| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 00:32
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | | Wees als Christen gewoon duidelijk in je boodschap, wat voor jou belangrijk is, waarom je iets doet of juist iets niet doet. Zorg dat je leven vol is van Christus, dan is er geen plaats voor andere dingen. |
Amen!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 00:34
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | Ben t nu spuugzat......
willen jullie voortaan als je je kleuter icoontje gedoe, niet kunnen inhouden het voortaan in dit Topic doen,
Dan kunnen mensen die wel serieus willen zijn, gewoon het verhaal nog lezen zonder misselijk te worden
 |
Snap niet dat die paar die zonodig hun gal over mekaar moeten kotsen, dat niet hier doen
Ik ga vragen of er geen funktie in CM kan, dat als 2 mensen een blokkeer knop hebben ingedrukt op je profiel, diegene een 5minuten blok krijgt
heerlijk lijkt me dat..... zouden er zo een paar even tita tovenaar ..... alles staat stil..... momentje krijgen van mij
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
|
|
|
|
[offtopic]
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op zondag 25 april 2010, 11:43
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
|
|
|
|
| SUUS869 schreef: | Lieve Doesje,
Ik snap heel goed waar je moeite mee hebt, gebeurd geregeld dat op dit forum reacties komen, dat naar mijn mening niks meer te maken heeft, met elkaar in waarde te laten, nee meer zo van ik zal je wel even zeggen hoe het zit, dat vind ik zooooo jammer, op het vorige forum postte ik nog weleens maar de zin is er bij mij niet meer zo, eerlijk gezegd Maar Doesie, je moet het zelf weten hoor maar daarom weg gaan ? Trek het je niet teveel aan meis  |
Tnx Suus helaas trek ik het me wel teveel aan... Ik heb veel gezien en veel meegemaakt in men leven.. En ben het gewoon zat om elke keer weer mezelf te moeten verdedigen omdat mijn geloof schijnbaar niet goeg genoeg is...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ARJAN007
|
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 00:35
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | wat een onzin. Alles mag verkocht worden. Een ieder moet gewoon lekker zelf weten wat hij koopt of niet koopt. Of hij blowt of niet blowt, |
Alles mag verkocht worden? Waarom hebben we dan diverse wetten, zoals de Warenwet, die (terecht!) eist dat alleen díe producten worden verkocht waarvan bewezen is dat ze niet (overmatig) gevaarlijk zijn? Of dat als producten echt gevaarlijk zijn, dat ze alleen verkocht worden aan mensen die er verstand van hebben?
Laatst aangepast door
|
ARJAN007
|
op zondag 25 april 2010, 00:40
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 00:37
|
|
|
|
| LIESBETH326 schreef: | | Toch hebben we dezelfde Bijbel... Waarom gaan wij daar eigenlijk niet mee langs de deur? Wat dat betreft zijn Jehova's mij een voorbeeld... |
Inderdaad, Liesbeth. Andersdenkenden kunnen ondanks de verschillen zeker een bron van nadenken voor onszelf zijn! We kunnen altijd van elkaar leren, al zijn we het niet in alles met elkaar eens!
Maar een kleine aantekening bij het eerste deel van het citaat: de Bijbel van de Jehova's Getuigen is een duidelijk gereviseerde versie van de Bijbel die wij kennen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 00:38
|
|
|
|
kalm maar jonathan alles zal goedkomen. denk aan je bloeddruk. en negeer die 2.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LIESBETH326
|
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 00:40
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Vroeger was de samenleving anders. Het is nog maar vijftig jaar geleden dat de volksontwikkeling op gang kwam. Mensen leerden zelf nadenken en in de jaren 70 kieperden alle vanzelfsprekendheden om, niet in de laatste plaats het gezag van mensen bij wie dat voorheen vanzelfsprekend was. In de tijd daarvoor was zeker niet alles beter, er was veel onderdrukking feitelijk. Veel mensen hebben het loslaten van de christelijke tradities als bevrijdend ervaren en associeren christendom met domheid en onderdrukking. De massale kerkverlating werd te laat gezien en was ook niet meer te keren. Mijn generatie heeft voor het overgrote deel de kerk de rug toegekeerd. En dat was niet louterend, want al deze mensen vertelden het verhaal van Abraham, Isaak en Jacob niet meer door, zoals dat daarvoor wel generatie op generatie had plaatsgevonden. Nu de keuze voor een kerk of voor Christus een hele individuele is geworden en er minder kaders zijn moet iedereen het zelf ook maar uitzoeken. Dat het wijgevoel weer wordt opgezocht zou best zo kunnen zijn maar ik denk dat mensen gezag gelukkig niet meer zullen accepteren zoals vroeger en dat mensen met gezag zich veel meer moeten bewijzen.
Het echtpaar wat ik in het begin benoemde had wel wat twijfelachtige motieven. Ze gaven aan een beetje moe te worden van al die 'probleemgevallen' in de evangelische kerken. Als ik naar mijn eigen geloofsgemeenschap kijk dan kan ik me eerlijk gezegd wel begrijpen waarom iemand in moeilijkheden zich door de evangelischen beter opgevangen voelt. Mijn kerk is stilaan geworden tot een blanke middenstandskerk met veelal mensen van boven de 50 die vooral rust en voorspelbaarheid willen, al is de wens een christelijke geloofsgemeenschap te willen zijn wel gebleven. De geloofsbeleving is zeker oprecht. Ik heb eerlijk gezegd het gevoel in een langzaam uitstervende club te zitten. De aanhang van het Christelijk geloof neemt nog steeds in behoorlijk tempo af en het spreekt jongeren nauwelijks aan. Het gevoel van de eerste christelijke gemeenten merk ik in mijn kerk nauwelijks, soms nog wel in de 'jongere' vormen van gemeente zijn. Ik zie echter ook dat mensen na een evangelische uitstap weer terugkeren.
Wat ik me werkelijk afvraag is hoe de toekomst van de middenkerken er uit zal zien.
Thomas, die zich zorgen maakt soms. |
Ik deel je mening dat het wijgevoel van nu niet te vergelijken is met het wijgevoel van vroeger. De mens van nu is erop gericht om zichzelf te ontplooien en daarbij op zoek naar gemeenschappelijke delers. Inmiddels is ook algemeen aanvaard dat mensen een eigen mening mogen hebben en dat ze zich mogen onderscheiden. Gelukkig maar, want hierdoor komen mensen veel meer tot hun recht!
Ik denk dat in de eerste plaats jongeren heel erg op zoek zijn naar echtheid. Ik kan er niet om heen dat de middenkerken veel minder uitstraling hebben dan bijv. evangelische gemeenten. Het enthousiasme waarmee geloofd wordt, is sprekend en aantrekkelijk. Maar, net zo goed als de ingetogenheid / soberheid in de middenkerken blijkt ook het enthousiasme geen garantie te zijn voor echtheid in geloofsbeleving. Soms denk ik wel eens... zou de kerk als instituut nog wel bestaan over 100 jaar? Of worden huisgemeenten meer en meer de toekomst?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 00:40
|
|
|
|
[offtopic]
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op zondag 25 april 2010, 11:44
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 00:41
|
|
|
|
[offtopic]
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 00:43
|
|
|
|
[offtopic]
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 00:46
|
|
|
|
| ARJAN007 schreef: | 't Is zo jammer dat de inhoud verloren gaat door de irritaties die sommige reacties oproepen. De inhoud is nl. deze:
1) de kans is niet groot dat boeddhabeeldjes demonen met zich meebrengen. 2) in het geval dat beeldjes wél demonen met zich meebrengen, kan de mens uit zichzelf de demonen niet de baas. Wel ondervindt de mens de angstveroorzakende werking van de demonen. Dus het is struisvogelpolitiek als mensen zeggen: Ach.... een beeldje is zo aaarrrrggggg nog niet...... 3) wat heeft een christen te zoeken bij boeddha- en hindoebeeldjes? 4) winkeliers die boeddha- en hindoebeeldjes verkopen zouden wettelijk verplicht moeten worden om te bewijzen dat de beeldjes geen demonen herbergen. Verkoop van beelden valt gewoon onder wetgeving die stelt dat consumenten geen schade mogen lijden door (normaal) bezit en gebruik van producten....... | De grootste verliezer is de Bijbel in deze verzoeningspoging. Als je nu eens de Bijbel als uitgangspunt zou nemen zou je tot een heel ander lijstje komen. De felheid van de mensen is felheid tegen de stelligheid van Gods gebod: Gij zult geen afgoden voor mijn aangezicht hebben. En wat ik heel diep betreur is dat veel mensen dat klaarblijkelijk uit het oog verliezen in het heetst van de strijd.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 00:46
|
|
|
|
| ARJAN007 schreef: | Alles mag verkocht worden? Waarom hebben we dan diverse wetten, zoals de Warenwet, die (terecht!) eist dat alleen díe producten worden verkocht waarvan bewezen is dat ze niet (overmatig) gevaarlijk zijn? Of dat als producten echt gevaarlijk zijn, dat ze alleen verkocht worden aan mensen die er verstand van hebben? |
dit meen je toch zeker niet? dat wat je hier neerzet?
dan kan je hele winkels leeghalen. boeken, cd's, drugs, bordelen, eigenlijk kan alles je wel van God weghouden, zelfs je eigen vrouw of vriendin....die moet dan ook maar weg.
Goddank ik ben vrijgezel, scheelt weer een hoop verdriet, als ze weg zou moeten, omdat er een potentieel gevaar van t brengt mij af van God in zit.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 00:48
|
|
|
|
tv is een afgod voor voetbalfanaten
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 00:49
|
|
|
|
[offtopic]
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op zondag 25 april 2010, 11:45
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 00:49
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | kalm maar jonathan alles zal goedkomen. denk aan je bloeddruk. en negeer die 2. |
ik heb geen last hoor Maris..... had gehoopt dat ze hier hun toevlucht gingen zoeken. nu verzieken ze een onderwerp
je moet mij soms niet té letterlijk lezen, ik ben iemand die veel dingen met een dubbele boodschap zeg, cynisch zeg maar, maar met de beste bedoelingen. Maar ik kan soms ook wel direct worden hoor.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 00:50
|
|
|
|
[offtopic]
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 00:51
|
|
|
|
[offtopic]
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 00:51
|
|
|
|
Een hele dikke knuffel voor iedereen die ik hier heb leren kennen, En die me heeft genomen zoals ik ben zonder veroordelen... Ik moet eerlijk zeggen heb hier leuke fijne en lieve mensen ontmoet maar ook mensen die mij gigantisch pijn hebben gedaan, Daarom heb ik Chris vanavond gemaild om men abbo af te breken. Kwam hier voor men plezier en niet om met de grond gelijk gemaakt te worden en niet om jankend achter men laptop te zitten omdat me weer eens werd verweten dat mijn geloof niet goed genoeg zou zijn. Gelukkig hoef ik aan mensen geen verantwoording af te leggen, maar ben het ook niet van plan om me nog langer te laten verguizen ben het zat..... Iedereen een dikke knuffel hoop dat jullie vinden wat jullie hier zoeken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 00:55
|
|
|
|
| ROBBEDOES873 schreef: | Een hele dikke knuffel voor iedereen die ik hier heb leren kennen, En die me heeft genomen zoals ik ben zonder veroordelen... Ik moet eerlijk zeggen heb hier leuke fijne en lieve mensen ontmoet maar ook mensen die mij gigantisch pijn hebben gedaan, Daarom heb ik Chris vanavond gemaild om men abbo af te breken. Kwam hier voor men plezier en niet om met de grond gelijk gemaakt te worden en niet om jankend achter men laptop te zitten omdat me weer eens werd verweten dat mijn geloof niet goed genoeg zou zijn. Gelukkig hoef ik aan mensen geen verantwoording af te leggen, maar ben het ook niet van plan om me nog langer te laten verguizen ben het zat..... Iedereen een dikke knuffel hoop dat jullie vinden wat jullie hier zoeken. |
jammer Robbedoes. Er zitten een paar heel lastige hardnekkige figuren bij.
God's zegen voor jou en degene die jou lief zijn. En twijfel niet aan jezelf, als je wel een twijfel hebt, bid God dan, en ga niet te rade bij mensen , die jou niet respecteren, maar alleen bij mensen die respect voor jou en je geloof hebben.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 00:55
|
|
|
|
goh ik ben eens een dagje weg geweest... men o men o men... wat een puin hoop maken we er met ze alle van..... ik wil een paar dinge ff kwijt: Laat iedereen in zijn /haar waarde. (Ver)oordeel niet iemand. Doe eens volwassen allemaal.
Er staat idd in de bijbel maak geen gesnede beelden om er andere goden mee te dienen... Zelf denk ik (is mijn mening) dat het bedoeld is om ze niet te aan bidden want het zijn af goden, goden die je van God afhoudden. maar dan valt er een tv onder een pc een radio eigenlijk alles wat je van God afhoud valt onder het kopje afgoden.... en gesneden beelden sja dan hoort er ook ene kruis erbij ookal is het een christelijk symbool je kan het kruis gaaan aanbidden ipv God. Blijf gewoon simpel bij de basis dus geloof in God dat Hij aan het kruis stierf enz enz (we weten allemaal wel wat ik ermee bedoel) En idd er kan in een bouda een geest zitten maar hoeft niet. een geest kan ook in een sleutel of een ring of zelf jawel een kruis zitten.... het is net wat je gebruikt om een afgod te aanbidden.... maar als je een nepperd boeda hebt (dus die niet gebruikt is als zijnde afgodsbeeld maar als verkoop in een tuinzaak) zit die geest er niet in...
Kan een boedha beeldje? ik denk van wel maar pas idd wel op dat wel zelfde met roken bv roken kan maar pas op of tv kijken kan maar pas op... Je bent er zelf verantwoordelijk voor je eigen daden....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 00:57
|
|
|
|
| ARJAN007 schreef: | Alles mag verkocht worden? Waarom hebben we dan diverse wetten, zoals de Warenwet, die (terecht!) eist dat alleen díe producten worden verkocht waarvan bewezen is dat ze niet (overmatig) gevaarlijk zijn? Of dat als producten echt gevaarlijk zijn, dat ze alleen verkocht worden aan mensen die er verstand van hebben? |
Daar zit het hem nu juist in, dat het NIET TE BEWIJZEN valt, dat er demonen mee gemoeid zijn (evt.).....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 00:57
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | Spring maar weer lekker naar het leven aan de andere kant van het CM-hekje Succes met je lammetjes en schaapjes... |
Leuk Henk ,enne doe Doesie de groetjes van mij.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 01:03
|
|
|
|
de katten doen
zal ik ook maar gaan ?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 01:05
|
|
|
|
[offtopic]
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op zondag 25 april 2010, 11:46
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RENSKE067
|
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 01:06
|
|
|
|
[offtopic]
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op zondag 25 april 2010, 11:46
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RENSKE067
|
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 01:07
|
|
|
|
[dit kan echt niet op christianmatch]
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op zondag 25 april 2010, 11:47
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLIE400
|
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 01:07
|
|
|
|
Grace het is wat cru maar wel een idee stembandjes knippen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLIE400
|
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 01:09
|
|
|
|
weltrusten geliefde broeders en zusters
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 01:11
|
|
|
|
| ROBBEDOES873 schreef: | Een hele dikke knuffel voor iedereen die ik hier heb leren kennen, En die me heeft genomen zoals ik ben zonder veroordelen... Ik moet eerlijk zeggen heb hier leuke fijne en lieve mensen ontmoet maar ook mensen die mij gigantisch pijn hebben gedaan, Daarom heb ik Chris vanavond gemaild om men abbo af te breken. Kwam hier voor men plezier en niet om met de grond gelijk gemaakt te worden en niet om jankend achter men laptop te zitten omdat me weer eens werd verweten dat mijn geloof niet goed genoeg zou zijn. Gelukkig hoef ik aan mensen geen verantwoording af te leggen, maar ben het ook niet van plan om me nog langer te laten verguizen ben het zat..... Iedereen een dikke knuffel hoop dat jullie vinden wat jullie hier zoeken. |
Sterkte Robbedoes...
|
|
| Naar boven |
|
|