| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 16:21
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | Dat de doop redt geloof ik niet, het is symboliek. het gaat er om dat je wedergeboren bent, dat Gods Geest in je woont als borg en teken dat je bij Hem hoort en je zonden vergeven zijn.
Dat gezegd hebbende, het is wel een opdracht uit de Bijbel. en zo aan je verhaal te horen, is het God die het je vriendelijk op je hart drukt. Dus ik denk dat je er goed aan doet om de volwassen doop te ondergaan.
succes! |
Dat staat dus onder het kopje "wie mag gedoopt worden" punt II
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 16:31
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | Persoonlijk ben ik er een beetje allergisch voor. Omdat ik de meeste erg oppervlakkig vind en mens-emotie gericht. (let maar eens op hoe vaak je ik, mij of ons zingt)
Dit is 1 van de sterkste 'argumenten' tegen de Opwekkingsbundel en eerlijk gezegd begrijp ik niet waar die onzin vandaan komt. Heb je al eens gekeken hoe vaak het woord 'ik''mij' of 'ons' in de psalmen voorkomt? t Zal elkaar niet veel ontlopen; misschien staat het er in de psalmen nog wel vaker.
Dat veel van de inhoud over emotie gaat is begrijpelijk: daar is muziek namelijk voor bedoeld! Voor onze westerse denkbeelden wellicht vreemd, maar muziek is bij uitstek het medium om onze dankbaarheid, blijdschap, verering, maar ook verdriet en zorgen etc. te uiten en bij God te brengen.
Wat inhoud betreft; veel psalmen gaan over David die in benauwdheid naar God uitroept en door Hem gered wordt. Is dit diepgaand of oppervlakkig? Over de inhoud van de Opwekkingsbundel: er zijn bij mijn weten inmiddels meer dan 700 liederen; heb je ze allemaal al eens aandachtig doorgelezen? Wellicht dat je dan tot een heel andere conclusie komt.
maar toen ik me er in verdiepte las ik dat meerdere christenen er zo overdachten, wat citaten van een voorganger die ik hoog acht:
Henk Bakker is huiverig voor de waarde van het 'oppervlakkige gevoel' dat volgens hem in veel Opwekkingsliederen naar voren komt.
Henk Bakker bouwt op zijn eigen intellect en koestert minachting voor christenen die niet zijn mening delen. Dit uit hij door hele groepen christenen belachelijk te maken zonder steekhoudende argumenten aan te dragen voor zijn 'gelijk'. Dit heb ik zelf live meegemaakt; de waarde van de mening van Henk Bakker is voor mij 0,0.
Enkele citaten
"De armoede aan historische, bijbelse identiteit van die bundel is zo groot, dat alle voordeel er bij verbleekt."
"De God van Opwekking bouwt als wij aanbidden en blijft ons altijd maar liefhebben. Ik moet zingen dat ik Zijn liefde liefheb."
"De 'gele' God van Opwekking heeft meer weg van een westerse psychotherapeut. Ik vraag me af of de Nederlandse Opwekkings-God niet meer is dan een projectie van postmoderne, beschadigde en onvervulde verlangens, dus van onze leegte" http://www.toetsalles.nl/opwekkingbundel.htm |
Tsja... ik wist niet dat God Henk Bakker heeft aangesteld om te bepalen hoe Hij aanbeden wil worden. Het valt mij op dat de mensen die van alles vinden en denken m.b.t. de kwaliteit waaraan onze lofprijs en aanbidding moet voldoen er uitsluitend menselijke criteria op nahouden. Zij zijn kennelijk niet geïnteresseerd wat God er van vindt.
De citaten impliceren bekend te zijn met geschiedenis en bijbelse identiteit, met postmodernisme, psychotherapie en projectie. Heel indrukwekkend allemaal, maar volslagen onbijbels. De citaten getuigen wat mij betreft dan ook van een zeer arrogante, zelfingenomen en ongeestelijke houding. Gelukkig is er voor de schrijver hiervan toch hoop: "Wordt hervormd door de vernieuwing van uw denken" is een bijbelse oproep. En daar wordt geen studie geschiedenis, theologie e.a. mee bedoeld....
GrZing!
Laatst aangepast door
|
ZINGA672
|
op vrijdag 18 juni 2010, 16:48
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 16:41
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | dat had ik er dus noooooiiiiit bij gezet, ze (de dames) nemen toch alles serieus  |
Ja nou!!
Zoiets bedoel je, Cross?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE338
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 16:49
|
|
|
|
tja..kon de verleiding niet weerstaan, en heb blauwe schoenen gekocht.....zonder hakkies... ik moet er wel mee kunnen werken.... Ennn ooooo, de nieuwe collektie laarzen is zoooooo moooi.... zucht....... daar moeten we nog maar es een paar nachtjes over slapen!! Eigenlijk niet goed om in een schoenenzaak te werken!!!! Weet iemand nog een andere baan voor me???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 16:52
|
|
|
|
| MARIANNE338 schreef: | hahahaha..met veel plezier al deze berichten gelezen!! maarre..le..om even op jou terug te komen...als ik naar jou profiel kijk....dan zul jij vast wel eens gehoord hebben, dat jij wel lekker om in te bijten bent........kijk....dat hoor ik nou weer nooit!!!! ...mischien een optie om er een hele fruitmand van te maken?? Je weet maar nooit he??? |
Ik ben om op te vreten
Ik heb net een ander topic gelezen,dus...... ik zoek niet! ik zoek niet! ik zoek niet! ik zoek niet! ik zoek niet! ik zoek niet! ik zoek niet! ik zoek niet! Nu alleen nog zachtjes ergens tegenop lopen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 17:03
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Ik ben om op te vreten
Ik heb net een ander topic gelezen,dus...... ik zoek niet! ik zoek niet! ik zoek niet! ik zoek niet! ik zoek niet! ik zoek niet! ik zoek niet! ik zoek niet! Nu alleen nog zachtjes ergens tegenop lopen  |
Sja... als ik dat doe issie meteen geplet
Tenzij hij tòch op een wit paard zit??!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 17:14
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | Sja... als ik dat doe issie meteen geplet
Tenzij hij tòch op een wit paard zit??!  |
In dat geval kan ik je de aankomende picknick aanraden! Er word ook voor een hele partij kikkers gezorgd, dus wie weet zit ie er tussen
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op vrijdag 18 juni 2010, 17:15
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 17:16
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | Help
Ik wilde een plaatje laten zien hier maar hoe doe je dat  |
De link naar het plaatje plaatsen, dan de hele link selecteren en vervolgens hierboven op het IMG icoontje drukken...
Et voila!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 17:22
|
|
|
|
| MARIANNE338 schreef: | Heeey marijan.....je staat er nog steeds gekleurd op!! Fijn dat je bent gebleven joh!! |
Thanks! Jij bent wakker! 'k Heb inderdaad een maandje verlengd.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 17:32
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | En toen kwamen de Serven.......
 |
jij bent een heeeeeel stuk ouder dan ik Leanne ( ) dus jij kunt je wellicht ene Joop Zoetemelk nog wel herinneren. die had een heel wijze uitspraak in iedere julimaand, tijdens de Tour de France,
De tour duurt nog lang en de alpen moeten nog komen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LIESBETH326
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 17:32
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Thanks! Jij bent wakker! 'k Heb inderdaad een maandje verlengd. |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 17:40
|
|
|
|
ik heb nou al vaker stukkies van toetsalles.nl gezien en getracht te lezen. wat mij er aan opvalt de de negatieve uitstraling.
had de naam niet beter kunnen zijn: zeikallesaf.nl??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 17:50
|
|
|
|
|
goede inhoudelijke reactie...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 17:55
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Thanks! Jij bent wakker! 'k Heb inderdaad een maandje verlengd. |
Jottum!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 17:56
|
|
|
|
beetje lastig te lezen met die kleuren door elkaar, maar omdat hij moeilijke woorden gebruikt kan hij geen punt hebben?
wist je ook dat de schrijvers van die liederen ze schrijven vanuit een pinkster-leer wat je ook makkelijk terug ziet.
(zie link)
groet.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 17:56
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | Ken pop:
Wellicht dat deze bij een aantal al bekend is:
|
ja eergister gelezen op iemands blog op funkyfish
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 17:57
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | En toen kwamen de Serven.......
 |
heerlijk wat heb ik vanmiddag genoten toen ik t hoorde....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 18:28
|
|
|
|
en servie , nou uuuuuh , denk dat ze dan wel naar huis kunnen.[/quote]
aardig ingeschat.
En Ghana wacht met smart op de duitsers
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANGELIQUE327
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 19:01
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Wat is het erg dat mensen elkaar veroordelen vanwege muziek. Het is duidelijk je niet begrijpt waarom deze liederen zo mooi zijn. Maar dat je ze daarom veroordeelt vind ik een stap te ver gaan. Elke periode heeft haar elke manier van expressie en in deze tijd passen de opwekkingsliederen. Ik begrijp zelf niet wat mensen nu nog fijn vinden in de psalmen en gezangen. Maar dat betekent niet dat ik ze daarom maar om veroordeel.
Vroeger gingen liederen meer om de belijdenis, de verschuiving is nu naar aanbidding. Maakt ze dat oppervlakkiger, nee, ze brengen een gemeente in aanbidding naar God. |
Nou Chat, ik heb niet de indruk dat David mensen veroordeelt....Hijzelf houdt niet van die liederen. Ikzelf ben ook grootgebracht met psalmen en de bundel van Johannes de Heer...ik mag ze nog altijd graag horen, maar je wil nie weten hoe vaak ik op you tube opwekking luister, bijna iedere avond! En dat voor een gereformeerde bonder...(hihihi...wie hebben het hier allemaal over "in hokjes denken?")
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 19:03
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | beetje lastig te lezen met die kleuren door elkaar, maar omdat hij moeilijke woorden gebruikt kan hij geen punt hebben?
wist je ook dat de schrijvers van die liederen ze schrijven vanuit een pinkster-leer wat je ook makkelijk terug ziet.
(zie link)
groet. |
een pinkster-leer... wat is dat eigenlijk ??
Ik vind het heerlijk om opwekkingsliederen te zingen en daarin God te prijzen, te aanbidden. De woorden raken mij soms zo diep van binnen. Op manieren dat geen psalm of gezang soms voor mekaar zou krijgen.
Maar ik ben ook blij om soms eens wat ingetogener psalmen en gezangen te zingen.
Daarom ben ik ook blij met de Evangelische Liedbundel die bij ons in de gemeente gehanteerd wordt naast de psalmen en gezangen.
Maar verder wil ik niet zo reageren op het topic.
Ieder mag ervaren wat hij/zij wil, maar ik ben blij God dieper te ervaren tijdens het zingen van die liederen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 19:19
|
|
|
|
| MIEKJES285 schreef: | | erg mooi.... |
dank je wel.... ik zat een stukje Jesaja te lezen en toen kwam er nog een stukje uit ezechiel naar boven. En moest ook nog aan paulus zijn bekering denken. En wat begon als een bloggie eindigde in een gedicht......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 19:31
|
|
|
|
we willen dus op 3 juli nog eens gaan picknicken, weer verzamelen bij juffrouw tok om twaalf uur, en dan langs de schaapskooi naar hetzelfde plekje naast het zandpad. dat lijkt me t duidelijkst voor iedereen.
voor degenen die nog niet mee zijn geweest; meer info over route en locatie vind je op de allereerste pagina van dit topic...... ieder neemt weer eigen eten en drinken mee en we houden precies hetzelfde schema aan, alleen de datum is anders.....
willen degenen die meegaan een prikbordberichtje op hun profiel plaatsen, en ook anderen uitnodigen waarmee zij contact hebben? hoe meer zielen, hoe meer vreugd!!
mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via t forum lezen dan via de mail (ik heb het te druk nl om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar, werkt een stuk handiger!!)
een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!!
marieke897 met twee kinderen hannah810 met twee kinderen zus van hannah met twee kinderen(als er niets tussen komt) buurvrouw van hannah met kind? mariska601 tessybear731 met TAXI en kind lielie met TAXI peacedove830 met haar drie kinderen grace585 susannah475 miekjes285 marieke913 met kinderen johanneke817 met kinderen roos166 met één vriendin ysha217 marianne129 (onder voorbehoud) carin303 (onder voorbehoud) angelique... erika129 komt iets later...
martien579 dirkjan078 mydestiny349 gert856 dirkie395 met twee ballengooiers... eloy025 (als er niets tussenkomt) herman040 op klompen fred229 leo571 met kinderen (onder voorbehoud) hlcvb791 hans521 (onder voorbehoud) henduk927 juda209 (97 jaar, hihi) (onder voorbehoud) code953 (onder voorbehoud) kennis van hannah (onder voorbehoud) rucosca532 Jonathan890 (met lifters) Benjamin338 Nanoniek699 Timo194 Rick261 (onder voorbehoud) griffin mosterd923 dirk548 onder (voorbehoud)
44 aanmeldingen dus; 20 dames en 23 heren en 3 mensen die (nog) niet op de lijst vermeld willen worden; t wordt alweer een lekker cluppie!! leuk hoor!!
nog even een paar dingen die ik melden wil, voor degenen die vorige picknick niet zijn meegeweest; - alcohol drinken we niet tijdens de picknick, dus die kun je 's avonds thuis weer gebruiken; - foto's maken is prima, mits met toestemming van degene waarvan je de foto maakt (of degene die op de achtergrond staat) niet iedereen vind het namelijk veilig/wenselijk om op de foto gezet te worden.
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op vrijdag 18 juni 2010, 21:17
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 19:34
|
|
|
|
|
Begin met deelname op het forum, zoals je nu doet, en kom geregeld eens in de chat. Op die manier zit je ahw gewoon in een groep zonder verdere verplichtingen, maar ben je wel in beeld zeg maar. Zo kan contact ontstaan wat je in privechat of mail altijd verder zou kunnen uitbouwen tot vriendschappen...en dan, ja, wie weet... Stel relatie niet teveel als doel op zich, maar denk aan de tussenstapjes. Op die manier kan je verblijf hier op CM zeer geslaagd worden zonder dat er persé sprake is van een relatie.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 19:41
|
|
|
|
Ooit was er een predikant die er net zo in stond als Henk Bakker. Opwekkingsliederen waren wat hem betreft te eenzijdig en wat dies meer zij. Gebruik tijdens een dienst was dus absoluut niet aan de orde. Tijdens een studieverlof heeft deze predikant zich meer verdiept in de opwekkingsbeweging, met name wat betreft de liedinhoud. En hij is er geheel omgekeerd uitgekomen. Niet dat hij elk opwekkingslied direct omarmt, maar hij gebruikt nu ook geregeld opwekkingsliederen in erediensten.
De moraal van dit verhaal: wat de boer niet kent, dat eet-ie niet...tenzij hij bereid is zich open te stellen voor dat wat hij voorgeschoteld krijgt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 19:44
|
|
|
|
ik wil toch even een duit in t zakje doen denken we echt dat het God iets uitmaakt? het gaat om onze hartsgesteldheid. david schreef en zong zijn psalmen voor God en als getuigenis ,hij zong van allerlei gebeurtenissen in zijn leven en de grootheid Van God, van het volk van God en wat God voor hen deed. hij schreef zelfs zing de Here een nieuw lied ik denk dan ja ik wil zingen voor de Here en dan maakt het niet uit welke "christelijke"bundel ik neem Hem vereren met een nieuw lied ook dat en dan zing ik Hem een lied,pak m'n gitaar en begin hem te loven met iets nieuws wat zomaar in me opkomt. moet dat dan allemaal vastliggen in bundels zodat het een religieus iets wordt ,nee voor mij niet het gaat dan om mijn geloof en relatie die ik heb met God. het is fijn dat anderen liederen schrijven waar we ons mee kunnen vereenzelfigen maar het mag geen norm worden denk ik. en zeker geen veroordeling naar elkaar. God geeft ieder zijn talenten,het ene lied werd vroeger geschreven en t andere nu,en ik denk dat alle evenveel waarde hebben als onze hartsgesteldheid recht voor God staat. ik vind echt niet alle liederen of muziek mooi,maar dat is gewoon een questie van smaak. ik denk dan ziet en smaakt dat de Here goed is
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 19:57
|
|
|
|
ff frustraties kwijt me ex laat weer de kids zitten ,en dus wederom met vaderdag. en ik dus weer flexibel zijn en mijn planning omgooien  en natuurlijk doe ik dat met liefde want ik ga voor me kids,maar leuk is anders want de kiddos worden voor de zoveelste keer weer eens teleurgesteld en ze hadden zo hard geknutseld op school
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op vrijdag 18 juni 2010, 19:59
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 20:01
|
|
|
|
| RENSKE067 schreef: |
aan welke man dan wel  |
wat denk je zelf¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 20:02
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | beetje lastig te lezen met die kleuren door elkaar, maar omdat hij moeilijke woorden gebruikt kan hij geen punt hebben?
(zie link)
groet. | Ook dit ervaar ik als negatief. Als pinkstervoorganger vind ik gewoon dat je een stap te ver gaat met het veroordelen van de pinksterleer. Begrijp me goed, je veroordeelt de grootste (protestantse) beweging in de wereld. Bescheidenheid zou wat dat betreft wel op zijn plaats zijn.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 20:03
|
|
|
|
lieve helpers checken julie op donderdag de 24e ff het weer want als het giet van de regen gaat het natuurlijk niet lukken 
 en men kan zich nog altijd aanmelden
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op vrijdag 18 juni 2010, 20:07
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 20:04
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: |
ff frustraties kwijt me ex laat weer de kids zitten ,en dus wederom met vaderdag. en ik dus weer flexibel zijn en mijn planning omgooien  en natuurlijk doe ik dat met liefde want ik ga voor me kids,maar leuk is anders want de kiddos worden voor de zoveelste keer weer eens teleurgesteld en ze hadden zo hard geknutseld op school  |
Balen! Maar met de kids in gedachten kunnen ze dat knutseltje wellicht op een andere dag geven? En ja, flexibel zijn is één ding...maar er misbruik van laten maken een andere. Een spiegel is soms lang zo gek niet, misschien moet je je eens even een tijdje iets minder flexibel opstellen? In elk geval heb jij een heerlijk weekend mét kids voor de boeg
|
|
| Naar boven |
|
|