| Auteur |
Bericht |
|
ELOY025
|
|
Geplaatst: maandag 10 mei 2010, 04:07
|
|
|
|
| RENSKE067 schreef: | tja en ik hou wel van sommige tradities na deze dag houdt het ook voor mij op hier op cm ik ga jullie ook verlaten heeft chris misschien ook weer een beetje rust
 |
bedankt voor je bijdrage's op het forum, ik heb ze in elk geval gewaardeerd en zal je zeker missen. succes met alles, ik kom je hier of daar nog wel tegen dus tot later
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: maandag 10 mei 2010, 07:37
|
|
|
|
| RENSKE067 schreef: | tja en ik hou wel van sommige tradities na deze dag houdt het ook voor mij op hier op cm ik ga jullie ook verlaten heeft chris misschien ook weer een beetje rust
 |
Hay Renske, jammer dat je weg gaat hier, we zullen je wel missen hoor! Je was een gezellige meid, we hebben ook veel lol gehad in de chat.
Ik wens jullie heel veel geluk in de toekomst, en we spreken elkaar misschien nog wel via de mail.
Groetjes Carien.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 10 mei 2010, 08:37
|
|
|
|
Als het 20 graden warmer zou zijn, zat ik nu in de tuin met een kop koffie. Helaas komt de thermometer op dit moment niet boven de 5 graden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 10 mei 2010, 08:41
|
|
|
|
Jammer dat je weggaat. Ik heb veel gehad aan je bijdrages hier. Ik wens jou en bulldog verder een fijne toekomst.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: maandag 10 mei 2010, 08:58
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Als het 20 graden warmer zou zijn, zat ik nu in de tuin met een kop koffie. Helaas komt de thermometer op dit moment niet boven de 5 graden. |
In ieder geval schijnt hier de zon.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 10 mei 2010, 09:06
|
|
|
|
| IMRE695 schreef: | In ieder geval schijnt hier de zon.  |
Hier dus ook
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 10 mei 2010, 09:37
|
|
|
|
| JOS689 schreef: | | Ieder heeft zijn kijk op het geloof en dat respecteren en wat is er tegen om daar over te discussieren ??? |
Helemaal niets Jos en dat probeerde ik met mijn stukje ook aan te geven.......
Willemijn
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LIESBETH326
|
|
Geplaatst: maandag 10 mei 2010, 09:39
|
|
|
|
| JOS689 schreef: | Liesbeth, Het is juist iets wat in de kerken gebeurt en voorkomt dat iemand met onvrede , trauma of wat dan ook daar zit. En is het dan niet belangrijk dat je ook onvrede kunt uitspreken naar elkaar en elkaar daarin kunt helpen om samen een gemeente op te bouwen waar iedereen met plezier komt en samen de bevrijding door Jezus kunt vieren .... en natuurlijk zijn er mensen naar andere kerken gegaan omdat zij daar wel vonden wat zij misten in de reformatorische kerken .... Is dat soms niet een teken aan de wand dat er verschillende soorten mensen bestaan met ieder zijn eigen opvatting in het geloof waarbij de een meer op zonde en boete let en de ander meer op verlossing en bevrijding en in de ene kerk het formeel gaat , terwijl in de andere kerk mensen met handoplegging worden genezen ....
Hoe zie jij dat dan ? Je hebt het wel over tekort schieten ..... maar ja, wat is dat , is er dan wel een leer die niet te kort schiet ? |
Het is zeker belangrijk dat mensen hun onvrede op z'n minst bespreekbaar kunnen maken. In veel kerken kan dit ook, binnen de reformatorische kerken ligt dat overigens wel heel gevoelig en moeilijk. Vanwege een sterke hiërarchie. Helaas lijkt macht nog wel eens een rol te spelen en misbruikt te worden... wat kan leiden tot beschadigingen op allerlei gebieden. Je schetste zelf in je openingspost al een aantal voorbeelden.
Het zal je duidelijk zijn dat ik afkomstig ben uit een reformatorische hoek: een behoudende hervormde gemeente. Ik ben daarin opgegroeid, heb ook persoonlijk het geloof daar gevonden. Schuldgevoelens hebben geen grote rol gespeeld. Naast dat er een nadruk lag op je zondige aard, werd ook Christus voorgespiegeld als een God van liefde en trouw die 'de grootste zondaren' tot zich roept.
Daarnaast ben ik ook blij met de dingen die ik heb meegekregen vanuit de reformatorische kerk, namelijk eerbied voor God, gevoel voor heiligheid, bijbelkennis, trouw in de kerkgang, orde in de diensten en vast nog wel meer. Voor mij is dat van grote betekenis; die kant miste ik ook in je openingspost, vandaar dus misschien ook wel dat ik het niet kon laten wat algemene opmerkingen te plaatsen...
Laatst aangepast door
|
LIESBETH326
|
op maandag 10 mei 2010, 10:42
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 10 mei 2010, 09:43
|
|
|
|
| IMRE695 schreef: | Nou vooruit, ik zal 'm 1 keer uitleggen. Het ging over matchen. Of iemand wel of niet matcht met (iemand met) een afwasmachine. Dus, misschien is dit wel dè nieuwe manier van matchen: huishoudelijk matchen. Als je beiden een hekel hebt aan stofzuigen of strijken (wie niet?), dan heb je geen goede match. Ik houd b.v. niet zo van koken, maar wel weer van afwassen. Dus, mijn ideale match zou kunnen zijn: zij kookt en ik ruim de troep op. Of: zij strijkt en ik doe de toiletten. Of: zij zeemt de ramen en ik de deuren. Of: zij maakt het bed op en ik slaap erin.
Verder zou ik er nog veel meer over kunnen vertellen, maar het wordt high time om tussen de lakens te verdwijnen.
Imre, die hier niet alleen de lakens uitdeelt, maar ook de dekens en dekbedden.  |
Dus als ik je goed begrijp is het belangrijk om in je profiel te zetten wat je kwaliteiten én je mindere kanten zijn in het huishouden? Waar je al niet in kan matchen tegenwoordig........
Wat was het leven vroeger toch overzichtelijk.......als je dan had gezegd dat je in 2010 ook huishoudelijk kan matchen met je partner hadden ze raar gekeken denk ik......
Willemijn
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op maandag 10 mei 2010, 11:41
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: maandag 10 mei 2010, 11:06
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Hier dus ook  |
Hier niet meer!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE015
|
|
Geplaatst: maandag 10 mei 2010, 11:18
|
|
|
|
| IMRE695 schreef: | Nou vooruit, ik zal 'm 1 keer uitleggen. Het ging over matchen. Of iemand wel of niet matcht met (iemand met) een afwasmachine. Dus, misschien is dit wel dè nieuwe manier van matchen: huishoudelijk matchen. Als je beiden een hekel hebt aan stofzuigen of strijken (wie niet?), dan heb je geen goede match. Ik houd b.v. niet zo van koken, maar wel weer van afwassen. Dus, mijn ideale match zou kunnen zijn: zij kookt en ik ruim de troep op. Of: zij strijkt en ik doe de toiletten. Of: zij zeemt de ramen en ik de deuren. Of: zij maakt het bed op en ik slaap erin.
Verder zou ik er nog veel meer over kunnen vertellen, maar het wordt high time om tussen de lakens te verdwijnen.
Imre, die hier niet alleen de lakens uitdeelt, maar ook de dekens en dekbedden.  |
Serieuze Imre, ik snapte wel waar je het over had hoor: HET WAS EEN KWINKSLAG, EEN GRAPJE!! Grace.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: maandag 10 mei 2010, 12:50
|
|
|
|
renske leuk je hier te leren kennen wens je't beste en misschien nog eens totziens hier knufff gr.Grace
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: maandag 10 mei 2010, 12:54
|
|
|
|
 |
Heel veel geluk saampjes, enneh.......na een paar weken weer terugkomen begint ook een traditie te worden hoor
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RENSKE067
|
|
Geplaatst: maandag 10 mei 2010, 13:05
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | Heel veel geluk saampjes, enneh.......na een paar weken weer terugkomen begint ook een traditie te worden hoor  |
tja das ook weer waar he we zullen zien of ik jullie kan missen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: maandag 10 mei 2010, 13:10
|
|
|
|
| RENSKE067 schreef: | tja das ook weer waar he we zullen zien of ik jullie kan missen  |
he rens!
heel veel geluk jullie samen he en we houden contact ik zal je missen op cm liefs jolan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: maandag 10 mei 2010, 14:10
|
|
|
|
| JOS689 schreef: | | welke vrijheid crossroad ? |
De vrijheid die we hebben om elke dag, ondanks onze zonden voor zijn aangezicht te komen. Dat kan zijn in gebed, aanbidding, lofprijzing etc etc
De bewerker van vals schuldgevoel is Satan: Die hen dag en nacht aanklaagde voor onze God (Openb. 12: 10 )
De bewerker van overtuiging is de Heilige Geest, Hij zal de wereld overtuigen van zonde. (Joh. 16 : 8 )
Ik denk dat we als christenen heel goed het onderscheidt moeten zien tussen deze twee schuldgevoelens.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: maandag 10 mei 2010, 14:59
|
|
|
|
liefde is....... je geborgen weten.
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op maandag 10 mei 2010, 15:25
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RIK120
|
|
Geplaatst: maandag 10 mei 2010, 16:12
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | | Dat verschil in theologie is er in mijn ogen niet. Met beiden wordt dezelfde stap gezet richting God. | Maar bij de protestanten zit er wel een hele kerkleer achter, die neergeschreven is in de catechismus. http://www.online-bijbel.nl/catechismus/zondag/26/ klik op zondag 9 en zondag 10 Inclusief doopformulier wat voorgelezen wordt. Dat geeft wel lekker houvast voor de mensen, maar of het ook klopt met de bijbel???? Dat verschil in theologie is er dus wel, want waarom doe je iets zo als je het doet. Maar ik ben het wel met je eens als je bedoelt dat de intentie hetzelfde is.
Laatst aangepast door
|
RIK120
|
op maandag 10 mei 2010, 16:16
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 10 mei 2010, 16:19
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Het volk Irael werd in de woestijn besprenkeld met bloed, als teken van het verbond. En waarom dan? Waarom was dat nodig? Wel, omdat aan dat bloed van de Here Jezus Christus, inderdaad een belofte vast zit. De belofte van reiniging, en vergeving. Dus ook de kleine kinderen werden besprenkeld met bloed. | De vraag was waar komt dat ritueel vandaan? Cross heeft dat antwoord al gegeven:
| Cross schreef: | | En zo is het daarom niet verwonderlijk, dat ook de kinderdoop haar oorsprong vindt in een heidense reinigingsritus, die onmiddellijk na de geboorte als initiatie tot het leven plaatsvond. Door de kerk is dit religieuze oersymbool overgenomen als werkzaam teken van de wedergeboorte uit het oude bestaan | .
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op maandag 10 mei 2010, 16:19
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: maandag 10 mei 2010, 16:55
|
|
|
|
|
Heel herkenbaar.Een leven van toewijding en opoffering,niet voor jezelf kunnen en mogen kiezen want de mens is in beginsel zondig,goed je best doen is nooit goed genoeg.Het is vreselijk moeilijk dat los te laten(voor mij persoonlijk) ook al weet je nu beter(hoop je),je kiest waarvoor je altijd gekozen hebt,simpelweg omdat je weet dat je dat kunt,dat stukje veiligheid,en niet omdat het goed voor je is want voor jezelf kiezen.........etc........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: maandag 10 mei 2010, 17:23
|
|
|
|
| RENSKE067 schreef: | tja das ook weer waar he we zullen zien of ik jullie kan missen  |
Het is de vraag of wij jou kunnen missen.........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 10 mei 2010, 17:34
|
|
|
|
Zijn vrouwen beter in het huishouden dan mannen? Zijn mannen betere klussers dan vrouwen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: maandag 10 mei 2010, 17:36
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | Vanmorgen in de dienst werd er gedankt voor een 3-tal stellen die al 60 en 50 jr getrouwd waren, maar er werd ook gebeden voor de mensen die problemen hadden in hun huwelijk. En gebeden voor de gebroken huwelijken. Dat raakte mij weer zo diep van binnen, mijn hele lichaam verkrampte van het verdriet. Over mijn scheiding die al 3.5 jr geleden was, verdriet om het bidden al die jaren die niet goed waren tijdens het huwelijk, verdriet om het waarom.
Na de dienst ben ik naar mensen van het gebedsteam gegaan, we hebben gebeden voor die dingen, voor t verdriet, de onmacht, maar ook voor het leven van nu. En we stonden daar onder het kruis wat aan de muur hangt. En tijdens het gebed, was ik zo dicht onder dat kruis, zo dicht aan de voet van het kruis, zo dicht bij Jezus die ook van die dingen weet , ook voor die dingen de pijnlijke weg gegaan is, tot de dood aan dat kruis.
Maar alleen zegen is daar aan het kruis, omdat Hij ook overwonnen heeft. Mensen met Zijn Geest bewerkt, mensen gaven geeft, zodat ze kunnen bidden. |
Wat wordt je er soms weer mee geconfronteerd he Jonathan? En dan komt je verdriet in alle hevigheid terug. Heel herken baar wat je schrijft!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: maandag 10 mei 2010, 17:48
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Zijn vrouwen beter in het huishouden dan mannen? Zijn mannen betere klussers dan vrouwen? |
Beide kun je leren. Het hangt vooral van motivatie af. Ik haat klussen, maar ik ben ook niet zo'n ster in het huishouden. Toch, als ik er zin in heb, ben ik in beide best goed. Al weet ik dat de meeste mensen praktischer zijn aangelegd. Meer een denker ben ik.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 10 mei 2010, 18:25
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | De vraag was waar komt dat ritueel vandaan? Cross heeft dat antwoord al gegeven:
. |
Dan is het toch een prachtig ritueel de kinderdoop? Doop is de geboorte van je kind vieren en het opdragen in de palm van Gods hand......
Wil jullie toch nog dat prachtige lied van Huub Oosterhuis meegeven over dopen:
Jouw leven staat aan het begin het heeft nog geen herinnering het is zo weerloos en zo klein je weet nog niet hoe het zal zijn
Dit teken is een heilgeheim God wil met jou verbonden zijn Hij is nabij waar jij ook bent omdat Hij je bij name kent
Zo komt jouw leven aan het licht zo krijgt het zin, zo krijgt het zicht Gods adem heeft je aangeraakt en jou tot bondgenoot gemaakt.
Dit lied zongen ze bij de doop van mijn beide kinderen die nu inmiddels volwassen zijn en als ik de tekst lees kan het mij nog ontroeren omdat die tekst voor mij aangeeft waarom ik mijn kinderen heb laten dopen......
Willemijn
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: maandag 10 mei 2010, 18:40
|
|
|
|
He Renske, ook ik vind het jammer dat je weggaat. Wil je vooral de Zegen van onze Hemelse Papa toewensen samen met Bull.
Liefs Mary
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 10 mei 2010, 19:21
|
|
|
|
 |
Renske, ik zal je missen. Gods zegen met je nieuwe toekomst met Bull
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: maandag 10 mei 2010, 19:21
|
|
|
|
het keffertje is weg roepen de kinderen ; JOEPIE FEESTJE VIEREN!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 10 mei 2010, 19:24
|
|
|
|
| PAULUS505 schreef: | Beste CM leden,
ik vraag mij het volgende af:
Er worden op CM vaak nick namen gebruikt bij het profiel. Dus verzonnen namen die er in het echt niet zijn. Nu respecteer ik degene op CM die zo'n nick name gebruiken. Maar om heel eerlijk te zijn vind ik het fijner om de voornamen van CM leden te zien. Ik zelf noem mij op CM Paulus, maar ik heet gewoon Paul. Wellicht had ik mijzelf ook gewoon Paul kunnen noemen op CM, besef ik me nu pas. Ik hoop dat ik met dit bericht niemand gekwetst hebt, want dat is zeker niet mijn bedoeling. Ik vroeg me gewoon af wat jullie vinden van nick names op CM.
Groeten van Paul | Mijn echte naam ben ik razendtrots op. Persoonlijk is het de mooiste naam die een mens kan dragen vind ik. Maar er zijn veel meer mensen met die naam, en ik vind het voordeel van mijn nickname, dat er maar één is. En ik heb het idee dat ik op dit moment twee namen heb, de ene die gebruikt wordt op het forum, en de ander in mijn dagelijks leven.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: maandag 10 mei 2010, 19:31
|
|
|
|
| PAULUS505 schreef: | Bedankt Eva,
voor jouw dagelijkse bemoedigingen die je met ons wilt delen. Ik vroeg me af: Uit goede nieuwsgierigheid, komen jou dagelijkse bemoedigingen uit het boek: Jezus Spreekt of heb je ze ergens uit gehaald? Ik vind ze daadwerkelijk prachtig. Ik zie er naar uit om jouw dagelijkse bemoediging van ieder dag te mogen lezen. |
Inderdaad Paulus, daar komt het uit Mooi hè, ik heb er zelf ook heel veel aan, heel eenvoudig.
Veel leesplezier
|
|
| Naar boven |
|
|