ChristianMatch

Forum

Wie wil??
Ga naar pagina Vorige 1 ... 662 663 664 665 666 667 668 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Gebed
Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: donderdag 27 mei 2010, 11:31

EVA685 schreef:
Hallo allemaal:

Doordat ik 1x per maand voor alle kinderen in de kerk bid,
ben ik er morgenavond niet, Martha is nog ziek, wie zou het
van ons over willen nemen?

Lieve groet van Martha en Eva Knipoog smiley
en een Gezegende Gebedsroom toegewenst!

Ik wil het wel overnemen als er animo voor is. Zijn er al mensen van plan om te komen?

GrZing!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: donderdag 27 mei 2010, 11:32

HENK710 schreef:
Misschien niet zoveel denken Imre Clown smiley

Dat hàd je gedacht! Verliefde smiley

MARY, van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Vele goede jaren erbij!
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: donderdag 27 mei 2010, 11:33

We hebben de woorden eerlijkheid en kwetsbaarheid gehad, er is nog een derde woord wat in deze discussie thuishoort, nl fijngevoeligheid. Soms is het verstandiger te zwijgen omdat de ander er nog niet aan toe is. Soms is het goed te wachten op een moment wanneer de ander eraan toe is. Eerlijk zijn in alle gevallen schrikt mensen af en worden ze onnodig verwond.
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: donderdag 27 mei 2010, 11:46

Mary, en natuurlijk alle andere jarigen van vandaag, een heel mooie en gezegende dag Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: donderdag 27 mei 2010, 11:49

CHATULIEM619 schreef:
We hebben de woorden eerlijkheid en kwetsbaarheid gehad, er is nog een derde woord wat in deze discussie thuishoort, nl fijngevoeligheid. Soms is het verstandiger te zwijgen omdat de ander er nog niet aan toe is. Soms is het goed te wachten op een moment wanneer de ander eraan toe is. Eerlijk zijn in alle gevallen schrikt mensen af en worden ze onnodig verwond.

Juist gezien, Chat. Ik poneerde dat impliciet in mijn slotzin. Je kunt het fijngevoeligheid noemen, ik noem het wijsheid - het maakt niet zoveel uit. Maar zeker in een moeilijker situatie is het goed om niet alles te zeggen wat je weet. Mensen hebben soms wat tijd nodig om de werkelijkheid onder ogen te zien. Zeker in de conflictsituaties, waar ik door mijn werk nogal eens in verkeer, is het beter iets te poneren dat de ander naar de waarheid stuurt - die hij dan zelf ontdekt en dat overtuigt het beste......

Als je een ander helpt, mag en moet je jezelf ook heel houden. Dan heb je de ander ook, in een bepaalde vorm, lief als jezelf.

Thomas, die zich afvraagt: wat wil je als mens, gelijk of geluk?

Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 28 mei 2010, 00:12
Naar boven

Auteur Bericht
HERMIENA254

BerichtGeplaatst: donderdag 27 mei 2010, 11:50

Het wordt hier vandaag.....lasagne, en wel een hele grote schaal vol !

Met natuurlijk een lekkere frisse salade erbij Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: donderdag 27 mei 2010, 12:14

HERMIENA254 schreef:
Het wordt hier vandaag.....lasagne, en wel een hele grote schaal vol !

Met natuurlijk een lekkere frisse salade erbij Lachende smiley

Kwijlende smiley

Schuif ff een bordje bij wil je...ben al onderweg Lachende smiley met blinkend witte tanden Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: donderdag 27 mei 2010, 12:35

MAR907 schreef:
Jij vergelijkt "weduwe en gescheiden" zijn als hetzelfde.
Daar ben ik dus niet mee eens.
Het verbond zegt "tot dat de dood ons scheidt". Dat is heel iets anders dan zelf het vebond verbreken, ook al geef je eraan toe.

We mogen niet zelf erop aanvullen dat wat er staat beschreven.

Rev 22:18 Want ik betuig aan een iegelijk, die de woorden der profetie dezes boeks hoort: Indien iemand tot deze dingen toedoet, God zal hem toedoen de plagen, die in dit boek geschreven zijn.
Rev 22:19 En indien iemand afdoet van de woorden des boeks dezer profetie, God zal zijn deel afdoen uit het boek des levens, en uit de heilige stad, en uit hetgeen in dit boek geschreven is.
Rev 22:20 Die deze dingen getuigt, zegt: Ja, Ik kom haastiglijk. Amen. Ja, kom, Heere Jezus!
Rev 22:21 De genade van onzen Heere Jezus Christus zij met u allen. Amen.
In de Bijbel zijn er voldoende voorbeelden waarin het mogelijk gemaakt wordt om een tweede huwelijk aan te gaan. Als God vergeeft, geeft Hij ook een nieuwe kans, vind ik. En ik vind de pastorale kijk van Paulus heel bijzonder, want je zou denken, dat hij nooit voor een tweede huwelijk zal zijn . Terwijl hij in dit gedeelte de jonge vrouwen eigenlijk verplicht om weer opnieuw te trouwen. Want ongetrouwd zijn geeft ook haar verleidingen.
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: donderdag 27 mei 2010, 12:50

CHATULIEM619 schreef:
In de Bijbel zijn er voldoende voorbeelden waarin het mogelijk gemaakt wordt om een tweede huwelijk aan te gaan. Als God vergeeft, geeft Hij ook een nieuwe kans, vind ik. En ik vind de pastorale kijk van Paulus heel bijzonder, want je zou denken, dat hij nooit voor een tweede huwelijk zal zijn . Terwijl hij in dit gedeelte de jonge vrouwen eigenlijk verplicht om weer opnieuw te trouwen. Want ongetrouwd zijn geeft ook haar verleidingen.

Even in alle eerlijkheid, dit is dus niet sarcastisch bedoeld...

Ik snap Paulus niet! Twijfelende smiley

Zoals gezegd; Ik ben niet heel erg bijbelvast, maar weet genoeg om me te herinneren dat deze zelfde Paulus uberhaupt tegen het huwelijk was...
en nu zegt hij weer dat jonge weduwen, maar moeten hertrouwen om niet meer alleen te blijven en te gaan roddelen.
Het hele scheidingsverhaal vond k nog wel logisch, maar hier ga ik me toch echt even ernstig van op men hoofdje krabben (Nee, keb geen beessies)...Hoe zit dit dan Smiley die vol vragen zit
Nu zie ik de context in dié tijd wel...mannen zouden niet moeten trouwen omdat ze al het zware werk moesten doen en vrouwen daarin misschien wel een "last" zouden kunnen zijn, en vrouwen waren er enkel om de man te dienen dus konden ze net zo goed hertrouwen...
maar hoe pas ik dat in deze tijd in? De verhoudingen liggen nu toch wel heel anders en ik zie dus even niet wat ik hier nu mee kan. Vind het erg onlogisch allemaal Twijfelende smiley

Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op donderdag 27 mei 2010, 12:54
Naar boven

Auteur Bericht
HERMIENA254

BerichtGeplaatst: donderdag 27 mei 2010, 12:54

TESSYBEAR731 schreef:
Kwijlende smiley

Schuif ff een bordje bij wil je...ben al onderweg Lachende smiley met blinkend witte tanden Engeltje smiley

Oke.......wordt het gewoon lekker aanschuiven allemaal Lachende smiley

Laatst aangepast door
HERMIENA254
op donderdag 27 mei 2010, 12:56
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: donderdag 27 mei 2010, 13:03

SGP vreest voor christelijke feestdagen

AMSTERDAM - De SGP vreest dat door het gelijkheidsprincipe de christelijke wortels uit de Nederlandse samenleving zullen verdwijnen.

In een interview met NU.nl stelt SGP-lijsttrekker Kees van der Staaij dat het gelijkheidsdenken, dat er vanuit gaat dat mensen en religies gelijk zijn, steeds verder doorslaat en dat dit onder meer ten koste gaat van de christelijke feestdagen.

"Er gaan stemmen op die zeggen: is dat niet in strijd met het gelijkheidsbeginsel? Waarom is er immers wel hemelvaart voor de christenen en geen suikerfeest voor de moslims?", aldus de SGP-leider.
© ANP

Er zijn CAO's die werknemers al de ruimte geven om voor andere dan de christelijke feestdagen te kiezen. Ik vind dit zelf een goede ontwikkeling. Het meest handige systeem is denk ik een systeem met een meerkeuzeoptie voor iedere medewerker.

Ik zie dit niet als een roepen dat elke religie gelijk is, maar puur als een recht van mensen op eigen geloofsbeleving.

Laatst aangepast door
HENK710
op donderdag 27 mei 2010, 13:04
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: donderdag 27 mei 2010, 13:19

TESSYBEAR731 schreef:
Even in alle eerlijkheid, dit is dus niet sarcastisch bedoeld...

Ik snap Paulus niet! Twijfelende smiley

Zoals gezegd; Ik ben niet heel erg bijbelvast, maar weet genoeg om me te herinneren dat deze zelfde Paulus uberhaupt tegen het huwelijk was...
en nu zegt hij weer dat jonge weduwen, maar moeten hertrouwen om niet meer alleen te blijven en te gaan roddelen.
Het hele scheidingsverhaal vond k nog wel logisch, maar hier ga ik me toch echt even ernstig van op men hoofdje krabben (Nee, keb geen beessies)...Hoe zit dit dan Smiley die vol vragen zit

1 Kor 7 schreef:
Weiger elkaar de gemeenschap niet, of het moest zijn dat u er wederzijds mee instemt u enige tijd aan het gebed te wijden. Kom daarna echter weer samen; anders zal Satan uw gebrek aan zelfbeheersing gebruiken om u te verleidenIk zeg u dit niet om u iets op te leggen, maar om u tegemoet te komen. 7 Ik zou liever zien dat alle mensen waren zoals ik, maar iedereen heeft van God zijn eigen gave gekregen, de een deze, de ander die.
Wat de weduwen en weduwnaars betreft, zeg ik dat het goed voor hen zou zijn alleen te blijven, zoals ik. 9 Maar wanneer ze dat niet kunnen opbrengen, moeten ze trouwen, want het is beter te trouwen dan te branden van begeerte.

Het eerste wat Paulus in dit gedeelte stelt, is dat de sex drive van mensen iets is waar je normaal mee om moet gaan. Als je met elkaar getrouwd bent, mag je sex de ruimte geven, alleen wel bij je partner, niet bij de prostituees. Ook kun je een tijd van vasten afspreken anders hoort het een onderdeel te zijn van je getrouwde relatie.

Verder ziet hij zijn eigen celibaat als een gave van God. Het woord wat daar gebruikt wordt, kan ook vertaald worden met genade. Maar tegelijkertijd beseft hij dat dit niet aan een ieder gegeven is.

1 Kor 7 schreef:
Voor de ongehuwden heb ik geen voorschrift van de Heer, dus ik geef mijn eigen mening, als iemand die door de barmhartigheid van de Heer betrouwbaar is. 26 Ik meen dat het vanwege de huidige beproevingen voor een mens goed is te blijven wat hij is. 27 Hebt u een vrouw beloofd met haar te trouwen, verbreek die belofte dan niet; bent u niet gebonden aan een vrouw, zoek er dan ook geen. 28 Het is weliswaar niet zo dat u door te trouwen zondigt, en ook wanneer een meisje trouwt zondigt ze niet, maar het huwelijk wordt een zware belasting die ik u graag zou besparen
Hij stelt hier duidelijk dat hij voor ongehuwden geen voorschriften heeft van de Heer, dus datgene wat hij is zegt zijn persoonlijke mening. Het blijkt dat hij veel voordelen ziet in het alleen zijn, maar dat hij ook ruimte geeft aan mensen om te trouwen. Voor hem zijn de redenen: de moeilijke tijd die voor hen zou liggen. Hij voorzag nl de verdrukking die de gemeente te wachten stond. Hij voorzag tevens dat de aandacht verdeeld moest worden als je getrouwd was, maar hij stelt duidelijk dat de keuze aan de mensen zelf is, en dat hij geen echt woord van de Heer heeft.....
Naar boven

Auteur Bericht
MARIANNE129

BerichtGeplaatst: donderdag 27 mei 2010, 13:55

Mary, en andere jarigen

Van Harte gefeliciteerd met je verjaardag.

een leuk plaatje lukt ff niet sorry komt nog wel
Naar boven

Auteur Bericht
MARIEKE897

BerichtGeplaatst: donderdag 27 mei 2010, 14:04

Als een ander zijn mening zegt...
oordelen, meningen en kritiek bij je neerlegt.

Als een ander die het oppervlakkig ziet..
je kwetst in je hart, maar hij weet dat niet?

Als de ander je afwijst door de keuzes die je maakt
krijg je weer een trap na..wordt je weer diep geraakt.

moet je het dan allemaal vertellen?
de meningen van anderen proberen bij te stellen?

of leg je weer een steen op de muur die je bouwt
zodat je de anderen steeds minder vertrouwd?

het is een strijd, maar wil ik die wel winnen?
of toch maar niet aan verdediging beginnen...

het laatste daar kies ik voor
want ik moet uiteindelijk met mezelf en voor de kinderen door!

er is er Één die precies weet wat ik voel als ik huil
die onvoorwaardelijk van mij houdt en me ziet als ik me verschuil

die meehuilt met mijn onmacht en verdriet
en me laat weten, wat een ander ook zegt, Ik verlaat je niet!
Naar boven

Auteur Bericht
PEACEDOVE820

BerichtGeplaatst: donderdag 27 mei 2010, 14:12

Hey Mariek,

Zo herkenbaar meis, en heel stoer va je dat je dat zo op durft te schrijven voor iedereen te lezen!

Liefs,
Peacedove

MARIEKE897 schreef:
Als een ander zijn mening zegt...
oordelen, meningen en kritiek bij je neerlegt.

Als een ander die het oppervlakkig ziet..
je kwetst in je hart, maar hij weet dat niet?

Als de ander je afwijst door de keuzes die je maakt
krijg je weer een trap na..wordt je weer diep geraakt.

moet je het dan allemaal vertellen?
de meningen van anderen proberen bij te stellen?

of leg je weer een steen op de muur die je bouwt
zodat je de anderen steeds minder vertrouwd?

het is een strijd, maar wil ik die wel winnen?
of toch maar niet aan verdediging beginnen...

het laatste daar kies ik voor
want ik moet uiteindelijk met mezelf en voor de kinderen door!

er is er Één die precies weet wat ik voel als ik huil
die onvoorwaardelijk van mij houdt en me ziet als ik me verschuil

die meehuilt met mijn onmacht en verdriet
en me laat weten, wat een ander ook zegt, Ik verlaat je niet!
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: donderdag 27 mei 2010, 14:30

WILMA729 schreef:
Legalisreren van softdrugs???
Nou neee. Das dom, dommmer, domst.
Daarmee leg je de drempel voor veel jongeren veel te laag. Vooral nu in deze tijd waarin jongeren niet echt een rijke toekomst tegemoet zien, en er teveel jongeren in de ww belanden. Die drugs is een te grote verleiding om te vluchten voor de realiteit.
Het gedoogbeleid gaat naar mijn idee al veel te ver.
Ik snap die beweegredenen niet, om te gedogen en te legaliseren, om daarmee de criminaliteit aan banden te leggen.
Criminaltiet moet gewoon veel harder aangepakt worden,we zijn veel te soft.
Beter passen we niet het softdrugs -beleid aan, maar de softe aanpak van criminelen.

Helemaal mee eens !!!! Super dat je het zo durft te zeggen !!!!
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: donderdag 27 mei 2010, 14:33

IMRE695 schreef:
Eh... spelletje Hints? Of: vertel alles wat je weet over Anneke (misschien hoor je nog nieuwe dingen). Succes!

Misschien iets om Anneke alles, wat wij over jou weten, te vertellen ..... Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: donderdag 27 mei 2010, 14:47

TESSYBEAR731 schreef:
En dat die rivier van stromend water ons alles brengt wat wij behoeven, hoe mooi is dat Knipoog smiley

En de bron van de rivier in je hart ontspringt.....

Joh.4:14 ‘maar wie het water drinkt dat ik hem geef, zal nooit meer dorst krijgen. Het water dat ik geef, zal in hem een bron worden waaruit water opwelt dat eeuwig leven geeft.’ (NBV)

Joh.7:38 “Rivieren van levend water zullen stromen uit het hart van wie in mij gelooft,” zo zegt de Schrift.’ (NBV)
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: donderdag 27 mei 2010, 15:13

INKA401 schreef:
uuuh ... vraagje

mijn vriendin anneke (hier ontmoet op cm) en alweer ruim een jaar een relatie, word binnenkort 50 jaar ... ik wil er een súper leuk feest van maken, en vraag hierbij jullie hulp.

er worden rond de 70 mensen verwacht, vieren het binnen, en buiten in de tuin, en er komt een compleet verzorgde bbq ...
ik heb een orgineel spandoek laten maken met de tekst ...
het is feest bij onze lieve anneke ... een mega dikke kus van jou inka
rond het spandoek maak ik van pvc buis een rand, met daar omheen een lichtslang ... en daar steek ik 50 rode rozen in ... nou als dit niet romantisch is dan weet ik het niet meer hoor hihi.

de gasten worden om 16.00 uur verwacht met een welkomst drankje ... rond 18.00 uur word de bbq aangestoken, maar wat doen we tussendoor?

weten jullie niet iets leuks om al die mensen tussendoor met iets te verassen? ... en oja ... anneke wil een abraham ipv een sara in de tuin ... heb één van jullie geen ervaring met een komische abraham?

mijn vraag is dus, wie weet iets leuks ... iets knettergeks te verzinnen waar iedereen plezier aan beleefd ...

groetjes inka

Heb je al gegoogled op Icebreakers / IJsbrekers? Ik heb wel een boekje met allerlei ijsbrekers en binnenkomers. als je beetje meer details geeft wat de bedoeling is wel ik wel ff voor je grasduinen.
Is het de bedoeling mensen met elkaar kennis te laten maken; wil je physical energizers of juist mental (boekje is in Engels). Let me know.
Weet je wel of Anneke niet stiekum toch dit forum op internet meeleest? Knipoog smiley

GrZing!
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: donderdag 27 mei 2010, 15:14

HENK710 schreef:
Dat is zo'n complexe situatie waar ik in mijn reactie al op doelde. Het doet verschrikkelijk pijn als je je niet serieus genomen voelt door mensen waar je een bloedband mee hebt. Ik hoop dat je ondanks die pijn ze wel kunt accepteren als mens en ze een plek kunt (blijven) geven in je hart. Dit is een proces waar je zeker de tijd voor dient te nemen, want het gaat, zo weet ik uit eigen ervaring, met pijn gemoeid...maar gelukkig hoef je het niet alleen te doen, want God wil er ook bij zijn om jouw de kracht te geven en je te helpen groeien!

hmmm ... denk niet dat ze ooit een plek in mijn hart krijgen... mijn hart is er voor mensen die mij dierbaar zijn.

Het moeilijke ervan vind ik dat het van buitenaf bekeken wordt alsof je er eeuwig aan vast zou zitten. En vooral als het je ouders zijn en je ook nog eens christen bent zou het niet kunnen om die afstand te houden... want (wordt er gezegd) het zijn toch je ouders.
Als dezelfde situatie was ontstaan met vrienden is er niemand die er wat van zegt als je dat kontakt verbreekt.
Soms denk ik echt ... ik wou dat er mensen in mijn omgeving waren die het snapten... want dat maakt mij vaak zo eenzaam...
Pleassssse Henk710, hoe goed je het ook bedoelt, laat mij die keuze zelf maken om ze wel of niet in mijn hart toe te laten...

Hoe kan ik duidelijk maken dat ik in bloei had kunnen staan, maar ik ineengeschrompen ben ?
Eindelijk kom ik tot bloei !

en nu heeft een ander het over degene die ik in mijn hart zou moeten sluiten ?
Ik leer pas sinds kort dat het niet normaal is je aan een ander alsmaar aan te passen, iets wat voor mij heel normaal was. Zo is het me geleerd.
Begrijp me goed, ik gun ze het leven dat ze nu leven, maar ik kies er heel bewust voor om daar geen deel meer van uit te maken.
En wat ze allemaal zeiden en deden, ik zal het ze niet meer kwalijk nemen... het is voorbij.

Nee, ik kies voor mezelf, eindelijk... ik mag er zijn, God denkt anders over mij (dan zij in die tijd).

... en ik hoop straks in volle bloei te staan.
En ik weet en geloof dat God me hierin als geen ander begrijpt.

Suus

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op donderdag 27 mei 2010, 15:28
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: donderdag 27 mei 2010, 15:30

Nasi mèt kip. Of nasi zonder kip. Dat hangt van het bezoek af... Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: donderdag 27 mei 2010, 15:38

HERMIENA254 schreef:
Oke.......wordt het gewoon lekker aanschuiven allemaal Lachende smiley

drie bordjes extra please........ Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: donderdag 27 mei 2010, 15:38

IMRE695 schreef:
Nasi mèt kip. Of nasi zonder kip. Dat hangt van het bezoek af... Twijfelende smiley

Waarom hangt dat van het bezoek af? Kun je die kip niet in je 1tje slachten??? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

GrZ
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 27 mei 2010, 16:13

CHATULIEM619 schreef:

Ja, eraan toe zijn. Een ander moet eraan toe zijn. Mee eens.

Knipoog smiley

Ook heel wijs, deze opmerking van jou, vind ik.
Naar boven

Auteur Bericht
HERMIENA254

BerichtGeplaatst: donderdag 27 mei 2010, 16:27

HANNAH810 schreef:
drie bordjes extra please........ Knipoog smiley

haha, wordt nu 15 man.....of vrouw..

welkom..............staat al in de oven,

en wat eten de anderen dan vandaag?
Naar boven

Auteur Bericht
MARIEKE897

BerichtGeplaatst: donderdag 27 mei 2010, 16:34

Omdat wij een soort van feestje hebben vandaag , komen mijn ouders hier lekker eten!
Mn oudste moet om half 6 afzwemmen voor zn diploma Verliefde smiley

Wij ouderen Knipoog smiley eten spareribs met aardappelsalade, sla , stokbrood en kruidenboter en de jonkies willen graag patat met een frikandel.
Als toetje een lekkere cornetto met de keus uit chocola of aarbei.. Kwijlende smiley

groetjes,
Marieke (die maar even geen calorieen gaat tellen vanavond Geschokte, onthutste smiley )
Naar boven

Auteur Bericht
LIESBETH326

BerichtGeplaatst: donderdag 27 mei 2010, 17:06

THOMAS968 schreef:
Juist gezien, Chat. Ik poneerde dat impliciet in mijn slotzin. Je kunt het fijngevoeligheid noemen, ik noem het wijsheid - het maakt niet zoveel uit. Maar zeker in een moeilijker situatie is het goed om niet alles te zeggen wat je weet. Mensen hebben soms wat tijd nodig om de werkelijkheid onder ogen te zien. Zeker in de conflictsituaties, waar ik door mijn werk nogal eens in verkeer, is het beter iets te poneren dat de ander naar de waarheid stuurt - die hij dan zelf ontdekt en dat overtuigt het beste......

Als je een ander helpt, mag en moet je jezelf ook heel houden. Dan heb je de ander ook, in een bepaalde vorm, lief als jezelf.

Thomas, die zich afvraagt wat wil je als mens, gelijk of geluk?

Ehm... ik wil het graag allebei... Lachende smiley
Ondertussen weet ik drommels goed dat geluk meer is dan gelijk...

Laatst aangepast door
LIESBETH326
op donderdag 27 mei 2010, 19:19
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324

BerichtGeplaatst: donderdag 27 mei 2010, 17:33

CHATULIEM619 schreef:

Nog meer zwijgen dat is een punt wat ik mag leren in mijn leven want ja zonder ik het door heb verwond ik onnodig wat mensen in mijn uitspraken is dit in mijn schrijven als in mijn woorden in praktijk. Tja en ik heb ook zoveel geduld he op sommige tereinen maar grote deels is meer ongeduld die ik niet altijd laat zien.
Alleen ik begrijp soms lang niet alles maar ik wil ook wel dat mensen mij die kans geven dat ik dingen ook zelf mag uitzoeken en als ik door heb dat hun gelijk hadden dan durf ik ook wel toegeven joh jij had gelijk maar als mensen bij de 1e vraag je gelijk de mond snoeren en jou die antwoord geven dan leer ik het ook nooit he. Gefrustreerde smiley Alleen die persoon moet dan wel erg veel geduld met mij hebben en als ik je om raad vraag voor de zoveelste keer hou je dan nog rustig om mij een duidelijk uitleg te kunnen geven in wat ik dan niet snap. Knipoog smiley Want mensen die mij kennen van het dagelijks leven worden soms moe van mij. Clown smiley Dus je hebt wel enorm veel energie en geduld nodig bij mij en niet dat je na de zoveelste keren de knuppel in de hoenderhok gooit en opgeeft. Verraste, verbaasde smiley Ja ik kan je het leven zeur maken maar als je door mij heen prikt en kijkt naar mijn hart dan zie je wie ik echt ben en geef ik je voor alle dagen veel liefde en draag je een warm hart toe tot behulpzaam en zorgzaamheid. Knipoog smiley Lachende smiley Clown smiley

Shalom,
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: donderdag 27 mei 2010, 18:16

CROSSROAD317 schreef:
En de bron van de rivier in je hart ontspringt.....

Joh.4:14 ‘maar wie het water drinkt dat ik hem geef, zal nooit meer dorst krijgen. Het water dat ik geef, zal in hem een bron worden waaruit water opwelt dat eeuwig leven geeft.’ (NBV)

Joh.7:38 “Rivieren van levend water zullen stromen uit het hart van wie in mij gelooft,” zo zegt de Schrift.’ (NBV)

Gaat dat gedicht over God dan ? dacht dat het eerder ging over een geliefde... maar misschien is dat mijn invulling Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: donderdag 27 mei 2010, 18:19

SUSANNAH475 schreef:
Gaat dat gedicht over God dan ? dacht dat het eerder ging over een geliefde... maar misschien is dat mijn invulling Verlegen lachende smiley

Nee hoor Sus, je hebt helemaal gelijk...denk ik! Maar vond de gelijkenis met de rivier zo treffend Knipoog smiley

Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op donderdag 27 mei 2010, 18:20
Naar boven

ChristianMatch forum index » Gebed
Ga naar pagina Vorige 1 ... 662 663 664 665 666 667 668 ... 6194 Volgende
Pagina 665 van 6194