| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 11:44
|
|
|
|
Hoi Arjan,
Wat moedig van je om hierover een topic te openen! Maar, weet je, CM is geen garantie van 100 % om een vriendin te krijgen! En misschien zou je zelf op vrouwen kunnen reageren die je leuk vind? Het blijft lastig als je als doel hebt hier een relatie te krijgen en het gebeurt niet, misschien moet je je minder focussen hierop?
Ik besef dat je weinig aan mijn antwoord kan hebben maar wilde het toch even met je delen! En ik hoop natuurlijk dat er een vrouw is die denkt......wacht , die Arjan is voor mij!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 11:46
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Jij hebt in de chatbox goed opgelet .....  |
koppie koppie he 
en vandaag gaan we ze eten,lol
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op vrijdag 18 juni 2010, 11:46
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 11:46
|
|
|
|
| RENSKE067 schreef: | dikke reet??  |
ROFL........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 11:47
|
|
|
|
Persoonlijk ben ik er een beetje allergisch voor. Omdat ik de meeste erg oppervlakkig vind en mens-emotie gericht. (let maar eens op hoe vaak je ik, mij of ons zingt)
maar toen ik me er in verdiepte las ik dat meerdere christenen er zo overdachten, wat citaten van een voorganger die ik hoog acht:
Henk Bakker is huiverig voor de waarde van het 'oppervlakkige gevoel' dat volgens hem in veel Opwekkingsliederen naar voren komt.
Enkele citaten
"De armoede aan historische, bijbelse identiteit van die bundel is zo groot, dat alle voordeel er bij verbleekt."
"De God van Opwekking bouwt als wij aanbidden en blijft ons altijd maar liefhebben. Ik moet zingen dat ik Zijn liefde liefheb."
"De 'gele' God van Opwekking heeft meer weg van een westerse psychotherapeut. Ik vraag me af of de Nederlandse Opwekkings-God niet meer is dan een projectie van postmoderne, beschadigde en onvervulde verlangens, dus van onze leegte"
http://www.toetsalles.nl/opwekkingbundel.htm
Laatst aangepast door
|
DAVID923
|
op vrijdag 18 juni 2010, 11:47
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RENSKE067
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 11:48
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | ROFL........  |
ik haal een oranje spuitbus en spuit je wel helemaal oranje
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 11:54
|
|
|
|
| RENSKE067 schreef: | ik haal een oranje spuitbus en spuit je wel helemaal oranje  |
En als je nu eens beloof dat ik mijn "spaarpot" extra groot maak(zulke shirtjes heb ik uiteraard niet hoor ) voor de sponsors? Collecteeeeeeeeeee collecteeeeeeee
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COORTJE234
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 11:57
|
|
|
|
een donderdeeldoukje is idd een parachutte hahahahha.
zwienekrul dat noemen we hier de krul die de juf of meester zet als het goed is.
Ik hoorde van de week iemand over een kuierkoarre....
Coortje
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 12:06
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | Ken pop:
Wellicht dat deze bij een aantal al bekend is:
(Christen)vrouwen groeien op in een wereld vol mythes
'Someday my prince will come'. 'God heeft de ware voor mij, hij is em nu aan het voorbereiden' 'Mijn ware komt wel, maar ik doe er niets voor. Ik ga niet daten en kijk vooral niet rond!' 'Als ik in een jutezak loop, zal alleen de ware mij aantrekkelijk vinden, die valt immers op mijn innerlijk' 'Mijn vriendje moet ongeveer precies op Jezus lijken, voor minder doe ik het niet' 'Als ik getrouwd ben met de ware, is alles perfect'.
En ja.. die droomman. Hij mag niet te veel naar andere vrouwen kijken, maar hij moet het wel goed vinden dat je regelmatig zwijmelt bij een foto van een hunk. Je bedoelt er immers niets mee?
Hij is alles tegelijk.
Stoer, maar wel zacht. Hij verdedigt en huilt. Houdt van mode en van auto's. Heeft geld, maar is niet oppervlakkig of doet hautain. Is goed in bed, maar was wel maagd voor het huwelijk. Is ambitieus, maar geen carrieremannetje. Hij is breed gebouwd, maar geen sportschooltype. Hij kan dansen, maar is geen uitgaanstype. Spontaan maar betrouwbaar. Impulsief maar niet irritant. Zorgzaam, maar je vrijheid bewaken. Eerlijk en open, maar je wil het niet horen als hij de fout in gaat. Dan moet hij rekening houden met je gevoelens. Attent, maar niet stalkerig. Zijn humor moet altijd leuk zijn en nooit te grof. Intelligent, en moet de videorecorder kunnen programmeren, maar geen nerd. Hij moet zich goed verzorgen, maar mag dan weer geen metroman zijn. (Stel je voor dat je vriendinnen zeggen dat die weer uit zijn..) Moet een fatsoenlijk libido hebben, dat op mysterieuze wijze pas tevoorschijn komt nadat je getrouwd bent. Geen meeloper maar ook geen alto. Een mooie jongen maar geen trancenicht. Hij vind je mooi zoals je bent. Scheelt make-up kopen. En je mooi maken voor hem, je bent immers geen lustobject?
Hij is een christen zonder geloofsdip.
Een man die je neemt zoals je bent. Dan hoef je niet te veranderen, en kun je hem wel veranderen. Heb jij een excuus om niet aan je slechte eigenschappen te werken.
Hij moet aan alles voldoen, maar hij mag niet perfect zijn. Dat is eng.
En natuurlijk: Hij moet jou op nummer 1 hebben staan (God tellen we niet mee, dat is valsspelen.).. Altijd maar jou op nummer 1. Ook al moet hij nodig schijten, al zijn aandacht moet primair naar jou gaan.
Wauw. Dat klinkt goed he?
Dames, welkom bij de man van 2010. Een Ken met geschoren torso, zonder ballen. Met nieuwe arm-op-rug-draai-functie. |
wat een heerlijke nonsens ,droom maar lekker verder, geef mij maar een man die zijn leven durft te leven met alle ups en downs
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 12:24
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | Persoonlijk ben ik er een beetje allergisch voor. Omdat ik de meeste erg oppervlakkig vind en mens-emotie gericht. (let maar eens op hoe vaak je ik, mij of ons zingt)
maar toen ik me er in verdiepte las ik dat meerdere christenen er zo overdachten, wat citaten van een voorganger die ik hoog acht:
Henk Bakker is huiverig voor de waarde van het 'oppervlakkige gevoel' dat volgens hem in veel Opwekkingsliederen naar voren komt.
Enkele citaten
"De armoede aan historische, bijbelse identiteit van die bundel is zo groot, dat alle voordeel er bij verbleekt."
"De God van Opwekking bouwt als wij aanbidden en blijft ons altijd maar liefhebben. Ik moet zingen dat ik Zijn liefde liefheb."
"De 'gele' God van Opwekking heeft meer weg van een westerse psychotherapeut. Ik vraag me af of de Nederlandse Opwekkings-God niet meer is dan een projectie van postmoderne, beschadigde en onvervulde verlangens, dus van onze leegte"
http://www.toetsalles.nl/opwekkingbundel.htm | Wat is het erg dat mensen elkaar veroordelen vanwege muziek. Het is duidelijk je niet begrijpt waarom deze liederen zo mooi zijn. Maar dat je ze daarom veroordeelt vind ik een stap te ver gaan. Elke periode heeft haar elke manier van expressie en in deze tijd passen de opwekkingsliederen. Ik begrijp zelf niet wat mensen nu nog fijn vinden in de psalmen en gezangen. Maar dat betekent niet dat ik ze daarom maar om veroordeel.
Vroeger gingen liederen meer om de belijdenis, de verschuiving is nu naar aanbidding. Maakt ze dat oppervlakkiger, nee, ze brengen een gemeente in aanbidding naar God.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 12:43
|
|
|
|
Hoi Arjan,
Internet blijft een lastig medium om contacten op te doen, zeker wanneer je een afwachtende houding aanneemt. Trek de stoute schoenen es aan... Misschien kun je proberen om, op een ongedwongen manier, zelf wat meer initiatief te nemen?
Succes ermee!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 12:55
|
|
|
|
Ik vind opwekkingsliederen ontzettend mooi!
* Juist, omdat ze in "normale bewoordingen" geschreven zijn en je dus daadwerkelijk wéét wat je zingt... * Ze door die makkelijke woorden ook heel laagdrempelig zijn; iedereen begrijpt ze, en kan ze makkelijk mee zingen... *Ze alles behalve oppervlakkig zijn! De meeste liederen die mij na aan het hart liggen zijn opwekkingsliederen..zoals "De kracht van Uw liefde"...
De term mens-emotioneel een negatieve lading geven vind ik een beetje raar ...het gaat er toch juist om dat liederen die de Heer prijzen ons juist in ons mensenhart raken, zodat we bewogen worden door Zijn liefde die al ons verstand én gevoel te boven gaat? Ieder zijn meug, de traditionele liederen zijn ook héél mooi, maar ik heb zelf de ervaring dat men toch wel bekend moet zijn met al die traditionele woorden om ze ook te kunnen waarderen. Bij opwekkingsliederen is dit juist niet het geval, waardoor iemand die (nog) helemaal niet zo bekend is met God en het christendom ze ook begrijpt en kan waarderen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 12:58
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | ûûtnaaibultje =vluchtheuvel
koeientiet=uier? |
Koeientiet = uierboord
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 13:00
|
|
|
|
En toen werden we wakker...
Nee dank je! Ik heb liever gewoon een man die ook zijn zwakheden durft te tonen...is zo moeilijk anders om te evenaren joh, met al die tekortkomingen van mijzelf  Daarbij komt, dat de variëteit aan keuze ook veel groter word als je ze mét tekortkomingen accepteert
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op vrijdag 18 juni 2010, 13:03
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ELISE438
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 13:11
|
|
|
|
Wat leuk, de site ook. Ik ga er even over nadenken. Zelf werk ik met mensen met een handicap. Ik zit in het laatste jaar van de opleiding SPW. Leuk om die ervaring ook een mee te maken.
Groet Aranka
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LIESBETH326
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 13:19
|
|
|
|
| ELISE438 schreef: | Wat leuk, de site ook. Ik ga er even over nadenken. Zelf werk ik met mensen met een handicap. Ik zit in het laatste jaar van de opleiding SPW. Leuk om die ervaring ook een mee te maken.
Groet Aranka |
Weet waar je aan begint... Waarschuwing... het is zeer verslavend.... Ik ga dit jaar voor de 14e keer mee... (met een andere organisatie overigens). Het is geweldig om te doen!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 13:21
|
|
|
|
Typisch geval van smaken verschillen?
Ik heb persoonlijk ook vaak niet zo veel met opwekkingsliederen, al staan er toch ook wel een hele mooie tussen. Ondanks dat ik de mening van topic-opener best een beetje deel en ze voor mij regelmatig een beetje nietszeggend zijn kan ik ook snappen dat een ander van psalmen en gezangen denk: waar gaat dit eigenlijk over, kan het niet wat simpeler? Misschien ook een kwestie van maar je mee opgegroeit bent? Ik ben gewoon vrij traditioneel en hou niet van dat uitbundige.
Wat heerlijk toch dat we de keus tussen die verschillende bundels hebben en niet vast zitten aan 1 boekje
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LIESBETH326
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 13:25
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Sterk geformuleerd, Liesbeth!
Thomas |
Dank je wel Thomas.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PEACEDOVE820
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 13:45
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | | galante mannen bestaan nog peace..........zo zie je maar!! |
Idd meis moet je zuunig op wezen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ARJAN024
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 13:51
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Hoi Arjan,
Internet blijft een lastig medium om contacten op te doen, zeker wanneer je een afwachtende houding aanneemt. Trek de stoute schoenen es aan... Misschien kun je proberen om, op een ongedwongen manier, zelf wat meer initiatief te nemen?
Succes ermee!  |
De stoute schoenen aan trekken is voor mij makkelijker gezegt dan gedaan En zelf initiatief nemen is niet mijn sterkste kan. Ik heb inmiddels in al die tijd wel geleerd om er niet op te focusen, op een relatie, maar ik hoop dat ik een vriendin krijg (misschien wel meer......).
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 14:00
|
|
|
|
Persoonlijk vind ik ook niet alle nummers mooi en drijft je meer op het gevoel van een bepaalde sfeertje als soort van meditatie zweef zweef situatie.
Neej ik blijf dan liever met beide benen op de grond en natuurlijk zing ik met een vrolijk hart een mooi lied wat mij diepgang geeft zoals J.d.H. of G.Klokken en ja Psalm als Gezang in oude berijming heeft ook wel iets. Psalm van Nu vind ook wel erg mooi of Selah.
Het is waar ben je mee opgegroeit he en als je dingen in je leven meemaakt wat als een klap in je gezicht is gekomen dan wil je daar ook niets mee te maken hebben en blijf je op die manier op een veilige afstand.
Hoe het ook zijt de Here ziet ons hart aan en weet met welke intentsie je iets zingt van een mooi lied. Zo zijn we instrumenten waar Hij de juiste toonladders weergeeft en als de instrumenten beschadigt zijn dan repareert Hij ze tot er weer mooie tonen voortkomen.
Shalom,
Anita
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 14:09
|
|
|
|
| ARJAN024 schreef: | De stoute schoenen aan trekken is voor mij makkelijker gezegt dan gedaan En zelf initiatief nemen is niet mijn sterkste kan. Ik heb inmiddels in al die tijd wel geleerd om er niet op te focusen, op een relatie, maar ik hoop dat ik een vriendin krijg (misschien wel meer......). |
Ik heb gemerkt dat je makkelijker vind als je niet zoekt!
Knoop veel leuke, gezellige contacten aan met mannen en vrouwen op cm en daar buiten zonder er bij na te denken of die persoon wat voor je is of niet. Goede vriendschappen zijn ook veel waard, en voor je het weet sla je die ene aan de haak waarvan je dacht dat het niets voor je was, maar die je wel gelukkig maakt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 15:06
|
|
|
|
| ARJAN024 schreef: | Hoe pak ik het aan? Als je deze forum leest en nieuwschierig naar mijn profiel bent, neem gerust contact met me op! Ik hoop dat ik een duidelijke profiel heb. |
een vriendin/partner vind je niet, daar loop je tegenaan.
(maar ook weer niet te hard, he...)
Laatst aangepast door
|
GRIFFIN748
|
op vrijdag 18 juni 2010, 15:07
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 15:29
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | gisteren leuke wk start.... 4-0 tegen de aussies  |
En toen kwamen de Serven.......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 15:36
|
|
|
|
|
ja, ooooooww, dit is ook met een dikke knipoog.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIEKE897
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 15:46
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | | ja, ooooooww, dit is ook met een dikke knipoog. |
zo 'n knipoog bedoel je? volgende keer er even bijzetten?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 15:57
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | een vriendin/partner vind je niet, daar loop je tegenaan.
(maar ook weer niet te hard, he...) |
of niet...
Vandaag was het weer zover... is er een of andere hulp-straat aktie van "Cordaid mensen in nood" komt er zo'n man (uuuh jongen ?) een praatje houden met de bewoners over deze aktie... maar hij kon het blijkbaar niet laten om naar mijn leeftijd te vragen. Ik zei 44 maar hij verstond 24, dus ik weer, "nee 44..." "Oh" zegt ie, "24 had ik niet eens gek gevonden, enne... woont u samen met uw vriend ?" ik antwoordde "ik heb helaas geen vriend" dus hij weer: "Dat meent u niet", 'want ik was zo'n leuke vrouw' hahaha... dat heb ik nou weer... Hij kwam toch voor een hulpaktie ? Maar goed, wat ik er eigenlijk mee wil zeggen is... take it easy, relax... Ik denk dat het belangrijk is om leuke kontakten te onderhouden... dat 'geforceerde' hoeft van mij niet (meer)... het overkomt je of het overkomt je niet... en dat (laatste) is niet altijd gemakkelijk... maar ergens geloof ik dat het wel weer goed komt en dat God er een bedoeling mee heeft, hoe moeilijk dat soms ook voelt. Mijn tip is dan ook... ga leuke kontakten aan... daarvoor is C.M. er ook...
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op vrijdag 18 juni 2010, 16:16
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE338
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 16:02
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Oke,die mailtjes krijg ik nooit he,nu begrijp ik waarom ze mij lief vinden (ook knap om dat uit een profiel te ! ) |
hahahaha..met veel plezier al deze berichten gelezen!! maarre..le..om even op jou terug te komen...als ik naar jou profiel kijk....dan zul jij vast wel eens gehoord hebben, dat jij wel lekker om in te bijten bent........kijk....dat hoor ik nou weer nooit!!!! ...mischien een optie om er een hele fruitmand van te maken?? Je weet maar nooit he???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PEACEDOVE820
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 16:06
|
|
|
|
| MARIEKE897 schreef: | zo 'n knipoog bedoel je? volgende keer er even bijzetten?  |
Das idd een hele dikke Marieke! Een perfecte man voor mij is: een man naar Gods hart en ja je raad het al op Gods tijd alleen
Doegies, Peacedove
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE338
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 16:09
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Haha , bedankt voor de tips! Mijn abonnement loopt nog tot 16 juni, eens kijken hoe ik het ga aanpakken. Jij hebt er dus ervaring mee?  |
Heeey marijan.....je staat er nog steeds gekleurd op!! Fijn dat je bent gebleven joh!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 16:11
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | | ja, ooooooww, dit is ook met een dikke knipoog. |
dat had ik er dus noooooiiiiit bij gezet, ze (de dames) nemen toch alles serieus
|
|
| Naar boven |
|
|