| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: donderdag 27 mei 2010, 23:44
|
|
|
|
| WILMA729 schreef: | welke mafketels gaan nou bij -10 graden naar een tuinfeestje :-Moet wel een heel vreemd en klein gehucht zijn, waar ze dat doen. Je zal er maar geboren zijn zeg, sneu.  |
hahaha Wilma...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILMA729
|
|
Geplaatst: donderdag 27 mei 2010, 23:45
|
|
|
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: donderdag 27 mei 2010, 23:46
|
|
|
|
| MARIEKE897 schreef: | Als een ander zijn mening zegt... oordelen, meningen en kritiek bij je neerlegt.
Als een ander die het oppervlakkig ziet.. je kwetst in je hart, maar hij weet dat niet?
Als de ander je afwijst door de keuzes die je maakt krijg je weer een trap na..wordt je weer diep geraakt.
moet je het dan allemaal vertellen? de meningen van anderen proberen bij te stellen?
of leg je weer een steen op de muur die je bouwt zodat je de anderen steeds minder vertrouwd?
het is een strijd, maar wil ik die wel winnen? of toch maar niet aan verdediging beginnen...
het laatste daar kies ik voor want ik moet uiteindelijk met mezelf en voor de kinderen door!
er is er Één die precies weet wat ik voel als ik huil die onvoorwaardelijk van mij houdt en me ziet als ik me verschuil
die meehuilt met mijn onmacht en verdriet en me laat weten, wat een ander ook zegt, Ik verlaat je niet! |
mooi....!!! ... en vooral dat je mag ervaren dat God bij je is.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YSHJA217
|
|
Geplaatst: donderdag 27 mei 2010, 23:49
|
|
|
|
Hallo ik wil ook graag mee naar de picknick.
ysjha 217 alleen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: donderdag 27 mei 2010, 23:49
|
|
|
|
| LIESBETH326 schreef: | Dit roept bij mij een algemene vraag op... in hoeverre mogen wij vergeving verwachten? Verwachten in de zin van erop rekenen, vinden dat wij vergeving moeten krijgen... Wie zijn wij om voor een ander te bepalen dat het moment rijp is om te vergeven... Wat zou dat kunnen zeggen over ons excuus of spijtbetuiging?
Ik hoop niet dat ik iemand met deze vragen kwets, dat is echt niet mijn bedoeling... Ik benadruk dat het een algemene, neutrale vraag is, die zomaar bij me op kwam... |
Dat gevoel deel ik wel met je, Liesbeth. Je kunt wel zelf vergeven. Je kunt wel om vergeving vragen. Verwachten kan je het volgens mij niet, er wel op hopen. Als je iemand zegt dat je ergens spijt van hebt kan dat het beste een actie zijn om iets te geven; jouw spijt, jouw verontschuldiging. Wat de ander daarmee doet kan je niet beïnvloeden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: donderdag 27 mei 2010, 23:50
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | Bijzonder mooi gedicht. Van mij mag je wel een gedichtenbundel uitgeven. Wanneer ligt ie in de winkel ?  |
Sommige van mijn gedichten zijn voor iedereen sommige zijn voor iemand in het bijzonder sommige gaan over iemand waar ik verdriet om heb sommige gaan over mijzelf en t verdriet daarin sommige gaan over mijzelf en hoe ga ik verder sommige gaan over mijn verlangen en niemand in t bijzonder soms begrijpen mensen ze, en soms plaatsen mensen ze verkeerd dat vind ik wel eens jammer, omdat ik er heel open en eerlijk in ben en veel van mijn verdriet, blijdschap, dromen en strijd in leg
En dan hoop ik dat diegene dat zal inzien en weer zal glimlachen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PEACEDOVE820
|
|
Geplaatst: donderdag 27 mei 2010, 23:56
|
|
|
|
Gezellie dat je ook komt meis!
| YSHJA217 schreef: | Hallo ik wil ook graag mee naar de picknick.
ysjha 217 alleen. |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Nee hoor Sus, je hebt helemaal gelijk...denk ik! Maar vond de gelijkenis met de rivier zo treffend  |
Ach .... je kan t ook lezen zoals de 1e reacties en natuurlijk ook als de 2e opmerkelijke geesten.
wie van jullie weet t nu? Ik wel in ieder geval ! haha
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | Sommige van mijn gedichten zijn voor iedereen sommige zijn voor iemand in het bijzonder sommige gaan over iemand waar ik verdriet om heb sommige gaan over mijzelf en t verdriet daarin sommige gaan over mijzelf en hoe ga ik verder sommige gaan over mijn verlangen en niemand in t bijzonder soms begrijpen mensen ze, en soms plaatsen mensen ze verkeerd dat vind ik wel eens jammer, omdat ik er heel open en eerlijk in ben en veel van mijn verdriet, blijdschap, dromen en strijd in leg
En dan hoop ik dat diegene dat zal inzien en weer zal glimlachen |
Gedichten zijn soms idd. heel persoonlijk... 't Belangrijkste is denk ik dat je je gevoel erin kwijt kan en dat jij het samen met God begrijpt... Zo'n mooi gedicht over Pinksteren kan voor een ieder gelden en zou heel goed in bijv. een christelijke boekhandel te vinden kunnen zijn in een gedichtenbundel... interesse ?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 00:06
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | Gaat dat gedicht over God dan ? dacht dat het eerder ging over een geliefde... maar misschien is dat mijn invulling  |
Jij dacht natuurlijk dat het een liefdesgedicht was speciaal voor en aan jou geschreven Sus
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
INKA401
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 00:06
|
|
|
|
eeeeeeey sus ... welkom terug ... wat leuk dat je er weer bent ... ik heb mij zelf óók voorgenomen om mijn abbo niet meer te verlengen ik mis het laatste half jaar iets .. herkenbaar? ...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
INKA401
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 00:12
|
|
|
|
|
leg mij eens uit wat het verschil is tussen krootjes en bietjes?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIEKE897
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 00:20
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | Ik wacht in de rivier Op mijn knieën met geduld Heb tegen de stroom opgelopen geworsteld met het tumult
Op de zoektocht naar rozen zelfs haar dorens niet gevoeld Geknield is nu mijn poze toch.. verlangen is niet gekoeld
nog niet gekregen waarom was ik soms zo stuk? waar kom ik t tegen? in zoektocht naar geluk
Ik wacht in de rivier Zo kun je mij vinden Op mijn knieën met geduld Ik ga me aan niets anders binden
Ik wacht in de rivier geknield met lege handen mijn ziel en zaligheid ligt open hoe hou ik mijn onrust aan banden
Maar als t geluk is te vinden ergens in de vallei Dan wacht ik op mijn knieën Tot ze komt voorbij
Ik wacht in de rivier zodat ik niet verder hoef gaan overspoel mij straks maar met geluk dan zal ik weer opstaan |
ik wil het wel op alletwee de manieren lezen hoor jonathan! Want ook dan blijven ze mooi en indrukwekkend!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 00:30
|
|
|
|
En ik heb er net een tijdje bij gedaan omdat ik het weer leuk vind na een hele tijd. martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 00:39
|
|
|
|
Ik vraag me af hoe dan een oprechte christen zonder slag of stoot kan accepteren dat er andere religieuse feestdagen zijn, daar God zegt dat er geen andere goden naast Hem zijn, en dat Hij afgodendienst haat.
En hier valt of staat je geloof mee . Heel goed verwoord Met een vriendelijke groet van mij. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LIESBETH326
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 00:39
|
|
|
|
| MIEKE364 schreef: | Dit is een reactie op Habakuk, Liesbeth, niet op jou, hoor!
Moeten we terug naar de donderpreken over zonde en schuld? Laten zien dat we nog steeds niet hebben begrepen dat Christus voor onze zonden is gestorven en de schuld daarvoor op zich nam en hem daardoor - wat pas echt zonde is - Hem telkens opnieuw kruisigen? Christen zijn is - zoals ik het heb geleerd - een volgeling zijn van Jezus, wat zoveel wil zeggen als proberen te zijn zoals Hij was, voorzover dat een onvolkomen mens gegeven is, en wel in het besef daarvan. Christus was af en toe passievol zoals hij de verkopers van offerdieren e.d. van het kerkplein joeg en zoals hij opkwam voor de overspelige vrouw, zoals hij de farizeeërs en de sadduceeërs stevig toesprak over hun liefdeloosheid. Hij leefde voor en legde ons op je medemens en je vijand lief te hebben als je zelf, oneindig te vergeven en nog zo meer. Dat vind ik christelijker - en zeker niet lauw - dan mijn medemensen onder te dompelen in zedepreken en beschuldigingen. Wel de Weg wijzen, in medemenselijkheid. |
Nou ja, toch ook wel een beetje op mij, want ik ben tenslotte degene die het artikel hier plaatst... Maar goed, dat geeft niet... 
Voor mij is het zeer de vraag of de schrijver van het artikel doelt op de terugkomst van die zgn. donderpreken of dat hij het heeft over het gemis aan erkenning van het feit dat we zondige mensen zijn. Ik denk het laatste en dat kan los gezien worden van (aangepraat) schuldgevoel. Ik erken dat ik zonden doe, maar ik voel me niet (meer) schuldig, want ik weet ook van vergeving!
Ik vraag me weleens af waarom mensen, zodra de term zonde valt, meteen (voor mijn gevoel soms zelfs allergisch) reageren met termen als schuldgevoelens (aanpraten), donderpreken, etc. Ik denk dat ik het kan verklaren vanuit pijnlijke ervaringen en beschadigingen die mensen daardoor hebben opgelopen. Hoewel ik daar zeker begrip voor heb, ben ik ook van mening dat we minder vanuit subjectiviteit naar de term zonde kunnen kijken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 01:08
|
|
|
|
Er zijn christenen die geloven dat er straks een 1000-jarig rijk komt en je als christen daar dan nog bij aanwezig bent en verleidt kan worden.
Dat de uitverkoornen er bij zijn dat is een ding wat zeker is maar we kunnen niet verlijd worden omdat we al opgestaan zijn uit het dodenrijk en daarom niet toebehoren aan de duivel. We behoren alleen aan HEM die voor ons gestorven is om onze zonden en opgestaan dus kunnen we niet meer twijffelen. Met een vriendelijke groet. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 01:27
|
|
|
|
Volgens mij komen de kroten uit de buurt van Rotterdam en bietjes meer uit Wassenaar als ik het wel heb maar het zou ook zomaar kunnen dat ze van bloemendaal gekookt zijn Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 04:05
|
|
|
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 05:18
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: |  |
Ik wel. Waar is de man met de hamer?
Ik wil slapen....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 05:21
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | Heer Imre, Vader Abraham aan het kijken . Wat was ze schattig he?  |
Vader Abraham, vader Abraham, vader Abraham...
Die had zeven zonen. Daar hoef ik toch niet op te letten.
Enfin, ik smurf nog even verder op het internet.
Ik was altijd meer fan van Hannie en de Rekels.
Of Mieke.... http://www.youtube.com/watch?v=v4XGFBwHN6M
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 07:22
|
|
|
|
| INKA401 schreef: | | leg mij eens uit wat het verschil is tussen krootjes en bietjes? |
Er is eigenlijk geen verschil Inka, Krootjes is gewoon de rotterdamse uitdrukking voor bietjes
Alleen eh...Wie Jaap is weet k niet Mario
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 07:36
|
|
|
|
| ROBBEDOES873 schreef: | Maar wat nu als de persoon in kwestie geen vergeving wil geven voor een heel onbenullig iets?? Zelfs als er excuus aangeboden is word het niet aangenomen en geloof me dat maalt me goed door men hoofd  |
Dat is wel jammer maar het geeft te kennen dat diegene te hoogmoedig is en het dan niet kan vergeven wat inwezen wel zou moeten zijn.

Al onze zonden: Die van mij, die van u en ook die van onze schuldenaren
Indien wij Zijn genade aanvaarden en vandaar uit ook schenken;
Math. 6:12 " En vergeef ons onze schulden, Gelijk ook wij vergeven onze schuldenaren"
Dan geldt door het aanvaarden van Zijn kostbare gift en het afleggen van onze bitterheid:
Genade maakt ons vrij
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 07:49
|
|
|
|
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op vrijdag 28 mei 2010, 07:51
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 08:00
|
|
|
|
Wat u kunt doen als de server traag is: [img] [/img]
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 08:19
|
|
|
|
Quote Thomas: Maar zeker in een moeilijker situatie is het goed om niet alles te zeggen wat je weet. Mensen hebben soms wat tijd nodig om de werkelijkheid onder ogen te zien. Zeker in de conflictsituaties, waar ik door mijn werk nogal eens in verkeer, is het beter iets te poneren dat de ander naar de waarheid stuurt - die hij dan zelf ontdekt en dat overtuigt het beste......
Je hebt waarheid op feiten berust, dan kan je het even opzoeken, en meteen zien wie er gelijk heeft.
Je hebt de Waarheid zoals die in de bijbel staat, en dan zou je het in de bijbel kunnen opzoeken bij een meningsverschil.
Dan heb je ook de waarheid, die subjectief kan zijn, wat de 'norm' is bijvoorbeeld. En de norm kan verschillen per groep.
De waarheid kan ook in het midden liggen. Dat de een soms gelijk heeft en de ander ook soms.
En je kan ook gelijk hebben over iets kleins, wat éigenlijk niet zó belangrijk is.
En als iemand gewoon niet wil luisteren, als het toch wel overduidelijk is dat je gelijk hebt, dan is het beter om iets te poneren.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 28 mei 2010, 08:53
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 08:28
|
|
|
|
Grmbl de grmbl de grmbl.
Sta je vroeg op omdat er werklui om ca 8.15 op de stoep kunnen staan, komen ze niet.
Allen waren weggegeroepen voor een ernstige klus.
En ik heb maar 1,5 uur geslapen vannacht
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 08:36
|
|
|
|
dit topic roept bij mij de vraag op wat vergeving precies inhoud.
op de vraag: hoe kan je iemand vergeven die weet dat hij/zij fout zat, maar het boeit die persoon totaal niet, heb ik wel een redelijk antwoord naar aanleiding van annettes vraag.
maar, wanneer heb je iemand echt vergeven, wat voel je dan?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|