ChristianMatch

Forum

31-12-2002 / 31-12-2009
Ga naar pagina Vorige 1 ... 656 657 658 659 660 661 662 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Gedichten
Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 15:22

{{{{{knuffel}}}}}
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 15:34

BEERTJE618 schreef:
Lieve mam,

Hoe is het daarboven?
De tijd gaat zo snel het is bijna niet te geloven.
Het is alweer bijna 7 jaar geleden
Dat je van ons ben weg gegleden.

Er zijn echt zoveel dingen die ik je wil vertellen,
Maar helaas, wij kunnen niet zomaar even bellen.
Het gaat goed met ons mam.
We maken er met z’n alle wat van.

Niels is nog steeds vrijgezel
Maar die red het wel…
Hij heeft het goed naar zijn zin op z’n werk
En hij is van binnen erg sterk…

Cindy is heel erg gelukkig met Maurits haar vriend
En dat heeft ze echt wel verdiend.
Ze zit weer vol goede moed
En ook op school doet ze het super goed!

Melvin is alweer 13 jaar.
En op de basisschool is hij klaar.
Hij gaat nu alweer een tijdje naar de grote school
Hij heeft het naar zijn zin en heeft er erg veel lol.

Mam, met mij gaat het ook weer helemaal de goede kant op.
Ik zit nu alweer ruim een jaar in Almere en voel me helemaal top!
Heb hier echt me rust gevonden
En dat heelt echt veel wonden.

René en ik, wij zijn echt een super stel
Ja mam, wij redden het echt wel.
We gaan samen naar de kerk
Mam, dit is echt Gods werk.

God geeft me echt een warm gevoel
Ik heb in mijn leven weer een doel.
Mam, ik mis je echt dag en nacht
Maar ik weet zeker dat je daarboven op me wacht!

Mam, ik hou van jou!

Liefs xxx
Je oudste dochter.

Dit herken ik woord voor woord van mijn dochter die vorig jaar op 15 jarige leeftijd haar moeder heeft verloren.
Fijn dat je dit zo kunt verwoorden, het spreekt mijn hart aan.
De liefde tussen moeder en dochter.

Shalom.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 15:37

CHATULIEM619 schreef:
Wat je merkt is dat de werkelijkheid weerbarstiger is dan de theorie. Maar ik vind nog steeds dat er heel veel eenzijdige verhalen verteld worden. Terwijl het niet alleen gaat om je persoonlijke situatie. Ik vind de principes van Gods Woord dermate belangrijk, dat de indruk die ik hier krijg, er wel heel gemakkelijk gescheiden wordt. Dat is niet het geval, maar ik mis een stuk bescheidenheid en een stuk nederigheid.
Zoals Mar duidelijk weergeeft in zijn bijdrage, is het niet maar zoiets te scheiden. Als christen zouden we ons terdege moeten bedenken wat de reden is voor echtscheiding. Dan vind ik argumenten als:ík was te jong, ik begreep nog niet goed waar ik aan begon, eigenlijk zwak. Daarmee wordt wel heel gemakkelijk voorbij gegaan aan het principe van trouw.

Wat ik valide redenen vind voor echtscheiding zijn overspel, mishandeling, verslaving. De rest vind ik minder sterk.

Hoi Chatuliem,

Ben je nu niet een beetje kort door de bocht? Scheiden doe je niet zomaar is mijn ervaring en eigenlijk is het helemaal niet interessant wat een ander daar van vind.
Je gaat scheiden om voor jouw moverende redenen en die zijn dan toch goed genoeg? Komt er toch allemaal op neer dat je je doodongelukkig voelt in een relatie? Of je nu jong bent, niet weet waar je aan begon of overspel pleegt......Wie ben ik om over een ander zijn scheiding te oordelen? Je hoort wat redenen maar er is ook een heel stuk wat mensen niet vertellen en wat je niet weet......en dat kunnen weleens de meest ingrijpende dingen zijn.....

Willemijn
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 15:47

WILLEMIJN232 schreef:
Hoi Chatuliem,

Ben je nu niet een beetje kort door de bocht? Scheiden doe je niet zomaar is mijn ervaring en eigenlijk is het helemaal niet interessant wat een ander daar van vind.
Je gaat scheiden om voor jouw moverende redenen en die zijn dan toch goed genoeg? Komt er toch allemaal op neer dat je je doodongelukkig voelt in een relatie? Of je nu jong bent, niet weet waar je aan begon of overspel pleegt......Wie ben ik om over een ander zijn scheiding te oordelen? Je hoort wat redenen maar er is ook een heel stuk wat mensen niet vertellen en wat je niet weet......en dat kunnen weleens de meest ingrijpende dingen zijn.....

Willemijn

*verwijderd door mezelf*

Laatst aangepast door
LEANNE226
op woensdag 26 mei 2010, 16:14
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 15:52

GRACE585 schreef:

is de zon op vakantie gegaan Smiley die vol vragen zit
het is hier berekoud Geschokte, onthutste smiley

De winter staat voor de deur Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 15:55

http://www.youtube.com/watch?v=FMrAafe7Mns&feature=related
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 16:02

LEANNE226 schreef:
Oef,hier ben ik het dus helemaal niet mee eens!
Je doet een zeer belangrijke belofte(voor God!),je kunt het niet maken die te verbreken omdat je "het niet zo leuk meer vindt" of omdat je de seks ergens anders wilt halen.Als je zo makkelijk over die belofte denkt moet je niet trouwen.Ook in de beste huwelijken komen(soms enorme) problemen voor,die los je zoveel mogelijk op,je loopt er niet voor weg.Gaat het niet dan ga je scheiden maar zie het niet als een simpel iets waar je weer uit kunt stappen.

Maar das mijn(lichtelijk geirriteerde)mening........puur gebaseerd op wat je hier zegt,niet op de verborgen redenen.

Als je maar ook een heel klein beetje een voorstelling had van hoe moeilijk het was om te gaan scheiden zou je dit stukje er niet neer zetten.........

Ik bedoelde alleen te zeggen dat redenen vaak heel persoonlijk zijn en niet altijd naar buiten komen......en mensen oordelen wel snel, zie je nu maar weer......
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 16:04

MARISKA601 schreef:
De winter staat voor de deur Knipoog smiley

NEEEEEEEEEEEEEEEEEE WIL GEEN WINTER!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Geschokte, onthutste smiley Boze smiley Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 16:05

GRACE585 schreef:
NEEEEEEEEEEEEEEEEEE WIL GEEN WINTER!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Geschokte, onthutste smiley Boze smiley Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen

Wil je niet baggeren door de sneeuw en sneeuwballen gooien, sleetje rijden, schaatsen? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 16:13

WILLEMIJN232 schreef:
Als je maar ook een heel klein beetje een voorstelling had van hoe moeilijk het was om te gaan scheiden zou je dit stukje er niet neer zetten.........

Ik bedoelde alleen te zeggen dat redenen vaak heel persoonlijk zijn en niet altijd naar buiten komen......en mensen oordelen wel snel, zie je nu maar weer......

Mijn bedoeling is niet om te kwetsen......
Ik trek me terug uit het topic
Naar boven

Auteur Bericht
MARIEKE897

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 16:38

WILLEMIJN232 schreef:

Mee eens, het is een openbaar forum, en uiteindelijk kom je weer op het onderwerp "eerlijkheid in je profiel' uit..daar heb ik mijn mening al duidelijk over gegeven..sommige dingen deel je, andere dingen juist niet..omdat het te persoonlijk, intiem, of traumatisch is om hier te delen!

En daarnaast, ik ben ook niet zo geinteresseerd wat een ander van mijn scheiding vind of dat ik wel of geen recht zou hebben op een nieuwe relatie, en ik vertel idd iets van mijn beleving, tuurlijk! logisch toch!!
IK ben degene die die keus gemaakt heeft, en ik ben ook degene die daar met Hem uit moet komen...dussssssssssss

daarnaast is het zooo gevaarlijk om te oordelen over anderen, zeker mensen die je alleen via een forum kent, of mss één of 2 keer gezien hebt tijdens een uitje..vertrouwen om dit soort dingen te delen heeft toch meer tijd nodig en zal dan toch in een persoonlijke sfeer plaatsvinden..en dan nog steeds heeft een ander geen recht om te oordelen!
Want iemand ergens op wijzen is toch heel iets anders dan de oordelen die je soms om de oren vliegen..

Marieke (die een Vader heeft om zich bij te verantwoorden)
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 16:46

CHATULIEM619 schreef:
Ik ben ervan overtuigd dat er een stuk zelfreflectie is bij iedereen die scheidt. Alleen vind ik dat niet uit de verf komen in de bijdrages hier op het forum. En die kanttekening wilde ik gewoon plaatsen. Er lijkt niemand hier vreemd gegaan te zijn in het huwelijk. Er lijkt niemand hier de ander gemanipuleerd te hebben. Er is niemand, die door zijn/haar verslaving gescheiden is. Kortom, er is niemand hier op het forum die zegt: door mijn schuld ben ik gescheiden. En eerlijk gezegd vind ik dat niet geloofwaardig.

Deels ben ik ermee eens dat het niet genoemd wordt hier in de forum.
Maar dat wil niet zeggen dat diegene welke wel reageren dat aan de orde is.

Zelf heb ik ervaren hier op CM,vorig jaar, dat er wel degelijk overspel van persoon zelf in kwestie kan zijn, die gescheiden was, daar sprake van was. En dat ook onder "christelijke noemer" alsof alles maar kan en onder (grace) genade valt.
Zo werkt het natuurlijk niet daar ben ik met je eens.

Ik vind een ieder beproeve zichzelf hierin. Dat hoeft niet op een forum persoonlijk door iemand gezegd te worden.
Ook heeft niemand verantwoordelijkheid af te leggen naar iemand anders.
Het is een persoonlijke verantwoording welke een ieder aflegd naar zijn God.

Zelfreflectie:
Bekijkt het eigen handelen en de eigen kwaliteiten kritisch.

Gefrustreerde smiley Smiley met dichtgeplakte mond

Laatst aangepast door
MAR907
op woensdag 26 mei 2010, 17:31
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 17:06

Winter kost:

aardapelen, rode kool en een gehaktbal.
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 17:13

Heb Aardappels en Wortels aan de kook met een gebakken kippensnitsel dus over ongeveer een half uur kunnen we eten. Kwijlende smiley Met nog sjus van gisteren even opwarmen en bon apati
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 17:40

Een kant-en-klare maaltijdsalade met fantasie-dressing! Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HERMIENA254

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 17:44

pizza....

vinden mn kids lekker maar ik dus niet Twijfelende smiley

Laatst aangepast door
HERMIENA254
op woensdag 26 mei 2010, 17:45
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 17:47

SIBERISCHE IJSTIJD STAAT VOOR DE DEUR

door onze speciale verslaggever E.J. Bestewind

Amsterdam/ De Bilt VOLGENS welingelichte bronnen bij het KNMI staat ons deze zomer niet slechts een koele zomer te wachten, maar een complete ijstijd. Nu de vulkaan op Ijsland is gestopt, zullen de weerkundige effecten pas echt voelbaar en meetbaar worden.
De wind zal in de komende dagen compleet naar het noorden draaien, waardoor ijskoude lucht vanaf de Noordpool Nederland zal bereiken.
De verwachting is dat ijsberen de Veluwe zullen bevolken en dat er van juni tot september geschaatst kan worden op de Amsterdamse grachten. Tevens wordt een Elfstedentocht niet uitgesloten.
De bevolking wordt geadviseerd om zelfgebreide sokken aan te trekken en thermisch ondergoed. Ook de verkoop van spruitjes, boerenkool en winterpeen is spectaculair gestegen. De aardgas-uitvoer naar de rest van Europa wordt stilggelegd. Volgens de Gasunie zal het er om spannen of de aardgasbel van Slochteren dit jaar nog opraakt of dat we net mei volgend jaar kunnen halen. Picknicken op de Ginkelse heide wordt ten zeerste afgeraden. Alleen geharde bergbeklimmers mogen nog de Vaalserberg beklimmen.

Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 17:50

HERMIENA254 schreef:
pizza....

vinden mn kids lekker maar ik dus niet Twijfelende smiley

Wat lust jij dan graag, Hermiena?
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 17:51

MARIJAN072 schreef:
Zo is hij geworden dankzij z'n vader. Boze smiley Het kind vraagt hier niet om.

Geen lieve vader dan. Geschokte, onthutste smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 17:53

IMRE695 schreef:
SIBERISCHE IJSTIJD STAAT VOOR DE DEUR

door onze speciale verslaggever E.J. Bestewind

Amsterdam/ De Bilt VOLGENS welingelichte bronnen bij het KNMI staat ons deze zomer niet slechts een koele zomer te wachten, maar een complete ijstijd. Nu de vulkaan op Ijsland is gestopt, zullen de weerkundige effecten pas echt voelbaar en meetbaar worden.
De wind zal in de komende dagen compleet naar het noorden draaien, waardoor ijskoude lucht vanaf de Noordpool Nederland zal bereiken.
De verwachting is dat ijsberen de Veluwe zullen bevolken en dat er van juni tot september geschaatst kan worden op de Amsterdamse grachten. Tevens wordt een Elfstedentocht niet uitgesloten.
De bevolking wordt geadviseerd om zelfgebreide sokken aan te trekken en thermisch ondergoed. Ook de verkoop van spruitjes, boerenkool en winterpeen is spectaculair gestegen. De aardgas-uitvoer naar de rest van Europa wordt stilggelegd. Volgens de Gasunie zal het er om spannen of de aardgasbel van Slochteren dit jaar nog opraakt of dat we net mei volgend jaar kunnen halen. Picknicken op de Ginkelse heide wordt ten zeerste afgeraden. Alleen geharde bergbeklimmers mogen nog de Vaalserberg beklimmen.

Lachende smiley

Vandaag had ik Italiaanse IJstijd! Mjummieeeeee Kwijlende smiley

GrZ
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 17:55

Mag dit ook hier?

http://www.youtube.com/watch?v=DsaPaGrIdMg

Overigens ken ik Belinda niet.... Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
HERMIENA254

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 17:55

IMRE695 schreef:
Wat lust jij dan graag, Hermiena?

Kan ik wat bestellen bij je voor morgen dan? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 17:57

HERMIENA254 schreef:
Kan ik wat bestellen bij je voor morgen dan? Knipoog smiley

Ik eet morgen buiten de deur. En je kunt nog mee, als je wilt! Knipoog smiley

Laatst aangepast door
IMRE695
op woensdag 26 mei 2010, 17:57
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 17:57

WILLEMIJN232 schreef:
Hoi Chatuliem,

Willemijn
In mijn eerdere bijdragen heb ik weergegeven dat ik er ook niks mee kan. Persoonlijke verhalen zijn vaak ingekleurd en dat maakt ze naar mijn idee niet objectief. en toch worden ze als graadmeter gebruikt.
Ik heb de nadruk gelegd dat ik zelfreflectie mis in de forumbijdrages, de schuld ligt altijd bij de ander, en God heeft ons vergeven. Dat is de teneur van alle bijdragen. En ik denk dat er meer aan de hand is.
En je hoeft niet mensen te oordelen, je kunt ze wel wijzen op bijbelse principes.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIEKE897

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 17:59

MAR907 schreef:
Laat ik ook iets vanuit mijn leven iets erover zeggen.

Ik ben weduwnaar geworden, dat inhoud dat mijn huwelijk "tot de dood ons scheid" heeft plaats gevonden. Hierdoor ben ik een vrije man geworden, bijbels gezien.

In deze huwelijk heb wij ook hoogte punten en diepte punten gehad. Zelfs zover dat ik ook op het punt stond en gedachten heb gehad om te willen scheiden van mijn vrouw.
Ik zelf ging juist in die periodes naar God toe om naar zijn waarden te vragen en hulp te vragen om toch door te kunnen gaan.
Dat kan ook zolang Gods liefde aanwezig is in een huwelijk en/of een relatie want God is liefde!

Maar nu ik een vrije man ben, wat betekend het voor mij (bijbels) om met scheiden vrouw een relatie aan te gaan?
Bijbels gezien behoort deze "vrouw" nog tot de man vanwaar zij gescheiden is?

Dit was voor mij een heel moeilijk punt. Maar juist door de waarden van God te onderzoeken en te leren kennen, begrijp ik de normen die in de bijbel staan. Hierdoor weet ik nu zelf welke weg ik in kan slaan met relatie met een zgn "gescheiden" vrouw.

We kunnen vele discusie voeren hierover maar waar het omgaat is, LUISTER NAAR GOD wat Hij in ieders leven wil zeggen persoonlijk. Betrek Hem in alle situatie`s en Hij geeft antwoord.

Psalm 119:9 - Waarmede zal de jongeling zijn pad rein bewaren? Als hij dat houdt naar uw woord.

Psalm 119:11 - Ik berg uw woord in mijn hart, opdat ik tegen U niet zondige.(zie ook Psalm 17:4)

effe off topic...bij voorbaat excuses..maar eh...

leuke nieuwe profielfoto Mar!! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HERMIENA254

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 17:59

IMRE695 schreef:
Ik eet morgen buiten de deur. En je kunt nog mee, als je wilt! Knipoog smiley

Gefrustreerde smiley morgen eet ik binnen mn deur....overmorgen dan??
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 18:08

CHATULIEM619 schreef:
In mijn eerdere bijdragen heb ik weergegeven dat ik er ook niks mee kan. Persoonlijke verhalen zijn vaak ingekleurd en dat maakt ze naar mijn idee niet objectief. en toch worden ze als graadmeter gebruikt.
Ik heb de nadruk gelegd dat ik zelfreflectie mis in de forumbijdrages, de schuld ligt altijd bij de ander, en God heeft ons vergeven. Dat is de teneur van alle bijdragen. En ik denk dat er meer aan de hand is.
En je hoeft niet mensen te oordelen, je kunt ze wel wijzen op bijbelse principes.

Je kan ze er op wijzen maar denk je nu werkelijk dat ze dat zelf niet weten?
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 18:09

CHATULIEM619 schreef:

Iedereen praat nu eenmaal zoals hij/zij denkt en gevormd is.
Mensen die gescheiden zijn, zijn mede gevormd door de ervaringen uit het huwelijk, de scheiding en de periode daarna.
Vlak ook de reacties van familie, vrienden en eventuele kinderen niet uit.

In dit licht snap ik jouw bijdrages niet Chatuliem.
Dat houd dus niet in dat ik het niet ( gedeeltelijk ) met je eens kan zijn.
Wat jij verwacht is dat iedereen een emotieloze, kille, klinische, bijna wetenschappelijk theoretische benadering op dit onderwerp heeft.
Dat kun je vergeten Chatje.
Gelukkig maar... het ware erger als een dergelijk persoonlijk drama het gevoel en de emotie in ons totaal afgestompt zou hebben.

En die zelfreflectie?
Dat is niet aan jou om te beoordelen, wellicht verheugd het jou dat ik er best voor uit wil komen absoluut niet het gevoel te hebben onschuldig gescheiden te zijn. Verlegen lachende smiley ( maar mn exvrouw was NOG fouter Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt )

Pieter. die wellicht binnenkort weer zelf n abo heeft hiero Geschokte, onthutste smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 18:10

CHATULIEM619 schreef:

En ik...als iemand zijnde die in dit topic bijdraagt heb je al gewezen op de andere kant van het verhaal, is nog steeds erg benieuwd naar je reactie daarop Coole smiley met zonnebril

Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op woensdag 26 mei 2010, 18:11
Naar boven

Auteur Bericht
LIELIE304

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 18:15

MIEKJES285 schreef:
Naar aanleiding van de leuke verhalen over de afgelopen picknick
Lijkt het mij leuk om ook mee te gaan 3 juli...
vindt het best eng Verlegen lachende smiley omdat ik nog niet zo lang lid ben van cm en ik krijg de indruk dat de meeste van deze club al heeel lang lid zijn en elkaar goed kennen... Knipoog smiley

Hey Miekjes,
Ik zal je sterker vertellen, ik was net een week lid en ik ging mee
En het is me zeker niet tegengevallen!
Het lijkt me dus heel leuk als je meegaat!
Liefs LieLie
Naar boven

ChristianMatch forum index » Gedichten
Ga naar pagina Vorige 1 ... 656 657 658 659 660 661 662 ... 6194 Volgende
Pagina 659 van 6194