn moeder of dat vage pension. Tegen die tijd is hij ladderzat en zit hij in de onderbroek die jij hem meegaf het einde der tijden af te wachten. Hij hoopt slechts één ding: dat jij hem terug neemt.
Geheim 6: Hij blijft een jochie. Hij kan nog zo keurig zijn, nog zo’n respectabele baan hebben, plotseling komt hij thuis met een gigantisch zakmes of een radiografisch bestuurbare helikopter. Voor jullie dochter van drie. Mannen worden in zekere zin nooit volwassen en willen eigenlijk het liefst buitenspelen. Hij zal dit niet snel toegeven, maar je voorkomt veel frustratie door die Home ludenste negeren of te onderdrukken.
Geheim 7: Hij vertrouwt jou ook niet. Veel mannen vrezen niet de echte vader te zijn van hun kroost. En naarmate jij aantrekkelijker bent, is zijn angst voor een ‘koekoeksjong’ sterker en gegronder. Een onderzoek in een Londens ziekenhuis, waarbij DNA-profielen van zuigelingen en wettige vaders discreet met elkaar werden vergeleken, bracht aan het licht dat zo’n vijf procent van de trotse vaders de wurm van een rivaal in zijn armen sluit. “Vrouwen zijn ook maar gewone zoogdieren en voeren net zoals vroeger een bittere struggle for life”, verklaart de Britse evolutiebioloog Harold Murray. “Zij zijn uiteindelijk verantwoordelijk voor de gezondheid en de welvaart van het nageslacht, omdat zij bepalen met welk genetisch materiaal hun eieren worden bevrucht. In de tijd van Fred en Wilma Flinstone was alles lekker duidelijk. Wilma beoordeelde de mannen in haar omgeving op lichamelijke kracht en symmetrie. Slaagde ze erin zo’n macho te behagen, dan was ze min of meerverzekerd van goed en gezond nageslacht en een goede toekomst. De Fred in kwestie zorgde immers niet alleen voor gezonde genen, maar stond garant voor (dierlijk) voedsel en bescherming. In onze huidige complexe maatschappij liggen de kaarten anders. Kracht en symmetrie staan nog altijd min of meer garant voor sterke genen. Maar het is allerminst zeker – zelfs minder waarschijnlijk – dat een 21e-eeuwse Tarzan ook maatschappelijk zijn mannetje staat. Om vrouw en kind goed te kunnen verzorgen, moet hij tegenwoordig kunnen rekenen, viool spelen, praten of politiek bedrijven. En daarin zijn nu juist de wat sulliger exemplaren beter. Dat zijn exponenten van de ‘wie niet sterk is, moet slim zijn’-evolutie. De nobele vrouw, die onverminderd het beste voor haar kroost en daarmee voor de soort wil, staat voor een dilemma. Haar rest slechts één strategie. Ze gaat een duurzame relatie aan met en zachtmoedige bankbediende met een degelijke Volvo. Deze Harrie staat garant voor een stabiel thuis, brave sex en een veilige toekomstvoor het nest. Haar echte passie haalt ze op een zondagmiddag bij haar fitnesstrainer of bij Harrie’s avontuurlijke schoolvriend die maar niet wil deugen.”
Geheim 8: Hij heeft een Pinkeltje complex. Sexvorsers weten dat de omvang van ’s mans penis in de keuringsrapporten wordt meegenomen. Toch wordt de soep niet zo heet gegeten als ze wordt opgediend. Mannen hebben vaak een overspannen voorstelling van wat een nieuwe partner verwacht. “Mannen met een Pinkeltjecomplex proberen vaak ter compensatie de rest van hun lijf groot en indrukwekkend te maken”, zegt de Oostenrijkse onderzoeker Karl Grammer. Besteed hier niet te veel aandacht aan. Zolang het compensatiegedrag zich beperkt tot wat onschuldig gehannes met roeimachines en gewichten, is er volgens deskundige weinig reden tot bezorgdheid. Leg hem geduldig uit dat een klein piemeltje eerder opvalt bij een kleerkast dan bij een scharminkel. Maar laat hem rustig voortmodderen als het kwartje niet direct valt. Hij ondergaat een leerproces. Grijp echter resoluut in als je merkt dat hij in zijn wanhoop anabole steroïden gaat gebruiken. Die hebben namelijk als wrede bijwerking dat zijn kroonjuwelen in een mum van tijd verschrompelen. Voor je het weet zit je met een ongeneselijk impotente man, die ook nog eens op jonge leeftijd borsten en allerleikwalen zal ontwikkelen, omdat zijn testosteronproductie voortijdig naar de filistijnen is geholpen |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE015
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 april 2010, 10:36
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | Wat Mannen Je Niet Vertellen… Iedere man verzwijgt een aantal zaken voor zijn vrouw of vriendin. Sommige mannengeheimen zijn vooral aandoenlijk, andere wil je liever niet weten. Bron: Grazia
Hoi Jonathan, Dat jij dit blad leest zeg! Toen het net uit was, heb ik het een keer gekocht, vanwege de naam die mij aansprak. Die is voor mij totaal ongepast gekozen, ik heb het nooit meer gekocht. Inderdaad, bol van cliche's en achterklap. Een nuchtere kijk op de zaak lijkt me wel gewenst, eigenlijk! Hartelijke groet, Grace.
Geheim 1: Hij kijkt naar elke mooie vrouw. Onderzoek op onderzoek bevestigt dat iedere normale, gezonde man is uitgerust met een feilloze mooie vrouwenradar. Waar hij ook komt, zijn hersenen registreren in een fractie van een seconde alle aantrekkelijke vrouwen. Niet kijken is geen optie, dan zou je hem moeten blinddoeken. In de westerse samenleving gebruiken mannen deze visuele input doorgaans hooguit als masturbatiehulpmiddel, al kan geen man garanderen dat hij zijn broek aan houdt als een ‘vreemde’ vrouw hem verleidt. De meesten verzwijgen dit hardnekkig, omdat er over praten volledig zinloos is (zie ook: ‘5 redenen waarom hij verzwijgt dat hij vreemd ging’).
Geheim 2: Hij voetbalt om jou te ontlopen. Mannen hebben sterke neiging om op gezette tijden even het huis uit te gaan. Niet om naar andere vrouwen (althans niet per se), maar om mannendingen te doen met andere mannen. Het is een eeuwenoud evolutionair mechanisme, waar verder niets achter zit. Maar hij praat er niet graag over, want dat wordt toch maar verkeerd opgevat.
Geheim 3: Hij vindt het niet leuk als jij meer verdient. Veel mannen zijn als de dood voor vrouwen die competent zijn op gebieden die vroeger uitsluitend voor hen toegankelijk waren. Hanige carrièrejagers schrikken nog altijd als een pas veroverde vlam in het heetst van de strijd (of net erna) ineens over de glanzende jaarcijfers van haar architectenfirma begint. Veel mannen willen de illusie hebben dat hun vrouw van hen afhankelijk is. Volgens de Haarlemse relatietherapeut Rob Schouw komt het nog al eens voor dat mannen met een goed verdienende vrouw thuis een kinderachtige competitie aangaan. Het resultaat van zulk gedrag is op termijn catastrofaal. Zoek daarom bij voorkeur een vent die aanzienlijk meer kennis en macht heeft dan jij. Of steek je licht op in de wereld van Jan, Piet, Joris en Corneel. Uit een recent onderzoek van de Universiteit van Leipzig blijkt dat opvallend veel hoog opgeleide en goed verdienende vrouwen bestendige relaties aanknopen met ‘doodgewone’ jongens die zich een paar welstandsklassen lager ophouden dan, zoals bouwvakkers, magazijnkrachten en stukadoors. “Het idee dat een handwerker per definitie dom en bazig is, klopt niet”, aldus onderzoekster Sabine Neumann. “Sterker nog, mannen die met hun handen werken, hebben vaak een grote emotionele intelligentie. Dat matcht goed met de behoeften van de intellectueel belaste, zelfstandige vrouw.”
Geheim 4: Hij fixt graag iets. Vraag hem of hij een klein technisch klusje voor je wil opknappen. Laat hem een lamp ophangen, de gootsteen ontstoppen of een kraanleertje vervangen. Hij sputtert misschien wat tegen, maar niets streelt zijn mannelijkheid zo zeer als het verhelpen van een technisch probleem en het bijstaan van een ‘hulploze’ vrouw. Prijs hem na gedane arbeid uitgebreid.
Geheim 5: Hij heeft verlatingsangst. Hoe vrijgevochten ze zich ook voordoen, de meeste mannen hebben – als puntje bij paaltje komt – meer last van verlatingsvrees dan van bindingsangst. Hij kan heel wat lijken in zijn sexy 501, maar als ze er niet is, is hij letterlijk nergens, zoals De Dijk zingt. CBS onderzoeker Joop Garssen en Wim van Hoorn stellen dat gescheiden mannen een veel groter risico lopen om aan lager wal te raken dan gescheiden vrouwen. Ken dus je verantwoordelijkheid en zet hem niet te snel op straat. Of laat de boel wel escaleren, maar haal hem na een week op bij zijn moeder of dat vage pension. Tegen die tijd is hij ladderzat en zit hij in de onderbroek die jij hem meegaf het einde der tijden af te wachten. Hij hoopt slechts één ding: dat jij hem terug neemt.
Geheim 6: Hij blijft een jochie. Hij kan nog zo keurig zijn, nog zo’n respectabele baan hebben, plotseling komt hij thuis met een gigantisch zakmes of een radiografisch bestuurbare helikopter. Voor jullie dochter van drie. Mannen worden in zekere zin nooit volwassen en willen eigenlijk het liefst buitenspelen. Hij zal dit niet snel toegeven, maar je voorkomt veel frustratie door die Home ludenste negeren of te onderdrukken.
Geheim 7: Hij vertrouwt jou ook niet. Veel mannen vrezen niet de echte vader te zijn van hun kroost. En naarmate jij aantrekkelijker bent, is zijn angst voor een ‘koekoeksjong’ sterker en gegronder. Een onderzoek in een Londens ziekenhuis, waarbij DNA-profielen van zuigelingen en wettige vaders discreet met elkaar werden vergeleken, bracht aan het licht dat zo’n vijf procent van de trotse vaders de wurm van een rivaal in zijn armen sluit. “Vrouwen zijn ook maar gewone zoogdieren en voeren net zoals vroeger een bittere struggle for life”, verklaart de Britse evolutiebioloog Harold Murray. “Zij zijn uiteindelijk verantwoordelijk voor de gezondheid en de welvaart van het nageslacht, omdat zij bepalen met welk genetisch materiaal hun eieren worden bevrucht. In de tijd van Fred en Wilma Flinstone was alles lekker duidelijk. Wilma beoordeelde de mannen in haar omgeving op lichamelijke kracht en symmetrie. Slaagde ze erin zo’n macho te behagen, dan was ze min of meerverzekerd van goed en gezond nageslacht en een goede toekomst. De Fred in kwestie zorgde immers niet alleen voor gezonde genen, maar stond garant voor (dierlijk) voedsel en bescherming. In onze huidige complexe maatschappij liggen de kaarten anders. Kracht en symmetrie staan nog altijd min of meer garant voor sterke genen. Maar het is allerminst zeker – zelfs minder waarschijnlijk – dat een 21e-eeuwse Tarzan ook maatschappelijk zijn mannetje staat. Om vrouw en kind goed te kunnen verzorgen, moet hij tegenwoordig kunnen rekenen, viool spelen, praten of politiek bedrijven. En daarin zijn nu juist de wat sulliger exemplaren beter. Dat zijn exponenten van de ‘wie niet sterk is, moet slim zijn’-evolutie. De nobele vrouw, die onverminderd het beste voor haar kroost en daarmee voor de soort wil, staat voor een dilemma. Haar rest slechts één strategie. Ze gaat een duurzame relatie aan met en zachtmoedige bankbediende met een degelijke Volvo. Deze Harrie staat garant voor een stabiel thuis, brave sex en een veilige toekomstvoor het nest. Haar echte passie haalt ze op een zondagmiddag bij haar fitnesstrainer of bij Harrie’s avontuurlijke schoolvriend die maar niet wil deugen.”
Geheim 8: Hij heeft een Pinkeltje complex. Sexvorsers weten dat de omvang van ’s mans penis in de keuringsrapporten wordt meegenomen. Toch wordt de soep niet zo heet gegeten als ze wordt opgediend. Mannen hebben vaak een overspannen voorstelling van wat een nieuwe partner verwacht. “Mannen met een Pinkeltjecomplex proberen vaak ter compensatie de rest van hun lijf groot en indrukwekkend te maken”, zegt de Oostenrijkse onderzoeker Karl Grammer. Besteed hier niet te veel aandacht aan. Zolang het compensatiegedrag zich beperkt tot wat onschuldig gehannes met roeimachines en gewichten, is er volgens deskundige weinig reden tot bezorgdheid. Leg hem geduldig uit dat een klein piemeltje eerder opvalt bij een kleerkast dan bij een scharminkel. Maar laat hem rustig voortmodderen als het kwartje niet direct valt. Hij ondergaat een leerproces. Grijp echter resoluut in als je merkt dat hij in zijn wanhoop anabole steroïden gaat gebruiken. Die hebben namelijk als wrede bijwerking dat zijn kroonjuwelen in een mum van tijd verschrompelen. Voor je het weet zit je met een ongeneselijk impotente man, die ook nog eens op jonge leeftijd borsten en allerleikwalen zal ontwikkelen, omdat zijn testosteronproductie voortijdig naar de filistijnen is geholpen |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 april 2010, 10:39
|
|
|
|
Goeiemorgen!
Ik dacht uit te slapen maar werd al vroeg wakker van een knetterharde mannenstem die omriep:dit is de wielerronde van zuidoost Friesland!
Als er een karavaan van 300 wielrenners over je klinkerstraatje dendert ben je zo wakker hoor
Nu op naar het zonnetje! (en vandaag heeeeeel voorzichtig oversteken )
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 april 2010, 10:52
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Goeiemorgen!
Ik dacht uit te slapen maar werd al vroeg wakker van een knetterharde mannenstem die omriep:dit is de wielerronde van zuidoost Friesland!
Als er een karavaan van 300 wielrenners over je klinkerstraatje dendert ben je zo wakker hoor
Nu op naar het zonnetje! (en vandaag heeeeeel voorzichtig oversteken ) |
[quote]Doet Armstrong ook mee[quote]
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 april 2010, 11:07
|
|
|
|
[quote=MARIO216][quote]Doet Armstrong ook mee
Weet die waar Friesland ligt???? Hier op CM wordt Friesland nl. altijd "oh ver weg" genoemd
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 april 2010, 11:12
|
|
|
|
Een Australische uitgever heeft duizenden exemplaren van een kookboek moeten vernietigen. In het recept voor tagliatelle met sardines en ham in de Pasta Bible stond een pijnlijke spelfout: in plaats van zwarte peper ('pepper') moest de lezer ,,versgemalen zwarte mensen'' ('people') aan het gerecht toevoegen.
Dat meldde de Australische krant Sydney Morning Herald zaterdag. Hoe het kan dat de schrijver, een redacteur, een spellingscontroleur en een corrector de fout over het hoofd hebben gezien, is niet duidelijk.
http://www.depers.nl/opmerkelijk/471720/Voeg-versgemalen-zwarte-mensen-toe.html
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ARJAN007
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 april 2010, 11:50
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Ik heb gehoord dat de benzineprijs binnenkort kan oplopen tot €2,00 Wil je i.p.v. daarvan dat de benzineprijs naar beneden gaat?
Dat is mogelijk!!!!!!!!!! |
Dat is inderdaad nu al mogelijk, en hopelijk nog meer voor iedereen bereikbaar in de toekomst. Vier mogelijkheden:
1) Het openbaar vervoer 2) De fiets 3) De elektrische auto - voor wie verslaafd is aan zijn auto 4) LPG (ik rijd zelf LPG als ik met de auto moet, scheelt een stuk in de kosten......)
Laatst aangepast door
|
ARJAN007
|
op zaterdag 17 april 2010, 11:51
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 april 2010, 11:50
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Een Australische uitgever heeft duizenden exemplaren van een kookboek moeten vernietigen. In het recept voor tagliatelle met sardines en ham in de Pasta Bible stond een pijnlijke spelfout: in plaats van zwarte peper ('pepper') moest de lezer ,,versgemalen zwarte mensen'' ('people') aan het gerecht toevoegen.
Dat meldde de Australische krant Sydney Morning Herald zaterdag. Hoe het kan dat de schrijver, een redacteur, een spellingscontroleur en een corrector de fout over het hoofd hebben gezien, is niet duidelijk.
http://www.depers.nl/opmerkelijk/471720/Voeg-versgemalen-zwarte-mensen-toe.html |
| Quote: | | Het is een kanibaal |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 april 2010, 11:51
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Een Australische uitgever heeft duizenden exemplaren van een kookboek moeten vernietigen. In het recept voor tagliatelle met sardines en ham in de Pasta Bible stond een pijnlijke spelfout: in plaats van zwarte peper ('pepper') moest de lezer ,,versgemalen zwarte mensen'' ('people') aan het gerecht toevoegen.
http://www.depers.nl/opmerkelijk/471720/Voeg-versgemalen-zwarte-mensen-toe.html |
aboriginals recept oei oei
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 april 2010, 11:54
|
|
|
|
[quote=LEANNE226][quote=MARIO216]
is toch ook verweggiestan leanne
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 april 2010, 12:00
|
|
|
|
gewoon heerlijk nuchter blijven mensen ieder kent zichzelf en neemt zo'n artikkel toch met een korreltje zout hahahaha of moet ik nu zeggen ,blij dat ik geen man ben ,lol
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op zaterdag 17 april 2010, 12:00
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 april 2010, 12:15
|
|
|
|
[quote=GRACE585][quote=LEANNE226]
Ver weg????Het is juistem erg dichtbij Grace
Blijf maar lekker ver weg zitten,kan ik rustig van al die bossen genieten
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 april 2010, 12:17
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Er is een periode geweest in mijn leven dat ik geprobeerd heb met deze normen te gaan schuiven. En eerlijk gezegd merkte ik dat meteen in mijn geestelijk leven. De Bijbel werd niet meer zo belangrijk, de gemeente was niet meer zo belangrijk. God werd niet meer zo belangrijk. Het gaat nl. niet alleen om wat je gelooft, het heeft directe invloed op je geestelijk leven. Als je nl. één ding toelaat, wat niet goed is, dan is de tweede stap al gemakkelijker. Totdat je geloof totaal vervreemd is van Godzelf. Om je vraag te beantwoorden, ik heb geprobeerd van deze waarheden af te wijken en het is me niet goed bevallen. Dus met alle oprechtheid kan ik zeggen, dat in hoeverre ik kennis heb van mezelf, en in hoeverre ik kennis heb van God, ik voor mezelf de keuze hebt gemaakt, dat bovenstaande uitspraken niet op mij van toepassing zijn. |
Mooie persoonlijke reactie Chatuliem. ook een reactie die ik respecteer..... Maar het is niet mijn beleving van het geloof. Mijn normen liggen wat anders en ik hou niet van aanbidding en lofprijzing, ik zoek de rust in de kerk, het rustig luisteren, rustig in gebed zijn en het gevoel hebben dat in die stilte Gods geest in ons midden is. En ook een blij geloof..... Wel heb ik hier op CM opwekkingsliederen leren waarderen zoals ze stonden op het forum. Zijn enkele prachtige liederen bij.
Maar wat is nu goed en wat is nu fout? Ik heb eens een citaat van Ghandi gelezen wat me erg aanspreekt: "De waarheid zetelt in ieder mensenhart, men moet haar daar zoeken en zich door die waarheid laten leiden zoals men haar opvat. Maar niemand heeft het recht anderen te dwingen om te handelen volgens zijn eigen opvatting van de waarheid....."
En is het met het geloof in God ook niet zo? Een ieder gelooft op zijn manier en is het aan ons om daar eigenlijk een mening over te hebben?
Willemijn
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zaterdag 17 april 2010, 12:36
|
|
| Naar boven |
|
|
|