| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 juni 2010, 21:40
|
|
|
|
Ik kijk uit naar de Kerstvakantie. Liggen alle activiteiten stil en kruipt iedereen zoet in z'n holletje... en kan ik eindelijk es stiekum n beetje uitrusten... Zucht
GrZzzzz
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 juni 2010, 21:51
|
|
|
|
Ik kijk uit naar zometeen als ik weer lekker heerlijk mijn bedje in mag kruipen om uit te rusten van een vermoeiende dag
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PEACEDOVE820
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 juni 2010, 21:53
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | Ik geef Peacedove vandaag een hele dikke knuffel... je weet wel waarom Peace...  |
Thnxs meisie doet me goed
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 juni 2010, 22:22
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | Excuses maken is niet zijn sterkste kant,volgens mij  |
ok...dan zal ik je bij deze publiekelijk mijn excuses maken.
had t zo ienemienie klein geschreven , schaamde me rot joh.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 juni 2010, 22:26
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Das alleen off-duty Mars
Je zult je nog verbazen over mijn talenten in de Nederlandsche taalvaardigheden
Enneh...ik heb ook wel duidelijk geïnstrueerd gekregen dat ik de mensen moet leren om een "kopje thee" te vragen en geen "bakkie tut" hoor  |
Dat wordt nog lastig Tess... met dat "Jottum"...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 juni 2010, 22:34
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | Annette een dikke knuf... ze weet zelf wel waarom, dat gaat andere lezers niets aan.
(en nee, t gaat niet om je kokskwaliteiten ) |
en welke naam is t geworden pieter?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 juni 2010, 22:36
|
|
|
|
PIETER649 schreef: Annette een dikke knuf... ze weet zelf wel waarom, dat gaat andere lezers niets aan.
(en nee, t gaat niet om je kokskwaliteiten )
'k geloof dat ik echt een bril moet hebben...
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op dinsdag 15 juni 2010, 22:37
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 juni 2010, 22:40
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | GVB mag kruisje weigeren
Vervoersbedrijf GVB mag het dragen van een ketting met kruisbeeld over de bedrijfskleding verbieden. Dat heeft het gerechtshof van Amsterdam vandaag bepaald. De kantonrechter deed december vorig jaar dezelfde uitspraak.
De rechtszaak is naar aanleiding van de ketting met kruisje van de christelijke tramconducteur Mickel Aziz. GVB verplichtte hem in december 2009 de ketting onder zijn bedrijfskleding te dragen. Het vervoersbedrijf wil namelijk een zakelijke, uniforme en professionele uitstraling van de bedrijfskleding. Aziz weigerde uit liefde voor zijn geloof.
Aziz nam een advocaat in de hand en de rechtszaak kwam op gang. Die ging vooral over de Algemene wet gelijke behandeling, want moslima-conducteurs mogen wel een hoofddoekje dragen. Het gerechtshof laat weten dat die wet niet is overtreden, omdat de GVB speciale hoofddoekjes heeft in dezelfde kleuren als het uniform en met het logo van het vervoersbedrijf. Zodoende is het islamitische kledingstuk niet in strijd met de professionaliteit die de GVB wil uitstralen. Dat is anders bij de ketting met kruisbeeld.
Bron: IKON
Toen ik de kop las, schrok ik best even...maar als je dan uiteindelijk leest dat iemand zijn hanger nog wel mag dragen, alleen niet te openlijk met bedrijfskleding aan, dan kan ik me daar wel in vinden. Ja, ik vind het ergens wel jammer, want ook mijn hanger zal moeten verdwijnen onder de kleding dan, terwijl ik de ketting volbewust draag. Maar ach, het is en blijft maar een simpele hanger die vooral voor de drager zelf betekenis heeft! |
hmmm... ik ga me zo wel afvragen waar de democratie gebleven is... je mag toch uitkomen voor je geloof ? dus waarom dan geen openlijk kruisje om je nek bijv.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 juni 2010, 22:45
|
|
|
|
| EVA685 schreef: | Het is zo mooi dat jij je hand in ZIJN hand mag leggen en zo wandel je samen verder, met vallen en opstaan. Nooit laat HIJ ons vallen, HIJ richt ons op.
U bent mijn Rots wanneer ik wankel U richt mij op wanneer ik val Dwars door de storm Bent U Heer het Anker Ik stel mijn hoop alleen op U |
Een heerlijke bemoediging waar ik mee verder kan. We weten het allemaal wel en toch zakt het echte gevoel wel eens weg. Het echte realiseren wat het betekent dat Hij onvoorwaardelijk van ons houdt. Geweldig he?!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 juni 2010, 22:48
|
|
|
|
|
Ik heb een kruisje om mijn hals en in mijn beiden oren.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 juni 2010, 22:48
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | | hmmm... ik ga me zo wel afvragen waar de democratie gebleven is... je mag toch uitkomen voor je geloof ? dus waarom dan geen openlijk kruisje om je nek bijv. |
dan ook maar een burhka dragen toch?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 juni 2010, 22:50
|
|
|
|
| EVA685 schreef: | Je hoeft niet bang te zijn, al gaat de storm tekeer. Leg maar gewoon je hand in die van onze Heer.
Je hoeft niet bang te zijn als oorlog komt of pijn. Jezus zal als een muur rondom jouw leven zijn.
Je hoeft niet bang te zijn al gaan de lichten uit. God is er en Hij blijft als jij je ogen sluit. |
mooi he...ik zing deze vaak voor mijn kids
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 juni 2010, 22:51
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | en welke naam is t geworden pieter?  |
Adolf als het n jongen word Izebel als het n meisje word
(mens waar bemoei je je mee)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 juni 2010, 22:55
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | | dan ook maar een burhka dragen toch? |
tja... hihi wat zal ik daar nou op zeggen... Nou, je ziet hier wel eens mensen lopen dat ik denk... tjonge jonge dat die het niet warm heeft... best apart om te zien als je iemand tegenkomt die je zo in Afrika tegen zou kunnen komen. Het probleem van de burhka is niet zozeer het kledingstuk lijkt me maar de bedekking en gezien de veiligheid van het land moet je dan ergens een grens trekken, vergelijkbaar met dat je geen capuchon meer op mag... dat zijn dan weer de gevolgen van het terrorisme en daar moet je dan de grens trekken, denk ik. Mijn gezicht is nog goed zichtbaar hoor met een kruisje om mijn nek...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 juni 2010, 22:56
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | Gewoon nog een keer proberen, Pieter. 
- De C-partijen hebben laten zien van water bij de wijn te houden.
- De C-partijen lijken nogal eens hun beschermde status (christelijke wortels Nederland) als logisch statussymbool te zien, waar niet aan getornd mag worden, behalve door hun zelf.
- Wilders is behoorlijk standvastig, 'drinkt' pure wijn...
Ziehier een reden van de huidige verkiezingsuitslag?! Ben het dan wel niet zomaar met Wilders eens, maar er valt ook van die mensen iets te leren. Misschien moeten de C-partijen daar wat mee doen??? 
Ook in de formatiebesprekingen denk ik dat de C-partijen en Wilders een duidelijk verschil laten zien: de C-partijen wensen niet in te gaan op de uitnodiging om direct met VVD en PVV om tafel te gaan, terwijl dit voor de voortgang wel handiger zou zijn. Ergens weer een voorbeeldje van verstoppertje spelen van de C-partijen, waar juist helderheid gewenst is. |
Net zo goed als de C-partijen water bij de wijn hebben gedaan, heeft ook de *P-partij water bij de wijn gedaan. Ik hoop dat er deze ronde geen C-partij in het kabinet plaats gaat nemen, dan kunnen we er getuige zijn van zijn hoe "puur de **V- en de ***P-partij hun wijn drinken..... (overigens het eerste water is al bij de wijn gedaan) * PVDA ** VVD *** PVV
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 juni 2010, 22:59
|
|
|
|
| Quote: | | GVB verplichtte hem in december 2009 de ketting onder zijn bedrijfskleding te dragen. Het vervoersbedrijf wil namelijk een zakelijke, uniforme en professionele uitstraling van de bedrijfskleding. |
het gaat hier duidelijk om de profesionele uitstraling van het bedrijf. ik vind het terecht dat men dat verbied. je bent er om te werken en niet om je geloof te verkondigen.
Bovendien als kruisjes mogen....waarom 5 dikke gouden kettingen dan niet? en dat lijkt me een nog minder profecionele uitstraling geven. er moet gewoon een grens zijn
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 juni 2010, 23:07
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | het gaat hier duidelijk om de profesionele uitstraling van het bedrijf. ik vind het terecht dat men dat verbied. je bent er om te werken en niet om je geloof te verkondigen.
Bovendien als kruisjes mogen....waarom 5 dikke gouden kettingen dan niet? en dat lijkt me een nog minder profecionele uitstraling geven. er moet gewoon een grens zijn |
inderdaad, ik vind het ook niet meer dan terecht dat t verboden wordt. net zo goed dat ik vind dat een buhrka niet in openbare funkties gedragen mag worden.
er zijn gewoon bedrijfsvoorschriften, en bedrijfskleding. Verder hoor je zo vaak van geweld tegen openbaar vervoer personeel, dan kan je volgens mij maar beter helemaal geen kettingen dragen
Ik mag op mijn werk, zal ik bij sommige bedrijven ben, ook helemaal geen kettingen en ringen dragen.
Alles kan je wel onder discriminatie vegen, of je accepteert gewoon de voorschriften die gelden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 juni 2010, 23:16
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Net zo goed als de C-partijen water bij de wijn hebben gedaan, heeft ook de *P-partij water bij de wijn gedaan. Ik hoop dat er deze ronde geen C-partij in het kabinet plaats gaat nemen, dan kunnen we er getuige zijn van zijn hoe "puur de **V- en de ***P-partij hun wijn drinken..... (overigens het eerste water is al bij de wijn gedaan) * PVDA ** VVD *** PVV |
ongelofelijk he.... dat er tijdens coalitiebesprekingen punten worden ingeleverd.... dat is in de hele historie nog nooooooooooooit gebeurd!!! Ieder vorig kabinet bestond uit partijen die hun volledige programma konden uitvoeren
nou heb ik geen zin om nog meer zout in de C-wonde te strooien... tenslotte zijn de C-partijen al het lachertje van de laatste verkiezingen. en dat zou zielig zijn als ze het er niet zelf naar gemaakt hadden......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 juni 2010, 23:18
|
|
|
|
Soms zie je mensen lopen met het kruis op de knieen.... Valt vast ook buiten de kledingvoorschriften?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 juni 2010, 23:19
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | inderdaad, ik vind het ook niet meer dan terecht dat t verboden wordt. net zo goed dat ik vind dat een buhrka niet in openbare funkties gedragen mag worden.
er zijn gewoon bedrijfsvoorschriften, en bedrijfskleding. Verder hoor je zo vaak van geweld tegen openbaar vervoer personeel, dan kan je volgens mij maar beter helemaal geen kettingen dragen
Ik mag op mijn werk, zal ik bij sommige bedrijven ben, ook helemaal geen kettingen en ringen dragen.
Alles kan je wel onder discriminatie vegen, of je accepteert gewoon de voorschriften die gelden. |
In 't bedrijfsleven ben ik niet zo thuis. Ik weet wel dat bijv. bij de lessen gymnastiek kettingen en ringen af moeten i.v.m. de veiligheid... voor hetzelfde geldt blijf je ergens aan hangen. Ik had het trouwens over democratie, niet over discriminatie...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 juni 2010, 23:23
|
|
|
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANID014
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 juni 2010, 23:53
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | Adolf als het n jongen word Izebel als het n meisje word
(mens waar bemoei je je mee) |
Pieter een hele dikke knuffel van mij. Waarom? Je bent puur, je bent (h) eerlijk. Je bent gewoon JIJ - een verademing!!!!!!!!!!!!!!!!!1
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 juni 2010, 23:56
|
|
|
|
ik kijk uit naar het moment dat ik weer iets heb om naar uit te kijken
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANID014
|
|
Geplaatst: woensdag 16 juni 2010, 00:07
|
|
|
|
[quote=RITA834] Ha Rita, Ik heb jouw bericht even gekopieerd en doorgemaild aan vrienden en kennissen. Ze zullen minstens digitaal steun betuigen - daar ben ik van overtuigd. Dank je dat je dit bericht/ oproep geplaatst hebt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILMA729
|
|
Geplaatst: woensdag 16 juni 2010, 00:29
|
|
|
|
| INKA401 schreef: | die 15 minuten spreekt mij wel aan ... maar witlof en lekker? ... de rillingen lopen al over m'n lijf als ik er aan denkt, kan ik die witlof niet vervangen voor iets anders? ...
ben ook gek op pannenkoeken  |
neeee inka, gewoon proberen, en dan pas zeggen dat je het niet lekker vindt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILMA729
|
|
Geplaatst: woensdag 16 juni 2010, 00:30
|
|
|
|
dat zegtie, beertje......maare weet je het wel zeker???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
INKA401
|
|
Geplaatst: woensdag 16 juni 2010, 01:01
|
|
|
|
nou heb ik geen zin om nog meer zout in de C-wonde te strooien... tenslotte zijn de C-partijen al het lachertje van de laatste verkiezingen. en dat zou zielig zijn als ze het er niet zelf naar gemaakt hadden......
helemaal mee eens pieter ... néé mijn stem wás niet op wilders ... maar oeps ... diep in mijn hart ben ik het toch met veel dingen van die kwiebus eens ... en uuuh ... wees eens eerlijk? ... wie durft dit óók uit te spreken? ...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
INKA401
|
|
Geplaatst: woensdag 16 juni 2010, 01:08
|
|
|
|
| WILMA729 schreef: | dat zegtie, beertje......maare weet je het wel zeker???  |
eey wilma ... wil je over twee jaar mijn getuigen zijn?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
INKA401
|
|
Geplaatst: woensdag 16 juni 2010, 01:13
|
|
|
|
| WILMA729 schreef: | neeee inka, gewoon proberen, en dan pas zeggen dat je het niet lekker vindt.  |
oke ... zal het aan mijn kok doorgeven ... vandaag verraste hij mij met gekookte aardappelen en verse groenten uit een potje ... waaaauw ... wist al helemaal niet meer hoe dat was
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 16 juni 2010, 07:21
|
|
|
|
we willen dus op 3 juli nog eens gaan picknicken, weer verzamelen bij juffrouw tok om twaalf uur, en dan langs de schaapskooi naar hetzelfde plekje naast het zandpad. dat lijkt me t duidelijkst voor iedereen.
voor degenen die nog niet mee zijn geweest; meer info over route en locatie vind je op de allereerste pagina van dit topic...... ieder neemt weer eigen eten en drinken mee en we houden precies hetzelfde schema aan, alleen de datum is anders.....
willen degenen die meegaan misschien even een prikbord berichtje plaatsen op hun profiel? hoe meer mensen het weten, hoe meer kans dat zij ook mee willen!!
mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via t forum lezen dan via de mail (ik heb het te druk nl om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar, werkt een stuk handiger!!)
een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!!
marieke897 met twee kinderen hannah810 met twee kinderen zus van hannah met twee kinderen(als er niets tussen komt) buurvrouw van hannah met kind? mariska601 tessybear731 met TAXI en kind lielie met TAXI peacedove830 met haar drie kinderen grace585 susannah475 miekjes285 marieke913 met kinderen johanneke817 met kinderen roos166 met één vriendin ysha217 marianne129 (onder voorbehoud) carin303 (onder voorbehoud) angelique...
martien579 dirkjan078 mydestiny349 gert856 dirkie395 met twee ballengooiers... eloy025 (als er niets tussenkomt) herman040 op klompen fred229 leo571 met kinderen (onder voorbehoud) hlcvb791 hans521 (onder voorbehoud) dreeke472 (onder voorbehoud) henduk927 juda209 (97 jaar, hihi) (onder voorbehoud) code953 (onder voorbehoud) kennis van hannah (onder voorbehoud) rucosca532 Jonathan890 (met lifters) Benjamin338 Nanoniek699 Timo194 Rick261 (onder voorbehoud) griffin
43 aanmeldingen dus; 19 dames en 23 heren en 3 mensen die (nog) niet op de lijst vermeld willen worden; t wordt alweer een lekker cluppie!! leuk hoor!!
nog even een paar dingen die ik melden wil, voor degenen die vorige picknick niet zijn meegeweest; - alcohol drinken we niet tijdens de picknick, dus die kun je 's avonds thuis weer gebruiken; - foto's maken is prima, mits met toestemming van degene waarvan je de foto maakt (of degene die op de achtergrond staat) niet iedereen vind het namelijk veilig/wenselijk om op de foto gezet te worden.
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op woensdag 16 juni 2010, 10:07
|
|
| Naar boven |
|
|