| Auteur |
Bericht |
|
LIESBETH326
|
|
Geplaatst: zondag 6 juni 2010, 22:25
|
|
|
|
| MIEKE364 schreef: | Vandaag, beste collegachristenen heb ik belijdenis gedaan op mijn oude dag. ...
Waar ik benieuwd naar ben is: hebben jullie belijdenis gedaan? Zo ja, zou je dat nu anders doen of beleven? Zo niet, zou je dat alsnog willen doen en waarom, wat zou je motivatie zijn? |
Mooi Mieke, dat je vandaag belijdenis hebt gedaan en dat je je verhaal en je beleving met ons wilde delen.
Ik was nog jong toen ik belijdenis deed, nog net geen 20. Het was een verlangen van mijn hart en ik heb er geen dag spijt van gehad... Ik denk dat ik het nu niet heel anders zou beleven... Hoewel, ik merk dat de geloofsdoop geleidelijk aan wel terrein wint in mij... Anderzijds ben ik ook gehecht aan de kinderdoop.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: zondag 6 juni 2010, 22:26
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | Ja en dat is dus mijn dilemma. Zijn alle dingen die je aangedaan worden op een moment zover gesleten dat je zelfs die dingen kan vergeven.
En stel als bepaalde invloeden die worden uitgeoefend nog steeds van invloed zijn op bepaalde zaken uit je omgeving. Dat die invloeden nog steeds boosheid en bitterheid naar boven brengen??
Moet je alle dingen wel kunnen verwerken en vergeven? |
Jonathan, ik denk dat vergeven en vergeten in stukjes gaat. Zo ging het bij mij in ieder geval. Telkens komt bij je terug waarmee je nog niet klaar bent. Om er opnieuw naar te kijken, te proberen te begrijpen wat je nog hindert en dat in gebed bij God te brengen en Hem te vragen er verder mee te komen. Zijn Liefde kan je boosheid en verzet los te laten, te vergeven ineens openbreken en dat is durven want je wordt dan geconfronteerd met wat achter je boosheid en bitterheid zit en dat is vaak pijn en angst. Ook dat kan je dan bij Hem brengen en werkelijk ten diepste vergeven en loslaten. Hij houdt je daarin vast. Niet makkelijk en zeker de moeite waard. De bevrijding en de mogelijkheid om verder te komen en weer ruimte te krijgen om te leven in plaats van om te zien in bitterheid en boosheid en verdriet is het zeker waard. Gun jezelf de tijd, het zijn geen kleine dingen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zondag 6 juni 2010, 22:29
|
|
|
|
| MIEKE364 schreef: | Je reactie doet me goed, Thomas, dank je voor je goede woorden. Onze God is een persoonlijke God, die Zijn Weg met ieder van ons gaat. Dat is ook mijn beleving. Een vrouw in deze groep heeft zich in haar veertiger jaren laten dopen en daarmee tegelijkertijd belijdenis gedaan. Dat is zo ongeveer wat je beschrijft. Hopelijk zullen meer kerken open staan voor deze mogelijkheid. Het is een traditionele gebeurtenis toch wel. Je kunt ook in onze liberale gemeente, geen belijdenis doen zonder gedoopt te zijn. Dat is ook goed. Het heeft beide een heel eigen betekenis.
Mijn jongste broer heeft zich opnieuw laten dopen op volwassen leeftijd door onderdompeling en dat is fysiek en in alle andere dimensies zeer radicaal te noemen. Hij heeft daarmee gekozen voor een andere geloofsuiting (evangelisch), dan de traditie waarin hij is gedoopt (nederlands hervormd).
Met je eens dat de leegloop in de kerk zorgwekkend is. Heb ik meegemaakt in de gemeente waarin ik 23 jaar kerkte. Het voelde alsof de ziel van de gemeente langzaam stierf. Alle kennis en intelligentie, creatief denken en warmte verdwenen met de mensen die weggingen. Ik kon niet blijven hoewel ik het jarenlang heb geprobeerd. Er werd ontzettend geroddeld en er heerste ernstige onmin in de kerkleiding. Moest uiteindelijk voor mijzelf kiezen en bleef gaan naar een gemeente met een gezonde 'ziel' hoezeer ik het verlaten ook betreurde. Eigenlijk had ik de meeste moeite met het afsterven van de gezonde, bloeiende gemeente die het eerst was. Dat is moeilijk te aanvaarden en waar je in je eentje alleen maar lijdelijk kunt toezien, je kunt echt niets doen. Het kan zijn dat als steeds kleiner wordende gemeenten zich bij elkaar voegen en een bezielde voorganger een kerkenraad bijeen roept die alle partijen vertegenwoordigd, je een gezonde, sterke gemeenschap krijgt waarin ieder zich moet inzetten om er het beste van te maken. Zoiets wens ik je van harte toe. |
Je kunt ook in onze liberale gemeente, geen belijdenis doen zonder gedoopt te zijn.
In principe is de volwassendoop in de PKN- en misschien ook in jouw gemeente, tevens je belijdenis he. Wat mij betreft mag dat door onderdompeling. Maar dan zal er nog veel water door het doopvont moeten stromen, vrees ik.
Thomas
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HARALD285
|
|
Geplaatst: zondag 6 juni 2010, 22:29
|
|
|
|
| ROBBEDOES873 schreef: | @ Suus...Het verhaal wat je vertelt is voor mij mega herkenbaar... Heb het er vaak nog heel moeilijk mee, Wel heb ik nu eindelijk na 38 ( werd ook wel tijd ) Geleerd dat ik niet moet proberen men ouders te veranderen, maar dat ik zelf moet veranderen, IK moet niet blijven hopen op wardering...IK moet niet wachten tot ze me accepteren, IK moet me er bij neerleggen dat ze niet van me houden... Ik kan hun niet dwingen om met te warderen, ik kan hun niet dwingen om mij te accepteren, en ik kan ze al helemaal niet dwingen om van me te houden. Ja het doet pijn, maar ik leer er wel steeds beter mee omgaan, Ik ga nu met hun om op mijn tijd en mijn manier en NEE zal ze niet laten vallen het blijven men ouders, Maar als ik blijf wachten tot hun veranderen zal ik mezelf pijn blijven doen, zal ik mezelf verdriet blijven doen. En ja ook ik ben mede gemaakt door men ouders wat ik in men jeugd heb meegemaakt, Maar ik maak hun geen verwijten...Ik heb voor mezelf maar besloten dat ze ook niet beter wisten en weten  |
Jullie beide verhalen zijn voor mij ook heel herkenbaar. Hier heb ik ook mijn eigen moeiten mee gehad ivm met mijn vader, maar met hulp van God en anderen heb ik de relatie met mijn vader kunnen verbreken, en mijn Hemelse Vader volledig als mijn Vader aangenomen.
| SUSANNAH475 schreef: | Zo voelde het voor mij wel ff Henk, misschien bedoelde je het niet op die manier. Jammer vind ik wel dat de nadruk altijd ligt op ouders, terwijl er ook in de bijbel staat... "vaders verbittert uw kinderen niet". Het is niet enkel 1 tekst, maar de gehele bijbel. |
Zo waar, ook een relatie tussen ouder en kind is tweerichtingsverkeer. Ouders hebben daarbij niet enkel de plicht tot een opvoeding maar ook een verantwoording om het tot God's eer te doen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENDUK927
|
|
Geplaatst: zondag 6 juni 2010, 22:33
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | Hallo beste cm ers in de chat hadden we het er even over dat ik hulp nodig had bij het betegelen van mijn tuin,daar ik dit alleen zelf niet kan. 2 boden al spontaan hun hulp aan en het idee werd geboren om er een CM klusdag van te maken
DUS VRIJDAG 25 JUNI KLUSDAG BIJ MIJ(Grace585) ik hoop op veel helpende handen,b.v.d.
tot dusver hebben zich aangemeld;
Grace585 Benny340 Griffin748 henduk927
wie sluit zich aan,ook de damens zijn welkom(bv .voor de catering) |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: zondag 6 juni 2010, 22:34
|
|
|
|
| LIESBETH326 schreef: | Mooi Mieke, dat je vandaag belijdenis hebt gedaan en dat je je verhaal en je beleving met ons wilde delen.
Ik was nog jong toen ik belijdenis deed, nog net geen 20. Het was een verlangen van mijn hart en ik heb er geen dag spijt van gehad... Ik denk dat ik het nu niet heel anders zou beleven... Hoewel, ik merk dat de geloofsdoop geleidelijk aan wel terrein wint in mij... Anderzijds ben ik ook gehecht aan de kinderdoop. |
Dank je Liesbeth. Ik geloof zeker dat ook bij jonge mensen het verlangen belijdenis te doen heel sterk en betekenisvol kan zijn. Dat hoor je van meer mensen hier en ook ervoer ik dat bij de jongeren in de groep. Het is zeker van grote waarde voor hoe je verder gaat in je leven. Een bewuste keuze die je echter ook kunt doen zonder belijdenis in de kerk. Dat heb ik ook ervaren. De kinderdoop vind ik een mooi en liefdevol geschenk van ouders aan hun kind. Het spreekt van liefde en vertrouwen voor en in God de Vader en dat is mooi om mee te geven aan je kleine. Geloofsdoop kan een vreugdevolle belevenis zijn die je geloof stevig markeert. Dit alles blijft mijns inziens een persoonlijke, belangrijke keuze die ook voor dierbaren veel blijdschap kan geven.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: zondag 6 juni 2010, 22:42
|
|
|
|
[quote=THOMAS968]Het dreigt hier nu toch ook wel. Nog niemand die weet wat Noflik betekent.....
Noflik betekent genoeglijk/ gezellig .
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zondag 6 juni 2010, 22:42
|
|
|
|
Mooi dat je belijdenis hebt gedaan, Mieke.
'k Wens je Gods zegen op je levenspad !
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: zondag 6 juni 2010, 22:44
|
|
|
|
Zondag 6 juni/dagelijkse bemoediging: HOE MENSEN MIJ ZIEN! IK ben gekomen om een wereld te helpen en ieder mens ziet MIJ naar gelang zijn eigen behoeften. Het is niet nodig, dat je MIJ ziet, zoals IK gezien word door anderen - de wereld, zelfs de kerk, MIJN dicipelen en MIJN volgelingen, maar het is nodig, dat je MIJ ziet als degene, die in alles voorziet, wat jij persoonlijk nodig hebt. De zwakken hebben MIJN kracht nodig, de sterken hebben MIJN zachtmoedigheid nodig. Zij, die verzocht worden en gevallen zijn, hebben MIJN redding nodig. De rechtvaardigen behoeven MIJN ontferming over zondaren, de eenzamen hebben behoefte aan een vriend, de strijders hebben een leider nodig. Geen MENS kon dit alles voor mensen zijn - allèèn een GOD kon dit. In al deze relaties tussen MIJ en de mens moet je GOD zien. GOD - de VRIEND. GOD - de LEIDSMAN. GOD - de REDDER. ----------------------------------------------
Laatst aangepast door
|
EVA685
|
op zondag 6 juni 2010, 22:45
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: zondag 6 juni 2010, 22:49
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | Mooi dat je belijdenis hebt gedaan, Mieke.
'k Wens je Gods zegen op je levenspad ! |
Dank je, Susannah, voor je goede woorden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: zondag 6 juni 2010, 22:49
|
|
|
|
Ook ik heb gebbqt ( mooi woord ). De mannen in de schuur omdat het regende buiten en de dames binnen alles opetend . En heerlijk ijs na! Super gezellige avond gehad!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zondag 6 juni 2010, 22:50
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | klinkt al een wijsheid van mijn opa
alle weer wat God u geeft is goed weer |
uhum, waarom heb ik nou mijn bedenkingen bij een pak sneeuw en praktisch je huis niet meer uit kunnen komen zonder dat je gaat vallen... en brrrrrr zo koud altijd , nee geef mij maar graadje of 30 en de zon...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKIIE208
|
|
Geplaatst: zondag 6 juni 2010, 22:56
|
|
|
|
Een boodschap die velen wel duidelijk zal zijn: zoekt en gij zult vinden, bidt en u zal gegeven worden.
Nu worstel ik al een tijdje met bepaalde zaken in mijn leven en bid al een aantal jaar veel dat ik een aantal zaken mag ontvangen in mijn leven zoals bekering. Soms heb ik het gevoel dat het tevergeefs is omdat ik na lang bidden nog steeds niet datgene heb ontvangen waarnaar ik zo diep verlang. Het bidden wordt soms steeds lastiger omdat het maar lijkt dat God mij niet (ver)hoort en dat er dan een stemmetje zegt dat het toch geen zin heeft ...
Kan iemand mij ondersteunen met een goede tekst / studie of iets anders nuttigs zeggen over deze situatie.
Laatst aangepast door
|
FRANKIIE208
|
op zondag 6 juni 2010, 22:57
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: zondag 6 juni 2010, 22:57
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Je kunt ook in onze liberale gemeente, geen belijdenis doen zonder gedoopt te zijn.
In principe is de volwassendoop in de PKN- en misschien ook in jouw gemeente, tevens je belijdenis he. Wat mij betreft mag dat door onderdompeling. Maar dan zal er nog veel water door het doopvont moeten stromen, vrees ik.
Thomas |
Ja, dat is zo, Thomas. Dat wordt ook zo benoemd, doop en belijdenis in één handeling. Ook bij ons zou in geval van de wens van onderdompeling een zwembad in de kerk moeten worden geplaatst (zoals in evangelische gemeenten!). Tsja het bootst de onderdompeling wel na hoor. Helemaal in het wit gekleed wordt je door twee sterke mannen opgevangen terwijl je je ruggelings in het water laat zakken, helemaal kopje onder. Zwaar werk om de dopeling weer op de been boven water te halen. Zeer spectaculaire ervaring mede door bezielde voorganger, kan dat zijn en heel wat anders dan dat veegje heilig water over het voorhoofd dat is zeker.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zondag 6 juni 2010, 22:57
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | Maar wij leven nu al in Zijn koninkrijk. En we moeten daar laten zien dat we dienaren en volgelingen van Hem zijn. Wij moeten die levende brief zijn. Mensen moeten dat kunnen zien ook al op deze wereld.
En weet je....te meer je anderen veroordeelt, te meer mensen jou op je fouten zullen aanvallen. Als je een liefdevolle brief van God bent, zullen ze ook je mens zijn waarderen dat ook wel eens fouten maakt. Als je denkt dat God veroordelende brieven op aarde wilt laten rondlopen....heb je een stuk uit de Bijbel overgeslagen. |
Een mooie aanvulling, Jonathan. 'k Heb vanavond een indrukwekkende preek gehoord n.a.v. Galaten 5 over de werken van het vlees en de vruchten van de Geest (vers 22) . Dan valt er nog veel te leren. Maar Gods Geest helpt ons er gelukkig bij, om een liefdevolle brief van God te zijn.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zondag 6 juni 2010, 22:59
|
|
|
|
Wat een mooie stap heb je gezet, Mieke. Hartelijk gefeliciteerd en Gods zegen toegewenst!
Groet, Marijan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FLORA809
|
|
Geplaatst: zondag 6 juni 2010, 23:09
|
|
|
|
Hi frankie, een goede site met onderwijs is: www.osbornministries.blogspot.com, daar staat wat over. En verder www.osborn.org, daar zijn ook studies. Succes, enne, meer en meer geloven we met ons hart, en niet met ons verstand! blessings
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: zondag 6 juni 2010, 23:09
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | Hoi Carin,
Niemand is zonder zonde dus wat dat betreft is het Avondmaal juist bedoeld voor niet perfecte mensen...
Wat mij wel opvalt bij je stukje is dat je het meerdere keren hebt over "voelen" bijv. je bevrijd voelen en je blij, licht en geliefd voelen. Het is fijn als je dat zo voelt, maar ik wil er graag nog wel aan toevoegen, dat ook als je je niet zo bevrijd voelt of blij en licht voelt dat je toch mag vasthouden aan de boodschap die staat als een huis op een rots ! Namelijk dat je het Avondmaal mag vieren tot Jezus' gedachtenis, dat Zijn lijden er voor gezorgd heeft dat jij aan het Avondmaal mag !
Er zijn wel gevallen waar je dingen bijv. eerst uit zou moeten praten, maar ik denk dat als we met een oprecht hart naar voren gaan we dit ook mogen doen, sterkte ! |
Dank je wel, Susannah! Ik onderstreep helemaal wat je zegt en weet en belijd ook zeker dat Jezus dood èn opstanding ook voor mij is en was. Maar ik ken periodes dat ik dit niet zomaar kan aannemen zonder er iets tegenover te zetten van mijn kant ( eerst zelf doen en dan pas God erbij betrekken ), en dan loop ik tegen mij zelf aan en kom ik God tegen bij het avondmaal. Daarom was ik ook zo blij vanochtend met de viering van het avondmaal en dat ik daar vrij en bevrijd aan mocht gaan. En het was alsof de beide dominee`s vandaag dit aanvoelden want beiden noemden in hun preek de genade van God en de uitnodiging van Hem aan jou om Zijn maaltijd mee te gaan vieren! Het was een gezegende dag!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zondag 6 juni 2010, 23:15
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | Dank je wel, Susannah! Ik onderstreep helemaal wat je zegt en weet en belijd ook zeker dat Jezus dood èn opstanding ook voor mij is en was. Maar ik ken periodes dat ik dit niet zomaar kan aannemen zonder er iets tegenover te zetten van mijn kant ( eerst zelf doen en dan pas God erbij betrekken ), en dan loop ik tegen mij zelf aan en kom ik God tegen bij het avondmaal. Daarom was ik ook zo blij vanochtend met de viering van het avondmaal en dat ik daar vrij en bevrijd aan mocht gaan. En het was alsof de beide dominee`s vandaag dit aanvoelden want beiden noemden in hun preek de genade van God en de uitnodiging van Hem aan jou om Zijn maaltijd mee te gaan vieren! Het was een gezegende dag! |
mooi ! fijn voor je zo'n dag he'
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LIESBETH326
|
|
Geplaatst: zondag 6 juni 2010, 23:21
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | Ik weet niet hoe het anderen vergaat, maar ik krijg de laatste jaren steeds meer de indruk dat het wel lijkt of mensen, in het leven van alledag steeds makkelijker worden in het wel of niet nakomen van afspraken, het houden van beloftes of het komen opdagen als er op je gerekend wordt. Het gezegde "belofte maakt schuld" schijnt hopeloos verouderd te zijn.
Ik wil niet al te pessimistisch zijn; gelukkig zijn er ook nog veel mensen op wie je wel kunt rekenen, maar de tendens lijkt om makkelijk en veel te beloven; zonder de echte intentie om dat wat je zegt ook waar te maken.
Christenen lijken hierop geen uitzondering te zijn. En het vreemde is dat wanneer je iemand hierop aanspreekt (wat ik in 't vervolg maar laat) men niet begrijpt wat je bedoelt. Het wordt als heel gewoon ervaren om dingen wel te beloven maar niet te doen.
Ik begrijp hier eigenlijk niets van; is het de 'tijdgeest'? Heeft het te maken met de vluchtigheid die veel digitale communicatie met zich meebrengt? Ben ik de enige die dit opmerkt of hebben anderen deze ervaring ook?
Zouden wij als christenen hierin niet geheel anders kunnen of moeten zijn? Kunnen wij misschien een positief getuigenis afgeven door juist ons 'ja' een 'ja' te laten zijn? Door betrouwbaar te zijn niet alleen in grote, maar ook in de alledaagse kleine dingen?
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Hieronder een paar teksten waarvan ik me soms afvraag of ze bij sommige herdrukken niet uit de bijbel gedropt zijn...
Mattheüs 5:37 Laat het ja, dat gij zegt, ja zijn, en het neen, neen; wat daar bovenuit gaat, is uit den boze.
Jakobus 5:12 ¶ Maar vooral, mijn broeders, zweert niet, noch bij de hemel, noch bij de aarde, noch welke andere eed ook. Laat ja bij u ja zijn en neen neen, opdat gij niet onder het oordeel valt.
GrZing! |
Ik herken wel wat je hier schrijft, maar ik vraag me af of het niet iets van alle tijden is... Zouden er nu echt veel meer mensen zijn die té gemakkelijk omgaan met hun beloften en afspraken?
Ik denk dat we als christen idd een getuigenis afgeven door betrouwbaar te zijn en ons woord te houden. Pas als je trouw kunt zijn in de alledaagse kleine dingen, kun je dat ook zijn in de grote dingen... Bovendien, onbetrouwbaarheid maakt ongeloofwaardig...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: zondag 6 juni 2010, 23:25
|
|
|
|
| SYLA060 schreef: | | goh die ken ik ook zijn super boeken om te lezen |
Als je de serie nog hebt Syl, mag ik ze dan nog een keer lezen ??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE129
|
|
Geplaatst: maandag 7 juni 2010, 00:03
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Als je de serie nog hebt Syl, mag ik ze dan nog een keer lezen ??  |
De bilbliotheek heeft bijna alles, ideaal. De serie van Bodie Thoene heb ik er al voor een heel groot deel uit weg gehaald hoor. En ze hebben er nog veel meer.......
Laatst aangepast door
|
MARIANNE129
|
op maandag 7 juni 2010, 00:03
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: maandag 7 juni 2010, 00:11
|
|
|
|
| HARALD285 schreef: | | Ja Martin, God wil aanbeden worden, en God word aanbeden, en door de hele gemeente, zelfs al is het alleen de dominee die de woorden uitspreekt, want als een gemeente samenkomt voor het gebed zijn zij één voor God in het gebed, soms word dat binnen de GKV wel eens extra benadrukt door gezamenlijk als gemeente Amen te zeggen op het gebed. |
Mogen jullie dan wel gebedspunten opgeven aan de Ds.?? Anders lijkt het me echt heel eenzijdig worden. Maar goed, ik ben anders gewend.
Bij ons in de gemeente is er ruimte voor individueel gebed, naast het gezamelijke gebed. Daarnaast is er natuurlijk ook nog de mogelijk/vrijheid voor persoonlijk gebed in de huiskring of de tweewekelijkse bidstond. Zelf ervaar ik dat als heel opbouwend, omdat je dan toch met de mensen uit je eigen gemeente een diepere relatie kunt opbouwen, doordat je samen voor iets bidt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: maandag 7 juni 2010, 00:22
|
|
|
|
| MARIANNE129 schreef: | | De bilbliotheek heeft bijna alles, ideaal. De serie van Bodie Thoene heb ik er al voor een heel groot deel uit weg gehaald hoor. En ze hebben er nog veel meer....... |
Had je beter de serie kunnen kopen, die boetes zijn niet voor de poes ......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: maandag 7 juni 2010, 00:49
|
|
|
|
| FRANKIIE208 schreef: | Een boodschap die velen wel duidelijk zal zijn: zoekt en gij zult vinden, bidt en u zal gegeven worden.
Nu worstel ik al een tijdje met bepaalde zaken in mijn leven en bid al een aantal jaar veel dat ik een aantal zaken mag ontvangen in mijn leven zoals bekering. Soms heb ik het gevoel dat het tevergeefs is omdat ik na lang bidden nog steeds niet datgene heb ontvangen waarnaar ik zo diep verlang. Het bidden wordt soms steeds lastiger omdat het maar lijkt dat God mij niet (ver)hoort en dat er dan een stemmetje zegt dat het toch geen zin heeft ...
Kan iemand mij ondersteunen met een goede tekst / studie of iets anders nuttigs zeggen over deze situatie. |
1 Kor 2,9 Maar het is zoals geschreven staat: ‘Wat het oog niet heeft gezien en het oor niet heeft gehoord, wat in geen mensenhart is opgekomen, dat heeft God bestemd voor wie hem liefheeft.’
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: maandag 7 juni 2010, 01:02
|
|
|
|
Hoewel ik niet goed weet wat belijdenis inhoudt, toch van harte gefeliciteerd Mieke, met deze voor jou hele belangrijke gebeurtenis.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE866
|
|
Geplaatst: maandag 7 juni 2010, 07:06
|
|
|
|
hey Frankie
ben jij bekend met de Alpha cursus? zou een goede optie kunnen zijn om die te gaan volgen heeft mij persoonlijk erg geholpen.
groetjes, Marianne
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: maandag 7 juni 2010, 07:58
|
|
|
|
| HENDUK927 schreef: | ga je verder nog iets nieuws vertellen tess  |
Neuh! Wil je natuurlijk niet met te veel tegelijk belasten
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: maandag 7 juni 2010, 08:44
|
|
|
|
je zou toch strijken jonathan???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE338
|
|
Geplaatst: maandag 7 juni 2010, 08:45
|
|
|
|
Dit staat bij mij op een boekenlegger, en die heb ik in mijn Bijbel liggen..iedere keer als ik de Bijbel opensla, lees ik dit,
Weet je dat je een stille aanbiddere hebt?
Je bent waardevol voor me, In mijn ogen ben je kostbaar. Ik heb je lief;Ik zie het zitten met jou, In liefdesliedjes zingen ze wel eens dat degene bereid is te sterven voor de ander, uit liefde. Je weet dat dat bij Mij voor jou meer dan waar is.Ik heb niet alleen gezegd dat Ik dat zou doen, maar Ik heb het ook gedaan. Voor jou! Als je wilt accepteren wat Ik voor jou heb gedaan, zal Mijn vader jou accepteren en zul je eeuwig leven hebben.
Je Vriend Jezus
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|