| Auteur |
Bericht |
|
ELOY025
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 mei 2010, 19:41
|
|
|
|
| MARIANNE129 schreef: | maak haast als je tijd hebt dan heb je tijd als je haast hebt |
rustig aan , nog tijd zat om haast te hebben !
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOS689
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 mei 2010, 19:43
|
|
|
|
| ARIENNEZ498 schreef: | | Je zegt dus hetzelfde als ik..dank je voor de bevestiging Jos. Ik geloof in een helende Vader en ik geloof dat een verleden...ook werkelijk een 'verleden' kan worden, geen heden, geen toekomst.... en geen kracht meer die over je leven beschikt. |
ja dat is juist het mooie
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SOFIE807
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 mei 2010, 19:49
|
|
|
|
Vriendschap is als het zout in de soep, ze geeft smaak aan het leven.
Aan allen een fijn weekend ....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIEKE897
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 mei 2010, 20:04
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | is dat keffertje nog steeds hier,baasje zitop schiphol en kan niet weg ivm verloren tas  |
toch maar in het aanghangertje , Grace?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 mei 2010, 20:06
|
|
|
|
.
Laatst aangepast door
|
JONATHAN890
|
op maandag 1 november 2010, 20:34
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 mei 2010, 20:25
|
|
|
|
Neemt iemand dit hoekje van rel over?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 mei 2010, 20:27
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Neemt iemand dit hoekje van rel over?  |
Al paar mensen aanbieding gedaan, maar ze weigeren Dan dus toch maar Arjan's hoekje!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE866
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 mei 2010, 20:27
|
|
|
|
he paulus zelf geschreven na een moeilijke periode in mijn leven het heeft me heel veel kracht gegeven
Het Vaderhart van God.
Niemand begrijpt hoe groot Hij is We proberen het te berijpen, maar hebben het steeds mis. Soms lijkt Hij zo ver weg, maar ineens is Hij daar, en al die tijd stond Hij al klaar. Wachtend tot ik zou komen, met alles wat me bezig houdt, pijn, verdriet, maar ook mijn dromen. de laatste jaren lijken steeds moeilijker te zijn. ervaar soms veel verdriet en pijn. Bij mijzelf, maar ook bij de mensen om mij heen. Soms voel ik me zo verschrikkelijk alleen. Maar nu mag ik weten, dat ik op die momenten even ben vergeten, dat er Iemand is die vreselijk veel van mij houdt. Dat ik met alles bij Hem mag komen of het nu goed is of fout. Hij heeft Zijn ultieme liefde voor jou en mij door Zijn Zoon kenbaar gemaakt. Dat heeft mij diep geraakt. Dat Hij het offer, wat Hij daarvoor moest brengen, ook deed voor mij, daar kan ik met mijn menselijke verstand niet bij. Mijn Vader die hoog in de hemelen zijt, dat is een Vader, die wil ik nooit meer kwijt. Ik wil de dag beginnen met een goede start, waar kan dat beter dan aan Zijn Vaderhart
dat het jou ook mag helpen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LIESBETH326
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 mei 2010, 21:09
|
|
|
|
| GRACE015 schreef: | Ik vind het een zeer boeiend stuk, dat je volgens mij in stukken kunt knippen om de verschillende onderdelen te kunnen bespreken. Wat mij in het eerste stukje aansprak was dat je niet gedwongen bent om je te gedragen zoals je je voelt, maar je te gaan voelen zoals je je gedraagt. Dat lijkt iets oneerlijks en onoprechts in zich te hebben. Maar ik bedacht mij toen dat ik het zelf ook deed, vooral in de tijd na het overlijden van mijn man. Als ik in de spiegel keek, dacht ik, ik ben nu wel weduwe, maar ik hoef er daarom toch niet uit te zien als een wrak? Ik bedoel, ik moest wel gewoon functioneren in het dagelijks leven. Ik kreeg een keer een compliment van een directeur die mij een compliment gaf over hoe ik er uitzag en mij gedroeg, ze zei letterlijk, je binnenkant zal er ongetwijfeld misschien anders uitzien dan je buitenkant, maar je hebt een geweldige uitstraling! En daar zat ik, huichelachtig? nee, meer een houding, van kop op, ik red me wel, ik ga er zelf in geloven. Dit is wat ik ervan maak he, misschien hebben anderen een andere ervaring? Grace |
Mooi voorbeeld Grace van 'je kunt je gaan voelen zoals je je gedraagt'. In moeilijke tijden kan het dienen als een soort overlevingsstrategie, dat herken ik wel. Maar ik zie het ook terug in gewone, dagelijkse dingen. Zoals van de week, toen ik een pittig en kritisch gesprek had te voeren met een hoge piet binnen de organisatie waarin ik werk. Dan trek ik bewust een net rokje aan, omdat ik me daarin minder een begeleider van de werkvloer voel en daarmee dus m'n zeggingskracht (gevoelsmatig?) kan vergroten...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 mei 2010, 21:34
|
|
|
|
| LIESBETH326 schreef: | Mooi voorbeeld Grace van 'je kunt je gaan voelen zoals je je gedraagt'. In moeilijke tijden kan het dienen als een soort overlevingsstrategie, dat herken ik wel. Maar ik zie het ook terug in gewone, dagelijkse dingen. Zoals van de week, toen ik een pittig en kritisch gesprek had te voeren met een hoge piet binnen de organisatie waarin ik werk. Dan trek ik bewust een net rokje aan, omdat ik me daarin minder een begeleider van de werkvloer voel en daarmee dus m'n zeggingskracht (gevoelsmatig?) kan vergroten... |
Er is niks mis mee om dat te doen. Je bent voor de helft wie je bent en voor de helft wie men denkt dat je bent in zakelijke situaties. Je weet dat het je zelfvertrouwen versterkt. Benut dat, niks mis mee.
Thomas, die ook weet wanneer en waarom hij een pak aantrekt. (Anders dan zijn vader )
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op vrijdag 7 mei 2010, 21:37
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 mei 2010, 21:57
|
|
|
|
Misschien moeten we het wel de bijna-levend-ervaring gaan noemen.
Eeuwig leven.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 mei 2010, 21:58
|
|
|
|
De mens lijdt het meest, door het lijden dat hij vreest.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 mei 2010, 22:02
|
|
|
|
| LIESBETH326 schreef: | Eerlijkheid... daar gaan we voor toch? Iemand schreef volgens mij al in een ander topic... het is een modewoord geworden. En daarmee misschien ook wel een uitgehold begrip...
Ik denk dat er ruwweg twee soorten eerlijkheid bestaan: eerlijkheid t.o.v. algemene feiten (dan gaat het om waarheid of onwaarheid) en eerlijkheid t.o.v. jezelf en je eigen gevoel.
In onze cultuur waarin we zelf als individu centraal staan, is ons gevoel bepalend. Iets is pas goed als het goed voelt.
Is dat werkelijk zo? Want dat zou betekenen dat eerlijkheid belangrijker wordt dan trouw... Zo las ik in een boeiend opinie-artikel uit het Nederlands Dagblad. http://www.nd.nl/artikelen/2010/mei/07/het-uiterlijk-is-belangrijker-dan-het-innerlijk
Het zet me in ieder geval aan het denken... hoezeer laat ik me leiden door wat m'n gevoel mij zegt? Doe ik daarmee altijd recht aan anderen?? |
een schitterend artikel en al lezend vraag ik me ook af, hoe doe ik dat? Ben het met Segers eens dat de handelingen en rituelen het gevoel onderhouden en (weer) op gang brengen en kunnen houden als je dat wilt. Hij beschrijft zeer realistisch hoe het nou eenmaal werkt bij ons mensen. De laatste alinea waarin hij de lezer aanmoedigt onze (nieuwe) relaties vooral gezond en levend te houden door erin te blijven investeren, vind ik een mooie bemoediging.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 mei 2010, 22:03
|
|
|
|
Liesbeth
Het zet me in ieder geval aan het denken... hoezeer laat ik me leiden door wat m'n gevoel mij zegt? Doe ik daarmee altijd recht aan anderen??
Moet dat? En van wie?
Thomas, die steeds minder van zichzelf moet.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op vrijdag 7 mei 2010, 22:04
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 mei 2010, 22:04
|
|
|
|
| MARIEKE897 schreef: | toch maar in het aanghangertje , Grace?  |
Of de dierenambulance bellen. Hond met stemproblemen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIEKE897
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 mei 2010, 22:09
|
|
|
|
| IMRE695 schreef: | Of de dierenambulance bellen. Hond met stemproblemen.  |
ben benieuwd of ze al van het gekef af is...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 mei 2010, 22:12
|
|
|
|
| MARIEKE897 schreef: | toch maar in het aanghangertje , Grace?  |
ik wil gewoon dat z'n baasje hem op komt halen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 mei 2010, 22:13
|
|
|
|
| LIESBETH326 schreef: | Eerlijkheid... daar gaan we voor toch? Iemand schreef volgens mij al in een ander topic... het is een modewoord geworden. En daarmee misschien ook wel een uitgehold begrip...
Ik denk dat er ruwweg twee soorten eerlijkheid bestaan: eerlijkheid t.o.v. algemene feiten (dan gaat het om waarheid of onwaarheid) en eerlijkheid t.o.v. jezelf en je eigen gevoel.
In onze cultuur waarin we zelf als individu centraal staan, is ons gevoel bepalend. Iets is pas goed als het goed voelt.
Is dat werkelijk zo? Want dat zou betekenen dat eerlijkheid belangrijker wordt dan trouw... Zo las ik in een boeiend opinie-artikel uit het Nederlands Dagblad. http://www.nd.nl/artikelen/2010/mei/07/het-uiterlijk-is-belangrijker-dan-het-innerlijk
Het zet me in ieder geval aan het denken... hoezeer laat ik me leiden door wat m'n gevoel mij zegt? Doe ik daarmee altijd recht aan anderen?? |
Over wat kleding en verzorging doet met een mens kunnen we wellicht allemaal wel verhalen. Ik heb dertien jaar in de GGZ (geestelijke gezondheid) gewerkt, waar het cultuur is dat de hulpverleners zich slecht kleden; casual op z'n gunstigst. Ik ben gedetacheerd en werk nu een jaar bij de overheid, waar de heren een pak met das dragen en de dames veelal goedzittende kleding en meestal een rok of jurk. De collega's in de GGZ lopen er rommelig bij, praten vaak over gevoel en gedachten vanuit zichzelf. Er is geen goede wij-cultuur, ik constateerde vaak een chaotische werksfeer, niet echt doelgericht. De collega's bij de overheid zijn goed gekleed, lopen rechtop en praten vrijwel altijd over het doel of de weg erheen, ook wel over de gemene deler in de vrijetijdsbeleving of het gezin. De omgangsvormen zijn goed, er is een wij-gevoel ook wel wat afstandelijk. Is het één beter dan het ander? Wat is mijn eigen subjectieve waarneming? De verschillen zijn wel te constateren, objectief.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 mei 2010, 22:15
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Ik denk dat, voor mensen reageren, ze dit verhaal wel even moeten lezen. Je gebruikt je termen al een beetje op een wijze waarin de inhoud van het stuk in het nd in verwerkt is. Er staan wijze inzichten in waar wel een leuke discussie uit kan komen.
Thomas, die zich afvraagt wat er ontbreekt in het opiniestuk van het nd. |
Goed advies, Thomas, het artikel wel eerst goed lezen. Wat ontbreekt er volgens jou aan het opiniestuk?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 mei 2010, 22:16
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | ik wil gewoon dat z'n baasje hem op komt halen  |
Heb je geen diepe kelder? Om 'm te laten overnachten.
Laatst aangepast door
|
IMRE695
|
op vrijdag 7 mei 2010, 22:16
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 mei 2010, 22:17
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Er is niks mis mee om dat te doen. Je bent voor de helft wie je bent en voor de helft wie men denkt dat je bent in zakelijke situaties. Je weet dat het je zelfvertrouwen versterkt. Benut dat, niks mis mee.
Thomas, die ook weet wanneer en waarom hij een pak aantrekt. (Anders dan zijn vader ) |
Weer een goed advies! Dank, Thomas.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 mei 2010, 22:22
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | ik wil gewoon dat z'n baasje hem op komt halen  |
er is vast wel ergens een paal waaje hem aan kan binden
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DIKKIE717
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 mei 2010, 22:25
|
|
|
|
[quote=HANNAH810] mn tuintje is mijn domein, en die doe ik lekker zelf!! en het is zelfs zo bar met me, dat ik bij anderen ook tuinontwerpen maak, en ze even aanleg voor mijn plezier; gewoon een kwestie van rol-verwisseling; mn vriendin zorgt voor mijn kinderen; ik zorg voor haar tuin; heeeeeerlijk!! pure ontspanning!
Laatst aangepast door
|
DIKKIE717
|
op woensdag 1 juni 2011, 09:13
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIEKE897
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 mei 2010, 22:31
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | er is vast wel ergens een paal waaje hem aan kan binden  |
zit ie nog steeds vast op schiphol????????? pfffffffff ik leef met je mee grace
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LIESBETH326
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 mei 2010, 22:33
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Liesbeth
Het zet me in ieder geval aan het denken... hoezeer laat ik me leiden door wat m'n gevoel mij zegt? Doe ik daarmee altijd recht aan anderen??
Moet dat? En van wie?
Thomas, die steeds minder van zichzelf moet. |
Heb je naaste lief als jezelf, is de opdracht die we van Jezus hebben gekregen. Er staat niet, 'heb je naaste liever als jezelf', net zo min als er staat 'heb je naaste lief, maar denk eerst aan jezelf'. Het gaat dus om een balans tussen je eigen belangen en die van een ander. Soms moet je kiezen voor jezelf, soms moet jezelf wegcijferen. Daar zit een spanningsveld, waar ik mezelf af en toe best kritisch op bevragen wil...
Ik denk, dat een grote valkuil van het toenemende 'iets is pas goed als het goed voelt'-gevoel, egocentrisme is. Iemand die zichzelf weg kan cijferen in situaties wordt al gauw als een bijzonder mens gezien. Vreemd eigenlijk, dat zou toch normaal moeten zijn?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LIESBETH326
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 mei 2010, 22:38
|
|
|
|
| MARIEKE897 schreef: | zit ie nog steeds vast op schiphol????????? pfffffffff ik leef met je mee grace  |
Je kan 'm ook ophalen, in het kader van 'gedeelde smart is halve smart...'
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIEKE897
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 mei 2010, 22:53
|
|
|
|
| LIESBETH326 schreef: | Je kan 'm ook ophalen, in het kader van 'gedeelde smart is halve smart...'  |
nee dat wil ik dat beesie niet aandoen, ben geeeeen hondenliefhebber!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 mei 2010, 22:56
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Ik heb toch foto's?Ik sta dr alleen zelf niet op  |
Wil jij zeggen dat ik geen foto erop heb staan?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 mei 2010, 23:07
|
|
|
|
| IMRE695 schreef: | Misschien moeten we het wel de bijna-levend-ervaring gaan noemen.
Eeuwig leven. |
Dan wordt het toch de blijf-levenervaring? We leven immers nu al!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DIRKJAN078
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 mei 2010, 23:20
|
|
|
|
De combinatie zingen/muziek en picknick vind ik heel mooi. Ik vind het een heel mooi voorstel.
Dirk Jan
|
|
| Naar boven |
|
|