| Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 11:34
|
|
|
|
Weet je wat ik ook denk, naarmate je ouder word dat je je ouder(s) ook veel meer gaat/ ging waarderen. Vroegahh vond ik alles normaal wat ze voor je deden, vanzelfsprekend, maar dat verandert als je ouder word, tenminste bij mij. Ik denk ook steeds vaker, ja en wat als ze komen te overlijden, kan niet zonder ze!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 11:39
|
|
|
|
Ja, en ze zijn er vaak nog trots op ook, lekker jong ding, en ik als ouwe bok lust wel een jong blaadje. Ja, zeker als je zoals ik naar ; kleine huis op de prairie kijk, ja, het respect van de vader, Charles, voor zijn dochters.....en zijn vrouw....dat geneest een hoop als ik zie hoe het ook kan, ook al is het gebaseerd op waargebeurde boeken, ik weet dat dat bestaat. Zie het wel bij gezinnen...
Trouwens; het overheersende respect en moraal in dat dorpje, Walnut Grove in de serie.....Daar zijn dingen die hier heel normaal zijn daar ondenkbaar...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 11:42
|
|
|
|
| JANS221 schreef: | De chat werkt vanavond weer niet zoals het zou moeten! weer behoorlijk traag en steeds weer rode balkjes. |
Werdt er afgeknikkerd kon er niet eens meer op komen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZOEKER064
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 11:42
|
|
|
|
Roady, even als mannen onder elkaar, voor het geval dat je deze link in een ander topic hebt gemist:
http://www.youtube.com/watch?v=0BxckAMaTDc
Het is een beetje de aard van het beestje.... (niet denigrerend bedoeld)
Women tend to remember everything ...
We zijn in dit topic een paar keer flink tegen specifiek dit verschil aangelopen .... Mijn les: een man kan beter niet met een vrouw spreken over vergeven ... we zitten dusdanig anders in elkaar dat het vergevingsproces wel helemaal anders moet verlopen. Ik ben er nu voor mezelf van overtuigd dat we als mannen op dit vlak een voorsprong hebben ... maar ieder voordeel heeft ook zijn nadeel.... en ik kan inmiddels wel heel wat nadelen van man zijn benoemen.
(Sorry dames, is niet bedoeld om te zeggen dat mannen beter zijn dan vrouwen, mannen zijn beter in andere dingen dan vrouwen. Ieder heeft zijn/haar kwaliteiten. En ergens kunnen we niet zonder elkaar, hebben we elkaar nodig juist in deze verschillen. Vandaar deze site ....)
Die les is bij mij in ieder geval wel weer aangekomen ...
Lekker loslaten is mijn advies ..
Laatst aangepast door
|
ZOEKER064
|
op dinsdag 5 februari 2013, 11:49
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 11:44
|
|
|
|
Corne: | Quote: | | Nu kan je 2 dingen doen, er (levenslang) in blijven hangen en alles naar beneden halen of er voor gaan, lerend van het verleden en met een positieve kijk. |
Daarom zei ik ook: Nou, er is één ding wat ik nog nooit gedacht heb en nooit zal denken; aan haar kan ik niet tippen Smiley die vol vragen zit
Omdat ik er niet in blijf hangen.....ik respecteer mezelf, en ga niet denken aan haar kan ik niet tippen en aan haar, dan zou ik geen leven hebben met een partner.
S. Liefde met een man die zich met 'jongere dingen' bezig houdt is niet mogelijk....
En wat ik al eerder zei: Het een keer achter je laten, of er niet in blijven hangen, dat zijn goed bedoelde adviezen, als dat mogelijk was hadden mensen dat allang gedaan.
Of, je móet 'het' een plekje geven...ook zoiets....
Je kan ermee leren leven. En vaak kan je 'het' achter je laten, maar ja de uitdrukking van je moet er niet in blijven hangen(levenslang), vind ik gewoon, respectloos. Mensen gebruiken drugs om te vergeten, drinken, omdat het menselijkerwijs helemaal niet mogelijk is zoiets achter je te laten. Of 'er' niet in te blijven hangen. want benoemen ja, dat doen we niet. Het is 'het' en 'er'.
En ik ben het met je eens, het er steeds over hebben is niet goed, maar ja triggers zoals spreuken van ouwe bok met jong blaadje ja, dat triggert nu eenmaal, en ja, verdringen is ook niet goed.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 5 februari 2013, 12:04
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 11:47
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Vanmorgen begon het om half 6 echt te stormen toen om 6 uur hele harde hagelbuien en onweer erbij  |
Ja, was hier ook zo...en nu hagelt het hier ook weeral...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CORNE927
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 11:57
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Corne:
Daarom zei ik ook: Nou, er is één ding wat ik nog nooit gedacht heb en nooit zal denken; aan haar kan ik niet tippen Smiley die vol vragen zit
Omdat ik er niet in blijf hangen.....ik respecteer mezelf, en ga niet denken aan haar kan ik niet tippen en aan haar, dan zou ik geen leven hebben met een partner.
S. Liefde met een man die zich met 'jongere dingen' bezig houdt is niet mogelijk....
En wat ik al eerder zei: Het een keer achter je laten, of er niet in blijven hangen, dat zijn goed bedoelde adviezen, als dat mogelijk was hadden mensen dat allang gedaan.
Je kan ermee leren leven. |
Shanita, jouw beeld van de man blijft onverminderd laag. Ik hoopte wat te neutraliseren, maar lukt niet blijkbaar.
Jammer dat je commentaar wat eenzijdig is, want je komt er blijkbaar niet op dat wellicht de vrouw van die man misschien wel aanleiding geeft dat ie naar andere/jongere vrouwen kijkt of mee omgaat. Daarmee praat ik niet goed wat de man doet, maar om de man af te schilderen zoals jij doet vind ik eerlijk gezegd wat kortzichtig. Het verhaal heeft altijd twee kanten en jij beschrijft de ene, maar er is ook een andere...meestal!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 11:58
|
|
|
|
|
Thanks Zoeker
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 12:06
|
|
|
|
| CORNE927 schreef: | Shanita, jouw beeld van de man blijft onverminderd laag. Ik hoopte wat te neutraliseren, maar lukt niet blijkbaar.
Jammer dat je commentaar wat eenzijdig is, want je komt er blijkbaar niet op dat wellicht de vrouw van die man misschien wel aanleiding geeft dat ie naar andere/jongere vrouwen kijkt of mee omgaat. Daarmee praat ik niet goed wat de man doet, maar om de man af te schilderen zoals jij doet vind ik eerlijk gezegd wat kortzichtig. Het verhaal heeft altijd twee kanten en jij beschrijft de ene, maar er is ook een andere...meestal! |
Ik heb het niet over het beeld van de man, het gaat me over jou goedbedoelde advies: na mijn post: 'je moet er niet in blijven hangen' (levenslang)....
Ik heb hier vaak geschreven ik heb mannelijke vrienden 2 hele goede, en ik ben niet zo iemand die met vrouwen omgaat als kind ging ik al met jongens om.
Ik beschrijf hier niets, had het over je niet blijven hangen advies.
Ja, en meestal komt het door de vrouw, welterusten
Je leert hier wel de mensen kennen, nou als mijn abo voorbij is neem ik een lekker time out. Dan kán ik nml niet reageren....
En, het is niet iets van ooh daar blijf ik maar niet in hangen, ik ken mannen van 50, ja, helemaal in de war, depressief etc, ja, omdat ze als jongetje zijn misbruikt, dus, heeft niet met mannen van doen. Vrouwen zijn net zo goed daders, mannen en jongetjes net zo goed slachtoffer, en ja, is het een eenmalige gebeurtenis waarbij het kind voor steun ze verhaal bij de ouders kwijt kan, ja, dán is het mogelijk om er niet in te blijven hangen.
Maar wat als het jarenlang voorduurt door een van de ouders(en aanverwanten)...en het kind wordt niet gelooft, zoals gewoonlijk(dissociatieve dissonantie)? Wat dan? Weet jij waarom veel treinen pas gaan rijden als iedereen het perron verlaten heeft?
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 5 februari 2013, 12:43
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 12:25
|
|
|
|
Hoi Zoeker,
| Quote: | Roady, even als mannen onder elkaar, voor het geval dat je deze link in een ander topic hebt gemist:
Women tend to remember everything ... |
Dit is heel toevallig echt de énige Amerikaanse spreker waarvan ik vind dat die zinnige dingen zegt...toevallig
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LIES146
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 12:35
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Ik bibber ook altijd tijdens onweer...mag ik dan ook naast jou komen liggen?  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZOEKER064
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 12:41
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Hoi Zoeker,
Dit is heel toevallig echt de énige Amerikaanse spreker waarvan ik vind dat die zinnige dingen zegt...toevallig  |
Ik zit net naar een lange versie te luisteren, erg gaaf.
Grappig dat hij pastor is geweest ...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 12:46
|
|
|
|
| ZOEKER064 schreef: | Ik zit net naar een lange versie te luisteren, erg gaaf.
Grappig dat hij pastor is geweest ... |
Ja, behalve dat hij interessante dingen zegt is hij ook nog eens erg grappig ;)
Dank!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LIES146
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 12:57
|
|
|
|
| ZOEKER064 schreef: | Roady, even als mannen onder elkaar, voor het geval dat je deze link in een ander topic hebt gemist:
Women tend to remember everything ...
We zijn in dit topic een paar keer flink tegen specifiek dit verschil aangelopen .... Mijn les: een man kan beter niet met een vrouw spreken over vergeven ... we zitten dusdanig anders in elkaar dat het vergevingsproces wel helemaal anders moet verlopen. Ik ben er nu voor mezelf van overtuigd dat we als mannen op dit vlak een voorsprong hebben ... maar ieder voordeel heeft ook zijn nadeel.... en ik kan inmiddels wel heel wat nadelen van man zijn benoemen.
(Sorry dames, is niet bedoeld om te zeggen dat mannen beter zijn dan vrouwen, mannen zijn beter in andere dingen dan vrouwen. Ieder heeft zijn/haar kwaliteiten. En ergens kunnen we niet zonder elkaar, hebben we elkaar nodig juist in deze verschillen. Vandaar deze site ....)
Die les is bij mij in ieder geval wel weer aangekomen ...
Lekker loslaten is mijn advies .. |
Ik voel me in het geheel niet denigrerend aangesproken, ik dnek dat je iets heel zinnigs zegt. Wat me nu echter wel al in meerdere topics is opgevallen terwijl ik hier nog niet zo lang ben is het geharrewar en het naar elkaar uithalen. Ik vind dat echt zo jammer. Laten we er alsjeblieft geen doel van maken om elkaar te overtuigen van elkaars gelijk. laten we er alsjeblieft ook geen doel van maken om anderen te denigreren als ze een andere mening hebben (en houden!) dan wij. Dit blijft internet, dit blijven gschreven woorden, en we blijven allemaal mensen van verschillende geslachten (met verschillende hersenen ), verschillende leeftijden, verschillende achtergronden en evrschillende verledens, Als we dat allemaal in het achterhoofd hoduen, kunnen we dan ons als christenen niet onderscheiden door elkaar respectvol te blijven benaderen, ook als we het niet eens zijn met elkaar?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CORNE927
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 13:00
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Ik heb het niet over het beeld van de man, het gaat me over jou goedbedoelde advies: na mijn post: 'je moet er niet in blijven hangen' (levenslang)....
Ik heb hier vaak geschreven ik heb mannelijke vrienden 2 hele goede, en ik ben niet zo iemand die met vrouwen omgaat als kind ging ik al met jongens om.
Ik beschrijf hier niets, had het over je niet blijven hangen advies.
Ja, en meestal komt het door de vrouw, welterusten
Je leert hier wel de mensen kennen, nou als mijn abo voorbij is neem ik een lekker time out. Dan kán ik nml niet reageren....
En, het is niet iets van ooh daar blijf ik maar niet in hangen, ik ken mannen van 50, ja, helemaal in de war, depressief etc, ja, omdat ze als jongetje zijn misbruikt, dus, heeft niet met mannen van doen. Vrouwen zijn net zo goed daders, mannen en jongetjes net zo goed slachtoffer, en ja, is het een eenmalige gebeurtenis waarbij het kind voor steun ze verhaal bij de ouders kwijt kan, ja, dán is het mogelijk om er niet in te blijven hangen.
Maar wat als het jarenlang voorduurt door een van de ouders(en aanverwanten)...en het kind wordt niet gelooft, zoals gewoonlijk(dissociatieve dissonantie)? Wat dan? Weet jij waarom veel treinen pas gaan rijden als iedereen het perron verlaten heeft? |
SHanita, ik reageer met een soort gelijkenis, hoop dat je begrijpt wat ik bedoel, want kan er inhoudelijk wel op ingaan en het is erg genoeg wat je beschrijft, maar toch doe ik dat niet.
Dit is trouwens een voorbeeld wat echt aan de hand is in mijn familie:
Ik heb een oma (moeders kant) van dik 97 en mijn moeder van 73.
Mijn oma behoort tot de zeer sterken, dat staat buiten kijf. Mijn moeder is altijd ziek/zwak/misselijk en jammert de hele dag en als het kon liefst de nacht ook.
Mijn moeder denkt dat zij pech heeft, want haar moeder van 97 mankeert nooit wat.
Ik kan je vertellen dat mijn oma echt van alles mankeert hoor, maar hoe gaat zij ermee om t.o.v mijn moeder? Juist, daar zit het verschil. Mijn oma leeft, staat nog steeds in deze wereld met haar volle verstand en blijft vechten, heeft (volgens haar) nog zoveel te doen.
Dat bedoelde ik met de quote naar Lazarus; sta op, en... Verwerk het verleden (in algemene zin en niet specifiek aan jou gericht), laat het achter je, alleen zo kom je echt verder volgens mij.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 13:08
|
|
|
|
| CORNE927 schreef: | tips voor de man zijn evengoed tips voor de vrouw.
Ik lees reacties die deels ontstaan uit frustraties, verdriet en beschadiging en dat is logisch, de ouderen onder ons hebben dit ook ervaren.
Nu kan je 2 dingen doen, er (levenslang) in blijven hangen en alles naar beneden halen of er voor gaan, lerend van het verleden en met een positieve kijk.
En ja, dat is niet eenvoudig, maar ik blijf geloven in echte liefde, zij het dat je dit wel een eerlijke kans moet willen geven en niet overal wat achter willen zoeken, want dan blijf je achterom kijken en sta je met de rug naar je toekomst en gaat het nooit lukken.
Wees eerlijk, haal het beste in elkaar naar boven.
En of de man een jongere vrouw wilt, soi, viezerikken of economisch belang heeft weinig met liefde te maken, en wij christenen gaan toch voor de liefde? Hebben we daar geen voorbeeld van dan?
Andersom kan je dat ook zeggen van de vrouw, als de man economisch moeilijk zit, is de interesse er ook (vaak) niet, heeft ook niks met liefde te maken.
Mag ik deze beeldspraak gebruiken? Wat zei Jezus tegen Lazarus? Sta op en..... Wat geldt voor ons? Hoofd omhoog, schouders recht en ga ervoor en kijk niet achterom ervan uitgaande dat je het verleden een plek hebt gegeven en met positieve energie je nieuwe liefde leert ontdekken..op basis van openheid, eerlijkheid, trouw etc. |
Mooi Corné. Inderdaad is het goed om te blijven geloven in liefde, trouw, eerlijkheid en oprechtheid. Als je dat niet gekend hebt, wil dat niet zeggen dat het niet bestaat. Reden temeer om er alsnog naar op zoek te gaan!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 13:10
|
|
|
|
| CORNE927 schreef: | SHanita, ik reageer met een soort gelijkenis, hoop dat je begrijpt wat ik bedoel, want kan er inhoudelijk wel op ingaan en het is erg genoeg wat je beschrijft, maar toch doe ik dat niet.
Dit is trouwens een voorbeeld wat echt aan de hand is in mijn familie:
Ik heb een oma (moeders kant) van dik 97 en mijn moeder van 73.
Mijn oma behoort tot de zeer sterken, dat staat buiten kijf. Mijn moeder is altijd ziek/zwak/misselijk en jammert de hele dag en als het kon liefst de nacht ook.
Mijn moeder denkt dat zij pech heeft, want haar moeder van 97 mankeert nooit wat.
Ik kan je vertellen dat mijn oma echt van alles mankeert hoor, maar hoe gaat zij ermee om t.o.v mijn moeder? Juist, daar zit het verschil. Mijn oma leeft, staat nog steeds in deze wereld met haar volle verstand en blijft vechten, heeft (volgens haar) nog zoveel te doen.
Dat bedoelde ik met de quote naar Lazarus; sta op, en... Verwerk het verleden (in algemene zin en niet specifiek aan jou gericht), laat het achter je, alleen zo kom je echt verder volgens mij. |
Dank je Corne, dit vind ik echt heel duidelijk uitgelegd, ja, dat jammeren de hele dag van mensen ja, daar kan je idd zelf ziek van worden als je niet uitkijkt. Ja, Nóu snap ik je!
Sterkte!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 13:14
|
|
|
|
|
Wie is 'we'?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOOP430
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 13:17
|
|
|
|
|
Ik heb af moeten haken, sorry....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LIES146
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 13:18
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | | Wie is 'we'? |
'we' is in het algemeen.. ik moet zeggen dat ik best wel sta te kijken hoe sommige onderwerpen hier persoonlijk op de man uitgespeeld worden, mensen die een andere mening worden weggezet als dommoren of waar men elkaar echt probeert negatief te raken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 13:29
|
|
|
|
hoi allemaal,ik ga ook nog graag mee,
groet bert168
Hier de nieuwe lijst die meegaan;
BerendJan590 Anna415 onder voorbehoud Lonneke695 Mamaloe463 Chris078 onder voorbehoud Erika129onder voorbehoud Ilona689 Sybren542 Bert168
Laatst aangepast door MAMALOE463 op dinsdag 5 februari 2013, 11:28
Laatst aangepast door
|
MAMALOE463
|
op dinsdag 5 februari 2013, 20:45
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 13:30
|
|
|
|
---
Sorry, mijn verhaal weggehaald, na het voortzetten van de discussie hoe verdraagzaam we hier met ons allen zijn wb elkaars mening cq waarheid ... 
Ik vind het altijd wel lekker om mijn mening te toetsen en nog es wat te leren om het vastroesten te voorkomen. Het leek van de week even op een uitwisseling van ervaringen/weetjes/visie en daar hou ik wel van. Een mens weet ook niet alles en we zijn met elkaar onderweg. Maar blijkbaar is dat niet mogelijk. Alles is toch al voorbeschikt. ( )
Ik vind: ruimte voor vragen en persoonlijk struggelen samen met God mag er zijn. Zo ook Job, die deed nogal geen uitspraken en dat kon, dat mocht.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op dinsdag 5 februari 2013, 14:10
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 13:32
|
|
|
|
Hai Zoeker,
Ja, ik had toevallig een korte tijd terug het eerste deel gezien, ben nu bij zeg maar de helft 2de deel, en denk toch van klopt, maar weer niet voor iedereen, dat deel als er een camera gericht wordt op vrouwen en daarna op mannen, je, ik had camera vrees, nu niet meer bijvoorbeeld en ja, het gaat dan weer lang niet altijd op denk ik.
Het eerste deel ja, ik herkende veel, hoe dan ook, of k weinig en veel, in mezelf, of in mezelf en anderen herken, het blijft sowieso erg grappig, met wel een waarheden....
Kan ook ik herkende dingen die ik eerst had, of andersom, die ik eerst niet had nu wel, of dingen die ik niet meer wil hebben, en er nog niet vanaf ben, maar ja, de strekking is leuk, ik ga ff verder kijken, en grappig...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 13:36
|
|
|
|
| LIES146 schreef: | | 'we' is in het algemeen.. ik moet zeggen dat ik best wel sta te kijken hoe sommige onderwerpen hier persoonlijk op de man uitgespeeld worden, mensen die een andere mening worden weggezet als dommoren of waar men elkaar echt probeert negatief te raken. |
Ja, dat is waar, je kan hier maar ook beter geen eigen mening hebben en zeker niet zeggen wat je vindt en denkt, en gewoon je masker opdoen en zeggen wat je denkt dat anderen van je willen horen.
Gewoon, hoe het hoort.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 13:37
|
|
|
|
snel die ene broek wassen , die in d e was ligt, die staat me toch beter
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LYDIA448
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 13:38
|
|
|
|
@ Keith, ik vind jou reacties negatief en uitlokkend. Jij dringt met grote dwang jou mening op, niet nodig, je MAG nl je eigen mening hebben.
Maar in jou reacties lees ik een ABSOLUTE STELLING, mag ook, maar dan wel voor jezelf, en voor mensen die dit met jou delen.
Ik heb nog niet vaak op jou gereageerd, ik lees wel heel veel topics door, maar nu wilde ik toch even een reactie plaatsen.
Niet negatief hoor, jij mag zeggen en voorál denken wat je wilt, we leven in een vrij land blablabla..
Al zal je het allemaal niet zo scherp en negatief bedoelen, je komt zeker wel zo over. Let wel, je komt op MIJ zo over, niet dat je daar wakker van hoeft te liggen hoor.. maar misschien vind je het vervelend als je zo wordt gezien.
Ik deel mijn mening met Mamaloe, ik denk nl ook dat het allemaal bekend is bij God. En wij? wij kunnen ons alleen maar schikken in dit... en met al ons verdriet en onbegrip ons tot Hem wenden, want dát is wat Hij wil, er voor ons zijn in ons grootste verdriet.
Zoals jou mening op mij overkomt is het onze eigen verantwoording of we lang of kort leven, en daarmee doe je mijns inziens velen tekort mee. Want waarom sterven er mensen aan ziektes, kinderen ook, waar ligt dan de verantwoordelijkheid?
Nee Keith, de mens wikt, maar God beschikt..
En sorry als er mensen zijn die zich hier niet in kunnen vinden, ik verkondig niet EEN waarheid, maar MIJN waarheid..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LIES146
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 13:45
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Ja, dat is waar, je kan hier maar ook beter geen eigen mening hebben en zeker niet zeggen wat je vindt en denkt, en gewoon je masker opdoen en zeggen wat je denkt dat anderen van je willen horen.
Gewoon, hoe het hoort.
 |
nee, dat was niet wat ik bedoelde te zeggen, en volgens mij ook niet wat ik zei ik bedoel het onderscheid tussen "ik ben het niet eens met wat je zegt" en "jij bent een domoor omdat je dat vindt". Je kan in gesprek gaan over elkaars mening, zonder daarbij op de man te hoeven spelen.. Toch?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 13:48
|
|
|
|
| ZOEKER064 schreef: | Ik zit net naar een lange versie te luisteren, erg gaaf.
Grappig dat hij pastor is geweest ... |
Ik zit ook weer te luisteren hij is idd erg gaaf!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 13:50
|
|
|
|
| LIES146 schreef: | nee, dat was niet wat ik bedoelde te zeggen, en volgens mij ook niet wat ik zei ik bedoel het onderscheid tussen "ik ben het niet eens met wat je zegt" en "jij bent een domoor omdat je dat vindt". Je kan in gesprek gaan over elkaars mening, zonder daarbij op de man te hoeven spelen.. Toch?  |
Ja, ik zie het niet zo; als er op de man wordt gespeeld volgt er gewoon een ban...
Meningsverschil...moet kunnen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 13:51
|
|
|
|
| LYDIA448 schreef: | @ Keith, ik vind jou reacties negatief en uitlokkend. Jij dringt met grote dwang jou mening op, niet nodig, je MAG nl je eigen mening hebben.
Maar in jou reacties lees ik een ABSOLUTE STELLING, mag ook, maar dan wel voor jezelf, en voor mensen die dit met jou delen.
Ik heb nog niet vaak op jou gereageerd, ik lees wel heel veel topics door, maar nu wilde ik toch even een reactie plaatsen.
Niet negatief hoor, jij mag zeggen en voorál denken wat je wilt, we leven in een vrij land blablabla..
Al zal je het allemaal niet zo scherp en negatief bedoelen, je komt zeker wel zo over. Let wel, je komt op MIJ zo over, niet dat je daar wakker van hoeft te liggen hoor.. maar misschien vind je het vervelend als je zo wordt gezien.
Ik deel mijn mening met Mamaloe, ik denk nl ook dat het allemaal bekend is bij God. En wij? wij kunnen ons alleen maar schikken in dit... en met al ons verdriet en onbegrip ons tot Hem wenden, want dát is wat Hij wil, er voor ons zijn in ons grootste verdriet.
Zoals jou mening op mij overkomt is het onze eigen verantwoording of we lang of kort leven, en daarmee doe je mijns inziens velen tekort mee. Want waarom sterven er mensen aan ziektes, kinderen ook, waar ligt dan de verantwoordelijkheid?
Nee Keith, de mens wikt, maar God beschikt..
En sorry als er mensen zijn die zich hier niet in kunnen vinden, ik verkondig niet EEN waarheid, maar MIJN waarheid.. |
Ik deel je mening hierin, het is niet Een waarheid, maar Mijn waarheid, waarvan Ik meen dat die rust op grond van de bijbel, en daar zullen zat mensen zijn die die mening niet delen, dat hoeft ook niet, maar ik blijf staan achter wat ik gisteren geschreven heb.
En wat jij ook zegt Lydia, Hij wil en zal er voor ons zijn als we met ons verdriet tot Hem komen, Hij wil er om gevraagd worden.
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |