ChristianMatch

Forum

Eerst het vlees, of eerst het Hart?!
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5092 5093 5094 5095 5096 5097 5098 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zondag 20 januari 2013, 22:34

Ik ben in ieder geval blij dat je weer actief bent. Geneuzel is er al genoeg op de fora. In het verleden hebben discussies over dit soort onderwerpen er wel toe geleid dat een topic op slot ging. Het idee dat seksualiteit eigenlijk slecht of zelfs zondig is, is voor veel leden een vanzelfsprekendheid. Neem het begrip masturbatie. Veel mensen en naar mijn indruk vaak vrouwen, hebben er de grootste moeite mee, terwijl er werkelijk geen enkele bijbelse basis voor is. Het moeilijke van deze topics is dat je eerst ingeslepen vooronderstellingen moet ontkrachten. Ik moet wel zeggen dat ik als reactie op het stuk hierboven indertijd veel reacties van vrouwen kreeg die het bevrijdend vonden. Vooral uit reformatorische en wat zwaarder evangelische kring. Een goede discussie kan echt mensen helpen. Probleem in de discussie zijn altijd mensen die de kerkelijke cultuur mbt sexualiteit in hun eigen kerkelijke kring als norm voor het Christendom zien. Dat er bijbelteksten bijgehaald worden die fout zijn geinterpreteerd is bijna altijd zo. In de Bijbel staat dat Onan de opdracht van God negeerde en zijn zwagerplicht niet deed. Het werd geinterpreteerd als masturbatie. Veel christelijke mensen lijden onder dit soort fouten maar de kerkelijke traditie houdt het vaak in stand. In evangelische kringen is het soms maar niet altijd zo dat het kader erg zwak is en weinig theologisch geschoold. Nieuw-bekeerden worden vaak met bijbeluitleg geconfronteerd die nooit zou voorkomen als de voorgangers een fatsoenlijke theologiestudie in exegese hadden gevolgd.

Veel mensen willen hun eigen vroomheid ook illustreren door het gebruik van veel bijbelteksten. Als het vroom en in de geest klinkt dan is het goed en in sommige kringen is het ook zo dat dat werkt. Ze raken uitermate gefrustreerd als je ze op een fout gebruik van bijbelteksten wijst. En al helemaal als je die manier van werken ter discussie stelt. De doelstellingen van de stenengooiers liggen ook vaak in het profileren van een eigen ego. Het is bovendien zo dat het in de eigen kring als norm wordt gezien het zo te doen en dan zijn mensen die er anders over denken natuurlijk geen ware of echte christenen. Je moet wel durven, denk ik dan. Je zag in eerdere discussies over het onderwerp dat men de kerkelijke traditie verwart met wat er echt bedoeld is.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 20 januari 2013, 23:01
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOANNIE702

BerichtGeplaatst: zondag 20 januari 2013, 22:34

SHANITA130 schreef:
@ Joannie,

Ja, soms kan je hebben dat je voelt dit of dat; ergens heengaan, iets doen...

Soms is de reden duidelijk meteen, soms pas na een hele tijd.

Knipoog smiley

Ja Shanita, net zoals je schrijft, toen begreep ik het niet, waarom het zo moest zijn.............................nu begrijp ik het na een lange tijd Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: zondag 20 januari 2013, 22:36

geschreven woorden worden nu eenmaal wel eens misbegrepen, dan krijg je miscommunicaties, verder ontopic maar? Want iedereen heeft het goed bedoeld
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 20 januari 2013, 22:37

PIETER619 schreef:
Als men elkaar dus verkeerd begrijpt of begrepen wordt en dat ook aangeeft, waarom dan altijd blijven doordrammen op wat iemand heeft geschreven en al uitlegd dat het anders was bedoeld.

Waarom wil men in Gods naam (tenminste als weo ns christen willen noemen) niet aannmen wat iemand probeert uit te leggen, dat het dus beslist niet kwaad was bedoeld maar soms juist het tegenovergestelde.

Wat heeft men er aan om toch door te drammen, is het afreagren en zo je kwaadheid of onmacht uiting te geven? Is Jezus ons voorbeeld in conlict situaties?

misschien om in het vervolg eens uit te gaan van dit https://www.youtube.com/watch?v=Hg-Xx4y04EY

Jammer dat je dit zo ervaart. Er wordt helemaal niet gedramd er zijn mensen die het niet eens zijn met wat Anita schrijft. Dat heeft niets met afreageren en je kwaadheid uiten te maken. Jammer dat je dat zo ziet.
Iedereen zal goede intenties hebben met zijn stukjes maar dan mag je geen kritische noot meer krijgen? Of mogen mensen niet meer laten merken dat ze zich gekwetst voelen door het geschrevene?
Volgens jou moeten er dan maar lappen tekst geschreven worden waar men niet op mag reageren? Alleen omdat de schrijfster dat haar waarheid vind?
Ik ben het er absoluut niet mee eens en dat mag ik dus niet meer schrijven omdat je dan dramt? Het moet niet erger worden Pieter.......
Naar boven

Auteur Bericht
JOANNIE702

BerichtGeplaatst: zondag 20 januari 2013, 22:38

sneeuw,sneeuw, sneeuw slaapverwekkend..................toen ik wakker werd was het donker............. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROOS575

BerichtGeplaatst: zondag 20 januari 2013, 22:39

GERRIT084 schreef:
Lekker dan Smiley die vol vragen zit ben allang blij dat ik niet naast uwes woon Verraste, verbaasde smiley
Dur loop van alles door de leidingen daar Gefrustreerde smiley das effe bere link Zieke smiley

Dur loopt nog meer langs de leidingen daar hoor Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
BERENDJAN590

BerichtGeplaatst: zondag 20 januari 2013, 22:55

onze vader die u van ons bent.
die ons bij namen kent.
wilt u ons geven wat nodig is.
U weet wat wij hier op aarde mis.
help ons bij onze beslissingen.
en bij alle andere soorten dingen.
het gemis wat wij hebben weet u wel Heer.
van U krijgen we alles telkens weer.
wij danken u heer dat U zoon heeft gezonden.
voor ons aan het kruis is gebonden.
voor onze zonden gestorven.
daardoor een voor ons een plek bij U vader verworven.
Heer wees met de zieken en de armen.
laat hun ook hun hart door U verwarmen.
vader wil u denken aan de mensen die alleen zijn.
U weet het is niet altijd even fijn.
geef ons tijd en kracht.
wat alleen van U wordt verwacht.
vader wilt U de honger stillen
Heer het is niet wat wij hier willen.
het is U wat U ons gebied
daarom is het U wil wat geschied.

Amen
Naar boven

Auteur Bericht
JOANNIE702

BerichtGeplaatst: zondag 20 januari 2013, 22:58

berend, je kan echt mooi gedichten schrijven prachtig............!
mooie gave, iets ermee doen hoor!

Laatst aangepast door
JOANNIE702
op zondag 20 januari 2013, 22:59
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zondag 20 januari 2013, 23:04

Mooi hoor
Naar boven

Auteur Bericht
JOANNIE702

BerichtGeplaatst: zondag 20 januari 2013, 23:06

SHANITA130 schreef:
Ik wil, voordat ik reageer dit wel zo ontzettend belangrijke stukje van Lydia er nog weer even in zetten.

Quote:
Lydia schreef: Ieder mens hoort in principe in zn autoriteit te staan, dat stuk om je heen waar jij jij bent, waarin de relatie met God centraal is.
Zodra je je autoriteit wil verbinden met die van een ander, ga je werken aan een brug.

Op die brug kom je samen, en mocht het fout gaan, dan kan je terug vallen op je eigen autoriteit.
Dan val je niet meteen in een 'onoverkomelijk' gat waarin je je gaat afschermen om niet gekwetst te worden.

Dat kan binnen een partnerrelatie zijn alswel binnen een vriendschap.

Zodra je van je eigen grond gaat weggeven omdat je niet jezelf kunt/wilt/durft te zijn, gaan je grenzen eraan.
En hoe meer je van je grenzen weggeeft, hoe meer een 'burn-out' op de loer ligt.

De letterlijke betekenis van een burn-out is ook ' leeggegeven', 'opgebrand'
Die grens moeten we zelf bewaken, en met behulp van God, door alles waar we over twijfelen los te laten en bij God brengen.

Maar ja.... het 'takes two to tango' dus.... wil je een eerlijke oprecht verbinding met elkaar is het noodzakelijk om het geven en nemen in balans te houden, een verantwoordelijkheid die je samen draagt in een relatie.

Als er onder in de verse fundering al een steentje scheef komt te liggen, volgt de rest vanzelf.. een soort van toren van Pisa.

Ja, ik vind dit gewoon zó belangrijk...vandaar ;)

heb jij goed gedaan

Maar ja.... het 'takes two to tango' dus.... wil je een eerlijke oprecht verbinding met elkaar is het noodzakelijk om het geven en nemen in balans te houden, een verantwoordelijkheid die je samen draagt in een relatie.
Als er onder in de verse fundering al een steentje scheef komt te liggen, volgt de rest vanzelf.. een soort van toren van Pisa.

echt belangrijk!
Naar boven

Auteur Bericht
MARGRIET020

BerichtGeplaatst: zondag 20 januari 2013, 23:09

Haat/Liefde
Zoeker schrijft: Als ik tegen iemand zeg met jou wil ik niets te maken hebben of sterker, als je iemand mijdt dit op jouw pad komt, dan valt dat in deze context onder haten. Dat helpt mij ook het liefhebben van mijn vijanden op een goede manier te plaatsen: mijn vijanden liefhebben betekent dat ik ze aandacht geef, aandacht voor hun belangen en ze probeer te begrijpen in hun relatie met God.

Als je dit schrijft dan ben ik zo blij dat God God is en dat Hij dus het haten kent maar ook zoo met ons begaan is uit Liefde. Die twee woorden passen dus ook bij God. Hij wil dus wel iets met ons te maken hebben, ONDANKS het feit dat Hij die zonde haat waardoor wij besmet rondlopen op deze aardbol. En wat God doet is iets waar wij als mens enorm veel moeite mee hebben. Probeer maar eens voor iemand te bidden of de ander te zegenen die je haat… dàt is moeilijk! Daarvoor moet je een hele hoop liefde hebben maar ook woorden als geduld, opoffering, zelfbeheersing, lankmoedigheid, goedertierenheid en wel meer van dit soort woorden. Ik denk dat het een hele bevrijding is als iemand in staat is om voor de ander te bidden waar hij mee in de clinch ligt…. Maar dan wel vanuit DIE houding die niet ligt in de lijn zoals jij hem zelf voor ogen hebt; maar met intense ontferming.

Daar houdt het niet op… want dan begint het pas…. Hoe laat je zo’n persoon bij God? En ga je niet weer zelf met die persoon aan de slag en in gevecht? Vragen waar ik nog niet uit ben en dagelijks nog mee worstel. Misschien heeft iemand de clue??

Het volgende dat zoeker aanhaalt en waarop ik wil reageren is het ontstaan van de nieuwe mens. Vraag/antw. 89, 90,91.

Daarvoor is mijn enig antwoord eigenlijk: LICHT!!
Wandel in het licht en het zal je geopenbaard worden. Het licht verdringt de duisternis en zet alles in de ruimte. Daardoor is er geen gedwongen Liefde meer dat een vorm van 'moeten' inhoudt of 'verplichting' (voor de vorm) maar dat dan een intens en oprecht willen wordt. Daarmee krijgt het leven dan een nieuwe glans, omdat de drang om God te loven en te eren dan de eerste levensbehoefte wordt. En laten we wel wezen; wat is nou de reden waarom wij op de aarde gezet werden? Toch maar één reden? Om Gods eer groot te maken en Hem te loven en te prijzen!!

Efeziërs 5: 8 -20.
8 want eens was u duisternis maar nu bent u licht, door uw bestaan in de Heer. Ga de weg van de kinderen van het licht. 9 Het licht brengt goedheid voort en gerechtigheid en waarheid. 10 Onderzoek wat de wil van de Heer is. 11 Neem geen deel aan de vruchteloze praktijken van de duisternis maar ontmasker die juist, 12 want wat daar in het verborgene gebeurt, is te schandelijk voor woorden. 13 Maar alles wat door het licht ontmaskerd wordt, wordt openbaar, 14 en alles wat openbaar wordt, is zelf licht. Daarom staat er: ‘Ontwaak uit uw slaap, sta op uit de dood, en Christus zal over u stralen.’
15 Let dus goed op welke weg u bewandelt, gedraag u niet als dwazen maar als verstandige mensen. 16 Gebruik uw dagen goed, want we leven in een slechte tijd. 17 Wees niet onverstandig, maar probeer te begrijpen wat de Heer wil. 18 Bedrink u niet, want dat leidt tot uitspattingen, maar laat de Geest u vervullen 19 en zing met elkaar psalmen, hymnen en liederen die de Geest u ingeeft. Zing en jubel met heel uw hart voor de Heer 20 en dank God, die uw Vader is, altijd voor alles in de naam van onze Heer Jezus Christus.

Laatst aangepast door
MARGRIET020
op zondag 20 januari 2013, 23:12
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: zondag 20 januari 2013, 23:17

THOMAS968 schreef:
Ik ben in ieder geval blij dat je weer actief bent. Geneuzel is er al genoeg op de fora. In het verleden hebben discussies over dit soort onderwerpen er wel toe geleid dat een topic op slot ging. Het idee dat seksualiteit eigenlijk slecht of zelfs zondig is, is voor veel leden een vanzelfsprekendheid. Neem het begrip masturbatie. Veel mensen en naar mijn indruk vaak vrouwen, hebben er de grootste moeite mee, terwijl er werkelijk geen enkele basis voor is. Het moeilijke van deze topics is dat je eerst ingeslepen vooronderstellingen moet ontkrachten. Ik moet wel zeggen dat ik als reactie op het stuk hierboven indertijd veel reacties van vrouwen kreeg die het bevrijdend vonden. Vooral uit reformatorische en wat zwaarder evangelische kring. Een goede discussie kan echt mensen helpen. Probleem in de discussie zijn altijd mensen die de kerkelijke cultuur mbt sexualiteit in hun eigen kerkelijke kring als norm voor het Christendom zien. Dat er bijbelteksten bijgehaald worden die fout zijn geinterpreteerd is bijna altijd zo. In de Bijbel staat dat Onan de opdracht van God negeerde en zijn zwagerplicht niet deed. Het werd geinterpreteerd als masturbatie. Veel christelijke mensen lijden onder dit soort fouten maar de kerkelijke traditie houdt het vaak in stand. In evangelische kringen is het soms maar niet altijd zo dat het kader erg zwak is en weinig theologisch geschoold. Nieuw-bekeerden worden vaak met bijbeluitleg geconfronteerd die nooit zouden voorkomen als de voogangers een fatsoenlijke theologiestudie hadden gevolgd.

Veel mensen willen hun eigen vroomheid ook illustreren door het gebruik van veel bijbelteksten. Als het vroom en in de geest klinkt dan is het goed en in sommige kringen is het ook zo, dat dat werkt. Ze raken uitermate gefrustreerd als je ze op een fout gebruik van bijbelteksten wijst. De doelstellingen van de stenengooiers liggen ook vaak in het profileren van een eigen ego. Je zag in eerdere discussies over het onderwerp dat men de kerkelijke traditie verwart met wat er echt bedoeld is.

Thomas

Ik ben erg blij met de openheid waarmee jullie met dit onderwerp komen.
Het is zo dat vanaf de kansel een hoop bangmakerij over seksualiteit over de kwetsbare en gezagsgetrouwe kerkgangers is uitgestort.

Ook in mijn puberteit werd er nog gedreigd met zweren, blindheid en ziektes als je masturbeerde.( Mijn ouders vonden dat belachelijk maar maanden ons wel voorzichtig te zijn en vooral zuinig op jezelf.)

Als uitleg werd mij verteld dat dat bedoeld was om reden dat het zaad niet mocht worden verspild maar moest worden benut voor de voortplanting. En dat je de liefde niet voortijdig moet opwekken, het vuurtje oprakelen mag pas in de huwelijksnacht.

De kerk heeft veel tijd gehad om de angst diep tot in het dna te laten wortelen.
Ik was tiener ten tijde van de seksuele revolutie en werd door mijn zich ontwikkelende ouders en mijn eigen verstand beschermd tegen de excessen ervan.
De overgang van een seksuele angstcultuur naar een ongebreidelde vrijheid was erg groot en menigeen werd meegesleurd in de waan van die tijd.
Wat mij opvalt is dat er ondanks al die emancipatie nog veel seksueel kwaad geschiedt, denk aan de loverboys...
Liefde en seksualiteit worden nog steeds misbruikt. De mens is tot het kwaad geneigd en gelukkig in staat tot veel goed. Enfin dat is een ander topic.
Seksuele bevrijding en vrijheid is een groot goed waarbij wederzijds respect, te beginnen bij respect voor jezelf, vriendschap en liefde hoog in het vaandel mogen prijken.
Bij de schepping is seksualiteit inbegrepen zoals Thomas al zei. Het is niet zondig en vies. Misbruik ervan is dat wel. Een gezonde seksualiteit begint bij de opvoeding, het voorleven van de ouders en hun voorlichting. Dat garandeert niks maar geeft wel een gezonde basis mee.
Met seks pas beginnen als je werkelijk zoveel in elkaar ziet dat je zeker weet dat je verder wilt met elkaar vind ik erg belangrijk.
Masturbatie vind ik voor de beide seksen een gezond en volkomen normaal alternatief, beter dan one-night-stands en je vergrijpen aan iemand alleen om de seksuele bevrediging. Dat schaar ik onder respectloos seksueel handelen, jezelf en de ander verlagen.
Seksualteit is wat mij betreft een uiting van de vriendschap en de liefde die je voor elkaar voelt, de relatie begint er niet mee maar is wel een onmisbaar aspect van een volledige liefdesrelatie.
Seks bewaren tot na het huwelijk is een mooi romantisch gegeven wat haalbaar kan zijn voor jonge mensen zonder ervaring.
Als je al eens een volledige liefdeservaring hebt gehad is het lastig lang te wachten en het wanneer bepaal je in deze tijd gelukkig samen.
Te snel trouwen om uit huis te kunnen gaan zoals vroeger wel gebeurde is vragen om problemen en die waren er dan ook legio.
Zwanger worden om te kunnen trouwen gebeurt nu ook weer veel meer dan enkele tientallen jaren geleden. Vooral in de sociaal zwakkere milieus komt dat weer veel voor.
Angst en schroom voor seks, er niet volledig van kunnen genieten gepaard gaand met schuld- en minderwaardigheidsgevoelens komen bij heel veel vrouwen voor. Geduld met jezelf en met elkaar hebben en met respect met je eigen en elkaars seksualiteit omgaan helpt samen een begaanbaar pad te maken waar je ook op dit gebied ten volle tot je recht mag komen.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 20 januari 2013, 23:44

WILLEMIJN232 schreef:
Misschien kan je je eens verantwoordelijk voelen voor de mails die je schrijft ? Je schuift het n wel makkelijk op de ander zeg.....en zet Shanita nog even in een kwaad daglicht....Dat verdient ze zeker niet! E het dan ook nog bemoedigend noemen gaat echt een brug te ver.....

Ja, en het dan ook nog 'bemoediging ' noemen, mij in een kwaad daglicht te zetten...
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 20 januari 2013, 23:51

zondag 20 januari 2013, 22:37 Reageer met quote

PIETER619 schreef:
Als men elkaar dus verkeerd begrijpt of begrepen wordt en dat ook aangeeft, waarom dan altijd blijven doordrammen op wat iemand heeft geschreven en al uitlegd dat het anders was bedoeld.

Waarom wil men in Gods naam (tenminste als weo ns christen willen noemen) niet aannmen wat iemand probeert uit te leggen, dat het dus beslist niet kwaad was bedoeld maar soms juist het tegenovergestelde.

Wat heeft men er aan om toch door te drammen, is het afreagren en zo je kwaadheid of onmacht uiting te geven? Is Jezus ons voorbeeld in conlict situaties?

misschien om in het vervolg eens uit te gaan van dit https://www.youtube.com/watch?v=Hg-Xx4y04EY

WILLEMIJN: Jammer dat je dit zo ervaart. Er wordt helemaal niet gedramd er zijn mensen die het niet eens zijn met wat Anita schrijft. Dat heeft niets met afreageren en je kwaadheid uiten te maken. Jammer dat je dat zo ziet.
Iedereen zal goede intenties hebben met zijn stukjes maar dan mag je geen kritische noot meer krijgen? Of mogen mensen niet meer laten merken dat ze zich gekwetst voelen door het geschrevene?
Volgens jou moeten er dan maar lappen tekst geschreven worden waar men niet op mag reageren? Alleen omdat de schrijfster dat haar waarheid vind?
Ik ben het er absoluut niet mee eens en dat mag ik dus niet meer schrijven omdat je dan dramt? Het moet niet erger worden Pieter.......

Idd.

Ik reageerde om te bemoedigen...en dat wordt drammen genoemt.

WILLEMIJN: Volgens jou moeten er dan maar lappen tekst geschreven worden waar men niet op mag reageren? Alleen omdat de schrijfster dat haar waarheid vind? Ik ben het er absoluut niet mee eens en dat mag ik dus niet meer schrijven omdat je dan dramt? Het moet niet erger worden Pieter.......

Nee, het moet idd niet erger worden....En Pieter, misschien wel ff handig erbij te zetten wat je bedoeld, des noods met een quote of kopie erbij, met degene zijn naam erboven dat duidelijk te zien is wie wat schreef.

Dank Willemijn!!!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 21 januari 2013, 00:04

Stukje uit de bijdrage van Thomas: Veel mensen willen hun eigen vroomheid ook illustreren door het gebruik van veel bijbelteksten. Als het vroom en in de geest klinkt dan is het goed en in sommige kringen is het ook zo, dat dat werkt. Ze raken uitermate gefrustreerd als je ze op een fout gebruik van bijbelteksten wijst.

Idd. En ook met in bijna elke zin, De Heer, God, Vaderhart, demonen, werdergeboren, woestijn, moeras enz.te schrijven. En idd. een hoop Bijbelteksten, Nou is dat wel oke, maar ja, in elke alinea, ik lees ze dan ook niet eens meer.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 21 januari 2013, 00:07

Ja he?

Knipoog smiley Welterusten!

Droom lekker!

Tot morgen!

Slapende smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 21 januari 2013, 00:08
Naar boven

Auteur Bericht
CORNE927

BerichtGeplaatst: maandag 21 januari 2013, 00:33

Thomas & Mieke,

Wow, we hebben niet eens een nieuw topic nodig, wat een mooie bijdragen, ga zo door. Ik vind het vooral van Mieke knap dat ze dit zo durft te schrijven, wat een verademing. Ik wil Thomas niks te kort doen, maar mannen lijken dit wat makkelijker te kunnen opschrijven volgens mij.

Hoop dat hierdoor een mooie discussie op gang komt die velen hier zal helpen met dit onderwerp....want dat lijkt me hard nodig als ik wat reacties lees her en der en waar mensen behoorlijk mee in de knoop zitten.

Ik had nooit gedacht dat mijn idee van nieuw topic al tot dit resultaat zou leiden.
Naar boven

Auteur Bericht
ALTJE848

BerichtGeplaatst: maandag 21 januari 2013, 01:05

Ik kan alleen nog maar bidden,
tot u mijn Heer.
Telkens als ik het forum lees ,
en vanavond weer.
Dan wil ik U vragen ,
Zegen hen alle dagen.

Zegen hen vul met u liefde en kracht,
daar waar niemand het van U verwacht.
Vul met wijsheid de monden,
en vergeef onze zonden.

Heer waarom kritiek ipv bemoediging en zegen,
zoals U zegt in Uw woord.
Dat zijn Uw wegen.
Want U verlangt dat we omgaan in liefde met elkaar.
Dat is genade voor mij het komende jaar.

Heer ik verlang naar een wereld van vrede en rust,
Dat U zult zeggen dit was voor mij een lust.
Dat ik mag horen uw stem
En mag leren door c m
Dat we samen zijn en gaan in Jezus naam.

Broeders en Zusters mogen zijn,
elkander dragend in vreugde en pijn,
laat het vooral geen gevoel van afwijzing zijn.
Heer regeer ook in harten van mensen ,
die allemaal hebben andere wensen.

schrijven en lezen dat loopt door elkaar
Waar er misverstanden komen door een enkel geschreven woord.
zonder dat iemand begrijpt of het hoort.
Ik ben me bewust geworden van forums in het algemeen.
Het zijn alleen maar woorden en soms ook nog die niet bij ons horen.

Heer zegen mensen in woord en daad ,
want dat is toch waar het werkelijk om gaat.
Uw naam hoog te prijzen alle eer te bewijzen,
En te zien in het woord te erkennen wat ons stoort.
maar ziende op U weet ik heer mag ik zijn wie ik ben ,
en hoor ik ook in deze nacht uw stem.

Heer dank voor wat U hebt gedaan
wilt u met me mee gaan.
De anderen zegenen op hun pad
dat ze op een dag zullen weten
waar mijn hart is is mijn schat.

En Heer u bent mijn allerbeste vriend
waar heb ik dat aan verdient
Onverdiende gunst genade voor altijd
dat maakt dat ik niet meer voer een strijd
een mens dat lijd

ik ben een nieuw mens en wedergeboren
en weet zeker dat ik altijd bij u mag komen
met al mijn dromen.
En ooit in uw huis zal wonen.
Dan is er rust aan uw Vaderhart.
En ik maak elke dag met u een nieuwe start.

Zegen hen overvloedig zegen hen alleen
Want ik geloof dat op een dag
ik bij u zijn mag
Dan zijn alle zorgen voorbij
en gelukkig niet alleen voor mij .
Voor hen die in u geloven ,
en heffen het hoofd naar boven.

Dan komen rijke zegen als druppels neer
voor alle mensen dat is wat ik me kan wensen.
geen strijd geen oorlog meer .
wat zal dat fijn zijn Heer
Ik zie uit naar de dag die komen gaat
want ik weet dat u mij nooit verlaat.

Wat er ook gebeuren mag ik blijf op u bouwen
En een zeker weten maakt dat ik u zal vertrouwen.
IK ga en loop de wedloop met u samen
En eindig mijn gedicht met zegen voor iedereen amen

Anita
Naar boven

Auteur Bericht
BERENDJAN590

BerichtGeplaatst: maandag 21 januari 2013, 01:21

heel erg mooi
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: maandag 21 januari 2013, 03:49

Misschien zal ik een cursus begrijpend lezen moeten volgen, maar als iemand aangeeft dat het anders is dan dat men interpreteert, waarom kan men dat niet accepteren en moet men dan doorgaan met negatief reageren.

Ik placht alleen maar aan te geven dat men best wel pittige discussie mag voeren, niets mis mee, gaat het even verkeerd in iemands beleving en voelt men zich gekrenkt, mag men daar (eigenlijk moet) men daar melding van maken, niets mis mee.
Echter is na excuses en men aangeeft het anders bedoelt te hebben, het niet genoeg , en wil men (zo ervaar ik het als ik reacties lees)de ander op de knieën hebben. Lees voor de aardigheid eens wat reacties terug.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: maandag 21 januari 2013, 06:31

SHANITA130 schreef:
Ik schreef 'liet' me manipuleren en de rest was ook in de verleden tijd bedoeld. en om je te bemoedigen.
Heb ook geen last van demonen.

,probeer eens door anderen hun bril te kijken Ik doe niet anders...

natuurlijk mag je schrijven dat je fijn vind dat je niet alleen staat en anderen ook dingen mee maken als lijkt het het zelfde zo mag dat Smiley die vol vragen zit
Maar geen ding is het zelfde staat ook ergens Jij en IK zijn individu
en dat maakt dat jij ze anders meemaakt dan ik
Ik bedoel niet precies hetzelfde, ik herkende zaken die ik benoemde... en blijf dicht bij je zelfDoe ik al meid deel het met de HEER geef Hem wat je mij schrijft Hij alleen kan je genezen van je angsten en manipulatie die je nog niet kan weerstaanNou doe je net alsof ik dingen niet met God deel; ik doe niet anders Smiley die vol vragen zit

Ik snap er niets van.

manipulatie die je nog niet kan weerstaan
Die weersta ik altijd nu... Smiley die vol vragen zit

Go girl, als er eentje hier op het forum haar "demonen" (menselijke, angsten, herinneringen) aan het verslaan is geweest ben jij het wel.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 21 januari 2013, 07:51

JOL252 schreef:
Go girl, als er eentje hier op het forum haar "demonen" (menselijke, angsten, herinneringen) aan het verslaan is geweest ben jij het wel.

Ach, ja, het is gewoon een kwestie van zelfdiscipline een paar dagen en ik ben weer de oude, net als enkele weken geleden.
Ja, en natuurlijk helpt God daarbij.

Daarom ben ik nu ook al drie kwartier wakker. Had de wekker gezet.
Regelmaat is zó belangrijk.

Ach, ik dacht als iemand hier ze toch wel heftige verhalen neerzet, van kinderen bij jeugdzorg, vriend die niet helemaal spoort, zelf ook in de war, en ik herken wat dingen, schulden ja, dan reageer ik.
Kijk, voorbeeld, ik zelf heb dan wel geen schulden, zelfs geen euro rood sta ik, maar ja, ik moet wel nu met ontzettend weinig geld rondkomen, en ja, dat lukt me net elke maand. Dus in die zin, zou de overeenkomst zijn, het rondkomen van een klein bedrag, en de een heeft schulden, de ander niet, maar het rondkomen met een klein bedrag blijft hetzelfde.
En ja, dan word ik ff weggezet als degene die haar omlaag wilt halen, met mijn problemen.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 21 januari 2013, 08:04

JOANNIE702 schreef:
Soms kan je de mensen niet ontlopen en hoe dan ook weer tegenkomen,
dan merk je hoe een gebed kracht kan geven en God je beschermt voor deze mensen.

en met het omdraaien merk ik deze persoon,
kan mij geen pijn meer doen!
zijn woorden geven geen kracht meer!

Ja, idd. Mooie gezegd.

Gebed. ja natuurlijk, voor alles eerst bidden en in de rust blijven.

'Deze mensen' kunnen/kan ook mens(en) zijn waar je om geeft, en ja
Daarom juist.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 21 januari 2013, 08:21

ANNETTE050 schreef:
Het zou zo fijn zijn als in dit topic getuigenissen zouden komen van christenen, die hebben ervaren dat de Heere God hen uit een valstrik, of uit een moeilijke situatie, of vul maar in, geleid heeft.
Zoals in psalm 23 staat, de goede herder die het lam dat verstrikt was geraakt in een struik, terug heeft gebracht naar een grazige weide, naar de juiste kudde, beschermt door de Heere Jezus zelf.

Getuigenis: Als ik gewoon dingen doe die ik heb afgesproken met mijn begeleider(ik weet nog steeds niet wat haar precieze functie heet), dus gewoon de deur uit, vrijwilligerswerk, dag act. centrum, dat soort dingen, ja, dan heb ik het gezellig, doe ook dingen.
Ja, en als ik me dan verzorg, en me huis ook, ja, dan gaat het prima, dan merk ik ook dat God dat zegent, en ik zelf ook gelukkig wordt en ben.

Ja, en als ik me opsluit in me huis, veel slaap, ja, ik ben dan niet ongelukkig, maar ja, veel gelukkiger ben ik alS ik door de week me dingen doe, daar heb ik afspraken voor. En dan in het weekend wat leuks ga doen.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 21 januari 2013, 12:42
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: maandag 21 januari 2013, 09:49

ROOS575 schreef:
Dur loopt nog meer langs de leidingen daar hoor Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Ben toch echt wel bang dat die er te weinig loopt Verraste, verbaasde smiley die woont en zittur als ut niet ligt Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 21 januari 2013, 10:24

ALTJE848 schreef:
Ik kan alleen nog maar bidden,
tot u mijn Heer.
Telkens als ik het forum lees ,
en vanavond weer.
Dan wil ik U vragen ,
Zegen hen alle dagen.

Zegen hen vul met u liefde en kracht,
daar waar niemand het van U verwacht.
Vul met wijsheid de monden,
en vergeef onze zonden.

Heer waarom kritiek ipv bemoediging en zegen,
zoals U zegt in Uw woord.
Dat zijn Uw wegen.
Want U verlangt dat we omgaan in liefde met elkaar.
Dat is genade voor mij het komende jaar.

Heer ik verlang naar een wereld van vrede en rust,
Dat U zult zeggen dit was voor mij een lust.
Dat ik mag horen uw stem
En mag leren door c m
Dat we samen zijn en gaan in Jezus naam.

Broeders en Zusters mogen zijn,
elkander dragend in vreugde en pijn,
laat het vooral geen gevoel van afwijzing zijn.
Heer regeer ook in harten van mensen ,
die allemaal hebben andere wensen.

schrijven en lezen dat loopt door elkaar
Waar er misverstanden komen door een enkel geschreven woord.
zonder dat iemand begrijpt of het hoort.
Ik ben me bewust geworden van forums in het algemeen.
Het zijn alleen maar woorden en soms ook nog die niet bij ons horen.

Heer zegen mensen in woord en daad ,
want dat is toch waar het werkelijk om gaat.
Uw naam hoog te prijzen alle eer te bewijzen,
En te zien in het woord te erkennen wat ons stoort.
maar ziende op U weet ik heer mag ik zijn wie ik ben ,
en hoor ik ook in deze nacht uw stem.

Heer dank voor wat U hebt gedaan
wilt u met me mee gaan.
De anderen zegenen op hun pad
dat ze op een dag zullen weten
waar mijn hart is is mijn schat.

En Heer u bent mijn allerbeste vriend
waar heb ik dat aan verdient
Onverdiende gunst genade voor altijd
dat maakt dat ik niet meer voer een strijd
een mens dat lijd

ik ben een nieuw mens en wedergeboren
en weet zeker dat ik altijd bij u mag komen
met al mijn dromen.
En ooit in uw huis zal wonen.
Dan is er rust aan uw Vaderhart.
En ik maak elke dag met u een nieuwe start.

Zegen hen overvloedig zegen hen alleen
Want ik geloof dat op een dag
ik bij u zijn mag
Dan zijn alle zorgen voorbij
en gelukkig niet alleen voor mij .
Voor hen die in u geloven ,
en heffen het hoofd naar boven.

Dan komen rijke zegen als druppels neer
voor alle mensen dat is wat ik me kan wensen.
geen strijd geen oorlog meer .
wat zal dat fijn zijn Heer
Ik zie uit naar de dag die komen gaat
want ik weet dat u mij nooit verlaat.

Wat er ook gebeuren mag ik blijf op u bouwen
En een zeker weten maakt dat ik u zal vertrouwen.
IK ga en loop de wedloop met u samen
En eindig mijn gedicht met zegen voor iedereen amen

Anita

Wat ontzettend flauw als je eens tegengas krijgt op je schrijfsels om dit hier dan neer te zetten.....Je kan je dus van alles veroorloven (lees schrijven) want je legt het toch wel naast je neer. en huppeta een keer vergeving en jij ben ter klaar mee terwijl je een ander erg gekwetst hebt....Tja, zo is christen zijn wel erg makkelijk......

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op maandag 21 januari 2013, 10:30
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: maandag 21 januari 2013, 10:30

Neeeeeeeee woon niet in het noorden Gefrustreerde smiley Jaaaaaaa het sneeuwt nog steeds in het midden van het land Knipoog smiley Al zegt men van niet op de radar en voorspellingen Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 21 januari 2013, 10:31

ERIKA129 schreef:
Neeeeeeeee woon niet in het noorden Gefrustreerde smiley Jaaaaaaa het sneeuwt nog steeds in het midden van het land Knipoog smiley Al zegt men van niet op de radar en voorspellingen Gefrustreerde smiley

en daarnaast is het nog hartstikke koud ook......zullen we maar naar een warm land verkassen Erika?
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: maandag 21 januari 2013, 10:39

WILLEMIJN232 schreef:
en daarnaast is het nog hartstikke koud ook......zullen we maar naar een warm land verkassen Erika?

Lachende smiley Strak plan!!
Al vind ik sneeuw schitterend hoor, maar ja de zon is ook wel lekker Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
KEITH722

BerichtGeplaatst: maandag 21 januari 2013, 10:48

FRANKT627 schreef:
Elke verslaving heeft een impact op je omgeving.

ben ik met Frank eens, als de verslaving aan koffie erger zou worden zal dat, afhankelijk van je gezondheid en conditie enz, vroeger of later een dusdanig negatief effect op je lichaam dan wel je geest kunnen hebben dat zelfs zoiets als verslaving aan koffie de kwaliteit van de zorg voor je partner of voor kinderen of voor anderen in je woonverband negatief kan gaan beinvloeden (geldt vgs mij voor de meeste verslavingen in de milde sfeer)

(misschien dat daar ook het gedrag bij mensen uit evang. congregaties waar statistisch gezien meer koffie wordt gebruikt dan anders uit verklaard kan worden, mooi onderwerp voor onderzoek! Lachende smiley )

a

Laatst aangepast door
KEITH722
op zaterdag 16 februari 2013, 14:41
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5092 5093 5094 5095 5096 5097 5098 ... 6194 Volgende
Pagina 5095 van 6194