ChristianMatch

Forum

De hemel op aarde
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5602 5603 5604 5605 5606 5607 5608 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
BAPPI605

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 juni 2013, 23:34

Ja leuk!, maar ik bedoelde de gevulde koek Gefrustreerde smiley Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BAPPI605

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 juni 2013, 23:42

Voor wie zin heeft in een goed drama:

Disconnect
Over de gevaren van het internet waarin jongeren en volwassenen elkaar ontmoeten in chatrooms, de diverse socialmedia, community en datingsites is al veel gezegd en geschreven. Iedereen kent de gevaren en/of valkuilen, maar toch blijven er velen problemen mee krijgen.
Deze film van regisseur Henry Alex Rubin laat op duidelijke en eerlijke manier zien hoe belangrijk de social media e.d. In het dagelijks leven is geworden en de echte communicatie en contact is vervaagt of zelfs verdwenen.
Rubin ( bekend geworden door de documentaires Who is Henry Jaglom en de stoere Murderball) kiest voor de mozaiekstijl waarin 3 verhalen worden verteld die in een of andere vorm met elkaar te maken hebben.
Het begint met de ambitieuze tv-journaliste Nina die, om een nieuw verhaal te krijgen, op een sekssite via de webcam contact probeert te krijgen met de 20 jarige Kyle. Tegen betaling stript hij en doet seksuele handelingen voor de camera. Nina wil echter alleen met hem praten en weet een interview te regelen om zijn verhaal te vertellen. De twee krijgen een emotionele band met elkaar, maar alles dreigt in de soep te lopen.
Ondertussen maken we kennis met het echtpaar Derek en Cindy Hull. Zij hebben het zeer moeilijk na de dood van hun kind. Communiceren met elkaar doen ze niet meer. Hij verdringt zijn pijn in z'n werk en online stevig te gokken. Zij zoekt haar heil in het chatten met een man die hetzelfde heeft beleefd. Op een gegeven moment ontdekt Derek dat hun creditcards zijn geblokkeerd, hun rekeningen geplunderd en hun persoonlijke gegevens gehackt. Hij zet ex-agent en cyberonderzoeker Mike in om de zaak te onderzoeken. Ook hier dreigt alles verkeerd af te lopen.
Dan is er nog de ongelukkige en eenzame 15 jarige puber Ben die online contact krijgt met Jessica en verliefd op haar wordt. Jessica is echter geen meisje, maar een grap van twee schoolgenoten Jason en Frye. Ze krijgen Ben zover dat hij een naaktfoto van zichzelf zogenaamd naar Jessica stuurt. De foto wordt echter naar alle leerlingen doorgestuurd en Ben in een hel terechtkomt. De arme jongen ziet maar 1 uitweg...
Dit ijzersterke drama grijpt je aan en drukt je weer op de feiten om goed uit te kijken met wat je allemaal van jezelf online plaatst, de mensen om je heen niet vergeet en ouders hun grip op hun kinderen niet zullen verliezen.
Natuurlijk gaat er ook een heleboel goed en valt er veel te leren en lol te beleven op internet, maar toch!
Een aanrader! Wat mij betreft de beste film van het jaar tot nu toe.
Naar boven

Auteur Bericht
BAPPI605

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 juni 2013, 23:53

Volgens mij is dit wel een leuke plek tegen eenzaamheid Twijfelende smiley ... Als je zo de verschillende topics afgaat, vergeet je even je eenzaamheid en merk je dat er altijd ergere gevallen zijn da jezelf.
Naar boven

Auteur Bericht
BAPPI605

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 juni 2013, 23:58

Afknapper: mij als een zielepoot zien! Huilende smiley, smiley in tranen
Of misschien nog erger: als je hopeloos verliefd bent, maar ze gaat toch met je uit en zeggen dat ze mij als een goede vriend ziet... Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Zieke smiley
Naar boven

Auteur Bericht
BAPPI605

BerichtGeplaatst: zondag 30 juni 2013, 00:02

Wisten jullie dat er in de Amsterdam Expo een hele leuke tentoonstelling is over Pixar? Alleen voor de animatieliefhebber. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
KLUS667

BerichtGeplaatst: zondag 30 juni 2013, 00:18

Breaking news: Verplichting inenting mazelen zinloos
Naar boven

Auteur Bericht
LANFY127

BerichtGeplaatst: zondag 30 juni 2013, 00:23

BAPPI605 schreef:
Volgens mij is dit wel een leuke plek tegen eenzaamheid Twijfelende smiley ... Als je zo de verschillende topics afgaat, vergeet je even je eenzaamheid en merk je dat er altijd ergere gevallen zijn da jezelf.

Zoals dominee Gremdraat ooit zei:

http://m.youtube.com/watch?v=SLuymws1pP0

Trusten! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: zondag 30 juni 2013, 00:24

We kunnen niet van alle kinderen dezelfde sterren maken.
Maar we kunnen ze wel allemaal laten schitteren.
Naar boven

Auteur Bericht
KLUS667

BerichtGeplaatst: zondag 30 juni 2013, 00:25

ROELANDE345 schreef:
haha ja heb ik ook wel eens. Laatst klikte ik zelfs per ongeluk op het profiel van een vrouw.
Kreeg ik promt de vraag waarom ik dat gedaan had. Of het verboden is of zo.

Gefrustreerde smiley

Ohooooo, FOEI! Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: zondag 30 juni 2013, 00:41

Eenzaamheid voor sommigen een onbegrijpbaar begrip. Ondansk vele aandacht en met vele mensen in contact te zijn, kan men toch zeer eenzaam zijn.

Vaak hebben mensen goede bedoelingen en goede raad, maar hebben geen weet wat er werkelijk in een hart leeft. Ik denk dat men eenzaam kan zijn, terwijl men wel goede contacten heeft, op een manier van niet alles kunnen delen, zaken die eigenlijk met een "hartsvriend(in) besproken zouden moeten worden. of lief en leed met elkaar kunnen delen en een schouder om tegenaan te kunnen leunen.

Kan men in verschillende gradaties eenzaam zijn denk ik wel eens. Zou ik bij me zelf nagaan of dat kan, zeg ik ja. ik heb 4 fantastitsche zoons die heel veel van me houden, en waar ik zeer gezegens mee ben, mede door de liefde die we elkaar geven en er voor elkaar zijn. Ik geniet van ze als ze thuis zijn. Ook kerk met lieve broerders en zusters in onze gemeente en men heeft ons ook geholpen en hulp aangeboden toen we naar ander 0514 plaats verhuisden.

Maar soms voel ik me wel eenzaam, ondanks fijne chatterij en forummerij op internet, zo gelijk nu in mijn uppie weer aan de slag op mijn pc ff stukkie typend, had liever samen met iemand de avond gedeeld, "als je begrijpt wat ik bedoel" me td ewoordne van d eher OB Bommel te eindigen

Laatst aangepast door
PIETER619
op zondag 30 juni 2013, 12:18
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 30 juni 2013, 02:32

Geneest Jezus nu net zo als dat Hij 2000 jaar geleden op aarde liep?

Zelf denk ik van niet, en velen denken van wel.

Ik zelf zie ziekte als deel van de zondeval.

Mijn astma is psychisch. Het is een allergie door psychische oorzaken, daarom is positief denken voor mij onder andere heel belangrijk.

Maar ja, er zijn ook duidelijke ziekten zoals kanker en brandwonden die dat niet zijn.

Ik vraag me af, waarom bij zoveel groepen zoveel aandacht voor genezingen.
Met grote posteres en flyers met reclame, van ga daar en daar voor genezing. Zomaar even 2 van het net geplukt.
Oa:
http://goedgelovig.files.wordpress.com/2013/01/healing-room.jpg,
http://www.mvcc.ie/wp-content/uploads/2012/07/Healing-Rooms-logo4.jpg

Ik denk zelf dat Jezus genas toen hij op aarde liep, en nu niet meer.
De wereld is in barensnood, dus rampen, liefdeloosheid en ziekten zijn het gevolg van deze gebroken wereld.
Ik heb zelf nooit uit de 1ste hand vernomen dat iemand van kanker genas, in een oogwenk, zoals staat beschreven in het NT, dat een vrouw alleen even Jezus kleed aanraakte, en meteen genas van jaren bloedvloeiingen.

Maar ja, Jezus loopt hier niet rond.

Wat doet het met mensen die ziek zijn, om steeds maar weer jaar in jaar uit aan te moeten horen, dat God hun wil genezen.....(maar het niet doet)

Wat dat doet met mensen die erg ziek zijn, of terminaal.

En, als het dan echt nu zo is als in de tijd dat Jezus rondliep, waarom dan zo weinig genezingen? In het NT lees je steeds 'en allen waren genezen'.
En, Ongelovige genezen ook regelmatig, met de wetenschap van nu.

Iig, mijn punt is, wat doet het met mensen die erg ziek zijn, na tig gebeden maar niet beter worden, en steeds maar weer aanhoren dat God hun wel wil genezen? Daar maak ik mij echt zorgen over.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 30 juni 2013, 15:35
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 30 juni 2013, 03:18

Ook breaking news:

Begint de massale vaccinatie-ellende opnieuw?

Vrijdag, 29 juni 2012 08:19

Er zijn de laatste dagen vele artikelen verschenen in de Mainstream Media over de gevaren van een nieuw gemuteerd vogelgriepvirus die door mensen overdraagbaar is.

Langzaam maar zeker wordt de bevolking voorbereid op de mogelijkheid van een pandemie en de oplossing is dan uiteraard vaccineren.

En wederom staat de wereld op de drempel van een massaal vaccinatieprogramma met een inenting waarvan zonder enige twijfel bewezen is dat deze schadelijk is.

We hebben in 2009 de geweldige varkensgriephype gehad, waarbij miljoenen mensen wereldwijd zijn ingespoten met een zeer schadelijk vaccin. Terwijl er wereldwijd maar 29 mensen aan deze griep zijn gestorven. Een “normale” griep eist wereldwijd rond de 3.000 doden.

Lees verder op: http://www.niburu.co/index.php?option=com_content&view=article&id=2684:begint-de-massale-vaccinatie-ellende-opnieuw&catid=17:gezondheid&Itemid=30

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 30 juni 2013, 03:22
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: zondag 30 juni 2013, 03:43

Gelovigen zijn mensen, ieder in zijn, haar geloofs groei, en ieder ook wel Es' fouten makend.
op je vraag warom nu niet veel mensen genezen, weet ik ook het antwoord niet,
Soms denk ik wel, we zijn klein gelovig, Jezus liep met groot geloof, enorme autoriteit rond op aarde

Ik denk dat sommigge gelovigen denken, we moete die autoriteit hebben en proclameren, vast houden aan die woorden, dus kom hier en genees....
Gevolg is sommigge mensen diep teleurgesteld raken , als ze niet genezen worden

Er zijn verschillende theorieën over, ook veel hele schadelijkeGgf
Bv door zonde
Door je ongelovigheid. Genees je niet.
Of nog erger, straf van god

Ik denk dan weer aan Corrie ten boom, een vrouw die dicht bij Jezus liep, zelf ooit iemand van een hersentumor genas, en de laatste jaren op een ziekbed door bracht.
Zonde,
Ongelovigheid
Gebrek aan autoriteit in gebed?
Straf? Nee, warom wel
Dan kom ik terug op warom, wat ik in andere topic schreef

En warom werd Paulus uit de gevangenis bevrijd en Jacobus niet en
Noem maar op, de waroms, Blijft over een vertrouwen in god, voor de mensen die god een beetje kennen

Mijn ervaring is, ondanks bidden, verloor me dochter haar kindje.
Kan alleen daar over spreken als eigen ervaring,
Me reactie heb ik ook wel Es' geschreven, ondanks dat , was er geen warom, omdat ik inmiddels god iets beter kon,
Berustte ik er in..
Nog steeds, is voor mij wel makkelijk omdat god dat medaillon als een wonder door het vuur liet gaan.

Soms denk ik genas Jezus echt allen, bv de man die Paulus genas bij de tempel, lag hij daar ook al toen Jezus na de tempel ging?
Eh soms trok Jezus zich terug van de menigte.... Waren er nog mensen die eigenlijk na hem toe hadden willen komen voor genezing.?

Hij genas allen die na hem toe kwamen denk ik.

Blijft een moeilijk onderwerp, mijn evaring is dat predikers ondanks reclame van god geneest, kom hier voor genezing, ook zeggen, soms genezen mensen, soms niet, warom weten we. Niet, we kijken maar na de mensen die genezen en blijven bidden voor mensen die ziek zijn.

Moeilijk onderwerp, begrijp je vragen,
Blijft belangrijk voor mensen om zelf na te denken ook, zelf de woorden van god goed te onderzoeken

En wat mensen zeggen... Over je ziek zijn, het blijven mensen, kijk wat het woord van god zegt....

En dat is een interesant iets om diep op in te gaan, om over te discusieeren

Petra die weer Es' midden in de nacht wakker werd

Twede date komt eraan, eerlijk gezegd voel ik me voor, tijdenS en na date, zoals die mup put op profiel foto

Maar de kern van je .vraag, wat doet dat met mensen die niet genezen, meeste zullen denk ik diep teleurgesteld zijn. SommiggE met schade,
Maar denk ik vooral mensen die niet zelf de bijbel goed onderzoeken, klakkeloos mensen volgen .

Zou Jacobus niet effe teleurgesteld zijn, warom bevrijd u me niet???? Hij is vast met die vraag na god gegaan
Of Jozef, jaren in die gevangenis, nooit hebben gedacht, eh warom zit ik hier nog god???
Achteraf gezien, liet god dat toe om hem te vormen denk ik....
En bevrijding uit gevangenis is iets ander als genezing, maar daar vergelijk ik wel vaak mee, oké soms geneest god , hij weet het vast beter, het warom,
Een dochter heb ik ooit voor gebeden en die genas
Een andere dochter ging beter, maar nee niet genezen, inmiddels nog twee ziektes erbij zelfs....

Wat doet het met mij???? Ik blijf bidden af eN toe en Blijf op god vertrouwen, of hij haar nu geneest of niet, hij zorgt voor haar en warom legt hij me later vast ooit uit, soort berusting van het lot

En als mensen roepen ze kan hierkomen en word genezen, ja ze bedoelen het goed, en doen hun best, maar. God weet het beter dan mensen.
Ik hoop altijd op genezing, maar weet niet iedereen word genezen dus....

Enfin , wat gedachten van mij er over, laat de discusie aan anderen over.

Laatst aangepast door
PETRA373
op zondag 30 juni 2013, 03:53
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zondag 30 juni 2013, 07:54

Ik denk de laatste tijd door het terugkomen van dit onderwerp in de topics veel aan de opdracht van Jezus. "Leg zieken de handen op" en dan het moeilijke : " en zij zullen genezen:"... Hij zei het tegen Zijn discipelen die weer anderen zouden onderwijzen met wat Jezus aan hen had geleerd. Als het alleen in Zijn tijd was dat mensen genazen waarom zou Hij het dan gezegd hebben en zou in Handelingen nog gewag worden gemaakt van genezingen?

En dan het Jacobus 5... ben je ziek, meld je bij de oudsten en laat voor je bidden... opdat je geneest.

Ik ben het met je eens, er genezen weinig, je hoort het weinig, in ieder geval in ons werelddeel... ik heb genezing gezien van een man in een rolstoel, en van heel nabij herstel meegemaakt .. en dat ging heel vanzelfsprekend zonder al te veel toeters en bellen. Daarentegen weet ik ook dat mijn broer niet lang meer heeft terwijl hij zijn gevecht nog steeds niet opgeeft. We hebben te maken met de gebrokenheid van de schepping, zo jij al schreef. En toch zijn er ook wonderen te melden.

Als het waar is wat Jezus opdroeg zou het in ons leven een plek hebben en bidden we voor en met zieken los van het resultaat, of men nu geneest of niet.

Wat dit onderwerp lastig maakt is hoe men ermee omgaat, mensen die zichzelf en hun "bediening" blijkbaar erg belangrijk vinden (veelal narcistische personages die op deze manier dit soort werk opstarten) en dit ook luiddruchtig proflileren. Die van alles aan visie toe hebben gevoegd... maar ook de mensen die zich hieraan toewijden, hierin mee gaan. Het zijn niet alleen de leiders/de organisaties. Leiders en organisaties bestaan mede door de volgers die hen macht toekennen.

Laatst aangepast door
JOL252
op zondag 30 juni 2013, 08:12
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator

BerichtGeplaatst: zondag 30 juni 2013, 09:07

Graag weer on-topic.

Redactie CM
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zondag 30 juni 2013, 09:07

Zondag 30 Juni, Roemeinen 6: 15-23; Toewijding.

Vandaag laat Paules het woord toewijding of letterlijk heiliging (vergelijk oudere vertalingen) vallen.
Daarmee bedoelt hij je leven praktisch toewijden aan God. Gewoon in de dingen van elke dag. Want God maakt ons door het geloof in Jezus’ offer vrij – Paules noemt dat rechtvaardiging – met de bedoeling ons in dienst te stellen van zijn Koninkrijk. Gewoon met alles: je natuurlijke gaven, je tijd, je mogelijkheden, je man- of vrouw-zijn, alles. Dat noemt Paules heiliging of toewijding.
Daarbij moet je niet aan iets vermoeiends denken. Het gaat niet om een cursus ‘Hoe word ik een heilig voorbeeld, in theorie en praktijk’! In zes avonden! Nee, zo niet. Maar om een geestelijke vernieuwing van je leven. Door de Geest van liefde, genade en gebed. Anderen zien het aan je en zelf zie je het ook.
Ga het maar na, zegt Paules: jullie waren slaven van de zonde. En waar stak je toen je energie in? In veel dingen waarover je je nu schaamt! En kijk nu eens! Door Christus ben je heel positief en bruikbaar mens geworden. Je oogst veel toewijding aan God. Je leidt nu een heel zinvol en vruchtbaar leven. Heel positief en heel relaxed. En zelfs de belofte van eeuwig leven hoort bij de oogst van je leven!
Wat kan leven goed voelen door de genade van God.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: zondag 30 juni 2013, 10:58

laatste stuk van ej vind ik zo goed, ik toch reageer weer
valkuil voor mensen die in die bediening staan, mede ook gemaakt door de mensen omhem heen, de volgers ....
in de maatschappij rennen mensen achter beroemde mensen aan, in de kerk vereren mensen vaak goede predikers en mensen die bidden en waarbij veel mensen worden genezen.
Iets wat voor een prediker of zo, moeilijk is om nederig te blijven , geen opgeblazen eigendunk te krijgen, moet opletten niet te vergeten, dat hij maar een ezel is, waar god door heen werkt.
Kan me voorstellen mensen narcistisch kunnen overkomen, sommigge ook zijn.
Jij omschrijft het beter, ik kon geen andere woorden vinden als het blijven mensjes.....

Ik zelf denk dat het darom ooknheel belangrijk is ommvoor leiders in de kerk te bidden, want denk dat tegenstander erg zijn best doet om leiders in de kerk in die valkuil te laten trappen.

Maar is beetje oftopic, Twijfel of ik het zal plaatsen, maar je bespreekt hier een goed punt jol.

Petra die nou echt uit de discusies verder effe blijft, over een week wel Es' bij leest.
Want discusieren blijft moeilijk hier op cm.
Naar boven

Auteur Bericht
ROLF230

BerichtGeplaatst: zondag 30 juni 2013, 11:48

"Goed eten, anders ben je snel versleten."

Zal even meteen de daad bij het woord gaan voegen, wordt brunchen vandaag.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: zondag 30 juni 2013, 12:15

JOL252 schreef:
Ik denk de laatste tijd door het terugkomen van dit onderwerp in de topics veel aan de opdracht van Jezus. "Leg zieken de handen op" en dan het moeilijke : " en zij zullen genezen:"... Hij zei het tegen Zijn discipelen die weer anderen zouden onderwijzen met wat Jezus aan hen had geleerd. Als het alleen in Zijn tijd was dat mensen genazen waarom zou Hij het dan gezegd hebben en zou in Handelingen nog gewag worden gemaakt van genezingen?

En dan het Jacobus 5... ben je ziek, meld je bij de oudsten en laat voor je bidden... opdat je geneest.

Ik ben het met je eens, er genezen weinig, je hoort het weinig, in ieder geval in ons werelddeel... ik heb genezing gezien van een man in een rolstoel, en van heel nabij herstel meegemaakt .. en dat ging heel vanzelfsprekend zonder al te veel toeters en bellen. Daarentegen weet ik ook dat mijn broer niet lang meer heeft terwijl hij zijn gevecht nog steeds niet opgeeft. We hebben te maken met de gebrokenheid van de schepping, zo jij al schreef. En toch zijn er ook wonderen te melden.

Als het waar is wat Jezus opdroeg zou het in ons leven een plek hebben en bidden we voor en met zieken los van het resultaat, of men nu geneest of niet.

Wat dit onderwerp lastig maakt is hoe men ermee omgaat, mensen die zichzelf en hun "bediening" blijkbaar erg belangrijk vinden (veelal narcistische personages die op deze manier dit soort werk opstarten) en dit ook luiddruchtig proflileren. Die van alles aan visie toe hebben gevoegd... maar ook de mensen die zich hieraan toewijden, hierin mee gaan. Het zijn niet alleen de leiders/de organisaties. Leiders en organisaties bestaan mede door de volgers die hen macht toekennen.

Prachtig verwoord.
Het doet mij denken aan, Heer kom mijn ongeloof te hulp.
God wil vandaag de dag nog steeds genezen en dat ook door ons rechtstreeks, maar ook door ons gewone mensen heen wil doen.
Zelf wil ik eigenlijk wel naar zieken toegaan en dan proclamerend voor hun om genezing bidden echter de twijfel weerhoud mij er van en wordt het weer een smeekbede om genezing.

Waar is ons vertrouwen in de Heer om zieken gewoon handen op te leggen om in Jezus naam zo door de Geest genezing te proclameren.
Bid en u zal gegeven worden, soms denk ik weleens dat we het Gods wil is dat we in Zijn naam gewoon ziekten mogen uitbannen zonder er om te vragen zoals we gewent zijn om te doen. Maar wat e rook gebeurd Hij geeft zekerhedne war we op moeten bouwen ook al gaat het soms niet naar naar onze wil.

Gods nabijheid en stertke gewenst in deze moeilijke tijd

Laatst aangepast door
PIETER619
op zondag 30 juni 2013, 12:16
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: zondag 30 juni 2013, 12:44

Hij geneest zoals Hem dat goed lijkt.....dat deed Hij toen al en nu nog.

Mijn partner werd ziek en steeds zieker tot hij uiteindelijk overleed.Hij doneerde zijn organen.......toen ik tijden later hoorde dat er 5 mensen mee geholpen waren besefte ik ineens dat de genezing waar we om gebeden hadden(en dat waren op een gegeven moment geen vriendelijke gebeden meer Knipoog smiley ) wel degelijk had plaatsgevonden,niet zoals wij dat wensten maar zoals God het wilde.

Later kreeg ik een brief van een man die 30 jaar lang aan huis gebonden was maar dankzij de nieuwe longen een berg beklommen had.......
Een ander ziet het misschien als een normaal gegeven maar voor mij is het een genezingswonder!
Naar boven

Auteur Bericht
IFAN841

BerichtGeplaatst: zondag 30 juni 2013, 13:07

SHANITA130 schreef:
Eenzaamheid.

Meeste sterk eenzamen onder gescheiden vrouwen van middelbare leeftijd

Het hoogste percentage sterk eenzamen komt voor onder gescheiden vrouwen van middelbare leeftijd (26%). In de groep jonge gehuwde mannen en vrouwen (18 tot en met 29 jaar) is de omvang van de groep sterk eenzamen relatief het laagst (4%). Hoewel eenzaamheid ook onder gehuwden voorkomt, is er onder gehuwden van alle leeftijdsgroepen relatief minder sprake van sterke eenzaamheid. Dat het aantal sterk eenzame gehuwden toch groot is, komt doordat er veel gehuwden zijn. Gehuwden hebben dus de kleinste kans op sterke eenzaamheid. Gescheiden mensen, weduwen en weduwnaars hebben een veel grotere kans op sterke eenzaamheid (11% respectievelijk 17% meer sterke eenzaamheid dan onder gehuwden) (Van Tilburg, 2007c).
Bron: Hoe vaak komt eenzaamheid voor?

Dat ik dit topic aansnijd komt dat ik me wel vaker dan ik wil eenzaam voel.
En dat ik zelf denk dat daar wel iets aan te doen is. Veel meer als ik nu doe.
Ok, ik ben erg ziek geweest, maar ja, dat is geweest en al een hele tijd terug.
Ik heb alles, werk wat ik erg leuk vind, kan me financieel bedruipen, handjevol vrienden, zelfs wat kwalitatief goed contact met familie tegen verwachting in.
Ik heb hobby's.

Maar goed ik zit in de groep meest eenzamen, namelijk Gescheiden, middelbare leeftijd.

En toch er is veel aan te doen. Ja, het kan moeilijker zijn als je vrijwilligerswerk hebt, want de stok achter de deur is veel kleiner, aan de andere kant....veel meer vrijheid, halve dagen...(nou moet ik er wel even voor de zekerheid bijzeggen dat ik wel 80-100% ben afgekeurd, anders zou het verkeerd kunnen worden opgevat.

En ik heb hier ook een link met vele tips en uitleggingen;

Zie: eenzaamheid info

Dus aan gebrek aan informatie ligt het niet; volgens mij ligt het bij mij, aan te weinig zelfdiscipline.

Wie herkent het eea?

En wie heeft er tips?

Ik heb zelf tips. Ja, ik was toen ik nog vrijwilligerswerk deed bij de ggz erg goed in tips geven. Dan zat ik iemand antwoorden te geven en advies op zijn/haar verzoek natuurlijk, en ja, eigenlijk had ik het dan tegen mezelf.

O, ik weet het zo goed theoretisch....

1. zorg dat je huis is opgeruimd.
2. wil je schilderen oid, begin daar dan aan.
3. dus maak je huis, voor zover mogelijk, zoals je het hebben wilt, dat het ook echt je thuis is.
4. doe een hobby, zo belangrijk...
5. zorg voor werk zodat je ook het gevoel hebt dat je je steen bijdraagt.
6. regelmatig afspreken met vriend(en)
7. ook met familie.
8. en ja, juist als gelovigen moet dat toch kunnen, die zelfdicipline...
9. o ja, en stop met roken, of minimaliseer het, als stoppen an sich teveel stress geeft. Ik bedoel ook, je lichaam kan 5 sigaretten per dag verwerken.
Ja, en vijf, is wel ff wat anders dan een pakkie, 20-25 sigaretten per dag, en ja een sigaret kost 30 cent dus ja reken maar uit.....je komt zo rond de 45-49 euro in de week Huilende smiley, smiley in tranen , als je een pakkie rookt....
Rook je er 5 per dag, ja, dan kom je op 5x30=1.50. 7x1.50=10.50 per week, ja, das ff iets anders dan 45-49 euro per week....zeker met een uitkering.
Ik bedoel. ik las een artikel, ND, dat eenzaamheid onder christenen evenveel voorkomt dan onder niet christenen, terwijl wij juist wapens hebben als christen zijnde.
En zoutend zout.
Nou, hoor ik ook, wil je er iets aan doen, (er van uitgaande dat je de mogelijkheden hebt, administratie op orde, wat vrienden, werk(vrijwillig), iets wat je kan doen als hobby, meerdere dingen kan ook.....), ja, dan kan het vaak beter zijn dat je met babysteps begint.
Kan je wel meer aan, ja, dan is zelfdiscipline het toverwoord.

Wat willen we doen, met de rest van ons leven?

Willen we eenzaam blijven of er iets aan doen?
(dit geld natuurlijk voor de eenzamen, of de regelmatig eenzamen, iig voor degene die meer eenzaam voelen als dat ze willen)
Ja, de eerste stappen zetten zijn zo moeilijk, maar ja, na enkele dagen pluk je al de vruchten, het is namelijk een kwestie van doen....
En dan onder de mensen, jezelf op orde, je huis, je administratie....
En dan naar je werk...naar plekken waar je cursussen voor je hobby kunt volgen...en dus ook weer contact maakt...

Nou ja, het is lang geworden, ik bedoel het goed: mensen doe iets aan de eenzaamheid, zelfs enkele kilo's afvallen kan al voldoening geven, omdat je je beter voelt....

Ja, ik wou dit als 'wat te doen tegen eenzaamheid; en tips en trucs gebruiken. Lachende smiley

Voor iedereen die tegen deze eenzaamheid vijand te strijden heeft, als bemoediging; je bent niet alleen...

En, een nog een groot voordeel; heb je je zaakies op orde, op alle levels, ja, dan kan je ook veel makkelijker afspreken...

Knipoog smiley

Nou, om hier ff kort op in te gaan: je doorbreekt de eenzaamheid vooral door te zorgen dat je je niet verveelt...
Naar boven

Auteur Bericht
JANE410

BerichtGeplaatst: zondag 30 juni 2013, 13:30

In de tijd dat Jezus op aarde was, toen geloofde veel mensen niet in Hem.
Het lijkt misschien makkelijker omdat je Hem toen kon zien/aanraken, maar dat was niet zo.

Ik denk dat het met genezing helzelfde is. Het gebeurd gewoon, maar je wilt/kunt het niet geloven?

De vele zieke mensen die niet genezen, die worden gelukkig gedragen en de Vader lijdt met hen mee, Hij is er om hen te troosten.

Ik gun het de mensen die wel genezen zijn en de andere kant is dat je ook verdriet hebt voor degene die niet genezen.

Maar ik blijf bidden voor mijn kleindochtertje in de hoop dat ze mag genezen
Naar boven

Auteur Bericht
IFAN841

BerichtGeplaatst: zondag 30 juni 2013, 13:43

BAPPI605 schreef:
Afknapper: mij als een zielepoot zien! Huilende smiley, smiley in tranen
Of misschien nog erger: als je hopeloos verliefd bent, maar ze gaat toch met je uit en zeggen dat ze mij als een goede vriend ziet... Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Zieke smiley

Pfoe, vertel mij wat... Kotsende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
RAINBOW930

BerichtGeplaatst: zondag 30 juni 2013, 14:13

Ik kom waarschijnlijk ook... mijn 2e keer! Lachende smiley

Mijn abonnement loopt binnenkort af, maar zal het forum via internet volgen.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zondag 30 juni 2013, 14:56

Misschien kom ik ook wel...

Laatst aangepast door
FRANKT627
op zondag 30 juni 2013, 16:54
Naar boven

Auteur Bericht
IESJE369

BerichtGeplaatst: zondag 30 juni 2013, 15:25

Stralend blauwe lucht.
Lekker zonnebadje genomen.
Naar boven

Auteur Bericht
NATASCHA642

BerichtGeplaatst: zondag 30 juni 2013, 15:30

nog 27 nachtjes Knipoog smiley

Laatst aangepast door
NATASCHA642
op zondag 30 juni 2013, 16:44
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zondag 30 juni 2013, 15:45

Ik denk even terug aan een vriendin met de ziekte van Crohn... over de 30 operaties.. en toch ongelovelijk vertrouwend op genezing tot het einde toe. Hoop, verwachting, geloof en vertrouwen gingen samen met teleursteling, knokken en strijden... tot ze uiteindelijk is overleden. Ze leefde vertrouwen en geloof in genezing voor en het gebeurde niet. In datzelfde vertrouwen ging ze naar Huis... zonder bitterheid. Wat mij nablijft is haar ongeschonden liefde voor God. En dat vind ik het grootste wonder.
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: zondag 30 juni 2013, 17:04

Het is morgen (1 juli) 150 jaar geleden dat de slavernij in de Nederlandse koloniën werd afgeschaft. De hele dag zal in het teken staan van deze nationale herdenking. Vanmorgen zongen we in de dienst dan ook dit lied: Amazing grace van John Henry Newton. (1725-1807) Hij was een Engelse slavenhandelaar en ging in 1748 werken op het schip The Greyhound, waar hij de gruwelijkheden zag die de slavernij kenmerkten. Pas later nam hij hiervan afstand en werd hij er tegenstander van. In 1780 werd hij dominee. Hij schreef meerdere christelijke liederen, waarvan Amazing Grace het bekendste is.

Nu in een uitvoering van Whitney Houston – Amazing grace.

http://www.youtube.com/watch?v=apIqbOQZNj4&feature=related
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: zondag 30 juni 2013, 18:08

PIETER619 schreef:
Prachtig verwoord.
Het doet mij denken aan, Heer kom mijn ongeloof te hulp.
God wil vandaag de dag nog steeds genezen en dat ook door ons rechtstreeks, maar ook door ons gewone mensen heen wil doen.
Zelf wil ik eigenlijk wel naar zieken toegaan en dan proclamerend voor hun om genezing bidden echter de twijfel weerhoud mij er van en wordt het weer een smeekbede om genezing.

Waar is ons vertrouwen in de Heer om zieken gewoon handen op te leggen om in Jezus naam zo door de Geest genezing te proclameren.
Bid en u zal gegeven worden, soms denk ik weleens dat we het Gods wil is dat we in Zijn naam gewoon ziekten mogen uitbannen zonder er om te vragen zoals we gewent zijn om te doen. Maar wat e rook gebeurd Hij geeft zekerhedne war we op moeten bouwen ook al gaat het soms niet naar naar onze wil.

Gods nabijheid en stertke gewenst in deze moeilijke tijd

net nog ind e kerk een vrouw de handen opgelegd en voor genezing gebeden....in jezus naam, ik luister gewoon na die opdracht,
wanneer ik het echt op me hart krijg
en soms krijg ik dat
tijdens de dienst ook,vandaag zitten bidden voor een vrouw die er erg belabberd uit zag, halverwege de dienst liep ze weg.. ik bidden,, kwam weer terug en ze heeft he t vol gehouden, zag zelfs een glimlach effe op haar gezicht, ze zag er beter uit toen ze weg ging dan toen ze binnenkwam.

had het er met de vrouw nog over waar ik voor bad, omdat ze beetje doof is, soms geneest god soms niet, maar we kunnen het toch proberen....
bij mijn kinderen doe ik het wel eens, meestal genezen ze.
behalve die ene dochter dan, na gebed gingen wel haar waarden van schildklier beter... dat de dokter zei, snap e r niks van vorige maand 54, nu bijna goed, hoe kan dat nou? ik dacht, jaa heb gebeden.....
petra die ook deze dingen moeilijk vind, aan het ontdekken is.blijft leren.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5602 5603 5604 5605 5606 5607 5608 ... 6194 Volgende
Pagina 5605 van 6194