ChristianMatch

Forum

Homohuwelijk.
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5696 5697 5698 5699 5700 5701 5702 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
CHRISTIAN542

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 18:29

SHANITA130 schreef:
THOMAS968 schreef:

Ahum, ja en als het nurture is, aan zou het theoretisch genezen moeten kunnen worden. Als degene dat zelf zou willen natuurlijk, anders niet natuurlijk.

Iemand die een verkeerd vaderbeeld heeft gekregen etc. Bijvoorbeeld iemand die heeft gezien hoe vader met zijn zus(en), zusjes 'omging', die zag hoe zijn moeder werd mishandeld, al dan niet verbaal of non verbaal of beide....etc.

Maar ja, ik zeg ook theoretisch, dat zou uren per week, jaren kosten, alles onder ogen moeten willen zien, opnieuw trauma's openbreken, huisjes die zijn opgebouwd omverwerpen...pffffft.

En...dan blijft dus ook nog steeds niet te verklaren waarom er dus ook velen homo's voorkomen in lieve, harmonieuze, gezellige, goede families en gezinnen. Die zijn zo geboren denk ik.

Iig, ik moet er echt niet aan denken om een homo te moeten veranderen, of degene zou het zelf moeten willen en dan kan dat mi alleen in geval van nurture.

quote:
Ik vind het leuke en positieve mensen, kan lachen met ze! En er ook een hele hoop van leren! Juist omdat ze zo positief in het leven staan!

Dat kan ik ook in een circus met een clown..
Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 18:39

PETRA373 schreef:
r

Omdat ik vrijgezelle cristen ben, begin ik toch ook geen sexuele relaties met anderen uit mijn gemeente
De homo wereld is heel hard, het is niet alleen samen vlindertjes hand in hand bekijken
Nee parkeerplaatsen vol met mannen die nog niet voor hun homo zijn goed durven uitkomen en studie is op d eparkeerplaats met wisselende contacten van alles doen, wat puur sexueel is, heeft niks met liefde te maken
Dus homo,'s kunnen nog wel Es' sexueeel aardig verkeerd bezig zijn, daardoor in een web komen van sexverslavind met mannelijke geslacht
Deze bekeerde, ging niet mis door dat hij liefdevolle relatie miste
Hij miste sex. Ging op ongezonde manier sexuele relaties dus aan met meerderen.
Om daar de oorzaak te leggen bij, het komt doordat hij zijn Gevoelens niet kon uiten....
Ik denk dat er meer achter zit, zoiets als een spinnenweb van de tegenstander met daarbij een afdwaling op het gebied van sex.

Ps. Wil niet zeggen dat er ook homo,'s zijn met liefdevolle oprechte relaties en monogaam.
Maar eh ha ha in de homowereld is ook een heel duistere kant, waar veel homo,'s mee inaanraking komen.

Dat mis ik altijd in de discusies, als of alle homo,'s samen altijd geweldigge relatie hebben, Samen vlindertjes kijken.... E ha ha , heb toch aardig wat homo,'s gekend in me leven, viel mij op dat hun sexuele leven erg heftig is
, wat ik me wel Es' afvraag is of dat toch ook niet komt doordat als we afdwalen op de weg van een gezonde sexuele relatie, we steeds verder zakken en dieper

En ja ook hetero,'s dwalen aardig wat af.
En begrijp me niet verkeerd, ik heb niks tegen homo,'s, Wel denk ik dat het Gods bedoeling niet was, Moeilijk onderwerp, vooral voor ons, want wij hebben die gevoelens niet en wat kunnen wij er over oordelen???.

Daaruit blijkt maar weer dat homo's net gewone mensen zijn, die doen ook niet altijd leuk en maken zich ook schuldig aan allerlei zaken die God verboden heeft.
Je zal maar homo zijn en dit topic maar lezen, door mensen die overal wat van vinden., vooral over zaken die ze zelf niet bij de hand hebben en weinig liefdevol.

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op dinsdag 13 augustus 2013, 18:42
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIAN542

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 18:52

WILLEMIJN232 schreef:
Daaruit blijkt maar weer dat homo's net gewone mensen zijn, die doen ook niet altijd leuk en maken zich ook schuldig aan allerlei zaken die God verboden heeft.
Je zal maar homo zijn en dit topic maar lezen, door mensen die overal wat van vinden., vooral over zaken die ze zelf niet bij de hand hebben en weinig liefdevol.

dat zeg je goed...dat Homo,s net gewone mensen zijn..

behalve dat ze met hun geslachtsgemeenschap de weg van de natuur kompleet kwijt zijn..

Ik heb niks tegen mannen die elkaar liefhebben,maar als je als man niet meer weet waarvoor de geslachtsgemeenschap dient..
Naar boven

Auteur Bericht
MARCOVH807

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 19:12

Beste Martijn, let wel op dat ook jij onderdeel bent van een kerk/Kerk, dus net als de besturen, kerkraden en leden, geef jij dus in wezen ook dit brevet af? Echter nu zeg jij dus: “Omdat een kerk niet tolerant is, zijn er zoveel scheuringen geweest”. Dan wil ik het toch iets breder trekken en misschien ook wel even buiten zijn context/proporties om mijn punt beter uit te leggen.

Kijk je rond in de wereld, dan zie je overal ongeveer een 3-4 politieke partijensysteem. Kijk je dan naar NL, dan zie je een tig politieke partijensysteem. Waarom? Omdat een ieder anders denkt over zaken als asielpolitiek, abortus, euthanasie enz. Ieder individu wil dus dat zijn stem gehoord wordt en dat men naar hen luistert. Luistert men niet naar het individu, dan maar een eigen partij/kerk beginnen, zodat het individu gehoord kan worden.

Leg je dit over de versplinterde kerk heen, dan zie je wettische kerken, maar ook dominees die roepen dat Jezus helemaal niet opgestaan is. Mensen die zich verplicht voelen om iedere zondag 2x naar de kerk te gaan, maar ook mensen die zeggen dat ze geloven en niet naar de kerk hoeven. Een ieder zijn geloofsleven uiteraard. Oftewel als je in een wettische kerk zit en je daar niet thuis voelt, dan kan je dus er voor kiezen om een eigen niet zo heel wettische kerk te beginnen. Zo is het namelijk door de jaren heen gegaan. Vandaar dat wij zoveel verschillende kerken hebben in NL.

Uiteraard zullen er altijd mensen zijn die uiteindelijk te ver doordraven. Als ik kijk naar een plaats bij ons in de buurt, dan is daar de kerk ook gescheurd in PKN en HHK. Het overgrote deel is gegaan naar de HHK en een klein deel is of in de PKN gebleven of is buiten de plaats gaan kerken. Sommige van deze mensen waren goeie vrienden in de Ned Herv Kerk, echter na de scheuring stonden ze lijnrecht tegenover elkaar in de rechtbank over het bezit en draaien ze nu de nek om als ze elkaar zien. Is het beschermen dan nog goed of gaat dit te ver. Ik vind het te ver gaan. Maar als leden van een kerk zien dat jij met iemand een relatie gaat opbouwen, maar ze zien dat de kerk van de ander niet iets is waar jij je in thuis gaat voelen of de andere persoon niet bij jou past, moeten ze je dan maar onderuit laten gaan, of je waarschuwen (beschermen) voor de mogelijke ellende die je op je nek haalt? Is het dan beschermen of ziet men dit als inbreuk op je privacy, want bij dit laatste knelt het het vaakst. De ontvanger ontvangt de gezonden boodschap van hulp als aanval.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 19:37

WILLEMIJN232 schreef:

Heel wat homo,'s die hun hart uitstorten, vertellen zelf over deze ervaringen en hoe hard de homo wereld is willemijn.
Jij vind het niet liefdevol, ik kaart gewoon de werkelijkheid aan, die hier niet meegenomen word in de discusie.

Lijkt wel als of hier alleen over samen vlindertjes kijken en handje vasthouden word gedacht tussen twee mannen.
Beetje romantisch beeld van de homo man, werkelijkheid is hard, ten eerste de maatschappij die je veroordeelt als mens, ten twede je zoekt een liefdevolle partner, maar komt heel veel hardheid tussen homo,'s tegen.

En veel homo,'s die beetje...... over de grens gaan met sex.

Maar je denkt maar , en veroordeelt me schrijven maar. Als jij er een probleem mee hebt is dat jouw probleem.
Dit zijn mijn ervaringen die ik heb met homo,'s in het leven, maar als je goed leest zie je ook dat ik schrijf, misschien ik toevallig alleen die groep homo,'s tegen ben gekomen????

Enfin laat de discusie aan jullie over, en aan degenen die denken alles beter te weten.... Vreemd wel dat sommigge van jullie nooit een homo zijn tegengekomen die jullie deze kant vertelt heeft.

En nogmaals , lees goed wat ik schrijf, ik heb niks tegen homo,'s, wel me vraagtekens over hun geaardheid, is die echt, of een afdwaling?
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 19:54

JOL252 schreef:
Ga ik zeker doen, met m'n waarde reisgenoten.
Coole smiley met zonnebril

Heeele fijne vakantie toegewenst jol Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 20:02

CHRISTIAN542 schreef:
dat zeg je goed...dat Homo,s net gewone mensen zijn..

behalve dat ze met hun geslachtsgemeenschap de weg van de natuur kompleet kwijt zijn..

Ik heb niks tegen mannen die elkaar liefhebben,maar als je als man niet meer weet waarvoor de geslachtsgemeenschap dient..

Je doet me denken aan de quiz de slechtste echtgenoot van Nederland , daar was ook een man die sex alleen nodig vond voor de voortplanting en niet iets vond van verlangens en behoeftes als je elkaar liefhebt, of je nu homo, lesbisch of hetro bent. Nee, functioneel, nou ja, dat kan natuurlijk
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 20:03

PETRA373 schreef:
Heel wat homo,'s die hun hart uitstorten, vertellen zelf over deze ervaringen en hoe hard de homo wereld is willemijn.
Jij vind het niet liefdevol, ik kaart gewoon de werkelijkheid aan, die hier niet meegenomen word in de discusie.

Lijkt wel als of hier alleen over samen vlindertjes kijken en handje vasthouden word gedacht tussen twee mannen.
Beetje romantisch beeld van de homo man, werkelijkheid is hard, ten eerste de maatschappij die je veroordeelt als mens, ten twede je zoekt een liefdevolle partner, maar komt heel veel hardheid tussen homo,'s tegen.

Maar je denkt maar , en veroordeelt me schrijven maar. Als jij er een probleem mee hebt is dat jouw probleem.
Dit zijn mijn ervaringen die ik heb met homo,'s in het leven, maar als je goed leest zie je ook dat ik schrijf, misschien ik toevallig alleen die groep homo,'s tegen ben gekomen????

Enfin laat de discusie aan jullie over, en aan degenen die denken alles beter te weten.... Vreemd wel dat sommigge van jullie nooit een homo zijn tegengekomen die jullie deze kant vertelt heeft.

En nogmaals , lees goed wat ik schrijf, ik heb niks tegen homo,'s, wel me vraagtekens over hun geaardheid, is die echt, of een afdwaling?

Petra, deze discussie gaat over het hebben van een relatie van liefde en trouw tussen twee mensen van hetzelfde geslacht. Wat jij hier allemaal schrijft, heeft hier niets mee te maken.

Laatst aangepast door
JANS221
op dinsdag 13 augustus 2013, 20:04
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 20:09

JANS221 schreef:
Petra, deze discussie gaat over het hebben van een relatie van liefde en trouw tussen twee mensen van hetzelfde geslacht. Wat jij hier allemaal schrijft, heeft hier niets mee te maken.

Daar heb ik het ook over en ik weet ook wel wat er in de wereld te koop is , maar inderdaad ik heb het over relaties van liefde en trouw en niet over incest, overspel enz enz
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 20:21

CHRISTIAN542 schreef:
Dat kan ik ook in een circus met een clown..
Clown smiley

Ik haat circussen Woedende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 20:37

SHANITA130 schreef:
Ik haat circussen Woedende smiley

Hadden we het er niet over homo's, heel wat anders dan circussen?
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 20:44

PETRA373 schreef:

Hoe weet je dit? Waar haal je dit uit? Alsof anderen die kant van de wereld niet kennen uit verhalen of uit familie/vrienden contacten?

Ook is het een beetje een zwaktebod om gewild onverschillig tijdens een discussie te zeggen: "Enfin laat de discussie aan jullie over en aan degenen die denken alles beter te weten." Het voegt toch niets toe als je met elkaar praat (zowel live, als in een discussie op CM) om dit tegen elkaar te zeggen?
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 20:46

PETRA373 schreef:
Heeele fijne vakantie toegewenst jol Lachende smiley

Dank!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 20:51

WILLEMIJN232 schreef:
Hadden we het er niet over homo's, heel wat anders dan circussen?

Ja, idd.

Ik mag die mensen graag, ja, soms zie je het meteen aan gedrag, en manier van praten, ja, dat vind ik bemoedigend. zo positief en vrolijk in het leven staan. Gewoon leuke mensen.

Ja, toen zei Christian daarop zoiets van dan ga ik wel naar een circus, als ik dat wil, leuke mensen oid.....Nou wil het geval ik hou niet eens van circussen, zou er nooit heen willen, dat is gespeelde domheid, wat clowns daar doen, ja, dat is mijn humor niet.

En ik denk, ja God vraagt niet het onmogelijke, en dat is een homo veranderen, want nature of nurture, het is namelijk wel de aard van iemand.
Naar boven

Auteur Bericht
MARDIE881

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 20:56

Seksuele uitspattingen komen zowel bij homo's als hetero's voor.Het is wel dat deze uitspattingen bij homo's misschien dan wat extremer is juist omdat het allemaal in het geniep moet gebeuren.Het lijkt me dat iedereen het erover eens zal zijn dat deze uitspattingen voor zowel homo's als hetero's tot de zonde "lust" behoren en hierbij hebben ook beide groepen een keuze in.
Sex op basis van ongelijkwaardigheid en puur vanuit lust van een kant is dat natuurlijk ook,maakt niet uit of dat nu pedofiel,homo of hetero is.
Naar mijn idee is sex alleen gerechtvaardigd als pure liefdesdaad.
Sex in de kern is er om voortplanting maar alleen de dieren gebruiken het geheel alleen om die reden,wij mensen hebben van God de liefde gekregen die daarbij ook een rol speelt en wat ons onderscheid van het dierenrijk.
Sex zonder liefde is alleen maar lust en lust is een der hoofdzondes en ik ben er ook zeker wel van overtuigd dat die lust een gruwel voor God is.
Maar is liefde ook een gruwel voor God? en alles wat er uit die liefde voortvloeit?Ik heb ook sterk het idee dat die bijbelse teksten ook meer op die lust doelen dan op de liefde en daarbij is het ook nog eens zo dat de homoseksuele relatie uit liefde pas vrij recentelijk bij mensen als zijnde een mogelijkheid bekend en geaccepteerd is.Ik denk dat in bijbelse tijd de uitspattingen der lust ook de enige weg was die een homo kon bewandelen en de enige weg die men toen ook kende.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 21:03

JOL252 schreef:
Hoe weet je dit? Waar haal je dit uit? Alsof anderen die kant van de wereld niet kennen uit verhalen of uit familie/vrienden contacten?

Ook is het een beetje een zwaktebod om gewild onverschillig tijdens een discussie te zeggen: "Enfin laat de discussie aan jullie over en aan degenen die denken alles beter te weten." Het voegt toch niets toe als je met elkaar praat (zowel live, als in een discussie op CM) om dit tegen elkaar te zeggen?

Ja, Jol,

Ik ben toen ik pas gelovig was gehersenspoelt met 'homo zijn is zonde, gruwel', wat al niet meer....

Ja, nu ik zelf nadenk, ja, denk ik genuanceerder.

Ik hou van mensen en ik denk ja God ziet het hart aan.

Deze maatschappij doet, gelukkig, nu zoveel moeite om de discriminatie van homo's uit te roeien.

En dan lees ik weer kritiek over de roze weet ik veel wat, in Amsterdam, met boten over de grachten, gezellig, mooie weer, mensen zijn vrolijk....Wat is dáar mis mee?

Dan denk ik, nee, moet je eens kijken wat er 2 muisklikken verderop gebeurt aan onder andere mensenhandel...op 18+ sites, dát vind ik pas bedroevend....
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 21:06

SHANITA130 schreef:
Ja, Jol,

Ik ben toen ik pas gelovig was gehersenspoelt met 'homo zijn is zonde, gruwel', wat al niet meer....

Ja, nu ik zelf nadenk, ja, denk ik genuanceerder.

Ik hou van mensen en ik denk ja God ziet het hart aan.

Deze maatschappij doet, gelukkig, nu zoveel moeite om de discriminatie van homo's uit te roeien.

En dan lees ik weer kritiek over de roze weet ik veel wat, in Amsterdam, met boten over de grachten, gezellig, mooie weer, mensen zijn vrolijk....Wat is dáar mis mee?

Dan denk ik, nee, moet je eens kijken wat er 2 muisklikken verderop gebeurt aan onder andere mensenhandel...op 18+ sites, dát vind ik pas bedroevend....

Tja en dat hoeft wat mij betreft nou weer niet, dat gewild demonstratieve extravagante overspoelende ... het is denk ik weer een uitvloeisel van datgene waar zij tegen aan proberen te beuken om erkend te worden maar wat mij betreft weer té.

Laatst aangepast door
JOL252
op dinsdag 13 augustus 2013, 21:07
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 21:16

Oh, heerlijk, gezellig samen met iemand, úren over de grachten zwalken, alleen maar mensen die lachen om je heen, vrolijke mensen, ja ook veel toeristen, ja, net zoiets al Koninginnedag, Héérlijk Kwijlende smiley

Ja, je moet wel de omwegen kennen anders zit je binnen no time vast op een hoofdweg in een menigte die bijna niet meer beweegt, maar ja, als je dat weet...en dan zonnetje erbij.... Engeltje smiley

Maar, off topic...
Naar boven

Auteur Bericht
MARTIJN277

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 21:35

MARCOVH807 schreef:

......... Maar als leden van een kerk zien dat jij met iemand een relatie gaat opbouwen, maar ze zien dat de kerk van de ander niet iets is waar jij je in thuis gaat voelen of de andere persoon niet bij jou past, moeten ze je dan maar onderuit laten gaan, of je waarschuwen (beschermen) voor de mogelijke ellende die je op je nek haalt? Is het dan beschermen of ziet men dit als inbreuk op je privacy, want bij dit laatste knelt het het vaakst. De ontvanger ontvangt de gezonden boodschap van hulp als aanval.

Respect voor je reactie. Misschien heb je ook wel gelijk. Feit blijft dat in mijn visie dan nog steeds de ene kerk over de andere kerk roept dat die (en een dame die daar lid van is) je mogelijk onderuit zal laten gaan. Dat is nogal een oordeel vellen ! Als kerken zo beschermend zijn dat ze alleen 'toestaan' dat leden trouwen met leden uit de eigen stroming, dan zullen er binnenkort helemaal geen kinderen meer geboren worden en is daarmee het probleem snel opgelost Lachende smiley
De Bijbel en de Heere probeer ik als mijn leidraad te zien, niet een bepaalde kerk en een pipo die daar wat roept waar iedereen zich aan moet houden. Vrede zij met u allen (ook buiten dit gebouw)...........
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 21:55

Avondje weg voor wat minder dan meestal wordt gevraagd?

http://www.marktplaats.nl/a/tickets-en-kaartjes/theater-musical/m705851185-peter-pan-theater.html?c=d721e818194200feca4409741512b6e6&previousPage=mympSeller

Heeft iemand iets te snel gekocht waarna die datum al in haar agenda bezet bleek te zijn ...
Naar boven

Auteur Bericht
KLUS667

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 22:37

PETRA373 schreef:
Ik weet het, ga met tentje na Zeeland, klus zit daar ook met tentje Anna
En als die sochents opd e camping in piama zijn tent uitloopt met wc rol onder zijn arm , richting toiletgebouw filmen en op you tube zetten
Kennen wij kijken Lachende smiley

Geschokte, onthutste smiley Euh...nou kom maar hoor, die lens beslaat toch meteen, want ik heb me al ruim een week niet gedouched! Want dat kost hier geld. Zelf voor warm afwaswater moet je hier betalen. Ik wist dat de Zeeuwen zunig waren, maar zóó zuuuuuuuuuuuuuuunig?
Naar boven

Auteur Bericht
KLUS667

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 22:41

JOL252 schreef:
M'n laatste werkdag doorgeknaagd, nog wat zaakjes afronden en dan inpakken en wegwezen.

v a k a n t i e.

Have fun in de Ardennen!
Naar boven

Auteur Bericht
INGRID410

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 22:49

Hallo allemaal,

Ik ben sinds een weekje lid en behalve het 'rondkijken' geniet ik ook erg van het forum.
Fijn om op deze manier herkenbare verhalen te lezen, maar ook het gewoon " "bijkletsen" komt gezellig over.

Ik heb op een aantal profielen van mannen gelezen dat ze gescheiden zijn en daar moeite mee hebben.
Zelf ben ik ook gescheiden en heb daar nog steeds moeite mee, met name ook als christen zijn.

"Toevallig" kwam ik gisteren in de bibliotheek dit boek tegen: "Nieuwe levens, nieuw geluk" van Martine Mingelinckx.
De ondertitel is "van scheiding naar nieuw samengesteld geluk".

Het is geen christelijk boek, maar desalniettemin las ik veel herkenbare zaken over de schaamte die mannen en vrouwen voelen over het gescheiden zijn en welke emoties daar allemaal bij komen kijken.

Voor mij was het heel herkenbaar en heilzaam om te lezen , en daarom dus even deze post op dit forum.

Het tweede deel van het boek gaat over hoe je als nieuw, samengesteld gezin verder gaat: dit is voor mij een nog "veel-te-ver-van-mijn-bed-show", maar voor de daters onderons die al wat verder zijn en daar mee te maken hebben/krijgen, kan het wellicht ook van nut zijn.

Laatst aangepast door
INGRID410
op dinsdag 13 augustus 2013, 22:51
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 23:34

JOL252 schreef:
M'n laatste werkdag doorgeknaagd, nog wat zaakjes afronden en dan inpakken en wegwezen.

v a k a n t i e.

Lekker geniet er van Jol
Naar boven

Auteur Bericht
LANFY127

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 23:35

ROELANDE345 schreef:
Het zou mooi zijn als jij als topic starter daar zelf eerst antwoord op geeft;
Dus zal de vraag ff heel concreet formuleren; Denk jij dat het christelijke geloof meer waar is dan andere geloven?

Aan de ongeduldige medeforummers: sorry voor de late reactie! Lachende smiley

Nee, dat denk ik zeker niet! Op elk geloof kun je dezelfde formule toepassen, en het uiteindelijke antwoord is altijd gelijk! Maar dan heb ik naar jullie nog steeds dezelfde vraag! Waarom zou het christelijke geloof meer waar zijn dan andere geloven? En waar baseer je dat op? Ooit beseft hoeveel goden er in de wereld zijn?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Goden

Wil de enige echte god nu opstaan! Alstublieft?

But correct me if I'm wrong! Ik leer graag! En slaap lekker allemaal!

Ps, sorry, link aangepast!

Laatst aangepast door
LANFY127
op dinsdag 13 augustus 2013, 23:38
Naar boven

Auteur Bericht
LANFY127

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 23:39

SHANITA130 schreef:
Ach, Knipoog smiley , Ik vind het wel weer leuk, in die zin, de vragen van Lanfy zetten mij weer aan tot nadenken Lachende smiley

Bij deze! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: woensdag 14 augustus 2013, 00:05

Dank je wel...voor je tip!!!
Naar boven

Auteur Bericht
MARDIE881

BerichtGeplaatst: woensdag 14 augustus 2013, 05:23

Een meerdere goden systeem lijkt mij niet logisch.Een God is een opperwezen en kan per definitie maar enkelvoudig zijn.In de geloven met meerdere goden voeren de goden dan ook meestal wel oorlog met elkaar om wie nu dan de ultieme macht heeft en de feitelijke oppergodheid is.
In de geschiedenis linkte mensen ook altijd de wonderen der natuur aan een eigen godheid.Elk element z'n eigen god.Maar aangezien elk element aan elkaar verbonden is dan is ook dat niet logisch zonder een enkele oppergod die al de andere aanstuurt.Meerendeel van de religies gelooft ook in een oppergod of een enkele god.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 14 augustus 2013, 06:39

KLUS667 schreef:
Geschokte, onthutste smiley Euh...nou kom maar hoor, die lens beslaat toch meteen, want ik heb me al ruim een week niet gedouched! Want dat kost hier geld. Zelf voor warm afwaswater moet je hier betalen. Ik wist dat de Zeeuwen zunig waren, maar zóó zuuuuuuuuuuuuuuunig?

Idioot...

Hekel aan campings die dat doen, moet je munten kopen voor een euro per munt, kan je voor elke munt 2 minuten douchen oid.... Boze smiley, ben je vergeten dat je nog maar twee muntjes had, sta je ingezeept en wel onder een douche die niet meer stroomt Huilende smiley, smiley in tranen Ben ik nú even blij dat ik niet op zo'n camping sta, en ja, ook nog met douches zeker waar je de kop niet van kan bewegen, met zo'n heel klein k@t straaltje water wat eruit komt zeker?

Nou sterkte... Twijfelende smiley

@Petra,

Met wc rol lopen? Idioot hoor.

Een goede camping heeft mooi sanitair met alles, schoon, lekkere grote makkelijke douches heet water, waar je gewoon lekker lang onder kan etc.

Zelfs voor warm water om mee af te wassen betalen, nou ja zeg....wat een gastvrijheid... Smiley die vol vragen zit

Ik hoop Klus, dat de omgeving wel mooi is en andere dingen wel geregeld zijn, om te compenseren, dit is echt idioot.... Zieke smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 14 augustus 2013, 06:55
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 14 augustus 2013, 06:47

Net opgestaan, Zieke smiley (dit zijn geen tijden meer), en straks weg Zieke smiley Boze smiley Gefrustreerde smiley ,
En daarna dingen doenHuilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Gefrustreerde smiley ,
En dat gaat ws úren duren Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen ,

Ik loop bijna te slapen daar is geen koffie tegenop te drinken Slapende smiley

Maar ja, ik ga half slapende mijn dingen doen, moet over 1 uur en drie kwartier weg Knipoog smiley

Ik háát vroeg opstaan Woedende smiley

eh..Het was morgen pas Verlegen lachende smiley ....... Lachende smiley Coole smiley met zonnebril

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 14 augustus 2013, 09:34
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5696 5697 5698 5699 5700 5701 5702 ... 6194 Volgende
Pagina 5699 van 6194