| Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 juni 2013, 21:03
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Dan zal ik leven.
Het zal in alle vroegte zijn - als toen. De steen is weggerold. Ik ben uit de grond opgestaan. Mijn ogen kunnen het licht verdragen. Ik loop en struikel niet. Ik spreek en versta mijzelf. Mensen komen mij tegemoet - wij zijn in bekenden veranderd.
Het zat in alle vroegte te zijn - als toen. De ochtendmist trekt op. Ik dacht een dorre vlakte te zien. Volle schoven zie ik, ranke halmen, aren waarin de korrel zwe|t. Bomen omranden het bouwland. Heuvels golven de verte in, Bergopwaarts en worden wolken.
Daarachter, kristal geworden, verblindend, de zee die haar doden teruggaf.
Wij overnachten in elkaars schaduw. Wij worden wakker van het eerste licht. Alsof iemand ons bij naam en toenaam heeft geroepen.
Dan zal ik leven.
Het gedicht is van Huub Oosterhuis.
Thomas |
Als ik dit lees voel ik het leven door mijn aderen stromen, dat gevoel dat ik heb op Paasochtend in een tsjokvolle kerk.....de volledige canthorij, de gemeente die het refrein meezingt. Dat overweldigende gevoel dat dit wonder zich aan jou voltrekt en niet alleen aan jou maar aan iedereen, aan ieder levend wezen, aan alle leven op en in onze biotoop....moeder aarde, heel Gods schepping zingt en juicht... Dat zie je in elkaars ogen als je elkaar na de dienst toespreekt: de Heer is waarlijk opgestaan...
In dit jaargetijde, als het zachte ochtendlicht je wakker maakt alsof je bij naam en toenaam wordt geroepen....Zijn Adem in dat licht.
Na moeite, verdriet.... de omarming van Zijn Liefde die je in je hele wezen voelt, alsof je bij naam en toenaam wordt wakker geroepen. Dan vallen de schellen je van de ogen en zie je de schoonheid van de schepping en ervaar je Zijn genade, Zijn ontferming.
Zo is dit lied ervaarbaar zoals de schrijver het moet hebben ervaren.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 juni 2013, 21:41
|
|
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=m-uc5ZzXCxI
Het is natuurlijk een lied van Jacques Brel, maar de tekst is zo toch heel fraai. En er zijn weinig mensen die mooier zingen dan Herman van Veen he.
....zelfs als je geen woord Frans spreekt dan toch nog:
http://www.youtube.com/watch?v=z_JJRN_GFd4
Bien sûr il y a les guerres d'Irlande Et les peuplades sans musique Bien sûr tout ce manque de tendres Il n'y a plus d'Amérique Bien sûr l'argent n'a pas d'odeur Mais pas d'odeur me monte au nez Bien sûr on marche sur les fleurs Mais voir un ami pleurer!
Bien sûr il y a nos défaites Et puis la mort qui est tout au bout Nos corps inclinent déjà la tête Étonnés d'être encore debout Bien sûr les femmes infidèles Et les oiseaux assassinés Bien sûr nos c?oeurs perdent leurs ailes Mais mais voir un ami pleurer!
Bien sûr ces villes épuisées Par ces enfants de cinquante ans Notre impuissance à les aider Et nos amours qui ont mal aux dents Bien sûr le temps qui va trop vite Ces métro remplis de noyés La vérité qui nous évite Mais voir un ami pleurer!
Bien sûr nos miroirs sont intègres Ni le courage d'être juifs Ni l'élégance d'être nègres On se croit mèche on n'est que suif Et tous ces hommes qui sont nos frères Tellement qu'on n'est plus étonnés Que par amour ils nous lacèrent Mais voir un ami pleurer!
Thomas, houdt van Brel.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op dinsdag 4 juni 2013, 23:39
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HEIDE936
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 juni 2013, 22:52
|
|
|
|
|
Soms hebt je meer aan wijsheid,dan het antwoordt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 juni 2013, 23:15
|
|
|
|
Zijn beide mooi, die van Van Veen en Jacques Brel....
Niet te vergelijken, dat wel, maar ieder op zijn eigen manier mooi en uniek.
S. Houdt ook van Jacques Brel
Ik doel op de post vóor de post hiervoor.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LANFY127
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 juni 2013, 23:16
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | | Ik blijf overigens van mening dat je geen mens, dus ook geen Orthodoxe Jood, een parasiet mag noemen. Ruim 70 jaar geleden was er eens een Oostenrijker die een hele groep volgelingen ertoe kon aanzetten om juist het Joodse volk als dieren in beestenwagens af te voeren en te vernietigen. Dat nooit, maar dan ook nooit weer!! |
http://nl.wikipedia.org/wiki/Reductio_ad_Hitlerum
En parasieten, waarom komt dat zo negatief over?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Parasieten
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LANFY127
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 juni 2013, 23:18
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | | Mee bemoeien?Petra stelt vragen uit interesse,dat is juist een kans om jouw visie hier neer te zetten en ik lees geinteresseerd mee........ook al ben ik nooit in Israel geweest(jij hebt een mening over vrouwen maar bent er toch ook nooit eentje geweest?) |
Haha, hoe weet jij dat ik een mening over vrouwen heb?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LANFY127
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 juni 2013, 23:22
|
|
|
|
| KLUS667 schreef: | Ha! Ik ben er een keer geweest, dus ik mag reageren Maar ook al ben je er nooit geweest, dan mag je toch wel je mening geven? Dat is hetzelfde als dat als je geen homo bent, mag je niet reageren op het onderwerp "homohuwelijk". |
Tuurlijk mag dat! Waar heb ik gezegdt dat dat niet mag? Maar je homovergelijking gaat niet op! Ik ben geen Israeli of Jood!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LANFY127
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 juni 2013, 23:25
|
|
|
|
| MAMALOE463 schreef: | Lanfy het zou je misschien wat meer sieren als je ietwat rustiger en minder fel zou reageren, mijns inziens. Petra vraagt gewoon iets uit interesse, en als jij er dan toch al63 x bent geweest zou je voldoende kennis in huis hebben om haar en ons de dingen uit te leggen als er vragen gesteld worden, maar jij doet net of jij alle wijsheid in pacht hebt, en neemt dan met al die wijsheid die jij denkt te hebben, ook nog niet eens de moeite om netjes en rustig iets uit te leggen wat iemand je hier vraagt, sorry ik word een beetje moe van jou manier van reageren soms..... |
Sorry! In mijn beleving doe ik niet alsof ik de wijsheid in pacht heb! Ik probeer alleen te verwoordden hoe de gemiddelde Israëliër er over denkt! Nogmaals sorry als dat fel overkomt!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 juni 2013, 23:25
|
|
|
|
Hai, ja, ik kan alleen mee als Pieter619 of iemand anders me kan halen en brengen van en naar Treinstation. Dit is niet omdat ik te lui ben om te lopen, maar dat niet verstandig vindt als vrouw alleen. Ik hou júist van lopen.
En ja, onder voorbehoud ook in deze zin, met slecht weer kan ik niet, ivm astma.(degene die weleens een astma aanval hebben gehad snappen wat ik bedoel...)
Verder lijkt het me heel leuk!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 juni 2013, 23:32
|
|
|
|
Ja, en als er nou wijsheid in het antwoord ligt
Maar ik snap wel wat je bedoeld hoor
Want er zíjn vaak geen antwoorden....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LANFY127
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 juni 2013, 23:32
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | Tsja, verdeeldheid in een land vol verdeeldheden. En ook de politiek houdt zich daarmee bezig, las ik recent. Zo willen ze idd de dienstplichtontheffing opheffen voor de Orthodoxen, las ik, in de krant van een paar dagen geleden. Weer een "zorgenkind" minder voor de overheid, maar extra zorgen voor de Orthodoxe Joden. En daarop zullen er vast nog meer "hervormingen" komen. Hopelijk leidt dit alles niet tot nieuwe rellen daarzo, al kan ik me voorstellen dat dit bepaald niet uitgesloten is, gelet op hun temperament en het heilige vuur waarmee ze staan voor hun standpunten. We gaan het zien! |
Natuurlijk houd de politiek zich daarmee bezig! Politiek, religie en traditie zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden! En waarom zouden dat extra zorgen voor de orthodoxe Joden zijn? Omdat ze helijk worden gesteld met hun landgenoten en hun kinderen dus ook in dienst moeten? En serieus, over welke "nieuwe rellen" heb je het? Wat waren de meest recente rellen tussen de Israelisch dan?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LANFY127
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 juni 2013, 23:40
|
|
|
|
| CHRISTIANMATCH schreef: | De redactie sluit zich hierbij aan. Er worden hier gewoon vragen gesteld en meningen gegeven mbt het onderwerp. Daarover wissel je van gedachten met elkaar. Het gaat er niet om dat één persoon gelijk heeft en de rest niet.
Redactie CM |
Helemaal mee eens! Zal zeker proberen om me aan de regels te houden!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LANFY127
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 juni 2013, 23:43
|
|
|
|
Ps, aan allemaal in deze discussie, als iemand een vraag heeft die ik nog niet beantwoord heb, laat dat dan weten! Er staan zoveel reacties dat ik er zeker een paar over het hoofd heb gezien! Mijn excuses daarvoor, maar stel ze opnieuw en ik zal ze zo goed mogelijk proberen te beantwoordden!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 juni 2013, 23:44
|
|
|
|
Ik vind dit een vreselijk moeilijk onderwerp. Normaal ben ik een optimist maar momenteel zie ik het somber in,niet voor mezelf maar voor anderen..........er zijn zoveel ernstig zieken in de familie dat ik het idee heb dat ik niet gehoord word...... vanmorgen bericht gekregen dat er weer iemand erg ziek is en vanmiddag eentje begraven. Ik dacht dat we kregen naar draagkracht maar ik zie om me heen dat mensen het verdriet niet meer kunnen dragen,een hart dat het van verdriet letterlijk opgaf.........
Verhoren?Graag!Ik vraag alleen maar om kracht voor de zieken en hun naasten.Ik weet dat ik het niet kan afdwingen maar soms wil je dat toch stampvoetend proberen!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IFAN841
|
|
|
|
|
|
| HEIN732 schreef: | Het is niet zo interessant voor jullie om te vertellen maar misschien herkent iemand dit. Ik heb een superleuke relatie gehad van 4 jaar en ben nu iets langer als een half jaar vrijgezel. Tot nu toe één leuke date gehad. Heb 5 of 6 keer een date afgesproken die op het laatst werd afgezegd door haar. Elke keer verheug je je op de date en op het laatste moment krijg je een slap excuus dat ze niet kan. Hierdoor heb je er onderhand helemaal geen vertrouwen in. Klinkt een beetje depressief ik weet het:P hebben jullie nog tipt ofzo
groetjes,
Hein |
Yep, zelf altijd op tijd komen. Vinden vrouwen erg prettig.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HARALD940
|
|
|
|
|
|
Geen vlees uit de vriezer gehaald, en ik had eigenlijks ook geen zin aan koken, en de patatboer is verleidelijk dichtbij.
Dus vandaag van arrenmoede maar een patatje met een mexicano
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 juni 2013, 23:51
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Hai, ja, ik kan alleen mee als Pieter619 of iemand anders me kan halen en brengen van en naar Treinstation. Dit is niet omdat ik te lui ben om te lopen, maar dat niet verstandig vindt als vrouw alleen. Ik hou júist van lopen.
En ja, onder voorbehoud ook in deze zin, met slecht weer kan ik niet, ivm astma.(degene die weleens een astma aanval hebben gehad snappen wat ik bedoel...)
Verder lijkt het me heel leuk!  |
Was je niet op de laatste BBQ Shanita??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IFAN841
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 juni 2013, 23:52
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | benieuwd wat voor lekkkers er gekookt wordt.................................. zet hier je maaltijd en/of evt. recepten neer..............................
Vandaag eten we heelijke spinaziestmpot met Italiaanse gehaktstaafjes en vla toe  |
Macaroni á la iFan. Word door fijnproevers zeer gewaardeerd...
Recept:
een pak macaroni 300 á 500 gram gehakt 400 gram groente 1 pot sugocase d' Italia
Lekker simpel dus!
Bon Appetit!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IFAN841
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 juni 2013, 23:53
|
|
|
|
| HARALD940 schreef: | Geen vlees uit de vriezer gehaald, en ik had eigenlijks ook geen zin aan koken, en de patatboer is verleidelijk dichtbij.
Dus vandaag van arrenmoede maar een patatje met een mexicano  |
Bij mij in de buurt hebben ze boerenpatat: patat met uien, champignons en spekkies! YUMMY!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IFAN841
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 juni 2013, 23:55
|
|
|
|
| HARALD940 schreef: | Geen vlees uit de vriezer gehaald, en ik had eigenlijks ook geen zin aan koken, en de patatboer is verleidelijk dichtbij.
Dus vandaag van arrenmoede maar een patatje met een mexicano  |
Vandaar ben ik bij een Turk geweest. Daar nam ik een döner menu en een dürüm döner. YUMMY! Ik zat nokkie vol!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IFAN841
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 juni 2013, 23:56
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Ze waren eigenlijk te duur....maar ik dacht...als ik mezelf niet kietel lach ik nooit!!!
ASPERGES!!!
Het sausje wordt met ham en hardgekookte eieren... |
Hoe vaak neem jij een Zeeuwse Bolus ee???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IFAN841
|
|
Geplaatst: woensdag 5 juni 2013, 00:00
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Ha Klus!
Ja, ik lus niet zóveel, ben een hele moeilijke eter(ja, kan ik echt niets aandoen...)
Maar ja, dít ziet er wel lekker romig uit  |
YUK!!! kruudmoes! What the heck!!! My goodness... Hij krijg je het door je strot! Nou, dan mijn broodje haring met slagroom...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IFAN841
|
|
Geplaatst: woensdag 5 juni 2013, 00:03
|
|
|
|
| JANE410 schreef: | Ha ha, niks mis mee als je het de volgende dag in de soep krijgt
Maar hier was de soep erg lekker , gewoon in Holland blijven |
Nou, een all-you-can-eat-bar in Amerika is ook erg fijn hoor... Het komt je oren uit! Die mensen lijken net kinderen Enacs...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IFAN841
|
|
Geplaatst: woensdag 5 juni 2013, 00:05
|
|
|
|
| JANE410 schreef: | vandaag eten bij de eetclub van de kerk. Het wordt een hongaarse maaltijd, `k ben benieuwd
In ieder geval niet zelf koken en de gezelligheid om met anderen te eten. Wijntje erbij  |
Wijn die het hart verheugt uiteraard...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: woensdag 5 juni 2013, 06:11
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Ik vind dit een vreselijk moeilijk onderwerp. Normaal ben ik een optimist maar momenteel zie ik het somber in,niet voor mezelf maar voor anderen..........er zijn zoveel ernstig zieken in de familie dat ik het idee heb dat ik niet gehoord word...... vanmorgen bericht gekregen dat er weer iemand erg ziek is en vanmiddag eentje begraven. Ik dacht dat we kregen naar draagkracht maar ik zie om me heen dat mensen het verdriet niet meer kunnen dragen,een hart dat het van verdriet letterlijk opgaf.........
Verhoren?Graag!Ik vraag alleen maar om kracht voor de zieken en hun naasten.Ik weet dat ik het niet kan afdwingen maar soms wil je dat toch stampvoetend proberen! |
Heel veel kracht en sterkte toegewenst, Leanne. Voor jou en voor jouw familieleden die je lief en dierbaar zijn. Een moeilijke en zware tijd!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: woensdag 5 juni 2013, 08:06
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Ik vind dit een vreselijk moeilijk onderwerp. Normaal ben ik een optimist maar momenteel zie ik het somber in,niet voor mezelf maar voor anderen..........er zijn zoveel ernstig zieken in de familie dat ik het idee heb dat ik niet gehoord word...... vanmorgen bericht gekregen dat er weer iemand erg ziek is en vanmiddag eentje begraven. Ik dacht dat we kregen naar draagkracht maar ik zie om me heen dat mensen het verdriet niet meer kunnen dragen,een hart dat het van verdriet letterlijk opgaf.........
Verhoren?Graag!Ik vraag alleen maar om kracht voor de zieken en hun naasten.Ik weet dat ik het niet kan afdwingen maar soms wil je dat toch stampvoetend proberen! |
Zo herkenbaar ... zucht. Sterkte Leanne.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: woensdag 5 juni 2013, 08:10
|
|
|
|
Sterkte en gewoon effe liefs toegewenst
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
NATASCHA642
|
|
Geplaatst: woensdag 5 juni 2013, 10:29
|
|
|
|
| JANS221 schreef: | Er kan op het gebied van daten van alles fout gaan, maar dat heeft niets met leeftijd te maken. En als het bij de date al fout gaat, tja……… Je bent vijftig, ik zou de moed niet opgeven. Ga eerst met elkaar mailen en chatten en probeer wat meer van de ander te weten te komen. En spreek dan eens af………….. Nee heb je, ja kun je krijgen! |
of ga gewoon naar de bbq/picknick toe
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: woensdag 5 juni 2013, 11:45
|
|
|
|
lidmaatschap opzeggen, iedereen beste verder toegewenst en gods zegen petra die het daten via internet opgeeft, wie weet kom ik nog wel es ooit gewoon in echt tegen
|
|
| Naar boven |
|
|