| Auteur |
Bericht |
|
MAATJES468
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 mei 2010, 21:17
|
|
|
|
Een masker opzetten heeft mijn inziens niets te maken met wel of niet eerlijk zijn, Zolang je maar eerlijk bent naar je zelf over je gevoel, Je hoeft nu eenmaal niet je gevoel aan iedereen te tonen. Verder denk ik, vind ik en probeer ik ten alle tijde eerlijk te zijn naar mezelf en anderen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOY050
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 mei 2010, 21:17
|
|
|
|
Fenny en Joy willen een BBQ organiseren op 17 juli. Liefst zonder kleine kinderen en alcoholvrij. Waarschijnlijk Stadskanaal Ideeen zijn welkom
Laatst aangepast door
|
JOY050
|
op zaterdag 8 mei 2010, 21:36
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 mei 2010, 21:19
|
|
|
|
873 x Het aftellen kan beginnen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 mei 2010, 21:21
|
|
|
|
Het is geven en delen Aandacht voor elkaar
Liefde als respons En vrijheid voor elkaar
Lachen en huilen Ja geven om elkaar
<><
AK
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 mei 2010, 21:35
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Waar gaan dan de luizen heen in ons haar?  |
Nee joh; lekker in de sla
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARKVOS129
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 mei 2010, 21:35
|
|
|
|
|
van hoelaat tot hoelaat is die Picknick?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 mei 2010, 21:36
|
|
|
|
| JOY050 schreef: | Fenny en Joy willen een BBQ organiseren op 17 juli. Liefst zonder kleine kinderen en alcoholvrij. |
17 juli lukt mij niet dan verblijf ik in Zeeland op vakantie,maar ik kan wel 3 of 10 juli meedoen want ik woon zelf in Drenthe namelijk. Leuk dat jullie een BBQ in het noorden organiseren.
Hartelijke groet,
Anita
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOY050
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 mei 2010, 21:37
|
|
|
|
| ANITA324 schreef: | 17 juli lukt mij niet dan verblijf ik in Zeeland op vakantie,maar ik kan wel 3 of 10 juli meedoen want ik woon zelf in Drenthe namelijk. Leuk dat jullie een BBQ in het noorden organiseren.
Hartelijke groet,
Anita |
we zitten te stoeien met de datum dus wie weet
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 mei 2010, 22:02
|
|
|
|
| MARTIEN579 schreef: | is de tuin klaar hannah !! vanmiddag was er een chauffeur bij me, die zij dat je elke dag in de tuin bezig was, woonde 500m bij je van daan.
de tuin van hannah met een chaufeur bespreken???  |
Huh ? ...jij op 't forum ?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 mei 2010, 22:03
|
|
|
|
EEN HELE DIKKE KNUFFEL VOOR IEDEREEN DIE HEM NODIG HEEFT!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 mei 2010, 22:08
|
|
|
|
| IMRE695 schreef: | EEN HELE DIKKE KNUFFEL VOOR IEDEREEN DIE HEM NODIG HEEFT!  |
Thanks Imre!
Mary
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 mei 2010, 22:08
|
|
|
|
Dit is wel erg smurf.
Laatst aangepast door
|
IMRE695
|
op zaterdag 8 mei 2010, 22:08
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 mei 2010, 22:11
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | ben t met jou eens marianne  |
Dit is te veel ON-topic, dames....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 mei 2010, 22:12
|
|
|
|
[quote=MARIO216]
Overdrachtelijk, meta-fysich en inter-galactisch!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 mei 2010, 22:18
|
|
|
|
[quote=IMRE695]
Snap die laatste twee niet echt, maar ja smiley zit zelf vol vragen, smiley gaat er zelf slapen en misschien weet ie dan het antwoord.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 mei 2010, 22:21
|
|
|
|
[quote=MARIO216]
We gaan er rustig een nachtje over slapen. Er wordt nl. wel ge-quote, maar er staat niet bij waarover. Dus 'letterlijk of figuurlijk'? Wat letterlijk of figuurlijk? Gaat het over het het weer, de muziek of het keffertje bij Grace?
Tot zover dit bericht.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PEACEDOVE820
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 mei 2010, 22:25
|
|
|
|
| MARKVOS129 schreef: | | van hoelaat tot hoelaat is die Picknick? |
Hey mark ,
Kom je ook? gezellie
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIEKE897
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 mei 2010, 22:37
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | Weet je Marieke, het klinkt misschien erg simpel, maar je hebt die maskers helemaal niet nodig, dat denk je maar. Ik ben ooit op een YFC surfvakantie geweest, nou daar heb ik zoveel aan gehad, ik weet nog dat we het hadden over dat ene zolderkamertje dat je misschien niet delen wilde, en nu kom ik dit weer tegen, we hebben toen elkaars gezicht beschildert, zoiets wat Elly & Rikkert later zongen.
Weet je waarom het niet nodig is Marieke ? God houdt van je zoals je bent, dat is wat ik geloof... je hoeft je niet anders voor te doen als je bent. Ik hoop niet dat mensen nu gaan zeggen ja maar... en dan de zonde erbij gaan halen. Het is namelijk mijn ervaring dat het al een hele stap is om jezelf los van die maskers te zien. Ja, maskers kunnen die functie hebben, omdat je waarschijnlijk ergens gekwets bent of dat je niet durft te laten zien wie je bent... Het was voor mij een bevrijdend gevoel om mezelf te mogen zijn, maar het viel af en toe niet mee, want je staat in een wereld die er anders tegenaan kijkt... op zo'n YFC vakantie is het gemakkelijk, maar dan weer die wereld in te gaan, waar mensen bepaalde verwachtingen van je hebben. Toch denk ik dat ik er sterker uitgekomen ben... ik heb diep van binnen altijd geloofd dat God van me hield zoals ik was (niet om wat ik deed, prestatie werd in mijn nabije omgeving belangrijk gevonden).
Nog ff over dat woord "wegcijferen". Ikzelf kies er bewust voor het niet te gebruiken, ook al weet ik dat de term veel gebruikt wordt. Ik merk dat daar veel miscommunicatie over bestaat, want wat bedoelen mensen eigenlijk met "zichzelf wegcijferen" ? Ik merk dat ze niks af doen aan zichzelf wanneer ze dat woord gebruiken; wat ze er eigenlijk mee bedoelen denk ik, is dat ze zichzelf ff naar de achtergrond zetten om de ander (bijv. je kinderen) de aandacht te geven. Je zet jezelf niet weg, maar je zet jezelf ff op die achtergrond. Je laat ff zien dat je je (1e) plaats afstaat ter wille van de ander, bijv. omdat je weet dat die ander dat meer nodig heeft als jou. Ik raak er soms ook van in de war, omdat ik niet weet hoe het bedoeld wordt, maar merk dat het me helpt om ernaar te vragen bij de juiste personen, mensen die ook mijn kant van het verhaal snappen. Denk dat dat belangrijk is in de communicatie, dat je elkaar begrijpt en respect hebt voor elkaars opvatting. |
Een stapje terug toen is idd een mooiere beschrijving van de ander op nr.1 zetten, daar heb je helemaal gelijk in. Wat je misschien niet helemaal begrepen hebt uit mijn verhaal, is dat ik zowiezo al voor mijn kinderen een masker droeg, en ja...dat moest! Ik kon tegenover hen niet mijn werkelijke gevoelens t.o. hun vader tonen, en zeker kon ik ook niet echt verdrietig zijn waar zij bij waren...want ik had immers gekozen om als gezin bij elkaar te blijven?! Nu ik terugkijk..heb ik de juiste keuzes gemaakt, voordat ik echt andere mensen hierover vertelde heb ik voor mezelf de tijd genomen. Tijd om het een plekje te geven, te verwerken...en ja..dat heb ik zo goed als alleen gedaan en dat is ok! ik hoef het nu niet meer alleen te doen, de warmte uit mijn familie en omgeving is overweldigend geweest! En nog steeds word er een 'oogje' op me gehouden..
zo zie je maar dat het voor iedereen anders werkt, ik ben blij dat jij jouw manier in die tijd gevonden hebt! En ik weet dat mijn Vader me neemt zoals ik ben..dat weet ik nu gelukkig wel weer!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 mei 2010, 22:39
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | ben t met jou eens marianne  |
Hier wil ik even iets meer over zeggen. De reden waarom ik bijna over m'n nek ging van dit lied, is dat er zo sentimenteel over Jerzalem wordt gedaan. Als er 1 stad in de geschiedenis is, waar stromen bloed hebben gevloeid, dan is het deze stad wel. Jebusieten, Israëlieten, Grieken, Romeinen, Babyloniërs niet te vergeten, Arabieren, kruisvaarders (christenen!), Turken, Engelsen en later weer de joden en de arabieren. Enfin, het wordt een saaie opsomming. Maar echt, dit is een stad waar al ruim 3000 jaar om gevochten wordt. En het gevecht is nog niet ten einde! Een loflied op een slagveld....
Ik weet, voor alle monotheïstische (wereld-)godsdiensten is Jerusalem een heilige stad and the place to be. Maar er is daar slechts 1 keer op positieve wijze bloed gevloeid, nl. op Golgotha.
Verder mijn excuses voor de song over Parijs. Mijn kennis van de franse taal is zéér rudimentair. Ik geloof dat het niet zo'n lief liedje is, als ik me altijd voorgesteld had. Maar goed, tot zover mijn bescheiden mening.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 mei 2010, 22:49
|
|
|
|
| PEACEDOVE820 schreef: | Het enige wat ik hier aan toe te voegen heb, ieder heeft recht op zn eigen mening maar of dit nu te koste van een mede broeder of zus moet gaan dat lijkt me niet........
Vind in deze discussie nou niet echt de vruchten van de geest in terug! Laten we gewoon dankbaar zijn voor wat God geeft en de naaste lief hebben als ons zelf!
Enne God houd van ons allen niet de 1 meer dan de ander! Wij zijn allen gelijk in Gods koninkrijk
God bless, Peacedove |
Niet gelijk (zou een saaie boel zijn zeg), wel gelijkwaardig...
Snap deze discussie niet echt, ik draag ook een kruis(je) om mijn nek en zie niet in wat daar mis mee is. Mijn geloof zit in mijn hart, maar ik wil het ook uiten... laten zien !! Als je maar verder kijkt dan dat kruis(je)... Het heeft ook z'n voordelen, maak het wel eens mee dat het zo tot een gesprek komt, is het ijs gelijk gebroken en kun je gelijk getuigen van je christen zijn...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PEACEDOVE820
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 mei 2010, 23:08
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | Niet gelijk (zou een saaie boel zijn zeg), wel gelijkwaardig...
Snap deze discussie niet echt, ik draag ook een kruis(je) om mijn nek en zie niet in wat daar mis mee is. Mijn geloof zit in mijn hart, maar ik wil het ook uiten... laten zien !! Als je maar verder kijkt dan dat kruis(je)... Het heeft ook z'n voordelen, maak het wel eens mee dat het zo tot een gesprek komt, is het ijs gelijk gebroken en kun je gelijk getuigen van je christen zijn...  |
Dat was een verkeerde woord keuze bedoelde nl gelijkwaardig Enne mag ik er aan toevoegen dat deze discussie geen enkel nut behoeft behalve mensen onderuit halen. Dusse laten we vooral dankbaar zijn zie topic en voor de rest in ieder in zijn of haar waarde laten ......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ARIENNEZ498
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 mei 2010, 23:29
|
|
|
|
Als je dat er maar achteraan ziet he'
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 mei 2010, 23:34
|
|
|
|
Zaterdag 8 mei:
DE RUST VAN GOD!
IK leid je, de weg is duidelijk, ga onbevreesd verder. IK ben bij je, luister naar MIJN stem, MIJN hand bestuurt alles. Denk eraan, dat IK beter door je heen kan werken als je rustig bent, ga heel langzaam, heel kalm van de ene plicht op de andere over, neem daartussen de tijd om te rusten en te bidden. Maak je niet te druk, doe alles zoals IK het zeg, de rust van GOD heerst in een rijk, dat boven de activiteiten van de mens is gelegen, waag je daar dikwijls binnen en je zult inderdaad vrede en blijdschap vinden. Alle werk, dat uit een rusten bij GOD voortkomt, is wonder-werk. Maak aanspraak op de kracht om wonderen te doen. Weet, dat je alle dingen kunt doen door CHRISTUS, die je kracht geeft, neen, meer nog, weet, dat je alle dingen kunt doen door CHRISTUS, die je rust geeft!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LIESBETH326
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 mei 2010, 23:36
|
|
|
|
| MARIEKE897 schreef: | Even dit vooraf...ik ben niet altijd even goed in het verwoorden van wat ik voel..ik lees in dit topic echt prachtig geformuleerde reakties. Ik doe mn best maar schrijven(al weet ik dat de inhoud belangrijker is dan de formulering) is niet mn sterkste kant
Waarom moet je je zelf op dat moment wegcijferen? Is dat wel zo verstandig; leef je dan werkelijk conform de regel: ''heb je naaste lief zoals je zelf?" In mijn geval kon het niet anders, toen ik erachter kwam dat mijn huwelijk gebaseerd was op een leugen en de basis hiervan compleet weggeslagen was, moest ik door! Mijn jongste zoon was nog maar 2 weken oud en mijn wereld stortte in. Dan heb je geen keus, het is overleven omdat je het nog niet KAN delen met een ander. Op dat moment ben je jezelf helemaal kwijt, is er ongeloof, pijn je voelt jezelf zoooo klein en waardeloos! Ik ging door...moest door voor mijn kinderen. Maar ondertussen kun je je ook niet verschuilen voor de tsunami die je al je zekerheden en vertrouwen wegvaagd. Dus ga je achter je masker verwerken, huilen, schreeuwen...tot het moment dat je er klaar voor bent om te delen..
Wat ik hiermee bedoel eigenlijk is dat je niet altijd de keus hebt óm jezelf weg te cijferen of niet..ik had die keus niet, ik moest/wilde dat voor de kinderen! Dat zijn mijn 'naasten' die ik meer liefheb dan wie dan ook op deze aarde!
|
Marieke, ik heb veel waardering voor je reactie! Ook wat formulering betreft... 
Voor God hebben we helemaal geen maskers nodig, Hij houdt van ons zoals we zijn. Daarentegen voor de mensen om ons heen kunnen we (bijna) niet zonder maskers. Dat heeft o.a. te maken met, wat Henk al noemde, een stukje zelfbescherming. In de binnenkant van ons kan nog zo'n tsunami woeden, blijkbaar zijn mensen in staat om daar tijdelijk van los te komen en zich te richten op dat wat gewoon door moet gaan.
Herkennen we dat ook op geloofsgebied? Persoonlijk herken ik wel een zgn. golfbeweging in mijn geloofsbeleving. De ene periode leef je voor je gevoel op de toppen van het geloof, de andere periode is het wat gematigder. Het woord geloofsbeleving duidt al op iets gevoelsmatigs... Maar er is meer, dat is mooi verwoord in het artikel:
| Quote: | | Het zijn de uiterlijke rituelen die ons helpen om het geloof te ’doen’ in plaats van alleen maar te voelen. En juist door het gaan naar de kerk, zingen van een lied, het zien en voelen van water, het proeven van brood en wijn, kan het gevoel soms zomaar volgen. | Wie herkent dit ook?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 mei 2010, 23:36
|
|
|
|
| IMRE695 schreef: | Dit is wel erg smurf.  |
Ja, smurf he!
Smulsmurf, die soms niet smurft wat hij smurft! Grote Smurf vindt dit vast off-smurf.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zaterdag 8 mei 2010, 23:39
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 mei 2010, 23:38
|
|
|
|
| RENSKE067 schreef: | kun je niet 1 topic dagelijkse bemoediging maken? en daar elke keer een stukje opzetten blijft het wat overzichtelijker en heb je alles bij elkaar staan leest ook makkelijker terug als je er behoefte aan hebt  |
Hoii Renske, dat heb ik al eens gedaan, toen werd er gezegd, dat men teveel naar beneden moest scrollen, weet jij nog een andere oplossing?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 mei 2010, 23:39
|
|
|
|
| PAULUS505 schreef: | Ik was vergeten dat ik elke Donderdag avond spelletjes avond heb van 19:30 - 21:00. Ik had in mijn enthousiasme gezegd dat ik naar de Gebedsroom avond zou gaan, maar ik heb al elke week iets op de Donderdag avond. Stom van mij. Mijn excuus hiervoor.
Groeten van Paulus |
Geeft niet, mensen maken fouten
Liefs Eva.
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|