ChristianMatch

Forum

De Godvrezende vrouw
Ga naar pagina Vorige 1 ... 706 707 708 709 710 711 712 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 3 juni 2010, 11:41

FLORA809 schreef:
Mooi stukje Anita, de fase van ongetrouwd zijn heeft z'n eigen charmes en mogelijkheden en als je die ziet en benut (uitbuit Knipoog smiley) maak je van die tijd ook iets moois, wat je weer meeneemt naar de volgende fase.
Hoe beter de voorbereiding, dus je relatie met God en weten wie je bent in Hem, hoe beter het huwelijk, omdat je voor die tijd al waardevolle dingen hebt geleerd.

Ja Anita, ik vind het ook een heel erg mooi stuk wat je daar hebt neergezet!!!!!
Ik heb het met belangstelling en met plezier gelezen!

Bedankt! :)

En Flora, Dat heeft inderdaad zijn charmes! ;) En mogelijkheden die je kan benutten. En inderdaad, dat herken ik ook, je kan je voorbereiden ;)

Shanita.

:)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ELSKE475

BerichtGeplaatst: donderdag 3 juni 2010, 12:16

ik moet hierbij denken aan de vergelijking (heb geen bijbel bij de hand dus weet niet welk gedeelte iig in één van de evangelien) met de heer en de slaaf die hem (veel) geld schuldig is. de heer/baas scheldt deze schuld kwijt.
dezelfde slaaf komt dan een medeslaaf tegen die hem (veel minder) geld schuldig is en eist het geld, laat de medeslaaf zelfs in de gevangenis gooien.
als de heer hiervan hoort laat hij de slaaf alsnog in de gevangenis gooien!

er staat ook niet voor niets in het onze vader: vergeef ons onze schulden gelijk wij onze schuldenaren vergeven.

vergeving is hoe dan ook belangrijk, vooral als je beseft dat wat jijzelf hebt foutgedaan (alsje tegen een wetregel zondigt heb je tegen de hele wet gezondigt). God houdt zoveel van ons dat hij ons telkens weer vergeeft, dan moeten wij toch op z'n minst de ander ook vergevensgezind zijn!

het is wel erg moeilijk om iemand die iid niet wil accepteren dat hij/zij fout zit te vergeven, maar (zoals al eerder opgemerkt) vergeving is daar niet van afhankelijk.

de 'verzoening' is iets heel anders, je hoeft namelijk een persoon die je gekwetst heeft niet te vertrouwen (wij gaan ook weer de mist in naar God toe en dat weet hij ook) of vrienden mee worden, maar als je vergeeft dan laat je ook niet toe dat je deze persoon gaat haten en vanuit die haat gaat reageren en leven. Je blijft dan in de Liefde!
Naar boven

Auteur Bericht
PEACEDOVE820

BerichtGeplaatst: donderdag 3 juni 2010, 12:18

Hey Anita,

Ik vind het een erg mooi stuk en ben persoonlijk wel benieuwd of dit ook voor gescheiden vrouwen geldt want ook dan ben je ongetrouwd natuurlijk!

Dat kwam effe zo in me op zo net.....

SHANITA130 schreef:
Ja Anita, ik vind het ook een heel erg mooi stuk wat je daar hebt neergezet!!!!!
Ik heb het met belangstelling en met plezier gelezen!

Bedankt! :)

En Flora, Dat heeft inderdaad zijn charmes! ;) En mogelijkheden die je kan benutten. En inderdaad, dat herken ik ook, je kan je voorbereiden ;)

Shanita.

:)
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: donderdag 3 juni 2010, 12:29

Kan alleen maar "Amen!" zeggen denk ik...
Al is het in theorie natuurlijk een stuk makkelijker dan soms in de praktijk Knipoog smiley

Komt dit van eigen hand, Jonathan?
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: donderdag 3 juni 2010, 13:00

HENK710 schreef:
Zijn verklaring...blijkbaar hebben vele anderen het toch anders gehoord Knipoog smiley
Maar dan nog blijft staan dat hij wel durft toe te geven dat Duitse belangen zeker een rol spelen in bepaalde internationale oproepen tot hulp. En ja, die mensen zouden er wel eens meer mogen zijn Coole smiley met zonnebril
Eerlijk gezegd vind ik dat niet zo erg. Het Duitse volk heeft nu ook zeer te lijden van de Griekse escapades. Vreemd trouwens, dat we daar aan mee moeten betalen....
Naar boven

Auteur Bericht
HERMIENA254

BerichtGeplaatst: donderdag 3 juni 2010, 13:15

Omdat het zo lekker zonnig weer is.......een frisse salade, gewone gekookte piepertjes, en een stukje vis erbij..........denk ik Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: donderdag 3 juni 2010, 14:56

ROBBEDOES873 schreef:
Ik heb het ook gelezen en eeh de reactie van wagelijk kan ik me instantie wel voorstellen...Maar blijf vooral lezen zou ik zeggen... Want het is echt een boek dat raakt!!! Hoe cru soms ook geschreven,
De film heb ik ook gezien en misschien komt het omdat ik eerst het boek heb gelezen maar dat vond ik echt een regelrechte afknapper,
De weduwnaar heb ik ook gelezen en dat ik idd ook een aanrader...

Ben em ook aan het lezen...(zonder de film gezien te hebben)...en moet zeggen dat ie wel "Pittig" is idd...maar kan de humor eigenlijk wel waarderen Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: donderdag 3 juni 2010, 15:41

VISSER278 schreef:
En een jup holland jup shirt Coole smiley met zonnebril

Clown smiley Clown smiley Clown smiley Clown smiley Clown smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: donderdag 3 juni 2010, 15:42

Vandaag wordt het een Mac-drive Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Geschokte, onthutste smiley Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: donderdag 3 juni 2010, 15:49

THOMAS968 schreef:
In mijn bijdrage van 6 mei verwees ik naar deze uitkomst, het is alleen merkwaardig dat mensen die een poging tot zelfdoding deden, die ervaring niet hadden. Ik heb dat Amerikaanse onderzoek nog niet gelezen. Staat daar iets in over dit gegeven? Heb je een link?

En Henk, hoe wil of kun je iets ervaren zonder hersenactiviteit? Het is met spirituele zaken niet anders....

Thomas, nieuwsgierig.

Heb het uit het Algemeen dagblad, niet nagecheckt op de website.

Mario, die elke dag de krant leest van A-Z Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CARIEN982

BerichtGeplaatst: donderdag 3 juni 2010, 16:09

Vandaag eet ik nieuwe aardappels met zoute vis,
bloemkool met een sausje en roomboterjus.

Gele vla met aardbeitjes uit eigen tuin. Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CARIEN982

BerichtGeplaatst: donderdag 3 juni 2010, 16:10

CARIEN982 schreef:
Vandaag eet ik nieuwe aardappels met zoute vis,
bloemkool met een sausje en roomboterjus, en niet te vergeten de mosterd. Knipoog smiley

Gele vla met aardbeitjes uit eigen tuin. Clown smiley

Per ongeluk 2 x Clown smiley

Laatst aangepast door
CARIEN982
op vrijdag 4 juni 2010, 00:39
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: donderdag 3 juni 2010, 16:20

Wat eet je nou carien? Knipoog smiley
Het een na bovenste of het bovenste? Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: donderdag 3 juni 2010, 16:23

Wie van de dames gaat hun nagels oranje lakken?
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: donderdag 3 juni 2010, 16:25

Nu ik de tuin zit, heb ik meer behoefte aan luchtige lectuur.

Ben weer begonnen met Beekman en Beekman.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: donderdag 3 juni 2010, 17:15

PIETER649 schreef:
het werkt beter om eerst een topic te openen dat je weggaat. dan kan iedereen je nog ff knuffe en het beste toewensen. jij kan dan uitleggen dat je hier een fijne leerzame tijd heb gehad waarin je veel nieuwe vrienden hebt gemaakt... ( jahaa, we msn-en hoor )

En dan na poosje weer terug omdat je jouw vrienden toch niet kunt missen, of omdat ze jou niet konden missen en bedreigden als je niet terug kwam..
maakt niet uit, de knuffels gaan je om de oren vliegen Clown smiley

Haha Lachende smiley , bedankt voor de tips! Mijn abonnement loopt nog tot 16 juni, eens kijken hoe ik het ga aanpakken. Knipoog smiley Jij hebt er dus ervaring mee? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
HERMIENA254

BerichtGeplaatst: donderdag 3 juni 2010, 17:18

MARISKA601 schreef:
Wat eet je nou carien? Knipoog smiley
Het een na bovenste of het bovenste? Smiley die vol vragen zit

Als het maar lekker is, Carien.

Eet smakelijk allemaal Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: donderdag 3 juni 2010, 17:18

MARISKA601 schreef:
Wie van de dames gaat hun nagels oranje lakken?

Ikke natuurlijk. Lachende smiley Maarre.....bestaat oranje nagellak eigen wel? Twijfelende smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HERMIENA254

BerichtGeplaatst: donderdag 3 juni 2010, 17:22

Kreeg een enorme oranje toeter bij de TPG, alleen omdat ik een kaart kocht Gefrustreerde smiley

kheb hem aan het eerste kleine meisje ....in dit geval ....gegeven die ik tegen kwam.

Was die vader even blij ......moet gaan voordoen hoe hij toeteren moest, hahaha
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: donderdag 3 juni 2010, 17:42

MARIJAN072 schreef:
Haha Lachende smiley , bedankt voor de tips! Mijn abonnement loopt nog tot 16 juni, eens kijken hoe ik het ga aanpakken. Knipoog smiley Jij hebt er dus ervaring mee? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

ik heb ervaring in abo verlopen en naderhand weer lid worden, dat wel ja.
maar ik heb nooit echt het idee dat ik nou zooooo welkom was als ik weer es terugkwam Smiley die vol vragen zit
en dat terwijl ik 1 van de aardigste leden ben hier, zo niet de aardigste Coole smiley met zonnebril

misschien moet ik de volgende keer ook maar es n afscheistopicje openen, maar ik vrees dat ik voornamelijk reacties krijg in de trant van:
- hehheh eindelijk gaatie weer es Lachende smiley
- mooi, wegwezen en wegblijven!! Boze smiley
- en nou niet weeeeeeer terugkmen he, denk erom Woedende smiley
- ahhhhh mn droom komt uit, 649 eindelijk weg Coole smiley met zonnebril

dus ik vertrek tzt wel weer in stilte Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: donderdag 3 juni 2010, 17:45

CARIEN982 schreef:
Ik snap niet dat sommigen zo n hekel aan strijken hebben, Smiley die vol vragen zit
zelfs mn zus brengt haar strijk hier ,incl van haar vriend.
Muziekje aan en het is zo geklaard. Lachende smiley

Ik vind het ook niet erg, maar kan me indenken dat als je voor het hele gezin moet strijken dat dat wel erg veel is en dat komt natuurlijk ook telkens weer terug... Geschokte, onthutste smiley
Ik ben alleen, dus dan valt het nog mee... al heb ik de laatste tijd een berg was ingehaald van een jaar of 15 haha... Verlegen lachende smiley dan is 't ook ff veel... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: donderdag 3 juni 2010, 17:47

HERMIENA254 schreef:
Kreeg een enorme oranje toeter bij de TPG, alleen omdat ik een kaart kocht Gefrustreerde smiley

kheb hem aan het eerste kleine meisje ....in dit geval ....gegeven die ik tegen kwam.

Was die vader even blij ......moet gaan voordoen hoe hij toeteren moest, hahaha

LOL!
Mijn zoon kon een plastic voetbalslinger krijgen bij de kassa,zegt ie:wat moet ik met die troep Geschokte, onthutste smiley Dus ik:das niet erg beleefd he,zegt hij : dat zeg jij toch ook altijd tegen mij?oeps...... Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LIESBETH326

BerichtGeplaatst: donderdag 3 juni 2010, 17:47

Een bloeddrukmeter...
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: donderdag 3 juni 2010, 17:50

Het boek "De gelukkige huisvrouw"
Naar boven

Auteur Bericht
MARIEKE897

BerichtGeplaatst: donderdag 3 juni 2010, 17:55

een nieuw picknickkleed Knipoog smiley
een verjaardagskalender
spaarlampen
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: donderdag 3 juni 2010, 18:21

PIETER649 schreef:
ik heb ervaring in abo verlopen en naderhand weer lid worden, dat wel ja.
maar ik heb nooit echt het idee dat ik nou zooooo welkom was als ik weer es terugkwam Smiley die vol vragen zit
en dat terwijl ik 1 van de aardigste leden ben hier, zo niet de aardigste Coole smiley met zonnebril

misschien moet ik de volgende keer ook maar es n afscheistopicje openen, maar ik vrees dat ik voornamelijk reacties krijg in de trant van:
- hehheh eindelijk gaatie weer es Lachende smiley
- mooi, wegwezen en wegblijven!! Boze smiley
- en nou niet weeeeeeer terugkmen he, denk erom Woedende smiley
- ahhhhh mn droom komt uit, 649 eindelijk weg Coole smiley met zonnebril

dus ik vertrek tzt wel weer in stilte Twijfelende smiley

Nou Pieter, zulke mensen snap ik echt niet hoor! (slijm slijm Kussende smiley ) Haha, dan heb je het ergens ook goed gedaan! Knipoog smiley Je wordt in ieder geval gemist, al is het dan misschien als kiespijn. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Lachende smiley

Tja, 't brengt dus een risico met zich mee om zo'n afscheidstopic te openen. Stel je voor dat mensen zeggen 'hèhè... fijn dat je eindelijk gaat'. Daar kun jij denk ik beter tegen, dan ik. Twijfelende smiley Aan de andere kant moet je het dan ook maar relativeren, want er is ook nog een sociaal leven buiten CM. Lachende smiley

Laatst aangepast door
MARIJAN072
op donderdag 3 juni 2010, 18:21
Naar boven

Auteur Bericht
HERMIENA254

BerichtGeplaatst: donderdag 3 juni 2010, 18:55

MARIJAN072 schreef:
Ikke natuurlijk. Lachende smiley Maarre.....bestaat oranje nagellak eigen wel? Twijfelende smiley Knipoog smiley

Zal ik even gaan kijken bij mn dochters in de bak Twijfelende smiley

volgens mij wel dus, haha.......

Laatst aangepast door
HERMIENA254
op donderdag 3 juni 2010, 18:56
Naar boven

Auteur Bericht
MARY052

BerichtGeplaatst: donderdag 3 juni 2010, 18:57

JONATHAN890 schreef:
Ja maar ook zo moeilijk als je eraan begint.
Om de onderwerpen van pijn en verdriet en gekwetst voelen echt aan een naam koppelt en die naam bij God brengt in je gebed.
En jezelf daar ook kwetsbaar neerzet

Ja dat is ook heel erg moeilijk, maar met GODs hulp kun je daar wel doorheen. ik heb ook mensen moeten vergeven die me heel veel pijn hebben gedaan, ik kon dat eerst niet en heb tegen GOD gezegd dat ik met mijn wil en verstand deze mensen ging vergeven en tegelijk was mijn gebed daar bij of GOD het gevoel daarbij wilde bewerken, en dat heeft HIJ gedaan ook al duurde dat wel langer, maar dat is niet erg want GOD is een GOD van processen en heeft wel geduld met ons.

Mary
Naar boven

Auteur Bericht
LIESBETH326

BerichtGeplaatst: donderdag 3 juni 2010, 18:59

GRACE015 schreef:
He, hallo, nou ja, het gaat gelukkig weer goed met mij!
Heb 2 weken flink longontsteking gehad, maar dat is weer helemaal over, gelukkig wel, ik voelde me erg beroerd.
Vandaag vierde ik mijn verjaardag, het is best nog een leuke dag geworden!
t Was de eerste verjaardag zonder mijn man, en daar had ik vanmorgen toch een beetje moeite mee.
Maar ik heb heel goed nieuws, ik kan het nu wel vertellen, ik heb een hele leuke man gevonden, alleen niet via CM.
Het klikt heel erg goed, en ik hoop dan ook dat het een blijvende relatie kan gaan worden. De tekenen zijn goed, in ieder geval.
Dat is dan ook weer op zo'n dag als vandaag, vreugde en verdriet gaan hand in hand he.
Staat er niet ergens: Licht en donker, beide schenk Ik u?
Liefs,
Grace.

Dubbel gefeliciteerd dus en veel geluk in je nieuwe levensjaar... Lachende smiley

Laatst aangepast door
LIESBETH326
op donderdag 3 juni 2010, 18:59
Naar boven

Auteur Bericht
MARY052

BerichtGeplaatst: donderdag 3 juni 2010, 18:59

CARIN303 schreef:
Ik heb 2 flessen wijn gekocht voor de bouwvakkers die mijn balkon opnieuw "bestraat"hebben en daarbij al mn onkruid weggehaald hebben ( heerlijk!).
En een rvs afvalbak voor een hele goede vriend die binnenkort jarig wordt!

Kleren voor mijn jongste zoon, heel gewoon bij de Zeeman maar wat is hij er blij mee!!!

Mary
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 706 707 708 709 710 711 712 ... 6194 Volgende
Pagina 709 van 6194