| Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: donderdag 22 april 2010, 22:30
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | Weet je robbedoes... wat mij sterkt is het bijvoorbeeld hetgeen Jezus doormaakte... volgens mij zag Hij in de Hof van Getsemane (toen Zijn zweet als bloeddruppels op de aarde vielen) ff helemaal geen zilveren randje... zo zie ik het althans... maar Hij vertrouwde wel helemaal op God Zijn Vader... Ik snap wat je bedoeld Sus alleen denk ik niet dat wij het ooit zo zwaar zullen krijgen als Jezus het had in de Hof..Wat hij moest doormaken is voor geen mens te behapstukken...en tuurlijk ook is het voor ons wel eens zo dat we die zilveren rand niet zien...Ook ik heb daar wel eens last van, Maar probeer het toch
Enne... ik ben gericht op de toekomst hoor, mocht dat onduidelijk zijn... alleen zei Renske dat je achteraf naar je verleden zou kunnen kijken en dan e.e.a. in zou zien, natuurlijk dat kan, maar ik heb meestal een heel andere ervaring. |
Iedereen beleeft het anders niet iedereen heeft er iets aan om achterom te kijken, dat probeerde ik dus ook te zeggen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: donderdag 22 april 2010, 22:31
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: |
Heel duidelijk does.. ik had het niet beter kunnen verwoorden. |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ARJAN007
|
|
Geplaatst: donderdag 22 april 2010, 22:48
|
|
|
|
Zijn dit nou gemene trucs?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LIESBETH326
|
|
Geplaatst: donderdag 22 april 2010, 22:48
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | | Het is zeker een spanningsveld en je ziet deze trend dus ook in andere delen van de samenleving. De multiculturele norm wordt door veel mensen als opgelegd ervaren. Als een school te veel marokkanen kent, dan sturen blanke ouders hun kinderen veelal niet naar die school. Kinderen worden met hun oren gesleept liefst naar havo en hoger omdat het aandeel allochtone leerlingen hoger is. |
Het aandeel allochtone leerlingen hoger? Ik denk dat je bedoelt: autochtoon?
| Quote: | Willen mensen gewoon weer rust en overzichtelijkheid?
Thomas, die de waarheid ook zoekt. |
Het is vrij kort door de bocht wat ik nu ga schrijven, maar in grove lijnen wel waar denk ik... Er was rust en overzicht in de tijd dat men zich conformeerde aan dat wat gebruikelijk was. Vroeger dus, maar vroeger was niet alles beter... De laatste tientallen jaren zijn mensen zich steeds meer gaan onderscheiden van elkaar. Het eigen ik heeft het wij-gevoel van vroeger vervangen. Het lijkt erop dat de mensen daar nu weer iets op terug komen... Het streven naar het laten gelden van het eigen ik, heeft iets actiefs in zich, wat mensen mogelijk vermoeit en onrustig maakt... Het wij-gevoel heeft iets in zich van mogen leunen op anderen en creëert in die zin meer rust. Er lijkt meer balans te komen tussen ik en wij... Dat geldt zowel in de kerkelijke gemeentes als in andere delen van de samenleving.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: donderdag 22 april 2010, 22:51
|
|
|
|
| ARJAN007 schreef: | Zijn dit nou gemene trucs?  |
Een aardbeving is niet bepaald lieflijk
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 22 april 2010, 23:03
|
|
|
|
Pretzels.
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op donderdag 22 april 2010, 23:07
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 22 april 2010, 23:04
|
|
|
|
| ARJAN007 schreef: | Sja... weet jij wat beters dan een onheilprofetische boodschap? Het gáát nl. een keer mis als de "wereld" op deze voet door blijft gaan, alleen ik weet niet op welke manier het mis gaat.
Natuurlijk mag de natuur blijven. Maar als het regelmatig langdurig droog blijft, dan mag de politiek een verband zien tussen de activiteiten van de mensheid en de bosbranden. Daar gaat het me dus om. | Zeg Arjan. Ik denk dat er op dit moment al voldoende aandacht is voor het milieu. Wees eens wat concreter. Moeten we de boeren maar het land uitzetten? Moeten we ons land volzetten met lelijke windmolens? Moeten we een sit down actie houden op de A10? Bovendien, hoe kunnen wij de natuur positief beïnvloeden terwijl een vulkaan al onze pogingen teniet doet?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: donderdag 22 april 2010, 23:04
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | | Pretzels. |
Pre..... wàt?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 22 april 2010, 23:07
|
|
|
|
| IMRE695 schreef: | | Pre..... wàt? |
zie plaatje
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: donderdag 22 april 2010, 23:09
|
|
|
|
| LIESBETH326 schreef: | Het aandeel allochtone leerlingen hoger? Ik denk dat je bedoelt: autochtoon?
Het is vrij kort door de bocht wat ik nu ga schrijven, maar in grove lijnen wel waar denk ik... Er was rust en overzicht in de tijd dat men zich conformeerde aan dat wat gebruikelijk was. Vroeger dus, maar vroeger was niet alles beter... De laatste tientallen jaren zijn mensen zich steeds meer gaan onderscheiden van elkaar. Het eigen ik heeft het wij-gevoel van vroeger vervangen. Het lijkt erop dat de mensen daar nu weer iets op terug komen... Het streven naar het laten gelden van het eigen ik, heeft iets actiefs in zich, wat mensen mogelijk vermoeit en onrustig maakt... Het wij-gevoel heeft iets in zich van mogen leunen op anderen en creëert in die zin meer rust. Er lijkt meer balans te komen tussen ik en wij... Dat geldt zowel in de kerkelijke gemeentes als in andere delen van de samenleving. |
Het is uiteraard autochtoon. Verder geef je een interessante aanvulling. Het werd al zichtbaar toen Nederland massaal de Europese grondwet afwees, die overigens feitelijk is aangenomen. Weer Nederlander willen zijn of nog kleinschaliger vertaalt zich kennelijk. Er is een lange tijd geweest dat iedereen politiek correct moest zijn, terwijl dat onder de meeste mensen allang niet meer zo was. Nu slaat het weer naar de andere kant door mogelijk. Ik denk ook wel eens iets van heeft het met de opschuivende gemiddelde leeftijd van de Nederlanders te maken. Jonge mensen willen vernieuwing en kansen en naarmate de leeftijd vordert wil men zekerheid en rust. Dat zou ook een factor kunnen zijn. Sociologische verschijnselen hebben dus kennelijk toch hun invloed, ook op wat zoiets individueels als geloofsbeleving zou zijn.
Thomas, die natuurlijk ook al vaak jarig is geweest.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: donderdag 22 april 2010, 23:16
|
|
|
|
| LIESBETH326 schreef: | Het aandeel allochtone leerlingen hoger? Ik denk dat je bedoelt: autochtoon?
Het is vrij kort door de bocht wat ik nu ga schrijven, maar in grove lijnen wel waar denk ik... Er was rust en overzicht in de tijd dat men zich conformeerde aan dat wat gebruikelijk was. Vroeger dus, maar vroeger was niet alles beter... De laatste tientallen jaren zijn mensen zich steeds meer gaan onderscheiden van elkaar. Het eigen ik heeft het wij-gevoel van vroeger vervangen. Het lijkt erop dat de mensen daar nu weer iets op terug komen... Het streven naar het laten gelden van het eigen ik, heeft iets actiefs in zich, wat mensen mogelijk vermoeit en onrustig maakt... Het wij-gevoel heeft iets in zich van mogen leunen op anderen en creëert in die zin meer rust. Er lijkt meer balans te komen tussen ik en wij... Dat geldt zowel in de kerkelijke gemeentes als in andere delen van de samenleving. |
Het is uiteraard autochtoon. Verder geef je een interessante aanvulling. Het werd al zichtbaar toen Nederland massaal de Europese grondwet afwees, die overigens feitelijk is aangenomen. Weer Nederlander willen zijn of nog kleinschaliger vertaalt zich kennelijk. Er is een lange tijd geweest dat iedereen politiek correct moest zijn, terwijl dat onder de meeste mensen allang niet meer zo was. Nu slaat het weer naar de andere kant door mogelijk. Ik denk ook wel eens iets van heeft het met de opschuivende gemiddelde leeftijd van de Nederlanders te maken. Jonge mensen willen vernieuwing en kansen en naarmate de leeftijd vordert wil men zekerheid en rust. Dat zou ook een factor kunnen zijn. Sociologische verschijnselen hebben dus kennelijk toch hun invloed, ook op wat zoiets individueels als geloofsbeleving zou zijn.
Thomas, die natuurlijk ook al vaak jarig is geweest.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: donderdag 22 april 2010, 23:18
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | En wat als je niet getrouwd bent geweest en wel relaties hebt gehad, ben je dan voor God nog steeds"getrouwd" ? |
Yep!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 22 april 2010, 23:23
|
|
|
|
|
Nee dus
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE129
|
|
Geplaatst: donderdag 22 april 2010, 23:24
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Ik herhaal maar weer eens mijn stelling, je bent niet voor God getrouwd als je alleen maar het bed gedeeld hebt. Je laat zelf zien hoe verwarrend die stelling is en bijbels gezien totaal niet te verdedigen. |
Hoe moet ik deut. 22:28-29 dan zien, dat gaat zelfs nog een stap verder. Als een man zich vergrijpt aan een meisje dat nog maagd is moet hij haar vader vijftig sjekel zilver betalen, en haar tot vrouw nemen, en zolang hij leeft mag hij niet van haar scheiden.
Ik heb dit dus meegemaakt, maar ik moet er niet aan denken, dat ik dan ook nog met die engert zou moeten trouwen, vreselijk toch. Ben je dan voor God wel of niet getrouwd, ik kan me hier echt niets bij voorstellen. Van liefde is in elk geval op dat moment geen sprake.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 22 april 2010, 23:30
|
|
|
|
| MARIANNE129 schreef: | Hoe moet ik deut. 22:28-29 dan zien, dat gaat zelfs nog een stap verder. Als een man zich vergrijpt aan een meisje dat nog maagd is moet hij haar vader vijftig sjekel zilver betalen, en haar tot vrouw nemen, en zolang hij leeft mag hij niet van haar scheiden.
Ik heb dit dus meegemaakt, maar ik moet er niet aan denken, dat ik dan ook nog met die engert zou moeten trouwen, vreselijk toch. Ben je dan voor God wel of niet getrouwd, ik kan me hier echt niets bij voorstellen. Van liefde is in elk geval op dat moment geen sprake. |
Er zullen velen vrouwen zijn die dat hebben meegemaakt. Ik zou er ook niet aan moeten denken om met die k******k, die mij misbruikte te moeten trouwen. Die k******k was notabene getrouwd. Ik treed maar niet in verder details, want dan word ik te persoonlijk.
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op donderdag 22 april 2010, 23:32
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: donderdag 22 april 2010, 23:36
|
|
|
|
GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAP
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 22 april 2010, 23:38
|
|
|
|
| MARIANNE129 schreef: | Hoe moet ik deut. 22:28-29 dan zien, dat gaat zelfs nog een stap verder. Als een man zich vergrijpt aan een meisje dat nog maagd is moet hij haar vader vijftig sjekel zilver betalen, en haar tot vrouw nemen, en zolang hij leeft mag hij niet van haar scheiden.
| Er staat dus niet Heeft hij haar tot vrouw genomen. Een heel groot verschil....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 22 april 2010, 23:42
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAP  |
trusten grace
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: donderdag 22 april 2010, 23:52
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | | zie plaatje |
Lekker
Lekker plaatje
Lekker plaatje met pret-zels
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: donderdag 22 april 2010, 23:53
|
|
|
|
Ook wel eigenlijk.....
Truste Maris (en alle anderen)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 22 april 2010, 23:53
|
|
|
|
| IMRE695 schreef: | Ook wel eigenlijk.....
Truste Maris (en alle anderen) |
Jij ook trusten imre
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 23 april 2010, 03:16
|
|
|
|
We hebben natuurlijk jaren meegemaakt van de ik..cultuur, is ook niet verkeerd om je eigen grenzen te bewaken maar ik zie tegenwoordig ook wel een cultuur van "naar elkaar omzien" maar toch vraag ik me af of dat niet aan mijn leeftijd ligt.......???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: vrijdag 23 april 2010, 03:16
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Er staat dus niet Heeft hij haar tot vrouw genomen. Een heel groot verschil.... |
Ik vraag mij af waar je ubberhaupt in gelooft?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 23 april 2010, 03:17
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | nawrijven met prop krantenpapier, is ouderwets maar helpt geweldig je zult zien je hebt dan nog nooit zo'n glanzende ruiten gehad  |
Dank voor de tip!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: vrijdag 23 april 2010, 08:50
|
|
|
|
| ELOY025 schreef: | hoe denken jullie hier over De relatie met mijn partner is over, de kans dat het nog weer goed komt is weg. Maar als ik een nieuwe relatie aanga, dan bega ik de zonde. En als ik wacht tot mijn ex eerst de zonde begaat, kan ik dan wel vrij van zonde een nieuwe relatie aangaan??? |
ja, ik denk dat je het zo moet zien. bijbels gezien(zoals ik de bijbel lees dan) ben je pas echt vrij bij de dood of overspel van de ander.
ik vind het te makkelijk om maar direct met het woord vergeving aan te komen dragen, want waarom zou je vergeving ontvangen als je een bepaalde zonde bewust doet, en opzoekt en er totaal geen spijt van hebt/krijgt? zonder berouw geen vergeving lijkt me....dat werkt bij de mensen zo, en ik denk ook bij God
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 23 april 2010, 08:51
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Ik vraag mij af waar je ubberhaupt in gelooft?  | Ik geloof in een barmhartige aanpak met betrekking tot seksualiteit. In het boven geciteerde tekstgedeelte zien we daar iets in terug. Het opvallende in deze tekst is, dat de straf op seksuele zonde relatief mild is. Het enige waar hij zich toe verplicht is te trouwen. Geen steniging, geen doodstraf. In het OT zien we verschillende voorbeelden, waarbij sprake is van overspel en in de meeste gevallen zien we dat God mild is in Zijn oordeel. David en Batseba, het voorbeeld van overspel. Toch is Salomo de zoon van Batseba...... Op hoererij staat steniging. In de praktijk is het alleen maar te bewijzen als er twee afzonderlijke getuigen zijn. Een situatie die in de praktijk vrijwel niet voorkomt. Ik lees in de Bijbel dat God rekening houdt met onze menselijke eigenschappen. De kerk is echter verwoestend bezig geweest, met levenslange straffen excommunicatie en verkettering. Het huwelijk moet in ere blijven, het bed onbezoedeld. Maar als het niet zo gaat zoals het moet, dan moeten we elkaar met een bepaalde midheid behandelen. Deze mildheid is ver te zoeken in bepaalde kerken. En eerlijk gezegd blijf ik het onmenselijk vinden een meisje van 16, die tijdens een avondje stappen met een jongen naar bed geweest is, te veroordelen tot een huwelijk met die persoon. Of de gescheiden vrouw, van 23 jaar die nooit meer zou mogen trouwen. Dat zijn onmenselijke criteria en dat vraagt God niet van ons.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: vrijdag 23 april 2010, 09:01
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Ik vind dat dit niet een zaak is waar God bij betrokken moet worden. Nog even dan geef je Hem ook nog de schuld dat je over de schreef gegaan bent. Je bent pas voor God getrouwd als je in Zijn gemeente een zegen gevraagd hebt over je huwelijk. De rest is in mijn ogen goedpraten van zonde. Met de term God maak je de discussie onnodig beladen en dat geeft enorm veel misverstand. Wat doe je met een meisje dat tijdens een discoavond met een jongen naar bed gaat? Moet ze daar dan ook mee trouwen? Ik ken stelletjes, die met elkaar naar bed geweest zijn, waarbij de jongen het uitmaakte en het meisje nooit meer wilde trouwen omdat ze al voor God getrouwd waren. Voor zulke mensen klinkt deze term als dwingend, je kunt er niet meer onder uit. Terwijl ik geloof, dat als je eens in de fout gegaan bent, je daar ook gewoon vergeving voor kunt ontvangen. |
hoe ongeloofelijk voor een voorganger. God niet bij een zaak betrekken. Ken Hem in AL je wegen en Hij zal je pad rechtmaken.....geld dat zeker niet in deze zaak?
en n og even een reactie voor Maris: je voelt je gescheiden maar omdat jij geen nieuwe partner hebt zou je voor God nog getrouwd zijn. Heb je er wel over gedacht wat die ex van je allemaal uitgevreten kan hebben?Heeft hij nooit een ander gehad? Zo ja, ben j in mijn ogen zeker een vrije vrouw , als je dat niet weet zou je dus óverspel'begaan uit onwetendheid, dat zou geen mens je kunnen verwijten, maar God?....ik weet het niet.
ik denk dat je juist wel je God moet betrekken in zaken als deze,(en alle andere zaken) waar moet je anders wijsheid, genade , vergeving en kracht vandaan krijgen als God het je niet meer geeft?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 23 april 2010, 09:07
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | hoe ongeloofelijk voor een voorganger. God niet bij een zaak betrekken. Ken Hem in AL je wegen en Hij zal je pad rechtmaken.....geld dat zeker niet in deze zaak?
en n og even een reactie voor Maris: je voelt je gescheiden maar omdat jij geen nieuwe partner hebt zou je voor God nog getrouwd zijn. Heb je er wel over gedacht wat die ex van je allemaal uitgevreten kan hebben?Heeft hij nooit een ander gehad? Zo ja, ben j in mijn ogen zeker een vrije vrouw , als je dat niet weet zou je dus óverspel'begaan uit onwetendheid, dat zou geen mens je kunnen verwijten, maar God?....ik weet het niet.
ik denk dat je juist wel je God moet betrekken in zaken als deze,(en alle andere zaken) waar moet je anders wijsheid, genade , vergeving en kracht vandaan krijgen als God het je niet meer geeft? | Het probleem is, dat God niet betrokken is bij de geslachtsdaad. Maar Hij wordt wel verantwoordelijk gehouden voor de gevolgen. Inderdaad, een relatie moet samen met God opgebouwd worden, maar dan ook volgens Zijn wegen en niet onze wegen. En in jouw redenatie draai je dat precies om Jolan. De beslissing wordt door mensen genomen, en dan moet God daar maar voor opdraaien. Zo werkt het niet. Als je voor het huwelijk met elkaar naar bed gaat, ligt de verantwoording bij jezelf en niet bij God. En om bij iedere partner met wie je een seksuele relatie aangaat het predicaat huwelijk voor God te plakken, is een uitholling van een begrip en gaat tegen Gods principes in.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: vrijdag 23 april 2010, 09:11
|
|
|
|
| ARIENNEZ498 schreef: | Een paar maanden geleden had mijn jongste dochter van 8 jaar, de Mexicaanse Griep...ze was zó ziek! Ik voelde me machteloos, radeloos en wist het niet meer...de nacht dat ik het meest vreesde voor haar leven...betekende een doorbraak want de dag erna zette het herstel in! In die tijd heb ik het volgende nummer, wat ik al kende, vaak in gedachten gehad. Als ik dit nummer hoor, huil ik nog steeds...voor die ouders die niet zo gelukkig waren als ik....
ik wil dit nummer graag met jullie delen.
http://www.youtube.com/watch?v=4LynZIqb0Hs |
Wat een prachtig nummer ook hier liepen de tranen even over men wangen, bedankt voor het delen..
|
|
| Naar boven |
|
|